abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143488218
Maar even OT want ik zie dat ik spuit 11 ben hier: bewindvoering regelen, neemt je ouders werk/zorg uit handen en wordt vergoed zoals iemand al eerder in dit topic zei. Vaak helpt zo'n "budgetcoach" of hoe ze het ook willen noemen je ook met hoe je beter met je geld kunt omgaan.
Hallon!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:02:13 #127
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_143488250
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee :')
Wat staat er precies dan?

TS, wil die bank, die lamp en dat kleedje? Dan doe je even een tijdje geen uitjes, niet uiteten en geen nieuwe kleding. Weet niet hoeveel TS er überhaupt aan uitgeeft maar zo lang ze geen Chesterfield als nieuwe bank wilt denk ik dat dat best te doen is.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:02:27 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143488261
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:58 schreef Ludd het volgende:

[..]

En jij kan dat op afstand beter beoordelen denk je?
Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143488291
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:01 schreef BlueMage het volgende:
Maar even OT want ik zie dat ik spuit 11 ben hier: bewindvoering regelen, neemt je ouders werk/zorg uit handen en wordt vergoed zoals iemand al eerder in dit topic zei. Vaak helpt zo'n "budgetcoach" of hoe ze het ook willen noemen je ook met hoe je beter met je geld kunt omgaan.
Ze heeft 1 keer 1.50 rood gestaan! Nogal drastisch niet?
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:03:28 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143488314
Goed topic
pi_143488350
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Maar iemands handicap bepaalt of diegene kan werken of niet. Een stempel van het UWV zegt niet zo veel. In dit geval geloof ik best dat de wajong terecht is.
Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?
pi_143488376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat ik zo zeggen: TS heeft conversaties met "een man die in een rolstoel zit" die al zolang ze in die inrichting woont daar op d'r badkamer zit blijkbaar en alleen zij kan 'm zien. Tsja dat klinkt toch wel of ze een heel klein beetje de weg kwijt is. :P
Hallon!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:05:10 #133
404753 CruisinDen
pi_143488382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:57 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Het erge is, de meeste klagers willen helemaal geen uitkeringtrekkers want dat is oneerlijk op hun loonstrookje. Als ik vroeger zoiets gepost had kreeg ik ook zulke zielige types die dit riepen.

Tot ik vertel dat ik een zwakte voor psychoses heb, dat ik bij elk stukje stress direct half gek word, bij iets meer stress een algehele psychose.

Maar nee, iedereen weet het altijd beter. :') :') :')
Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?
pi_143488390
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:

[..]

Valt wel mee. En het is erg prettig om te weten dat een bewindvoerder zulke zaken goed beheert en zorg draagt dat er geen schulden kunnen ontstaan.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:05:20 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143488391
Wajong afschaffen.
pi_143488413
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je insinueerde alsof het niet terecht toegekend zou zijn. Daarbij neem ik aan dat dergelijke beslissingen gemaakt worden op basis van de bevindingen van medische professionals. Toch?
Bwoah, je hoeft maar de stempel autisme te hebben en je bent al volledig afgekeurd.

Mensen vonden dat ik ook makkelijk kon werken, ondanks dat ik overal ontslagen werd. Bleek een jaar na toewijzing schizo te zijn. :')
pi_143488423
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef WJMW het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp doen de ouders van TS nu in feite het "budgetbeheer" lijkt me ook niet ideaal bovendien heeft ze met haar handicaps/problematiek gewoon recht op zo'n bewindvoering.
Hallon!
pi_143488433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:03 schreef betyar het volgende:
Goed topic
Helemaal niet. Wat een naar, vingerwijzend, betweterig, beschuldigend, veroordelend en negatief topic. :{
pi_143488493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:

[..]

Je kan niet begrijpen dat er mensen moeite mee hebben die +40 uur per week keihard werken maar een paar 100 euro meer krijgen dan een 'uitkeringtrekker'? Tuurlijk, niet kunnen werken is heel vervelend en het is goed dat je geholpen word maar kan je je echt niet voorstellen dat het voor 'de harde werker' lastig te accepteren is?
Bij TS boeit het me eerlijk gezegd echt geen reet, sommige andere "wajongers" in mijn omgeving heb ik wel zo de gedachte "ok ik betaal dus voor deze lamzakken" maar ja dat hoort nu eenmaal bij het sociale stelsel wat wij hebben hier...
Hallon!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:07:46 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143488499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

In constateer dat een wajong-uitkering in een deel van de gevallen onterecht wordt toegekend. Niet dat dat in het geval van TS zo is. Er zijn iets te veel partijen die belang hebben bij het toekennen van zo'n uitkering, en iets te weinig partijen die controleren of het wel terecht is.
Maar goed, ik vond het als werkgever nooit zo erg. Lekker goedkoop .
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143488502
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef CruisinDen het volgende:

[..]

Maar 100 euro meer dan Wajong? Met 40+ per maand?? Dan krijg je onder het minimumloon betaald! Ik vind het helemaal niet moeilijk te accepteren omdat zij niet kan werken. Moet ze dan in diepe armoede leven, een uitkering die net genoeg is voor eten en thats iT?
pi_143488537
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:05 schreef betyar het volgende:
Wajong afschaffen.
Neuh, regels aanpassen.
pi_143488600
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh, regels aanpassen.
De huidige regels zijn zeeeeer streng, een Wajong krijg je bijna nooit meer. Ken zeer schrijnende gevallen waar dan gezegd wordt dat ze altijd nog parkeerwachter kunnen worden (alsof daar een markt voor is).
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:11:23 #144
404753 CruisinDen
pi_143488628
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Bij TS boeit het me eerlijk gezegd echt geen reet, sommige andere "wajongers" in mijn omgeving heb ik wel zo de gedachte "ok ik betaal dus voor deze lamzakken" maar ja dat hoort nu eenmaal bij het sociale stelsel wat wij hebben hier...
En exact die gedachte hebben ook een aantal mensen bij TS, door de wellicht wat ongelukkig getypte OP die gaan over niet kunnen sparen door uitjes, uiteten en kleding. Nu we weten/denken dat dit geen enorme dure dingen zijn maakt het minder uit. Toch?

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:07 schreef WJMW het volgende:

[..]

Maar 100 euro meer dan Wajong? Met 40+ per maand?? Dan krijg je onder het minimumloon betaald! Gelul dus.
Lezen, man. 'Paar 100 euro meer' 75% van het minimunloon was het toch? (Er van uitgaande dat TS in geen mogelijk kan werken). Als ik dat even grof bereken is dat een paar honderd euro meer, ja.
pi_143488677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:10 schreef WJMW het volgende:

[..]

De huidige regels zijn zeeeeer streng, een Wajong krijg je bijna nooit meer. Ken zeer schrijnende gevallen waar dan gezegd wordt dat ze altijd nog parkeerwachter kunnen worden (alsof daar een markt voor is).
Punt is dat dat gekomen is omdat iedereen met een rugzakje de wajong ingeflikkerd werd door de gemeente paar jaar geleden. Die regels nu zijn weliswaar heel streng, ze hadden nooit zoveel lui erin moeten krijgen.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:12:56 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143488687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:06 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Helemaal niet. Wat een naar, vingerwijzend, betweterig, beschuldigend, veroordelend en negatief topic. :{
Prima topic. Wajong afschaffen en de ouders gewoon laten betalen aan het leefpatroon van de 'afgekeurde'.
pi_143488794
Ik betaal liever wat te veel voor mensen die het misschien niet ontzettend nodig hebben dan te weinig waardoor er mensen die het wel echt nodig hebben in Amerikaanse situaties terecht komen en gewoon niet rond kunnen komen en dat dus kinderen ondervoed rondlopen en zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143488837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
Ik betaal liever wat te veel voor mensen die het misschien niet ontzettend nodig hebben dan te weinig waardoor er mensen die het wel echt nodig hebben in Amerikaanse situaties terecht komen en gewoon niet rond kunnen komen en dat dus kinderen ondervoed rondlopen en zo
Er is altijd te weinig geld. Jij, plus alle anderen, zal dus 100% moeten inleveren om iedereen tevreden te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2014 20:18:13 ]
pi_143489134
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is altijd te weinig geld. Jij, plus alle anderen, zal dus 100% moeten inleveren om iedereen tevreden te houden.
dat weet ik en ik zei ook niks over de haalbaarheid maar meer over mijn ideologie en overtuiging
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143489404
Kan de wel/geen recht op Wajong en hoe deze te besteden (want daar hebben wel blijkbaar allemaal wat over te zeggen :') ) in een ander topic plaatsvinden?
TS heeft er hier niets aan.

Goed dat je om tips vraagt hier! 1,50 rood staan is niet veel, maar voor je het weet wordt de schuld groter.

Zou het jou helpen als je elke maand een bedragje opzij zet (op een andere rekening, of ouderwets in een spaarpot) waarmee je spaart voor je kamerinrichting? En bij uitstapjes inderdaad cash een bepaald bedrag meenemen. Is het op, dan is het op. Dat maakt de drempel om teveel impulsief te gaan kopen wellicht al wat lager.

Bewaar verder je bonnetjes en houd een kasboekje bij, dan zie je ook meteen waar het geld naartoe gaat. Kun je uitstapjes bij voorbeeld rood arceren, eten groen, kleding blauw etc.

Succes ermee! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')