quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere nieuwe informatie:
• Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
• Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04
Laatste nieuws:
• (es) Arrocha over het forensisch onderzoek - TVN-2 - 13-08
• Nieuwe resten niet van Kris en Lisanne - 13-08• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08quote:Resten zijn van:
• een zoogdier
• een volwassen vrouw
• een kind (geslacht onbekend) tussen 0 en 3 jaar• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08quote:Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.Tijdlijn (kort):quote:• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april
• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
• Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW
• BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
• Afstanden bij benadering
• Locaties deels onzeker
• Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
• Disclaimer: speculatief, we weten niet precies wat ze bij zich haddenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
• (en) Crime Updates Boquete
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja zo kan je het ook uitleggenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:38 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Zijn (domme) gedrag kan ik niet matchen met zijn afkomst( komt uit quebec (canada)) , heeft in duitsland en quebec gestudeerd. Lijkt meer paniek!
https://www.facebook.com/(...)3?fref=browse_search
Maar ik kies niet voor die interpretatie als je het goed vindt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik ook niet. Is me iets teveel naar een dader toe redeneren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja zo kan je het ook uitleggen
Maar ik kies niet voor die interpretatie als je het goed vindt.![]()
Ik denk dat ik in 't weekend even het scenario uit ga werken waarin het nichtje van de teckel van de tante van de buurvrouw van hem om de hoek het gedaan heeft. Want die vond ik op de derde regel van onder in het vierde interview ook wat verdacht uit haar linker oog kijken....quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook niet. Is me iets teveel naar een dader toe redeneren.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik ga nog even een scenario uitwerken waarin wij allemaal schuldig zijn.
Omdat we zo begaan zijn en zo![]()
![]()
Dat is redelijk verdacht jaquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:16 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ga nog even een scenario uitwerken waarin wij allemaal schuldig zijn.
Omdat we zo begaan zijn en zo![]()
![]()
Wie is deze Eileen? Is haar achternaam bekend? Ik wil haar een paar vragen stellen. Kan ze gevonden worden?![]()
'Zoeken naar Eileen'quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:18 schreef mig72 het volgende:
Wie is deze Eileen? Is haar achternaam bekend? Ik wil haar een paar vragen stellen. Kan ze gevonden worden?![]()
Het is een boek en een film.quote:
Ik vond 'm persoonlijk wel lollig.
Hoe wilde je haar vragen gaan stellen als je haar al vindt en bovenal, wáárom denk je dat ze een willekeurige vreemde zal gaan antwoorden?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Omdat ik objectieve vragen meen te kunnen stellen in het kader van het onderzoek. Maar je hebt gelijk, het blijft een gok en ze is niet verplicht om mij van repliek te dienen. Ik heb de autoriteit niet om haar te ondervragen en dat geldt voor ons allen. Maar ik ben best bereid dat risico te nemen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is een boek en een film.
Ik vond 'm persoonlijk wel lollig.
Hoe wilde je haar vragen gaan stellen als je haar al vindt en bovenal, wáárom denk je dat ze een willekeurige vreemde zal gaan antwoorden?
Dit gemeenschappelijk speurneusklusje is mede daardoor tot stranden gedoemd. We hebben simpelweg de macht en middelen van de autoriteiten niet om hen te kunnen evenaren.![]()
Uit dit artikel dat op 28 juni in de Volkskrant stond - en dat hier vast al eens gestaan heeft in één van de zovele delen - vind ik de 'rol' van Feliciano echt ALLES behalve verdacht overkomen. Alles wat er hier over hem staat klinkt mij eerlijk gezegd gewoon heel logisch in de oren.
--> Ik zet het gehele artikel even in een spoiler, want het is een enorme lap tekst. Onder de spoiler pluk ik er dan wat voor mij 'belangrijke' stukjes uit. En ja, ik ben me er terdege van bewust dat ook dít gewoon een verhaal in de media is en niet hoeft te kloppen
Het hele verhaal (lees als je het nog niet kent, ik vind het best de moeite):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar dingetjes even apart eruit vissen:In dit artikel wordt iig met geen woord gerept over de aardbeien.quote:In elk geval worden ze de volgende ochtend verwacht door gids Feliciano en het Duitse meisje Eileen, voor de koffietoer.
Uit de Tripadvisor reviews bleek geloof ik (zal zo nogmaals checken) dat hij zélf die koffie finca heeft, dus zijn aanwezigheid daar is totaal niet vreemd in mijn ogen.
EDIT: ohja dat stond HIERZou voor mij ook allemaal bijzonder logisch en alles behalve verdacht klinken. Feliciano en Eileen belden aan bij gastgezin, was niemand. Feliciano belt de mevrouw van gastgezin en die vertelt dat ze de avond ervóór al vergeefs met eten had gewacht. Tel daarbij dan op dat er de volgende ochtend niemand op komt dagen bij de afgesproken excursie en dan zouden bij mij ook wel wat alarmbellen gaan rinkelen. Van de gastgezin dame mochten ze de sleutel pakken kennelijk om te kijken.quote:Om kwart over acht zijn Kris en Lisanne er nog niet. Vreemd, denkt Feliciano. 'We belden aan bij het gastgezin', zegt hij. 'Maar er was niemand.' Gastmoeder Guerra is aan het werk. De avond ervoor heeft ze vergeefs met het avondeten gewacht, al maakte ze zich geen zorgen; studenten blijven wel vaker weg.
Als ze een telefoontje krijgt van de gids, is ze wel gealarmeerd. 'Ik heb een reservesleutel in de achtertuin liggen. Dus ik zei tegen de gids: ga met die sleutel naar binnen en klop op hun slaapkamer. Als je niks hoort, maak je de deur maar open.'
Kregen in de kamer het idee dat er niemand had geslapen. Toen:'De boerderij' zal dan denk ik die koffie finca zijn. En dat je dan later weer gaat kijken en er is nog niets veranderd in die kamer vind ik het niet overdreven als je dan aangifte doet, vooral als de dame van het gastgezin ook al ongerust was en is. Dit komt op mij niet over als 'overdreven begaan met een stel vreemden'.quote:Wat moeten ze doen? Ze twijfelen. 'Eileen zei dat ze in Duitsland pas iets doen als je 24 uur vermist bent', zegt Feliciano. 'We besloten naar de boerderij te gaan.' Als ze 's middags terug zijn, is er nog steeds geen spoor van Lisanne en Kris. Samen gaan ze naar het politiebureau om aangifte te doen van vermissing.
*ik sla dat grote stuk met info over andere wandelaars en (bijna)vermissingen even over*
Vervolgens:Ik neem aan dat ze met 'de gids' Feliciano bedoelen. Als ze hem hier zouden verdenken, zou hij neem ik aan niet op pad gestuurd worden om de papieren van de meisjes uit de kamer te gaan halen.quote:De zoektocht naar hen komt aanvankelijk traag op gang. De politie wil dat de gids de identiteitspapieren van de meisjes gaat halen. Ook sturen ze hem door naar Sinaproc, verantwoordelijk voor de reddingsdienst. Daar is 's avonds niemand aanwezig.Klinkt logisch. Als de reddingsbrigade vertrek omdat de van de baas van Sinaproc niks mochten doen, dat Feliciano dan als gids zijnde en bekende in dat gebied dan maar zelf gaan lopen zoeken.quote:De volgende dag - het is dan donderdag, bijna 48 uur nadat ze voor het laatst zijn gezien - meldt de gids zich om 7 uur 's ochtends opnieuw.
'Er zaten daar een stuk of tien jongens', zegt Feliciano. 'Ik legde uit dat er sprake was van een spoedgeval, dat er geen tijd verloren mocht gaan. Ze gingen mee naar het begin van El Pianista. Mijn tas had ik volgestopt met fruit. Ik dacht: ik moet voor die meisjes iets meenemen dat makkelijk naar binnen glijdt, want als je lang niks hebt gegeten is het moeilijk slikken.'
'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.
Feliciano besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen. Hij ziet of hoort niks.Kan me voorstellen dat je daar als begaan iemand niet goed van slaapt.quote:Pas op vrijdag 4 april arriveert de chef van Sinaproc in Boquete. Het is een man die volgens bronnen uit de stad komt en het terrein niet goed kent. Er wordt die dag met een helikopter over het gebied gevlogen. Een actie waarvan sommigen het nut betwijfelen - vanuit de lucht zie je weinig van wat er in de jungle op de grond gebeurt. Pas op zaterdag 5 april worden voor het eerst zoekteams de bossen in gestuurd.Kan iemand (of iemandenquote:Gids Feliciano heeft een idee over wat er gebeurd kan zijn. Bij een dagtocht op El Pianista is het de bedoeling naar een uitzichtpunt te klimmen, en dezelfde weg terug te keren. 'Maar boven op de top staan geen markers. Dus wat soms gebeurt en wat ook die Duitsers vorig jaar deden, is dat mensen de ándere kant de berg af gaan. Na ongeveer een dag, misschien anderhalve dag lopen, kom je dan hier.' Op een kaartje van het gebied krast hij een groot kruis. 'Hier is de rivier Culebra heel hoog en stroomt het water supersnel. Er hangen alleen twee kabels boven het water.'
Gidsen weten dat er 50 meter hoger een veiliger oversteekpunt is. 'Dat wisten zij natuurlijk niet. Die zien die kabels en denken dat je daar overheen moet. Als je op die kabels stapt, zwiepen ze van links naar rechts. Ik denk dat een van hen in de rivier is gevallen en dat de ander heeft geprobeerd haar te redden. Óf ze gingen tegelijk op de kabels, dan is het helemaal niet te doen', zegt hij. 'Dan bewegen ze alle kanten op.'
De rivier stroomt hier snel, dus dat maakt het plausibel dat de meisjes grote stukken zijn meegespoeld. 'Het klopt ook precies met de vindplaatsen van de schoenen, de tas en de overblijfselen van de meisjes. Die lagen allemaal stroomafwaarts van La Culebra.') me helpen om me nog één keer ajb uit te leggen wat er ook alweer niet zou kunnen kloppen hieraan? Niet sarcastisch bedoeld, want hij kan het natuurlijk heel goed mis hebben. Kunnen de noodoproepen er dan niet mee kloppen oid? Kunnen ze niet later na die laatste noodoproep alsnog bij dit punt zijn uitgekomen waar het uiteindelijk mis ging nadat ze een tijd verdwaald waren?
Nogmaals de disclaimer: ik besef me dat dit één van de verhalen is, ik weet dat ik niets hieruit voor waarheid kan en mag aannemen, maar leg me ajb uit waarom DIT scenario wat hij schetst zeker niet kan kloppen en waarom hij nou precies zo verdacht is in sommige ogen![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 15-08-2014 23:27:02 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
De zonnebril die op de laatste foto aan kris haar broekrand hangt zat later in de rugtas. Die heeft ze er dus waarschijnlijk zelf ingedaan. Dat kan als reden hebben; ze gingen zwemmen, de rivier oversteken of het werd donker. Maar de eerste noodoproep is gedaan ver voor dat ze de rivier bereikten en voor dat het donker werd. Zou kunnen zijn dat ze zich gingen opfrissen in een van de watervalletjes. Ik denk dat er iets ergs gebeurd is nadat Kris haar zonnebril in de rugzak deed, misschien deden ze toen ook hun bh's in de rugzak. Tijdens het opfrissen. Als je nog een paar uur te lopen hebt in de zon, waarom zou je anders je zonnebril in de rugzak opbergen?![]()
Als toevoeging op de post van Greys:
Toen het zoekteam op 3 april geen toestemming kreeg om te zoeken, is Feliciano zelf gaan zoeken op de Pianista, samen met zijn broer, en Plinio Montenegro, en zes Indianen.
- http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-als-je-kind-vermist
- andere bronnen vind je in de OP
[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 16-08-2014 00:07:10 ]![]()
Dat die mevrouw van het gastgezin op d'r werk was verklaard voor mij trouwens een hoop. Daarom heeft ze hen dus de kamer ingelaten zonder dat ze er zelf bij was; ze was er niet maar na dit verhaal maakte ook zij zich ernstige zorgen.![]()
Hoever zijn ze toen gaan zoeken?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:01 schreef Domnivoor het volgende:
Toen het zoekteam op 3 april geen toestemming kreeg om te zoeken, is Feliciano zelf gaan zoeken op de Pianista, samen met zijn broer, en Plinio Montenegro, en zes Indianen.
- andere bronnen vind je in de ]OP![]()
Vooral als de ze avond er voor ook op de meisjes had gerekend met eten en ze er niet waren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:02 schreef blondetrien het volgende:
Dat die mevrouw van het gastgezin op d'r werk was verklaard voor mij trouwens een hoop. Daarom heeft ze hen dus de kamer ingelaten zonder dat ze er zelf bij was; ze was er niet maar na dit verhaal maakte ook zij zich ernstige zorgen.
Dat las ik niet alleen in dit verhaal maar ook in andere bronnen idd.
Ik vind het dan écht niet gek dat ze zich gezamenlijk (meer) zorgen gaan maken.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat is een goede vraag. Ze hebben in elk geval in de omgeving van de Pianista gezocht. En daarna op andere plaatsen rondom Boquete.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoever zijn ze toen gaan zoeken?![]()
Inderdaad, juist die combinatie maakt het voor mij een steekhoudend scenario; ik had hem er ook ingelaten als ik doelloos op ze had zitten wachten met het eten en wist dat ze waarschijnlijk niet hadden geslapen daar en dan dit er bovenop zou krijgen... Zou eerst nog denken, nou misschien hebben ze wat mensen ontmoet, en zijn ze de afspraak met het eten gewoon vergeten... maar dan óók niet komen opdagen op de afgesproken excursie de volgende dag? Kan me voorstellen dat je dan flink ongerust wordt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Vooral als de ze avond er voor ook op de meisjes had gerekend met eten en ze er niet waren.
Dat las ik niet alleen in dit verhaal maar ook in andere bronnen idd.
Ik vind het dan écht niet gek dat ze zich gezamenlijk (meer) zorgen gaan maken.![]()
Wat ik niet begrijp is dat de gidsen gelijk al inschatten dat ze na de mirador doorgelopen zouden zijn. Dat is toch de meest logische plek om te gaan zoeken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Ze hebben in elk geval in de omgeving van de Pianista gezocht. En daarna op andere plaatsen rondom Boquete.![]()
Zo zie je maar dat ook in dit artikel sowieso weer íets niet klopt, want er staat 'in zijn eentje'. Misschien heeft hij direct na het vertrekken van de reddingsjongens eerst even alleen gelopen/gezocht en hebben vrij snel daarna die anderen zich al bij hem aangesloten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:01 schreef Domnivoor het volgende:
- andere bronnen vind je in de ]OPIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik begreep dat dát dan weer verboden was, dat ze dat niet mochten, daar zoeken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat de gidsen gelijk al inschatten dat ze na de mirador doorgelopen zouden zijn. Dat is toch de meest logische plek om te gaan zoeken.
Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ja daar hangt mij ook iets van bij.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik begreep dat dát dan weer verboden was, dat ze dat niet mochten, daar zoeken.
Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.![]()
![]()
Ja, maar aan de andere kant: ze kunnen niet de hele bush hebben afgezet. Dus in principe had men er gewoon kunnen komen, desnoods door de jungle (aangezien het allemaal ervaren locals waren)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik begreep dat dát dan weer verboden was, dat ze dat niet mochten, daar zoeken.
Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: