quote:pssst... Hoi, mijn de Senn is een dreumes![]()
Ja tanden zijn stom!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:29 schreef LadyBlack het volgende:
Dan duim ik voor je dat Ow dan zn tandjes door heeften voor hem ook trouwens... stom pijnlijk gedoe!
Deurenstoppers op je keukenkastjes zetten? Salontafel voor de tv-kast schuiven zodat hij niet bij de tv kan? Krabpaal ergens anders zetten? De stofzuiger mag hier wel, ik zie daar geen kwaad in. Het is leuk speelgoed voor hem.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:28 schreef vencodark het volgende:
Ik wil jullie nog bedanken voor jullie reacties op mijn lange post van laatst: over mijn buien, lagere irritatiegrens etc.
Iemand gaf als tip om de omgeving meer dreumes-toegankelijk te maken ipv 'nee-omgeving'.
Ik weet wel dat ik niet overal een strijd om moet maken en dat is er ook helemaal niet. Maar: ik kan hem moeilijk in de keukenkastjes laten de hele tijd. Of tegen de tv aan laten slaan en nee, hij mag ook niet steeds de stofzuiger openmaken. Of op de krabpaal klimmen.
Dus hele gekke dingen vraag ik niet.
Dus ik vind het heel moeilijk om met dergelijk gedrag om te gaan.
Hier probeert Fee ook van alles uit. Inmiddels weet ze wel wat niet mag want dan roept ze al Nee! en zwaait met haar vingertje. Maar ze probeert me gewoon uit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:09 schreef vencodark het volgende:
Hij begrijpt het zeker maar waarom luistert hij dan wel naar mijn man?
Thx voor je post trouwens. Het stelt wel gerust.
Ja dat doet M. ook. Iets verkeerds doen, vinger in de lucht, neenee.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Hier probeert Fee ook van alles uit. Inmiddels weet ze wel wat niet mag want dan roept ze al Nee! en zwaait met haar vingertje. Maar ze probeert me gewoon uit.
Deurenstoppers kan wel, al schijnen 'ze' dat ook heel snel door te hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Deurenstoppers op je keukenkastjes zetten? Salontafel voor de tv-kast schuiven zodat hij niet bij de tv kan? Krabpaal ergens anders zetten? De stofzuiger mag hier wel, ik zie daar geen kwaad in. Het is leuk speelgoed voor hem.
Verder is het een kwestie van een lange adem hebben. Het duurt echt wel even voordat ze in hun hersenen de verbinding kunnen maken die ervoor zorgt dat als jij zegt dat hij iets niet mag, hij dat zelf ook kan bedenken alvorens hij iets wil gaan doen. Ze zijn nog zooo klein he..
Vind ik geen toffe opmerking van je manquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:28 schreef vencodark het volgende:
Man zegt ook al dat Aiden nu al over mij heen loopt. En dat voelt klote.
EN echt door zo iets doms. Ze was aan het kruipen en vergat dr knie mee te nemen maar dook wel alvast voorover. Dus klabam met dr kin op de grond.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:37 schreef Hilzillah het volgende:
Ooooh tand door de lip schrik! Dat is écht een bloedbad!
Arme prutsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:39 schreef Tally het volgende:
[..]
EN echt door zo iets doms. Ze was aan het kruipen en vergat dr knie mee te nemen maar dook wel alvast voorover. Dus klabam met dr kin op de grond.
En bij mama'squote:Ik dacht dat snotoogjes voornamelijk bij (kleine) kinderen voorkwamen...
ja, maar als hij een keer brul doet en daarna diepe stilte, heb ik nog wel ruim tijd om bij hrm te komen voor hij omvalt gelukkigquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:43 schreef LadyBlack het volgende:
Auw
Opzich wel een aardig mechanisme ook, dat ko gaan, maar valt ie dan ook echt om? Want dat is best link natuurlijk.
Shandaly, naar!! Ik had dat gezellig samen met E deze Pasen. Supercharmante foto's
Wauw, ook al!quote:
Ik weet niet eens wat ze zegtquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef LadyBlack het volgende:
En wat een lekker eigenwijs dingHoort ze Eva dat soms vaak zeggen?
Over een week vind je het wel grappigquote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:00 schreef Animalmix het volgende:
Goedemorgen!!
Joehoe XM!! Wat goed van Noor!![]()
Gaaaaaaaap!Er om 1 uur 's nachts na tweeënhalf uur achter komen dat je meisje geen deken maar drinken wil (en ze vervolgens twee bekers water leeg drinkt en als een blok in slaap valt) is niet grappig toch??
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Super XM!!
En LE, E kan ze iig wel 'baby' naroepen!
Only fairquote:
Dat klinkt idd alsof hij voor buiten wel toe is aan schoentjes ja!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Hilzillah het volgende:
En schoentjes hè... De Senn is los aan het stappen... Van mens naar mens en van tafel naar mens. Hij loopt vrijwel altijd op blote voeten. Want de sokjes in zijn maat hebben niet meer van die kekke antislipstickers... Maar nu wil hij eigenlijk ook buiten wel aan het handje meelopen. Ik heb wel een aantal van die niks aan de hand schoentjes. Maar als de straten nat zijn dan heb ik daar geen ruk aan. Zijn er ook schoenen met zachte flexibele zolen die wel tegen het huidige herfstige weer bestand zijn? En zo ja? Interwebzpagina voor de luie shoppert?(En een gebrek aan fatsoenlijke winkels in Hillievoetsluis
)
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:07 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben fan van shoesme, die kunnen ook buiten. Welke maat heeft Senn? Babyproof smart (beginnersschoentje met ribbel zool die je helemaal kunt oprollen) gaan van 18 tot 22. De serie daarna is er tot een grotere maat, maar die zijn eigenlijk voor als ie al aardig kan stappen.
Ik heb ze een paar keer via omoda besteld, snel en goede service. Zalando en kleertjes.com hebben ze ook. Maar eigenlijk is de winkel beter (ik heb het geluk van DE shoesme winkel hier in de stad). Wel duur trouwens, maar misschien dat je nu nog een paar uit de zomercollectie tegen hoge korting kunt krijgen...
Als hij nog niet echt loopt, misschien juist zoveel mogelijk blote voetjes doen zodat hij goed de afwikkeling kan voelen ipv schoentjes?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:11 schreef mousemicky het volgende:
Over lopen gesproken...
J. loopt nog steeds niet. Maar er is wel vooruitgang
Hij stapt heel goed aan 2 handen, redelijk aan 1 hand, en rent bijna achter de loopwagen. Het viel me op dat ie wel z'n linkervoet erg naar buiten zet. De fysio komt maandag weer, dus daar eens naar laten kijken.
Precies dit! De schoenwinkelmevrouw gaf ook aan dat je eerste schoentjes ruim moet kopen. Voor mijn gevoel waren ze echt een maat te groot maar het is belachelijk hoe snel die schoentjes alweer te klein zijn. Ga anders gewoon alleen om het passen en een idee te krijgen van wat je wil en welke merken er zijn en koop dan desnoods alsnog online (maar geheid dat je overstag gaat in de winkelquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:39 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat klinkt idd alsof hij voor buiten wel toe is aan schoentjes ja!
Shoesme extreme flex zijn wij mee begonnen. Voor het allereerste paar ben ik wel gaan passen in een schoenenwinkel. Het paar erna durfde ik wel aan om zonder kind te kopen, maar goed, dat was hetzelfde merk en ook extreme flex (wel het zooltje van het oude schoentje meegenomen). Niettemin heeft hij twee keer dezelfde maat, het oude paar was te klein maar het nieuwe paar viel groter, vreemd genoeg.
Ze staan ook veel op MP trouwens...
Blote voeten was op de camping met bosgrond geen succes 😉. En ik heb een echt buitenkind, als t niet regent hele dag in de tuin, schoenen zijn dan wel noodzaak (ik vergeet t soms, en dan heeft ie ijskoude voeten en zeiknatte sokken, lijkt mij ook erg vervelend).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:44 schreef Mineola het volgende:
[..]
[..]
Als hij nog niet echt loopt, misschien juist zoveel mogelijk blote voetjes doen zodat hij goed de afwikkeling kan voelen ipv schoentjes?
Ik heb juist bij van Haren de eerste schoentjes gekocht. Elefanten zijn super buigzaam en beginnen al bij maat 18.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef Hilzillah het volgende:
Maar maar maar ze bestaan dus wel? Je hebt hier alleen een vanHaren met schoentjes die ook buiten kunnen... Maar met een vrij dikke zool... Dus niet dat buigzame zoals 'moet'.
Niks sorry. Gewoonquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:12 schreef Gulara het volgende:
En dagboekpost, want jullie zullen allemaal wel razend benieuwd zijn hoe het met ons gaat enzo.![]()
Goed!![]()
Ik mag niet meer internetten. Hij kan alleen rustig zelf spelen als ik huishoudelijke taken verricht.En dan helpen (was van de waslijn in de machine, vuile was in de la).
Hij kan heel goed lopen. Het is ruim 500 meter naar de supermarkt. En dat loopt hij meestal helemaal zelf heen en weer op een zelf bedacht parcours.Hij kan al goed over randjes lopen. En rent van put naar put. En als je rent dan moet je heel fanatiek met je linkerarm zwaaien. Heul belangrijk!
![]()
's Ochtends wordt ie naast mij wakker, wrijft al bah-zeggend de ochtendkwijl van z'n tong en smeert dat over mijn voorhoofd.![]()
![]()
Hij probeert minstens 37x per dag iets heel gevaarlijks te doen. En doet niet kleinzerig als ie zich pijn doet. Behalve als het aan z'n teen is. Dan moet er een kusje op. En ook een op de andere voor de zekerheid, want kusjes op je tenen zijn the bomb.
Praten doet ie niet. Hij heeft een paar favoriete woorden: op dit moment bal en bloem. En die weet ie dan ook overal te vinden -of iets dat er op lijkt- dus dan kom jade dag wel door.![]()
Verder is het alsof we elke dag in de Oost Europese versie van het Rad van Fortuin zitten. Woorden met zoveel medeklinkers dat het haast een prestatie is dat ie het z'n mond uitkrijgt, maar een klinker kopen zit er niet in.![]()
Aah ellenlang verhaal alweer zie ik.sorry.
Wat een leuke en levendige post! Ik moest er echt om lachen. Bedankt want ik heb een rotdag (op werk).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:12 schreef Gulara het volgende:
En dagboekpost, want jullie zullen allemaal wel razend benieuwd zijn hoe het met ons gaat enzo.![]()
Goed!![]()
Ik mag niet meer internetten. Hij kan alleen rustig zelf spelen als ik huishoudelijke taken verricht.En dan helpen (was van de waslijn in de machine, vuile was in de la).
Hij kan heel goed lopen. Het is ruim 500 meter naar de supermarkt. En dat loopt hij meestal helemaal zelf heen en weer op een zelf bedacht parcours.Hij kan al goed over randjes lopen. En rent van put naar put. En als je rent dan moet je heel fanatiek met je linkerarm zwaaien. Heul belangrijk!
![]()
's Ochtends wordt ie naast mij wakker, wrijft al bah-zeggend de ochtendkwijl van z'n tong en smeert dat over mijn voorhoofd.![]()
![]()
Hij probeert minstens 37x per dag iets heel gevaarlijks te doen. En doet niet kleinzerig als ie zich pijn doet. Behalve als het aan z'n teen is. Dan moet er een kusje op. En ook een op de andere voor de zekerheid, want kusjes op je tenen zijn the bomb.
Praten doet ie niet. Hij heeft een paar favoriete woorden: op dit moment bal en bloem. En die weet ie dan ook overal te vinden -of iets dat er op lijkt- dus dan kom jade dag wel door.![]()
Verder is het alsof we elke dag in de Oost Europese versie van het Rad van Fortuin zitten. Woorden met zoveel medeklinkers dat het haast een prestatie is dat ie het z'n mond uitkrijgt, maar een klinker kopen zit er niet in.![]()
Aah ellenlang verhaal alweer zie ik.sorry.
Hm, goed punt. De rest van mij is wel aardig (hyper weet ik niet) mobiel jaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:35 schreef pessie het volgende:
LB heb je dan een hypermobiel enkelgewricht? Daar helpen goede schoenen niet tegen. Goede schoenen kunnen het wel goed ondersteunen.
Hier ervaringsdeskundige.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hm, goed punt. De rest van mij is wel aardig (hyper weet ik niet) mobiel ja
Dat is nou echt gewoon stom!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:
Dat zijn leuke dingen om terug te vinden LB! Zo kwam ik laatst nog een tasje met nieuwe kleding tegen in maat 62-68
quote:
Goed voorbeeld, doet goed volgenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:51 schreef Loj het volgende:
En m'n dreumes heeft een nieuw spelletje.. Z'n broek omlaag trekken en dan heel hard lachen! Dus iemand zin om met mijn kind naar de winkel te gaan? Ik durf niet meer
Ehmz hij heeft nu door dat hij mama's broek ook omlaag kan trekkenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:25 schreef LadyBlack het volgende:
Lekker naar de winkel gaan en heel hard meelachen LojWie weet wiens dag je helemaal goedmaakt met zoveel kinderlijke schaamteloosheid
Oeh, pijnlijk!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef Kyara het volgende:
Dat zijn leuke dingen om terug te vinden LB! Zo kwam ik laatst nog een tasje met nieuwe kleding tegen in maat 62-68
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:02 schreef Loj het volgende:
[..]
Ehmz hij heeft nu door dat hij mama's broek ook omlaag kan trekken
Dan maak ik zeker wel iemand z'n dag goed
(Oké ik loop in m'n joggingbroek, met andere broeken wordt t iets lastiger)
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:00 schreef Gulara het volgende:
Shandaly,gaat die van jou ook allemaal doen hoor. En laat het tuniekje eens zien!
Klinkt als het tuniekje dat wij ook hebben voor de meidenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:03 schreef Shandaly het volgende:
Ik kan 'm niet vinden op de H&M site... maar waarschijnlijk mag ze 'm zaterdag aan, dan zal ik wel een actiefoto maken. Het is een heel simpel fijngebreid jurkje/tuniekje, gewoon effen, lange mouw, met twee kleine zakjes voorop, en lieve kleine knoopjes op beide schouders. Maar de kleur... Ik geloof dat ze het petrol noemen... blauw met een vleugje groen. Gaat prachtig staan bij haar ogen
Zal ook eens nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Klinkt als het tuniekje dat wij ook hebben voor de meiden![]()
gympies!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:44 schreef LadyBlack het volgende:
En als je wel schoenen aan hebt Free, zijn die dan juist stevig of zijn gympjes dan eigenlijk ideaal?
Ik loop heerlijk op de meest onbenullige ballerina's en nep-allstars namelijk, dus zou fijn zijn als dat dus eigenlijk ook niet uitmaakt![]()
E lijkt in elk geval flink lenig, dus ik let er inderdaad op dat ze veel op blote voetjes / sokken met antislip loopt. Zelf heb ik altijd sloffen aan want eeuwige koukleum(echt, mag ik weer zwanger zijn, dat was zo lekker warm!
! )
Was een tijdelijke geloof ik. Nu is het weer een reguliere hema helaas.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:53 schreef Hilzillah het volgende:
Kyara, Hema outlet??? Wie waar?? Moet naartoe!!
E vond t een tijdje best lekker om nog even in de box te zitten. Maar nu kan ze kruipen! Dus doe ik haar er denk ik geen plezier meer meequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:27 schreef L-E het volgende:
Hoe veel van jullie hebben de box nog staan eigenlijk? Wij hebben m maanden geleden al uit elkaar gehaald, en meteen besloten dat hij voor nummer 3 niet wordt opgezet. We zijn geen boxpeople, geloof ik.
Bij ons zat Fee in het wipstoeltje, in het new born zitje op de trip trap of op schoot. Later wilde ze er niet eens in want ze moest net als haar zus op de grond of bank zitten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:59 schreef Loj het volgende:
Leuk LB!
Wij hebben de box met een maandje of 10 weggedaan, Ow had er een hekel aan..
Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden als de box er over een week of twee weer staat
Hoe heb jij dat dan met de tweede gedaan LE? Ik had Ow heel weinig in de box, maar verwacht juist de baby er heel vaak in te hebben (Ow aait nogal hardhandig)
En verder ben ik naar de winkel geweest...
Alleen
even tussendoor totaal niet bijgelezen want vakantie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:59 schreef Loj het volgende:
Leuk LB!
Wij hebben de box met een maandje of 10 weggedaan, Ow had er een hekel aan..
Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden als de box er over een week of twee weer staat
Hoe heb jij dat dan met de tweede gedaan LE? Ik had Ow heel weinig in de box, maar verwacht juist de baby er heel vaak in te hebben (Ow aait nogal hardhandig)
En verder ben ik naar de winkel geweest...
Alleen
Ja hier!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:27 schreef L-E het volgende:
Hoe veel van jullie hebben de box nog staan eigenlijk? Wij hebben m maanden geleden al uit elkaar gehaald, en meteen besloten dat hij voor nummer 3 niet wordt opgezet. We zijn geen boxpeople, geloof ik.
Ik moest even opzoeken wat dat was, maar dat hebben wij ook gedaan. Zo eentje met vijf vakken plat gelegd, tafeltje en speelgoed opruim in een! Erg blij mee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:57 schreef Cwen het volgende:
Wij hebben de box eergisteren verkocht. Op 11,5 maanden dus. Ze wilde er niet meer in en de ruimte is fijn!
Nou ja, nu gaan we er een Kallax neerzetten... Maar da's toch minder bulk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Animalmix op 22-08-2014 19:47:38 ]
Een new Born zitje is nog best een goed idee! We gaan eens ff zoeken op marktplaats!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij ons zat Fee in het wipstoeltje, in het new born zitje op de trip trap of op schoot. Later wilde ze er niet eens in want ze moest net als haar zus op de grond of bank zitten.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:00 schreef Gulara het volgende:
Shandaly,gaat die van jou ook allemaal doen hoor. En laat het tuniekje eens zien!
Hier ook. J. vermaakt zich al maanden met grind in emmers doen, en dan weer in de kiepwagen, en dan weer in de emmer etc. etc. Lang leve de grindbak in de tuin.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:37 schreef Fieder het volgende:
Mocht je nog een verjaardagskado zoeken: grind. L is al de hele middag zoet met steentjes in een put gooien. En naar binnen, door de brievenbus maar dat mocht niet van papa. Flauw hoor
Hier ook al maaaaanden kliko- en prullenbakobsessiequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier ook. J. vermaakt zich al maanden met grind in emmers doen, en dan weer in de kiepwagen, en dan weer in de emmer etc. etc. Lang leve de grindbak in de tuin.
Hier trouwens nog een afwijking: prullebakken en kliko's. Echt, als ie die spot zijn de olifanten in de dierentuin totaal niet interessant meer, en zijn de anders zo favoriete glijbaan en zandbak onzichtbaar. Wel handig dat ik J. nu dus alles voor me in de prullenbak kan laten stoppen, vind ie het leukste spelletje!
Dus als er nog iemand een speelgoedvuilniswagen met kleine klikotjes te koop heeft houd ik me aanbevolen...
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier ook. J. vermaakt zich al maanden met grind in emmers doen, en dan weer in de kiepwagen, en dan weer in de emmer etc. etc. Lang leve de grindbak in de tuin.
Hier trouwens nog een afwijking: prullebakken en kliko's. Echt, als ie die spot zijn de olifanten in de dierentuin totaal niet interessant meer, en zijn de anders zo favoriete glijbaan en zandbak onzichtbaar. Wel handig dat ik J. nu dus alles voor me in de prullenbak kan laten stoppen, vind ie het leukste spelletje!
Dus als er nog iemand een speelgoedvuilniswagen met kleine klikotjes te koop heeft houd ik me aanbevolen...
Oh, dit had ik nog helemaal niet gezien! Wat fijn dat het logeren goed ging! En wat kun je je dan druk maken met allerlei scenario's en uiteindelijk trekken ze gewoon hun eigen planquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:18 schreef LadyBlack het volgende:
Nu ff ego: het logeren ging heel goed!!!![]()
Ik was gistermiddag wel helemaal in tranen, want E had op de opvang niet geslapen, wilde 's middags niet slapen, en ik zag t dus al helemaal voor me; we zouden nog naar een feestje van de opvang, dat zou ze waarschijnlijk missen doordat ze dan wel in slaap was gevallen, en dan zou ze de hele avond niet willen slapen op dr logeeradres, en ohohohoooohhh...![]()
De werkelijkheid: E heeft zich kostelijk vermaakt op het kdv-feestje (ze stond uitgebreid te dansen, midden in een lokaal met rennende kleuters om zich heen! ), heeft daarna nog lief gegeten én de hele nacht als een roosje geslapen bij onze vrienden!
![]()
![]()
Ze waren helemaal onder de indruk van hoe goed zij at vergeleken bij hun zoontjes
![]()
Ennnnnn: ze deed ook dr eerste losse stapjes!![]()
Sticker, D, andere aprilkindjes; jullie kunnen hoor!!
E doet brrrrrrrrrrrrrrr, met zo'n trillende onderlip dusquote:Op zondag 24 augustus 2014 08:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor heeft een wel raar trekjeals ze geconcentreerd iets doet, gaat ze heel hard en aanhoudend MMMMMMMMMM hummen
. Bijvoorbeeld bij boekje of speeltje uitvoerig bestuderen. Ik hoop dat ze dat voor de basisschool wel kwijt is
.
Hmmm dan groeit ze er vast overheen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ze doet het al vanaf het allereerste begin, dus geen fase vrees ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supergoed joh!quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:37 schreef mousemicky het volgende:
Ach gut, zieke kindjes en kindjes met pijn![]()
![]()
Even egopost...
Fysio is geweest voor J. Blijkt weer dat ie gewoon heel erg eigenwijs is, en te voorzichtig. Ze zetten hem een meter van mij vandaan neer, en zei: loop maar naar mama... En jawel: HIJ LIEP LOS!![]()
![]()
![]()
Twee stappen, maar toch. En dat 3 keer...
Hij kan het dus wel, hij durft alleen niet goed los te laten. Wij vonden al dat ie gewoon erg stabiel stond aan de hand, en achter de blokkenwagen. Nu dus verder oefenen op deze manier, en hopelijk krijgt uk er dan vertrouwen in dat ie t echt wel kan!
Einde egopost
Die tip kregen wij ook van de fysio inderdaad. Was hier geen succes. Zodra M dat in de gaten had liet hij zich keurig en stabiel weer op zijn knietjes zakken om weer verder te kruipenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:20 schreef Shandaly het volgende:
Dat werkt ook als je 'hulpstukken' gebruikt Bijvoorbeeld een potlood, lang duploblok of een ander stuk langwerpig speelgoed. Dan hou je zelf het ene uiteinde vast, en je dreumes het andere. Als je dan gaat stappen, kun je op een gegeven moment zelf het hulpstuk loslaten en stappen ze gewoon door... (Totdat ze zien dat jij het niet meer vasthoudt en dan vallen ze ook pardoes om, tekenfilmeffect )
Ik weet ook niet in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is... Kan me zelf nog herinneren dat mijn vader iets soortgelijks deed om mij te leren fietsen. Ik vertrouwde erop dat hij de bagagedrager vast had (en met me mee-rende, achteraf gezien "what was I thinking?!"), en toen ik hem aan het eind van de straat zag staan viel ik dus ook om. Ik was best boos op hem toen... maar goed, járen geleden en het heeft wel geholpen. Ik kan al een tijdje zonder zijwieltjesquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die tip kregen wij ook van de fysio inderdaad. Was hier geen succes. Zodra M dat in de gaten had liet hij zich keurig en stabiel weer op zijn knietjes zakken om weer verder te kruipen
*proest*quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:49 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is... Kan me zelf nog herinneren dat mijn vader iets soortgelijks deed om mij te leren fietsen. Ik vertrouwde erop dat hij de bagagedrager vast had (en met me mee-rende, achteraf gezien "what was I thinking?!"), en toen ik hem aan het eind van de straat zag staan viel ik dus ook om. Ik was best boos op hem toen... maar goed, járen geleden en het heeft wel geholpen. Ik kan al een tijdje zonder zijwieltjes
Fieder, ik neem aan dat ze ongekookte rijst bedoelt. En ach, ze stoppen alles in de mond toch, rijstekorreltje meer of minder kan vast niet zoveel kwaad
De mijne niet.;) Maar het is ongekookt en er zit wat azijn door, dus appetijtelijk is het niet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:41 schreef Fieder het volgende:
Danicwat ontzettend zielig. L had gister weer open billen, stond helemaal verkrampt in de badkuip. Toen kon ik ook wel janken
Loj hoe is het nu?
MM wat goed![]()
Shandaly wat heerlijkweer even wat meer tijd met je meisje.
Twinkle jemig 2 alweer bijna?? wat fijn dat het goed gaat
Gekleurde rijst Gulara? Ik ga googlenmaar eten ze dat niet op?
XM, J. is bijna vier maanden ouder dan Noor, dus ik zou me echt nog geen zorgen maken hoor...quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ahh danic, wat sneu voor je meisje. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Hebben ze nou ooit een oorzaak gevonden van het moeilijke poepen?
Yay MM wat stoer! Dat potlood ga ik ook eens proberen. Ik word ook wel eens onzeker dat Noor nog niet loopt. Zoveel jongere kindjes om haar heen die dat al wel doen. Maar het komt vast vanzelf wel een keer.
Hee, J. is goed op weg om te winnen hoor, volgende week 20 maanden, en 2 stapjes los telt niet als lopenquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:35 schreef Kyara het volgende:
Als het gaat om welk kind het laatst loopt dan win ik hoor![]()
M was 21 maanden toen hij echt ging lopen. Meisjes zijn met 18 maanden dus echt wel een heel stuk sneller
Nee oorzaak is nooit gevonden. En het gaat nu eigenlijk al heel goed zonder medicijnen. Ik denk dat we in één keer van 1 zakje per dag naar 1 zakje per maand zijn gegaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ahh danic, wat sneu voor je meisje. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Hebben ze nou ooit een oorzaak gevonden van het moeilijke poepen?
Yay MM wat stoer! Dat potlood ga ik ook eens proberen. Ik word ook wel eens onzeker dat Noor nog niet loopt. Zoveel jongere kindjes om haar heen die dat al wel doen. Maar het komt vast vanzelf wel een keer.
Toch winnen wijquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:35 schreef Kyara het volgende:
Als het gaat om welk kind het laatst loopt dan win ik hoor![]()
M was 21 maanden toen hij echt ging lopen. Meisjes zijn met 18 maanden dus echt wel een heel stuk sneller
agoss wat onwijs sneu, en wat een pijnquote:Op maandag 25 augustus 2014 07:04 schreef danic het volgende:
Och Zolena, dat zal zeer gedaan hebben. Maar dit is weer echt zo'n ongelukje dat kan gebeuren. Ik ben net zo lomp![]()
En Loj zielig hè. Hoesten is verschrikkelijk.
Ik vind dat in je hand knijpen ook wel zielig. Hij heeft er echt goed last van.
Rosalie is inmiddels van de movicolon af maar afgelopen donderdag merkten we dat het toch nog niet helemaal vlekkeloos gaat. Ze stond te persen en toen was het ineens met een paniekerig stemmetje: "mama?" En dan met haar handje me wenken.
Dus ik heb haar opgepakt en ze heeft op mijn schoot gestaan met haar armpjes om mijn nek èn toen heel hard geperst. Ze krijste echt![]()
Nadat het eruit was heb ik mijn moeder geïnstrueerd goed op te letten of ze de volgende dag nog zou poepen, want anders zou ik even een zakje movicolon geven (doen we dus nu sporadisch in geval van dit soort situaties). Maar helaas er niets meer over gehoord.
Zaterdag das weer het zelfde. Toen er een harde bal uit was en ze op haar rug lag voor het verschonen zag ik aan haar dat er meer zat. Dus ik heb haar rustig laten liggen met opgetrokken beentjes.
En wat er toen uitkwam![]()
Ik was blij dat haar luier uit was zodat het de ruimte had.
Daarna nog een 'gewone' luier.
Maar gisteren weer niks![]()
Straks dus maar even een zakje movicolon.
Maar jongens wat een verdriet. Mijn meiske had zo'n pijn!ik kon echt wel mee janken.
[ Bericht 27% gewijzigd door LadyBlack op 26-08-2014 22:06:03 ]
1 november pas inderdaad. Maar ze is zo groot ineens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:52 schreef LadyBlack het volgende:
Jeeee Ophelia dat zijn volzinnen ja!En wat een suffe poes, blokken bouwen is toch tof?
![]()
![]()
Maarre, nog even niet toch?
Weet ik inderdaad. Daarom is voorlezen voor tweelingen ook zo belangrijk. Een eigen taal staat de taalontwikkeling wel in de weg namelijk. Gelukkig is dat hier geen probleem (er wordt natuurlijk ook veel gepraat in huis met nog een peuter in huis). Maar ik denk wel dat ze -letterlijk- aan een half woord genoeg hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:50 schreef pessie het volgende:
Kyara . Wist je dat tweelingen soms zelf een taal ontwikkelen om zichzelf aan elkaar verstaanbaar te maken? Waarschijnlijk houden ze hele cenversaties met elkaar en vertellen ze wat voor geks iemand laatst deed odzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |