Absoluut niet, de argumenten die ik aandraag meen ik serieus. Ik stop al een aardige tijd heel veel energie en tijd in het zoeken van verslagen, lees elke dag de Panamese kranten en volg alles op de voet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:16 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zo'n indruk krijg ik niet van je reacties. Ik krijg eerder het gevoel dat jij steeds argumenten onderuit probeert te halen om de lol daarvan. Of misschien kom je niet goed uit je woorden, dat kan ook.
Het is laat. Ik ga naar bed. Fijne nacht.quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Absoluut niet, de argumenten die ik aandraag meen ik serieus. Ik stop al een aardige tijd heel veel energie en tijd in het zoeken van verslagen, lees elke dag de Panamese kranten en volg alles op de voet.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het is laat. Ik ga naar bed. Fijne nacht.
Dit is een beetje onduidelijk, ik heb dat niet allemaal gezegd,alleen het eerste gedeelte, maar ik begrijp je vraag niet?quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:32 schreef jackie12 het volgende:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:59 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is wel een naar onderwerp, maar de volledige lichamen zijn dus ook niet gevonden. Ze zouden ergens anders omgebracht en bv begraven kunnen zijn. Na alle media aandacht om het verhaal een draai naar verdwaling te geven, zouden de delen die gevonden zijn daar neergelegd kunnen zijn
Kan idd. Maar ik krijg maar geen antwoord op de vraag waarom een dader dat zou doen.
Jackie zegt dat dat zou zijn om die eerste noodoproep te kunnen verklaren. Maar waarom laten ze hen dan een noodoproep doen en als er geen bereik is dan is het verduisteren van de telefoon genoeg om te zorgen dat niemand ooit weet dat die oproep gedaan is.
Motief voor dat dwaalspoor ontbreekt dus volledig.
Ik bedoel dus dat diegene niet wist of er wel of niet verbinding was met 911 toen er gebeld werd maar wel dat er gebeld was
ik ben een sukkel met internet. Ik kan op oude posts niet reageren met de tekst erbij. Ik heb het daarom maar gekopieerd maar dat komt helemaal niet goed overquote:Op maandag 18 augustus 2014 01:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dit is een beetje onduidelijk, ik heb dat niet allemaal gezegd,alleen het eerste gedeelte, maar ik begrijp je vraag niet?
Oke, wat ik me herinner is dat ze wel op zoek zijn geweest naar een gids voor 1 april, maar er geen een konden vinden. Dat zou dan de reden zijn dat ze voor de als eenvoudig en veilig omschreven El Pianista trail hadden gekozen, omdat ze geen gids hadden dusquote:Op maandag 18 augustus 2014 01:40 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne en kris hadden voor 5 april de excursie naar vulkaan de "Baru"geboekt bij Feliciano Gonzalez, op 2 april ook een excursie naar een "veilige" aardbeienfarm ook met hem waarschijnlijk in Boquete zelf maar dus niet naar de Pianistentrail. En dat vind ik vreemd. Een "hike" niet ,maar een "aardbeienexcursie" wel doen met begeleiding.
Ik moet zo even goed zoeken, maar ik heb ergens gelezen dat dat van die excursie naar de 'veilige' aardbeienfarm met hem een misverstand of achterhaald zou kunnen zijn. Ze zouden naar die koffiefinca van hem gaan, om acht uur 's ochtends, niet naar de aardbeienfarm (nogmaals, moet ik dus even proberen terug te zoeken zo waar ik dat las). Dat zou weer heel goed verklaren waarom hij daarbij aanwezig zou zijn - wat idd bij het bezoek aan de aardbeienfarm een stuk minder logisch zou zijn - namelijk omdat het ZIJN koffie finca is. Hij zou ze daar dus persoonlijk rondleiden, wat hij regelmatig ook met andere toeristen doet en ze zo het hele proces laat zien.
Of het nou wel of niet een excursie was naar de aardbeienfarm of naar zijn eigen aardbeienfarm/koffieplantage was doet er niet zo heel veel toe.
Waar het mij om gaat is dat ze wel Baru en de aardbeienfarm bij hem boekten maar de Piansta niet.
Ik zou het veel logischer vinden dat ze voor die 50 dollar (das 18 euro pp!) wel de Pianista zouden boeken bij hem. Voor die 18 euro word je rondgeleid door iemand met ervaring, die de leuke plekjes weet, de bijzondere vogeltjes, de leuke watervalletjes enz. Plus het scheelt een end lopen vanaf het hostel naar de Pianista!
Ik zelf vind het wel goed mogelijk dat ze dachten dat het pad in een lus liep. En op het moment dat ze er achter kwamen dat het einde nog lang niet in zicht was, was het te laat om voor donker terug te lopen. Dat kan reden voor de eerste noodoproep zijn geweest, maar een ongeluk of misdrijf sluit ik ook niet uitquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:01 schreef jackie12 het volgende:
Mijn theorie is dus dat ze in gezelschap waren van sowieso Feliciano maar misschien ook wel met zijn broer of anderen.
Dit verklaard:
1- waarom ze "ogenschijnlijk" slecht voorbereid gingen op hun hike.(geen jas,broek,eten,extra water,kaart, gps, enz)
antwoord van Greys:
Ik vind persoonlijk dat daar helemaal geen verklaring voor hóeft te zijn, want ik vond ze niet slecht voorbereid. Het pad dat ze oorspronkelijk waarschijnlijk wilden lopen was vrij gemakkelijk volgens de beschrijvingen, het was mooi en droog weer en ze zouden geen dag weg zijn. Dan heb je ook niet heel veel meer nodig dan de kleren die je aan hebt, een telefoon, een camera en wat water (en misschien wat te eten, maar of ze dat bij hadden weten we niet, is misschien gewoon opgegaan).
Mijn antwoord:
Voor alleen de Pianista vond ik ze ook niet slecht voorbereid.
Wel vind ik t een beetje vreemd dat ze na de Mirador zijn doorgelopen. Sommigen zeggen dat ze dat deden omdat ze dachten in een "lus "te lopen zo weer terug naar Boquete.
Ik betwijfel dat.
Ze deden er 3 uur over om op de Mirador te komen. Vanaf de Mirador was het een uur naar de 1e quebrada. Das totaal 4 uur.
Vanaf de Quebrada tot terug naar de hostel was dus 4 uur. Om 1830 werd het donker (en dat wisten ze want ze waren al een tijdje in Panama) Bij terugkeren vanaf de 1e quebrada naar "huis" zouden ze vlak voor donker terug zijn.
Het is voor mij moeilijk te geloven dat ze daarna nog verder zijn gelopen richting de rivier zonder er 100% zeker van te zijn dat ze op die manier ook echt terug zouden lopen. Ik persoonlijk ben niet bang aangelegd en houd wel van het onbekende. Maar ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen en terugkeren. Ik denk dus dat er een ervaren iemand bij hun was ( op de foto van Kris bij de quebrada zag ze er heel vrolijk uit)
De noodoproepen waren gedaan na de laatste foto, kijk maar op de tijdlijnquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:10 schreef jackie12 het volgende:
Er is geen enkel verdwaal-scenario te bedenken waarom ze vraag 2 en 3 niet hebben gedaan.
Greys:
Te stellig. Vind ik wel, namelijk. De eerste noodoproep zou (!) zelfs per ongeluk gegaan kunnen zijn, wegens 'geen bereik, alleen noodoproepen mogelijk.
Stel: (Copy paste van een eerdere post van me, mocht ie bekend voorkomen)
Eerste noodoproep ging per ongeluk, zie hierboven voor de reden. Daarna vrolijke foto's op Mirador. Toen was het nog steeds vroeg en mooi weer en droog en licht, dus besloten ze nog iets verder te lopen. Nog een vrolijke foto. Wat als ze daarna van een 'eng iemand' zijn geschrokken die verder niets deed, maar wel ook op dat pad liep. En die wellicht iets tegen ze geroepen heeft wat ze als bedreigend hebben opgevat - ze hadden misschien gelezen over de berovingen - en ze daardoor niet meer hetzelfde pad terug durfden te lopen 'want wat als we hem weer tegenkomen'. (Bel 911 en vraag wat we moeten doen!). Meiden kunnen elkaar écht gek maken en opfokken met eng-scenario's. Of van een eng dier geschrokken op hun pad ipv een eng iemand. Daarna durfden ze wellicht niet meer terug en zijn ze verder gelopen, op zoek naar bereik, vele pogingen tot noodoproepen, verdwaald en toen aan bijkomende oorzaken overleden zoals verwonding(en), dorst, honger, slangenbeet, etc.
Mijn antwoord:
Ik heb een Samsung, mijn dochter een iPhone (verwend nest)
Op onze telefoons kun je met vergrendeld scherm noodoproepen doen.
Echter, je moet wel 9 1 1 drukken of 1 1 2. Dus hoe toevallig is het dan dat je dat doet???
En lees ik nu echt dat je denkt dat ze eerst per ongeluk 911 hebben gebeld en daarna nog een leuk fotootje bij de quebrada??
Ja dus hoe kan Greys dan anders denken????!quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De noodoproepen waren gedaan na de laatste foto, kijk maar op de tijdlijn
ja sorry ik heb een beetje moeite om uit je post op te maken wie wat nu zeiquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ja dus hoe kan Greys dan anders denken????!
zoals ik al zei ben een sukkel met internetquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja sorry ik heb een beetje moeite om uit je post op te maken wie wat nu zei
maakt niet uit ik ben ook geen sterquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:15 schreef jackie12 het volgende:
[..]
zoals ik al zei ben een sukkel met internet
Of mensen nou wel of niet geloven in het F scenario doet er eigenlijk ook niet heel veel toe.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik geloof niet in het F scenario, ik denk dat als er sprake is van een misdrijf, de kans veel groter is dat ze andere verkeerde personen tegen gekomen zijn.
Dat is alweer achterhaald door een post van Feliciano himself:quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:40 schreef jackie12 het volgende:
Ik moet zo even goed zoeken, maar ik heb ergens gelezen dat dat van die excursie naar de 'veilige' aardbeienfarm met hem een misverstand of achterhaald zou kunnen zijn. Ze zouden naar die koffiefinca van hem gaan, om acht uur 's ochtends, niet naar de aardbeienfarm
Blijkbaar is hij laagopgeleid en in zijn taal gebruiken ze misschien boerderij voor moestuintje of kweektuin.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:53 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is alweer achterhaald door een post van Feliciano himself:
"Hi Pelle, thank for the e-mail, I fell very sad, I was the guide for Lisane and Kris, I never tock to hers, one germany contact me for wensday trip to visit one farm . The Wensday 8.a.m arrived at the Schul, and they not coming around 8,15 the germany and me going to the hose where they staying, and we discover they not eare in hose from the night befor "
(van zijn facebook)
Het is overduidelijk dat hij niet naar zijn eigen finca verwjst.
Zijn begrip van de Engelse taal is voldoende om het verschil te kunnen aangeven tussen "one farm" of "my farm".quote:Op maandag 18 augustus 2014 03:07 schreef mig72 het volgende:
Blijkbaar is hij laagopgeleid en in zijn taal gebruiken ze misschien boerderij voor moestuintje of kweektuin.
Hoe weet je dat? Hij gebruikt het woord my nergens.quote:Op maandag 18 augustus 2014 03:12 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn begrip van de Engelse taal is voldoende om het verschil te kunnen aangeven tussen "one farm" of "my farm".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |