Ik ben man en blank, dus ik krijg geen uitkering.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zou wel fair zijn, als je het ooit eens nodig mocht hebben, er zelf ook geen aanspraak op te maken en gewoon op straat en uit de vuilnisbak te gaan leven.

Ze staat voor het eerst in haar leven 1,50 roodquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:35 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Niets mis met mensen die een uitkering krijgen; wel iets mis met mensen die een uitkeringen krijgen, "uitjes" bij hun primaire uitgaven hebben staan en het dan ook nog voor elkaar weten te boksen om rood komen te staan, zodat ik zometeen ook nog jouw schuldsanering mag gaan betalen als gevolg van jouw feestgedrag.

Dankjequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Niets van aantrekken. Je komt hier op fok over als iemand die haar best doet om haar situatie en zichzelf te verbeteren en dat is alleen maar super van je! Volgens mij doe je het kei goed

Daar kom je inderdaad rood door te staan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ze lijken nu al slimmer dan jij hoor
Alleen al door deze post
[..]
Er staat uitjes. Weet jij veel wat dat is. Misschien gaat ze 1x per maand naar een breiclubje waar ze 1.25 moet betalen voor de koffie

zolang jij je er druk om maakt is dat geen mogelijkheid maar een feitquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:35 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat denk jij.
[..]
Dat denk jij.

quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach mensen mogen niet zelf weten wat ze met hun inkomen doen.
Niet als je niet zelf voor dat geld hebt gewerkt nee. Dan mag je dank je wel zeggen en heel snel je mond houden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach mensen mogen niet zelf weten wat ze met hun inkomen doen.

maar je curator welquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:37 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik ben man en blank, dus ik krijg geen uitkering.

quote:
https://onzetaal.nl/taala(...)aar-de-nering-zettenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:36 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Ja zeg, dat is makkelijk, als je het niet kunt winnen met een simpel woordje komen en dat ik het nog mag opzoeken ook.

Ze staat 1.50 rood.....quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:37 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Daar kom je inderdaad rood door te staan.Wat is dit voor PvdA-vergadering hier...

quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:38 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
[..]
Niet als je niet zelf voor dat geld hebt gewerkt nee. Dan mag je dank je wel zeggen en heel snel je mond houden.

Je bent gewoon een randdebiel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:37 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik ben man en blank, dus ik krijg geen uitkering.

Dat ik veel verdien, waarvoor ik werkt, niet TS, niet de overheid, niet Marokkaans Nederland en al die andere uitzuigers, zegt nog niet dat ik er blij van word systematisch bestolen te worden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zolang jij je er druk om maakt is dat geen mogelijkheid maar een feit![]()
als jij namelijk evenredig veel zou verdienen als de drama die je maakt zou je helemaal geen geld te kort komen en kun je dat prima doneren aan ts

Gast serieus? Ze staat 1,50 rood, en ja ook iemand met een Wajong uitkering heeft recht op eenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Uitjes terwijl je een uitkering hebt en rood staat?

Hallo, ze trekt nu toch aan de bel? Leer eerst het volk maar kennen inderdaad.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nu wel ja; over anderhalf jaar 15.000. Leer mij dit soort volk kennen.

ik denk dat niemand trek heeft in zon bejaarde zeikerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Leer mij dit soort volk kennen.

Iedere maand geld kado krijgen waar anderen voor moeten werken en dan ook nog zeuren dat het te weinig is komt niet heel erg dankbaar over, nee. Overigens doet TS dat niet echt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:39 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]!
Dus gewoon de uitkering accepteren en niets zeggen over het riante bedrag.

Er werd gevraagd "Hoe ga ik verantwoordelijker om met mijn geld" (wat eigenlijk mijn geld is, maar goed). Mijn antwoord: stoppen met feestvieren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:41 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Hallo, ze trekt nu toch aan de bel? Leer eerst het volk maar kennen inderdaad.

oh hallo wilders, hoe staat het met je bloeddruk?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat ik veel verdien, waarvoor ik werkt, niet TS, niet de overheid, niet Marokkaans Nederland en al die andere uitzuigers, zegt nog niet dat ik er blij van word systematisch bestolen te worden.

doe NU nog aangifte van diefstal dan, DO IT FAGGOTquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:42 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Er werd gevraagd "Hoe ga ik verantwoordelijker om met mijn geld" (wat eigenlijk mijn geld is, maar goed). Mijn antwoord: stoppen met feestvieren.
Outta here; word kotsmisselijk van al die parasietensteuners hier.

Prima. Die gure rechtse wind kan mij niet hard genoegd waaien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh hallo wilders, hoe staat het met je bloeddruk?

En eindelijk: de eerste met nuchter Hollands verstand heeft zich gemeld. Mijn vertrouwen in de mensheid is gered voor vandaag.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:44 schreef CruisinDen het volgende:
Helemaal niet gek deze discussie. Ondanks dat ik 't van 2 kanten begrijp is het toch een raar/vervelend gevoel dat iemand hier bespaartips komt vragen omdat ze te veel leuke dingen doet met d'r wajong.![]()

gossie tochquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:44 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Prima. Die gure rechtse wind kan mij niet hard genoegd waaien.
Zeker niet als ik FP over moslimpraktijken in Den Haag en dit soort topics lees: dan hoop ik op orkaankracht.

Nogmaals, parasietje. Ga jij eerst maar eens met dividend jouw opleiding aan mij terug betalen!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:42 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Er werd gevraagd "Hoe ga ik verantwoordelijker om met mijn geld" (wat eigenlijk mijn geld is, maar goed). Mijn antwoord: stoppen met feestvieren.

Dat staat er absoluut nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:44 schreef CruisinDen het volgende:
t ze te veel leuke dingen doet met d'r wajong.![]()

UNITED WE STANDDDDquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:44 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En eindelijk: de eerste met nuchter Hollands verstand heeft zich gemeld. Mijn vertrouwen in de mensheid is gered voor vandaag.
Nu echt outta here.

quote:
Staat dat er niet nee?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:34 schreef summer2bird het volgende:
Ook heb ik een doel in het oog: ik wil de woonkamer anders hebben, mooie bank, kleedje, lamp.
Alleen dat kost geld. En dat krijg ik maar niet bij elkaar.
Ik geef het uit aan eten, uitjes en kleding.

Gast ken jij haar?? Een uitje hoeft geen bezoek aan een driesterrenrestaurant of lowlands te zijn. Misschien gaat dit meisje drie keer per jaar naar de dierentuin of met haar oma lunchen bij een eetcafeetje.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:42 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]

quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:48 schreef WJMW het volgende:
Zij KAN niet werken en ik ben er trots op dat we in een land leven waar ook mensen die zulke pech hebben gehad een zo volwaardig mogelijk leven kunnen leiden.

neequote:

Bijna goed.quote:

Boehoe, ik ook, en het boeit me niks omdat TS echt een stoornis heeft. Bovendien als ik dadelijk weer eens 'n keer werkloos raak betaal je ook weer voor mij.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar ik betaal voor het feit dat jij met je reet thuis op de bank zit he?

Hoog tijd dus dat TS eens gaat specificeren waar ze het geld aan uitgeeft. Voor zichzelf. Inzicht enzo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:48 schreef WJMW het volgende:
[..]
Gast ken jij haar?? Een uitje hoeft geen bezoek aan een driesterrenrestaurant of lowlands te zijn. Misschien gaat dit meisje drie keer per jaar naar de dierentuin of met haar oma lunchen bij een eetcafeetje.
En verder, een wajonger die niet in staat is om te werken mag van mij best wat leuks doen met haar uitkering (75% van het minimumloon overigens, dus zoveel leuks kun je na de vaste lasten niet doen). Zij KAN niet werken en ik ben er trots op dat we in een land leven waar ook mensen die zulke pech hebben gehad een zo volwaardig mogelijk leven kunnen leiden. Moet zij haar hele leven achter de geraniums gaan zitten??

TS is een volslagen idioot, die kan idd echt niet werken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Boehoe, ik ook, en het boeit me niks omdat TS echt een stoornis heeft. Bovendien als ik dadelijk weer eens 'n keer werkloos raak betaal je ook weer voor mij.

Ik weet dat er dubieuze gevallen zijn. Hoewel dat met de nieuwe regels en herkeuringen vrijwel niemand van over zal blijven. TS is niet zo'n geval, zie andere topics.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijna goed.
Er is een ambtenaar van het UWV die geoordeeld heeft dat TS niet kan werken.

Dankjequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:48 schreef WJMW het volgende:
[..]
Gast ken jij haar?? Een uitje hoeft geen bezoek aan een driesterrenrestaurant of lowlands te zijn. Misschien gaat dit meisje drie keer per jaar naar de dierentuin of met haar oma lunchen bij een eetcafeetje.
En verder, een wajonger die niet in staat is om te werken mag van mij best wat leuks doen met haar uitkering (75% van het minimumloon overigens, dus zoveel leuks kun je na de vaste lasten niet doen). Zij KAN niet werken en ik ben er trots op dat we in een land leven waar ook mensen die zulke pech hebben gehad een zo volwaardig mogelijk leven kunnen leiden. Moet zij haar hele leven achter de geraniums gaan zitten??

quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
TS is een volslagen idioot, die kan idd echt niet werken.

Dat zal best, maar op basis van het totaal aantal wajongers én uit eigen ervaring weet ik dat er genoeg ontvangers zijn die echt niet volledig arbeidsongeschikt zijn. Als TS dat wel is dan is het echt zaak om de uitgaven in kaart te brengen en te scheiden in noodzakelijk en facultatief. Budgetteren dus - wat geef je uit aan huur/gwl/verzekeringen, eten, kleding en wat blijft er dan nog over. Excel doet wonderen voor dat soort lijstjes.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:53 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ik weet dat er dubieuze gevallen zijn. Hoewel dat met de nieuwe regels en herkeuringen vrijwel niemand van over zal blijven. TS is niet zo'n geval, zie andere topics.

Als je ergens heen gaat, neem je gewoon 5,- mee. Kun je een hapje eten en drinken, meer heb je dan niet nodig.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dankje
Ik verdrink zowat in de negatieve reacties nu.
Ik kan inderdaad niet werken, en de uitjes zijn georganiseerd door het beschermd wonen hier, dat is dus dierentuin of (dat was laatst) een boottochtje.
Maar dat is alleen met de zomervakantie.
Ik wil graag reacties over hoe ik kan sparen en tips en trucs over hoe ik mij in kan houden als ik naar de stad of uitje naar de ikea oid ga.
Niet al die nare mensen hier.
Maar ook wil ik de mensen wel enorm bedanken die het voor mij opnemen.

Als ze vaker rood komt te staan zou dat verstandig zijn ja, voor haarzelf. Niet omdat ze richting deze idioten hoeft te verantwoorden wat ze met haar rechtmatige inkomen doet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog tijd dus dat TS eens gaat specificeren waar ze het geld aan uitgeeft. Voor zichzelf. Inzicht enzo.

Sorry meid, maar bekijk het van de zonnige kant, je bent de eerste waarvan ik zeg dat je je uitkering volledig verdient hebt.quote:

Nou ik ken TS wel een beetje van haar andere posts en even onder voorbehoud dat die volledig op de waarheid berusten kan TS echt niet werken, nee.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijna goed.

En jij kan dat op afstand beter beoordelen denk je?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijna goed.

Dat is niet waar, want iemand achter haar laptop weet het beter.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nou ik ken TS wel een beetje van haar andere posts en even onder voorbehoud dat die volledig op de waarheid berusten kan TS echt niet werken, nee.

Wat staat er precies dan?quote:

Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
En jij kan dat op afstand beter beoordelen denk je?

Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:01 schreef BlueMage het volgende:
Maar even OT want ik zie dat ik spuit 11 ben hier: bewindvoering regelen, neemt je ouders werk/zorg uit handen en wordt vergoed zoals iemand al eerder in dit topic zei. Vaak helpt zo'n "budgetcoach" of hoe ze het ook willen noemen je ook met hoe je beter met je geld kunt omgaan.

Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.

Laat ik zo zeggen: TS heeft conversaties met "een man die in een rolstoel zit" die al zolang ze in die inrichting woont daar op d'r badkamer zit blijkbaar en alleen zij kan 'm zien. Tsja dat klinkt toch wel of ze een heel klein beetje de weg kwijt is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.

Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:57 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Het erge is, de meeste klagers willen helemaal geen uitkeringtrekkers want dat is oneerlijk op hun loonstrookje. Als ik vroeger zoiets gepost had kreeg ik ook zulke zielige types die dit riepen.
Tot ik vertel dat ik een zwakte voor psychoses heb, dat ik bij elk stukje stress direct half gek word, bij iets meer stress een algehele psychose.
Maar nee, iedereen weet het altijd beter.![]()
![]()

Valt wel mee. En het is erg prettig om te weten dat een bewindvoerder zulke zaken goed beheert en zorg draagt dat er geen schulden kunnen ontstaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?

Bwoah, je hoeft maar de stempel autisme te hebben en je bent al volledig afgekeurd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?

Zoals ik het begrijp doen de ouders van TS nu in feite het "budgetbeheer" lijkt me ook niet ideaal bovendien heeft ze met haar handicaps/problematiek gewoon recht op zo'n bewindvoering.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?

Helemaal niet. Wat een naar, vingerwijzend, betweterig, beschuldigend, veroordelend en negatief topic.quote:

Bij TS boeit het me eerlijk gezegd echt geen reet, sommige andere "wajongers" in mijn omgeving heb ik wel zo de gedachte "ok ik betaal dus voor deze lamzakken" maar ja dat hoort nu eenmaal bij het sociale stelsel wat wij hebben hier...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?

In constateer dat een wajong-uitkering in een deel van de gevallen onterecht wordt toegekend. Niet dat dat in het geval van TS zo is. Er zijn iets te veel partijen die belang hebben bij het toekennen van zo'n uitkering, en iets te weinig partijen die controleren of het wel terecht is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?

Maar 100 euro meer dan Wajong? Met 40+ per maand?? Dan krijg je onder het minimumloon betaald! Ik vind het helemaal niet moeilijk te accepteren omdat zij niet kan werken. Moet ze dan in diepe armoede leven, een uitkering die net genoeg is voor eten en thats iT?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?

De huidige regels zijn zeeeeer streng, een Wajong krijg je bijna nooit meer. Ken zeer schrijnende gevallen waar dan gezegd wordt dat ze altijd nog parkeerwachter kunnen worden (alsof daar een markt voor is).quote:

En exact die gedachte hebben ook een aantal mensen bij TS, door de wellicht wat ongelukkig getypte OP die gaan over niet kunnen sparen door uitjes, uiteten en kleding. Nu we weten/denken dat dit geen enorme dure dingen zijn maakt het minder uit. Toch?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Bij TS boeit het me eerlijk gezegd echt geen reet, sommige andere "wajongers" in mijn omgeving heb ik wel zo de gedachte "ok ik betaal dus voor deze lamzakken" maar ja dat hoort nu eenmaal bij het sociale stelsel wat wij hebben hier...
Lezen, man. 'Paar 100 euro meer' 75% van het minimunloon was het toch? (Er van uitgaande dat TS in geen mogelijk kan werken). Als ik dat even grof bereken is dat een paar honderd euro meer, ja.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:07 schreef WJMW het volgende:
[..]
Maar 100 euro meer dan Wajong? Met 40+ per maand?? Dan krijg je onder het minimumloon betaald! Gelul dus.

Punt is dat dat gekomen is omdat iedereen met een rugzakje de wajong ingeflikkerd werd door de gemeente paar jaar geleden. Die regels nu zijn weliswaar heel streng, ze hadden nooit zoveel lui erin moeten krijgen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:10 schreef WJMW het volgende:
[..]
De huidige regels zijn zeeeeer streng, een Wajong krijg je bijna nooit meer. Ken zeer schrijnende gevallen waar dan gezegd wordt dat ze altijd nog parkeerwachter kunnen worden (alsof daar een markt voor is).

Prima topic. Wajong afschaffen en de ouders gewoon laten betalen aan het leefpatroon van de 'afgekeurde'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:06 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Helemaal niet. Wat een naar, vingerwijzend, betweterig, beschuldigend, veroordelend en negatief topic.

Er is altijd te weinig geld. Jij, plus alle anderen, zal dus 100% moeten inleveren om iedereen tevreden te houden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
Ik betaal liever wat te veel voor mensen die het misschien niet ontzettend nodig hebben dan te weinig waardoor er mensen die het wel echt nodig hebben in Amerikaanse situaties terecht komen en gewoon niet rond kunnen komen en dat dus kinderen ondervoed rondlopen en zo

dat weet ik en ik zei ook niks over de haalbaarheid maar meer over mijn ideologie en overtuigingquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is altijd te weinig geld. Jij, plus alle anderen, zal dus 100% moeten inleveren om iedereen tevreden te houden.

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |