abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143495880
Kolonel heeft nu natuurlijk ook een leeftijd waar je zelfs met lui voor de tv hangen nog sterker wordt.
pi_143495895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:31 schreef kanovinnie het volgende:

Hey hey, ik steunde Grip door 'm een lekke band toe te dichten! Maar zeg maar sorry tegen 'm, dat ik zoveel vertrouwen in hem had.. :D

Hoe hard wordt er gereden?
pi_143495903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:31 schreef kanovinnie het volgende:
Gripper zegt, het is makkelijk lulleh met je dikke pens vanaf de bank.

Kolonel en gripper zitten in onze groep. 4-2 en ik gaan nu naar utrecht terug. Gripper is iets frisser dan kolonel maar die is ook goed bezig!
Hebben ze opgegeven dan?
pi_143495951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:26 schreef muzas het volgende:

[..]

Maar jij hebt waaierles van gerrit toch?
Kaas ook, die zit daardoor nu nog wel in de kopgroep :D
pi_143496023
Wat trouwens echt fucking funest is als je zo'n Giro delle Dolomitti rijdt; dat je ook nog eens 1 uur volledig diep gaat, tot de max, en dan nog iets verder. Ik heb tijdens die tocht van 8 uur dus 1:03 uur met hartslag > 180 gereden.
pi_143496245
En laat ik even ruiterlijk toegeven; zowel kaas, als grip, als kolonel zijn betere fietsers dan ik, en ik heb diepe respect voor a) 't starten aan zo'n idiote tocht, en b) 't uitrijden van zo'n tocht.

Ik zou 't denk misschien halen, maar alleen als de omstandigheden zeer zonnig, ideaal en perfect zouden zijn, in een groep die me niet te hard gaat, zonder teveel kopwerk. Want ik zou bijzonder snel a) niet starten, en b) ermee kappen. Ben niet zo'n die-hard uiteindelijk. 300 km was me al teveel, al sneeuwde 't toen.
pi_143496287
Ik heb trouwens al 2 weken niet gefietst. M'n voeten zijn nu eindelijk beetje hersteld, al zijn ze nog steeds zeer gevoelig met slaperig gevoel. En 't weer motiveert me ook niet echt.
pi_143496353
Dus.
pi_143496389
Ik heb vandaag een koffiezetapparaat gekocht.

Kan daardoor niet slapen.

38 espresso geproefd.
pi_143496430

Die zwarte. Had eerst de witte, maar die was me toch te hip.
pi_143496455
Paste wel goed bij m'n auto. Maar m'n auto en koffiezetapparaat zijn zelden in dezelfde ruimte te vinden, dus tja.
pi_143496773
Hoelang moeten zo'n D1 (of D3/4) training eigenlijk minimaal duren? Doe ze nu namelijk soms 1.5 uur maar ben beetje bang dat dat te kort is en ik dan voor de kat z'n kut aan het fietsen ben.

En hoe lang behoud je eigenlijk zo'n basis? Neem je die mee de winter over? Of moet je toch een beetje bijhouden om hem niet kwijt te raken.
pi_143496906
Patroon, kom er maar in.
pi_143497184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:53 schreef ratatat het volgende:
Hoelang moeten zo'n D1 (of D3/4) training eigenlijk minimaal duren? Doe ze nu namelijk soms 1.5 uur maar ben beetje bang dat dat te kort is en ik dan voor de kat z'n kut aan het fietsen ben.

En hoe lang behoud je eigenlijk zo'n basis? Neem je die mee de winter over? Of moet je toch een beetje bijhouden om hem niet kwijt te raken.
1.5 uur hoor je vaak als minimum voor duurtraining.En je moet het zeker bijhouden in de winter. Oktober tot januari fiets ik niet zo veel, maar wel 3-4 keer per week voetbal. Als ik dan in januari weer begin is t toch wel behoorlijk weg gezakt.
  zondag 17 augustus 2014 @ 00:15:24 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_143497609
Maar bijhouden kan ook door 1x per weekend een lange duur-ATB-tocht te maken, met lage hartslag. In de winter dus.
pi_143497944
Oksel, je zal het niet verkeerd bedoelen, maar ik moet altijd ff reageren op die "als, als, als" verhalen. Mijn visie is, gewoon meedoen en laten zien wat je kan..of niet meedoen en dan niet gaan roepen van ja, als ik mee had gedaan dan had ik dit en dat, want toen, zus en zo deed ik ook duur dit en dat. Het is voor de jongens die wel meedoen ook niet leuk om te lezen, dat iemand roept van "oh dan had ik wel bij de groep gebleven".

Toen jij die Dolimiti reed, ging ik ook niet roepen van ohh dat segment zou ik vast even snel of sneller rijden, want in Luxemburg had ik ook een klim van die lengte en had ik een VAM van 3291 dus ik had je daar op 5minuten gezet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143498055
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Patroon, ik vind die klassen nog een beetje vaag. Je kan gewoon inschrijven en meerijden waar je wilt? Heb je dan niet figuren die qua niveau makkelijk meekunnen met elite maar zich inschrijven in sportklasse voor de bloemen?
Uhh,

Je hebt jeugdcategorieën 1 t/m 7 die zijn leeftijdsgebonden.
Nieuwelingen (15-16) jaar? (weet de leeftijden niet precies.
Junioren (17-18?)
Elite/belofte (18+)
Amateurs (18+)
Sportklasse

Tot en met de junioren ben je gebonden aan je categorie dmv leeftijd. Daarna kan je elite/belofte, amateur of sportklasse renner worden. Sommige wedstrijden zijn gemengd. Amateurs-Sportklasse of Elite/belofte-amateurs. Aan het begin van het jaar kies je een categorie en dan mag je 1x per jaar switchen.

En dan heb je ook nog masters 30+, 40+ 50+ etc.
pi_143498300
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Uhh,

Junioren (17-18?)
Elite/belofte (18+)
Amateurs (18+)
Sportklasse

Tot en met de junioren ben je gebonden aan je categorie dmv leeftijd. Daarna kan je elite/belofte, amateur of sportklasse renner worden. Sommige wedstrijden zijn gemengd. Amateurs-Sportklasse of Elite/belofte-amateurs. Aan het begin van het jaar kies je een categorie en dan mag je 1x per jaar switchen.

Maar van die vrijheid wordt nooit misbruik gemaakt?
pi_143498410
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar van die vrijheid wordt nooit misbruik gemaakt?
Momenteel rijdt er iemand (ik DM je die renner wel ff) bij de amateurs die bij de elites ook gewoon podium rijdt (3x 2e en 1x 3e bij elites dit jaar, won ook nog een elite meerdaagse). Hij zou eigenlijk gezien zijn uitslagen dit seizoen een elite licentie moeten hebben. Maar goed, niks moet. Hij wil geen klassiekers rijden en kan als amateur aan veel elite wedstrijden deelnemen, dus heeft het voor hem weinig nut om een elite licentie te nemen. Toch had ik liever gezien, dat iemand met een bepaald aantal uitslagen ofzo gedwongen wordt om een stapje hoger te doen, zeker als blijkt dat hij op dat hogere niveau ook podium kan rijden.

Moet wel zeggen, dat de meeste renners gewoon op het hoogste niveau willen rijden. Ik zou bijvoorbeeld meer waarde hechten aan een 15-20e plaats bij elite dan 5e plaats bij amateurs.
pi_143498624
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Momenteel rijdt er iemand (ik DM je die renner wel ff) bij de amateurs die bij de elites ook gewoon podium rijdt (3x 2e en 1x 3e bij elites dit jaar, won ook nog een elite meerdaagse). Hij zou eigenlijk gezien zijn uitslagen dit seizoen een elite licentie moeten hebben. Maar goed, niks moet. Hij wil geen klassiekers rijden en kan als amateur aan veel elite wedstrijden deelnemen, dus heeft het voor hem weinig nut om een elite licentie te nemen. Toch had ik liever gezien, dat iemand met een bepaald aantal uitslagen ofzo gedwongen wordt om een stapje hoger te doen, zeker als blijkt dat hij op dat hogere niveau ook podium kan rijden.

Moet wel zeggen, dat de meeste renners gewoon op het hoogste niveau willen rijden. Ik zou bijvoorbeeld meer waarde hechten aan een 15-20e plaats bij elite dan 5e plaats bij amateurs.
Dat is best wel een beetje gay ja.

Toen we nog 4e/5e klasse speelden kwam je af en toe ook teams tegen die op een veel te laag niveau voetbalden, ieder jaar kampioen werden maar ipv promoveren team opheffen, opnieuw inschrijven en weer een seizoen 5e klasse :')

Vanaf de 3e mag je niet meer vrij inschrijven en verplicht promoveren/degraderen. Wel zo eerlijk.
pi_143499020
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Uhh,

Junioren (17-18?)
Elite/belofte (18+)
Amateurs (18+)
Sportklasse

Is er eigenlijk een verschil tussen sportklasse en amateurs? Als ik het goed begrijp zijn er amper wedstrijden waar sportklasse renners alleen rijden.
pi_143499084
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:06 schreef gerwinner het volgende:

[..]

Is er eigenlijk een verschil tussen sportklasse en amateurs? Als ik het goed begrijp zijn er amper wedstrijden waar sportklasse renners alleen rijden.
Sportklasse wordt wel wat minder hard gereden en bij de amateurs rijden iets meer "gehaaide" jongens. Worden hier in het noorden niet zoveel sportklasse wedstrijden georganiseerd.
pi_143499709
  zondag 17 augustus 2014 @ 02:20:29 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143500485
Zo. Weer in utrecht. 200 en een beetje op de teller. Nu een duvel, douche en slapen. Lekker logeren bij 42 :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143500800
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 02:20 schreef kanovinnie het volgende:
Zo. Weer in utrecht. 200 en een beetje op de teller. Nu een duvel, douche en slapen. Lekker logeren bij 42 :D
Haha truste hè :P

Lekkere tocht hoor, hilarische discussie hier :D
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')