Dus er worden dode organen in een ander lichaam gestopt?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:22 schreef GhpH het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik zeggen dat je
A. Niet voortleeft dan, dat is en debiel gezegde dat niet letterlijk te nemen valt.
Precies. Geld heb ik wat aan. Waarom zou ik jouw donortransplantatie moeten gaan betalen als ik er geen gebruik van mag maken? Dan steek ik dat geld liever in mijn eigen zak en mogen donoren die kosten maar lekker gaan maken. Zal Nederland vast beter van worden.quote:B. Die vergelijking met geld weergeven gaat niet op want je hebt WEL wat aan geld als je leeft maar niet aan organen als je sterft.
Er worden geen dode organen ingestopt. Maar die organen krijgen verbinding met een nieuw lichaam. Trouwens, er is dan maar een deeltje van je dat overgezet wordt. Je gebruikt nogal een hele pars pro toto. En waarom zou dat eigenlijk ... erg? .. zijn als iets van jou verder leeft? Dat doet jou toch geen kwaad. want. je. bent. dood.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus er worden dode organen in een ander lichaam gestopt?
[..]
Precies. Geld heb ik wat aan. Waarom zou ik jouw donortransplantatie moeten gaan betalen als ik er geen gebruik van mag maken? Dan steek ik dat geld liever in mijn eigen zak en mogen donoren die kosten maar lekker gaan maken. Zal Nederland vast beter van worden.
HA, zie je wel. Er leeft wel iets verder van mij. Eindelijk dringt het toch je door.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:22 schreef GhpH het volgende:
[..]
Er worden geen dode organen ingestopt. Maar die organen krijgen verbinding met een nieuw lichaam. Trouwens, er is dan maar een deeltje van je dat overgezet wordt. Je gebruikt nogal een hele pars pro toto. En waarom zou dat eigenlijk ... erg? .. zijn als iets van jou verder leeft?
Nee hoor, mijn orgaan leeft verder en dus ben ik niet volledig dood. Ik heb dan wel geen wil meer, maar dood ben ik niet.quote:Dat doet jou toch geen kwaad. want. je. bent. dood.
Orgaantransplantaties kosten wel geld, mijn geld. En als ik daar dan geen recht meer op heb, wil ik daar ook niet meer voor betalen. Ik zou achterlijk zijn om voor iets te betalen waar ik geen gebruik van maak.quote:En doneren kost je geen geld. Dat je geen korting krijgt betekent niet dat je extra betaalt. Het kost je alleen moeite dat blaadje in te vullen (als je dat niet wil dan maar een opt-out system hè).
Godverdomme man wat heb jij een rare visie op de dood. En rare principesquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:27 schreef Dimens het volgende:
[..]
HA, zie je wel. Er leeft wel iets verder van mij. Eindelijk dringt het toch je door.
[..]
Nee hoor, mijn orgaan leeft verder en dus ben ik niet volledig dood. Ik heb dan wel geen wil meer, maar dood ben ik niet.
[..]
Orgaantransplantaties kosten wel geld, mijn geld. En als ik daar dan geen recht meer op heb, wil ik daar ook niet meer voor betalen. Ik zou achterlijk zijn om voor iets te betalen waar ik geen gebruik van maak.
Waarschijnlijk iets te ingewikkeld voor jou.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:29 schreef GhpH het volgende:
[..]
Godverdomme man wat heb jij een rare visie op de dood.
Nee maar dat je je zo ontieglijk (zonder reden) kan aanstellen over dat het "voortleeft".quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:30 schreef Dimens het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets te ingewikkeld voor jou.
Laten we er gewoon even vanuit gaan dat ik er inderdaad in geloof dat mijn hele lichaam moet sterven en ik anders niet in de hemel kom, wie ben jij dan om te zeggen dat ik dat niet mag geloven? Ben jij dan daadwerkelijk zo achterlijk om mijn geloof te onteren door mijn organen uit mijn lichaam te halen zonder dat je hiervoor mijn toestemming hebt?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:33 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nee maar dat je je zo ontieglijk (zonder reden) kan aanstellen over dat het "voortleeft".
Wat maakt dat uit? Volgens mij ben jij ook zo iemand die stiekem gelooft in het heelhuids aankomen bij de hemelpoort.
Ik zou het hooguit belachelijker vinden dat iemand het leven wordt geweigerd door een verbeeldde denkwijze.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Laten we er gewoon even vanuit gaan dat ik er inderdaad in geloof dat mijn hele lichaam moet sterven en ik anders niet in de hemel kom, wie ben jij dan om te zeggen dat ik dat niet mag geloven? Ben jij dan daadwerkelijk zo achterlijk om mijn geloof te onteren door mijn organen uit mijn lichaam te halen zonder dat je hiervoor mijn toestemming hebt?
Gelukkig is dat slechts jouw mening en leven er in Nederland niet zoveel extremisten met dezelfde gedachtes. Misschien dat je wat helderder gaat denken als je ouder dan 18 bent, Gideon.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:48 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik zou het hooguit belachelijker vinden dat iemand het leven wordt geweigerd door een verbeeldde denkwijze.
Ik ben ouder dan 18. Leeftijd in een argument betrekken is ook een drogreden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gelukkig is dat slechts jouw mening en leven er in Nederland niet zoveel extremisten met dezelfde gedachtes. Misschien dat je wat helderder gaat denken als je ouder dan 18 bent, Gideon.
Met jou valt per definitie niet te praten, Gideon. Maar dat zal vast te maken hebben met het feit dat je pas 18 bent of misschien net aan 19. 1995, toch? Ja, dan zit je net in zo'n fase dat je het allemaal denkt beter te weten maar eigenlijk komt er alleen maar onzin uit je mond. En fantastisch dat je jezelf vindt.quote:
Mijn leeftijd gebruiken als argument en dan zeggen dat er met mij niet te discussiëren valt. Jij hebt morbide prioriteiten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Met jou valt per definitie niet te praten, Gideon. Maar dat zal vast te maken hebben met het feit dat je pas 18 bent of misschien net aan 19. 1995, toch? Ja, dan zit je net in zo'n fase dat je het allemaal denkt beter te weten maar eigenlijk komt er alleen maar onzin uit je mond. En fantastisch dat je jezelf vindt.
Heb je daar dan medelijden mee?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:56 schreef GhpH het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je Waarom ze een foto vasthebben en niet het kind? Het kind is dood want het kreeg geen harttransplantatie.
Ja ik heb medelijden met die ouders dat ze hun kind verloren hebben. Dat moet onvoorstelbaar zijn dat verdriet.quote:
Dat vind ik wel grappig. De ouders hebben namelijk geen organen gedoneerd toen hun eerste kind is overleden. Nu is het derde kind overleden omdat er geen donoren zijn. In jouw ogen zijn ze dus indirect zelf verantwoordelijk voor de dood van hun kind. Het zijn moordenaars. Waarom heb jij medelijden met moordenaars?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ja ik heb medelijden met die ouders dat ze hun kind verloren hebben. Dat moet onvoorstelbaar zijn dat verdriet.
Dat jij dat zo doet vergelijkenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:05 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat vind ik wel grappig. De ouders hebben namelijk geen organen gedoneerd toen hun eerste kind is overleden. Nu is het derde kind overleden omdat er geen donoren zijn. In jouw ogen zijn ze dus indirect zelf verantwoordelijk voor de dood van hun kind. Het zijn moordenaars. Waarom heb jij medelijden met moordenaars?
http://www.thesun.co.uk/s(...)ing-for-a-heart.html
Uit onmacht? Als het aan jou ligt moet ik verplicht mijn organen doneren. Dat is onmacht. Van een dode baby waarvan ze geen organen doneren is niet te spreken van onmacht. Er is niemand die ze daartoe gedwongen heeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dat jij dat zo doet vergelijkenDie ouders hebben toen uit onmacht hun baby niet laten doneren.
Het is gewoon een tegenspraak van jezelf wat er weer op wijst dat je absoluut geen idee hebt waar je over praat.quote:Vind het een beetje zielig van je dat je hierop inpikt. "hèhè nu heb ik iets gevonden, dit moet ik posten"
quote:Since 2008, signing an organ donor card in Israel has provided a potential medical benefit to the signer. If two patients require an organ donation and have the same medical need, preference will be given to the one that had signed an organ donation card. Organ donation in Israel increased after 2008.
Ja want je kan in zo'n situatie echt snel een beslissing nemen. Jij hebt nu thuis rustig de tijd om het in te zien maar zij niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Uit onmacht? Als het aan jou ligt moet ik verplicht mijn organen doneren. Dat is onmacht. Van een dode baby waarvan ze geen organen doneren is niet te spreken van onmacht. Er is niemand die ze daartoe gedwongen heeft.
[..]
Het is gewoon een tegenspraak van jezelf wat er weer op wijst dat je absoluut geen idee hebt waar je over praat.
Als jij daadwerkelijk van mening bent dat als je geen donor bent je indirect schuldig bent aan moord, dan zou jij ook van mening moeten zijn dat de ouders indirect schuldig zijn voor moord op hun eigen kind. Zij hebben hun eerste kind niet als donor opgegeven dus zij zouden ook het recht niet mogen hebben op organen voor hun derde kind.
En zo niet, bewijs je simpelweg het punt van tegenspraak.
Als het aan jouw lag moesten zij gewoon de organen van hun baby afstaan en hadden ze helemaal geen keuze, ook niet echt prettig. Ook hadden de ouders er natuurlijk eerder over na kunnen denken, net zoals iedereen die jij zit te beschuldigen. Volgens jouw zieke gedachtegang zijn het nu eigenlijk ook gewoon indirecte moordenaars (van hun andere kind nog wel).quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:41 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ja want je kan in zo'n situatie echt snel een beslissing nemen. Jij hebt nu thuis rustig de tijd om het in te zien maar zij niet.
Je beticht mij van valse vergelijkingen maken. Maar je moest eens een spiegel kopen.
Hoezo "beslissing". Je zegt het hele topic en eveneens het vorige topic dat donor zijn verplicht moet worden en niet doneren indirect moord is.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:41 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ja want je kan in zo'n situatie echt snel een beslissing nemen.
Leuk stukje, net als deze:quote:
quote:Due to the large population of orthodox Jews in Israel, organ donation is a controversial issue. The rate of agreement to organ donation is only 45%, which is 50% lower than the rate in most Western countries.[7] The percentage of people who hold an organ donation card in Israel is only 10 percent;[8][9] in Western countries the rate is 30-40%.
Inderdaad, "Israëlquote:
Hieronder quote ik nog even hoe fijn jij religieuze mensen vindt.quote:"Organ donation rates in Israel are among the lowest in the developed world, about one-third the rate in Western Europe, in large part because of what Health Ministry officials and doctors describe as a widespread impression that Jewish law prohibits transplants as a 'desecration of the body......'"
Wat een fijne mensen, die Israëliërs. Allemaal indirecte moordenaars.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:30 schreef GhpH het volgende:
Eigenlijk doet religie ook op dit vlak aan indirecte moord. Als je sterft en je houdt je organen gaat alles op voor de muizen. En men kan toch nu wel doorhebben dat anti-donorschap een van de 'onzin'- regeltjes is van sommige religiën.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |