Ja, dat begrijp ik. Het ligt er alleen wel aan wat de ondergrond in die geul is en hoe de bodemgesteldheid is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:07 schreef cohen het volgende:
Ik wil uiteraard wel de geul graven en niet bovenop de bestaande grond een paar tegels leggen. Dus in de geul de tegels leggen. Ik weet niet of dit nog verschil maakt...
Ik woon in Koudekerk aan den Rijnquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:03 schreef DroogDok het volgende:
Waar in NL woon je TS?
Beton laten storten lijkt me wat overdreven voor het muurtje van een border (neem ik aan).
Ik heb dus helemaal geen ervaring. Ik heb wel even gezocht op "murfor netjes". Maar wat is de onderste lintvoeg? En wat is de rollaag?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:13 schreef _VoiD_ het volgende:
als je het zo doet zou ik wel twee murfor netjes in de onderste lintvoeg leggen. En desnoods ook nog in de bovenste, net onder de rollaag.
Dat is dus het probleem: zowel specie als beton hechten slecht aan betontegels. Daarom vraag ik me af of de boel in horizontale richting niet gaat schuiven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:53 schreef cohen het volgende:
en zo ja, op welke manier kan ik dan het beste deze fundering van tegels aan elkaar maken? ?
Waarom zou een vrijstaand muurtje in horizontale richting gaan schuiven?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem: zowel specie als beton hechten slecht aan betontegels. Daarom vraag ik me af of de boel in horizontale richting niet gaat schuiven.
Omdat er ook andere krachten op komen dan alleen de zwaartekracht. Denk aan wind, iemand die zijn veters er op strikt, een aanrijdinkje van een fietser of auto... En als de fundering verzakt hoeft dat ook niet aan beide kanten even hard te gaan. Je wilt voorkomen dat het zaakje om kan vallen doordat het niet genoeg vastzit aan de fundering.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom zou een vrijstaand muurtje in horizontale richting gaan schuiven?
Ja ok, dat noem ik kantelenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:18 schreef Barrah het volgende:
[..]
Omdat er ook andere krachten op komen dan alleen de zwaartekracht. Denk aan wind, iemand die zijn veters er op strikt, een aanrijdinkje van een fietser of auto... En als de fundering verzakt hoeft dat ook niet aan beide kanten even hard te gaan. Je wilt voorkomen dat het zaakje om kan vallen doordat het niet genoeg vastzit aan de fundering.
En wat dacht je van die vrachtwagen die een keer door de straat komt denderen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:18 schreef Barrah het volgende:
[..]
Omdat er ook andere krachten op komen dan alleen de zwaartekracht. Denk aan wind, iemand die zijn veters er op strikt, een aanrijdinkje van een fietser of auto... En als de fundering verzakt hoeft dat ook niet aan beide kanten even hard te gaan. Je wilt voorkomen dat het zaakje om kan vallen doordat het niet genoeg vastzit aan de fundering.
Of het in één keer gebeurt of langzaam, en hoe je het vervolgens zou moeten noemen, lijkt me niet zo relevant ;-)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |