abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143438036
Op demonstreren heeft iedereen recht volgens de grondwet.
Nu heeft de burgemeester van Den Haag een demonstratieverbod opgelegd, met als reden dat er misbruik van wordt gemaakt door 'ideologische pyromanen'.

Op het moment dat er een demonstratie verbod wordt opgelegd op die gronden is dit politiek, want 'ideologische pyromanen' is een sterk emotioneel beladen term.
Emotie-politiek is een revolutionair wapen.

Dit verbod is al meteen aan het zorgen voor een politieke strijd (en zal ook gerechtelijk doorwerken, als een rechter straks moet belissen of de burgemeester die mocht doen, want daar kan het op uitdraaien)

Het zijn in deze zowel de demonstranten als burgemeester die beiden ideologisch bezig zijn

Binnen de demonstranten kunnen zich revolutionaren bevinden, of kunnen demonstraties worden georganiseert door revolutionaren, en kunnen ambtenaren zelf ook revolutionairen zijn. Dit is het hele probleem op dit moment. Overal zitten poppentjes die een idealistische gedachte hebben, op het moment dat die in te grote hoeveelheden in machtsposities zitten heb je als bevolking een probleem.

Dit alles werkt als olie op het vuur gooien, want er worden nu meer burgers bij een ideologische (dus onzichtbare) strijd betrokken. De verdedigers van de grondwet, voor- en tegenstanders demonstratierecht. Zijn uitspraak zal verder doorwerken dan in de burgerij (advocatuur en rechterlijke macht)

De rechter kan (als het zover komt, en politiek heeft vaker iets veroorzaakt waardoor advocaten en rechters in beweging moesten komen) blijkbaar nog maar een ding doen, zowel ideologie in demonstraties als bij ambtenaren verbieden, maar dit is een probleem, want ideologie is onzichtbaar, is niet te bewijzen.

Wat wel aantoonbaar is is het feit dat politieke uitspraken leiden tot meer beweging en strijd in burgers. Hiervoor zou de rechter of justitie de burger in moeten beschermen, want bewegingen die ontstonden in de bevolking waren vaker een probleem voor de vrijheid van burgers.
pi_143438387
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:47:45 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_143439329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:47 schreef Drugshond het volgende:
In de jaren 80 had je nog echte demonstraties. Nu is het allemaal wat lafjes.
Inderdaad, nu zijn het drie man en een paardenkop.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:10:54 #5
89730 Drugshond
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:20:33 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143439597
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_143439664
Ik was daar ook, dus je mag mij ook aanraken.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:25:35 #8
89730 Drugshond
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:26:37 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143439698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:24 schreef Tem het volgende:
Ik was daar ook, dus je mag mij ook aanraken.
Jij hebt op de kunstacademie gezeten, dus ik had niet anders verwacht.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:11:38 #10
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_143440588
quote:
Was dat die demonstratie met die Sovjetvlaggen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_143453070
Dit wordt dus weer niks, zoals gewoonlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')