abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143579353
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_143579401
Juist ja, eerste post hier en gelijk ook een nieuw deel.

Ik sloot dus af met:
quote:
pssst... Hoi, mijn de Senn is een dreumes :D
pi_143580553
Welkom Hilz!

Fijn Spirit :D

Hoe gaat t met de slechte slapers van gisterennacht?
Hier is t ook alweer drie nachten prut :( maar t mannetje riep net drinken en wou water.. Als hij langzaam kan gaan aangeven wat er is zijn we ook al stukken verder :)

Nou slaapse nog iedereen!
pi_143581029
Due van mij kon ook prima aangeven om 6 uur vanochtend dat ze Bumba wilde kijken :')

Waar ben ik de fout in gegaan ;(

Gefeliciteerd Hilz!
Sarcasme. Herken het.
pi_143581054
Mijn kind klimt net gewoon zomaar in 1 keer in recordtempo de trap op :D O+ Zomaar! Ineens!
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:54:27 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143581101
Gefeliciteerd Hilz! *O*

Balen Loj -O- Maar idd handig als hij het kan aangeven, als hij daarna dan ook weer gast slapen.

Handig Spirit :D
En wat goed!

Ik heb elk uur Nora wakker gemaakt de hele avond en nacht. Revanche!
ze heeft een hersenschudding ;(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_143581143
Hilzillah gefeliciteerd! *O*

Slecht in slaap komende kindjes. :*

Wereldrecord trap klimmen. *O*

Sylver wat zielig, beterschap :*

Loj wat goed, zeggen wat hij wil.

Hier vannacht een dreumes met nachtmerrie, compleet met trillend huilen en al. ;( Maar na een knuffel viel hij gelukkig wel zo weer in slaap.
pi_143581681
Och Sylver, wat sneu ;(. Hoe komt ze daaraan?

Hier gaan de nachten momenteel weer aardig...

Oh wacht - verkeerde topic. Hilz! Jouw schuld! En nog gefeliciteerd ;)
Home is where the O+ is...
pi_143581805
Hilzillah en Senn welkom! *O*

Sylver ai... dat lijkt me heel naar ;(

Loj, dat scheelt sowieso ja! Balen dat t toch zo moeilijk blijft gaan soms. Wanneer ben je uitgerekend? :X

Zolena jemig, dat us een nare droom geweest! Arm jochie...

Spirit, jammer dat t maar tot 6:00 was, maar fijn dat ze de rest vans nacht zo lekker slaapt ^O^
Oh en 3 dagen en nachten, wow!! Ik lig echt al half in de kreukels omdat E's eerste nachtje logeren er rap aan komt :X

Omen, hoe is ie daar? Lekker aan het bijkomen en leuke dingen doen met Riley?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:10:16 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143581837
Hilz gefeliciteerd!

Slechte nachten zijn stom :* (Helaas ben ik ervaringsdeskundige :X)

LB, was dat een uitnodiging dat groene ding op je aanrecht uit te komen proberen? ;) :P

Laat ik weer eens wat vertellen over mijn kleine, al is ze volgens mij best groot :P. Sinds de vakantie kan ze uit een open beker drinken, en het liefst doet ze dat dus alleen nog maar. Verder loopt en rent ze overal heen, is ontzettend eigenwijs en als iets niet gaat zoals ze wil gilt ze als een gillende keukenmeid. Op vakantie gingen we bijna elke dag zwemmen in het meer bij de camping, ze zag grote broer drijven op zijn zwembandjes, dus zij kan dat nu ook :') . Ze kan heerlijk spelen, stapelt voortdurend duplo blokjes op elkaar en stopt als ik het vraag papiertjes ed in de prullenbak. Ze is zo tof! Een meisje is echt heel anders dan een jongentje, maar net zo leuk! En het reizen ging ook best goed. Uiteindelijk hebben we tijdens onze vakantie ruim 4000 km gereden, ging prima!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:13:51 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143581879
4000 km :o Waaaauw!

Dan is 10 km naar Groningen een eitje oO< en ja lijkt me gezellig!!

En ik had ook van die zwemvleugeltjes voor E gekocht, maar dat was nog erg groot en ze vond ze maar niks :')
pi_143582028
Mwahaha Spirit! Ow wil ook altijd Bumba kijken... Maar t mag nooit hier (behalve als ik aan t koken ben). En trapklimmen :D

Hilz, zeg ik wel welkom, maar geen gefeliciteerd :@ *O*

Ah die Nora een hersenschudding :'(
Wat was er gebeurt Sylver? (Je hebt t vast al verteld, maar ik heb het een beetje gemist :@ )

Ah Zolena, zo zielig :'(

Een illegale Cwen hier! Ach Ellie is ook gewoon een dreumes! En wat fijn dat de nachten weer wat beter gaan!

Ik denk LB, dat het de tandjes zijn... Z'n hele mond zit vol met bobbels en witte puntjes. Over een week of twee heeft Ow een compleet gebit denk ik ;)
Maar t is irritant (we zijn van half 3 tot 6 weer bezig geweest).
En je zult t zien, stiekem is t logeren best wel ook fijn hoor!
Ik ben trouwens 12 okt uitgerekend, nog twee maanden :o
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:29:28 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143582090
Dan duim ik voor je dat Ow dan zn tandjes door heeft ^O^ en voor hem ook trouwens... stom pijnlijk gedoe!
pi_143582167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:29 schreef LadyBlack het volgende:
Dan duim ik voor je dat Ow dan zn tandjes door heeft ^O^ en voor hem ook trouwens... stom pijnlijk gedoe!
Ja tanden zijn stom!
M'n opa heeft toen hij 40 was al z'n tanden eruit laten trekken, dan deed t geen pijn meer...
Misschien is dat een idee :P
pi_143582251
Ja, die tanden,... Dat is toch onaardig dat die er niet bij aflevering al fatsoenlijk ingemonteerd zitten....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:49:53 #16
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143583474
Dat zou heel veel ellende minder betekenen voor baby's en dreumesjes
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_143586474
Ik wil jullie nog bedanken voor jullie reacties op mijn lange post van laatst: over mijn buien, lagere irritatiegrens etc.

Iemand gaf als tip om de omgeving meer dreumes-toegankelijk te maken ipv 'nee-omgeving'.
Ik weet wel dat ik niet overal een strijd om moet maken en dat is er ook helemaal niet. Maar: ik kan hem moeilijk in de keukenkastjes laten de hele tijd. Of tegen de tv aan laten slaan en nee, hij mag ook niet steeds de stofzuiger openmaken. Of op de krabpaal klimmen.
Dus hele gekke dingen vraag ik niet.
Dus ik vind het heel moeilijk om met dergelijk gedrag om te gaan.

Ja, ik heb dus ook de fout gemaakt dat ik een paar keer een tikje op zijn handen gaf. Niet keihard tot huilend toe maar wel te merken voor hem.
FOUT!! :( Ja. ;(
Het mooiste gebeurde dan ook gisteren: nadat ik hem zeker 4 keer bij de tv zijn handje wegdeed, wilde hij mij slaan.
Ik reageerde kalm en heb hem in de box gezet. Met de boodschap: niet slaan.
Ik ken alle regels rondom slaan. Ik weet precies welke boodschap ik afgeef: slaan mag als je de grootste bent. ;(
Dus ik ben hier de grote verliezer. ;(
Man zegt ook al dat Aiden nu al over mij heen loopt. En dat voelt klote.
Maar goed, het is nog niet te laat.
Hoe kan ik hem afleren (zo lief mogelijk) dat hij bepaalde dingen gewoon niet doet?
pi_143587055
Venco, ik denk niet dat hij over je heen loopt.
Dreumessen proberen waar de grens ligt en kijken daarna of hij daar nog steeds ligt en nog een keer en nog een keer en nog een keer. Wat je dus moet doen is steeds opnieuw die grens aangeven tot hij er niet meer overheen gaat.
Mijnes wil altijd de wasmachine aanzetten bijvoorbeeld. Dat mag niet. Dat weet hij inmiddels ook. Maar dat helpt verder helemaal niet om zijn pogingen tegen te houden. Ik zie het als positief dat hij weet dat hij het niet mag, als in, hij gaat stiekem, en als ik kom kijken wat hij doet gaat hij spontaan iets anders bekijken in de berging O-) en ook dan doet hij het soms toch om me daarna uitdagend aan te kijken. Waarop ik weer herhaal dat ik het niet wil hebben. En ik probeer dan dus te denken, hij weet het al, we hoeven alleen nog maar bij niet meer doen uit te komen *O* :')

Wat ik wil zeggen, ik snap je gevoel van onmacht, dat heb ik ook soms, bij de 100ste herhaling. Maar het ligt niet aan jou, het ligt aan de ontwikkeling van je dreumes. Dat moet je jezelf duidelijk maken zodat je niet je onzekerheid laat zien door een tik te geven. Want dat doe je dan juist eigenlijk volgens mij, je onzekerheid/onmacht laten zien. Tanden op elkaar en weer herhalen. :*
pi_143587856
Hij begrijpt het zeker maar waarom luistert hij dan wel naar mijn man?

Thx voor je post trouwens. Het stelt wel gerust. :)
pi_143588166
Is je man misschien minder thuis? Dat hij bij jou meer de kans heeft om het fout te doen?
pi_143589900
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:28 schreef vencodark het volgende:
Ik wil jullie nog bedanken voor jullie reacties op mijn lange post van laatst: over mijn buien, lagere irritatiegrens etc.

Iemand gaf als tip om de omgeving meer dreumes-toegankelijk te maken ipv 'nee-omgeving'.
Ik weet wel dat ik niet overal een strijd om moet maken en dat is er ook helemaal niet. Maar: ik kan hem moeilijk in de keukenkastjes laten de hele tijd. Of tegen de tv aan laten slaan en nee, hij mag ook niet steeds de stofzuiger openmaken. Of op de krabpaal klimmen.
Dus hele gekke dingen vraag ik niet.
Dus ik vind het heel moeilijk om met dergelijk gedrag om te gaan.

Deurenstoppers op je keukenkastjes zetten? Salontafel voor de tv-kast schuiven zodat hij niet bij de tv kan? Krabpaal ergens anders zetten? De stofzuiger mag hier wel, ik zie daar geen kwaad in. Het is leuk speelgoed voor hem.

Verder is het een kwestie van een lange adem hebben. Het duurt echt wel even voordat ze in hun hersenen de verbinding kunnen maken die ervoor zorgt dat als jij zegt dat hij iets niet mag, hij dat zelf ook kan bedenken alvorens hij iets wil gaan doen. Ze zijn nog zooo klein he.. :)
pi_143589980
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:09 schreef vencodark het volgende:
Hij begrijpt het zeker maar waarom luistert hij dan wel naar mijn man?

Thx voor je post trouwens. Het stelt wel gerust. :)
Hier probeert Fee ook van alles uit. Inmiddels weet ze wel wat niet mag want dan roept ze al Nee! en zwaait met haar vingertje. Maar ze probeert me gewoon uit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_143591148
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier probeert Fee ook van alles uit. Inmiddels weet ze wel wat niet mag want dan roept ze al Nee! en zwaait met haar vingertje. Maar ze probeert me gewoon uit.
Ja dat doet M. ook. Iets verkeerds doen, vinger in de lucht, neenee. :')
pi_143591411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Deurenstoppers op je keukenkastjes zetten? Salontafel voor de tv-kast schuiven zodat hij niet bij de tv kan? Krabpaal ergens anders zetten? De stofzuiger mag hier wel, ik zie daar geen kwaad in. Het is leuk speelgoed voor hem.

Verder is het een kwestie van een lange adem hebben. Het duurt echt wel even voordat ze in hun hersenen de verbinding kunnen maken die ervoor zorgt dat als jij zegt dat hij iets niet mag, hij dat zelf ook kan bedenken alvorens hij iets wil gaan doen. Ze zijn nog zooo klein he.. :)
Deurenstoppers kan wel, al schijnen 'ze' dat ook heel snel door te hebben.
En verder ga ik niet mijn halve huiskamer verbouwen zodat hij niet bij de tv kan. Daar is echt geen beginnen aan.
Hij maakt de stofzuiger open en haalt er troep uit, dat is niet zo tof. :P

Maar geduld moet ík dan weer leren. ;)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:39:56 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143591631
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:28 schreef vencodark het volgende:
Man zegt ook al dat Aiden nu al over mij heen loopt. En dat voelt klote.

Vind ik geen toffe opmerking van je man :N en bovendien weinig constructief.

Ik zit denk ik een beetje tussen de dames boven mij in; ik denk niet dat een kindje je uitprobeert, of dat ze doelbewust je wensen negeren. Maar ik wil ook niet mijn halve huis verbouwen omdat mijn kind dan geen kwaad kan. Of overal van die lelijke hoek-handjes op plakken ;(

Wij hebben de grens gesteld bij wat voor E gevaarlijk is. Dus de schoonmaakmiddelen staan in een kastje met deurstopper, en de glazen vazen in een kastje met een sleutel. Andere spullen, zoals de tv / stereo, mag ze niet aankomen, maar zijn wel bereikbaar. Als ze erheen gaat zeg ik een keertje dat t niet mag, en als ze er toch wat mee wil, gaan we samen even wat anders doen (uiteraard in eerste instantie met krijsende zichzelf in het gezicht krabbende dreumes oO< ).

Nou moet ik wel zeggen dat ik volgens mij niet zo'n ondeugend kindje heb als sommige van jullie, dus misschien scheelt dat ;)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:41:04 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143591679
Ohja en ik heb een verrijdbare salontafel, dus die zet ik inderdaad wel eens voor het tv-kastje :D

Is twee vliegen in één klap; E heeft meer ruimte om rond te banjeren met dr poppenwagen, en de electronica zijn veilig ^O^
pi_143591820
Ook hier de grens bij wat gevaarlijk is. Deurstoppers op de keukenkastjes waar nodig, tv hebben we aan de muur gehangen (ze kan er wel bij, maar hem niet omver trekken). Meubels hebben wel gewoon hoekjes inderdaad en afleiden is ook hier het keyword.

Sylver, een hersenschuddung, brrr, je arme meisje. Voelt ze zich heel rot? :*
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:02:15 #28
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143592297
Nora was gisterochtend van de commode gevallen ;( Ze was erg wild en speels, zat op haar knietjes en schopte het aankleedkussen weg. In een reflex buig ik naar rechts om die kussen tegen te houden, maar op hetzelfde moment komt Nora aan mijn linkerkant erachter dat de commode minder breed was dan ze dacht. En daar stond ik dus niet meer :@

Naar de huisarts gegaan omdat ze wel erg stil en wit was en een half uur later ook moest overgeven. Gelukkig kon de arts niks geks ontdekken en mochten we met een wekadvies weer naar huis.
Vannacht kreeg ze alleen koorts. Toen ik vanochtend nog steeds 39 graden meette toch maar weer even de HA gebeld om te vragen of dat er bij hoort. We mochten weer even langskomen, maar waarschijnlijk heeft ze gewoon pech en heeft ze ook nog een virusje te pakken -O-

Venco, dat lijkt me ook erg lastig. Maar ik ben het met de anderen eens dat ik niet denk dat hij over je heen loopt. Ik vind dat ook een beetje een nare opmerking, omdat het bij mij een beeld oproept dat je heel boos en streng moet zijn in het opvoeden. En dat geloof ik niet. Wel duidelijk en consequent natuurlijk, dus 'nee' is ook de 450ste keer nog steeds 'nee'.
Ik denk dat het goed is om te geloven dat het niet aan jou ligt, maar dat het uittesten bij een dreumes hoort en de 1 dat meer zal doen dan de ander denk ik.
Maar het lijkt me erg zwaar idd :*

Ik zou wel proberen of je dingen kan voorkomen, zodat je niet alleen maar aan het 'nee' zeggen en ombuigen bent. Idd die stoppers op de keukenkastjes en de stofzuiger misschien op een andere plek? Maar voor de rest is het denk ik net als de kat opvoeden nee, niet met de plantenspuit ;); zoveel mogelijk voorkomen en verder weer voor de 100ste keer uit de gordijnen plukken en weten dat ze het ooit eens gaan snappen ;)
En natuurlijk laten zien wat wel mag en dat ook positieve aandacht geven :)

Oh, en misschien kijken of je er achter kan komen waarom hij iets doet? Als hij bijvoorbeeld op de tv slaat, is hij dan heel enthousiast bij een filmpje, of wil hij je aandacht omdat hij zich verveelt? Misschien kan je dan ook makkelijker kijken of je een alternatief kunt vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sylver_ op 19-08-2014 15:09:23 ]
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:30:19 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143593197
Boh Sylver, echt zo'n lullig huistuinenkeuken-ongeluk dus :X Goed dat je naar de huisarts bent gegaan! Beterschap voor je meisje :* En voor jou een potje verf voor de grijze haren?

En die subtekst over de plantenspuit _O- :')
pi_143594247
Die plantenspuit idd :D!

Sylver, wat enorm rot, voor jullie allebei :*

Ik vind ook niet dat je het hele huis moet verbouwen hoor. Een salontafel een meter verplaatsen is imo niet 'verbouwen' maar soit ;) Maar idd, het ging mij om de frustratie en irritatie die optreedt bij het voortdurend nee zeggen. Als je daar last van hebt, zou ik de nee proberen te vermijden.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:04:53 #31
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143594371
Zo hebben wij tussen de keuken en de bijkeuken een opvouwbaar traphekje gezet,voorkomt gedraai ed aan de was- en afwasmachine.

[ Bericht 24% gewijzigd door -mandy- op 19-08-2014 16:10:56 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_143594419
Hier ook precies hetzelfde hoor: nee weten, maar toch doen. Soms ben ik dat ook helemaal zat. Ik probeer nu ook te waarschuwen als ik echt weet dat ze het snapt, bijvoorbeeld "niet in je mond". Dan leg ik uit dat ze 2 waarschuwingen krijgt en dat ik de derde keer het dingetje af zal pakken. Ze lijkt het te snappen en krijgt niet eens een krijsbui als ik het dan afpak :D Daar sta ik eigenlijk een beetje versteld van :@

Sylver, wat rot! Arm popje :* En wat een schrik moet dat geweest zijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_143594996
Vencodark, ik wil je toch nog eens het boek Mensenkinderen van Steven Pont aanraden. Misschien helpt om dingen in perspectief te zien. Hij doet bepaalde dingen niet om vervelend te zijn of om jou te pesten maar gewoon omdat dat bij zijn ontwikkeling hoort. Sommigen noemen het uittesten als een kind niet meteen begrijpt dat iets niet maar zijn brein kan dat nog helemaal niet! Als er ook maar iets anders is dan is het voor hem een andere situatie en gelden dus andere regels.

Verder eens met de meesten. Hier hangt de tv aan de muur en de elektronica hoog. Op de kastjes zitten deurstoppers (en ander kastdeuren met ducttape dichtgeplakt tot de interesse weg was, misschien ook nog een tip?) en uiteraard staan giftige spullen hoog en achter slot.

Wat hier niet mag is staan en klimmen op de eettafel of staan in de triptrapps. Dat vind ik gewoon gevaarlijk.

Sylver, beterschap! Wat LB zegt idd, echt zo stom huistuinenkeukenongelukje. Net als dat blauwe oog van D. Maar zo sneu he.

Hilzillah, gefeliciteerd met je dreumes!
pi_143595168
Wat heb ik toch (nog) een braaf meisje... En voor een groot deel van het nee zeggen heeft ze een grote broer ;)
Venco :* Wat k.u.t dat je vent je op zulke dingen afvalt ipv bijstaat. Maak het jezelf niet te moeilijk :* (Enneh.. kleine kindjes testen de grenzen het meest bij de mensen die ze het meest vertrouwen; misschien een fijn weetje om in je achterhoofd te houden als je weer denkt 'waarom nou weer bij mij?!')

Sylver, schrikken zeg! En balen dat het tegelijk met een virusje valt. Van 1 van de 2 zijn ze al sneu genoeg :(

Mijn meisje is beter! *O* Nou ja, nog niet 100% fit, maar ik heb wel een vrolijk meisje bij het kdv afgezet vanochtend. Koorts is helemaal weg, ze eet en drinkt normaal, slaapt nog wel een beetje meer dan voorheen, maar dat is waarschijnlijk voor alle partijen wel zo prettig. Wederom is na een weekje ziekig zijn de ability 'zelf/alleen spelen' weer wat lastiger geworden ;)

Edit: Ow ja!! De Senn is jarig!! *G* *G*
Welkom Hilz!!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:19:52 #35
259886 pessie
pi_143600822
Sylver wat een stom ongelukje inderdaad! Maar dat gebeurt gewoon soms. Goed dat je naar de ha bent gegaan.

Hier hebben we op veel deurtjes gewoon van die stoppers zitten. TV staat zo hoog dat ze hem niet kan omtrekken en de apparatuur achter een deurtje met stopper. Ik heb geen stopper op de besteklade, als ze zo groot is dat ze erbij kan is ze ook zo groot dat ze kan leren dat dat niet mag.
Bovenop de Trip Traps staan en op de tafels staan mag hier ook niet.
pi_143603023
Bedankt voor het warme welkom! We zijn een middagje naar Den Haag geweest. Oceanium. de vissen konden hem gestolen worden, hij wilde alleen maar aan het handje lopen. Ook wilde we nog een rondje strand doen, maar toen begon het te regenen :') Zn feestje was zondag en hij is godsgruwelijk verwend O+

Beterschap met Nora Sylver! Zo'n duik van de commode is niet niks. En dan ook nog zo'n rottig virus te pakken :(

Ik lees veel tandenleed. Gelukkig heeft de Senn er niet heel erg last van. Niks wat een paracetamolletje niet op kan lossen gelukkig. Kiezen schijnen wel erger zeer te doen toch?

Wat fijn om hier te lezen over de NEENIETDOENDATMAGNIETWANTDATISGEVAARLIJK fase. Sinds hij zo mobiel als de neten is heb ik hem al van verschillende dingen moeten 'redden'. :') Ik heb alles wat heul gevaarlijk is maar weggehaald, en bij de rest ben ik stug aan het NEE-en. Niet dat het werkt natuurlijk. Een sneaky lachje kan je krijgen en vervolgens doet hij het toch :D Ach, ooit zal het woordje nee wel aanslaan toch? Deurstoppers moet ik zeker kopen. Ik heb een heel smal rijtje bestek lades dus kan niet al het gevaarlijke spul bovenin leggen. En spelen met een vleesmes vind ik niet zo'n succes :o
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:24:25 #37
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143603494
Bedankt voor de beterschapswensen voor Noortje. :*
Ik voel me echt heel schuldig en de 'worst mom ever'. Helemaal toen bleek dat ze er ook echt last van had :'(

Ik krijg trouwens het idee dat Nora (nog) echt heel erg 'braaf' is, ik zeg bijna nooit 'nee'. Of ik vind veel te veel goed, dat kan natuurlijk ook :P nee, van de commode af stuiteren is daar niet 1 van :( ;)
pi_143603782
Mijn meisje valt zich net een tand door de lip. Alles onder het bloed. Zij overstuur. Ze wilde geen ijsje. Ze wilde niet haar "snoepje"(vitamientjes) en wilde alleen bij Mama zijn. Ze ging in bed liggen en was meteen vertrokken :{

Ik vind dr zo zielig ;(
pi_143603811
Welkom Hilz *O* hoeraaaaaa O+

Venco wat een nare opmerking. En verder wat hierboven al is gezegd :)
Sylver aiiii dat is schrikken. Arm meisje :* maar zulke dingen gebeuren (helaas)
Shandaly fijn dat Femke is opgeknapt
Ahh Tally dat bloedt zo onwijs :X is t erg gezwollen?
pi_143603838
Ze heeft een echte dikke lip. Alsof ze net naar de plastisch chirurg geweest is om ze op te spuiten :X
pi_143604089
Ooooh tand door de lip schrik! Dat is écht een bloedbad! :o
pi_143604212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:37 schreef Hilzillah het volgende:
Ooooh tand door de lip schrik! Dat is écht een bloedbad! :o
EN echt door zo iets doms. Ze was aan het kruipen en vergat dr knie mee te nemen maar dook wel alvast voorover. Dus klabam met dr kin op de grond.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:42:40 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143604353
Jeej! Femke weer beter! Geen vlekjes ala 6e ziekte dus gespot?

Hilz; bedoel je Sealife in Scheveningen? :)
En ach, hij heeft zich lekker kunnen uitlevenlopen terwijl jullie een leuke omgeving hadden, toch? Klinkt als een geslaagde verjaardag en feestje!

Tally wat zielig! ;( Het bloed ook altijd zo erg he, zo'n tand door de lip. Hopelijk is ze het morgen weer vergeten en heeft ze niet nog steeds zo'n dikke lip.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:10:15 #44
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143605918
Welkom Hilzilla, gefeliciteerd met je dreumes *O* !

Mooi dat Femke stilaan weer de oude wordt.

Wat zielig Sylver en Tally :*
pi_143606217
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:39 schreef Tally het volgende:

[..]

EN echt door zo iets doms. Ze was aan het kruipen en vergat dr knie mee te nemen maar dook wel alvast voorover. Dus klabam met dr kin op de grond.
Arme pruts O+ :'(

En die bedoel ik idd Sylver. Was leuk :) Als het nou tzt mooi weer wordt, en vriendje is vrij door de weeks gaan we naar de Apenheul :)
pi_143606693
Apenheul is ook leuk O+
pi_143608063
Zo net thuis van een lange dag werken.....
Ff snel sorry:

Hilz welkom!

Ah die arme Nora! Kan gebeuren Sylver. Hier laatst head first via de achterleuning van de bank gedoken voor dat ik het door had...

Tally je meisje ahhhh wat sneu.

Joehoe Femke weer bijna de oude! Fijn Shandaly!

En ik mis Omen al een weekje of zo......of heb ik het mis?

[ Bericht 9% gewijzigd door Animalmix op 19-08-2014 22:04:05 ]
pi_143611446
Omen is op vakantie, toch?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:47:26 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143611466
Omen staat op de camping! En heeft alleen wifi in de supermarkt :D

Oei, Feline ook al zo'n brokkenpiloot :X

Hier beperkte het zich vandaag tot mama die zich de halve duimnagel afschaafde met de kaasschaaf 8)7 :X ;(
pi_143611685
Auw LB |:(

Hier heb ik trouwens ook het ziek-zijn-stokje overgenomen van Femke... Ontstekingen aan mijn ogen... Zó irritant, en vermoeiend! :'( Ik dacht dat snotoogjes voornamelijk bij (kleine) kinderen voorkwamen...
pi_143612992
quote:
Ik dacht dat snotoogjes voornamelijk bij (kleine) kinderen voorkwamen...
En bij mama's :+

Tand door de lip is inderdaad zielig! Maar inderdaad wel een suf ongelukje :+
pi_143613832
Ook dubbel he... Zijn we eerst blij dat die tandjes eindelijk door zijn met alle ellende dat dat meebrengt... Vallen ze ze vervolgens door hun lip! 8)7
pi_143620141
Whaha :D

mijn humpie deed gisteren zijn vinger tussen het scharnier en leunde daarna tegen de deur :x

voordeel aan een dreumes die ko gaat bij pijn: als hij wakker wordt is hij het weer vergeten :+

Het viel allemaal wel mee, maar ik vond het wel zielig!
pi_143620238
oh Free... dat doet mij bijna al pijn bij het idee! :'( Goshie...
  woensdag 20 augustus 2014 @ 09:43:53 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143620239
Auw :X

Opzich wel een aardig mechanisme ook, dat ko gaan, maar valt ie dan ook echt om? Want dat is best link natuurlijk.

Shandaly, naar!! Ik had dat gezellig samen met E deze Pasen. Supercharmante foto's :+
pi_143620398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:43 schreef LadyBlack het volgende:
Auw :X

Opzich wel een aardig mechanisme ook, dat ko gaan, maar valt ie dan ook echt om? Want dat is best link natuurlijk.

Shandaly, naar!! Ik had dat gezellig samen met E deze Pasen. Supercharmante foto's :+
ja, maar als hij een keer brul doet en daarna diepe stilte, heb ik nog wel ruim tijd om bij hrm te komen voor hij omvalt gelukkig ;)
pi_143621017
Ahh free :X :X hoe lijkt de schade?

Jemig L is met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo }:| echt aaaaalles is fout, gillen, gooien, slaan en daarna keihard huilen en niet getroost willen worden. Gelukkig is mn man ook thuis.
En nu twijfel ik of hij gewoon boos is of ergens pijn heeft dus maar een zetpil gegeven.
pi_143621051
Geen schade verder. Eerst twee flinke deuken, maar die waren snel weer weg :)
pi_143621979
Och Fieder, rot is dat he? Dat hebben we hier ook wel eens. Meestal is hij dan gewoon niet goed uitgeslapen. Slaapt L. nog overdag?
pi_143622223
Ja maar zit tussen een en twee slaapjes in, dus vrij rommelig. Maar hij ligt nu en ik hoop dat ie straks beter te genieten is :P Zo zielig voor alle betrokkenen :+

Free gelukkig maar. Geen ellende met blauwe nagels enzo :X
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:13:04 #61
259886 pessie
pi_143623755
Ik moet niet bijlezen terwijl ik aan het lunchen ben ;(
Ik las iets over de kaasschaaf methode, blauwe vingers die tussen de deur komen en tand door de lip -O- beterschap voor kindjes en mamas :*

Fieder, Hier ook een meisje dat vaak opeens ontzettend moe is en dan alleen nog maar jengelt en huilt. Ligt nu maar zonder lunch in bed, ze viel zo ongeveer op schoot in slaap. Ook zij moet nog even wennen aan het nieuwe ritme denk ik.

Free, ik vind het er ook indrukwekkend uitzien als hij dat doet. Maar ik herinner me het goed van je oudste. Al had die het niet zo vaak toch?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:38:21 #62
381212 Gulara
From the future
pi_143624553
Hillz welkom en gefeliciteerd! *O* Het is ook echt een dreumes vind ik. O+

Loj, balen van de slechte nachten. :* Dat er maar snel veel tandjes bij zijn.

Spirit met d'r knappe trapklimmer. Goeie skill hoor! *O*

Ach Sylver wat zielig. :'( Voor jullie allebei. :*

Zolena wat zielig een nachtmerrie. Wat zijn knuffels dan fijn he. O+

Cwen :W

LB ga je zelf wel iets leuks doen tijdens het logeren? Dat scheelt vast. :*

Pessie je meisje klinkt heel groot. O+ En wat kan ze veel. Handig hoor afkijken bij je grote broer.

Venco, lastig he dat opvoeden. :* Vooral afleiden helpt hier. En dingen weghalen inderdaad. Of hem weghalen. Niet te vaak waarschuwen. En erbij vertellen waarom je iets doet helpt hier ook.
"Ik snap dat je boos bent, want de klei ziet er ook lekker uit, maar je mag het niet eten. Dus we gaan wat anders doen." (Ook stiekem voor jezelf fijn om het hardop te zeggen. :P )
Wij hebben trouwens ook een getapete lijn, dat werkt hier heel goed.
En als dat allemaal niet werkt, schoenen aan en naar buiten! *O*

Shandaly wat fijn dat ze beter is. *O* Ze was best lang ziek toch?

Brr, tand door de lip. :*

Freecell wat sneu. Wel fijn dat ie het weer vergeten is.

Fieder gaat het al beter?

En hoi! :W
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:53:40 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143625051
Gulara :W Hoe is de wereld daar?

Oh en over dat logeren, de eerste keer is aankomende vrijdag. Vriend is genodigde bij een (laat) feestje van de universiteit, en we hebben zaterdag onze 'anniversary' *; Dus alle pijlen wezen naar toch even doorbijten en E bij een vriendin laten logeren (die al vaker heeft opgepast, zelf 2 kinderen heeft en waarbij E laatst begon te brullen toen ze wegging :') ). Voordeel ook dat het in de stad is, dus ze kunnen me desnoods 's nachts bellen.
Over 3 weken heb ik een bruiloft in Limburg (gruwelijk ver rijden) dus dan hebben we een huisje gehuurd waar opa & oma dan met E logeren, en wij op het trouw-kasteeltje O+ Zie ik ook wel zitten inmiddels.

Wij kunnen dat *O*
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:54:43 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143625073
Fieder, hopelijk helpt t slaapje :*

E ligt ook weer lekker. Ze zit nu wel weer echt standaard op 1 slaapje. Best prima! Op kdv-dagen heb ik dan 's ochtends én 's middags tijd om te studeren, en de rest van de tijd is superqualitytime *O*
pi_143630589
Oh brrr wat een enge ongelukken allemaal.

Ik ben vandaag met rosalieke wezen shoppen O+ het bleek dat ze maar 1 lange broek nog had :')
Sta ik in de h&m wat te overdenken, hoor ik uit de buggy "mama kom" :o

Dat had ze nog nooit gezegd! Ze was het duidelijk beu. En toen ik zei, 'ja kom we gaan lopen', was het heel de tijd in de buggy "lopuh lopuh lopuh" :D

Nu is ze lief aan het spelen en zat ze te bouwen met duplo. Zus is met papa varen dus ze heeft even rust. Filmpje staat op fb, maar krijg ik nooit hier. Voor wie het leuk vindt om te zien.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:54:46 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143643466
Gezien danic, en het is een feest van herkenning O+ Lijkt een beetje hetzelfde postuur, en E kan ook zo heerlijk zitten frutselen met duploblokjes van elkaar, op elkaar, van elkaar..... :D

En wat een lekker eigenwijs ding :D Hoort ze Eva dat soms vaak zeggen?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:56:39 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143643565
*binnenwalst

JahoiwezijneenweekjewegenNoorheeftvanavondhaareerstestapjesgezet!!

*O*

Zo gaaaaaaf!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:59:25 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143643695
Woooooowww XM! Wat goed! *O*

Ze gaat als een speer ineens he?! _O_
pi_143644197
XM, wat goed!!! *O*

Ze gaan weer gelijk op :D ;)
pi_143644527
L was vanmiddag gelukkig weer wat beter te genieten :s)

LB spannend! Maar jullie kunnen dat :Y
Danic wat speelt ze zoet! Dat doet mijnes echt niet :o O+ Die roept 'bouwen', dan stapelt ie een megatoren en dan gooit ie m om met n luide BOEM waarbij de duplo alle kanten op spat.
XM hoeraaaaaaaa *O*
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:34:32 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143645140
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:11 schreef Cwen het volgende:
XM, wat goed!!! *O*

Ze gaan weer gelijk op :D ;)
Wauw, ook al!

Dat arme kind van mij wordt ook maar links en rechts ingehaald he :')

Fieder, wat fijn dat t wat gezelliger werd ;)
pi_143645208
LB, wees gerust, Sticker is een heuse heer en laat E. voor gaan hoor O+
pi_143645365
Wat goed XM! *O*
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:55:23 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143645998
Ja, echt zo leuk! Ze begon de laatste twee dagen ineens heel soms los te staan en vandaag stapte ze zo over van bank naar tafeltje. En daarna een stuk of 5-6 passen naar mij toe O+. Helemaal glunderen toen we stonden te juichen O+ O+

En ze doet echt haar best met praten ook:

pappa, eend, bamb (lamp), dinke (drinken), eten, pap, nijnte (Nijntje), boem (bloem), boek, poes, mauw, aai, auto, bal, die!, nee, tent, vis en ze doet haar best op 'kikker', maar dat klinkt nog als tiete :').

En heel veel nazeggen.

Sorry voor de ego-post, maar ik ben trots als een aap met 7 staarten :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:02:04 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143646296
Super XM!!

En LE, E kan ze iig wel 'baby' naroepen! oO<

Sticker wacht gewoon netjes op zn beurt O+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:20:17 #76
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143647172
Woehoe!!! Wat goed van Noor *O* !
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:26:59 #77
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143647512
D laat E ook voor gaan hoor, net zoals Sticker. Er moet iemand zich in de achterhoede bevinden wat de late lopers en praters betreft. En D en ik vinden dat ook helemaal niet erg dat hij wat later los loopt.
pi_143648417
Wow knap van Noor! *O*

Hier vandaag een ongeluksdagje voor Ow: blauwe wang door vallen van de trap (1 treetje maar), blauwe wenkbrauw door het gooien van een blokje tegen zichzelf aan, bult op t hoofd door kraan in het bad en tand door de lip doordat hij tegen de tafel aan kroop...
Goed dat ik pas over een half jaar weer naar het cb moet :')
pi_143649345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef LadyBlack het volgende:

En wat een lekker eigenwijs ding :D Hoort ze Eva dat soms vaak zeggen?
Ik weet niet eens wat ze zegt :D
Alleen oefwoef toch? Op zoek naar het hondje?

Ik wil nu retenieuwsgierig gaan luisteren, maar het hele huis is al in diepe rust. Geluid wordt me nu niet in dank afgenomen denk ik...
pi_143649447
Ach loj... En dan zul je zien dat hij over vijfenhalve maand weer zo'n dag heeft ;) daar prikken ze wel doorheen hoor. Wel sneu, zo'n brokkenpilootje.

XM, wat goed!!! *O* Lopen én praten... Wauw!!
Ik kan niet ontkennen dat ik toch een steekje jaloezie voel... Sorry

Ik was maandag ook voor Femke wezen shoppen. Had ik laatst na haar groeispurt wel allemaal shirtjes voor haar gekocht... Maar allemaal met korte mouw 8)7 en nu de herfst al begonnen is vond ik dat ze toch ook wat met lange mouw moest hebben ;)
Zo'n lief gebreid tuniekje gevonden bij de H&M! O+
pi_143649720
Even een *O* voor lopen, praten, duplo, logeren
En een :* voor ongelukjes, ziek zijn (ook voor mama's) en wederom logeren.

En een welterusten voor iedereen.
pi_143655455
En goedemorgen iedereen!
pi_143655871
Goedemorgen!!

Joehoe XM!! Wat goed van Noor! *O*

Gaaaaaaaap! :O Er om 1 uur 's nachts na tweeënhalf uur achter komen dat je meisje geen deken maar drinken wil (en ze vervolgens twee bekers water leeg drinkt en als een blok in slaap valt) is niet grappig toch??

[ Bericht 28% gewijzigd door Animalmix op 21-08-2014 08:07:38 ]
pi_143656100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:00 schreef Animalmix het volgende:
Goedemorgen!!

Joehoe XM!! Wat goed van Noor! *O*

Gaaaaaaaap! :O Er om 1 uur 's nachts na tweeënhalf uur achter komen dat je meisje geen deken maar drinken wil (en ze vervolgens twee bekers water leeg drinkt en als een blok in slaap valt) is niet grappig toch??
Over een week vind je het wel grappig ;)
Maar nu niet idd ;)
pi_143656423
AM, ik snap het probleem met beker en deken :D
Ach, voor ons is het best grappig ;) :*

Wij gaan vandaag schoentjes kopen *O*
pi_143656665
Schoentjes!!!
*O*
pi_143656832
Freecell!! AU!! Dat heb ik vroeger wel eens gedaan... Al was ik het niet die de deur dicht deed maar mijn moeder... En maar duwen omdat de deur klemde! Ik heb gegild als een mager speenvarken!

Heeft L vandaag het goede been uitgezocht Fieder? :D O+

YAY XM! Stappen!!!

Oh jee Loi, wat een pechdag voor de O... Heeft hij wel lekker geslapen?

En schoentjes hè... De Senn is los aan het stappen... Van mens naar mens en van tafel naar mens. Hij loopt vrijwel altijd op blote voeten. Want de sokjes in zijn maat hebben niet meer van die kekke antislipstickers... Maar nu wil hij eigenlijk ook buiten wel aan het handje meelopen. Ik heb wel een aantal van die niks aan de hand schoentjes. Maar als de straten nat zijn dan heb ik daar geen ruk aan. Zijn er ook schoenen met zachte flexibele zolen die wel tegen het huidige herfstige weer bestand zijn? En zo ja? Interwebzpagina voor de luie shoppert? :D (En een gebrek aan fatsoenlijke winkels in Hillievoetsluis :') )
pi_143656847
Veel plezier Kyara! *O*

En laiverds, over een jaar vangen we heus állemaal achter onze rennende peuters aan oO<
pi_143656992
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Super XM!!

En LE, E kan ze iig wel 'baby' naroepen! oO<

O+

En Sticker 'augurk!' :')
pi_143657007
Hillzillah, ik zou toch wel even gaan passen. Zeker voor startende lopers is goed passend schoeisel belangrijk.
pi_143657032
Maar maar maar ze bestaan dus wel? Je hebt hier alleen een vanHaren met schoentjes die ook buiten kunnen... Maar met een vrij dikke zool... Dus niet dat buigzame zoals 'moet'.
pi_143657104
Shoesme heeft flexibele zooltjes. Misschien hebben ze verkooppunten op de site staan?
pi_143657133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:40 schreef L-E het volgende:

[..]

O+

En Sticker 'augurk!' :')
Only fair ^O^

Hilzillah, er zijn allerlei merken 'goeie schoenen'. Kijk eens naar Bobux, Elefanten.... ehm vul maar aan jongens?
pi_143657161
Jochie is trouwens ook een merk dat (volgens mij) geschikt is. E heeft een paar witte leren slofjes daarvan die nog van mij zijn geweest. (en mijn moeder was nogal van de degelijke spullen)
pi_143657209
Ik ga er eens mijn schijnwerper op gooien vanmiddag... Kijken of er iets te vinden is. Anders online. Als het niet goed past of zit, sturen we het met de postmeneer weer terug :)
pi_143657485
Ik ben fan van shoesme, die kunnen ook buiten. Welke maat heeft Senn? Babyproof smart (beginnersschoentje met ribbel zool die je helemaal kunt oprollen) gaan van 18 tot 22. De serie daarna is er tot een grotere maat, maar die zijn eigenlijk voor als ie al aardig kan stappen.

Ik heb ze een paar keer via omoda besteld, snel en goede service. Zalando en kleertjes.com hebben ze ook. Maar eigenlijk is de winkel beter (ik heb het geluk van DE shoesme winkel hier in de stad). Wel duur trouwens, maar misschien dat je nu nog een paar uit de zomercollectie tegen hoge korting kunt krijgen...
pi_143657577
Over lopen gesproken...

J. loopt nog steeds niet -O- . Maar er is wel vooruitgang ^O^

Hij stapt heel goed aan 2 handen, redelijk aan 1 hand, en rent bijna achter de loopwagen. Het viel me op dat ie wel z'n linkervoet erg naar buiten zet. De fysio komt maandag weer, dus daar eens naar laten kijken.
pi_143657667
Is J. al lang bezig met gaan lopen dan MM? Is dat ook waarom jullie fysio hebben?
pi_143657700
Potver die Babyproof zijn nieuw soms wel 80 euro! :o 8)7

* Korting zoeken gaat :')
pi_143657771
Ik heb het er wel voor over, tbh. Wij smijten normaal gesproken niet met geld, maar om een of andere reden ben ik zo bang dat ik de voeten van mijn kinderen verpest door slecht schoeisel voor ze te kopen dat ik qua schoenen niet enorm op de prijs let :@
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:26:05 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143657894
Sja en toch he... zoals ik hierboven al zei kreeg ik altijd de beste schoenen; goed voetbed, helemaal leer, geen klitteband of kekke plastic glimmertjes (wou ik zo graag ;( ), en toch een doorgezakte enkel / voorvoet / whatever it is. Maar iig zou ik eigenlijk steunzolen moeten kopen.
pi_143658188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Hilzillah het volgende:
En schoentjes hè... De Senn is los aan het stappen... Van mens naar mens en van tafel naar mens. Hij loopt vrijwel altijd op blote voeten. Want de sokjes in zijn maat hebben niet meer van die kekke antislipstickers... Maar nu wil hij eigenlijk ook buiten wel aan het handje meelopen. Ik heb wel een aantal van die niks aan de hand schoentjes. Maar als de straten nat zijn dan heb ik daar geen ruk aan. Zijn er ook schoenen met zachte flexibele zolen die wel tegen het huidige herfstige weer bestand zijn? En zo ja? Interwebzpagina voor de luie shoppert? :D (En een gebrek aan fatsoenlijke winkels in Hillievoetsluis :') )
Dat klinkt idd alsof hij voor buiten wel toe is aan schoentjes ja!

Shoesme extreme flex zijn wij mee begonnen. Voor het allereerste paar ben ik wel gaan passen in een schoenenwinkel. Het paar erna durfde ik wel aan om zonder kind te kopen, maar goed, dat was hetzelfde merk en ook extreme flex (wel het zooltje van het oude schoentje meegenomen). Niettemin heeft hij twee keer dezelfde maat, het oude paar was te klein maar het nieuwe paar viel groter, vreemd genoeg.

Ze staan ook veel op MP trouwens...

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 21-08-2014 10:46:07 ]
pi_143658291
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:07 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben fan van shoesme, die kunnen ook buiten. Welke maat heeft Senn? Babyproof smart (beginnersschoentje met ribbel zool die je helemaal kunt oprollen) gaan van 18 tot 22. De serie daarna is er tot een grotere maat, maar die zijn eigenlijk voor als ie al aardig kan stappen.

Ik heb ze een paar keer via omoda besteld, snel en goede service. Zalando en kleertjes.com hebben ze ook. Maar eigenlijk is de winkel beter (ik heb het geluk van DE shoesme winkel hier in de stad). Wel duur trouwens, maar misschien dat je nu nog een paar uit de zomercollectie tegen hoge korting kunt krijgen...
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:11 schreef mousemicky het volgende:
Over lopen gesproken...

J. loopt nog steeds niet -O- . Maar er is wel vooruitgang ^O^

Hij stapt heel goed aan 2 handen, redelijk aan 1 hand, en rent bijna achter de loopwagen. Het viel me op dat ie wel z'n linkervoet erg naar buiten zet. De fysio komt maandag weer, dus daar eens naar laten kijken.
Als hij nog niet echt loopt, misschien juist zoveel mogelijk blote voetjes doen zodat hij goed de afwikkeling kan voelen ipv schoentjes?
pi_143659570
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat klinkt idd alsof hij voor buiten wel toe is aan schoentjes ja!

Shoesme extreme flex zijn wij mee begonnen. Voor het allereerste paar ben ik wel gaan passen in een schoenenwinkel. Het paar erna durfde ik wel aan om zonder kind te kopen, maar goed, dat was hetzelfde merk en ook extreme flex (wel het zooltje van het oude schoentje meegenomen). Niettemin heeft hij twee keer dezelfde maat, het oude paar was te klein maar het nieuwe paar viel groter, vreemd genoeg.

Ze staan ook veel op MP trouwens...
Precies dit! De schoenwinkelmevrouw gaf ook aan dat je eerste schoentjes ruim moet kopen. Voor mijn gevoel waren ze echt een maat te groot maar het is belachelijk hoe snel die schoentjes alweer te klein zijn. Ga anders gewoon alleen om het passen en een idee te krijgen van wat je wil en welke merken er zijn en koop dan desnoods alsnog online (maar geheid dat je overstag gaat in de winkel :D)
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:00:59 #105
381212 Gulara
From the future
pi_143660174
LB tuurlijk kunnen jullie dat. *O* En die leukerd van jullie moet je afentoe natuurlijk ook even aan anderen gunnen he. O+
Ik vind een slaapje ook wel prima.

Danic, lopen is ook leuk! :s)

Jahallonoorwatsuperknap! *O* En dat praten! :o

Klinkt al heel knap hoor Fieder. :Y Pi weet niet eens hoe hij twee duplostenen op elkaar zet.

Sticker een echte heer die de dames voor laat gaan. O+

Och arme ow. :*

Shandaly, :* gaat die van jou ook allemaal doen hoor. En laat het tuniekje eens zien!

AM wel een beetje grappig hoor. Achteraf enzo. ;)

De Senn is al een echte volleerde dreumes! Met z'n gestap van tafel naar mens. *O*

MM dat had Pi ook een tijdje. Ondertussen loopt hij weer normaal, maar ik blijf het ook in de gaten houden.

En schoenen. Ik had leuke besteld, krijg ik een belletje dat zijn maat is uitverkocht. :'( Nu even bedenken of een halve maat groter wijsheid is. (Ik had al 24 besteld namelijk :X )
pi_143660232
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

Als hij nog niet echt loopt, misschien juist zoveel mogelijk blote voetjes doen zodat hij goed de afwikkeling kan voelen ipv schoentjes?
Blote voeten was op de camping met bosgrond geen succes 😉. En ik heb een echt buitenkind, als t niet regent hele dag in de tuin, schoenen zijn dan wel noodzaak (ik vergeet t soms, en dan heeft ie ijskoude voeten en zeiknatte sokken, lijkt mij ook erg vervelend).

J. is bijna 20 maanden, vrij laat met van alles (kruipen, staan, lopen) dus vandaar fysio. Ze geeft tips waar we wel wat aan gehad hebben ^O^
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:12:47 #107
381212 Gulara
From the future
pi_143660514
En dagboekpost, want jullie zullen allemaal wel razend benieuwd zijn hoe het met ons gaat enzo. :')

Goed! *O*

Ik mag niet meer internetten. Hij kan alleen rustig zelf spelen als ik huishoudelijke taken verricht. }:| En dan helpen (was van de waslijn in de machine, vuile was in de la).
Hij kan heel goed lopen. Het is ruim 500 meter naar de supermarkt. En dat loopt hij meestal helemaal zelf heen en weer op een zelf bedacht parcours. O+ Hij kan al goed over randjes lopen. En rent van put naar put. En als je rent dan moet je heel fanatiek met je linkerarm zwaaien. Heul belangrijk! O+
's Ochtends wordt ie naast mij wakker, wrijft al bah-zeggend de ochtendkwijl van z'n tong en smeert dat over mijn voorhoofd. O+ :X
Hij probeert minstens 37x per dag iets heel gevaarlijks te doen. En doet niet kleinzerig als ie zich pijn doet. Behalve als het aan z'n teen is. Dan moet er een kusje op. En ook een op de andere voor de zekerheid, want kusjes op je tenen zijn the bomb.
Praten doet ie niet. Hij heeft een paar favoriete woorden: op dit moment bal en bloem. En die weet ie dan ook overal te vinden -of iets dat er op lijkt- dus dan kom jade dag wel door. :')
Verder is het alsof we elke dag in de Oost Europese versie van het Rad van Fortuin zitten. Woorden met zoveel medeklinkers dat het haast een prestatie is dat ie het z'n mond uitkrijgt, maar een klinker kopen zit er niet in. :'(
Aah ellenlang verhaal alweer zie ik. :') sorry. :@
pi_143660880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef Hilzillah het volgende:
Maar maar maar ze bestaan dus wel? Je hebt hier alleen een vanHaren met schoentjes die ook buiten kunnen... Maar met een vrij dikke zool... Dus niet dat buigzame zoals 'moet'.
Ik heb juist bij van Haren de eerste schoentjes gekocht. Elefanten zijn super buigzaam en beginnen al bij maat 18.
pi_143660895
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:12 schreef Gulara het volgende:
En dagboekpost, want jullie zullen allemaal wel razend benieuwd zijn hoe het met ons gaat enzo. :')

Goed! *O*

Ik mag niet meer internetten. Hij kan alleen rustig zelf spelen als ik huishoudelijke taken verricht. }:| En dan helpen (was van de waslijn in de machine, vuile was in de la).
Hij kan heel goed lopen. Het is ruim 500 meter naar de supermarkt. En dat loopt hij meestal helemaal zelf heen en weer op een zelf bedacht parcours. O+ Hij kan al goed over randjes lopen. En rent van put naar put. En als je rent dan moet je heel fanatiek met je linkerarm zwaaien. Heul belangrijk! O+
's Ochtends wordt ie naast mij wakker, wrijft al bah-zeggend de ochtendkwijl van z'n tong en smeert dat over mijn voorhoofd. O+ :X
Hij probeert minstens 37x per dag iets heel gevaarlijks te doen. En doet niet kleinzerig als ie zich pijn doet. Behalve als het aan z'n teen is. Dan moet er een kusje op. En ook een op de andere voor de zekerheid, want kusjes op je tenen zijn the bomb.
Praten doet ie niet. Hij heeft een paar favoriete woorden: op dit moment bal en bloem. En die weet ie dan ook overal te vinden -of iets dat er op lijkt- dus dan kom jade dag wel door. :')
Verder is het alsof we elke dag in de Oost Europese versie van het Rad van Fortuin zitten. Woorden met zoveel medeklinkers dat het haast een prestatie is dat ie het z'n mond uitkrijgt, maar een klinker kopen zit er niet in. :'(
Niks sorry. Gewoon O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:26:03 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143660901
Haha Gulara wat een tof dagboek _O- O+

Merk je ook dat de huid van je voorhoofd babyzacht wordt eigenlijk? O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:35:23 #111
259886 pessie
pi_143661205
Haha Gulara! Klinkt alsof je een mijn-oudste 2.0 hebt :+ ! En fieder heeft ook echt een jochie zeg!

*O* voor alle stappers!

Lauren had eerste schoentjes van Jochie inderdaad. De elefanten extra flexibel gaan tot maat 21 :') Ik heb vorige week nieuwe schoentjes van shoesme gekocht. De eerste schoentjes waren volledig vertrapt en kapot.
Ook ik vind schoenen heel belangrijk. Ze krijgen 1 goed, duur paar uit een goede schoenenwinkel en verder wat goedkope laarzen en/of H&M sneakers voor erbij (lees: plassenstampen, loopfietsen, in het natte gras spelen).

LB heb je dan een hypermobiel enkelgewricht? Daar helpen goede schoenen niet tegen. Goede schoenen kunnen het wel goed ondersteunen.
pi_143661273
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:12 schreef Gulara het volgende:

Goed! *O*

Wat een leuke en levendige post! Ik moest er echt om lachen. Bedankt want ik heb een rotdag (op werk). :)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:45:10 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143661494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:35 schreef pessie het volgende:

LB heb je dan een hypermobiel enkelgewricht? Daar helpen goede schoenen niet tegen. Goede schoenen kunnen het wel goed ondersteunen.
Hm, goed punt. De rest van mij is wel aardig (hyper weet ik niet) mobiel ja :')
pi_143664043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hm, goed punt. De rest van mij is wel aardig (hyper weet ik niet) mobiel ja :')
Hier ervaringsdeskundige.
Ik heb van de fysio de tip gekregen om met zo min mogelijk schoeisel rond te lopen.
Mijn banden weigeren gewoon dienst :') dus moeten mijn spieren het doen. En als ik die steeds fijn stevig inpak, leren die spieren het nooit ;) Dus ik loop sinds tijden op sokken/blote voeten/sandalen zo min mogelijk in ieder geval en ik merk daar wel degelijk verschil in :Y
Slippers dan weer niet, want dan ram ik mijn tenen steeds uit de kom :') en de zool wikkelt niet mee.

En mijn kinderen hebben ook zulke lijfjes, dus die hebben binnen ook geen schoenen aan en buiten met mooi weer ook niet.
pi_143664667
Free, wat zul jij een eeltvoeten krijgen :P (ik loop altijd op blote voeten, maar mag niet meer van mn pedicure want eelt :'))

Noor loopt *O* toch nog!! :P

Gulara wat een toffe post! O+

Verder weet ik het niet meer.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:44:03 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143665295
En als je wel schoenen aan hebt Free, zijn die dan juist stevig of zijn gympjes dan eigenlijk ideaal?

Ik loop heerlijk op de meest onbenullige ballerina's en nep-allstars namelijk, dus zou fijn zijn als dat dus eigenlijk ook niet uitmaakt oO<

E lijkt in elk geval flink lenig, dus ik let er inderdaad op dat ze veel op blote voetjes / sokken met antislip loopt. Zelf heb ik altijd sloffen aan want eeuwige koukleum :') (echt, mag ik weer zwanger zijn, dat was zo lekker warm! O+! )
pi_143666139
Gulara: wat een awesomeness kent jullie leven O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:19:45 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143668779
Zak met kleertjes overwegend maat 80-86 teruggevonden die ik vergeten was! *O* _O_

Had tijdens mijn zwangerschap zo achterlijk veel gekregen dat t allemaal op maat gesorteerd in dozen op zolder was beland. Nu was ik op zoek naar 1 specifiek jasje dat ik wel onthouden was, en toen vond ik t allemaal ineens terug *O*
pi_143668829
Toffe dagboekpost Gulara O+

Hier schoentjes gekocht vandaag. Ik weet het merk niet uit mijn hoofd. Zal straks even een fotootje uploaden. Blauw metallic met een glimmertje (er was niet heel veel keuze.... voor laarsjes vind ik het nog wat vroeg en ik zocht echt schoentjes die zowel onder een jurkje als onder een broek kunnen).
pi_143668863
Dat zijn leuke dingen om terug te vinden LB! Zo kwam ik laatst nog een tasje met nieuwe kleding tegen in maat 62-68 ;(
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:22:48 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143668899
Oh en nog iets schattigs; ik heb vannacht weer eens met E in t logeerbed geslapen. Word ik vanochtend wakker doordat er op mijn rug werd geprikt en ze "bloetje! bloetje!" bleef zeggen O+ Ik was helemaal in de war, maar ik had een pyama aan met allemaal bloemetjes erop :D
Du moment staat ze ze ook op mijn jurkje aan te wijzen trouwens :')

Oh no Kyara, echt? :o -O-
pi_143669828
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:
Dat zijn leuke dingen om terug te vinden LB! Zo kwam ik laatst nog een tasje met nieuwe kleding tegen in maat 62-68 ;(
Dat is nou echt gewoon stom!

Gulara, dank je wel, ik heb weer genoten van je post :D

LB, wat schattig..

En m'n dreumes heeft een nieuw spelletje.. Z'n broek omlaag trekken en dan heel hard lachen! Dus iemand zin om met mijn kind naar de winkel te gaan? Ik durf niet meer :')
pi_143670395
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:51 schreef Loj het volgende:
Dat is nou echt gewoon stom!
:6

quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:51 schreef Loj het volgende:
En m'n dreumes heeft een nieuw spelletje.. Z'n broek omlaag trekken en dan heel hard lachen! Dus iemand zin om met mijn kind naar de winkel te gaan? Ik durf niet meer
Goed voorbeeld, doet goed volgen O-) ;)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:25:41 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143670890
Lekker naar de winkel gaan en heel hard meelachen Loj O+ Wie weet wiens dag je helemaal goedmaakt met zoveel kinderlijke schaamteloosheid *O*
pi_143672081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:25 schreef LadyBlack het volgende:
Lekker naar de winkel gaan en heel hard meelachen Loj O+ Wie weet wiens dag je helemaal goedmaakt met zoveel kinderlijke schaamteloosheid *O*
Ehmz hij heeft nu door dat hij mama's broek ook omlaag kan trekken :')

Dan maak ik zeker wel iemand z'n dag goed ;)
(Oké ik loop in m'n joggingbroek, met andere broeken wordt t iets lastiger :P )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:13:47 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143672370
:D!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:47:23 #127
259886 pessie
pi_143679102
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:
Oeh, pijnlijk!
Ik heb kleren van Lauren in de kast hangen die ze nooit aan heeft gehad vanwege fases. Een heel schattig geel jurkje bijvoorbeeld. In maat: "ik kan kruipen en doe dat binnen, buiten, in de tuin en in de zandbak *O* "
En leuke schoentjes inderdaad (zag ik op FB).

Lb *O*
pi_143682537
Zonde hè? Zo heb ik ook een doos kleding gekregen van een vriendin, met een prachtig winterjasje, maatje 74.... Eigenlijk hoop ik stiekem dat het snel goed koud wordt en dat die 74 per ongeluk groot valt. ;)
Overigens kan het ook wel eens in je voordeel werken: een lelijk setje zomerkleding dat ik toen als kraamcadeau voor Lars kreeg, paste hij 'helaas' precies in de winter, en toen was het natuurlijk veel te koud daarvoor.... O-)

Leuk spelletje loj,.. Wie heeft hem dat voorgedaan? ;)
pi_143683158
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:02 schreef Loj het volgende:

[..]

Ehmz hij heeft nu door dat hij mama's broek ook omlaag kan trekken :')

Dan maak ik zeker wel iemand z'n dag goed ;)
(Oké ik loop in m'n joggingbroek, met andere broeken wordt t iets lastiger :P )
_O-

In het tasje zaten gelukken vooral rompers, dat scheelde weer. En uit de Hema Outlet dus ook dat scheelde weer ;)
pi_143685476
Schoenwinkelfoto's

(ze hebben zich redelijk misdragen trouwens, de een had een plant met hydrokorrels gevonden om die vervolgens in het rond te strooien en de ander begon alle schoenen van de rekken te gooien. En peuter ging nog even voor de deur liggen gillen omdat we weer weg gingen :D :') :X O+ )
pi_143685816
Nou ja.. Hema rompers zijn wel fijn, vind ik. Blijft zonde, maar misschien kun je er iemand anders blij mee maken. (Of bewaren voor nr. 4? ;) )

quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:00 schreef Gulara het volgende:
Shandaly, :* gaat die van jou ook allemaal doen hoor. En laat het tuniekje eens zien!
:( Ik kan 'm niet vinden op de H&M site... maar waarschijnlijk mag ze 'm zaterdag aan, dan zal ik wel een actiefoto maken. Het is een heel simpel fijngebreid jurkje/tuniekje, gewoon effen, lange mouw, met twee kleine zakjes voorop, en lieve kleine knoopjes op beide schouders. Maar de kleur... O+ Ik geloof dat ze het petrol noemen... blauw met een vleugje groen. Gaat prachtig staan bij haar ogen O+

En geweldige dagboekpost! O+

LB had ook al van die lieve verhalen over bloetjes O+

Ik geloof dat we vandaag kunnen stellen dat Femmetje echt weer beter is *O* Wat een heerlijke vrolijkheid vanmiddag toen ik thuis kwam van m'n werk O+ Ze giechelt weer als je haar kietelt, ze speelt weer met Lars en ligt weer helemaal in een deuk om zijn gekke bekken naar haar toe O+
pi_143685945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:03 schreef Shandaly het volgende:
Ik kan 'm niet vinden op de H&M site... maar waarschijnlijk mag ze 'm zaterdag aan, dan zal ik wel een actiefoto maken. Het is een heel simpel fijngebreid jurkje/tuniekje, gewoon effen, lange mouw, met twee kleine zakjes voorop, en lieve kleine knoopjes op beide schouders. Maar de kleur... Ik geloof dat ze het petrol noemen... blauw met een vleugje groen. Gaat prachtig staan bij haar ogen
Klinkt als het tuniekje dat wij ook hebben voor de meiden :Y O+
pi_143686004
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klinkt als het tuniekje dat wij ook hebben voor de meiden :Y O+
Zal ook eens niet ;)
pi_143686248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:07 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Zal ook eens niet ;)
*)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 23:30:44 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143687069
Kyara _O-

Oh en zo'n spuuglellik kledingsetje had ik ook gekregen ja :D Kon ze écht pas hartje winter in...

Pessie die maatomschrijving :D Spot on!!

Shandaly, dat klinkt supergezellig! O+

En verder: puf! :o Heb de halve avond staan bakken, want ik wilde perse een ricottataart maken, en ook nog iets lekkers voor het zomerfeestje (ai... :') ) van het kdv morgen. Is pruimencrumble geworden.
Het ruikt hier nu wel heel lekker :9
pi_143688239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:44 schreef LadyBlack het volgende:
En als je wel schoenen aan hebt Free, zijn die dan juist stevig of zijn gympjes dan eigenlijk ideaal?

Ik loop heerlijk op de meest onbenullige ballerina's en nep-allstars namelijk, dus zou fijn zijn als dat dus eigenlijk ook niet uitmaakt oO<

E lijkt in elk geval flink lenig, dus ik let er inderdaad op dat ze veel op blote voetjes / sokken met antislip loopt. Zelf heb ik altijd sloffen aan want eeuwige koukleum :') (echt, mag ik weer zwanger zijn, dat was zo lekker warm! O+! )
gympies! :Y zo min mogelijk. Ook qua gewicht trouwens, op zware schoenen kan ik niet lopen :)

En eelt heb ik nauwelijks ;)
pi_143694015
Gisteren op schoenen jacht geweest... van Haren, de enige winkel die échte baby dreumes schoenen verkocht had alleen maar lilleke blauwe. De rest allemaal een dikke zool.

Toch nog even de V&D ingestapt (aan het handje, de straat was droog <3 ) 2 paar Frendz schoentjes gekocht voor 3 euro per paar :o :o baby dreumes slofjes met een wat dikkere zool! Voorlopig is dit wel voldoende tot de winter. Dan krijgt hij een paar biker laarsjes. Maar olgens opa doet hij in december mee met de marathon en zijn biker laarzen voor homo's :D ;)

En merci voor de reacties... Ik had écht geen idee... Heb wel schoenen in zijn maat hier thuisliggen, maar met een dikke zool...

Dagboekpost O+ Mag ik bij jullie komen wonen Gulara? Neem ik de Senn ook mee! Die wil ook heel graag kwijt over jouw voorhoofd heen smeren en Rad van Fortuin spelen O+

Danic, Ik ging kwijlen bij de meisjes schoenen bij van Haren!! Zo leuk!!

Oeh, zakken met kleren vinden... Ik heb alles wat hij niet meer past netjes in zakken gesorteerd op maat en bij mn moeder op de vliering gedeponeerd. Nog 1 zak toekomst kleren (honderdzoveel) Vanaf maat 92 zal ik voor het eerst echt zelf moeten gaan kopen :')

Kyara, Hema outlet??? Wie waar?? Moet naartoe!!
pi_143694587
Kijk nou wat ik vanmorgen aan trof O+

pi_143694743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:53 schreef Hilzillah het volgende:
Kyara, Hema outlet??? Wie waar?? Moet naartoe!!
Was een tijdelijke geloof ik. Nu is het weer een reguliere hema helaas.
pi_143694851
Wat zoet Tally O+ Leuk he, zo aan tafel spelen. Mijn meiden krijgen daar ook steeds meer geduld voor.

Onze schoentjes zijn trouwens van het merk Ricosta. We hebben wel vaker Duitse merken (Richter bijvoorbeeld). Wel kwalitatief goed maar in DLD een stuk goedkoper en hier minder bekend. Geloof dat Zalando die merken ook verkoopt maar dan voor het dubbele waar ze in DLD voor te koop zijn :X

Ze hebben trouwens maat 20. J heeft iets grotere voeten dan D maar ze kwamen wel allebei in dezelfde maat uit. Ze zijn erg blij met hun nieuwe schoenen want ze kwamen er net echt mee aanlopen dat ze aanmoesten O+
pi_143695225
O+
pi_143695518
Tally, wat lief O+ Ik vind dat alleen spelen echt wel heel schattig!

Mijnes heeft gewoon echt kleine voeten he? Met zn maat 17 :D Hij staat qua groei ook een tikje stil, we zitten al eeuwen in 74.

Loj :D
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:24:26 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143695658
Noh Tally, wat gezellig O+ Nu weet ik t zeker. De box gaat er hier uit, en het kindertafeltje en -stoeltje (de oude kinderstoel van mn vriend) komen in de kamer!

En dan mag ik E ook zo'n snoepig serviesje O+!
pi_143695692
Wat tof Tally écht spelen!!!!
pi_143695737
Hoe veel van jullie hebben de box nog staan eigenlijk? Wij hebben m maanden geleden al uit elkaar gehaald, en meteen besloten dat hij voor nummer 3 niet wordt opgezet. We zijn geen boxpeople, geloof ik.
pi_143695877
Wij hebben de box al een tijdje geleden weggehaald. Ze vond het toch niet leuk en nam alleen plek in.

En dit is een tin serviesje. Het porseleinen serviesje durf ik nog niet te geven aan de sloopkogel :')
pi_143695901
De box staat er bij ons nog wel, maar wordt niet gebruikt. Nou ja, als opbergmeubel dan, maar er past momenteel geen kind bij in ;) We hebben ook al besloten om 'm straks bij de verhuizing in het nieuwe huis niet meer op te bouwen. Het is nu echt pure luiheid dat we 'm nog niet afgebroken en opgeruimd hebben.

Zo'n serviesje is leuk! O+
* Shandaly zet het op het Sinterklaas verlanglijstje
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:40:02 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143696089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:27 schreef L-E het volgende:
Hoe veel van jullie hebben de box nog staan eigenlijk? Wij hebben m maanden geleden al uit elkaar gehaald, en meteen besloten dat hij voor nummer 3 niet wordt opgezet. We zijn geen boxpeople, geloof ik.
E vond t een tijdje best lekker om nog even in de box te zitten. Maar nu kan ze kruipen! Dus doe ik haar er denk ik geen plezier meer mee ;) Hij is idd wel handig vanwege de laden onderin waar alle kleingrut-speelgoedjes in zitten. En ons kleine neefje kon er vandeweek nog even in liggen (had m speciaal weer even hoog gezet).

Als nr 2 hier in de nabije toekomst is, zet ik de box wel weer op. Is een fijne veilige plek voor een baby'tje als er ook een peuter rondbanjert lijkt me :Y
pi_143696403
Dat was leuk bijlezen O+

Ik gebruik de box alleen nog als veilige plek. Laatst was er een bord stukgevallen (lees: dreumes sloeg hem van mijn schoot :X ) en toen heb ik hem even geparkeerd om te stofzuigen. Ik durf hem nog niet weg te doen voor zulk soort gevallen :P
pi_143696472
Ik parkeer dreumes altijd in de kinderstoel. Hij vindt de box gewoon niet tof. Misschien brengen wij dat op hem over :')

LB, hoe staat het met jullie plannen voor nr 2? :)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:02:39 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143696637
Plannen O+

In mijn hoofd zijn die heel aanwezig oO< We hebben het er ook wel over gehad vorig jaar, maar mijn vriend is niet zo van het hypothetisch praten dus wanneer we echt weer beginnen... geen idee :') Mijn afspraak met mezelf was: als E kan lopen (ivm bekken leek me dat slim), en dat moment nadert! O+
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:41:26 #152
381212 Gulara
From the future
pi_143697782
LB O+ wat leuk.

En ik lust ook wel een kopje thee. O+

Wij hebben de box volgens mij ergens dec/jan opgeruimd. Maandje of 9 à 10 was ie toen.
pi_143698289
Wij hebben de box eergisteren verkocht :D. Op 11,5 maanden dus. Ze wilde er niet meer in en de ruimte is fijn!
Nou ja, nu gaan we er een Kallax neerzetten... Maar da's toch minder bulk!
pi_143698370
Leuk LB! :D

Wij hebben de box met een maandje of 10 weggedaan, Ow had er een hekel aan..
Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden als de box er over een week of twee weer staat ;)
Hoe heb jij dat dan met de tweede gedaan LE? Ik had Ow heel weinig in de box, maar verwacht juist de baby er heel vaak in te hebben (Ow aait nogal hardhandig ;) )

En verder ben ik naar de winkel geweest...
Alleen :P
pi_143699760
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:59 schreef Loj het volgende:

Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden als de box er over een week of twee weer staat ;)
Hoe heb jij dat dan met de tweede gedaan LE? Ik had Ow heel weinig in de box, maar verwacht juist de baby er heel vaak in te hebben (Ow aait nogal hardhandig ;) )

Bij ons zat Fee in het wipstoeltje, in het new born zitje op de trip trap of op schoot. Later wilde ze er niet eens in want ze moest net als haar zus op de grond of bank zitten.
pi_143701156
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:59 schreef Loj het volgende:

even tussendoor totaal niet bijgelezen want vakantie.

maar hier de box weinig gebruikt bij de eerste. Bij de tweede juist heel veel. De eerste 10 weken sliep kyan ook in de box want buikslaper en dus in het zicht.
Daarna werd het steeds minder. Wilde al vroeg spelen op de grond net als zijn grote broer. Met zes maanden hebben wij hem weggedaan en geen spijt van gehad.
pi_143703033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:27 schreef L-E het volgende:
Ja hier!
Omdat ik nog geen tijd heb gehad om hem op marktplaats te zetten vooral :@
De enige die hem nog gebruikt is peuter :D
pi_143703856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:57 schreef Cwen het volgende:
Wij hebben de box eergisteren verkocht :D. Op 11,5 maanden dus. Ze wilde er niet meer in en de ruimte is fijn!
Nou ja, nu gaan we er een Kallax neerzetten... Maar da's toch minder bulk!
Ik moest even opzoeken wat dat was, maar dat hebben wij ook gedaan. Zo eentje met vijf vakken plat gelegd, tafeltje en speelgoed opruim in een! Erg blij mee.

Box ging denk ik rond een jaar weg? We hadden m toen eigenlijk amper meer in gebruik en ook nooit gemist.
pi_143704776
Ik heb hem hier nog wel even gebruikt om ze even veilig weg te zetten als ik met een van de anderen naar boven moest. En voor M was het dus plekje om even rustig te spelen. Maar daar is ie nu te groot voor dus hij staat ook al maanden ongebruikt in de kamer.

Snel op mp zetten want dan kan er ook een Ikea meubel komen. Snak naar opbergruimte :D
pi_143706312
Ik had de mijne ook op MP gezet... Slechts 1 flauw bod op gehad (Twintig euro vond ik echt te weinig), dus binnenkort nog maar eens proberen. Misschien zijn er nieuwe zwangeren bij in de omgeving ;)
pi_143706970
Mijn man wilt de box ook weghebben maar ik twijfel erover.
De kattenbrokjes staan eronder zodat Aiden er niet 500 keer per dag naartoe gaat en de box is ook verdomd handig wanneer zo'n kat in een achterlijke bui besluit met een poepstaart door de kamer te rennen (zoals vd week).
Aiden zou er geheid doorheen baggeren voordat ik het schoon kan maken. -O-
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:44:08 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143710254
Zo, we zijn weer thuis.

Box wordt hier goed gebruikt. Boodschappen gedaan, mup in box, weer naar beneden, boodschappen halen, opruimen, mup weer uit box, etc.

Het lopen is bij die ene keer gebleven. Ondanks aanmoediging van ons. Ik denk dat ze is vergeten dat ze het kon.. Naja komt vast wel een keer weer.

En LE, hier ook nog 74/80 hoor.

En we hebben in Duitsland haar eerste schoentjes gekocht. In een speciale kinderschoenenzaak, voor veel geld. Dus denk dat ze wel goed zijn. Dunne zool iig :Y. Maat 20!
pi_143714353
Hier is de box al een jaar weg. N. vond het echt helemaal niets.
Ik had het wel relaxed gevonden als ik N. nog af en toe kon zetten zodat ze grote broer niet in de weg zat met spelen. Maar helaas...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Animalmix op 22-08-2014 19:47:38 ]
pi_143715024
AM gefeliciteerd!!! *O*

*boks*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:53:05 #165
259886 pessie
pi_143715111
AM hoe tof! Gefeliciteerd!

XM kinderschoenen zijn helaas duuuuuur -O-
pi_143715404
Am TOF!!!! Gefeliciteerd!
pi_143718006
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij ons zat Fee in het wipstoeltje, in het new born zitje op de trip trap of op schoot. Later wilde ze er niet eens in want ze moest net als haar zus op de grond of bank zitten.
Een new Born zitje is nog best een goed idee! We gaan eens ff zoeken op marktplaats!

Ik heb juist t idee dat ik de box heel veel ga gebruiken doordat er een dreumes nu rondloopt/rent.

Schoenen zijn idd duur! Al moet ik zeggen dat ik ze nu bij de van Haren koop en dat dat best meevalt...
Maar dat zijn vast niet de beste schoentjes voor z'n voetjes :@

AM, wat superfijn!
pi_143718234
Dat vond ik ook fijn Loj. Voor mij ook omdat ik dat baby en dreumes samen in de kamer kon laten als ik met baby 2 even boven was. Maar goed, als ik alles overnieuw zou doen dan had ik denk ik voor een grondbox gekozen. Ook om M was meer rust te gunnen.
pi_143736276
Ik heb voor Rosalie ook de box vaker gebruikt dan voor Eva. Inmiddels is hij zo'n 2 maanden geleden verkocht.
Binnen een half uur :o volgens mij was mijn vraagprijs te laag :P

En Loj, de Elefanten van van Haren staan juist heel goed bekend. Voor volwassenen zijn het dramaschoenen (kwaliteittechnisch, maar ik kan er juist goed slagen met mijn rare voeten), maar de kinderschoenen zijn echt goed.
pi_143736421
Ja hoor, Van Haren heeft best wat goede merken. Hier ook Elefanten - en dat merk droeg ik als kind ook!
pi_143736730
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:00 schreef Gulara het volgende:

Hij is nog wel een beetje ruim toch ;)
(en nu die boodschappen op de achtergrond maar eens opruimen)
pi_143737107
Oh die is leuk Shandaly!!!

N. heeft nieuwe schoenen.
Ze liep nog op haar eerste schoentjes met flexzooltjes of sandalen.
In drie winkels geweest en werkelijk maar 1 paar dat paste. Gelukkig laarsjes (wilde ik graag) en best wel mijn smaak.

[ Bericht 23% gewijzigd door Animalmix op 24-08-2014 13:30:07 ]
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:14:27 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143737147
Noh Femke O+

En AM, gefeliciteerd! *O* En wat staat je meisje daar stoer! En wat heeft ze mooie laarsjes (én ogen! :o )
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:15:51 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143737180
Wat een leukerds O+

Nou wees gerust Shandaly, mevrouw heeft geen stáp meer gezet sinds die ene keer :').
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:18:20 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143737235
Nu ff ego: het logeren ging heel goed!!! *O*

Ik was gistermiddag wel helemaal in tranen, want E had op de opvang niet geslapen, wilde 's middags niet slapen, en ik zag t dus al helemaal voor me; we zouden nog naar een feestje van de opvang, dat zou ze waarschijnlijk missen doordat ze dan wel in slaap was gevallen, en dan zou ze de hele avond niet willen slapen op dr logeeradres, en ohohohoooohhh... :'(

De werkelijkheid: E heeft zich kostelijk vermaakt op het kdv-feestje (ze stond uitgebreid te dansen, midden in een lokaal met rennende kleuters om zich heen O+! ), heeft daarna nog lief gegeten én de hele nacht als een roosje geslapen bij onze vrienden! :o _O_ *O* Ze waren helemaal onder de indruk van hoe goed zij at vergeleken bij hun zoontjes :D

Ennnnnn: ze deed ook dr eerste losse stapjes! *O*
Sticker, D, andere aprilkindjes; jullie kunnen hoor! O+!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:19:15 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143737249
Ohja en dat lopen; t is ook een kwestie van vertrouwen he. E deed t vandaag ook niet meer. Maar gisteren zat De Peuter voor dr neus, en daar wou ze ECHT naar toe!! O+!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:20:20 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143737268
LB wat tof *O*

En het zal ook heus wel een keer weer komen, maar ik verwacht het niet op korte termijn somehow.
pi_143740088
Leuk jurkje Shandaly ;)

Toffe schoenen AM! Wij hebben nu gekozen voor Mary Jane achtige schoentjes (ik hoop toch nog steeds op een beetje nazomer...) en dan van het najaar laarsjes O+

D is na haar eerste stapjes ook weer even gaan kruipen. Maar toen ze eenmaal weer begon deed ze ook niks anders meer. Sowieso zijn ze hier alledrie van alles of niet. Niet dat "stap stap val", wat ik vaak op filmpjes zie.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:26:48 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143743299
Ja, dat is Noor ook. Toen ze ging kruipen was het ook alleen nog maar kruipen. Eerst paar keer, toen tijd niet en toen gelijk whamm idd. We merken het wel. Ze heeft laten zien het te kunnen, dus :+
pi_143743642
Mocht je nog een verjaardagskado zoeken: grind. L is al de hele middag zoet met steentjes in een put gooien. En naar binnen, door de brievenbus maar dat mocht niet van papa. Flauw hoor :')
pi_143746731
Hoera goed logeren.

Wij hebben vandaag ook nieuwe schoenen gekocht, huuu wat duur. Maar goed het zijn wel leuke en goede zachte zool. Dus die voeten moeten maar even niet te hard groeien. *)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:48:26 #182
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143749088
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:37 schreef Fieder het volgende:
Mocht je nog een verjaardagskado zoeken: grind. L is al de hele middag zoet met steentjes in een put gooien. En naar binnen, door de brievenbus maar dat mocht niet van papa. Flauw hoor :')
Hier ook. J. vermaakt zich al maanden met grind in emmers doen, en dan weer in de kiepwagen, en dan weer in de emmer etc. etc. Lang leve de grindbak in de tuin.

Hier trouwens nog een afwijking: prullebakken en kliko's. Echt, als ie die spot zijn de olifanten in de dierentuin totaal niet interessant meer, en zijn de anders zo favoriete glijbaan en zandbak onzichtbaar ;( . Wel handig dat ik J. nu dus alles voor me in de prullenbak kan laten stoppen, vind ie het leukste spelletje!

Dus als er nog iemand een speelgoedvuilniswagen met kleine klikotjes te koop heeft houd ik me aanbevolen...
pi_143749374
Niet te koop maar wij hebben wel een hele mooie voor M

Vandaag even naar buiten geweest met de meiden. Gewoon even wandelen. Alleen D stap stevig door en J treuzelt bij stokjes en steentjes. Niet heel handig zeg maar.....
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:55:25 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143749380
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier ook. J. vermaakt zich al maanden met grind in emmers doen, en dan weer in de kiepwagen, en dan weer in de emmer etc. etc. Lang leve de grindbak in de tuin.

Hier trouwens nog een afwijking: prullebakken en kliko's. Echt, als ie die spot zijn de olifanten in de dierentuin totaal niet interessant meer, en zijn de anders zo favoriete glijbaan en zandbak onzichtbaar ;( . Wel handig dat ik J. nu dus alles voor me in de prullenbak kan laten stoppen, vind ie het leukste spelletje!

Dus als er nog iemand een speelgoedvuilniswagen met kleine klikotjes te koop heeft houd ik me aanbevolen...
Hier ook al maaaaanden kliko- en prullenbakobsessie :'). Action heeft mini kliko's! Bij de pennenbakjes enzo.
pi_143750361
Brutale binnenvalpost: fotospam in het kinderfoto topic!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:04:09 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143752045
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

:D! Heerlijk, die voorkeur van kinderen O+
pi_143753818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:18 schreef LadyBlack het volgende:
Nu ff ego: het logeren ging heel goed!!! *O*

Ik was gistermiddag wel helemaal in tranen, want E had op de opvang niet geslapen, wilde 's middags niet slapen, en ik zag t dus al helemaal voor me; we zouden nog naar een feestje van de opvang, dat zou ze waarschijnlijk missen doordat ze dan wel in slaap was gevallen, en dan zou ze de hele avond niet willen slapen op dr logeeradres, en ohohohoooohhh... :'(

De werkelijkheid: E heeft zich kostelijk vermaakt op het kdv-feestje (ze stond uitgebreid te dansen, midden in een lokaal met rennende kleuters om zich heen O+! ), heeft daarna nog lief gegeten én de hele nacht als een roosje geslapen bij onze vrienden! :o _O_ *O* Ze waren helemaal onder de indruk van hoe goed zij at vergeleken bij hun zoontjes :D

Ennnnnn: ze deed ook dr eerste losse stapjes! *O*
Sticker, D, andere aprilkindjes; jullie kunnen hoor! O+!
Oh, dit had ik nog helemaal niet gezien! Wat fijn dat het logeren goed ging! En wat kun je je dan druk maken met allerlei scenario's en uiteindelijk trekken ze gewoon hun eigen plan :D
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:56:27 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143754090
Oeh, ik zag zulke leuke foto's voorbij komen! Hier en in het kinderfototopic O+
En toffe schoentjes :Y

En ik las dat Noor heeft laten zien dat ze kan lopen! *O* Net als E van LB en dat het logeren goed ging! *O*

Grind is idd wel leuk speelgoed, alleen Nora stopt nog graag de steentjes in d'r mond - dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee :)
Het weggooien van dingen is hier ook een hit :Y Nu ben ik ook wel overdreven enthousiast als we samen iets weggooien, want ik hou niet van zwerfvuil. Dus ik probeer haar al vroeg bij te brengen dat je je rommel hoort op te ruimen buiten dan vooral, binnenshuis zijn Nora en ik allebei nogal een sloddervos :o

En ik was vandaag ook supertrots! Ik merk echt dat ze steeds meer dingen gaat begrijpen. Als ik het over 'haar(tjes)' heb, dan pakt ze direct haar haartjes vast bijvoorbeeld. En ze kamt ze ook graag - zowel die van haarzelf, als die van mij, papa, de kat en de cavia's op de kinderboerderij O+

Maar vandaag zat ze op schoot met een groot dierenprentenboek. Op een opengeslagen bladzijde staan iets van 10 verschillende dieren. Ze had een bladzijde open, keek er naar en ik vroeg 'waar is de aap?' en ze wees direct de gorilla aan. En toen ik vroeg 'waar is de andere aap' wees ze naar de chimpansee. En op een andere bladzijde vroeg ik waar de haai was en die wees ze ook direct aan :o En de eend ging ook in 1 keer goed!
Maar na 4 dieren achter elkaar had ze geen zin meer :P Maar gut wat kan je dan trots zijn zeg :D
Met uitzondering van 'waar is de hond' en 'waar is de poes' hebben we dat nog niet gedaan met andere dieren, dus ik was best verbaasd dat ze ze achter elkaar goed had.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:00:14 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143754211
Jaaaaa goed bezig Nora!! _O_ En supergoed ook van t opruimen!

En Kyara; echt he?! En ik zat er zooooo doorheen :') heb echt onbenullig zitten janken gistermiddag 8)7
Sowieso iets heel gevoeligs; meestal valt ze vrij makkelijk in slaap aan de borst, maar als dat niet werkt, ben ik écht van de kaart :? :@
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:08:08 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143754491
Dat herken ik wel LB :Y
Ik moet mezelf ook heel vaak streng toespreken dat ik dingen moet nemen zoals ze komen en niet van te voren al doemscenario's moet verzinnen. Maar dat is niet altijd even makkelijk, zeker niet als je al op scherp staat omdat er iets spannends/nieuws gaat gebeuren.
pi_143754803
Wat een fijne post Sylver O+ O+ En wat leuk om die ontwikkeling zo te zien he!

Heel herkenbaar LB, inderdaad wat Sylver zegt.

Hier gaat het ook rap. Sowieso lopen ze nu gewoon echt. Helemaal. Ook buiten. Helaas wel allebei een andere kant op :') Verder hebben we wat "zware" nachten achter de rug waarbij ze (D vooral) eigenlijk wel elke 2 uur wakker was. Vannacht heeft ze tussen 2 en 5 bij ons geslapen. Daarna was ik het zat dat ze steeds overdwars lag, mijn hoofdkussen inpikte en ik niet met mijn rug naar haar toe kon (wilde) liggen :D D heeft wel goed geslapen en J daardoor ook. Denk dat het door kiesjes komt. Die komen hier blijkbaar eerder dan de andere 2 tandjes beneden :D Nieuwe woordjes komen ook als een dolle. Sowieso echo-en ze grote broer dus ze kennen inmiddels ook alle Bob de Bouwers karakters bij naam. En ze zeggen heel schattig "dag papa" en "dag mama" als we ze welterusten wensen O+ Vanochtend ook meegeholpen met het uitpakken van de boodschappen. Ze waren zo trots!

zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:26:49 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143755151
Noh O+ O+

Allebei met die knuffeltjes ook he, zo schattig! E heeft toen ze een maand of 3 was heel af en toe een doekje met koeienvlekken vastgehad, maar t werd toch echt niks. Nu ligt er altijd een konijn in dr bed en daar 'speelt' ze 's ochtends ook wel mee, maar zodra ze uit bed gaat taalt ze er niet meer naar. Toch wel jammer!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:27:36 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143755179
Wauw, die meiden van jou gaan ook rap Kyara!

Balen van de slechte nachten. Kiezen krijgen lijkt me ook wel erg pijnlijk.
Maar wat lopen ze goed! (Op de foto nog wel allebei dezelfde kant op :D )
En de 'dag papa/mama' is echt super schattig O+
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:04:09 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143763664
Wat gaan de kindjes hier snel :o

J. doet t allemaal op zijn eigen tempo... Praten is niet nodig. Met ie ie ie kun je ook prima duidelijk maken wat je wilt. Hij snapt wel heel erg veel, kan neus, ogen, tenen en voeten aanwijzen, weet wat een olifant een schaap en een poes zijn en kent zo nog een hoop meer woorden.

Ook lopen is nog overrated, momenteel is kruipen op alleen knieen (rechtop) hip, want dan kun je ten minste 2 dingen in je handen houden. Maar we blijven oefenen met lopen, en hij loopt inmiddels een blokje om het huis met de loopwagen. Vergeleken met vorige maand is dat al heel wat, toe zette ie drie stappen aan de hand en dan was het wel weer klaar.

Hij zal vast wel gaan praten en lopen voordat ie 2 wordt in januari toch?
pi_143763688
Oh Kyara wat gaan je meiden hard ineens.
Hoe schattig die foto met die knuffels O+

Oh LB wat goed!! Lopen!! Jeaaah!!

MM komt inderdaad echt goed. Maar kan me voorstellen dat je graag wilt.

Mijn meisje heeft een nieuwe hobby: verstoppertje spelen.
Zodra we boven zijn, rent ze naar haar kamer om zich achter de kast te verschansen. Vervolgens is ze echt muisstil tot we haar gaan zoeken.
'Waar is N. nu?' 'Hihihihi'
'Is N. onder haar bed? Nee' 'Hihihi kast'
'Zit N. misschien achter de deur? Nee' 'Hihihi kast'
'Zit ze dan achter de gordijnen? Nee' 'Hihihi'
'Oh daar ben je! Achter de kast!' 'Jaaaaah N. stopt! Hihihi'

[ Bericht 8% gewijzigd door Animalmix op 24-08-2014 08:23:01 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:22:58 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143763754
Ja, die knuffeltjes, zij noemen het "beestje" die zijn hun vriendjes. Ik heb geprobeerd om een ander knuffeltje "aan te bevelen" maar ze moesten perse die lelijke poplapjes hebben.... Ze slepen ze alleen dus overal mee naar toe en dat vind ik wat minder. De reserve moeten ze namelijk niet...

MM, het ging hier ook ineens heel snel inderdaad. J heeft ook lang gekropen zoals jij beschrijft. En ik denk eerlijk gezegd dat ze ook nog steeds zo zou kruipen als D niet was gaan lopen ;)

Wat schattig AM! O+
pi_143763873
Onze jongste liep ook op zijn knieën. Had het eelt op zijn knieën staan. Praten gaat heel langzaamaan beter. Logopedist is tevreden.
Het scheelt iig een boel frustratie.
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:52:32 #198
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143763972
Knieënlopen is hier ook populair :Y. Vuilnis weggooien nog niet. Maar we hebben maar 1 vuilnisbak en die is hoog.

Wat een leuke verhalen allemaal! Sylver, je hebt wel een hele snelle en slimme hoor! Kyara, zo lief dat afscheid nemen!

Noor heeft een wel raar trekje :P als ze geconcentreerd iets doet, gaat ze heel hard en aanhoudend MMMMMMMMMM hummen :'). Bijvoorbeeld bij boekje of speeltje uitvoerig bestuderen. Ik hoop dat ze dat voor de basisschool wel kwijt is :').

En het is een onwijze schooier!! We kunnen echt niet ongestoord meer iets eten :'). Dan komt ze er direct aan, wijst, DIE! en wil ook een hapje.
  zondag 24 augustus 2014 @ 09:15:47 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143764184
Eelt op de knieen, check! Komt van het buiten kruipen in korte broek denk ik...
Van alles een hapje willen, check! Vooral fruit en brood gelukkig. EN ons niet zo goed avondetende jongetje heeft gisteren een hele punt venkelquiche met brie gegeten :Y) :o
  zondag 24 augustus 2014 @ 09:19:30 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143764213
Kyara, hier trouwens ook een favoriete knuffel. We hebben J. verteld dat de knuffel s nachts heel goed op hem moet passen, en daarom overdag heel moe is en in zijn bedje moet blijven slapen. Het lijkt te werken, elke ochtend wordt door J. de speen in het speenbakje, en de knuffel in bedje gelegd *O*

Op vakantie mocht ie m wel in de auto, werkte goed als troost als ie t autorijden eigenlijk zat was...
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:04:15 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143764634
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor heeft een wel raar trekje :P als ze geconcentreerd iets doet, gaat ze heel hard en aanhoudend MMMMMMMMMM hummen :'). Bijvoorbeeld bij boekje of speeltje uitvoerig bestuderen. Ik hoop dat ze dat voor de basisschool wel kwijt is :').
E doet brrrrrrrrrrrrrrr, met zo'n trillende onderlip dus :') Als ze dat doet, weet je dat ze iets nieuws aan het leren is. :Y

AM, wat schattig dat verstoppertje O+

MM, mijn nichtje is van november 2012 en loopt ook nog maar net. Tot voor kort liep ze op dr knieën :Y Schoonzus radeloos want alle broeken sleten door terwijl je er naar keek :') maar t komt dus goed!
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:04:55 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143764640
Wat een goeie manier om knuffel in bed te houden :D
pi_143765828
Ja, de prullenbak obsessie, hier ook! Wel handig, hoef nooit meer zelf te lopen!

Danic, wat een mooie foto's O+

Wat knap LB, Ik vond het best lang duren, wel kunnen lopen maar het niet doen. Ow weigert nu opeens het traplopen, dat deed hij perfect, maar hij wilt het nu niet meer :')
En komt goed MM!

Wat knap van Nora Sylver! Wow!

En die meiden van jou Kyara, wat zien ze er opeens groot uit O+

Ik probeer verstoppertje ook aan te leren AM, maar hij snapt t niet ;)

En verder is m'n ventje verkouden... Bleh!
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:57:03 #204
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143766577
Met dit malle weer is dat ook niet verwonderlijk Loj, beterschap voor je mannetje

D zegt nu officieel mama ... :* O+ ... zo mooi, zo lief. 't Is toch het allerliefste woord dat bestaat dat kan worden gezegd.

Wist je dat:
- D overdag slapen voor baby's/dreumesjes van - 16 mndn vindt, 1x een uurtje slapen vond die de afgelopen dagen, al genoeg per dag
- ik hoop dat bovenstaande hopelijk onderdeel van een sprong is
- D gisteren in opperste staat van verrukking was toen zijn oma hem een sultana gaf. en hij nadien mijn moeder heel goed duidelijk maakte, dat hij heel goed wist dat de overige 2 in de rugzak zaten en hij daar wel heel veel zin in had
- hij en kleuter regelmatig garant staan voor smelt-momentjes. De laatste maand is dat zo mooi geworden en zijn ze zo naar elkaar toegegroeid! Kleuter en hij hebben nu vaak heel veel lol samen
- ik soms ongerust ben dat D trager is met praten, los staan (heeft 2x gedaan maar daarna niet meer), ed. maar ik me dan voor ogen hou, dat de laatsten de eersten zullen zijn.

Verder de afgelopen dagen heel druk geweest met vanalles, dus verder niet bijgelezen, sorrie.
pi_143768526
Mandy wat geweldig dat kleuter en D zo goed met elkaar kunnen! O+
En D is 16 maanden? Dan komt dat praten en lopen vanzelf hoor! Hier was grote broer met lopen ook heel traag (19 maanden).

Loj beterschap voor je ventje!

XM hahah dat mmmmmmmm is vast een FASE!
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:11:35 #206
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143768733
Nou, ze doet het al vanaf het allereerste begin, dus geen fase vrees ik :+.

En mandy, komt echt vanzelf! Er is toch al veel vooruitgang te zien de laatste tijd? Alles tegelijk kan ook niet he!
pi_143768797
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ze doet het al vanaf het allereerste begin, dus geen fase vrees ik :+.
Hmmm dan groeit ze er vast overheen! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Animalmix op 24-08-2014 13:33:17 ]
pi_143769254
Wij maakten een ochtendwandeling.

[ Bericht 89% gewijzigd door Animalmix op 26-08-2014 08:54:51 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:44:00 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143769787
Ahw die tweede! O+
  zondag 24 augustus 2014 @ 14:48:19 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143772352
Toffe foto's AM! O+ Gras plukken

Wij hebben ook lekker gewandeld vanochtend. We wilden op zoek naar een speelbos in de buurt. Alleen het was wat "ver" lopen vanaf de auto en dat was wat onhandig met een peuter die elk bloemetjes wil plukken, elk steentje wil bekijken etc. Dubbeldragen werd met dat geslenter wel wat zwaar dus meiden zelf laten lopen, wat natuurlijk helemaal niet opschoot :D Helaas ging J ook nog op haar gezicht (letterlijk).... dus nu 1 met een blauw oog en de ander met een geschaafde neus :X

Wel leuk gewandeld, als was het dan 1 uur lopen over 200 meter ;) En ook nog een speeltuintje tegengekomen dus D fanatiek van de glijbaan en J heeft zich lekker ingegraven in het zand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:56:48 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143777836
Lekker stel zo Kyara :+ Klinkt toch als een leuke ochtend :Y

Hier is het echt dreumesgalore vanochtend. Praten is stom :{w los staan doen we ook niet meer :{w laat staan stappen aan de hand :{w alles wat niet mag moet vooral niet geaccepteerd worden :{w en vooral heel veel stervende zwaan acts :') O+.

Over twee uur gaat ze naar bed :Y).
pi_143779443
Wij waren even in het bos.

Weg

[ Bericht 83% gewijzigd door Ticootje op 24-08-2014 20:48:19 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143779460
Ik haal m zo weer weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143785172
Mooie foto's allemaal. O+

Vandaag heb ik een halve fles diksap op M. laten vallen :'( Dikke bult op zijn hoofd. Ik ben zo ontzettend onhandig. (8> heeft het opgeruimd 'voor er nog meer stuk gaat :6 ' ;(
pi_143794566
Ja hooooi kennen jullie me nog? :+

Het gaat heel goed hier maar tis wel druk zo. Gezellig druk wel te verstaan. Djen imiteert ons als ze met haar pop aan het spelen is. Zo grappig (en confronterend) om te zien! Die kleintjes krijgen echt meer van alles mee dan wij denken :o

Qua ritme gaat het al vrij aardig hier. Morgen mijn vuurdoop ... manlief moet weer aan het werk. Dus we zien wel waar het schip strandt. En mijn 'laatste' weekje verlof. Want volgende week start school. Extra genieten dus!

Als de rust wat meer weder gekeerd is zal ik uitvoerig op jullie allemaal reageren :Y ... tenzij ik dan al door moet schuiven naar het peutertopic. Want OMG ... Over twee maanden isze al 2! :o ... waar blijft de tijd ?!
pi_143804389
Die stervende zwaan acts zijn zo herkenbaar XM! :')

Alle foto's waren O+

En Twinkle, wat fijn om te horen!

Kan gebeuren toch Zolena..

En hier nu een verkouden mannetje, die blijft hoesten (met verhoging zo te voelen).. Hij ligt nu op m'n schoot, heeft m'n hand vast en iedere keer als hij zo hoest knijpt hij in m'n hand O+
Ik vind hoesten echt zo vervelenf bij kinderen altijd, je bent echt machteloos :(
  maandag 25 augustus 2014 @ 05:10:19 #217
381212 Gulara
From the future
pi_143804509
Oh Femke wat zie je er mooi uit. O+

D. en J. O+ O+ Wat worden ze groot joh! Moppies.

AM die tweede foto! O+

Voor kindjes die graag met grind spelen: maak gekleurde rijst! Pi vindt het fantastisch! *O* In een afsluitbare bak. Paar schepjes (maatcupjes) en kleine bakjes erbij om in te scheppen. Kindereispeeltjes om in de rijst te verstoppen en op te graven. Hij heeft er een keer zelfs anderhalf uur onafgebroken mee gespeeld! :o
Stofzuiger/stoffer en blik/kruimeldief geen overbodige luxe.
pi_143804674
Och Zolena, dat zal zeer gedaan hebben. Maar dit is weer echt zo'n ongelukje dat kan gebeuren. Ik ben net zo lomp :')

En Loj zielig hè. Hoesten is verschrikkelijk.
Ik vind dat in je hand knijpen ook wel zielig. Hij heeft er echt goed last van.

Rosalie is inmiddels van de movicolon af maar afgelopen donderdag merkten we dat het toch nog niet helemaal vlekkeloos gaat. Ze stond te persen en toen was het ineens met een paniekerig stemmetje: "mama?" En dan met haar handje me wenken.
Dus ik heb haar opgepakt en ze heeft op mijn schoot gestaan met haar armpjes om mijn nek èn toen heel hard geperst. Ze krijste echt :'(
Nadat het eruit was heb ik mijn moeder geïnstrueerd goed op te letten of ze de volgende dag nog zou poepen, want anders zou ik even een zakje movicolon geven (doen we dus nu sporadisch in geval van dit soort situaties). Maar helaas er niets meer over gehoord.

Zaterdag das weer het zelfde. Toen er een harde bal uit was en ze op haar rug lag voor het verschonen zag ik aan haar dat er meer zat. Dus ik heb haar rustig laten liggen met opgetrokken beentjes.
En wat er toen uitkwam :o
Ik was blij dat haar luier uit was zodat het de ruimte had.
Daarna nog een 'gewone' luier.
Maar gisteren weer niks -O-

Straks dus maar even een zakje movicolon.
Maar jongens wat een verdriet. Mijn meiske had zo'n pijn! :'( ik kon echt wel mee janken.
pi_143804745
Oh wat zielig Danic!

Loj ook al zo'n zielig mannetje. Hopelijk is ie snel beter.
pi_143805314
:W Twinkle, fijn dat het zo goed gaat! dwz, nav wat je hier post

Beterschap voor Ow Loj!

Ooo Danic, wat sneu! kan me voorstellen da je dan wel even mee wil janken ja.

Wat een leuk idee Gulara!
pi_143805791
Beterschap voor Ow!

Danic wat sneu ;( Ik zou me dan ook echt heel machteloos voelen
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143806003
Danic wat naar voor je mini :{
Ja soms is dat he.. dat ze zon pijn hebben dat je het liefste zelf mee zou brullen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:24:34 #223
381212 Gulara
From the future
pi_143807960
Danic, wat rot zeg. Zo zielig, arm ding. ;(
:*
pi_143809122
Danic naar :*

Loj beterschap voor Ow.
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:37:31 #225
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143809822
Ach gut, zieke kindjes en kindjes met pijn :'( :*

Even egopost...

Fysio is geweest voor J. Blijkt weer dat ie gewoon heel erg eigenwijs is, en te voorzichtig. Ze zetten hem een meter van mij vandaan neer, en zei: loop maar naar mama... En jawel: HIJ LIEP LOS! *O* *O* *O* *O* Twee stappen, maar toch. En dat 3 keer...

Hij kan het dus wel, hij durft alleen niet goed los te laten. Wij vonden al dat ie gewoon erg stabiel stond aan de hand, en achter de blokkenwagen. Nu dus verder oefenen op deze manier, en hopelijk krijgt uk er dan vertrouwen in dat ie t echt wel kan!

Einde egopost
pi_143810649
Wat goed MM!! *G* *G* *G*

En heel herkenbaar. M liep als ie het zelf niet in de gaten had ook rustig een paar stappen. En ook heel stevig en stabiel aan 1 hand. Uiteindelijk was het inderdaad een stukje vertrouwen en zodra hij begon te lopen, liep hij ook meteen goed.
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:12:20 #227
381212 Gulara
From the future
pi_143810791
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:37 schreef mousemicky het volgende:
Ach gut, zieke kindjes en kindjes met pijn :'( :*

Even egopost...

Fysio is geweest voor J. Blijkt weer dat ie gewoon heel erg eigenwijs is, en te voorzichtig. Ze zetten hem een meter van mij vandaan neer, en zei: loop maar naar mama... En jawel: HIJ LIEP LOS! *O* *O* *O* *O* Twee stappen, maar toch. En dat 3 keer...

Hij kan het dus wel, hij durft alleen niet goed los te laten. Wij vonden al dat ie gewoon erg stabiel stond aan de hand, en achter de blokkenwagen. Nu dus verder oefenen op deze manier, en hopelijk krijgt uk er dan vertrouwen in dat ie t echt wel kan!

Einde egopost
Supergoed joh! *O* *O* *O* En dat drie keer! Geniet nog even van het kruipen. Straks kun je het je niet meer voorstellen. ;)
pi_143811038
Wat goed MM!! *G* *G*

Dat werkt ook als je 'hulpstukken' gebruikt ;) Bijvoorbeeld een potlood, lang duploblok of een ander stuk langwerpig speelgoed. Dan hou je zelf het ene uiteinde vast, en je dreumes het andere. Als je dan gaat stappen, kun je op een gegeven moment zelf het hulpstuk loslaten en stappen ze gewoon door... (Totdat ze zien dat jij het niet meer vasthoudt en dan vallen ze ook pardoes om, tekenfilmeffect ;) )

De vakantie is voorbij!! *O* *O*
Vanochtend weer gezellig met Femke naar het baby-peuterzwemmen geweest. Ze was zó vrolijk, echt bizar. Helemaal de slappe lach omdat ze mij nat kon spetteren enzo O+ O+
Zelfs het boodschappen doen was leuk. Kiekeboe spelen in het winkelkarretje, smikkelen van een plakjes worst en giechelen met het kassameisje O+
pi_143811767
Danic ;( wat ontzettend zielig. L had gister weer open billen, stond helemaal verkrampt in de badkuip. Toen kon ik ook wel janken
Loj hoe is het nu?
MM wat goed *O*
Shandaly wat heerlijk O+ weer even wat meer tijd met je meisje.
Twinkle jemig 2 alweer bijna?? wat fijn dat het goed gaat

Gekleurde rijst Gulara? Ik ga googlen :s) maar eten ze dat niet op?
pi_143811784
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:20 schreef Shandaly het volgende:
Dat werkt ook als je 'hulpstukken' gebruikt Bijvoorbeeld een potlood, lang duploblok of een ander stuk langwerpig speelgoed. Dan hou je zelf het ene uiteinde vast, en je dreumes het andere. Als je dan gaat stappen, kun je op een gegeven moment zelf het hulpstuk loslaten en stappen ze gewoon door... (Totdat ze zien dat jij het niet meer vasthoudt en dan vallen ze ook pardoes om, tekenfilmeffect )
Die tip kregen wij ook van de fysio inderdaad. Was hier geen succes. Zodra M dat in de gaten had liet hij zich keurig en stabiel weer op zijn knietjes zakken om weer verder te kruipen ;)
pi_143812054
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die tip kregen wij ook van de fysio inderdaad. Was hier geen succes. Zodra M dat in de gaten had liet hij zich keurig en stabiel weer op zijn knietjes zakken om weer verder te kruipen ;)
Ik weet ook niet in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is... Kan me zelf nog herinneren dat mijn vader iets soortgelijks deed om mij te leren fietsen. Ik vertrouwde erop dat hij de bagagedrager vast had (en met me mee-rende, achteraf gezien "what was I thinking?!"), en toen ik hem aan het eind van de straat zag staan viel ik dus ook om. Ik was best boos op hem toen... maar goed, járen geleden en het heeft wel geholpen. Ik kan al een tijdje zonder zijwieltjes ;)

Fieder, ik neem aan dat ze ongekookte rijst bedoelt. En ach, ze stoppen alles in de mond toch, rijstekorreltje meer of minder kan vast niet zoveel kwaad ;)
pi_143812128
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:49 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik weet ook niet in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is... Kan me zelf nog herinneren dat mijn vader iets soortgelijks deed om mij te leren fietsen. Ik vertrouwde erop dat hij de bagagedrager vast had (en met me mee-rende, achteraf gezien "what was I thinking?!"), en toen ik hem aan het eind van de straat zag staan viel ik dus ook om. Ik was best boos op hem toen... maar goed, járen geleden en het heeft wel geholpen. Ik kan al een tijdje zonder zijwieltjes ;)

Fieder, ik neem aan dat ze ongekookte rijst bedoelt. En ach, ze stoppen alles in de mond toch, rijstekorreltje meer of minder kan vast niet zoveel kwaad ;)
*proest*

_O-
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:56:28 #233
259886 pessie
pi_143812269
Kyara zie ze gaan daar! En inderdaad een beetje gebutst meisje ;)

LB, fijn dat het zo goed ging met logeren!

Danic, wat ontzettend sneu zeg!

MM goed nieuws zeg! *O* vertrouwen is ook echt nodig, en het evenwicht moet ook nog gevonden worden.

Shandaly, zonder zijwieltjes! ;) :P

En de rest ben ik vergeten :@

Mijn meisje is vandaag 18 maanden oud O+ en ze praat beter dan mijn zoon deed op deze leeftijd, ze zegt "buiten" (valt het op :') ) en "die" en "kaa" (klaar) en nog wat dingen. Zo schattig om te horen O+ . Maar goed, de rest van de taalontwikkeling komt hier nog wel, N. was laat omdat hij altijd in beweging was en L. beweegt ook veel (al begrijp ik nu dat N. we echt überbeweeglijk was). Oh ja, ze is echt dol op boekjes lezen! Specifiek N's nieuwe Richard Scarry. Daar kan ze rustig mee op zijn bed zitten als hij naar school is. Vind ze zo tof! Als we te zijner tijd haar kamer gaan ombouwen tot peuterkamer krijgt zij ook een boekenplankje met een eigen Richard Scarry
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:56:43 #234
381212 Gulara
From the future
pi_143812275
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:41 schreef Fieder het volgende:
Danic ;( wat ontzettend zielig. L had gister weer open billen, stond helemaal verkrampt in de badkuip. Toen kon ik ook wel janken
Loj hoe is het nu?
MM wat goed *O*
Shandaly wat heerlijk O+ weer even wat meer tijd met je meisje.
Twinkle jemig 2 alweer bijna?? wat fijn dat het goed gaat

Gekleurde rijst Gulara? Ik ga googlen :s) maar eten ze dat niet op?
De mijne niet.;) Maar het is ongekookt en er zit wat azijn door, dus appetijtelijk is het niet.

Zo heb ik het gedaan:

http://www.thebusybhomema(...)d-rice-sensory-play/
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:20:08 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143812985
Pessie dat klinkt gezellig, op bed van grote broer een boekje lezen O+

Shandaly _O- Klinkt als een fijne ochtend ook!

Danic en Fieder, potver wat klinkt dat zielig zeg ;( Voor jullie kindjes, maar ook een :* voor jullie!

MM, yay!! *O* Wat tof dat ie het gewoon kan! En dat vertrouwen, dat komt vast vanzelf met veel lopen aan t handje en met de blokkenkar :Y
En dat potlood ga ik proberen :D

Loj, heeft Ow nog een beetje geslapen? Dat hoesten is echt naar ja -O-

Twinkle :W klinkt goed allemaal! En Djen die jullie nadoet O+ Succes vandaag!

Mandy, niet ongerust maken joh; volgens mij is D ook gewoon een die wacht tot ie het kan :Y Hij gaat vanzelf zn grote broer nadoen ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:24:17 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143813125
Ik heb Elamanilo al een tijdje niet gezien, klopt dat? Zijn jullie lekker op vakantie?

En Omen, gaat ie goed op de camping?
pi_143813170
Joehoe MM *O*
Super goed!! Hier ook herkenbaar. Grote broer liep ook pas toen ie het kon zonder vallen.

Pessie hoe schattig O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:09:01 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143814458
Ahh danic, wat sneu voor je meisje ;(. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Hebben ze nou ooit een oorzaak gevonden van het moeilijke poepen?

Yay MM wat stoer! Dat potlood ga ik ook eens proberen :Y. Ik word ook wel eens onzeker dat Noor nog niet loopt. Zoveel jongere kindjes om haar heen die dat al wel doen. Maar het komt vast vanzelf wel een keer.
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:12:35 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143814571
Ik was zelf ook anderhalf toen ik kon lopen, en ik geloof ook niet dat mijn vriend nou heel snel was... dus de onze heeft t niet van een vreemde oO<

Enne, er zijn ook heel veel oudere kindjes die nog niet lopen he XM, kijk daar maar naar :Y
Hier in de vriendengroep ook, meisje is net zo oud als E maar schuift op dr billen ipv te kruipen en blijft eigenlijk ook niet graag staan als ze haar ergens bij zetten. Steekt gewoon dr pootjes nog naar voren als ze naar de grond gaat :D O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:21:55 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143814898
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ahh danic, wat sneu voor je meisje ;(. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Hebben ze nou ooit een oorzaak gevonden van het moeilijke poepen?

Yay MM wat stoer! Dat potlood ga ik ook eens proberen :Y. Ik word ook wel eens onzeker dat Noor nog niet loopt. Zoveel jongere kindjes om haar heen die dat al wel doen. Maar het komt vast vanzelf wel een keer.
XM, J. is bijna vier maanden ouder dan Noor, dus ik zou me echt nog geen zorgen maken hoor...

Hij heeft net van alle inspanningen 2 en een half uur geslapen, en daarna uitgerust weer een paar stapjes gezet terwijl ik alleen zijn schouders aanraak (voelt ie wel, maar niet echt steun ofzo).

En die gekleurde rijst ga ik ook maken, lijkt me ideaal als het echt te nat is om buiten te spelen!
pi_143815378
Als het gaat om welk kind het laatst loopt dan win ik hoor :6

M was 21 maanden toen hij echt ging lopen. Meisjes zijn met 18 maanden dus echt wel een heel stuk sneller ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:41:01 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143815558
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:35 schreef Kyara het volgende:

M was 21 maanden toen hij echt ging lopen. Meisjes zijn met 18 maanden dus echt wel een heel stuk sneller ;)
Hee, J. is goed op weg om te winnen hoor, volgende week 20 maanden, en 2 stapjes los telt niet als lopen ;)

Maar doel is wel om voor die 21 maanden echt te lopen ja!
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:41:50 #243
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143815582
Mijn maxi liep ook pas met ongeveer 21 maanden en mijn midi ook.
En mijn meid was dus niet sneller dan mijn jongen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143821338
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

Nee oorzaak is nooit gevonden. En het gaat nu eigenlijk al heel goed zonder medicijnen. Ik denk dat we in één keer van 1 zakje per dag naar 1 zakje per maand zijn gegaan.
Maar het is echt niet tof :N

En als je een potlood te kort vindt. ...een pollepel ^O^
pi_143821428
Mijn kinderen zijn een slechte maatstaf inderdaad :D
Eva liep met 7,5 maand rond de tafel (geen gezicht zo'n lopende baby) en los met net 11 maanden.

Rosalie liep met 9 maanden rond de tafel en ook met 11 maanden los.

Maar ach....andere dingen gaan dan weer minder snel. Potato, potatoe
pi_143822049
Wow MM! Wat fijn!

:* voor t zielige meisje van Danic

Niet onzeker zijn hoor XM, komt echt goed en ze heeft al laten zien dat ze t kan!

Snot opruimen was vandaag een dagtaak! Ook verhoging, maar op zich wel gezellig. Beetje sloom, maar dat ben ik zelf ook met zo'n verkoudheid ;)
Ik heb wel monkeytown voor morgen afgezegd, in de ochtend monkeytown en 's middags nog een verjaardag leek me iets te veel :) nu nog ff lekker stomen in bad en dan vol goede moed de nacht weer in ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:59:00 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143823550
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:35 schreef Kyara het volgende:

Toch winnen wij :) Roy was net 2 jaar geweest :+ en niet helemaal een zuivere graatmeter omdat Roy toen zo ziek geweest was en wat alles anders maakte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:59:38 #248
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143823576
Lieve reacties van iedereen :) :*

Wat goed MM *O*

Wat sneu en zielig Danic dat ze er zo'n last van heeft, de arme. Ik zou er zelf ook bij staan janken.

Die truc met die pollepel of potlood ga ik morgen ook proberen!

Ik weet niet of het je gerust stelt XM, maar D is meester om dingen één keer te doen en daarna bij voorkeur maanden later pas weer voorgoed. Omrollen bij 6 maanden en nadien pas bij 9 maanden weer; zuu, naan, baba hebben we een maand of 2 geleden ook al gehad en nu alleen nog maar
mama en oh ja los staan was ook zoiets.

Leuke ochtend Shandaly!

Babyzwemmen is hier eerst gestopt vrees ik :'( , onze zwemschool is wegens onbekende redenen dicht. En niemand weet hoelang. Ik hoorde het via de moeder van een klasgenootje van kleuter vanmiddag. En D doet het zo graag, en ik ook.
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:02:04 #249
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143823676
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:04 schreef danic het volgende:
Och Zolena, dat zal zeer gedaan hebben. Maar dit is weer echt zo'n ongelukje dat kan gebeuren. Ik ben net zo lomp :')

En Loj zielig hè. Hoesten is verschrikkelijk.
Ik vind dat in je hand knijpen ook wel zielig. Hij heeft er echt goed last van.

Rosalie is inmiddels van de movicolon af maar afgelopen donderdag merkten we dat het toch nog niet helemaal vlekkeloos gaat. Ze stond te persen en toen was het ineens met een paniekerig stemmetje: "mama?" En dan met haar handje me wenken.
Dus ik heb haar opgepakt en ze heeft op mijn schoot gestaan met haar armpjes om mijn nek èn toen heel hard geperst. Ze krijste echt :'(
Nadat het eruit was heb ik mijn moeder geïnstrueerd goed op te letten of ze de volgende dag nog zou poepen, want anders zou ik even een zakje movicolon geven (doen we dus nu sporadisch in geval van dit soort situaties). Maar helaas er niets meer over gehoord.

Zaterdag das weer het zelfde. Toen er een harde bal uit was en ze op haar rug lag voor het verschonen zag ik aan haar dat er meer zat. Dus ik heb haar rustig laten liggen met opgetrokken beentjes.
En wat er toen uitkwam :o
Ik was blij dat haar luier uit was zodat het de ruimte had.
Daarna nog een 'gewone' luier.
Maar gisteren weer niks -O-

Straks dus maar even een zakje movicolon.
Maar jongens wat een verdriet. Mijn meiske had zo'n pijn! :'( ik kon echt wel mee janken.
agoss wat onwijs sneu, en wat een pijn
Sterkte voor beide
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143840605
Arm meisje Danic. Is het vandaag wat beter?

Mandy, balen zeg en wat raar dat jullie daar niet over ingelicht zijn/worden :?

Vandaag weer mijn mamadag :) Ik vind dat zo gezellig, vooral nu ik er wat structuur in begin te krijgen :@ Lekker op tijd ook. Anyways, vanochtend gezellig man naar zijn werk gebracht, grote boodschappen gedaan en fruit gegeten. Ze was zo moe dat ze haar hoofd op haar armpjes op tafel legde O+ en ligt nu heerlijk te slapen. In tegenstelling tot vannacht }:| Ze heeft echt anderhalf uur liggen gillen, kletsen en schreeuwen in haar en ons bed en niks was goed. Uiteindelijk dus maar laten gaan in haar eigen bed en daar werd het na een half uur toch nog stil :') oO<
Sarcasme. Herken het.
pi_143840642
Dat kuiken moet een gaapsmiley zijn... iPad en slaaptekort ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_143840704
Blij te lezen dat Sticker niet de enige is die het concept 'nacht' nog niet geheel door heeft Spirit :D

Oke, ik weet dat een dekbed wordt afgeraden tot aan 2 jaar. Dat gezegd hebbende, wie van jullie gebruikt wel al een dekbedje en/of kussen voor dreumes?
pi_143841603
Kussen al sinds een half jaar ofzo. Is hier echt een must, vooral als ze verkouden is, zoals nu. Ze draait snachts wel vaak op haar buik, maarja. Dekbed hebben we nog niet,maar twijfel ik wel over. We hebben een deken in een overtrek.

Isa is echt snipverkouden, snot all over. Hopelijk snel voorbij, dan slaapt ze weer normaler.
Sarcasme. Herken het.
pi_143841710
Gebruiken jullie trouwens nog neusslurpers bij dreumesen? Zout water helpt niet echt, en neusdruppels mag maar 1 a 2 keer per dag. Ze zit zo vol snot...
Sarcasme. Herken het.
pi_143841805
Het wordt tijd dat mijn kindertje het concept 'deken' leert begrijpen. Als in, brrr koud over je heen trekken verder slapen. Het was net een ijsklompje vanmorgen. En slaapzak is nu even niet zo tof want daar kan je niet zo goed mee rollen.
pi_143842126
Ohja Spirit, jouwes was dat met dat kussen. Nou, dan durf ik het ook wel O+

Ja, mijnes haat dus een slaapzak sinds een tijd. Echt hysterisch, dat ding MOET UIT EN WEL NU MENSEN!!! En ik vind een gewoon dekentje niet heel warm. En hij vindt het bij ons zo lekker liggen, misschien wel omdat dekbed?

Oh, Stick is echt maar twee keer verkouden geweest tot nu toe en beide keren hielp moedermelk in het neusje wel. Rotadvies he, sorry :P :@ Ik zou wel de neurslurper doen hoor, als dat helpt is het goed toch?
pi_143842212
Mag ik Isa even langsbrengen LE?
Sarcasme. Herken het.
pi_143842266
Ik zit al klaar voor dr :9 *)
pi_143842282
Dat is ook precies trouwens mijn idee en de reden waarom ik twijfel om toch een dekbedje te kopen voor haar. Bij ons ligt ze er ten slotte ook onder en ik heb haar nog nooit met haar hoofd onder de deken aangetroffen. Maar ik moet zeggen dat haar winterdekentje in een dekbedovertrek ook lekker warm is. En bij de ikea hebben ze zulke leuke O+
Sarcasme. Herken het.
pi_143842320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:02 schreef L-E het volgende:
Ik zit al klaar voor dr :9 *)
Mn kind is een snotfontijn :@ Straks is Sticker ook verkouden ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_143842596
Zei er iemand 'verkouden'? Ik doe ook mee. :')
pi_143842608
Wij hebben wel een dekbedje voor J, waar ze een paar maanden terug wel gewoon onder sliep, toen ze nog wel eens in haar eigen bedje sliep :P. Nu slaapt ze alleen nog maar bij ons in bed dus gewoon onder ons dekbed, dat ze trouwens wel altijd van zich af schopt. Ze houdt niet van iets over haar benen.

Maar goed, ik vind een dekbedje < 2 jaar dus niet zo spannend.
pi_143842675
Félientje heeft iets nieuws. Als ik geen zin heb om te luisteren doe ik dat ook echt niet en kan je roepen zoveel je wil maar ga ik gewoon zo in een hoekje zitten. :(

Let niet op de zooi in dat hoekje :@
pi_143842705
Die armpjes over elkaar ook! :D

Otje slaapt nog steeds prima in een slaapzak, al vind ze ons dekbed ook altijd heel fijn om onder te kruipen.
pi_143842741
Tally :D Die armpjes :D!

Ik ben om, het kind krijgt een dekbed.
pi_143842824
En als ze die armpjes zo doet hoef je dus echt niets tegen dr te zeggen want ze doet net alsof ze je niet hoort. Ze maakt er dan ook zo'n duckface bij alsof ze wil zeggen: lul maar een end raak hoor ik luister toch niet.

Echt ik heb er twee gebaart :')

Edit: vroeger toen ik klein deed dit ik ook (was ik wat ouder) en riep dan: ik mag niks in dit pinokkiohuis!! :( Daar moet ik dan aan denken als ze dit doet :D
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:39:56 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143843393
Tally! :D

Oh en echt een dekbedje? Wat is ook weer de reden dat t niet mag? Te warm toch? Ik zou denken dat een winterslaapzak + dekentje ook warm is. Maar ik deed altijd een (dubbele) deken in een hoes, werkt ook. De dekbedjes had ik van iemand gekregen en die liggen nog op zolder.

Nu ga ik ook weer een dekentje pakken denk ik. E vindt dr slaapzak prima gelukkig, maar als t kouder wordt heeft ze echt wel wat extra warmte nodig 's nachts.
pi_143843469
Als een kind zichzelf om kan draaien en dingen van het hoofd afplukken is het toch niet meer gevaarlijk.

Als ik met mijn hoofd onder de dekens kom wordt ik wakker. En trek de dekens van mn hoofd. Maar... Ik heb er nul verstand van :o
pi_143843525
Tally!! Pinokkiohuis!! *proest*
pi_143843615
Tally :D geweldig! hahahaha.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143843666
Wwahaha Tally _O-

Hier al heel lang een kussentje. Dekbedje zal snel volgen ook al is ze nog geen 2.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:59:08 #272
259886 pessie
pi_143843983
Hahahaha Tally! Ik vind het hilarisch! Ze is gewoon echt een meisjes-meisje!

Dekbedje: Mijn moeder heeft van katoenvulling zelf een gemaakt. Is alleen wel erg dun. In de winter gaat ze er met een winterslaapzak onder.
Al moet ik zeggen dat Lauren momenteel continu haar slaapzak uittrekt, dus wellicht straks ook maar even zoeken naar een dekbedje. Zouden er ledikantdekbedjes zijn van wol?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:33:27 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_143845012
Tally _O-

Ik zweer bij de slaapzak. Noor is zo'n woelmuis, die ligt linksom rechtsom omgekeerd en ondersteboven in bed. Niet echt handig met een dekbed :').
pi_143845609
Hahaha Tal, wat een kind :D

Ik ging net "nog heel even" met Isa op bed liggen :@ Anderhalf uur verder worden we wakker en ze had net haar ochtendslaap al gedaan :') Nu zit ze vlokken naar binnen te harken, en plakjes leverworst en de binnenkant van een italiaanse bol :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_143846910
Tally :D :D

Ik heb hier toevallig paar weken terug het Ikea dekbedje (met sterretjes) en kussen gekocht. Ligt in de kast maar als het iets kouder wordt ga ik ze wel gebruiken denk ik.
Ik denk ook dat ze wel wakker worden als ze onder de deken/ het kussen komen. En ademen lukt door een kussen vast ook nog wel? Ik slaap ook met mn gezicht in mn kussen
pi_143846927
Oh en Spirit O+ wat een fijne dag zo. En herkenbaar dat je nu pas echt je ritme vindt.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:39:28 #277
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143847014
Jaaah, vandaag 7 stapjes!!!! *O* *O* *O* *O*

Ik krijg live updates van oma...

Spuitelf... Pagina niet gelezen...

[ Bericht 5% gewijzigd door mousemicky op 26-08-2014 14:41:30 (O, en een pagina niet gelezen...) ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:57:05 #278
381212 Gulara
From the future
pi_143847547
Tally. _O- O+

En hier ook dekbed en kussen. De mijne. :'( In z'n eigen bed dekentje in een dekbed.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:40:04 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143851104
Ahw Gulara :')

En J!! *O* Gogogo!!

Hier probeerde E weer eens of ze niet zonder slaapje overdag kon. Het is niet gelukt oO<

Komt zeker doordat ze gisteren de hele kamer door is gelopen toen ik stond te koken, en dat nu dus de hele tijd wil oefenen *O*
pi_143853604
Wat een lopers hier *O*

Mijnes zei vanmiddag 'appelpap' toen ik vroeg of hij wat appelsap wilde. Keimoeilijk woord jonguh! O+
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:01:55 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143855545
3 lettergrepen :o _O_
pi_143856394
Wat tof dat ze ineens gaan praten he O+ Die van mij zei vanmiddag ineens Visje en Kroko (dil, favo boekje atm).

M'n meisje stortte vanmiddag wel helemaal in. Ze wilde geen avondeten, zelfs geen danoontje of flesje melk :{ Kon alleen nog maar huilen. Temp meten was brullen (39), PCM erin was brullen, neusdruppel was brullen, pas bij de vit D druppels stopte het gebrul, want die vindt ze heerlijk :9 Heb haar zonder tanden poetsen zo in bed gelegd en ze sliep al half nog voor ik de kamer uit was. Arm popje van me ;(
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:51:04 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143857384
Agos Isa... :{
En praten is tof ja O+

Ik vrees dat er hier ook weer een lekkere verkoudheid aankomt... ze niest alsof t niets is en heeft een enorme loopneus :X

Oh en ze wil nu natuurlijk niet slapen :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:52:11 #284
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143857437
Beterschap voor jullie meisjes Spirit en LB :*

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 26-08-2014 20:42:19 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:55:19 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143863058
21:40 :') valt me nog mee.

Voordeel van iets ouder kind; ze wil nu zelf ook graag dr neus afvegen :D

Oh en mag ik nog eventjes opscheppen? E zat vanmiddag met een stoeltje van het poppenhuis en riep "toe!" Dus ik antwoordde dat dat inderdaad een stoel was :Y Wijst ze naar een stoel bij de keukentafel en roept weer "toe!" :o _O_
Ik wist wel dat ze verschillende dingen herkent, maar zo wordt t wel even heel duidelijk!

SPOILER

[ Bericht 27% gewijzigd door LadyBlack op 26-08-2014 22:06:03 ]
pi_143863930
Jaaaah MM wat goed!! *O*
Met de dag loopt ie verder. Voor je het weet, kun je hem niet meer bijhouden!

Oh en E ook al! Wat goed LB!! Geen wonder dat ze wat moeite heeft met slapen! (Oh ze is ook snotterig...)
Oh die foto is echt te schattig O+
Hier een dame die ook steeds met de pop bezig is (drinken geven, luier aan, stokjes aan, deken enz). Zo schattig hè?
Oh joehoe ook nog praten!!!
Beterschap!

Spirit beterschap!

LE hoe goed is dat zeg, gewoon appelsap zeggen!

En toen zag ik ook nog het meisje van Tally, mokkend op een stoel. Hahah :D
pi_143864775
Oh Tally :D wat een karaktertje zeg!

En poppenmoedertje E O+

Beterschap Isa :* hopelijk slaap je het er een beetje uit.

Ik weet even niet hoe de stand is bij Rosalie. Ze heeft met haar zus een nachtje bij opa en oma geslapen en ik had vandaag weer die draak van een werkdag. Van 08.30 tot 20.00. Dus toen ik rond 20.45 thuis kwam sliepen ze al.

Rosalie vraagt nu een paar keer per dag om haar lè (fles), roept om haar (s)peen, heeft altijd trek ik (v)lees of in koekoe.
En zo gaat ze maar door.

En ze doet nu met liedjes mee O+ ze klapt mee en bij 'de wielen van de bus' draait ze ook met haar armen en zwaait ze als de ruitenwissers gaan. O+
pi_143864872
E'tje O+

En Sticker aan de appelpap O+

Beterschap voor alle zieke mini's :*

Het wordt tijd dat Otje en ik naar het peutertopic gaan geloof ik. Hier was het vandaag "kom poes, samen spelen. Blokken bouwen poes" O+ . (poes had geen zin overigens :+ )
pi_143866120
Helemaal niet bijgelezen, maar jongste gaat ineens los met woorden: hij heeft in 3 dagen 5 nieuwe woorden erbij, hij staat in de keuken te gillen om sjaas (kaas), in de woonkamer om een naan (banaan), zegt DA (dank je) als ie daadwerkelijk iets krijgt. Speelt met een au-o (auto) en trekt zijn sas (jas) aan als we naar buiten gaan. Allemaal woorden die we hem niet actief aangeleerd hebben, maar die hij zichzelf aangeleerd hebben.
* olivia_321 is trots!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:52:21 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143866153
Jeeee Ophelia dat zijn volzinnen ja! :D En wat een suffe poes, blokken bouwen is toch tof? *O* ;)

Maarre, nog even niet toch? :o
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:52:55 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143866175
Heuj Olivia, dat gaat echt rap ja! :o *O* Wat goed zeg!!
pi_143866185
Hier ook dreumesjes die het concept van slapen niet echt lekker snappen de laatste tijd. :N

Pratende dreumesjes en bijna peuters *O* O+
Stappende dreumesjes *O*

Boze dreumesjes die eigenlijk heel schattig zijn O+ geweldige foto! O+

Poppenmoedertje O+ zo schattig O+

Zieke kindjes -O- :*
pi_143866392
Nog even wat schattig tweelingnieuws dan maar:

D stond vanochtend voor de spiegel naar haar spiegelbeeld te wijzen en heel hard "ssusss" te roepen O+
Als een van de 2 huilt komt de ander een knuffeltje brengen. Plus mij er op wijzen dat zus huilt. Half meesnikkend "ssussss huinen"
Ze hebben steeds vaker de slappe lach om dingen die ik niet begrijp. Waarschijnlijk lachen ze me uit.

Qua taalontwikkeling is het duidelijk dat ze een grote broer hebben zeg maar. Vooral Bob de Bouwer is favoriet en ze kennen de karakters ook. "Litty" is favoriet.

Grote broer liet laatst een hele luide wind (het wordt al een echte vent :') ). J moest daar keihard om lachen en D riep meteen om een luier :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 26-08-2014 23:05:36 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:03:51 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143866756
_O-

Stuk voor stuk briljant!! O+
pi_143866996
Oh geniaal kyara O+
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:13:25 #296
381212 Gulara
From the future
pi_143867192
Kyara, ik denk dat ik bij jou kom wonen. Als vlieg op de muur of zo. Wat klinkt dat leuk! O+

LB wat een lief poppenmoedertje. O+
En herkenbaar van het stoeltje.

Hier is het met lichaamsdelen. Pi heeft oren, mama heeft oren. Maar de oren van een knuffelkonijn zijn anders. En in het museum weet ie van alles te benoemen op een reusachtig dinosaurusskelet. Knap vind ik ook. O+
pi_143867359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:52 schreef LadyBlack het volgende:
Jeeee Ophelia dat zijn volzinnen ja! :D En wat een suffe poes, blokken bouwen is toch tof? *O* ;)

Maarre, nog even niet toch? :o
1 november pas inderdaad. Maar ze is zo groot ineens. :X

Goed bezig Olivia! ^O^ Hij houdt van kaas, bananen en auto's?

Kyara _O-

Lichaamsdelen scoren hier ook inderdaad. Okseltje en elleboog zijn helemaal tha bomb en laatst was ze op zoek naar de navel van de poes.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 08:50:27 #298
259886 pessie
pi_143872515
Kyara _O- . Wist je dat tweelingen soms zelf een taal ontwikkelen om zichzelf aan elkaar verstaanbaar te maken? Waarschijnlijk houden ze hele cenversaties met elkaar en vertellen ze wat voor geks iemand laatst deed odzo O+

Ophelia wow zeg! en blokken bouwen met de poes O+

LB poppenmoeder! Hier 1 die laatst met luierdoekjes de billen van de pop aan het vegen was :o

Olivia, klinkt goed!

Navel is hier ook een hit, zowel de hare als de mijne :') al is het woord hier ook voor navel "die!" :P
Oh, as we speak roept ze "nijn!" (nijntje) O+ ik moet even voorlezen geloof ik :D
pi_143872794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 08:50 schreef pessie het volgende:
Kyara . Wist je dat tweelingen soms zelf een taal ontwikkelen om zichzelf aan elkaar verstaanbaar te maken? Waarschijnlijk houden ze hele cenversaties met elkaar en vertellen ze wat voor geks iemand laatst deed odzo
Weet ik inderdaad. Daarom is voorlezen voor tweelingen ook zo belangrijk. Een eigen taal staat de taalontwikkeling wel in de weg namelijk. Gelukkig is dat hier geen probleem (er wordt natuurlijk ook veel gepraat in huis met nog een peuter in huis). Maar ik denk wel dat ze -letterlijk- aan een half woord genoeg hebben.
pi_143872951
Oh mensen wat een nacht weer ;( Wel lekker samen tot 9 uur uitgeslapen, maar die arme man van me moest om 6 uur zijn bed uit :@ Ik heb het kdv ook maar even ingelicht dat ik nog even kijk of ik haar uberhaupt wel breng. Vannacht om 5 uur had ze 39,5. Snot lijkt gelukkig wel minder te worden. Nu eerst maar even lekker samen douchen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_143874921
Lamzakken, dan doe ik m wel dicht! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')