abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143436043
http://www.theguardian.co(...)y-stops-short-border

quote:
Russian military vehicles enter Ukraine as aid convoy stops short of border

The white trucks of humanitarian aid rumbled through Russia in a convoy stretching for miles, moving slowly southwards on the M4 highway, amid a landscape of fertile fields and Ladas stopped at the roadside – their boots overflowing with watermelons for sale.

But, while the trucks came to a halt well short of Ukraine's border, a different Russian convoy did make the crossing into Ukrainian territory late on Thursday evening.

The Guardian saw a column of 23 armoured personnel carriers, supported by fuel trucks and other logistics vehicles with official Russian military plates, travelling towards the border near the Russian town of Donetsk – about 200km away from Donetsk, Ukraine.
pi_143436302
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:15 schreef DG1983 het volgende:
Dit kan net zo makkelijk een provocatie zijn.

[..]

Ja, dat snapte ik. Ik was mijn gedachte aan het volgen, ik kan het namelijk zelf moeilijk geloven.
Ah, ok, had de laatste edit gemist. Ik gok dat het Oekrainse leger de strijd wil beslissen voordat de humanitaire hulp (uit Kiev of Moskou) opdaagt of voordat de rebellen versterking krijgen. Al was er geen humanitaire hulp voor Donetsk bedoeld dacht ik...
Sowieso, als Donetsk valt komen er troepen vrij voor Luhansk, en Kiev weet dat eens de hulp daar arriveert er een hoop pers zal zijn, er meer aandacht zal komen voor de humanitaire situatie, en eens je dat hebt is het moeilijk om nog een groot offensief te voeren.
Witte fosfor kan een effectief wapen zijn, maar ik zou denken dat het op de manier dat het gebruikt werd enkel helpt tegen troepen in open veld, in loopgraven etc.
Met een dak boven je hoofd heb je niet meteen problemen wanneer het zo naar beneden komt. Kan de roofing in brand steken, maar je hebt tijd genoeg om te verkassen. En zo wijd verspreid zal het ook geen verstikkend effect hebben.
pi_143436469
Een Russische reporter in Parijs
lennutrajektoor twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 01:45:20 Everything was fine on #Russian live TV mocking #Ukraine & the EU sanctions until THAT fella popped up. http://t.co/w6Pt1n9tYn reageer retweet

_O-
pi_143436844
nevermind..

[ Bericht 65% gewijzigd door meth1745 op 15-08-2014 04:16:33 ]
pi_143437197
quote:
Alexei Pushkov, head of the International Affairs Committee of the Russian State Duma, lower house of the parliament, perceived that the Y 1987 Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty could be among the agreements likely to be denounced.

Moscow and Washington have been trading accusations over breaches of the bi-lateral treaty, which bars the signatories from possessing, producing or flight-testing such cruise missiles with a range of 500 to 5,500 km.

Mr. Putin did not rule out the possibility of pulling Russia out of the European Court of Human Rights (ECHR).

The ECHR has poorly performed the role it was originally set for, and has simply fulfilled “some political function,” he said.
pi_143437796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:44 schreef meth1745 het volgende:
Ah, ok, had de laatste edit gemist. Ik gok dat het Oekrainse leger de strijd wil beslissen voordat de humanitaire hulp (uit Kiev of Moskou) opdaagt of voordat de rebellen versterking krijgen. Al was er geen humanitaire hulp voor Donetsk bedoeld dacht ik...Sowieso, als Donetsk valt komen er troepen vrij voor Luhansk, en Kiev weet dat eens de hulp daar arriveert er een hoop pers zal zijn, er meer aandacht zal komen voor de humanitaire situatie, en eens je dat hebt is het moeilijk om nog een groot offensief te voeren. Witte fosfor kan een effectief wapen zijn, maar ik zou denken dat het op de manier dat het gebruikt werd enkel helpt tegen troepen in open veld, in loopgraven etc. Met een dak boven je hoofd heb je niet meteen problemen wanneer het zo naar beneden komt. Kan de roofing in brand steken, maar je hebt tijd genoeg om te verkassen. En zo wijd verspreid zal het ook geen verstikkend effect hebben.
Ik heb ergens gelezen dat die gasten de woon wijken waren aan het beschieten en legden het vast op een video camera. Beelden zijn waarschijnlijk bedoeld voor op de Russische TV. Dan gaan ze daar vertellen dat dit Oekrainse fasistische leger heeft gedaan, dat hun de stad hebben gebombardeerd. Wat al meerdere keren gebeurd (ik bedoel niet ht bombardament, maar die leugen). Misschien is fosfor ook een onderdeel van dit toneel stuk.
pi_143437841
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:55 schreef meth1745 het volgende:
Een Russische reporter in Parijs
lennutrajektoor twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 01:45:20 Everything was fine on #Russian live TV mocking #Ukraine & the EU sanctions until THAT fella popped up. http://t.co/w6Pt1n9tYn reageer retweet
[ afbeelding ]
_O-
Dat logo is van iets uit de Oekrane toch?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_143438986
quote:
Fierce fighting under way near Donetsk and Luhansk for control over strategic roads - Kyiv

Intense armed clashes are now in progress outside Donetsk, Luhansk and a number of other towns and villages in southeastern Ukraine, coordinator of the Kyiv-based Information Resistance group Dmytro Tymchuk said on his Facebook account on Friday morning.

"Armed clashes continue near Donetsk, Luhansk, Horlivka, Pervomaisk, Shakhtarsk (Molodetske), Torez, Popasna, Krasny Luch and Ilovayisk," he said.

"Fierce fighting" is under way for control over strategic motorways such as N21 near Shakhtarsk and M-04 near the villages of Novosvitlivka and Khreschuvate that link Donetsk and Luhansk with other insurgents-held areas, Tymchuk said.

The unlawful armed units resisting the Ukrainian army "are starting to relocate their personnel and hardware closer to the border with Russia," Tymchuk said.

"Obviously, the district of Sverdlovsk-Rovenky-Molodohvardiysk-Izvaryne, which has access to the border with the Russian Federation, will be the "last stronghold" of the militants," Tymchuk said.

The Ukrainian army's positions near the villages of Berezove, Ilyinka and Plotyna came under fire early on Friday morning, he added.
Dit is waarschijnlijk de bestemming geweest van de militaire colonne die over de grens kwam.

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 09:53:08 ]
The view from nowhere.
pi_143439169
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
11 civilians killed in Donetsk since Thursday
Eleven civilians have been killed in Ukraine's town of Donetsk since Thursday, and eight have been wounded, Town Hall reported on Friday.

Donetsk administration officials said fighting had taken place in the Petrovsky and Leninsky districts. The town was shelled with incendiary bombs, residents said.

"Residents of the Shiroky neighbourhood saw flashes in the sky at 23:00, Moscow time /19:00 GMT/, which supposedly were fire bombs," Town Hall's report said.

The town's 267 transformer station have no power, four neighbourhoods have no water supply and the local bakery and dairy plants are not functioning.
quote:

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 10:02:05 ]
The view from nowhere.
pi_143439301
quote:
Dat logo is van iets uit de Oekrane toch?
Ja, op dat t-shirt is volgens mij inderdaad Oekrainse emblem.
pi_143439434
Las net een bericht. Er zijn meer separatisten gesignaleerd bij een aantal dorpen om Lugansk. Afgelopen nacht waren er veel bombardementen van de Russische kant. In een van de dorpen hebben de terroristen de mortel guns en een Grad-artillerie truck in een achtertuin van de crche geplaatst.

En de konvooi met witte trucks stond vanochtend nog steeds stil, ergens op een kamp 35 km van de grens. http://censor.net.ua/phot(...)ger_smi_fotoreportaj (naar beneden scrollen voor de foto's)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:23:53 #15
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143439950
quote:
Humanitaire hulp - is een onderdeel van de legenda voor een mogelijke invasie van Poetin - Saakashvili

Voormalige Georgische president Michail Saakasjvili is er zeker van dat Vladimir Poetin wil zijn invasie van de Oekrane door een legende te verantwoorden, en een humanitair konvooi is een deel van de legende.

"Poetin beoordeelt de situatie per gegeven moment: "Is het nodig om binnen te vallen? Wanneer is het nodig om binnen te vallen?" Het hangt allemaal af van hoeveel meer tijd de door hem gestuurde krachten nog vol kunnen houden. Soms lijkt dat ze instorten, soms lijkt dat er een vooruitgang is. Voor een invasie heeft Poetin eerst een legende nodig dat het zou kunnen gerechtvaardigen. Ik denk niet dat dit Russische cargo rechtstreeks bestemd is voor invasie, maar het is een deel van de legende, die Poetin creert. "- zei Saakasjvili.

"Voor Rusland is het belangrijk om of een deel van een vredesoperatie worden, of een deelnemer aan de levering van humanitaire hulp. Rusland wilt legaal in de regio komen, om daarbinnen dan illegale dingen te kunnen doen. Ideaal zou zijn om het land te overtuigen om vredestroepen te accepteren, maar als het niet werkt moet je blauwhelmen in laten vallen in welk vorm dan ook - zei de ex-president van Georgi.

Michail Saakasjvili van mening dat Vladimir Poetin wilt dezelfde scenario gebruiken dat de VS hadden gebruikt tijdens hun humanitaire hulp aan Georgi in 2008.

"Poetin heeft een aantal westerse scenario's overgenomen. "Als westen het kunnen doen, dan kan ik het ook." Misschien heeft hij nu in zijn hoofd datzelfde humanitaire missie die Ameriknen hebben uitgevoerd in Georgie. Toen hadden de VS aangekondigd dat het de humanitaire hulp goederen naar Georgi zou leveren, zette haar aviatie en de Zesde Vlot in om de veilige levering van goederen te kunnen waarborgen waarborgen. Dit is precies wat opmars van de Russische troepen richting Tbilisi toen stopte. Poetin herinnert het zich als een zeer pijnlijke beet" zegt politik.
pi_143440669
Is er nou nog wat bekend geworden over die zogenaamde 'fosfor' aanval van gisteravond?
pi_143440727

[ Bericht 50% gewijzigd door trein2000 op 15-08-2014 11:20:12 (Verkeerde datum ( eerder incident)) ]
zie email 27 oktober
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:17:39 #19
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143440729
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef Infection het volgende:
Is er nou nog wat bekend geworden over die zogenaamde 'fosfor' aanval van gisteravond?
Kan er geen berichten over vinden, maar de vorige keer dat dat werd geroepen was er niets aan de hand. De ogen van de wereld zijn gericht op oost-Oekrane, dus je moet ook wel achterlijk zijn om met dat soort spul aan de gang te gaan.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143440758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:17 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kan er geen berichten over vinden, maar de vorige keer dat dat werd geroepen was er niets aan de hand. De ogen van de wereld zijn gericht op oost-Oekrane, dus je moet ook wel achterlijk zijn om met dat soort spul aan de gang te gaan.
Ben dan wel benieuwd naar wat het wel geweest is. Het leek toch wel heel erg veel op fosfor.
pi_143440838
Putin / Krim
rorychallandsAJ twitterde op donderdag 14-08-2014 om 11:24:28 Looks like a charity gala. It's actually a meeting of the #russia parliament - decamped to Yalta, Crimea. http://t.co/8MNTZBdkrz reageer retweet

quote:
In summary - key points from Putin's speech in Crimea

• More than 700 billion roubles to be forwarded to Crimea to create new jobs and update infrastructure.

• Rehabilitation of repressed people, supporting three official languages: Russian, Ukrainian, Crimean Tatar.

• We took a decision to have an embargo on western food.

• This is not only a response to sanctions, but to support domestic products and open up to new markets.
ria_novosti twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:21:16 Ukrainian Parliament passes bill to impose sanctions on Russia, including ban on energy transit reageer retweet
The view from nowhere.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:25:29 #22
361691 DeJori
pi_143440895
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:18 schreef Infection het volgende:

[..]

Ben dan wel benieuwd naar wat het wel geweest is. Het leek toch wel heel erg veel op fosfor.
De vorige keer was het vuurwerk:

quote:
Last week Russian state media gave big play to allegations that Ukrainian forces had used white phosphorus as an incendiary weapon in eastern Ukraine. In the midst of it, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov urged an investigation into the use of incendiary weapons.

[...]

After analyzing the LifeNews video clip, Human Rights Watch arms researchers concluded that it didn’t show a white phosphorous – or an incendiary weapon – attack. What the video actually appears to show is an illuminant or a pyrotechnic. First, the intensity of the burning and the amount of smoke it generated aren’t consistent with white phosphorus. Second, the substance falling from the sky in the video has a haphazard pattern, unlike an incendiary weapon. Third, there is no flash of an explosive bursting charge, no instantaneous uniform ignition of the substance, both characteristic of white phosphorus munitions. Whatever is falling from the sky is breaking apart in a non-uniform manner, more akin to crumbling or disintegrating – incendiary weapons don’t do this.

[...]

http://www.hrw.org/news/2(...)s-white-lies-or-what
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:30:01 #23
361691 DeJori
pi_143441015
quote:
Latest Ukraine Gas Deal Will Irk Russians

Anyone who has been watching Ukraine politics won’t be shocked by Kiev’s latest jab to Russia. This time a natural gas deal that awards the U.S. and Europe. The sanctions have worked.

According to Russia’s state run RIA Novosti anyway, the Ukrainian parliament passed a law Thursday that allows the government to hand over 49% of the country’s gas transport system to investors from the European Union and the United States. That is quite different from actually doing it, but it opens the door to the West and opens the wound that the Russia-Ukraine political imbroglio has caused since February, when pro-Russia president Viktor Yanukovych was ousted from office by extra legal means.

The law allows foreign operators the right to “the management and/or concession or lease” of the gas pipelines and underground storage facilities, now dominated by Russia. The law also allows Ukraine’s government to establish a company to operate underground storage facilities, in which American and European investors can own up to 49%.

Russia has apparently been excluded from the investment scheme.

The International Monetary Fund required Ukraine’s government to reform its economy, reduce government debt, and open up its market to foreign investment.

Ukraine’s economy has been in the gutter for the past year and has been kept afloat by the IMF and aid money from the E.U. and U.S., which have served as the Welcome Wagon for Kiev’s move westward.

This particular law is just the first step in attracting foreign investors from the U.S. and Europe into important sectors of Ukraine’s economy. Prime Minister Arseniy “Yats” Yatsenyuk has been a staunch ally of Washington since taking over in February, so it is no surprise that the move awards U.S. and European corporations instead of Russian natural gas players.

The law is unlikely to be an obstacle to Russia’s plans to build the South Stream gas pipeline through Ukraine and into Europe. Russia is Europe’s No. 1 foreign supplier of natural gas and South Stream has majors like France’s EDF and Italy’s ENI on board as well.

Europe’s natural gas demand is seen hitting 80 billion cubic meters by 2020. By 2030 estimates put it near 140 billion cubic meters as local gas supplies decline. This means that there will be plenty of room for Russian and non-Russian gas to enter Europe.

South Stream connects from existing pipelines in Anapa, Russia, near the Black Sea, runs under water, then hits land again at Bulgaria, Serbia, Hungary and Slovenia with the end point in Tarvisio, Italy. It will not touch Ukrainian soil. The politics of natural gas have often made Ukraine more foe than friend. Russia has turned off gas supplies to Ukraine on allegations that the country was keeping gas destined for Europe.

Ukraine and the West have been tag-teaming Russia for months. Sanctions against Russia began in March when the Crimean peninsula in the Black Sea, a former autonomous region of Ukraine, voted to secede and join the Russian Federation. Tensions began when Yanukovych rejected a trade deal with the E.U. in exchange for moving politically closer to Russia…and receiving nearly a 45% haircut on natural gas prices as reward.

Thousands protested against Yanukovych in the so-called EuroMaidan movement, ultimately leading to his downfall. Kiev divorced Moscow and quickly found a new lover. They’re now married and redecorating together.

Meanwhile, Russia and Ukraine continue to be locked in battle, with east Ukraine cities still the scene of violent, civil unrest between Russian separatists and the Ukrainian military.

http://www.forbes.com/sit(...)l-will-irk-russians/
pi_143441018
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:25 schreef DeJori het volgende:

[..]

De vorige keer was het vuurwerk:

[..]

Deze keer was het duidelijk fosfor. Zag je aan de manier waarop het splitste, en hoe lang het bleef branden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:32:21 #25
361691 DeJori
pi_143441080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Deze keer was het duidelijk fosfor. Zag je aan de manier waarop het splitste, en hoe lang het bleef branden.
Oke. Ik heb daar geen verstand van, dus kan daar geen uitspraken over doen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:34:00 #26
361691 DeJori
pi_143441116
quote:
ria_novosti twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:21:16 Ukrainian Parliament passes bill to impose sanctions on Russia, including ban on energy transit reageer retweet
Ik ga het toch nog een keer aanhalen, want er wordt in alle berichtgeving aan voorbijgegaan:

quote:
"The adoption of the sanctions law will not lead automatically to sanctions against any entity, including Gazprom. The law simply establishes the legal right to implement them," the statement said."

http://www.rferl.org/cont(...)russia/26530692.html
pi_143441235
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:34 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik ga het toch nog een keer aanhalen, want er wordt in alle berichtgeving aan voorbijgegaan:

[..]

