abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144009891
Heb trouwens bloedgroep O-, een bloedgroep waar bloedbanken op geilen. Ik denk niet dat ze dat weigeren ;)
pi_144010256
Ik wil kunnen kiezen aan wie ik mijn organen geef, zolang dat ik dat niet kan sta ik mijn organen niet af.
pi_144013898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:41 schreef GhpH het volgende:

[..]

Mij werd gezegd op een infoavond bij de EHBO (daar hebben ze dat overigens niet gezegd wie niet mag doneren) dat ze veel steun nodig hadden :S Maarja die volgen ook maar een protocol. Het zal dan maar zo zijn, ik ga het gewoon proberen.
Dus dat is je motivatie ?
Hoe lang is trouwens de incubatie tijd van HIV?
Op dat bloed geven terug te komen !

http://incubatietijd.nl/info/informatie-over-hiv/

Lijkt me lekker als je voor een onnozele operatie gaat en je krijgt van zoiets bloed bij gezet!?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2014 08:47:12 ]
pi_144015044
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:51 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nouja volgens de meesten in dit topic is het perfect ok als je vanuit je eigen principe handelt, ook al kan men daar levens mee kan verzouwen :)
Vanuit je eigen overtuiging beslissen dat je wel of niet wilt doneren is toch wel iets anders dan liegen over je risicogedrag om toch te mogen doneren, puur om je eigen ego te strelen en met alle risico's van dien. Je laat nu dus alweer zien dat het jou niet gaat om de gezondheid en het leven van anderen, maar dat het je puur gaat om jouw ego zodat jij je verheven kunt voelen. Wat mij betreft ben je veel egoïstischer en asocialer dan mensen die om wat voor reden dan ook niet doneren, je bedoelt het helemaal niet goed maar je wilt je gewoon goed voelen.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 00:59 schreef GhpH het volgende:
Heb trouwens bloedgroep O-, een bloedgroep waar bloedbanken op geilen. Ik denk niet dat ze dat weigeren ;)
Als je seks met mannen hebt gehad dan zullen jou vriendelijk gaan weigeren, ongeacht welke bloedgroep je hebt.

Mensen die hun wil opdringen en anderen verplichten om 'goed' te doen (en daarmee de vrijheid van anderen ontnemen) zijn vaak de engste mensen.
pi_144015593
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vanuit je eigen overtuiging beslissen dat je wel of niet wilt doneren is toch wel iets anders dan liegen over je risicogedrag om toch te mogen doneren, puur om je eigen ego te strelen en met alle risico's van dien. Je laat nu dus alweer zien dat het jou niet gaat om de gezondheid en het leven van anderen, maar dat het je puur gaat om jouw ego zodat jij je verheven kunt voelen. Wat mij betreft ben je veel egoïstischer en asocialer dan mensen die om wat voor reden dan ook niet doneren, je bedoelt het helemaal niet goed maar je wilt je gewoon goed voelen.

[..]

Als je seks met mannen hebt gehad dan zullen jou vriendelijk gaan weigeren, ongeacht welke bloedgroep je hebt.

Mensen die hun wil opdringen en anderen verplichten om 'goed' te doen (en daarmee de vrijheid van anderen ontnemen) zijn vaak de engste mensen.
Het is niet uit egoïsme want ik weet duidelijk de kans in te schatten. En ik weet van mezelf dat ik geen HIV heb. 1 partner, 3 maand geleden, condoom (99%+ reductie), en Nog andere reductoren.

Ik ben minder risicogroep dan elke andere hosselaar hier in KLB.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:11:42 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144015639
Maar als je kanker hebt. En onder de medicijnen zit heb je dus pech wat dan is wat ik me afvraag?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144015675
Ik ben minder risicogroep dan elke andere hosselaar hier in KLB

En dat beoordeel je maar zelf door hetro in te vullen?
En die ene partner denkt er ook zo over of denkt die wat gemakkelijker?
Zelfs met condoom is voorgekomen werden kinderen geboren, als is dat iets anders maar volgens mij wel hetzelfde bescherming die niet afdoende is !
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:15:04 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144015710
Iki denk dat met dit soort vraagstukken een politicus uit de vorige eeuw als nog gelijk krijgt. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144015736
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:15 schreef Megumi het volgende:
Iki denk dat met dit soort vraagstukken een politicus uit de vorige eeuw als nog gelijk krijgt. :')
En die was?
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:21:30 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144015846
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die was?
Wat denk je zelf?
pi_144015865
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Mag ik denken?
Ik zou het niet raden kunnen !
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:23:29 #237
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144015894
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mag ik denken?
Ik zou het niet raden kunnen !
Dat je dat niet raden kunt of dat je niet kan denken is niet mijn probleem.
pi_144016111
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat je dat niet raden kunt of dat je niet kan denken is niet mijn probleem.
Heb ik geschreven dat ik niet denken kan, de vraag is of ik dat wil, als het om de worst gaat zal ik het doen.
Maar voor zoiets toch niet !
pi_144016116
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:09 schreef GhpH het volgende:

[..]

Het is niet uit egoïsme want ik weet duidelijk de kans in te schatten. En ik weet van mezelf dat ik geen HIV heb. 1 partner, 3 maand geleden, condoom (99%+ reductie), en Nog andere reductoren.

Ik ben minder risicogroep dan elke andere hosselaar hier in KLB.
Wees dan gewoon eerlijk en laat de bloedbank inschatten of ze het risico aanvaardbaar vinden. Het antwoord daarop zal 'nee' zijn, dring dan niet je bloed alsnog op door te gaan liegen en zo het systeem te ondermijnen en mensen in gevaar te brengen, want dat is wel pure egoïsme.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:34:34 #240
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144016194
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wees dan gewoon eerlijk en laat de bloedbank inschatten of ze het risico aanvaardbaar vinden. Het antwoord daarop zal 'nee' zijn, dring dan niet je bloed alsnog op door te gaan liegen en zo het systeem te ondermijnen en mensen in gevaar te brengen, want dat is wel pure egoïsme.
Ik denk dat je gewoon een spuitje krijgt als de kosten te duur worden straks. Dat je geen bloed geeft met medicijn gebruik en dergelijke is logisch.
pi_144016249
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon een spuitje krijgt als de kosten te duur worden straks. Dat je geen bloed geeft met medicijn gebruik en dergelijke is logisch.
Misschien nog wel eerder als je orgaandonor bent?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2014 11:37:20 ]
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:42:11 #242
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144016413
Ik ben donor omdat ik na mijn dood anderen wil helpen met mijn gezonde organen. En dan kan het me werkelijk aan mijn reet roesten of de ontvangende persoon ook donor is of niet wil doneren. Ieder zijn ding.

Hoewel ik het vreemd vind dat mensen géén donor zijn, maar wel willen ontvangen, is het niet aan mij daar een waardeoordeel aan te hangen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_144016478
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:42 schreef Samzz het volgende:
Ik ben donor omdat ik na mijn dood anderen wil helpen met mijn gezonde organen. En dan kan het me werkelijk aan mijn reet roesten of de ontvangende persoon ook donor is of niet wil doneren. Ieder zijn ding.

Hoewel ik het vreemd vind dat mensen géén donor zijn, maar wel willen ontvangen, is het niet aan mij daar een waardeoordeel aan te hangen.
Zo denk ik er ook over!
pi_144016532
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik weet denk ik wel genoeg _O-
pi_144016582
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:46 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dat zou dan tijd worden :D
pi_144016590
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:46 schreef GhpH het volgende:

[..]

Je gaat er nou, hoop ik niet, met de start tussen je benen vandoor toch !
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:57:36 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144016843
Overigens ben ik ook bloeddonor. En dat principe is hetzelfde als voor het doneren van organen voor mij.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_144017204
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je gaat er nou, hoop ik niet, met de start tussen je benen vandoor toch !
Ik heb heul geen staart :o
pi_144018676
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:42 schreef Samzz het volgende:

Dit dus.
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_144018859
Geen waardeoordeel maar je mag er best een mening over hebben. Lijkt me alleen maar ten goede komen van de discussie, zeker gezien de schaarste wat betreft orgaan donoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')