abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143839130
Achteraf zou ik toch wel willen weten wat nou het punt was over duidelijkheid. Aan de andere kant: ik zou het gedoe erover het liefste wat meer willen ontspannen. Ik denk in ieder geval dat mensen in het algemeen erg prikkelbaar zijn om bepaalde redenen en ook wat het onderwerp van het geestelijke betreft: dit kan in het bijzonder emotie opwekken. Door bijvoorbeeld disinformatie.

Ik denk dat hoe het onderwerp van geloof, godsdienst en het geestelijke bekend staat nu, dat daar fouten in zitten. Door wat religies zeggen wordt het hele verhaal over het geestelijke en wat dat betekent niet duidelijk.

Het geestelijke is iets dat iedereen gewoon wel wil hebben en op orde hebben persoonlijk. De informatie erover is heel erg niet modern. Het onderwerp is, of geeft een duidelijk indruk niet geciviliseerd te zijn. Hier komt ook de felle kritiek op religies en andere geestelijke groepen vandaan. Mensen voelen zoiets ook wel aan, of zien dat op één of andere manier.

Ik bedoel trouwens niet iets ernstig negatiefs over religies te zeggen. Op een waardeloos negatieve manier te bekritiseren.
pi_143839249
Goed topic dit _O-
pi_143839335
Me bewerkenknop doet het nu even niet. Maar maakt niet uit.

Hierboven bedoel ik duidelijkE indruk.
pi_143891528
Als zo duidelijk naar voren geschoven wordt dat het topic niet duidelijk is, is het denk ik belangrijk om hierbij te zetten dat communicatie met Boven, het centrale, beste aanspreekpunt, misschien het beste ,,God'' te noemen niet zo werkt als met andere mensen of andere stoffelijke wezens of machines. Omdat ik vind dat het hele niveau van duidelijkheid of overzichtelijkheid van dit onderwerp anders te laag is.

Misschien een goede eerste omschrijving hiervan is dat die communicatie gaat per een soort van ''beelden''.

Dus: vragen vragen vragen vragen (op een beetje een prettige, rustige manier met alle gelegenheid wens en rust ervoor) ------------------------- Na een tijdje : een visie, beeld in gedachten. Waarvan duidelijk is dat het informatie bevat die er eerst nog niet was.

En het is ook zo dat duidelijk is dat het niet om een psychische stoornis gaat bijvoorbeeld. Om de kenmerken ervan. Dit is trouwens een belangrijk punt. Omdat er op één of andere manier mensen zijn die dan een druk gaan uitoefenen. Zonder dat hier goede redenen voor zijn. Namelijk op het punt dat het toch echt absoluut wel om een psychische stoornis gaat. Dit kan ook in het bijzonder storend zijn voor het onderwerp. Omdat teveel mensen dan heel erg hun geduld verliezen met het onderwerp. Om wat voor reden dan ook.

Mensen die zo'n druk uitoefenen: mijn kijk daarop is onmiddellijk duidelijk. Dit is een burgerlijke aanklacht om een onrechtmatige daad, het is ook smadelijk met schadevergoeding.

Van wat er nu algemeen bekend is over communicatie is te zeggen dat dit te weinig en te onduidelijk is.
In deze video die ook bij de link in de OP-post staat op 30:38 wordt het goed uitgelegd. Of het blijkt meer uit de hele video met dat moment als aanwijzing. Ook op 47:05 verduidelijkt zaken meer.

Ook uit deze video die ik bij die link plaatste blijkt dit:
Omdat eruit blijkt dat de gasten uit die video er echt E N O R M mee bezig geweest zijn en jaaren en jaaren en daarom tot de conclusies erover gekomen zijn in die documentaire. Op een paar korte momenten en de hele documentaire als geheel bekeken zijn die conclusies te trekken. De exacte tijden waar exact te vinden in die video kan ik nog wel noemen. Maar het geheel van de documentaire is ook iets te belangrijk om dat te doen.

De fout van deze mensen is dat ze een basishouding hebben van hun conclusies geheim houden. Bij het christelijke ligt dat op punten die iedereen vaak als kritiek heeft of daar indirect toe leidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door 00ll0l0l op 27-08-2014 21:28:14 ]
pi_143896030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:43 schreef 00ll0l0l het volgende:
Omdat ik vind dat het hele niveau van duidelijkheid of overzichtelijkheid van dit onderwerp anders te laag is.
Als mensen steeds zeggen dat ze het niet begrijpen, daar wordt de hele zaak niet duidelijker van.
pi_143896050
Deze post per ongeluk geplaatst toen ik iets met quotes wilde uitzoeken.

[ Bericht 79% gewijzigd door 00ll0l0l op 27-08-2014 21:45:53 ]
pi_143976539
GePBd er was geen reden voor niet begrijpelijkheid van dit onderwerp.

Zoals ook in de eerste post of link staat:
Ik denk dat er iets moet gebeuren aan het onderwerp.

En het is waarschijnlijk ook niet al te moeilijk of oninteressant om dat te doen.
We moeten van die onzin af erover. De zaak zit te extreem fout zoals het nu is.
Wordt geen spijtelijk iets

[ Bericht 28% gewijzigd door 00ll0l0l op 30-08-2014 07:49:39 ]
pi_143981383
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:47 schreef 00ll0l0l het volgende:

We moeten van die onzin af erover.

Ik zou zeggen, stop (een tijdje) met posten, zul je zien dat er een stuk minder onzin is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_143981584
Jah, is ook zo. Maar om eerlijk te zijn zou ik liever willen dat die zaak gisteren dan vandaag opgelost was.
pi_144081561
Ik wil het er nog steeds eens even lllekkkerr over hebben
pi_144148795
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik wil het er nog steeds eens even lllekkkerr over hebben
Ik zou zeggen: doe dat. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144164128
Ik heb het geprobeerd , maar snap er geen hol van.
Ik denk niet dat geloven op zich gevaarlijk zijn , maar het is wat de mens er van maakt hoe het geinterpreteerd word (of hoe je dat ook schrijft)
Paranormale kan wel gevaarlijk zijn voor gevoellige mensen.
The human spirit needs places where nature has not been rearranged by the hand of man
pi_144165143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:48 schreef Mousy39 het volgende:
Ik heb het geprobeerd , maar snap er geen hol van.
dat mag je niet zeggen, want daar wordt het niet duidelijker van.
quote:
Ik denk niet dat geloven op zich gevaarlijk zijn , maar het is wat de mens er van maakt hoe het geinterpreteerd word (of hoe je dat ook schrijft)
Paranormale kan wel gevaarlijk zijn voor gevoellige mensen.
Wat de mens ervan maakt? Waarvan dan? Bedoel je dat er ook geloof bestaat op zichzelf? Geloven is toch iets wat mensen doen? Ik denk dat het vanaf het begin al fout ging. Mensen schreven allerlei natuurverschijnselen aan goden toe, ook rampen. Dan waren die goden boos. Dikke kans dus, dat offers brengen om ze wat te kalmeren, net zo oud is als geloven in goden. Offers waar bloed bij vloeit of minstens iets dat je zelf op had kunnen eten. Maar dit is wel speculatief, misschien deden ze het eerst wel zonder offers. Bijvoorbeeld zoete broodjes bakken, dat het best leuk is, zo'n meer waar eerst alleen gras groeide.

Wist je trouwens, over speculatief gesproken, dat er een hypothese is over (zelf)bewustzijn, die zegt dat mensen vroeger elke ingeving als het waren hallucineerden? Dat zou lang hebben geduurd, bijna zo lang als er mensen zijn. Het idee, dat je zelf op gedachten komt, is volgens de bedenker duizenden jaren oud, zeker geen tienduizenden. Even goegelen naar zijn naam: Julian Jaynes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_Jaynes

Goed, die mensen "hoorden dus stemmen", alsof hun gedachten van buiten kwamen, volgens Jaynes. Hij noemde er een aantal argumenten voor, o.a. uit oude teksten. Dat daarin iets ontbreekt: zinnen als "ik (hij/zij) bedacht dat...". Er bestond dus al schrift, maar nog geen besef dat je zelf iets kunt bedenken. Moeilijk te geloven, want wie bedacht er dan een alfabet? Ja, goden... toe maar. Er klopt denk ik wel iets van, dat je bijvoorbeeld over helden leest, dat ze iets deden omdat de goden het zeiden. Dat werd normaal genoeg gevonden om zo op te schrijven. Maar wie weet, was het een stijlfiguur. En voor oorlogvoerende helden, of achterbakse zonen van koningen, was het natuurlijk wel zo prettig. Want dan heb je nooit gewetensproblemen als je iemand omlegt. Papier is geduldig, denk ik dan. Een argument vóór, hoe simpel ook, is dat het idee dat een inzicht van jezelf afkomstig is, toch èrgens ooit moet zijn ontstaan, en dat er voor die tijd wel mensen op ideeën kwamen. Simpeler gezegd: mensen bedachten al een tijdje dingen/plannen enz., voordat ze "ik bedacht me, dat ..." gingen zeggen. En daarmee het zelf bedenken tot een in taal erkend iets maakten. Maar het lijkt me stug, dat dat besef pas omstreeks de oude Grieken begon te dagen.
-- <br />Pinpoint
pi_144188899
_O- _O-
pi_144192114
Ik begrijp dat TS het met "het geestelijke" specifiek georganiseerde religie bedoelt, waarbij je akkerkei dingen verplicht en verboden wordt, en niet zozeer spiritualiteit in het algemeen?
pi_144195739
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 04:32 schreef ToT het volgende:
Ik begrijp dat TS het met "het geestelijke" specifiek georganiseerde religie bedoelt, waarbij je akkerkei dingen verplicht en verboden wordt, en niet zozeer spiritualiteit in het algemeen?
Ik vermoed ook dat TS daar behoorlijk vastomlijnde ideeën over heeft. Hij benoemt ze alleen niet direct, mss om zijn gelijk aan te tonen als we uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen?
pi_144197447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat TS daar behoorlijk vastomlijnde ideeën over heeft. Hij benoemt ze alleen niet direct, mss om zijn gelijk aan te tonen als we uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen?
Vastomlijnde ideeën over een onderwerp dat nooit genoemd is ? Hoe kun je daar ooit mee tot een conclusie komen of gelijk mee krijgen?

Het gaat gewoon letterlijk nergens over.
pi_144197832
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vastomlijnde ideeën over een onderwerp dat nooit genoemd is ? Hoe kun je daar ooit mee tot een conclusie komen of gelijk mee krijgen?

Het gaat gewoon letterlijk nergens over.
Geen idee, maar het is gewoon zo'n gevoel..
Ik heb het idee dat TS heel goed weet waar hij op doelt maar het vermijdt te noemen.
pi_144197887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is gewoon zo'n gevoel..
Ik heb het idee dat TS heel goed weet waar hij op doelt maar het vermijdt te noemen.
Ik krijg het gevoel dat TS ervan overtuigd is dat hij heel goed weet waar hij het over heeft terwijl dat eigenlijk niet het geval is. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:09:43 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_144211601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:08 schreef Molurus het volgende:
Ik krijg het gevoel dat TS ervan overtuigd is dat hij heel goed weet waar hij het over heeft terwijl dat eigenlijk niet het geval is. :D
Daarnaast krijg ik ook het gevoel dat TS er van overtuigd is dat hij duidelijk genoeg is ...

... en/of dat je met wat vage info een soort filosofische 'jam sessie' kunt aanzwengelen, die vanzelf een bepaalde richting op gaat en inhoud krijgt.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_144245360
Excuus ik lees dit onderwerp nu pas weer. Ik wil het er nog steeds lekkkuurrr over hebben. En gezellig ook enzo. Maar zoiets duurt soms even. Maar het zal wel goed kunnen komen wat ik er zo van zie.
pi_144245507
De focus bij dit onderwerp staat wel een beetje op de TS. Zoiets kan in het algemeen als een soort van te ontwijken iets gezien worden. Het is op zich niet zo'n gekke arrogantie. Hopelijk laat iedereen dat probleem nu even lekker zitten.
pi_144245682
Mijn doel is totaal niet op mijzelf gefocust.

Maar die gekke jezus zelfverlochening gedachte die teveel als een blok beton geldt door jarenlange niet helemaal correct gesitueerde informatie moet ik ook niet. Ik ben niet ''de jezus'' ofzo en of met bijpassend drama, of hoe de communicatie dan ook net iets te apart kan lopen. Er geldt bijna een soort van somatische kruisigings gedachte ;) :) of welke emoticon dan ook erbij...

Ik ben veel meer te zien als een soort van normaal of iets. Dat dit anders lijkt heeft van doen met hoe het al sinds jaaaren en jaaaaren anders gaat met het onderwerp van het geestelijke.

DUS ::::: Ik zeg hier gewoon dat die storende focus op mij, waarbij één iemand een naar verhouding te centrale positie heeft, gedeeld kan worden als met celdeling. Dat dit mijn doel is zover en indien dit op een bepaald moment mogelijk is.

[ Bericht 13% gewijzigd door 00ll0l0l op 06-09-2014 18:01:32 ]
pi_144246168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:55 schreef 00ll0l0l het volgende:
Mijn doel is totaal niet op mijzelf gefocust.

Maar die gekke jezus zelfverlochening gedachte die teveel als een blok beton geldt door jarenlange niet helemaal correct gesitueerde informatie moet ik ook niet. Ik ben niet ''de jezus'' ofzo en of met bijpassend drama, of hoe de communicatie dan ook net iets te apart kan lopen. Er geldt bijna een soort van somatische kruisigings gedachte ;) :) of welke emoticon dan ook erbij...

Ik ben veel meer te zien als een soort van normaal of iets. Dat dit anders lijkt heeft van doen met hoe het al sinds jaaaren en jaaaaren anders gaat met het onderwerp van het geestelijke.

DUS ::::: Ik zeg hier gewoon dat die storende focus op mij, waarbij één iemand een naar verhouding te centrale positie heeft, gedeeld kan worden als met celdeling. Dat dit mijn doel is zover en indien dit op een bepaald moment mogelijk is.
Ok, we beginnen bij het begin. Wat is het onderwerp?
pi_144247161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ok, we beginnen bij het begin. Wat is het onderwerp?
Oh, gaan we weer opnieuw beginnen? Zo van wat die talloze eerdere pogingen in dit (en andere) topic niet lukte, gaat nu vast wel lukken?

Weet niet of ik het doorzetten moet vinden, of een tikkeltje naïef ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')