bijstand.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Bijstand, wajong, wia, allemaal uitkeringen.
vertel. Wat voor werk doe jij? Misschien zijn wij collega's?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nu wel ja; over anderhalf jaar 15.000. Leer mij dit soort volk kennen.
Denk eerder dat ie 'n client van je is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
vertel. Wat voor werk doe jij? Misschien zijn wij collega's?
gok van welquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Denk eerder dat ie 'n client van je is.
nee. Je ontzorgt ouders. Je kan de ouders een andere rol doen toebedelen. Dat is het prettige eraan, zo hoeft ze niet steeds naar dr ouders voor geld maar kan ze mailen/bellen naar een bewindvoerder. Haar ouders zijn dan niet meer de beheerder van "het geld" dat in bepaalde gevallen iets is dat je niet moet willen. Je moet een leuke verhouding kunnen hebben met je ouders.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?
Bonnetjes bewaar ik al, en een kasboekje is ook een goed idee!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:33 schreef Cat22 het volgende:
Kan de wel/geen recht op Wajong en hoe deze te besteden (want daar hebben wel blijkbaar allemaal wat over te zeggen) in een ander topic plaatsvinden?
TS heeft er hier niets aan.
Goed dat je om tips vraagt hier! 1,50 rood staan is niet veel, maar voor je het weet wordt de schuld groter.
Zou het jou helpen als je elke maand een bedragje opzij zet (op een andere rekening, of ouderwets in een spaarpot) waarmee je spaart voor je kamerinrichting? En bij uitstapjes inderdaad cash een bepaald bedrag meenemen. Is het op, dan is het op. Dat maakt de drempel om teveel impulsief te gaan kopen wellicht al wat lager.
Bewaar verder je bonnetjes en houd een kasboekje bij, dan zie je ook meteen waar het geld naartoe gaat. Kun je uitstapjes bij voorbeeld rood arceren, eten groen, kleding blauw etc.
Succes ermee!
Verstandig!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Bonnetjes bewaar ik al, en een kasboekje is ook een goed idee!
Ik zit ook te denken aan bewindvoering, ik wil iig een goed bedrag sparen, stel je voor dat ik ineens een enorm bedrag van eigen bijdrage oid moet betalen ( zo'n rekening van het CAK), dan wil ik het wel kunnen betalen.
Bovendien wil ik ook een goed bedrag hebben voor de toekomst, voor stel dat de Wajong veranderd oid.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:33 schreef Cat22 het volgende:
Kan de wel/geen recht op Wajong en hoe deze te besteden (want daar hebben wel blijkbaar allemaal wat over te zeggen) in een ander topic plaatsvinden?
TS heeft er hier niets aan.
Dit dus.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
nee. Je ontzorgt ouders. Je kan de ouders een andere rol doen toebedelen. Dat is het prettige eraan, zo hoeft ze niet steeds naar dr ouders voor geld maar kan ze mailen/bellen naar een bewindvoerder. Haar ouders zijn dan niet meer de beheerder van "het geld" dat in bepaalde gevallen iets is dat je niet moet willen. Je moet een leuke verhouding kunnen hebben met je ouders.
Het is zelfs bijstandsuitkering. Nu jij weer.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bijstand.
woordenboek, lees er een
verstandig. Vind ik. Zoek wel een gerenommeerde. En spreek je wensen goed uit. Ik kan natuurlijk wel wat aanprijzen maar vind dat je zelf dat moet bekijkenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Bonnetjes bewaar ik al, en een kasboekje is ook een goed idee!
Ik zit ook te denken aan bewindvoering, ik wil iig een goed bedrag sparen, stel je voor dat ik ineens een enorm bedrag van eigen bijdrage oid moet betalen ( zo'n rekening van het CAK), dan wil ik het wel kunnen betalen.
Bovendien wil ik ook een goed bedrag hebben voor de toekomst, voor stel dat de Wajong veranderd oid.
nu nog opzoeken waar uitkering voor staat marginaaltjequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Het is zelfs bijstandsuitkering. Nu jij weer.
Jij was degene die zei dat het geen uitkering was.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nu nog opzoeken waar uitkering voor staat marginaaltje!
Tegenwoordig kom je niet zomaar in aanmerking voor geld van de overheid dus dat zal vast wel terecht zijn. Je moet tegenwoordig echt half dood zijn wil je nog voor Wajong of een arbeidsongeschiktheids uitkering in aanmerking komen. Dus dat TS daar terecht in zit geloof ik best .quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijna goed.
Er is een ambtenaar van het UWV die geoordeeld heeft dat TS niet kan werken.
Ik vind er nog een groot verschil zitten in een uitkeringtrekker en een wajonger of WAO'erquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?
woordenbooek, koop hetquote:Op zondag 17 augustus 2014 05:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Jij was degene die zei dat het geen uitkering was.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 05:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Jij was degene die zei dat het geen uitkering was.
Off topic discussie, stop hetquote:
Dit is in mijn ogen een hele belangrijkequote:Op zondag 17 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
De levensvreugde per uitgegeven euro optimaliseren.
Ik heb gekeken (gegoogle't):quote:
wat eet jij van 40/weekquote:Op zondag 17 augustus 2014 17:16 schreef Gewas het volgende:
Ik heb ook Wajong en woon sinds een half jaar op mezelf. Ik ben 40 euro per week aan boodschappen kwijt (door de allergoedkoopste produkten en aanbiedingen te kopen). Verder proberen niet zo veel nieuwe kleding te kopen. Enige probleem wat ik heb is dat ik nogal veel rook/drink dus daar gaat het meeste geld aan op. Maar ik kom wel rond.
Schulden krijgen moet je echt niet willen. Mijn oom heeft dat ook en die is al jaren bezig om er uit te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |