Dat is geen goede vergelijking. Een aanprijzing in algemene bewoordingen is ook als die onjuist is geen grond voor een tekortkoming, aldus de wet. Heeft verder niet zo veel met de adviesprijs te maken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, in reclame mag men dat nou juist net niet verwachten.
[ afbeelding ]
De lekkerste gevulde koek? I think not.. Hij was lekker, maar die van de bakker was lekkerder. En zo zijn er wel meer, reclames dient men met een korreltje zout te nemen.
Waarbij je op moet merken dat je de Consumentendienst-site altijd met een korreltje zout moet nemen. In een wanhopige poging dingen niet te overcompliceren slaan ze de plank regelmatig volledig mis.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat is de vraag nog maar eigenlijk.... als ik dit zo lees.
Dat vind je nuttiger dan een stuk of wat links waar dezelfde besteksets voor de genoemde adviesprijs worden verkocht?quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
AHhhhhhh
kijk.. daar hebben we dus wat aan
Je hebt het over bedrog lijkt het, niet over dwaling.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is geen goede vergelijking. Een aanprijzing in algemene bewoordingen is ook als die onjuist is geen grond voor een tekortkoming, aldus de wet. Heeft verder niet zo veel met de adviesprijs te maken.
zeker wel,quote:
wil je aandacht?quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:21 schreef Tchock het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is de situatie als volgt: TS koopt, zeg, een Ferrari voor, zeg, dertig euro. De originele prijs was volgens de verkoper drie ton. Nu blijkt dat totaal niet waar te zijn en is de vraag of TS kan ontbinden op grond van dwaling.
Heb ik het zo goed samengevat, Onnoman?
Dat klopt, daarom vind ik het ook een slechte vergelijking van jouw kant.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt het over bedrog lijkt het, niet over dwaling.
Ik wil graag weten of ik in essentie de vraag goed heb, want dan kan ik je vertellen wat het antwoord is. Op basis van de OP kun je niets. De bedragen en voorwerpen doen er uiteraard niet toe.quote:
Nee, dat kan je niet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:24 schreef Onnoman het volgende:
...Aan adviesprijs kan je duurzaamheid en kwaliteit uit waarnemen.
Okay, dus als ik product X ontwikkel, wat voor mij een kostprijs van ¤ 10,= heeft, dan is het qua duurzaamheid en kwaliteit beter als ik een adviesprijs van ¤ 100,= opgeef dan wanneer ik een adviesprijs van ¤ 50,= hanteer?quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:24 schreef Onnoman het volgende:
Aan adviesprijs kan je duurzaamheid en kwaliteit uit waarnemen.
zo onduidelijk is het niet.. ik stoor me gewoon aan adviesprijzen die nergens op slaan. Ik kijk er wel vaak naar, zodat ik op andere locaties ga vergelijken of deze adviesprijs billijk is vermeld.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil graag weten of ik in essentie de vraag goed heb, want dan kan ik je vertellen wat het antwoord is. Op basis van de OP kun je niets. De bedragen en voorwerpen doen er uiteraard niet toe.
Als je je bedrogen voelt, waarom wil je dan ontbinden via dwaling? Kun je beter voor bedrog gaan. Tenzij de adviesprijs foutief opgeschreven was of op een andere manier per ongeluk verkeerd is overgekomen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:30 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zo onduidelijk is het niet.. ik stoor me gewoon aan adviesprijzen die nergens op slaan. Ik kijk er wel vaak naar zodat ik het op andere locaties ga vergelijken of een adviesprijs billijk is vermeld.
Als ik geen referentie heb had ik op de koop over kunnen gaan.
Stel als ik 3 maanden later wel referentie heb achterhaald in combinatie met defect bestek dan voel ik mij dus bedrogen.
dwaling is een vorm van bedrogquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je je bedrogen voelt, waarom wil je dan ontbinden via dwaling? Kun je beter voor bedrog gaan. Tenzij de adviesprijs foutief opgeschreven was of op een andere manier per ongeluk verkeerd is overgekomen.
Nee. Eerder andersom, bedrog is de opzettelijke variant van dwaling. Maar het zijn twee losse begrippen.quote:
gast.. dus?quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Eerder andersom, bedrog is de opzettelijke variant van dwaling. Maar het zijn twee losse begrippen.
http://www.nationalevacaturebank.nl/?ref=vacaturebank.nlquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
TS heeft een moeilijk woord geleerd en zoekt nu naar een situatie waar hij het kan gebruiken.
Je vraagt om advies in WGR, ik geef je advies, daarbij zeg je dingen die niet waar zijn, ik corrigeer je. Wat je daar verder mee doet moet je zelf weten.quote:
je geeft geen antwoord op de vraag, je lult erom heenquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je vraagt om advies in WGR, ik geef je advies, daarbij zeg je dingen die niet waar zijn, ik corrigeer je. Wat je daar verder mee doet moet je zelf weten.
Oh. Nee, je kunt geen koopovereenkomst vernietigen op grond van dwaling bij een onjuiste adviesprijs.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:35 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je geeft geen antwoord op de vraag
dat is jouw meningquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Nee, je kunt geen koopovereenkomst vernietigen op grond van dwaling bij een onjuiste adviesprijs.
Echt hèquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:32 schreef Pollewoppie het volgende:
He jongens jullie moeten wel een antwoord geven wat ts bevalt! Anders vraagt hij voor niks advies
Als je het al zeker weet, waarom dan dit topic?quote:
Net alsof jij netjes antwoorden op vragen in dit topic geeftquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:35 schreef Onnoman het volgende:
je geeft geen antwoord op de vraag, je lult erom heen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |