Nora was gisterochtend van de commode gevallen

Ze was erg wild en speels, zat op haar knietjes en schopte het aankleedkussen weg. In een reflex buig ik naar rechts om die kussen tegen te houden, maar op hetzelfde moment komt Nora aan mijn linkerkant erachter dat de commode minder breed was dan ze dacht. En daar stond ik dus niet meer
Naar de huisarts gegaan omdat ze wel erg stil en wit was en een half uur later ook moest overgeven. Gelukkig kon de arts niks geks ontdekken en mochten we met een wekadvies weer naar huis.
Vannacht kreeg ze alleen koorts. Toen ik vanochtend nog steeds 39 graden meette toch maar weer even de HA gebeld om te vragen of dat er bij hoort. We mochten weer even langskomen, maar waarschijnlijk heeft ze gewoon pech en heeft ze ook nog een virusje te pakken

Venco, dat lijkt me ook erg lastig. Maar ik ben het met de anderen eens dat ik niet denk dat hij over je heen loopt. Ik vind dat ook een beetje een nare opmerking, omdat het bij mij een beeld oproept dat je heel boos en streng moet zijn in het opvoeden. En dat geloof ik niet. Wel duidelijk en consequent natuurlijk, dus 'nee' is ook de 450ste keer nog steeds 'nee'.
Ik denk dat het goed is om te geloven dat het niet aan jou ligt, maar dat het uittesten bij een dreumes hoort en de 1 dat meer zal doen dan de ander denk ik.
Maar het lijkt me erg zwaar idd

Ik zou wel proberen of je dingen kan voorkomen, zodat je niet alleen maar aan het 'nee' zeggen en ombuigen bent. Idd die stoppers op de keukenkastjes en de stofzuiger misschien op een andere plek? Maar voor de rest is het denk ik net als de kat opvoeden
nee, niet met de plantenspuit 
; zoveel mogelijk voorkomen en verder weer voor de 100ste keer uit de gordijnen plukken en weten dat ze het ooit eens gaan snappen

En natuurlijk laten zien wat wel mag en dat ook positieve aandacht geven

Oh, en misschien kijken of je er achter kan komen waarom hij iets doet? Als hij bijvoorbeeld op de tv slaat, is hij dan heel enthousiast bij een filmpje, of wil hij je aandacht omdat hij zich verveelt? Misschien kan je dan ook makkelijker kijken of je een alternatief kunt vinden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Sylver_ op 19-08-2014 15:09:23 ]