abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143565987
Ik heb ook het idee dat ik een beetje een probleem ben. Dit is nu een probleem van echt jaaren en jaaren. Als iemand er zo even goede informatie over geeft, of iets wat daarop wijst, dan is die persoon mogelijk een probleem. Omdat ik dan wel heel wat zou zeggen. Bovendien: het gebruik bij dit onderwerp is dat een heel centraal gelegen persoon er dingen over zegt. Ik in dat geval. Als Jomanda of Zijlstra of Maasbach. Niet onterecht veroorzaakt dat in eerste instantie terughoudendheid.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:00:43 #52
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143566014
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:50 schreef 00ll0l0l het volgende:
Sorry, even zien wat het nou nog verder is. [[bewerkt: de laatste 2 posts zie ik nu pas]]

[..]

Volgens mij is het probleem dat ik het er meer over wil hebben in de zin van vragen of opmerkingen en anderen hier doordat ik er op eigen initiatief meer over zeg.

Niet bepaald: hoe lang dit onderwerp duurt. Ik bedoel op zich niet noodzakelijk snel in één avondje. In ieder geval een tempo met overweging.

Iedereen over eens, ga ik vanuit: het is een interessant onderwerp.
Met een onsamenhangende "stelling" die een niet te volgen "oplossing" bevat voor een "probleem" wat niemand begrijpt, gaan we geen topic vol krijgen met een interessante discussie over iets dat mogelijk best interessant kan zijn.

Dus: Laten we bij het begin beginnen.

Wat is het "probleem" ?

Ik vermoed ongeveer dit:
"Het geestelijke bestaat in de dagelijkse beleving o.a. uit de verschillende religies en andere groepen die zich met het geestelijke bezighouden.

Ondertussen is er maar één (echte) geestelijke wereld. Door hoe de verschillende groepen hun leden instrueren veroorzaken en houden ze wereldwijd de verdeeldheid over wat het geestelijke is en hoe het werkt in stand."

Zit ik zo goed?

Zo ja, dan komen we bij het volgende punt:

Wat is jouw "oplossing" ?

[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 18-08-2014 20:09:33 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:03:08 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143566137
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
Vertel nu eens duidelijk wat het onderwerp is. Dan kúnnen we discussieren.
Het gevaar van het geestelijke natuurlijk. Dûh.

:+
pi_143566208
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vertel nu eens duidelijk wat het onderwerp is. Dan kúnnen we discussieren.
Ik weet hier geen reactie op dan te verwijzen naar de OP-post. Als je meer zegt over wat je niet begrijpt of een DB stuurt dan kan ik misschien meer zeggen.
pi_143566262
Het enige fascinerende is dat TS en de rest langs elkaar heen lult ;).
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143566312
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:04 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik weet hier geen reactie op dan te verwijzen naar de OP-post. Als je meer zegt over wat je niet begrijpt of een DB stuurt dan kan ik misschien meer zeggen.
Misschien een rare vraag, warom weet je hier geen reactie op? Het is een simpele vraag wat lavenderr stelt
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_143566431
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:07 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, warom weet je hier geen reactie op? Het is een simpele vraag.
ja, dat is duidelijk net het probleem. Het lijkt wel een soort van tovertruuk ha ha.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:10:46 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143566477
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:00 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik heb ook het idee dat ik een beetje een probleem ben. Dit is nu een probleem van echt jaaren en jaaren. Als iemand er zo even goede informatie over geeft, of iets wat daarop wijst, dan is die persoon mogelijk een probleem. Omdat ik dan wel heel wat zou zeggen. Bovendien: het gebruik bij dit onderwerp is dat een heel centraal gelegen persoon er dingen over zegt. Ik in dat geval. Als Jomanda of Zijlstra of Maasbach. Niet onterecht veroorzaakt dat in eerste instantie terughoudendheid.
he, Zijlstra ben ik 5 keer ofzo geweest :D
Wel rare dingen gebeurt, behalve bij mij natuurlijk. De laatste keer dat ik er was gebeurde er wel rare dingen bij mij en een dag later belandde ik in die psychose van 2 weken.
pi_143566483
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-08-2014 20:22:41 ]
pi_143566548
- reactie op edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-08-2014 20:23:33 ]
pi_143566588
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:10 schreef Manke het volgende:

[..]

he, Zijlstra ben ik 5 keer ofzo geweest :D
Wel rare dingen gebeurt, behalve bij mij natuurlijk. De laatste keer dat ik er was gebeurde er wel rare dingen bij mij en een dag later belandde ik in die psychose van 2 weken.
Wat is een zijlstra? Een zelfbenoemde guru, waar de manke gaan zien en blinden gaan lopen?
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:14:13 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143566611
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:10 schreef beeer het volgende:
- edit -
Dit is TRU, dus eigenlijk mag je dat zo niet zeggen hier. (& terecht)
... maar ik vermoed, oprecht, dat je in dit geval wel eens gelijk kon hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-08-2014 20:24:19 ]
pi_143566659
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef ErwinDikkie het volgende:
Het enige fascinerende is dat TS en de rest langs elkaar heen lult ;).
Misschien bepaal ik hiermee een beetje het nivo van de discussie. Maar ik vind dit soort uitspraken een beetje een tovertruuk. Het soort kennis uit de OP-post is echt een sleutel. Het mensen laten zien van dat soort dingen, vaak veel minder duidelijk dan in de OP-post en bij lange na niet zo duidelijk wordt soms voor veel geld verkocht.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:15:56 #64
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143566687
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:13 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Wat is een zijlstra? Een zelfbenoemde guru, waar de manke gaan zien en blinden gaan lopen?
Jan Zijlstra

Heb mensen gesproken die hem hielpen, een echtpaar, ze hebben veel blinde ogen zien opengaan.
pi_143566861
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:15 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Misschien bepaal ik hiermee een beetje het nivo van de discussie. Maar ik vind dit soort uitspraken een beetje een tovertruuk. Het soort kennis uit de OP-post is echt een sleutel. Het mensen laten zien van dat soort dingen, vaak veel minder duidelijk dan in de OP-post en bij lange na niet zo duidelijk wordt soms voor veel geld verkocht.
Te veel moeite, sorry TS.
Ik neem aan dat je het goed bedoeld, maar ik kan hier niets mee.
pi_143567118
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:20 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Te veel moeite, sorry TS.
Ik neem aan dat je het goed bedoeld, maar ik kan hier niets mee.
Ok, ik vind dat wat bedreigend over komen. Ik krijg er de neiging van te gaan denken aan zelfverdediging en echt werkende methodes daarvoor.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:28:24 #67
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143567211
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:15 schreef 00ll0l0l het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:26 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ok, ik vind dat wat bedreigend over komen. Ik krijg er de neiging van te gaan denken aan zelfverdediging en echt werkende methodes daarvoor.
:D Typisch. Als ik dit zo lees is het antwoord op al onze vragen:
Stoned.
pi_143567259
quote:

[..]

Niet bedreigend hoor, zo moet je het niet opvatten. Zoals ik al zei, ik snap er niets van. Misschien andere wel. Maar als je het onderwerp niet duidelijk kan formuleren dan houdt het voor mij op. Dan ben ik er eerlijk gezegd klaar mee.
pi_143567282
quote:

[..]

Nu ga ik twijfelen .
pi_143567299
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

[..]

:D Typisch. Als ik dit zo lees is het antwoord op al onze vragen:
Stoned.
Goeien LSD trip
pi_143567323
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu ga ik twijfelen .
Waaraan?
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:32:03 #72
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143567395
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:29 schreef ErwinDikkie het volgende:
Niet bedreigend hoor, zo moet je het niet opvatten. Zoals ik al zei, ik snap er niets van. Misschien andere wel. Maar als je het onderwerp niet duidelijk kan formuleren dan houdt het voor mij op. Dan ben ik er eerlijk gezegd klaar mee.
Ik heb m'n best gedaan, maar mijn poging om eens wat concreet te krijgen wordt niet beantwoord.
& gezien de reakties, neem ik 'm ook niet meer serieus.
pi_143567475
Ik ben trouwens niet opeens weg bij dit onderwerp op een vreemde manier, misschien speelt dat ook een rol over dat ,,begrijpen''. Weet iedereen veel wie of wat daar een (volgens mij) redelijk emotioneel onderwerp begint. Of wat ik erover ga zeggen. (Voor mij geldt trouwens hetzelfde)
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:37:23 #74
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143567661
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:33 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik ben trouwens niet opeens weg bij dit onderwerp op een vreemde manier, misschien speelt dat ook een rol over dat ,,begrijpen''. Weet iedereen veel wie of wat daar een (volgens mij) redelijk emotioneel onderwerp begint. Of wat ik erover ga zeggen. (Voor mij geldt trouwens hetzelfde)
Nee, dan zit je in het verkeerde topic. Dan moet je hier zijn:
TRU / Mysterieuze verschijningen en verdwijningen
pi_143567702
Ik heb begrepen dat TS abstractie als instrument gebruikt om ons te laten nadenken. Een soort bewustwordingsproces, zeg maar.
Het is ongewone manier om een dialoog op gang te brengen, maar het fascineert me.
Zelf meen ik te proeven uit zijn woorden dat er verschillende ideeën bestaan omtrent de geestelijke werkelijkheid, maar dat deze ideeën ook per definitie gecorrumpeerd moeten zijn omdat er maar één is.
Wellicht kan een idee daarover - ervan uitgaande dat er een geestelijke werkelijkheid is - dan ook niet los worden gezien van de menselijke ondeugden, zoals machtswellust.
Nou, ik ben benieuwd waar dit heengaat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')