abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:03:31 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143523428
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ook niet met HET SCENARIO.

Maar laat maar :)
Ik wou slechts aangeven dat ik het ook niet met delen eens was en er dus ook nooit iets goedkeurends over gezegd heb.. In het kader van de zoektocht van Mig72 ;)

Verweet jou niks ofzo :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 20:04:55 #127
163650 Greys
pi_143523513
Oké, dat scheelt mig dan weer zoeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143523831
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:57 schreef Rubella het volgende:

[..]

De vraag is dan waarom zij in eerste instantie niet zo ver hebben gezocht:

verwachtten ze niet dat L&K daar naar toe zouden lopen (ze gingen immers alleen de Pianista lopen)
werkte het weer niet mee ivm de buien
mocht men niet verder zoeken of had men gebrek aan menskracht?
Mijn vermoeden is vanwege bureaucratie. Geen toestemming om in de provincie Bocas del Toro te gaan zoeken. En dus maar een beetje rondhangen rond trails waar ze nooit gezien zijn en nooit gekomen kunnen zijn als ze die dag de El Pianista nog gingen doen (remember; pas om ~15:00 de berg op, was de eerste inschatting totdat de foto's eindelijk uitgelezen konden worden).

Dat wordt nog eens extra ondersteund door het feit dat zelfs de laatste resten op 02/08 (even corrigeren in de OP, daar staat 03/08) niet door Sinaprutsers gevonden zijn, maar weer door lokalen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:14:55 #129
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143524041
Hier nogmaals de link over de zoektocht achter de Mirador op 6 april:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)liepen-andere-route/
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:17:44 #130
430880 mig72
De Professional
pi_143524201
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:59 schreef Greys het volgende:
Ik snap dat ook idd nog steeds niet, waarom er niet al vrij snel ook achter de Mirador gezocht werd. Misschien wilden ze per se eerst het gebied ervoor uitkammen en hadden ze weinig mankracht.

Maar ik begreep hier dat het gebied/pad voor de Mirador niet bepaald verdwaald-gevoelig is. Dus dan zou je zeggen - zeker als er gidsen als Feliciano zijn die direct al aangaven er ná te willen zoeken - dat je dan ook meteen een paar mensen in het gebied erachter zou moeten sturen.
Misschien is het gebied enorm ruim aan km2? Dan heb je een helikopter nodig met infrarood.
pi_143524466
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Misschien is het gebied enorm ruim aan km2?
Dat soort vragen zijn makkelijk te controleren op Google Earth (wat ik sowieso iedereen kan aanraden omdat het veel duidelijker wordt als je het zelf ziet, dan hoef je ook niet op andermans kaartjes af te gaan).

Zal de coordinaten zoals ik ze nu in GE heb in de OP zetten. Die zijn bij benadering natuurlijk. Zie de cirkels van miura's kaartje.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 17 augustus 2014 @ 20:21:49 #132
430880 mig72
De Professional
pi_143524480
Maar een vraagje: er verdwijnen ook in andere wereldgebieden mensen ineens, dan zijn er speciale zoekorganisaties opgericht die met man, macht en middelen hele gebieden snel en efficiënt uitkammen (drnk aan de Zwitserse Alpen gipsvluchten). Waarom had Panama zoiets niet en dan bedoel ik iets waardoor een snelle zoekteam/actie gestart kon worden en ook helikopters met infrarood ter beschikking en speurhonden en wat al nog mddr.

Ik kreeg de indruk dat ze 5 dagen de tijd nodig hadden om alleen te kunnen beginnen aan de Mirador en nog 2 weken voor erachter.Dan ben je mi niet betrouwbaar als land.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 20:22:17 #133
163650 Greys
pi_143524514
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Misschien is het gebied enorm ruim aan km2? Dan heb je een helikopter nodig met infrarood.
Dat is het ook, een enorm ruim gebied :) Tenminste, geen stukje dat je even in een dag volledig doorkamt.
Maar als het gebied waar ze juist éérst gingen zoeken kennelijk juist het minst verdwaal-gevoelige stuk was, had het mij persoonlijk logisch geleken om dan de gidsen die dat wilden - en zeer bekend zijn met het gebied - dan gewoon ná de Mirador te laten zoeken ook in de tussentijd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:23:52 #134
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143524599
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:46 schreef Rubella het volgende:
Naar aanleiding van de zoektochten van Sineproc heb ik nog eens even een oud artikel opgezocht in El Siglo.
Het blijkt dat ze op 7 april nog steeds langs en op de wandelpaden aan het zoeken waren. Er werden die of een volgende dag wel 3 helicopters ingezet.

Bron: http://elsiglo.com/cronic(...)-holandesas/23448906
Dit is interessant. We hadden al iets over die helicopters gelezen maar toen ging het om losse opmerkingen ergens op een forum. Nu hebben we een artikel waar het in staat.
3 helicopters op 7/8 april en 90 donkere foto's in de nacht van 7/8 april. Ik zie nog steeds een verband.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 augustus 2014 @ 20:25:19 #135
163650 Greys
pi_143524685
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit is interessant. We hadden al iets over die helicopters gelezen maar toen ging het om losse opmerkingen ergens op een forum. Nu hebben we een artikel waar het in staat.
3 helicopters op 7/8 april en 90 donkere foto's in de nacht van 7/8 april. Ik zie nog steeds een verband.
Ik ook.

Maar toen ik dat ooit ook zei dat 'in de lucht flitsen' een op zich logische verklaring zou kunnen zijn voor de donkere foto's, werd hier vrij stellig geroepen 'er vloog toen niets'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:26:44 #136
430880 mig72
De Professional
pi_143524777
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat soort vragen zijn makkelijk te controleren op Google Earth (wat ik sowieso iedereen kan aanraden omdat het veel duidelijker wordt als je het zelf ziet, dan hoef je ook niet op andermans kaartjes af te gaan).

Zal de coordinaten zoals ik ze nu in GE heb in de OP zetten. Die zijn bij benadering natuurlijk. Zie de cirkels van miura's kaartje.
Ik zit wua technologische middelen achter, dan heb ik niks aan google earth.

Ik vraag het dan maar.
pi_143524787
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is het ook, een enorm ruim gebied :) Tenminste, geen stukje dat je even in een dag volledig doorkamt.
Maar als het gebied waar ze juist éérst gingen zoeken kennelijk juist het minst verdwaal-gevoelige stuk was, had het mij persoonlijk logisch geleken om dan de gidsen die dat wilden - en zeer bekend zijn met het gebied - dan gewoon ná de Mirador te laten zoeken ook in de tussentijd.
Het gebied in Baru vulkaan NP is ruim 18.000 ha. Dus we hebben het hier over een enorm gebied.
pi_143524993
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Maar er staat niet in het artikel of de helicopters overdag of in de nacht gevlogen hebben.
pi_143525196
dit is een bericht op het Boquete forum - de eerste dagen na de vermissing

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143525627
Op 6 april kwamen deze toeristen een reddingsteam tegen toen ze de Quatzal trail liepen
heb ik vorige week ook gepost maar nog een keer dan http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html en ruim 10 dagen na de vermissing deze
http://lasaventurasderuvi(...)ca-panama-y-boquete/ op Piedra de Lino

[ Bericht 13% gewijzigd door Grijzemassa op 17-08-2014 20:44:04 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:39:17 #141
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143525726
En hier is het andere bericht van 9 april:

Second: Two helicopters have headed up into the mountains to allegedly investigate a weak iPhone signal coming from the Bocas side of the mountains, this according to a local radio station.

http://www.boqueteguide.com/?p=11016
pi_143525851
Als iemand een net overzicht kan maken van ongeveer de tijden maar in ieder geval de dagen van alle helikopterzoekacties, gooi ik het in de OP.

Het bericht op het Boqueteforum (ik zag de heli achter de wolken verdwijnen) weerspreekt een nachtvlucht die Kris en/of Lisanne gezien zouden kunnen hebben...

zondag 17 augustus 2014 @ 20:42:22 #143
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143525958
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:29 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar er staat niet in het artikel of de helicopters overdag of in de nacht gevlogen hebben.
Dat klopt. Maar we hebben nu iig een meer betrouwbare bron voor die helicopters ;)
pi_143526078
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar we hebben nu iig een meer betrouwbare bron voor die helicopters ;)
Klopt. Het loont wel eens om de massa artikelen van de Panamese kranten door te ploegen.
pi_143526576
Ik vind dit nog steeds interessant, gebeurde op 3 april
bewaker; een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor
(http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html)
pi_143527477
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:52 schreef Grijzemassa het volgende:
bewaker; een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor
ja dit staat er :

U kunt dan gaan de andere kant van het dorp Cerro Punto en neem de bus terug, maar er is 03:00 transport. Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. Dit verklaart waarom vandaag de dag vele agenten en lifeguards op het spoor, op zoek naar de meisjes. Na de picknick gaan we op de ingeslagen weg, een beetje verstoord door dit verhaal en de mogelijkheid dat de twee Nederlanders een slechte ontmoeting in het gebied hebben gemaakt. Inderdaad, het is bijna onmogelijk om te verdwalen in de volgende goed gemarkeerde, laat staan ​​voor 4 dagen paden ...
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143527635
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:52 schreef Grijzemassa het volgende:
Is inderdaad erg toevallig. Maar dat zou betekenen dat L&K al vrij vlot een ongeluk hebben gekregen en dat komt niet overeen met de locatie van de gevonden resten. Ik heb eens de rivier Changuinola (de officiële naam van Rio Colubre) opgezocht en dat ligt aan de rand van het beboste gebied. Als ze tot daar gekomen zijn, dan hebben ze een gigantische afstand afgelegd vanaf Boquete.
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:10:00 #148
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143527732
Maar Cerro Punta, waar dit verhaal verteld werd, ligt heel ergens anders, aan de andere kant van de vulkaan. Ik zie geen aanwijzing dat de verteller van het verhaal de dag ervoor op de Pianista was, laat staan in het gebied voorbij de Mirador. Bovendien vraag ik me af waarom de aanwezigen niet ogenblikkelijk naar de roepende meisjes op zoek zijn gegaan.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143527772
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja dit staat er :

U kunt dan gaan de andere kant van het dorp Cerro Punto en neem de bus terug, maar er is 03:00 transport. Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. Dit verklaart waarom vandaag de dag vele agenten en lifeguards op het spoor, op zoek naar de meisjes. Na de picknick gaan we op de ingeslagen weg, een beetje verstoord door dit verhaal en de mogelijkheid dat de twee Nederlanders een slechte ontmoeting in het gebied hebben gemaakt. Inderdaad, het is bijna onmogelijk om te verdwalen in de volgende goed gemarkeerde, laat staan ​​voor 4 dagen paden ...
Ja ik ben al een tijdje bezig met het zoeken en lezen van travellblogs van mensen die in april daar in de omgeving gewandeld hebben. Zij zijn totaal onafhankelijke getuigen en hebben geen reden dingen te verzinnen of verdraaien.
pi_143528027
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:10 schreef Gorraay het volgende:
Maar Cerro Punta, waar dit verhaal verteld werd, ligt heel ergens anders, aan de andere kant van de vulkaan. Ik zie geen aanwijzing dat de verteller van het verhaal de dag ervoor op de Pianista was, laat staan in het gebied voorbij de Mirador. Bovendien vraag ik me af waarom de aanwezigen niet ogenblikkelijk naar de roepende meisjes op zoek zijn gegaan.
Ze hebben de autoriteiten gewaarschuwd en vandaar de zoekactie de volgende dag.
Ik begrijp uit de tekst dat ze zeggen dat je op dat punt een ander pad kan volgen dat naar Cerro Punta leidt om dan de bus terug te nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 17-08-2014 21:30:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')