SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze openingspost is te vinden in de FoK!Wiki: klik
Random plaatjes:
![]()
De Volvo graver hequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:13 schreef Klonk het volgende:
Help
Leuke help, weer budget voor een nieuwe technic doos, 250 max, nog suggesties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leuk om een keer gezien te hebben, meer niet imho (neemt niet weg dat het wel knap is wattie maakt).. helaas niet een leuk exclusief modelletje te koop..
wel een heleboel modellen in de shop, maar allemaal (ruim) duurder dan via internet..
Yep, gisteren met collega, en heb me zelf verslaafd gemaakt aan een nieuwe verzameling.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:31 schreef HPLC het volgende:
Nog mensen naar Harderberg geweest vandaag of gisteren?
Voor de mensen die naar Lego World willen in Utrecht over 2 maanden:
Er is geen tweedehands Lego te koop, alleen nieuw van Lego zelf of Intertoys
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:38 schreef mschol het volgende:
Niet naar harderberg geweest, wel naar Art of Brick..
Die gast lijmt z'n legoZitten wel grappige creaties tussen inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leuk om een keer gezien te hebben, meer niet imho (neemt niet weg dat het wel knap is wattie maakt).. helaas niet een leuk exclusief modelletje te koop..
wel een heleboel modellen in de shop, maar allemaal (ruim) duurder dan via internet..Join the clubquote:Op maandag 18 augustus 2014 07:30 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Yep, gisteren met collega, en heb me zelf verslaafd gemaakt aan een nieuwe verzameling.
De creator 16+ verzameling. Dus de straat met die dierenwinkel, herenhuis en dergelijke![]()
Probeer met een collega nog achter de fire brigade te komen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:17 schreef HPLC het volgende:
[..]
Zitten wel grappige creaties tussen inderdaad.
[..]
Join the club
Vorige jaren wel ...quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:31 schreef HPLC het volgende:
Nog mensen naar Harderberg geweest vandaag of gisteren?
Voor de mensen die naar Lego World willen in Utrecht over 2 maanden:
Er is geen tweedehands Lego te koop, alleen nieuw van Lego zelf of Intertoys
Is die niet gewoon op lego.com te koop?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:30 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Probeer met een collega nog achter de fire brigade te komen.
Die was gisteren op de beurs 300 euro
Nope, is een retired productquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 07:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is die niet gewoon op lego.com te koop?
http://www.bricklink.com/(...)e&sz=10&searchSort=Pquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:30 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Probeer met een collega nog achter de fire brigade te komen.
Die was gisteren op de beurs 300 euro
ja, zag hem op marktplaats voor 150, met hoogste bod 170. Had al mail gestuurd voor 175 haal ik hem gelijk op. Maar jah, ze wou er nog meer voor hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:06 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.bricklink.com/(...)e&sz=10&searchSort=P
¤200 vanuit belgie in een sealed box
Niet echt als je hem nog wilt halenquote:
Ik vind het juist wel tof dat ze niet meegaan in de ge-ijkte CITY lijnquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:51 schreef mschol het volgende:
in de modulair serie mis ik trouwens nog een politiebureau en ziekenhuis voor een meer compleet stadje
en een pand met een omgekeerde hoek (dus niet zoals de bioscoop en het hotelcafe, maar precies omgekeerd)
ziet er wel gaaf uit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel tof dat ze niet meegaan in de ge-ijkte CITY lijn.
Er zijn al genoeg brandweerkazerne's, politiebureau''s etc.
Der zijn nog zoveel andere gebouwen die ze kunnen maken.
Wat denk je van zoiets:
https://ideas.lego.com/projects/51214
(Van een Nederlander)
Of andere industrieachtige zaken.
Of wat denk je van huizen zoals Patrick Bosman ze maakt.
Die zijn echt fantastisch. Nadeel is alleen dat daar zo genadeloos veel onderdelen in zitten dat zo een doos gelijk 500 euro zou moeten kosten.
mooi model inderdaad, en dat er veel lego city brandweerkazernes, politiebureau's en ziekenhuizen zijn hoeft toch geen argument te zijn om toch in de stijl van de modulairs b.v. een ziekenhuis te maken?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat denk je van zoiets:
(Van een Nederlander)
Die zijn echt fantastisch. Nadeel is alleen dat daar zo genadeloos veel onderdelen in zitten dat zo een doos gelijk 500 euro zou moeten kosten.
wie weet wat er nog allemaal komt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:20 schreef mschol het volgende:
[..]
mooi model inderdaad, en dat er veel lego city brandweerkazernes, politiebureau's en ziekenhuizen zijn hoeft toch geen argument te zijn om toch in de stijl van de modulairs b.v. een ziekenhuis te maken?
de standaard lego city modellen zijn echte speelmodellen: veel open wanden en grote ramen waardoor je makkelijk bij minifigs kan en er echt gespeeld kan worden..
De modulairs zijn meer authentiek met originele gebouwen (dichte muren, normale ramen, veel meer details in de afwerking)
En een school/universiteit, museum/bibliotheek, schouwburg, station, kerk, bakker, bank etcquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:51 schreef mschol het volgende:
in de modulair serie mis ik trouwens nog een politiebureau en ziekenhuis voor een meer compleet stadje
en een pand met een omgekeerde hoek (dus niet zoals de bioscoop en het hotelcafe, maar precies omgekeerd)
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:51 schreef Faxie het volgende:
[..]
En een school/universiteit, museum/bibliotheek, schouwburg, station, kerk, bakker, bank etc![]()
Ze zullen nog wel wat ideeën klaar hebben liggen
Zo'n Oxford stijl gebouwquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:53 schreef mschol het volgende:
[..]universiteit, maar dan wel 2 modulaire gebouwen breed
daar betaal ik, mits echt mooi, echt voor
dat is er maar 1 ja..quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:43 schreef Crazy-M het volgende:
De 1ste 2 staan in elkaar
[ afbeelding ]
Nu wachten tot ik verder kan met de rest
Officieel wel jahquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is er maar 1 ja..
maar was een leuk model, al is de brandweer kazerne 1 van mijn favorieten...
stadhuis was ook een leuke om te bouwen
bij mij issie ook in 2'en gesplitst hoorquote:
ik heb ze allemaalquote:Brandweerkazerne probeer ik te krijgenwil wel de rest van de set hebben
Mja de eerste in de reeks die is voor een slordige 1000 euro nog wel ergens te koop, ga ik er niet aan uit geven. Fire Brigade hoop ik echt snel te hebben voor die prijzen ook sky high schieten, heb een bod lopen, en als ze die afketsen kijk ik naar die set in bels.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
bij mij issie ook in 2'en gesplitst hoor
[..]
ik heb ze allemaal![]()
(al moet ik het restaurant nog eens in elkaar zetten)
ik was er nog net optijd bij voor de eerste 3 huisjes...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:18 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Mja de eerste in de reeks die is voor een slordige 1000 euro nog wel ergens te koop, ga ik er niet aan uit geven. Fire Brigade hoop ik echt snel te hebben voor die prijzen ook sky high schieten, heb een bod lopen, en als ze die afketsen kijk ik naar die set in bels.
Ja die prijzen zijn nu echt niet meer normaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ik was er nog net optijd bij voor de eerste 3 huisjes...
kloptquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:25 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Ja die prijzen zijn nu echt niet meer normaal.
Na de firebrigade eerst het stadhuis halen, want dan is die alweer de oudste, en dan de store en de bioscoop, daarna restaurant. Die is dacht ik de nieuwste
Store en de bioscoop zullen nog wel even goed te verkrijgen zijn, maar stadhuis kan zomaar zijn volgend jaar niet meer te krijgen isquote:
ook wel een machtig ding, maar waar moet ik het laten?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:37 schreef VulpX het volgende:
Ik denk dat ik volgende week de UCS Tumbler ga bestellen
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:30 schreef Crazy-M het volgende:
eeh, eerst kopen, dan pas over de ruimte nadenken ;-)
Ik heb ook geen plek, maar inderdaad, dit:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ook wel een machtig ding, maar waar moet ik het laten?(even afgezien dat hij niet echt bij andere sets past)
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:30 schreef Crazy-M het volgende:
eeh, eerst kopen, dan pas over de ruimte nadenken ;-)
ik heb ook geen plek voor mn modular reeks, net de fire brigade gekocht.quote:
eigenlijk moet ik gewoon 1 plank maken, dan kan ik voorlopig weer wat kwijt, en daarna moet ik de rest van het huis eens gaan bekijken op lege plekjesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik heb ook geen plek voor mn modular reeks, net de fire brigade gekocht.
Komen nu zolang beneden op dressoir te staan, zet alleen maar druk op het verbouwen van mn zolder
Ik heb na mn verbouwing/verhuizing nog compleet lege zolder met zooi. dus ga ik een kamer van maken, isoleren. en dan komt er heel mn lego collectie te staanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:58 schreef mschol het volgende:
[..]
eigenlijk moet ik gewoon 1 plank maken, dan kan ik voorlopig weer wat kwijt, en daarna moet ik de rest van het huis eens gaan bekijken op lege plekjes
je mist het stukje dat die nog verbouwd moet wordenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:21 schreef HPLC het volgende:
Een lege zolder met zooi. Daar gaat iets mis
Je kan hem ook gewoon zelf maken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat denk je van zoiets:
(Van een Nederlander)
Dat stond er nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
je mist het stukje dat die nog verbouwd moet worden
Kijk nu nog recht tegen het houd aan, dus komt nog isolatie, gipsplaten en vervolgens kan ik er mooi planken tegen aan maken waar ik lego op zet![]()
en de zooi gaat achter schotten.
Gaat minder tijd in zitten natuurlijk. Kost alleen meer geld.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:47 schreef HPLC het volgende:
[..]
Hier zitten helaas alleen maar verzamelaars
Ben nou ook met een creatie voor legoworld en een andere beurs bezig. Ruim twee weken nu bezig, nog niet eens halverwegequote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gaat minder tijd in zitten natuurlijk. Kost alleen meer geld.
o ja, was idd dat stukje vergetenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:48 schreef HPLC het volgende:
[..]
Dat stond er niet, maar ik snap hem. Handig zo'n zolder
true, kost alleen veelquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:47 schreef HPLC het volgende:
[..]
Hier zitten helaas alleen maar verzamelaars
Jij staat op die beurs ?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:51 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ben nou ook met een creatie voor legoworld en een andere beurs bezig. Ruim twee weken nu bezig, nog niet eens halverwege. Moet voor halverwege september af zijn, dus moet nog ff opschieten
Daar zou eigenlijk een topic voor in CRE moeten komen, ik vrees alleen dat die niet druk bezocht gaat rakenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:51 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ben nou ook met een creatie voor legoworld en een andere beurs bezig. Ruim twee weken nu bezig, nog niet eens halverwege. Moet voor halverwege september af zijn, dus moet nog ff opschieten
het houd ja?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
je mist het stukje dat die nog verbouwd moet worden
Kijk nu nog recht tegen het houd aan, dus komt nog isolatie, gipsplaten en vervolgens kan ik er mooi planken tegen aan maken waar ik lego op zet![]()
en de zooi gaat achter schotten.
Nice, ik ga er waarschijnlijk ook heen, als bezoeker,quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:52 schreef HPLC het volgende:
[..]
Moet nog toegelaten worden, maar ik exposeer daar al vanaf 2005
oepsquote:
Als je een stand ziet met 10 meter aan oudere space lay-out, zeg dan tegen de droogste van de twee exposanten dat je van FOK! bentquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:00 schreef Crazy-M het volgende:
Nice, ik ga er waarschijnlijk ook heen, als bezoeker,
Ik zat er wel aan te denken ja, misschien dat ik het wel ga doen. CRE is volgens mij sowieso niet echt een drukbezocht deel van FOK! en misschien zijn er wel meer liefhebbers.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Daar zou eigenlijk een topic voor in CRE moeten komen, ik vrees alleen dat die niet druk bezocht gaat raken
ies goedquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:25 schreef HPLC het volgende:
[..]
Als je een stand ziet met 10 meter aan oudere space lay-out, zeg dan tegen de droogste van de twee exposanten dat je van FOK! bent![]()
Ik heb een poging gewaagd enkele jaren terug maar kwam tot de conclusie dat ik "the feeling" helemaal kwijt ben. Wat dat betreft is internet echt gif voor je creativiteit want je ziet allemaal veels te mooie dingen en je wil in 1 keer hetzelfde niveau halen. Wat echt niet te doen isquote:
Tip: Zoek op youtube naar "Lego GBC"quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:14 schreef krazny het volgende:
Vroeger maakten wij op een grote basisplaat altijd een knikkerbaan.
Vaak zaten er hele overdekte doolhoven in.
Door de plaat op te pakken en te kantelen kon je de knikker er doorheen bewegen.
Uren zoet om te maken, maar de speeltijd was meestal >10 min.
Dat is niet wat ik bedoel (of iig maakte)quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tip: Zoek op youtube naar "Lego GBC".
Knikkerbanen anno 2014 all over the place.
daar heb ik helemaal niet genoeg steentjes voorquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:05 schreef HPLC het volgende:
[..]
Zit ik daarop te googelen, kom ik dit tegen:
[ afbeelding ]
Sodeju!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:05 schreef HPLC het volgende:
[..]
Zit ik daarop te googelen, kom ik dit tegen:
[ afbeelding ]
pfft, die heb je van mij gekopieeerd.. (ja ik heb die 2 exact zo aan elkaar staan)quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:30 schreef Crazy-M het volgende:
En tot zover is mn straat nu gevorderd:
[ afbeelding ]
Die van mij staan net andersomquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:11 schreef RonB79 het volgende:
Volgens mij doet iedereen het zo
Zo heb ik het ook...
[ afbeelding ]
Waar en hoeveelquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:19 schreef 2cv het volgende:
De kogel is door de kerk: de 42030 komt er. maar natuurlijk niet voor ¤249,99
Amazon.de. Echter, ze adverteren met gratis verzending. Helaas berekenen ze toch verzendkosten o.i.d. dus even kijken hoe ik daar onderuit ga komen.quote:
wel in delft een aantal jaar terugquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:11 schreef Crazy-M het volgende:
Iemand van jullie al in de lego winkel in breda geweest? A-tembo
en was het iets?quote:
och, het was echt een computerzaak met een legogedeelte achterin, er zstonden in de etalage een aantal modellen en ze hadden volgens mij ook speciale mspecialetreinmodellenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:43 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en was het iets?
ik denk dat ik komende maand even langs breda rij
Ja al een aantal keer geweest.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:11 schreef Crazy-M het volgende:
Iemand van jullie al in de lego winkel in breda geweest? A-tembo
Is dat de kleine versie van de huisjes? Ik heb hier dat blauwe huis staan met de groentezaak eraan vast, maar als ik deze foto zie lijken deze huizen kleiner. Kan ook aan de foto liggen natuurlijkquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:30 schreef Crazy-M het volgende:
En tot zover is mn straat nu gevorderd:
[ afbeelding ]
Deze hoort idd ook in de reeks.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat de kleine versie van de huisjes? Ik heb hier dat blauwe huis staan met de groentezaak eraan vast, maar als ik deze foto zie lijken deze huizen kleiner. Kan ook aan de foto liggen natuurlijk
Deze heb ik:
[ afbeelding ]
een impressie voor de grootte van de green grocer en de market, naast de petshop, cafe corner en warenhuis...quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat de kleine versie van de huisjes? Ik heb hier dat blauwe huis staan met de groentezaak eraan vast, maar als ik deze foto zie lijken deze huizen kleiner. Kan ook aan de foto liggen natuurlijk
Deze heb ik:
[ afbeelding ]
helaas door weinig plek niet in volle glorie te bewonderen hier :pquote:Op maandag 1 september 2014 06:45 schreef Rewimo het volgende:
Die VW-bus zie ik nu ineens op de foto, die heb ik ook staan, gaaf ding!
Pakketje definitief weg. 200 VIP-punten gekregen voor het ongemak, prima servicequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:11 schreef HPLC het volgende:
Ze kunnen hem dus niet vinden. Gaat nog een tijdje duren
Fire brigade moet je eigenlijk nu kopen, nu kun je hem nog voor minder dan 300 halen.quote:Op maandag 1 september 2014 06:43 schreef Rewimo het volgende:
Ja, ik zie het nu, toch de grotereIk vind die brandweerkazerne ook geweldig, maar ik heb mezelf maar even een koopverbod opgelegd omdat ik nog zoveel dozen heb staan
En zoals gezegd geen plek om ze neer te zetten.
Ik heb deze bijvoorbeeld nog:
[ afbeelding ]
Drie dozen met farao's, de grootste op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Een set met Middeleeuwse huisjes:
[ afbeelding ]
En de Tower Bridge zoals gezegd. Ik wil ze dolgraag opbouwen maar ik heb er geen plek voor. Er staat hier al zoveel
Wat had je besteld?quote:Op maandag 1 september 2014 10:04 schreef HPLC het volgende:
Pakketje definitief weg. 200 VIP-punten gekregen voor het ongemak, prima service
quote:
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:12 schreef HPLC het volgende:
Iemand hier ervaringen met Pick A Brick?
Ik heb op 6 augustus wat besteld, maar het is er nog steeds niet. Het werd op 12 augustus verzonden, maar sindsdien is ie volgens de track & trace in Köln. Er staan 13 - 18 werkdagen voor, dus ze hebben nog 1 of 2 dagen, maar meestal is het altijd veel eerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |