abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143516498
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:39 schreef Triggershot het volgende:
'Moslim' staat niet voor actief deelnemer van Mohammed's boodschap, maar een ziel die zich heeft onderworpen aan de wil van Allah.
Hmm.. en een kind kan dit doen, denk je?

Ik denk namelijk, net als jigzoz, dat kinderen dat helemaal niet kunnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143516520
quote:
9s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook jij begrijpt het niet helemaal.
Nee, jij maakt de fout door je religie te presenteren als breed geldende waarheid en dat is het natuurlijk niet. Dat jij dat allemaal gelooft is prima, maar dat je gaat roepen dat mijn kinderen moslims zijn is echt diepzwakzinnig.
pi_143516563
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:41 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dus jij claimt dat de zielen van alle kinderen zich onderworpen hebben aan de wil van Allah ?
Dat klinkt best wel.. fout.
Lets try again.

Kinderen tot hun puberteit, worden in de Islam gezien als 'moslims' diegenen die zich hebben onderworpen aan de wil van Allah, daarmee doelt men op dat als kinderen voor hun puberteit sterven, dat Allah hun zielen als 'moslims' accepteert, en of dat ze pas verantwoordelijk worden voor hun daden na dat ze in de puberteit een standpunt in het leven hebben genomen en daarop voortleven, wat tegen de wil van Allah is.
pi_143516645
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, jij maakt de fout door je religie te presenteren als breed geldende waarheid en dat is het natuurlijk niet. Dat jij dat allemaal gelooft is prima, maar dat je gaat roepen dat mijn kinderen moslims zijn is echt diepzwakzinnig.
Jij hebt geen idee wat ik geloof, laten we dat voorop stellen.

Als jij dermate zwakzinnig bent dat je geen onderscheid kunt maken tusse Ik, die 'mijn geloof' verspreid en iemand die zegt wat X volgens Y is, dan heb ik liever dat je dingen opnieuw leest.
pi_143516646
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lets try again.

Kinderen tot hun puberteit, worden in de Islam gezien als 'moslims' diegenen die zich hebben onderworpen aan de wil van Allah, daarmee doelt men op dat als kinderen voor hun puberteit sterven, dat Allah hun zielen als 'moslims' accepteert, en of dat ze pas verantwoordelijk worden voor hun daden na dat ze in de puberteit een standpunt in het leven hebben genomen en daarop voortleven, wat tegen de wil van Allah is.
Kijk, dat klinkt al een stuk beter.
Is dat ook een van de redenen dat men in het midden oosten vaak kindsoldaten gebruikt ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_143516668
Damn. Moslims moeten echt idiote dingen geloven van hun religie. Geen wonder dat ze altijd zo boos zijn.
pi_143516671
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm.. en een kind kan dit doen, denk je?

Ik denk namelijk, net als jigzoz, dat kinderen dat helemaal niet kunnen.
Een kind kan wat doen? Er wordt geen verwachtingen of verantwoordelijkheden richting een kind geschoven.
pi_143516741
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:44 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kijk, dat klinkt al een stuk beter.
Is dat ook een van de redenen dat men in het midden oosten vaak kindsoldaten gebruikt ?
Mwuah, kindersoldaten zijn vrijwel incidenteel, het zijn vooral groeperingen die geen georganiseerde structuur hebben en een tekort aan aanhang / manschappen die uit louter noodzaak kinderen gaan ronselen.
pi_143516812
Damn, bepaalde atheist(en) even Molurus en Angstaangevend uitgesloten, zijn behoorlijk traag van begrip, dit voor een vrijdenker.
pi_143516821
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een kind kan wat doen? Er wordt geen verwachtingen of verantwoordelijkheden richting een kind geschoven.
Zich onderwerpen aan de wil van Allah.

Je zei namelijk dit:

quote:
'Moslim' staat niet voor actief deelnemer van Mohammed's boodschap, maar een ziel die zich heeft onderworpen aan de wil van Allah.
Maar misschien bedoel je daar iets anders dan ik erin lees. Maar wat ik daar lees is: "indien een kind een moslim is, heeft hij/zij zich onderworpen aan de wil van Allah."

En dat klinkt voor mij als een keuze van dat kind. En dan zeg ik: een kind kan zo'n keuze helemaal niet maken. Een kind "moslim" noemen is onzin.
pi_143516866
quote:
9s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:48 schreef Triggershot het volgende:
Damn, bepaalde atheist(en) even Molurus en Angstaangevend uitgesloten, zijn behoorlijk traag van begrip, dit voor een vrijdenker.
Misschien leg je het wat onhandig uit, dat zou kunnen. :P
pi_143516970
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zich onderwerpen aan de wil van Allah.

Je zei namelijk dit:

[..]

Maar misschien bedoel je daar iets anders dan ik erin lees. Maar wat ik daar lees is: "indien een kind een moslim is, heeft hij/zij zich onderworpen aan de wil van Allah."

En dat klinkt voor mij als een keuze van dat kind. En dan zeg ik: een kind kan zo'n keuze helemaal niet maken. Een kind "moslim" noemen is onzin.
Dat klopt, en omdat een kind nog niet op een leeftijd is om die keuze te maken, wordt hij dan ook beschouwd als een moslim, dwz iemand die sowieso op het juiste pad zit, iemand die sowieso geen fouten maakt, iemand die sowieso in verzoening is met Allah etc etc etc, dat hier pas verandering in komt wanneer ze dus uit de puberteit een pad op gaan wat hier haaks op in is.

Let wel, dat een kind 'moslim' geacht wordt, betekent niet dat hem de verwachtingen en verantwoordelijkheden van een moslim wordt toegeschreven, het heeft enkel betrekking op hoe Allah hem in de Islam benaderd.
pi_143517032
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien leg je het wat onhandig uit, dat zou kunnen. :P
Mwuah nee, ik ben zeker niet beetje vies van wat getroll en als je het zelf dan ook doet en men gaat zijn of haar achterlijke generalisaties wat ik voorheen getroll acht een serieuzer vorm geven, dan zoek je het een beetje op als je het mij vraagt.

Niet gericht tot jou btw.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2014 17:52:33 ]
pi_143517132
quote:
11s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah nee, ik ben zeker niet beetje vies van wat getroll en als je het zelf dan ook doet en men gaat zijn of haar achterlijke generalisaties wat ik voorheen getroll acht een serieuzer vorm geven, dan zoek je het een beetje op als je het mij vraagt.

Niet gericht tot jou btw.
Ja, je weet je humor dan ook zo goed te verbergen dat ik dacht dat je het echt meende. Sorry hoor.
pi_143517720
Maar goed, om even hardop te denken en wellicht ook de advocaat van de duivel te spelen:

Het is waar dat een kind moeilijk voor een religie kan kiezen. Maar gegeven het feit dat mensen onmiskenbaar een natuurlijk talent voor religie hebben, ook kinderen, moeten we kinderen dan volledige vrijheid geven om diverse religies 'uit te proberen'?

Zelf vind ik dat niet zo'n heel aantrekkelijk idee. Persoonlijk lijkt het mij het beste voor kinderen om ze juist rationeel en gestructureerd denken bij te brengen, en niet het soort zweverig en onsamenhangend soort denken dat zo kenmerkend lijkt te zijn voor de diverse religies.

Maar wie ben ik om te zeggen dat het een of het ander werkelijk beter is voor kinderen? Dat lijkt me lastig te beoordelen: de mens heeft tenslotte niet voor niets een talent voor religie.

Als ik dit soort dingen echter zie, dan vind ik dat dus oprecht heel erg eng:

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 17-08-2014 18:11:28 ]
pi_143517730
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat klopt, en omdat een kind nog niet op een leeftijd is om die keuze te maken, wordt hij dan ook beschouwd als een moslim, dwz iemand die sowieso op het juiste pad zit, iemand die sowieso geen fouten maakt, iemand die sowieso in verzoening is met Allah etc etc etc, dat hier pas verandering in komt wanneer ze dus uit de puberteit een pad op gaan wat hier haaks op in is.

Let wel, dat een kind 'moslim' geacht wordt, betekent niet dat hem de verwachtingen en verantwoordelijkheden van een moslim wordt toegeschreven, het heeft enkel betrekking op hoe Allah hem in de Islam benaderd.
Uh....
Hoewel mijn ouders, voorouders zijn opgegroeid als moslims (geen echte aanhangers trouwens), begrijp ik niets van wat je hier schrijft.
Nu weet ik dus wat al de anderen dachten toen ik over God en de Bijbel schreef.... :@
pi_143517907
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:06 schreef Meliae. het volgende:

[..]

Uh....
Hoewel mijn ouders, voorouders zijn opgegroeid als moslims (geen echte aanhangers trouwens), begrijp ik niets van wat je hier schrijft.
Nu weet ik dus wat al de anderen dachten toen ik over God en de Bijbel schreef.... :@
als jij als kind sterft ben je matties met God.
pi_143517980
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

als jij als kind sterft ben je matties met God.
Oh! Het begint te dagen.
pi_143518004
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:11 schreef Meliae. het volgende:

[..]

Oh! Het begint te dagen.
hehehe.
pi_143518183
quote:
9s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo, jij gaat dan misschien wel eeuwig lijden in de hel, je kinderen kunnen nog gered worden.
Wanneer wordt jij nu eens een godeloze heiden? Ik dacht dat je jaren terug al over die religie onzin heen gegroeid was ?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_143518245
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:15 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wanneer wordt jij nu eens een godeloze heiden? Ik dacht dat je jaren terug al over die religie onzin heen gegroeid was ?
Gevalletje realpolitik.
pi_143518433
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gevalletje realpolitik.
Op een forum hoeft dat toch niet?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_143518439
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:06 schreef Molurus het volgende:
Maar goed, om even hardop te denken en wellicht ook de advocaat van de duivel te spelen:

Het is waar dat een kind moeilijk voor een religie kan kiezen. Maar gegeven het feit dat mensen onmiskenbaar een natuurlijk talent voor religie hebben, ook kinderen, moeten we kinderen dan volledige vrijheid geven om diverse religies 'uit te proberen'?

Zelf vind ik dat niet zo'n heel aantrekkelijk idee. Persoonlijk lijkt het mij het beste voor kinderen om ze juist rationeel en gestructureerd denken bij te brengen, en niet het soort zweverig en onsamenhangend soort denken dat zo kenmerkend lijkt te zijn voor de diverse religies.

Maar wie ben ik om te zeggen dat het een of het ander werkelijk beter is voor kinderen? Dat lijkt me lastig te beoordelen: de mens heeft tenslotte niet voor niets een talent voor religie.

Als ik dit soort dingen echter zie, dan vind ik dat dus oprecht heel erg eng:

Je zou je eens af kunnen vragen of er ooit een kind beter is geworden van religieus zijn.
pi_143518553
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:18 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Op een forum hoeft dat toch niet?
Hangt er vanaf hoe belangrijk je leven is verwikkeld met FOK! he, je kent het zolder gevalletje wel.
pi_143518570
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je zou je eens af kunnen vragen of er ooit een kind beter is geworden van religieus zijn.
Evolutie heeft nogal de neiging om zaken die negatief uitwerken er keihard uit te filteren.

Zolang we niet volledig begrijpen waarom dat in het geval van religie niet is gebeurd kunnen we niet zomaar aannemen dat het niet positieve aspecten heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')