Compliment dat je het tijdig herkent. Geen garantie maar wel de belangrijkste voorwaarde om met (gebrek aan) geld om te leren gaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:34 schreef summer2bird het volgende:
Ik sta vandaag in het rood, wel voor de eerste keer maar toch.
Ja hoi, het is geen troll...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:10 schreef Tim86 het volgende:
Jammer dat er geen andere manieren zijn om aan geld te komen. Dat je gewoon een uur of 36 in de week iets doet en daar geld voor zou krijgen ofzo.
Maar prima troll verder.
Topic over een wajong die opgaat aan etentjes, uitjes en kleding? Yeah right..quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja hoi, het is geen troll...
Ik begrijp het echt niet, constateert er iemand eens op tijd dat het financieel niet helemaal op order is, is het ook weer niet goed.
Iemand die een uitkering heeft mag nooit een dagje weg?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Uitjes terwijl je een uitkering hebt en rood staat?
Nee dat staat er niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:14 schreef Tim86 het volgende:
Topic over een wajong die opgaat aan etentjes, uitjes en kleding? Yeah right..
Mijn ouders hebben mijn pasje dus al.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:36 schreef Woelwater het volgende:
Cash opnemen wat je max. wilt uitgeven en niet overal pinnen.
Weet jij ook of er een manier is om te kunnen internetbankieren (dus een uitgave patroon makkelijker maken) zonder dat je je pasje hebt?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:37 schreef teknomist het volgende:
Het belangrijkste is om eerst een overzicht van alle maandelijkse inkomsten en uitgaven te maken. Daarna kun je kijken wat je maandelijks wilt sparen, dat maak je aan het begin van de maand over naar een spaarrekening. Gedurende maand houd je in een kasboekje bij wat eruit gaat.
Voor de rest zijn er op internet genoeg tips (NIBUD?) te vinden om zuinig te leven en geld te besparen.
Succes!
Das ook een goeie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:37 schreef Ynske het volgende:
Boodschappen doen met een lijstje en alleen de hoognodige dingen meenemen. Niet naar de Ah, plus en jumbo gaan maar naar de Lidl en Aldi. Alleen wat ze daar niet hebben bij een andere supermarkt halen.
Budget vaststellen voor uitjes en niet meer uitgeven.
Noteren wat je allemaal uit geeft zodat je een overzicht hebt.
Facebook groep in je buurt bekijken voor een tweedehandse bank etc.
Dit is de eerste keer, en sta nu 1,50 euro rood.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:38 schreef teknomist het volgende:
En pas op met rood staan als je niet geheel controle over je financiële huishouding hebt.
Dat doe ik al, heb een grote kring aan familieleden die mij altijd wel kleding kunnen geven die hen niet meer past enzo.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:40 schreef teknomist het volgende:
Als je duurzame goederen nodig hebt, probeer zoveel nodig tweedehands te kopen. Mocht je iets incidenteel nodig hebben (bv een ladder om een lamp te verwisselen), kijk eerst of je het kan lenen van familie/vrienden of iemand uit de buurt via Peerby.
Ga eens heen jij.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Uitjes terwijl je een uitkering hebt en rood staat?
Ik heb dat al eens geprobeerd, te budgetteren, alleen vond ik dat erg moeilijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:02 schreef Greenfolk het volgende:
Het eerste waar je mee moet beginnen zijn je inkomsten en vaste lasten tegenover elkaar zetten. En je variabele lasten in kaart brengen.
Vaste lasten komen iedere maand terug. Zorgverzekering, huishuur, telefoonabonnement. Variabele lasten zijn niet iedere week of maand gelijk. Bijvoorbeeld boodschappen, kleding en je kilo uitjes.
Dankje!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:05 schreef BartNH het volgende:
[..]
Compliment dat je het tijdig herkent. Geen garantie maar wel de belangrijkste voorwaarde om met (gebrek aan) geld om te leren gaan.
Oprecht succes gewenst!
Mijn ouders willen niet overal nee op zeggen. Ze willen dat ik herken wanneer iets niet goed besteed is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Hoe sta je in het rood als je je geld in beheer hebt gegeven? Vind ik knap, of er gaat iets niet helemaal goed.
Verder, houd een hele maand bij waar je je geld aan uitgeeft, onderwerp en bedrag erbij. Dan ga je vanzelf opletten. Of je bent gewoon een stumpert.
Flikker toch op manquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:10 schreef Tim86 het volgende:
Jammer dat er geen andere manieren zijn om aan geld te komen. Dat je gewoon een uur of 36 in de week iets doet en daar geld voor zou krijgen ofzo.
Maar prima troll verder.
Sort of.quote:
Dat doet mijn moeder ook.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:15 schreef Wespensteek het volgende:
Boek meteen een bedrag over naar een spaarrekening nadat je de uitkering hebt ontvangen en pas de kredietlimiet van de lopende rekening aan zodat je niet rood mag staan.
Oke, misschien oordeel ik te snel na de vele wajong trolls die TS voorgingen als ik het zo teruglees. Voordeel van de twijfel en mijn excusesquote:
Volgens mij wel, je (of jouw moeder) kunt ook een bericht krijgen als je rood komt te staan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat doet mijn moeder ook.
Dat over de kredietlimiet is ook een goeie, werkt dat ook voor Rabobank?
Dan moet je toch eens overwegen de boel te veranderen in dat zij jou vertellen wanneer en voor wat jij je geld krijgt. In beheer geven is niet hetzelfde als dat jij het eigenlijk toch zelf mag bepalen. Nu is het ¤1.50, straks ¤ 1000.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mijn ouders willen niet overal nee op zeggen. Ze willen dat ik herken wanneer iets niet goed besteed is.
Het is meer een barrière.
Hoe weet jij of TS dat kan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:20 schreef Geerd het volgende:
Dagbladen rond brengen volgens mij kun je wel 4 wijken doen als je toch thuis zit.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar ik betaal voor het feit dat jij met je reet thuis op de bank zit he?quote:
Mensen met een wajong-uitkering hebben vaak een beperking en dat kan ook onzorgvuldig omgaan met geld betekenen. Ik vind het best logisch...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Topic over een wajong die opgaat aan etentjes, uitjes en kleding? Yeah right..
wordt ingehouden op uitkeringquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:20 schreef Geerd het volgende:
Werken? Dagbladen rond brengen volgens mij kun je wel 4 wijken doen als je toch thuis zit.
Moet je zien hoe snel je je meubels hebt
Bewijs dat dan eerst maar eens.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar ik betaal voor het feit dat jij met je reet thuis op de bank zit he?
Okey, daar moeten we dan maar even achteraan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij wel, je (of jouw moeder) kunt ook een bericht krijgen als je rood komt te staan.
Waarom denk je dat ik in de Wajong zit?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:20 schreef Geerd het volgende:
Werken? Dagbladen rond brengen volgens mij kun je wel 4 wijken doen als je toch thuis zit.
Moet je zien hoe snel je je meubels hebt
Die zijn op vakantie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:22 schreef Life2.0 het volgende:
trouwens, heb je niemand die je daarmee helpt daar waar je woont?
Ik kan het met ze bespreken, alleen denk ik dat ze weer zoiets hebben van "je moet ook je eigen vrijheid erin kunnen hebben"quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:23 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens overwegen de boel te veranderen in dat zij jou vertellen wanneer en voor wat jij je geld krijgt. In beheer geven is niet hetzelfde als dat jij het eigenlijk toch zelf mag bepalen. Nu is het ¤1.50, straks ¤ 1000.
Wellicht als je ouders je een paar keer nee kunnen zeggen, dat jij het ook sneller herkent. In ieder geval groeit je schuld niet verder.
Dat geeft jou maar het excuus om mij lekker af te zeiken?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar ik betaal voor het feit dat jij met je reet thuis op de bank zit he?
"Nooit" is iets anders dan deze direct als primaire kostenpost opgeven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Iemand die een uitkering heeft mag nooit een dagje weg?
Je hebt óók de vrijheid om te beslissen geen vrijheid te hebben.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik kan het met ze bespreken, alleen denk ik dat ze weer zoiets hebben van "je moet ook je eigen vrijheid erin kunnen hebben"
Niemand had het over afzeiken; jij trekt gelijk een grote bek open. Geen wonder dat je geen werk kunt vinden...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat geeft jou maar het excuus om mij lekker af te zeiken?
Jij doet een bewering dat TS dat kan, voorlopig is die arbeidsongeschikt verklaard gezien de Wajong dus hoe kom jij erbij dat TS wel kan werken?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waar staat het dat ze het niet kan dan?
Hoe? Moet ik je de enorme berg inkomstenbelasting en sociale premies laten zien die ik net als iedere werkende Nederlander afdraag?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bewijs dat dan eerst maar eens.
En wat gaat dat geniale inzicht veranderen aan deze situatie?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ben je gefrustreerd om dat gegeven ofzo?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Hoe? Moet ik je de enorme berg inkomstenbelasting en sociale premies laten zien die ik net als iedere werkende Nederlander afdraag?
Omdat er nergens staat wat ze wel kan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij doet een bewering dat TS dat kan, voorlopig is die arbeidsongeschikt verklaard gezien de Wajong dus hoe kom jij erbij dat TS wel kan werken?
We weten niet of TS geheel is afgekeurd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij doet een bewering dat TS dat kan, voorlopig is die arbeidsongeschikt verklaard gezien de Wajong dus hoe kom jij erbij dat TS wel kan werken?
Als ze wel wat kon hadden de beste mensen van de Wajong, die hier elke dag mee om gaan, dat vast wel in kunnen schattenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Omdat er nergens staat wat ze wel kan?
Geheelquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We weten niet of TS geheel is afgekeurd.
Probleemwijken kom maar inquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als ze wel wat kon hadden de beste mensen van de Wajong, die hier elke dag mee om gaan, dat vast wel in kunnen schatten
Beter dan jij op basis van 2 posts in ieder geval
Als er van dat geld kennelijk feest wordt gevierd wel ja; dan zijn de uitkeringen kennelijk te hoog.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:29 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Ben je gefrustreerd om dat gegeven ofzo?
stel je niet aan, zo belangrijk ben jij helemaal niet, en als je er echt zó mee zit; stop met belasting betalen danquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |