quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:45 schreef MidnightB00m het volgende:
Bedankt voor posten Stacey! Incl. vertaling begrijp ik er nog niet zoveel van haha. Waar komt het concreet op neer?
Dit is hopelijk wat duidelijkerquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik snap er ook geen reet van
Dank je!!! Maar wtf. Waarommmm is dat daar niet bekend gemaakt? Wie liepen hier te klagen over Panameze autoriteiten, maar dit slaat ook nergens op. Begrijp het echt niet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Dit is hopelijk wat duidelijker
Verzoek tot vrijgeven van resultaten onderzoek NFI aan Panamese autoriteiten.
Amersfoort – 18 augustus 2014 – Afgelopen dagen is duidelijk geworden dat de resultaten van het onderzoek door het NFI in Nederland, naar de gevonden rugzak met o.a. de telefoons en de digitale camera, nog altijd niet zijn overgedragen aan de Panamese autoriteiten. Onze advocaat in Panama, de heer E. Arrocha, kwam tot deze conclusie na een eerste blik op het meer dan duizend pagina’s tellend dossier dat hij inmiddels overhandigd heeft gekregen van het Openbaar Ministerie in Panama. De familie wil bij dezen het NFI dringend verzoeken deze gegevens zo snel mogelijk aan de Panamese autoriteiten te overhandigen opdat zij verder meegenomen kunnen worden in het onderzoek naar antwoorden wat er met Kris is gebeurd.
Persoonlijk verzoek familie Kremers aan NFI
„Wij doen bij dezen een persoonlijk verzoek aan de Nederlandse Forensische Onderzoekers van het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) om de resultaten van het onderzoek dat in Nederland plaatsvindt, zo snel mogelijk vrij te geven en kenbaar te maken aan de autoriteiten in Panama die daar – net als de familie – met smart op zitten te wachten sinds de vondst van de rugzak. Onze advocaat in Panama, de heer E. Arrocha, heeft dit weekend in de media openlijk het verzoek gedaan aan de Nederlandse Ambassadeur in Panama, de heer W. de Boer, om maatregelen te treffen en ervoor te zorgen dat de resultaten zo snel mogelijk naar Panama worden gestuurd omdat deze nog altijd niet zijn ontvangen.
Het onderzoek dat in Nederland plaatsvindt naar de rugzak, de telefoons en de camera is van vitaal belang voor verder onderzoek naar wat er gebeurd kan zijn. Wij begrijpen niet, hoewel we weten dat onderzoeken al hebben plaatsgevonden en de resultaten ervan reeds bekend zijn, waarom het rapport nog altijd niet is toegestuurd. Mochten er onverhoopt onderzoeken zijn die nog niet zijn afgerond, verzoeken wij het NFI om de wel reeds vastgestelde conclusies nu alvast te delen met het OM in Panama zodat er geen onnodige vertraging is rondom zaken die wel al bekend zijn nu en van behulp kunnen zijn bij het lopende onderzoek aldaar. Uiteraard hopen we, indien dat het geval is, dat het NFI in staat zal zijn het proces zo snel mogelijk volledig af te ronden en het OM volledig te rapporteren.”
Nieuwe vondst DNA van Kris
De familie Kremers heeft verder telefonisch bericht ontvangen van het Nederlandse politieteam dat de stoffelijke resten die op 31 juli 2014 zijn gevonden in de rivier waar eerder ook de rugzak is gevonden, deels van Kris Kremers zijn. DNA onderzoek heeft dit inmiddels bevestigd. Wij wachten momenteel nog op de schriftelijke bevestiging vanuit het Openbaar Ministerie van Panama waarin e.e.a. bevestigd wordt en waarin helder zal worden wat het onderzoek precies heeft aangetoond. Uiteraard hopen wij dat er zo snel mogelijk meer stoffelijke resten gevonden worden zodat ook aan de hand daarvan mogelijkerwijs de kans vergroot wordt om helderheid te krijgen in wat er precies gebeurd is met Kris.
Naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met de woordvoerder van de familie Kremers, Nikki van Passel +31 (0)6 300 430 40
Een doorzichtige poging van de Panamese autoriteiten om de aandacht af te leiden van hun eigen falen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:00 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je!!! Maar wtf. Waarommmm is dat daar niet bekend gemaakt? Wie liepen hier te klagen over Panameze autoriteiten, maar dit slaat ook nergens op. Begrijp het echt niet.
Het onderzoek dat in Nederland plaatsvindt naar de rugzak, de telefoons en de camera is van vitaal belang voor verder onderzoek naar wat er gebeurd kan zijnquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:00 schreef MidnightB00m het volgende:
Het onderzoek dat in Nederland plaatsvindt naar de rugzak, de telefoons en de camera is van vitaal belang voor verder onderzoek naar wat er gebeurd kan zijn
Sterker nog, de ouders hebben een CD-rom gekregen met alle foto's uit de camera. Die hebben ze gekregen van de Panamese autoriteiten, niet van het NFI.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het onderzoek dat in Nederland plaatsvindt naar de rugzak, de telefoons en de camera is van vitaal belang voor verder onderzoek naar wat er gebeurd kan zijn
De camera hebben ze dus ook - > hoe komt die broer dan aan die foto ?
Heeft het NFI die naar hem gemaild? Van hier heb je een leuk fotootje voor je FB page ?
Dit dus. Het NFI kan ook nog besluiten om zelf maar de resultaten naar de families te sturen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In dat dossier dat ze hebben gekregen van de Panamese autoriteiten staan die gegevens dus ook niet. De advocaat gooit het nu dus op het NFI; dat die de resultaten van het onderzoek niet hebben doorgegeven aan de Panamese autoriteiten. Imho kan het dus net zo goed zijn dat het de Panamese autoriteiten zijn die het achterhouden. Wie weet probeert de advocaat alleen het NFI een reactie uit te lokken dat de gegevens weldegelijk naar Panama zijn gestuurd.
Hmm, ik vind dit toch wel raar officieel nieuws i.c.m. het eerdere nieuws over dat bewijzen zijn neerlegd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit dus. Het NFI kan ook nog besluiten om zelf maar de resultaten naar de families te sturen.
Ah, op die manier. Je moet zelf haast advocaat zijn om dat soort manoeuvres te kunnen spotten. En ik ben geen advocaat, goddank.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In dat dossier dat ze hebben gekregen van de Panamese autoriteiten staan die gegevens dus ook niet. De advocaat gooit het nu dus op het NFI; dat die de resultaten van het onderzoek niet hebben doorgegeven aan de Panamese autoriteiten. Imho kan het dus net zo goed zijn dat het de Panamese autoriteiten zijn die het achterhouden. Wie weet probeert de advocaat alleen het NFI een reactie uit te lokken dat de gegevens weldegelijk naar Panama zijn gestuurd.
Dat roep ik dus al een hele tijd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De foto bij dat bergbeekje is gemaakt rond 14:00. Zou het niet kunnen dat ze tóch terug gelopen zijn vanaf dat punt en dus dat berichtje hebben kunnen versturen op het eerste punt (dat voor de Mirador ligt als je terug loopt) dat ze weer bereik hadden? We gaan er eigenlijk vanuit dat ze vanaf dat bergbeekje doorgelopen zijn, maar ze kunnen net zo goed terug gelopen zijn.
Maar voor een noodoproep mag je ook het netwerk van een andere provider gebruiken dus dan gaat dat verhaal niet op.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat roep ik dus al een hele tijd.
Het kaartje in de OP waarin staat dat ze om 13 uur op de Mirador stonden, om 14 uur bij de quebrada die kloppen wat mij betreft.
Op het kaartje staat echter dat ze daarna zijn doorgelopen en ergens tussen 15 en 1630 hun eerste noodoproep hebben gedaan (dus op weg naar beneden). En dat is wat mij betreft een aanname. Dit had net zo goed ook op de weg terug kunnen zijn.
Ik weet dat in het filmpje van Hans Kremers hij bereik heeft tot 3 kwartier na de Mirador maar de ene telefoon is de ander niet. Ik zei toen ook al dat mn vriendin en ik dezelfde providor hebben en dat ik heel slecht bereik heb op bv Ameland, en zij overal wel goed bereik heeft.
Wel als er geen enkele providor te bereiken was.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar voor een noodoproep mag je ook het netwerk van een andere provider gebruiken dus dan gaat dat verhaal niet op.
is dat zo? Heeft het nfi dat recht? Of ligt dat bij de opdrachtgever cq politie ivm onderzoek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit dus. Het NFI kan ook nog besluiten om zelf maar de resultaten naar de families te sturen.
Daarbij komt dat ik nergens heb kunnen vinden dat naast dat hij koffie verbouwt ook een aardbeienfarm heeft aan huisquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:53 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is alweer achterhaald door een post van Feliciano himself:
"Hi Pelle, thank for the e-mail, I fell very sad, I was the guide for Lisane and Kris, I never tock to hers, one germany contact me for wensday trip to visit one farm . The Wensday 8.a.m arrived at the Schul, and they not coming around 8,15 the germany and me going to the hose where they staying, and we discover they not eare in hose from the night befor "
(van zijn facebook)
Het is overduidelijk dat hij niet naar zijn eigen finca verwjst.
Baru schrijft:quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wel als er geen enkele providor te bereiken was.
MAW. Het is dus haast vreemd te noemen dat er geen contact is geweest met 911? Iets wat de Panameze autoriteiten tot nu toe ontkennenquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Baru schrijft:
C&W and movistar have tower near from el Pianista, C&W in the Santuario(Alto Lino), and movistar in Alto Jaramillo, the another company's have tower in place where are blocked by mountain to el Pianista.
Minstens 4 zendmasten daar. Het zou zeer uitzonderlijk zijn als je daar geen 911 kan bellen.
Het is niet vreemd als ze bij de quebrada zijn doorgelopen. Wel vreemd als ze zijn teruggelopen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
MAW. Het is dus haast vreemd te noemen dat er geen contact is geweest met 911? Iets wat de Panameze autoriteiten tot nu toe ontkennen
Ik ga van iets anders uit......quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De foto bij dat bergbeekje is gemaakt rond 14:00. Zou het niet kunnen dat ze tóch terug gelopen zijn vanaf dat punt en dus dat berichtje hebben kunnen versturen op het eerste punt (dat voor de Mirador ligt als je terug loopt) dat ze weer bereik hadden? We gaan er eigenlijk vanuit dat ze vanaf dat bergbeekje doorgelopen zijn, maar ze kunnen net zo goed terug gelopen zijn.
Of om gewoon terug te lopen naar Boquete wat gezien het tijdstip heel logisch en normaal zal zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:25 schreef Spocke het volgende:
[..]
Ik ga van iets anders uit......
ik heb twee gedachten, vanaf dat nieuwe tijdlijn bekend is. Het eerste is dat ze idd terug zijn gegaan na de eerste quebrada, om op de mirador de zonsondergang te bekijken.
Of het pad hebben vervolgd.quote:Mijn tweede gedachte is dat ik denk dat ze dat bergbeekje een stukje zijn afgelopen....
Een beekje verdwijnt niet in het niets maar komt dus altijd uit in een groot meer, de zee of een rivier. Tenzij je het over een woestijn gebied hebt.quote:Ik weet niet meer in welk topic dat bergbeekje werd besproken..... Iemand die dat nog weet??? Ik zou graag willen weten waar dat bergbeekje op uitkomt..... En of het mogelijk is dat ze door dat beekje te volgen uiteindelijk bij de rivier uitkomen, waar de korte broek van K. is gevonden..
Inderdaad, terug naar boquete kan ook, ik denk ook maar wat.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Of om gewoon terug te lopen naar Boquete wat gezien het tijdstip heel logisch en normaal zal zijn.
[..]
Of het pad hebben vervolgd.
[..]
Een beekje verdwijnt niet in het niets maar komt dus altijd uit in een groot meer, de zee of een rivier. Tenzij je het over een woestijn gebied hebt.
en als dan toch de tijd een uur later was, in verband met zomertijd, Dan kan het wel toch??? Om twee uur op de mirador, om drie uur bij dat beekje, dan terug naar boven. dan past het noodtelefoontje ook nog....quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is niet vreemd als ze bij de quebrada zijn doorgelopen. Wel vreemd als ze zijn teruggelopen.
Dus de Panamese autoriteiten geven de foto's al aan de familie ,terwijl de camera etc.. nog onderzocht moest gaan worden bij NFI in Rijswijk ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sterker nog, de ouders hebben een CD-rom gekregen met alle foto's uit de camera. Die hebben ze gekregen van de Panamese autoriteiten, niet van het NFI.
Er is een Panamese afvaardiging in Nederland geweest die de resultaten van het onderzoek van het NFI met het NFI besproken hebben.
Het zijn de Panamese autoriteiten geweest die de ouders verboden hebben te spreken over o.a. de foto's die gemaakt zijn na de Mirador (zie interview vader Kris).
Nadat de ouders van Kris in de eenvandaag reportage wel informatie vrij gaven, is de ouders verteld dat zij geen informatie meer zouden krijgen van de Panamese autoriteiten en het nieuws in de media maar moesten volgen. (Trek je conclusie!)
De ouders hebben wel de informatie over de noodoproepen gekregen uit de telefoons maar geen verdere informatie/data daar uit zoals foto's, tekstberichten en eventuele andere oproeppogingen zoals misschien een poging om naar huis te bellen.
https://www.google.nl/#q=kris+en+lisanne+bergbeekjequote:Op maandag 18 augustus 2014 13:37 schreef Spocke het volgende:
[..]
Inderdaad, terug naar boquete kan ook, ik denk ook maar wat.
Maar waaaar gaat dat beekje heen?????
Dit was eigenlijk mn vraag Ik weet niet meer in welk topic dat bergbeekje werd besproken..... Iemand die dat nog weet??? Ik zou graag willen weten waar dat bergbeekje op uitkomt..... En of het mogelijk is dat ze door dat beekje te volgen uiteindelijk bij de rivier uitkomen, waar de korte broek van K. is gevonden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |