Wat staat er precies dan?quote:
Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
En jij kan dat op afstand beter beoordelen denk je?
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:01 schreef BlueMage het volgende:
Maar even OT want ik zie dat ik spuit 11 ben hier: bewindvoering regelen, neemt je ouders werk/zorg uit handen en wordt vergoed zoals iemand al eerder in dit topic zei. Vaak helpt zo'n "budgetcoach" of hoe ze het ook willen noemen je ook met hoe je beter met je geld kunt omgaan.
Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.
Laat ik zo zeggen: TS heeft conversaties met "een man die in een rolstoel zit" die al zolang ze in die inrichting woont daar op d'r badkamer zit blijkbaar en alleen zij kan 'm zien. Tsja dat klinkt toch wel of ze een heel klein beetje de weg kwijt is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:57 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Het erge is, de meeste klagers willen helemaal geen uitkeringtrekkers want dat is oneerlijk op hun loonstrookje. Als ik vroeger zoiets gepost had kreeg ik ook zulke zielige types die dit riepen.
Tot ik vertel dat ik een zwakte voor psychoses heb, dat ik bij elk stukje stress direct half gek word, bij iets meer stress een algehele psychose.
Maar nee, iedereen weet het altijd beter.![]()
![]()
Valt wel mee. En het is erg prettig om te weten dat een bewindvoerder zulke zaken goed beheert en zorg draagt dat er geen schulden kunnen ontstaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?
Bwoah, je hoeft maar de stempel autisme te hebben en je bent al volledig afgekeurd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?
Zoals ik het begrijp doen de ouders van TS nu in feite het "budgetbeheer" lijkt me ook niet ideaal bovendien heeft ze met haar handicaps/problematiek gewoon recht op zo'n bewindvoering.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?
Helemaal niet. Wat een naar, vingerwijzend, betweterig, beschuldigend, veroordelend en negatief topic.quote:
Bij TS boeit het me eerlijk gezegd echt geen reet, sommige andere "wajongers" in mijn omgeving heb ik wel zo de gedachte "ok ik betaal dus voor deze lamzakken" maar ja dat hoort nu eenmaal bij het sociale stelsel wat wij hebben hier...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?
In constateer dat een wajong-uitkering in een deel van de gevallen onterecht wordt toegekend. Niet dat dat in het geval van TS zo is. Er zijn iets te veel partijen die belang hebben bij het toekennen van zo'n uitkering, en iets te weinig partijen die controleren of het wel terecht is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?
Maar 100 euro meer dan Wajong? Met 40+ per maand?? Dan krijg je onder het minimumloon betaald! Ik vind het helemaal niet moeilijk te accepteren omdat zij niet kan werken. Moet ze dan in diepe armoede leven, een uitkering die net genoeg is voor eten en thats iT?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?
De huidige regels zijn zeeeeer streng, een Wajong krijg je bijna nooit meer. Ken zeer schrijnende gevallen waar dan gezegd wordt dat ze altijd nog parkeerwachter kunnen worden (alsof daar een markt voor is).quote:
En exact die gedachte hebben ook een aantal mensen bij TS, door de wellicht wat ongelukkig getypte OP die gaan over niet kunnen sparen door uitjes, uiteten en kleding. Nu we weten/denken dat dit geen enorme dure dingen zijn maakt het minder uit. Toch?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Bij TS boeit het me eerlijk gezegd echt geen reet, sommige andere "wajongers" in mijn omgeving heb ik wel zo de gedachte "ok ik betaal dus voor deze lamzakken" maar ja dat hoort nu eenmaal bij het sociale stelsel wat wij hebben hier...
Lezen, man. 'Paar 100 euro meer' 75% van het minimunloon was het toch? (Er van uitgaande dat TS in geen mogelijk kan werken). Als ik dat even grof bereken is dat een paar honderd euro meer, ja.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:07 schreef WJMW het volgende:
[..]
Maar 100 euro meer dan Wajong? Met 40+ per maand?? Dan krijg je onder het minimumloon betaald! Gelul dus.
Punt is dat dat gekomen is omdat iedereen met een rugzakje de wajong ingeflikkerd werd door de gemeente paar jaar geleden. Die regels nu zijn weliswaar heel streng, ze hadden nooit zoveel lui erin moeten krijgen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:10 schreef WJMW het volgende:
[..]
De huidige regels zijn zeeeeer streng, een Wajong krijg je bijna nooit meer. Ken zeer schrijnende gevallen waar dan gezegd wordt dat ze altijd nog parkeerwachter kunnen worden (alsof daar een markt voor is).
Prima topic. Wajong afschaffen en de ouders gewoon laten betalen aan het leefpatroon van de 'afgekeurde'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:06 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Helemaal niet. Wat een naar, vingerwijzend, betweterig, beschuldigend, veroordelend en negatief topic.
Er is altijd te weinig geld. Jij, plus alle anderen, zal dus 100% moeten inleveren om iedereen tevreden te houden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
Ik betaal liever wat te veel voor mensen die het misschien niet ontzettend nodig hebben dan te weinig waardoor er mensen die het wel echt nodig hebben in Amerikaanse situaties terecht komen en gewoon niet rond kunnen komen en dat dus kinderen ondervoed rondlopen en zo
dat weet ik en ik zei ook niks over de haalbaarheid maar meer over mijn ideologie en overtuigingquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is altijd te weinig geld. Jij, plus alle anderen, zal dus 100% moeten inleveren om iedereen tevreden te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |