Ik wou slechts aangeven dat ik het ook niet met delen eens was en er dus ook nooit iets goedkeurends over gezegd heb.. In het kader van de zoektocht van Mig72quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ook niet met HET SCENARIO.
Maar laat maar
Mijn vermoeden is vanwege bureaucratie. Geen toestemming om in de provincie Bocas del Toro te gaan zoeken. En dus maar een beetje rondhangen rond trails waar ze nooit gezien zijn en nooit gekomen kunnen zijn als ze die dag de El Pianista nog gingen doen (remember; pas om ~15:00 de berg op, was de eerste inschatting totdat de foto's eindelijk uitgelezen konden worden).quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:57 schreef Rubella het volgende:
[..]
De vraag is dan waarom zij in eerste instantie niet zo ver hebben gezocht:
verwachtten ze niet dat L&K daar naar toe zouden lopen (ze gingen immers alleen de Pianista lopen)
werkte het weer niet mee ivm de buien
mocht men niet verder zoeken of had men gebrek aan menskracht?
Misschien is het gebied enorm ruim aan km2? Dan heb je een helikopter nodig met infrarood.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:59 schreef Greys het volgende:
Ik snap dat ook idd nog steeds niet, waarom er niet al vrij snel ook achter de Mirador gezocht werd. Misschien wilden ze per se eerst het gebied ervoor uitkammen en hadden ze weinig mankracht.
Maar ik begreep hier dat het gebied/pad voor de Mirador niet bepaald verdwaald-gevoelig is. Dus dan zou je zeggen - zeker als er gidsen als Feliciano zijn die direct al aangaven er ná te willen zoeken - dat je dan ook meteen een paar mensen in het gebied erachter zou moeten sturen.
Dat soort vragen zijn makkelijk te controleren op Google Earth (wat ik sowieso iedereen kan aanraden omdat het veel duidelijker wordt als je het zelf ziet, dan hoef je ook niet op andermans kaartjes af te gaan).quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
Misschien is het gebied enorm ruim aan km2?
Dat is het ook, een enorm ruim gebiedquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
Misschien is het gebied enorm ruim aan km2? Dan heb je een helikopter nodig met infrarood.
Dit is interessant. We hadden al iets over die helicopters gelezen maar toen ging het om losse opmerkingen ergens op een forum. Nu hebben we een artikel waar het in staat.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:46 schreef Rubella het volgende:
Naar aanleiding van de zoektochten van Sineproc heb ik nog eens even een oud artikel opgezocht in El Siglo.
Het blijkt dat ze op 7 april nog steeds langs en op de wandelpaden aan het zoeken waren. Er werden die of een volgende dag wel 3 helicopters ingezet.
Bron: http://elsiglo.com/cronic(...)-holandesas/23448906
Ik ook.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit is interessant. We hadden al iets over die helicopters gelezen maar toen ging het om losse opmerkingen ergens op een forum. Nu hebben we een artikel waar het in staat.
3 helicopters op 7/8 april en 90 donkere foto's in de nacht van 7/8 april. Ik zie nog steeds een verband.
Ik zit wua technologische middelen achter, dan heb ik niks aan google earth.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat soort vragen zijn makkelijk te controleren op Google Earth (wat ik sowieso iedereen kan aanraden omdat het veel duidelijker wordt als je het zelf ziet, dan hoef je ook niet op andermans kaartjes af te gaan).
Zal de coordinaten zoals ik ze nu in GE heb in de OP zetten. Die zijn bij benadering natuurlijk. Zie de cirkels van miura's kaartje.
Het gebied in Baru vulkaan NP is ruim 18.000 ha. Dus we hebben het hier over een enorm gebied.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is het ook, een enorm ruim gebiedTenminste, geen stukje dat je even in een dag volledig doorkamt.
Maar als het gebied waar ze juist éérst gingen zoeken kennelijk juist het minst verdwaal-gevoelige stuk was, had het mij persoonlijk logisch geleken om dan de gidsen die dat wilden - en zeer bekend zijn met het gebied - dan gewoon ná de Mirador te laten zoeken ook in de tussentijd.
Maar er staat niet in het artikel of de helicopters overdag of in de nacht gevlogen hebben.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit is interessant. We hadden al iets over die helicopters gelezen maar toen ging het om losse opmerkingen ergens op een forum. Nu hebben we een artikel waar het in staat.
3 helicopters op 7/8 april en 90 donkere foto's in de nacht van 7/8 april. Ik zie nog steeds een verband.
Dat klopt. Maar we hebben nu iig een meer betrouwbare bron voor die helicoptersquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:29 schreef Rubella het volgende:
[..]
Maar er staat niet in het artikel of de helicopters overdag of in de nacht gevlogen hebben.
Klopt. Het loont wel eens om de massa artikelen van de Panamese kranten door te ploegen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar we hebben nu iig een meer betrouwbare bron voor die helicopters
ja dit staat er :quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:52 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vind dit nog steeds interessant, gebeurde op 3 april
bewaker; een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor
(http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html)
Is inderdaad erg toevallig. Maar dat zou betekenen dat L&K al vrij vlot een ongeluk hebben gekregen en dat komt niet overeen met de locatie van de gevonden resten. Ik heb eens de rivier Changuinola (de officiële naam van Rio Colubre) opgezocht en dat ligt aan de rand van het beboste gebied. Als ze tot daar gekomen zijn, dan hebben ze een gigantische afstand afgelegd vanaf Boquete.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:52 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vind dit nog steeds interessant, gebeurde op 3 april
bewaker; een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor
(http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html)
Ja ik ben al een tijdje bezig met het zoeken en lezen van travellblogs van mensen die in april daar in de omgeving gewandeld hebben. Zij zijn totaal onafhankelijke getuigen en hebben geen reden dingen te verzinnen of verdraaien.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja dit staat er :
U kunt dan gaan de andere kant van het dorp Cerro Punto en neem de bus terug, maar er is 03:00 transport. Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. Dit verklaart waarom vandaag de dag vele agenten en lifeguards op het spoor, op zoek naar de meisjes. Na de picknick gaan we op de ingeslagen weg, een beetje verstoord door dit verhaal en de mogelijkheid dat de twee Nederlanders een slechte ontmoeting in het gebied hebben gemaakt. Inderdaad, het is bijna onmogelijk om te verdwalen in de volgende goed gemarkeerde, laat staan voor 4 dagen paden ...
Ze hebben de autoriteiten gewaarschuwd en vandaar de zoekactie de volgende dag.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:10 schreef Gorraay het volgende:
Maar Cerro Punta, waar dit verhaal verteld werd, ligt heel ergens anders, aan de andere kant van de vulkaan. Ik zie geen aanwijzing dat de verteller van het verhaal de dag ervoor op de Pianista was, laat staan in het gebied voorbij de Mirador. Bovendien vraag ik me af waarom de aanwezigen niet ogenblikkelijk naar de roepende meisjes op zoek zijn gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |