Dus dat is je motivatie ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:41 schreef GhpH het volgende:
[..]
Mij werd gezegd op een infoavond bij de EHBO (daar hebben ze dat overigens niet gezegd wie niet mag doneren) dat ze veel steun nodig hadden :S Maarja die volgen ook maar een protocol. Het zal dan maar zo zijn, ik ga het gewoon proberen.
Vanuit je eigen overtuiging beslissen dat je wel of niet wilt doneren is toch wel iets anders dan liegen over je risicogedrag om toch te mogen doneren, puur om je eigen ego te strelen en met alle risico's van dien. Je laat nu dus alweer zien dat het jou niet gaat om de gezondheid en het leven van anderen, maar dat het je puur gaat om jouw ego zodat jij je verheven kunt voelen. Wat mij betreft ben je veel egoïstischer en asocialer dan mensen die om wat voor reden dan ook niet doneren, je bedoelt het helemaal niet goed maar je wilt je gewoon goed voelen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:51 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nouja volgens de meesten in dit topic is het perfect ok als je vanuit je eigen principe handelt, ook al kan men daar levens mee kan verzouwen
Als je seks met mannen hebt gehad dan zullen jou vriendelijk gaan weigeren, ongeacht welke bloedgroep je hebt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:59 schreef GhpH het volgende:
Heb trouwens bloedgroep O-, een bloedgroep waar bloedbanken op geilen. Ik denk niet dat ze dat weigeren
Het is niet uit egoïsme want ik weet duidelijk de kans in te schatten. En ik weet van mezelf dat ik geen HIV heb. 1 partner, 3 maand geleden, condoom (99%+ reductie), en Nog andere reductoren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vanuit je eigen overtuiging beslissen dat je wel of niet wilt doneren is toch wel iets anders dan liegen over je risicogedrag om toch te mogen doneren, puur om je eigen ego te strelen en met alle risico's van dien. Je laat nu dus alweer zien dat het jou niet gaat om de gezondheid en het leven van anderen, maar dat het je puur gaat om jouw ego zodat jij je verheven kunt voelen. Wat mij betreft ben je veel egoïstischer en asocialer dan mensen die om wat voor reden dan ook niet doneren, je bedoelt het helemaal niet goed maar je wilt je gewoon goed voelen.
[..]
Als je seks met mannen hebt gehad dan zullen jou vriendelijk gaan weigeren, ongeacht welke bloedgroep je hebt.
Mensen die hun wil opdringen en anderen verplichten om 'goed' te doen (en daarmee de vrijheid van anderen ontnemen) zijn vaak de engste mensen.
En die was?quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:15 schreef Megumi het volgende:
Iki denk dat met dit soort vraagstukken een politicus uit de vorige eeuw als nog gelijk krijgt.
Wat denk je zelf?quote:
Dat je dat niet raden kunt of dat je niet kan denken is niet mijn probleem.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mag ik denken?
Ik zou het niet raden kunnen !
Heb ik geschreven dat ik niet denken kan, de vraag is of ik dat wil, als het om de worst gaat zal ik het doen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat je dat niet raden kunt of dat je niet kan denken is niet mijn probleem.
Wees dan gewoon eerlijk en laat de bloedbank inschatten of ze het risico aanvaardbaar vinden. Het antwoord daarop zal 'nee' zijn, dring dan niet je bloed alsnog op door te gaan liegen en zo het systeem te ondermijnen en mensen in gevaar te brengen, want dat is wel pure egoïsme.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:09 schreef GhpH het volgende:
[..]
Het is niet uit egoïsme want ik weet duidelijk de kans in te schatten. En ik weet van mezelf dat ik geen HIV heb. 1 partner, 3 maand geleden, condoom (99%+ reductie), en Nog andere reductoren.
Ik ben minder risicogroep dan elke andere hosselaar hier in KLB.
Ik denk dat je gewoon een spuitje krijgt als de kosten te duur worden straks. Dat je geen bloed geeft met medicijn gebruik en dergelijke is logisch.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wees dan gewoon eerlijk en laat de bloedbank inschatten of ze het risico aanvaardbaar vinden. Het antwoord daarop zal 'nee' zijn, dring dan niet je bloed alsnog op door te gaan liegen en zo het systeem te ondermijnen en mensen in gevaar te brengen, want dat is wel pure egoïsme.
Misschien nog wel eerder als je orgaandonor bent?quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon een spuitje krijgt als de kosten te duur worden straks. Dat je geen bloed geeft met medicijn gebruik en dergelijke is logisch.
Zo denk ik er ook over!quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:42 schreef Samzz het volgende:
Ik ben donor omdat ik na mijn dood anderen wil helpen met mijn gezonde organen. En dan kan het me werkelijk aan mijn reet roesten of de ontvangende persoon ook donor is of niet wil doneren. Ieder zijn ding.
Hoewel ik het vreemd vind dat mensen géén donor zijn, maar wel willen ontvangen, is het niet aan mij daar een waardeoordeel aan te hangen.
Ik weet denk ik wel genoegquote:Op zondag 31 augustus 2014 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wees dan gewoon eerlijk en laat de bloedbank inschatten of ze het risico aanvaardbaar vinden. Het antwoord daarop zal 'nee' zijn, dring dan niet je bloed alsnog op door te gaan liegen en zo het systeem te ondermijnen en mensen in gevaar te brengen, want dat is wel pure egoïsme.
Ik heb heul geen staartquote:Op zondag 31 augustus 2014 11:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je gaat er nou, hoop ik niet, met de start tussen je benen vandoor toch !
Dit dus.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:42 schreef Samzz het volgende:
Ik ben donor omdat ik na mijn dood anderen wil helpen met mijn gezonde organen. En dan kan het me werkelijk aan mijn reet roesten of de ontvangende persoon ook donor is of niet wil doneren. Ieder zijn ding.
Hoewel ik het vreemd vind dat mensen géén donor zijn, maar wel willen ontvangen, is het niet aan mij daar een waardeoordeel aan te hangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |