Hij wordt boos als ie zonder zit. Hij kan dus niet zonder.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:29 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
0.5gram valt wel mee lijkt mij.
Junk ben je pas als je echt verslaafd bent en dan vaak aan sterkere dingen dan wiet zoek de betekenis maar eens op.
Als hij zonder kan is hij geen junk.
Omdat jij die gast niet eens kent.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je een luie wietrokende nietsnut bent noem ik je een loser. Deal with it. Verder, respectloos? Klopt. Waar zou ik precies respect voor moeten opbrengen? Dat 'ie lekker de boel aan het uitzuigen is? Dat 'ie (in tegenstelling tot 95% van de mensheid) in een rijk land is geboren, met alle mogelijkheden om zich te ontwikkelen, maar ervoor kiest om daar lekker niks mee te doen? Nou, RESPECT man!
Wat heeft het voor zin?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:31 schreef avotar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Uiteindelijk komt er van dit soort types helemaal niets terecht en kunnen we er weer met z'n allen voor op draaien
[..]
Ik zie nergens iets wat me doet overtuigen dat hij het niet is.
En dan moet je het beestje gewoon bij zijn naam noemen.
Lening waarschijnlijk komt iedereen eigenlijk in aanmerking voor zolang het geen afstandsonderwijs is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Zei je nou echt 10 (tien) joints per dag?!![]()
omg
En dan geen geld hebben om samen iets leuks te doen of zijn vriendin een keer te tracteren op een avondje bios? omfg
Ik denk dat het blowen het grootste probleem is voor het niets ondernemen. Ik denk ook niet dat hij serieus met een studie gaat beginnen zolang hij nog zoveel blowt. En wie gaat zo'n studie überhaupt voor hem betalen? Jij?
Respect moet je verdienen, en kan je bovendien heel makkelijk weer kwijtraken..quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:35 schreef hmmmmmmm het volgende:
Omdat jij die gast niet eens kent.
Of zijn volledige situatie.
En ja respectloos zijn kun je niet goedpraten.
...
Een lening met 300 euro inkomen per maand wat volledig op gaat aan blowen? Waar krijg je zo'n lening.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
Lening waarschijnlijk komt iedereen eigenlijk in aanmerking voor zolang het geen afstandsonderwijs is.
Ik kan volgend schooljaar ¤ 894,51 per maand lenen als ik zou willen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een lening met 300 euro inkomen per maand wat volledig op gaat aan blowen? Waar krijg je zo'n lening.
Hangt natuurlijk helemaal af van de definitie die je gebruikt voor wat een junk is, maar waarom überhaupt bekvechten over dat soort termen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:32 schreef Magistic het volgende:
[..]
[..]
Als zijn eigen vriendin al zegt dat hij verslaafd is en dat hij kwaad wordt wanneer hij zonder zit.
Dan ben je echt op-en-top 100% junk.
Hij wil een thuis studie gaan doen. Want anders moet hij huilen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik kan volgend schooljaar ¤ 894,51 per maand lenen als ik zou willen.
Dat geven ze zelfs iemand die op een speciale school heeft gezeten zonder enige toekomst 7 jaar lang.
Dan krijg je waarschijnlijk niks kost het nog 1500 ofzo.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij wil een thuis studie gaan doen. Want anders moet hij huilen.
Ze schrijft dat hij een hekel heeft aan school. Maar het is eigenlijk zijn beste optie. Dan krijg je idd geld van DUO en hoef je je daar geen zorgen over te maken. OV-jaarkaart om te kunnen reizen. Een rooster waar je je alleen maar aan hoeft te houden. Deadlines in de vorm van examens. Echt de beste manier om een studie te doen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:43 schreef hmmmmmmm het volgende:
Dan krijg je waarschijnlijk niks kost het nog 1500 ofzo.
Yup dan zullen zijn ouders moeten betalen als die het geld hebben en willen spenderen.
Nouja dat is vanaf mbo4 toch ofzo?.Uit eerdere posts vraag ik me af of hij dit niveau gaat doen of dat ie lager uitkomt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:46 schreef Isabeau het volgende:
Ze schrijft dat hij een hekel heeft aan school. Maar het is eigenlijk zijn beste optie. Dan krijg je idd geld van DUO en hoef je je daar geen zorgen over te maken. OV-jaarkaart om te kunnen reizen. Een rooster waar je je alleen maar aan hoeft te houden. Deadlines in de vorm van examens. Echt de beste manier om een studie te doen
Maakt niet uit wat op het mbo ik heb speciaal onderwijs gehad en ik zelf kan me de schulden in werken volgens duo.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja dat is vanaf mbo4 toch ofzo?.Uit eerdere posts vraag ik me af of hij dit niveau gaat doen of dat ie lager uitkomt.
Vanaf 21 jaar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Colloquium_doctumquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:47 schreef Cue_ het volgende:
Nouja dat is vanaf mbo4 toch ofzo?.Uit eerdere posts vraag ik me af of hij dit niveau gaat doen of dat ie lager uitkomt.
Vraag me af welke games hij speelt mmo's zou ik eerder als een probleem vinden dan shooter games.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze schrijft dat hij een hekel heeft aan school. Maar het is eigenlijk zijn beste optie. Dan krijg je idd geld van DUO en hoef je je daar geen zorgen over te maken. OV-jaarkaart om te kunnen reizen. Een rooster waar je je alleen maar aan hoeft te houden. Deadlines in de vorm van examens. Echt de beste manier om een studie te doen.
Thuisstudies zijn natuurlijk prima. Maar die moet je zelf bekostigen. Daar moet je discipline voor opbrengen. En tsja, de dag is al bijna over al sje om 2 uur uit bed komt en om 4 uur hebt afgesproken met je vrienden op League of Legends. En dan natuurlijk ook het blowen, dan kan je je niet goed concentreren. Reizen naar examenplaatsen kost geld. Ik zie dat niet goed komen in zijn specifieke situatie.
Zodat zij iets van haar leven kan maken en niet meegezogen wordt de afgrond in? Lijkt me inderdaad een goed idee.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:35 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin?
TS zijn hoop kapot maken dat zij eruit komen?
Lol goed idee....
Ik vroeg al eerder waar de vader (ouders?) in dit verhaal stonden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:48 schreef Magistic het volgende:
Als het mijn kind was had ik hem allang op een internaat geschopt.
Maar dat is niet wat zij wil en dat moeten we eigenlijk respecteren dus haar helpen en tips geven hoe hij nog wat van zijn leven/hun relatie kan maken lijkt me beter.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zodat zij iets van haar leven kan maken en niet meegezogen wordt de afgrond in? Lijkt me inderdaad een goed idee.
Op welke leeftijd had je dat dan willen doen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vroeg al eerder waar de vader (ouders?) in dit verhaal stonden.
Nou, iets eerder dan zijn huidige leeftijd in ieder gevalquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
Op welke leeftijd had je dat dan willen doen?
Thuisstudies zijn fucking chill...quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze schrijft dat hij een hekel heeft aan school. Maar het is eigenlijk zijn beste optie. Dan krijg je idd geld van DUO en hoef je je daar geen zorgen over te maken. OV-jaarkaart om te kunnen reizen. Een rooster waar je je alleen maar aan hoeft te houden. Deadlines in de vorm van examens. Echt de beste manier om een studie te doen.
Thuisstudies zijn natuurlijk prima. Maar die moet je zelf bekostigen. Daar moet je discipline voor opbrengen. En tsja, de dag is al bijna over al sje om 2 uur uit bed komt en om 4 uur hebt afgesproken met je vrienden op League of Legends. En dan natuurlijk ook het blowen, dan kan je je niet goed concentreren. Reizen naar examenplaatsen kost geld. Ik zie dat niet goed komen in zijn specifieke situatie.
Voor iemand met zeer weinig inkomen, die het liefst de hele dag door blowt, gamed en om 5 uur 's morgens naar bed gaat? Nah, denk het niet. Slechte keus. Lijkt me niet bij hem te passen. Voor veel mensen uiteraard de ideale keus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:53 schreef theunderdog het volgende:
Thuisstudies zijn fucking chill...
Gewoon alles op eigen tempo.
Je denkt echt dat ouders dit kunnen oplossen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, iets eerder dan zijn huidige leeftijd in ieder geval![]()
![]()
Dus daar is sowieso al iets mis gegaan.
Maar hij woont ook nog in huis bij zijn vader en dan begrijp ik ook niet dat zijn vader zich niet drukker maakt over de huidige toestand van zoonlief. Of hij heeft dat al járen wel gedaan en heeft nu de moed op gegeven. Of het is ook een werkloze bum die de hele dag niets doet, kan ook nogDan heb je weinig recht van spreken.
Als TS haar hand in een pot kokend water steekt geef jij tips over hoe ze de pijn het beste kan verbijten? Beter haalt ze haar hand uit die pot.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat zij wil en dat moeten we eigenlijk respecteren dus haar helpen en tips geven hoe hij nog wat van zijn leven/hun relatie kan maken lijkt me beter.
Hij is natuurlijk het uiterste. Maar ik ben ook alles behalve een ochtendmens, en juist daarom heb ik gekozen voor een thuisstudie.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor iemand met zeer weinig inkomen, die het liefst de hele dag door blowt, gamed en om 5 uur 's morgens naar bed gaat? Nah, denk het niet. Slechte keus. Lijkt me niet bij hem te passen. Voor veel mensen uiteraard de ideale keus.
Niet meer. Ik zei al dat daar eerder al iets fout is gegaan. Ik vroeg me alleen af hoe de vader er in stond, wat vindt die er eigenlijk van. Oplossen? Neuh.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:57 schreef hmmmmmmm het volgende:
Je denkt echt dat ouders dit kunnen oplossen?
Die vergelijkingquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als TS haar hand in een pot kokend water steekt geef jij tips over hoe ze de pijn het beste kan verbijten? Beter haalt ze haar hand uit die pot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben je in ieder geval een gedisciplineerd persoonquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:59 schreef theunderdog het volgende:
Hij is natuurlijk het uiterste. Maar ik ben ook alles behalve een ochtendmens, en juist daarom heb ik gekozen voor een thuisstudie.
Gaat erg goed.
Ik weet niet wat vroeger zijn probleem is geweest op school toen hij dus onder de 18 was ofzo.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet meer. Ik zei al dat daar eerder al iets fout is gegaan. Ik vroeg me alleen af hoe de vader er in stond, wat vindt die er eigenlijk van. Oplossen? Neuh.
1: Dat valt reuze mee hoor.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval een gedisciplineerd persoonMaar ik heb niet zo het gevoel dat haar vriend dat ook is.
Zou hij kunnen worden waar een wil is is een weg.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval een gedisciplineerd persoonMaar ik heb niet zo het gevoel dat haar vriend dat ook is.
Alleen de wil ontbreekt volgens mij nogal.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:01 schreef hmmmmmmm het volgende:
Zou hij kunnen worden waar een wil is is een weg.
Absoluutquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:01 schreef hmmmmmmm het volgende:
Zou hij kunnen worden waar een wil is is een weg.
Gaat gewoon geen donder van terecht komen inderdaad.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Alleen dat eigen tempo kan nogal funest zijn
Ja, dat gevoel krijg ik ookquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:03 schreef Cue_ het volgende:
Echter zegt hij hoogstens iets te willen doen, maar doet ie het niet. En heb meer het gevoel dat ie het zegt om TS te pleasen..
Dat heb je allemaal zelf in de hand hoor.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Gaat gewoon geen donder van terecht komen inderdaad.
En stel nou dat ie met die studie uiteindelijk een baan krijgt dan moet ie ook pats-boem een ander ritme aan gaan nemen. Op school is het wat minder erg als je daar nog aan moet wennen.
Dat heb je niet altijd voor het zeggen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat heb je allemaal zelf in de hand hoor.
Je kan ook nachtdiensten/ploegdiensten doen, niet full time maar part time werken (wel zorgen dat je met die part time genoeg money binnen haalt enz)..
Mwau, toch wel hoor.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:07 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat heb je niet altijd voor het zeggen.
Hulp vragen aan je vriendin denk dat veel mannen er niet aan willen denken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Alleen de wil ontbreekt volgens mij nogal.
TS heeft de wil, maar vriendlief.. ik vraag het me af. Anders zou ie daarvoor wel hulp vragen bij TS.
Echter zegt hij hoogstens iets te willen doen, maar doet ie het niet. En heb meer het gevoel dat ie het zegt om TS te pleasen..
Dat hopen we allemaal nu welquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AbsoluutZal vooral in het begin veel moeite kosten voor hem. Maar als hij door heeft dat dat zijn beste optie op een betere toekomst is dan hoop ik dat hij de kans met beide handen aanpakt.
Dat is het lastigste als hij zich verandert dan is dat blijvend daarom ook hij moet uiteindelijk zijn hele leven omgooien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Gaat gewoon geen donder van terecht komen inderdaad.
En stel nou dat ie met die studie uiteindelijk een baan krijgt dan moet ie ook pats-boem een ander ritme aan gaan nemen. Op school is het wat minder erg als je daar nog aan moet wennen.
Hij kan ook jankend naast haar zitten als ie het heeft over werken/studie enzo. Dus dan kan dat vast wel ookquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
Hulp vragen aan je vriendin denk dat veel mannen er niet aan willen denken.
Zegt dat niet al genoeg dat hij ook eigenlijk niet gelukkig is?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij kan ook jankend naast haar zitten als ie het heeft over werken/studie enzo. Dus dan kan dat vast wel ook
Dat ie zoveel zit te blowen zegt al dat ie niet gelukkig isquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:11 schreef hmmmmmmm het volgende:
Zegt dat niet al genoeg dat hij ook eigenlijk niet gelukkig is?
Dat hij al moet janken bij de gedachte aan verandering? Klinkt juist alsof hij het leven van zijn dromen heeft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:11 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zegt dat niet al genoeg dat hij ook eigenlijk niet gelukkig is?
Nooit gedaan voel je je dan beter?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ie zoveel zit te blowen zegt al dat ie niet gelukkig is
Nou als hij praat over werk etc kan het beide zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat hij al moet janken bij de gedachte aan verandering? Klinkt juist alsof hij het leven van zijn dromen heeft.
Geen idee. Zelf ook nooit gedaan.quote:
Volgensmij versterkt het je gevoelens juist.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee. Zelf ook nooit gedaan.
Maar als ik het even vergelijk met drank.. het is toch een middel dat je emoties verzwakt. Je denkt minder aan je sores. Doe je dat de hele dag door, ipv enkel in het weekend voor de gezelligheid. Zegt dat toch genoeg naar mijn mening
Zelf ook een tijdje gedaan en het berooft je na een tijdje van ambitie. Het vriendje van TS lijkt me ook zo'n typische stoner die niet goed overweg kan met blowen en vast komt te zitten in dit uitzichtloze bestaan van gamen, blowen en uitslapen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee. Zelf ook nooit gedaan.
Maar als ik het even vergelijk met drank.. het is toch een middel dat je emoties verzwakt. Je denkt minder aan je sores. Doe je dat de hele dag door, ipv enkel in het weekend voor de gezelligheid. Zegt dat toch genoeg naar mijn mening
Hoe kom je eruit?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:19 schreef MassApeal het volgende:
[..]
Zelf ook een tijdje gedaan en het berooft je na een tijdje van ambitie. Het vriendje van TS lijkt me ook zo'n typische stoner die niet goed overweg kan met blowen en vast komt te zitten in dit uitzichtloze bestaan van gamen, blowen en uitslapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |