Groeit?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
Of je groeit samen of het gaat stuk...als de een wel groeit en de ander niet groei je uit elkaar...
Vind het onzin dat ze alle twee moeten groeien dat anders de relatie kapot gaat.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:10 schreef Doedelzak77 het volgende:
ja in de lengte weet je wel...Duh!!
Dus als de een geen baan kan vinden en de ander wel is het einde relatie?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
Dat is gewoon de realiteit gaat op een gegeven moment gewoon over,zo werkt het leven namelijk...
Leek niet alsof je het had over die 2 leek eerder alsof je het had over iedereen....quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:17 schreef Doedelzak77 het volgende:
Nee maar het is toch niet alleen dat hij geen baan heeft hij wil toch verder ook niks...?
Hoe dan?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:23 schreef Le_Professeur het volgende:
Laat hem zijn geld via internet verdienen. Een passief inkomen.
Gaat niet over één nacht ijs. Daar zal jij je zelf in moeten verdiepen. Als je een goed idee hebt kan het ook met Youtube.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:24 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Hoe dan?
Misschien kun je hem wat tips geven.
Ik vrees dat hij beter zijn vmbo kan gaan doen of hij moet veel tijd er aan besteden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:26 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Gaat niet over één nacht ijs. Daar zal jij je zelf in moeten verdiepen. Als je een goed idee hebt kan het ook met Youtube.
Je moet wel een beetje handig zijn. Ik zit na 1,5 maand op 200 dollar, met een prima stijging.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:27 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij beter zijn vmbo kan gaan doen.
Maar goed hij zou het kunnen proberen passive income via youtube is niet zo makkelijk.
Mh ik doe geen youtube maar seo etc tot nu toe niet veel success lijkt een beetje alsof google stil staat de afgelopen paar maandenquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:28 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje handig zijn. Ik zit na 1,5 maand op 200 dollar, met een prima stijging.
Ah, is lastig. Ik zit met een heel hoog cpm (cost per mille) externe partner. Doe je Adsense of ook affiliate?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:30 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Mh ik doe geen youtube maar seo etc tot nu toe niet veel success lijkt een beetje alsof google stil staat de afgelopen paar maanden
Anyways het is zeker niet simpel dus als die vriend van haar niet zo erg slim is kan hij beter een opleiding gaan doen.
Afilliate want adsense werkt volgens mij het beste bij mensen die niet in een koop stemming zijn maar dat kun je met een website toch gemakkelijk wijzigen als het een niet werkt dat het ander proberen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:31 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ah, is lastig. Ik zit met een heel hoog cpm (cost per mille) externe partner. Doe je Adsense of ook affiliate?
Die is waarschijnlijk de eerste om toe te geven dat hij geen ruk uitvoert.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Deadprez, dit hoef je niet van die kerel te pikken hoor.
Al wel iets verdiend dan?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:38 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Afilliate want adsense werkt volgens mij het beste bij mensen die niet in een koop stemming zijn maar dat kun je met een website toch gemakkelijk wijzigen als het een niet werkt dat het ander proberen.
Nee ik zie totaal geen ranking in google tot nu toe ik ben er ook nog niet zo lang mee bezig.quote:
Heel goed advies ben het er mee eens TS dit moet je zeker eens lezen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:38 schreef Urquhart het volgende:
Allereerst je bent 19, waarvoor die haast met samenwonen? Je hebt je hele leven nog voor je.
Daarnaast vraag ik me af ben je verliefd op de jongen of ben je verliefd op het idee van een relatie hebben? Als ik het verhaal zo lees krijg ik sterk de indruk dat jij een (ideaal)beeld bij een relatie hebt, waar je vriend op dit moment niet echt bij lijkt te passen. De fout die je lijkt te maken is er een soort 'project' van te maken om je vriend te veranderen zodat hij alsnog aan jouw ideaalbeeld van een vriend binnen een relatie voldoet.
Heel begrijpelijk, maar daar zit natuurlijk wel een grote bron van conflict. Jij hebt als vriendin uiteraard het recht om een mening te geven of een advies te geven met betrekking tot zijn levensstijl. Maar hij heeft daarentegen ook het recht om dat naast zich neer te leggen. Zoals je in de titel van dit topic al zegt 'Vriend staat stil in zijn leven'.
Tuurlijk zie ik ook wel dat zijn situatie niet erg rooskleurig is, en dat verandering van zijn houding voor hemzelf ook positief zal uitpakken. Hij moet dit echter zelf ook gaan inzien, anders blijft het trekken aan een dood paard.
Mijn advies is dan ook om eens echt met je vriend te communiceren over belangrijke zaken, want daar lijkt op dit moment niet echt sprake van te zijn. Probeer voor jezelf ook eens helder op te schrijven wat jouw overtuigingen zijn:
- Waarom ben ik verliefd op deze jongen?
- Wat verwacht ik van een relatie? Wat verwacht hij van een relatie?
- Waarom staat hij zo in het leven? Hoe kijkt hij naar de toekomst?
Het is te makkelijk om het niet behalen van zijn vmbo diploma en huidige houding enkel af te schuiven op luiheid. Ik ben er van overtuigd dat er meer achter schuilt, heeft of had hij veel last van faalangst? Of wellicht andere (sociale) problemen die zijn huidige manier van leven verklaren? Ik zou dat eerst uitzoeken met z'n tweetjes, en dat helder in kaart brengen om samen vervolgstappen te nemen (wellicht op het gebied van hulp zoeken). Pas dan zou ik pas beginnen over samenwonen en verdere toekomstplannen.
Samen praten en uiteindelijk toch een ultimatum stellen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:57 schreef Jeffcha het volgende:
Zou je dat echt doen ja? Kan ik me niks bij voorstellen namelijk. Als je zo verliefd op elkaar bent dan moet je toch oplossingen zoeken in plaats van weg te gaan bij elkaar?
Ultimatum lijkt me geen goed idee maar ze zou wel kunnen aangeven dat ze het echt niet meer ziet zitten als hij er niks aan doet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Samen praten en uiteindelijk toch een ultimatum stellen?
Nou die week kan vast wel wat langerquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:29 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ultimatum lijkt me geen goed idee maar ze zou wel kunnen aangeven dat ze het echt niet meer ziet zitten als hij er niks aan doet.
Je moet er natuurlijk geen tijd bij hangen lijkt me echt kut voor de relatie als je zegt als je je leven niet veranderd binnen 1 week dan ga ik bij je weg.
Er een tijd bij zetten zal niet helpen denk ik vooral niet met de relatie.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:53 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nou die week kan vast wel wat langerniks mis mee ultimatum. Blijkbaar helpt regulier hier over hebben niet echt...
Godmiljaar!! de jeugd van tegenwoordigquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:07 schreef Jeffcha het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ik heb alles gelezen en het heeft hier en daar wel mijn ogen geopend.
Ik had gister avond eindelijk een gesprek met hem. Het duurde heel lang voor het zover was want hij wilde eerst niks zeggen. Ik heb wel alles verteld wat mij dwars zat en hij luisterde in ieder geval wel.
Hij vertelde dat hij werk en school vreselijk vind en hij moest ook echt huilen erbij. Hij zag het gewoon echt niet voor zich om straks elke dag te moeten werken en geen tijd meer voor andere dingen te hebben. Ik heb toen mijn ideeen daarover verteld, want er zijn zoveel andere oplossingen. (je kan ook vier dagen in de week werken, of een eigen bedrijfje hebben waar je zelf over de werktijden gaat etc)
Nou dit gesprek ging helemaal goed behalve dat er weer geen plannen zijn gemaakt. Ik ben benieuwd wat voor plannen hij heeft bedacht als ik ernaar vraag straks.
oh nog even: het was wel duidelijk dat hij graag samen wilde blijven met mij, dat zei hij wel. Hij zei alleen dat hij van zichzelf geen duidelijkheid kreeg over het werk en studie gebeuren.
Oké dan moet een studie wel lukken als hij zich over zijn luiheid en vrijwel geen vrije tijd kan zetten vergeleken met van tevoren.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:09 schreef Jeffcha het volgende:
en nog even een reactie op @hmmmm:
Mijn vriend heeft een goed stel hersens, havo zou hij moeten kunnen. (niet dat ik dit verwacht/eis van hem hoor) en hij heeft verder ook geen andere problemen die hem tegenhouden waar jij het over had, behalve zichzelf.
Ik ken het probleem ook, en geloof me dat ik weet wat werken is. En dan praat ik niet over als een of andere natte slet op een kantoorstoeltje met je paperassen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:10 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Godmiljaar!! de jeugd van tegenwoordig![]()
om te janken zeg
!
Ik denk dat zn probleem geestelijk is. Maar ben geen psych.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:16 schreef Jeffcha het volgende:
@jibberism Neee dat is het punt juist hij is niet dom en hij heeft geen geestelijke problemen. Niet dat ik weet en merk in ieder geval haha. Ik vind het ook zonde om te stoppen omdat we emotioneel wel heel veel aan elkaar hebben. We kunnen wel echt lachen met elkaar. Dus ik wil het nog wel even een kans geven maar mijn geduld raakt wel op door de valse beloftes
Dikke kans.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:16 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen geestelijk niet in orde is.
Takes one to know one. En dan doel ik op mezelf.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dikke kans.
TS: zit hij aan de drugs/drank?
Wat is heel veel?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:19 schreef Jeffcha het volgende:
@cue Nou hij slaapt nu nog, dus ik wil het er met hem in de middag nog even over hebben denk ik zo.
@2Nutz Hij blowt heel veel ja.
Dus in 1 nacht moet ie van alles ineens weten hoe ie z'n toekomst wil hebben, terwijl hij het tot gisteravond ook niet echt wist.. ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:19 schreef Jeffcha het volgende:
@cue Nou hij slaapt nu nog, dus ik wil het er met hem in de middag nog even over hebben denk ik zo.
Laat hem eens een goeie psych proberen en een maand stoppen met blowen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:19 schreef Jeffcha het volgende:
quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:07 schreef Jeffcha het volgende:
Hij vertelde dat hij werk en school vreselijk vind en hij moest ook echt huilen erbij. Hij zag het gewoon echt niet voor zich om straks elke dag te moeten werken en geen tijd meer voor andere dingen te hebben.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:19 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Takes one to know one. En dan doel ik op mezelf.
Dat is het probleem. Geloof mij maar.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:19 schreef Jeffcha het volgende:
Onzin.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Potheads zijn nooit goeie partners.
Zo de teringquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:24 schreef Jeffcha het volgende:
Hij blowt denk ik 10 joints per dag? Ik blow niet en heb ook nog nooit geblowt. Is niks voor mij.
En dat ik vind dat hij het vandaag wel wat plannen moet hebben vind ik zelf niet gek. Ik heb er vaker naar gevraagd in een heel jaar lang, dus als ik er nu maar een nachtje overheen laat gaan moet dan maar. En ik wil ook best meedenken dus dat moet wel lukken!
Ik kan je alvast vertellen dat hij geen strijdplan klaar zal hebben. Eerst moet hij eens kappen met zoveel blowen, dan gaat hij wat helderder nadenken en kan hij ook wat beter inzien wat de vervolgstappen zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:24 schreef Jeffcha het volgende:
Hij blowt denk ik 10 joints per dag? Ik blow niet en heb ook nog nooit geblowt. Is niks voor mij.
En dat ik vind dat hij het vandaag wel wat plannen moet hebben vind ik zelf niet gek. Ik heb er vaker naar gevraagd in een heel jaar lang, dus als ik er nu maar een nachtje overheen laat gaan moet dan maar. En ik wil ook best meedenken dus dat moet wel lukken!
Eens. Kon vroeger ook heel wat wegroken, maar heb altijd geleerd en gewerkt. Ik zag wel mensen om me heen wegglijden in passiviteit. Geen opleiding, geen werk. Alleen maar blowen. Van 's ochtends tot 's avonds. Not good.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Potheads zijn nooit goeie partners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |