Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Over assistent trainers: die van ons laatst was ook een prutser. Zei niet eens waar we heen moesten en ik liep hem er enorm uit...in mijn rustige duurlooptempo. Aargh!
Niet met het bepaalde type maar wel met het merk in het algemeen. Ik heb de Olympus (dry trail/road shoe) en de Lone Peak (trail) en qua loopcomfort vind ik het de beste schoenen die ik de laatste 4 jaar gedragen heb, en dan met name vanwege de brede toebox.
Misschien niet een merk voor iedereen vanwege de zero drop maar ik ben er uitermate tevreden mee
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 15 augustus 2014 22:09 schreef mosselmossel het volgende: Echt Quoi. Ditchen die club. Het is echt niet goed als er totaal niet wordt geluisterd bij een duurloopje.
Over schoenen. Ik zou nog wel eens Hoka's willen proberen. Lijkt me uiterst relaxed lopen.
vooral op de ultra forums zijn Altra en Hoka de twee merken waar het op dit moment om draait... over beide merken lees ik altijd hele goede reviews. Maar daarintegen is Newton ook een "goede nieuwkomer" als ik de reviews mag gelopen
Week geleden m'n voet verstuikt en een wond op mn voet veroorzaakt in een val/struikelpartij. Wond van ongeveer een euro groot op de zijkant en inmiddels ontstoken...
En ik had juist zoveel zin om die 5 km te lopen. Hardloopschoenen, ik mis jullie!
mocht ik jullie morgenochtend missen, alle TdF lopers alvast heel veel succes, plezier hoef ik jullie niet te wensen want dat ga soberso lukken!
Niet met het bepaalde type maar wel met het merk in het algemeen. Ik heb de Olympus (dry trail/road shoe) en de Lone Peak (trail) en qua loopcomfort vind ik het de beste schoenen die ik de laatste 4 jaar gedragen heb, en dan met name vanwege de brede toebox.
Misschien niet een merk voor iedereen vanwege de zero drop maar ik ben er uitermate tevreden mee
Ik heb mijn huidige schoenen nu bijna een jaar. Ik vind dat ik einde van dit jaar / begin volgend jaar een ander paar mag. Heb nu 8 mm drop (saucony wegschoenen) en 6 mm drop (fellraisers voor in het bos). De fellraisers zijn eigenlijk net te smal. Maar ik heb bij Scarabe alle schoenen met 8-4 mm drop aangehad en dit waren de breedste. Ik heb nu eenmaal model eendenpoot En dan is schoenen zoeken erg lastig.
Van 6-8 naar 0 drop is vast niet verstandig.. Dus ik hoop ergens 4 mm te kunnen vinden straks.
@ Qoui, vreemde trainers. Ben je echt de enige met die frustraties of heeft niemand het er over?
Ik heb mijn huidige schoenen nu bijna een jaar. Ik vind dat ik einde van dit jaar / begin volgend jaar een ander paar mag. Heb nu 8 mm drop (saucony wegschoenen) en 6 mm drop (fellraisers voor in het bos). De fellraisers zijn eigenlijk net te smal. Maar ik heb bij Scarabe alle schoenen met 8-4 mm drop aangehad en dit waren de breedste. Ik heb nu eenmaal model eendenpoot En dan is schoenen zoeken erg lastig.
Van 6-8 naar 0 drop is vast niet verstandig.. Dus ik hoop ergens 4 mm te kunnen vinden straks.
@ Qoui, vreemde trainers. Ben je echt de enige met die frustraties of heeft niemand het er over?
Waarom kies je niet gewoon een schoen die lekker loopt? Dan zie je daarna wel hoeveel drop die heeft. Drop boeit namelijk geen hol als ze lekker lopen. Ik heb gisteren schoenen van 13mm aan gehad die best lekker liepen. Ik had 12 en dat loopt lekker en nu mijn nieuwe hebben 9,9mm. Tsja. Mij interesseert het eigenlijk niet zo. Zolang ze maar lekker lopen.
[..] Ik heb nu eenmaal model eendenpoot En dan is schoenen zoeken erg lastig.
dan zou ik toch eens Altra's proberen... de tegenovergestelde foto van wel ietsje overdreven zijn maar dit geeft een goed beeld met wat ik bedoel qua wijde toebox
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om alvast in de stemming te komen voor onze TDF-helden heb ook wat hoogtemeters gemaakt:
Zoveel mogelijk hoogtemeters in een uur proberen te maken. Volgende keer heb ik een steilere klim nodig, deze was wat te laf. Wel een heerlijke training
dan zou ik toch eens Altra's proberen... de tegenovergestelde foto van wel ietsje overdreven zijn maar dit geeft een goed beeld met wat ik bedoel qua wijde toebox
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom kies je niet gewoon een schoen die lekker loopt? Dan zie je daarna wel hoeveel drop die heeft. Drop boeit namelijk geen hol als ze lekker lopen. Ik heb gisteren schoenen van 13mm aan gehad die best lekker liepen. Ik had 12 en dat loopt lekker en nu mijn nieuwe hebben 9,9mm. Tsja. Mij interesseert het eigenlijk niet zo. Zolang ze maar lekker lopen.
Ieder z'n ding natuurlijk. Minder drop trekt me en mijn schenen gedijen er beter op blijkt. Overweeg ook al langer om vff te proberen bijvoorbeeld. Mijn huidige schoenen lopen overigens lekker. Alleen mij fellraiser paar laat mijn voet tintelen na een km of 6. Kan ook opgelost worden. Als ik de tong van de schoen los laat maken. Die zit nml vast en fungeert als elastiek en met mijn hoge wreef misschien iets te strak bedenk ik me nu..
Wat een gezeik Quoi! Ik heb ook een paar jaar bij een club gelopen, maar het ging me steeds meer tegenstaan. De trainingen sloten steeds minder aan bij mijn behoeften, de groep werd steeds trager en ik sneller. Vorig jaar maar opgezegd, nog geen moment spijt van gehad.
Misschien dat ik me ooit eens aansluit bij een snellere loopgroep. Eerst maar eens langere tijd blessurevrij blijven.
Morgen eens kijken of ik overdag een rondje kan doen in de avond ga ik namelijk mijn verjaardag niet-vieren met een vriendinnetje (bday is zondag) en ik vermoed dat we tot in de kleine uurtjes gaan dansen dus zondag lopen gaat m niet worden
Nogmaals veel plezier, fantoomlopers. Jammer dat jullie maandenlange voorpret nu voorbij is.
Deze topicreeks neigt steeds meer naar langere afstanden en meer hoogtemeters, maar zijn er eigenlijk ook mensen die ambities hebben op de kortere afstanden tót 5 km? Co.uk liep laatst al een mijl, maar die vreten echt alles.
Deze topicreeks neigt steeds meer naar langere afstanden en meer hoogtemeters, maar zijn er eigenlijk ook mensen die ambities hebben op de kortere afstanden tót 5 km? Co.uk liep laatst al een mijl, maar die vreten echt alles.
Ik wil de komende maanden m'n PRs op de korte afstanden scherper stellen. Oa eindelijk de 5 onder de 20 minuten lopen
Thanks everyone Ik zal de succeswensen ook overbrengen aan mijn medelopers, want volgens mij zijn er niet meer veel online. Tis erg rustig geworden op groupsapp
Ik ga nu ook die kant op, ben ik op tijd om Jero nog aan te moedigen bij zijn start.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Tot 5 neh. Maar wel gewoon lekker 5/10km lopen, en eventueel af en toe eens max 10EM. Absoluut geen ambities voor en M, en de enige reden om ooit nog en HM te lopen is omdat m'n PR onder de 2 uur moet.
absoluut niet.... en dan niet alleen de korte afstand zelf maar ook de trainingsmethodes., ik ben gewoon geen intervalmens. Mijn ambities liggen puur in de afstand, daarom hoop ik ook dat ik na Naeby kan zeggen :"not a walk in the park but it went alright" want de blue print voor verdere plannen ligt al klaar voor volgend jaar
absoluut niet.... en dan niet alleen de korte afstand zelf maar ook de trainingsmethodes., ik ben gewoon geen intervalmens. Mijn ambities liggen puur in de afstand, daarom hoop ik ook dat ik na Naeby kan zeggen :"not a walk in the park but it went alright" want de blue print voor verdere plannen ligt al klaar voor volgend jaar
Please share mag evt ook pm. Of nog helemaal niet als je wil uiteraard.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Please share mag evt ook pm. Of nog helemaal niet als je wil uiteraard.
doel voor volgend jaar is waarschijnlijk toch een 100 miler mocht Naseby dit jaar goed gaan. Naseby laat je tot een paar dagen van te voren inschrijven dus ik denk dat ik gewoon begin met trainen in Maart en in Juli kijk hoe het gaat
Wat zijn de weersverwachtingen eigenlijk in La Roche voor vandaag?
Op zaterdag 16 augustus 2014 08:22 schreef Jero_nimo het volgende: Thanks! Zin in! Net nog een klein buitje gehad. Maar als het goed is blijft het nu droog. Scheelt een hoop, maar wel lekker slippen en glijden.
Take care!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op zaterdag 16 augustus 2014 08:57 schreef hatsaflats het volgende: Even een klein rondje geprobeerd, maar ik ben allesbehalve fit genoeg om te rennen, en Flyknits lopen voor geen meter.
Neem je rust, je bent druk zat met van alles toch?
Zijn jullie al vertrokken? If not, veel plezier in de Ardennen!
Zwabber, ik ben er zo eentje. Vroeger liep ik het liefst zo lang mogelijk, halve marathons bijvoorbeeld. Tegenwoordig vind ik korte afstanden leuker. Zoals halve marathons.
Ik wil mijn 5 en 10 km tijden wel verbeteren ook. Verder ben ik wel meer van de iets grotere afstanden, geloof ik. 15 vond ik heerlijk. 2 uur lopen vind ik ook leuk. Of ik de hm leuk vind weet ik natuurlijk nog niet echt.