Is ook meer om Europa onder druk te zetten, ze onderhandelen in Brussel over een voorstel van Oekraine om het gas te "ontvangen" aan de Russische grens, zodat het Europees gas zou zijn als het door Oekraine gaat...
pi_143441299
Liveuamap beweert dat rusland nucleaire faciliteiten op de krim wil veroveren,
zie email 27 oktober
pi_143441347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:41 schreef trein2000 het volgende:
Liveuamap beweert dat rusland nucleaire faciliteiten op de krim wil veroveren,
Wat valt er te veroveren? Ze hebben de Krim in handen.
pi_143441454
Geen idee maar dat staat daar.
zie email 27 oktober
pi_143441500
quote:
Ukraine border guards inspect Russian aid convoy

Ukraine says its border guards are inspecting a controversial Russian aid convoy parked at the frontier.

Ukrainian officials quoted by the Interfax agency said the cargo, bound for cities in eastern Ukraine held by pro-Russian rebels, was being checked.

Ukraine fears the convoy may carry military supplies for the rebels, an accusation Russia has rejected.

On Thursday, two reporters said they saw Russian army vehicles heading into Ukraine, into rebel-held territory.

Ukrainian security officials said that they had spotted a column of armoured personnel carriers and military lorries crossing into Ukraine.
http://www.bbc.com/news/world-europe-28802849
pi_143441513

EuromaidanPR twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 06:37:55 Lenin statue being dismantled in the city of #Dnepropetrovsk |EMPR News @yaugorel #Ukraine http://t.co/qQh4IDFuMG reageer retweet

[ Bericht 13% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 12:08:58 ]
The view from nowhere.
pi_143441557
quote:
Welk van de twee die bij kharkiv of die 160 die spoorloos zijn?
zie email 27 oktober
pi_143441630

StateOfUkraine twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:24:22 Source: Recent Russian military convoys were sent into #Ukraine to help RU fighters near #Snizhne. Russians now control new border crossings reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:49:53 UA soldiers: we're dying fighting the Russian army, not 'rebels' but we're not allowed to return fire into #Russia http://t.co/1HnXHQrH0V reageer retweet
Liveuamap twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:53:00 FSB: the Russian military had not crossed the border with Ukraine via @itass http://t.co/dXKi04SMoS reageer retweet
MaximEristavi twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 09:31:37 Russian military vehicles cross into Ukraine almost every night - FM @PavloKlimkin to @BILD's @ronzheimer https://t.co/q1T4hBcpKA reageer retweet

[ Bericht 16% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 12:07:53 ]
The view from nowhere.
pi_143441658
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:46 schreef trein2000 het volgende:
Geen idee maar dat staat daar.
Bericht gevonden:
quote:
MFA of Ukraine expressed its strong protest in connection with the attempts of capture Ukrainian nuclear facilities in the Crimea.

This is stated in the notice Ukrainian Foreign Ministry.

According to the report, Russia is trying to use their national jurisdiction to nuclear installations, facilities and materials Ukraine, located in the temporarily occupied Crimea and Sevastopol, and to extend to them the provisions of the agreement between the Soviet Union and the IAEA on February 21, 1985.

In leased to the Russian side note stressed that all nuclear facilities, installations and materials found in the Crimea and Sevastopol are the property of Ukraine. Their legal status, operating procedures, use and maintenance by the legislation of Ukraine and the provisions of the agreement between Ukraine and the IAEA.

"Russia's attempts to commit any act aimed at the unilateral change of national jurisdiction nuclear facilities in Ukraine Russia temporarily occupied territory, is void. Such actions pose a direct threat to the international regime established by the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons of 1 July 1968", - said the Foreign Ministry.

Office reminded that in Ukraine, including the temporarily occupied Crimea and Sevastopol are not allowed nuclear weapons or redirecting nuclear material and nuclear facilities in Ukraine, including research reactor DR-100 and other nuclear installations Sevastopol National University of Nuclear Energy and Industry , for military use.

"In this regard, the Foreign Ministry warns Ukraine Russian party from taking any action related to the violation of the non-nuclear status of Ukraine, occupied by the Russian Federation", - said in a statement.

As you know, on Thursday, Russian President Vladimir Putin, while in the Crimea, promised that Russia will soon have arms, which is not even a single country. He also spoke of a "nuclear deterrent force."
pi_143441683
FSB: Russische militairen zijn Oekrane niet binnen gegaan.
zie email 27 oktober
pi_143441950
courtneymoscow twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:33:48 Got to check out more convoy trucks this morning. A lot of them mostly empty like this one http://t.co/9qM7bYliv9 reageer retweet
ChristopherJM twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:34:11 Rebels on the move. Convoy of 5 or 6 Vostok Battalion armored vehicles and self-propelled weaponry just rolled through central #Donetsk. reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143441993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

Oke. Ik heb daar geen verstand van, dus kan daar geen uitspraken over doen.
Misschien had ik moeten zeggen, zo zouden fosfor granaten eruit zien, en de verspreiding van de brokstukken leek te onregelmatig voor vuurwerk, normaal heeft dat een meer esthetische kwaliteit. Kan ook niets bedenken dat zo lang zou branden, bij vuurwerk gebruikt men daarvoor houtskool, eventueel magnesium of aluminium deeltjes, maar dat zie je uitdoven of flikkeren.
Rode fosfor zou misschien een mogelijkheid zijn.
pi_143442273
New York Times
A Ukraine City Under Siege, ‘Just Terrified of the Bombing’

Goed stuk over de situatie in Lugansk, hieronder 3 quotes
quote:
But to people standing in the bread and water lines that snake through the streets, life here is tough but far from catastrophic. In the predawn, the city comes alive with pedestrians carrying plastic water bottles, headed for the working fountains and grocery stores, on the assumption that fewer shells land early in the morning. One grocery had noodles, gum, sugar, eggs and vodka.

The only relief most people here seek is from the shelling, which goes on night and day.
quote:
But the shelling remains the greatest danger and the most trying aspect of daily life. The separatist government reported Thursday that 40 people had been killed in the shelling in the previous 24 hours.

On the main boulevard, rebels tear about in trucks mounted with Grad rocket launchers, moving from one site to another inside the city, to avoid the inevitable return fire.

The Ukrainian forces are in the countryside all about, dug into positions in the open steppe. In their trenches and armored vehicles, they are all but impervious to even the most intensive rebel shelling.

If one side shoots from one place, then their opponent will shoot back at that place, Dr. Gennady M. Buniyev, the director of a trauma ward here, said, choosing his words carefully and insisting on his neutrality in the conflict, as the windows of his office shook from outgoing rounds.
quote:
Officials with the Luhansk Peoples Republic could not be found to comment on the tactic of firing from residential neighborhoods, inviting return fire to them. At the headquarters building, a teenager with a Kalashnikov standing behind sandbags said the press office was not open Thursday morning.

Luhansk, a sprawling, dusty industrial city where the now-idle locomotive factory was a main employer, had a prewar population of about a half-million. It is impossible to say how many people have left; estimates range from a third to two-thirds. But many homes remain occupied. One woman said that 7 out of 10 houses on her street were still full.

[ Bericht 41% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 12:49:24 ]
The view from nowhere.
pi_143442410
EuromaidanPR twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 12:16:26 Meanwhile, this has appeared in a field outside #Russian Donetsk. Didn't notice it yesterday, @RolandOliphant http://t.co/IhxeUbqApF |EMPR reageer retweet

EuromaidanPR twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 09:29:23 On 13-15Aug Aidar battalion lost its 5servicemen, 30injured. 51st brigade: 6killed. 4more casualties tbc https://t.co/Sha4pid6yM |EMPR #ATO reageer retweet
Aha, hier komen deze maps vandaan: http://informnapalm.org/daily-updates/
SPOILER: Nu met cryptische uitleg zoals alleen een automatische vertaling deze kan brengen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 12:28:49 ]
The view from nowhere.
pi_143442479
Wat denken jullie is dit de opmaat naar een invasie? Ik ben bang van wel.
zie email 27 oktober
pi_143442562
Oekraine is fucked. Aan de grens en waarschijnlijk dus ook over de grens staat het Russische leger, ze kunnen zo nooit de toevoer van strijders en materiaal uit Rusland stoppen. Ik las ergens al dat de soldaten de opdracht hadden gekregen niet op de Russen in Rusland zelf te schieten, maar dat ze regelmatig vanaf de grens bestookt worden.
pi_143442650
quote:
Dit vind ik echt een schande! Olie op het vuur en een groot deel van de bevolking zal hier woest om zijn. Hoezo polariseren?? Lenin hoort gewoon daar te blijven staan, omdat hij ook voor de Oekraine een vader des vaderlands is. Het lijkt erop dat men in Kiev werkelijk alles er aan doet om de verhoudingen nog verder te verzieken!! :r
pi_143442692
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dit vind ik echt een schande! Olie op het vuur en een groot deel van de bevolking zal hier woest om zijn. Hoezo polariseren?? Lenin hoort gewoon daar te blijven staan, omdat hij ook voor de Oekraine een vader des vaderlands is. Het lijkt erop dat men in Kiev werkelijk alles er aan doet om de verhoudingen nog verder te verzieken!! :r
Lenin was een massamoordernaar, ook wel tekenend dat je uit alle berichten van gisteren en vandaag het omgooien van Lenin eruit pakt :')

Je hebt zeker de colonnes van Russisch militair materiaal bewust genegeerd in de hoop dat je nog iets kon vinden wat Oekraine heeft gedaan om schande over te roepen.
pi_143442719
Is er nog wat gezegd over het gebruik van witte fosfor in Donetsk?
pi_143442733
En de Russen blijven gewoon glashard ontkennen. Net zoals ze ook niks te maken hadden met de milities die opeens opdoken in de Krim :')

Wat een vuil spel spelen die Russen zeg.
pi_143442766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:36 schreef Breekfast het volgende:
En de Russen blijven gewoon glashard ontkennen. Net zoals ze ook niks te maken hadden met de milities die opeens opdoken in de Krim :')

Wat een vuil spel spelen die Russen zeg.
Ze kunnen die tanks in Kiev parkeren onderhand en nog zullen ze het ontkennen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:37:16 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143442775
Optie 6: Igor heeft zich bij het Russische leger aan de andere kant van de grens gevoegd ter ondersteuning bij de cordinatie, en geeft nu aan waar troepen en materieel gestationeerd moeten worden. Deze gegevens heeft hij de afgelopen weken ter plaatse ingewonnen.
Say what?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:39:34 #49
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143442833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dit is niet de eerste keer dat er een Lening sneuvelt hoor.
Say what?
pi_143442853

lege wagens, toch een decoy dus...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_143442904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:40 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]

lege wagens, toch een decoy dus...
De Russen zeggen dat sommige lege trucks backups zijn voor wanneer ze pech hebben. Ik geloof best dat de organisatie van die stoet niet op de hoogte is van de andere plannen van het Kremlin.

BBCGavinHewitt twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 12:31:12 Brit For Sec Hammond says reports that Russian military forces have crossed into Ukraine could have 'very serious' consequences. reageer retweet
pi_143442944
Ik zie toch echt pallets met stuff.
zie email 27 oktober
pi_143442974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:43 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie toch echt pallets met stuff.
ja met een paar zakken rijst. je kan het aantal wagens op deze manier makkelijk met een factor 10 reduceren.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_143442984
Wanneer gaat de NAVO eens wapens leveren aan Kiev?

Het is olie op het vuur gooien in dit conflict maar als Rusland massaal militair materiaal en troepen naar Oost Oekraine gaat sturen kan de NAVO niet anders.
pi_143443006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:

Het is olie op het vuur gooien in dit conflict maar als Rusland massaal militair materiaal en troepen naar Oost Oekraine gaat sturen kan de NAVO niet anders.
Daar is het nu allemaal te laat voor.
pi_143443014
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja met een paar zakken rijst. je kan het aantal wagens op deze manier makkelijk met een factor 10 reduceren.
Ooit gehoord van propaganda?
zie email 27 oktober
pi_143443026
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar is het nu allemaal te laat voor.
Hoezo?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:47:55 #58
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143443074
quote:

Wapens leveren aan Kiev? Met alleen wapens wordt het leger niet per definitie sterker ofzo.
Say what?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:49:25 #59
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143443123
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hoezo?
Het Oerkanse leger is een ongeregeld zooitje, het lukt ze niet eens een paar honderd gewapende 'seperatisten' te verslaan. Met nieuwe wapens verander je daar weinig aan.
Say what?
pi_143443209
Veel trucks schijnen half leeg te zijn. Efficint. :')
pi_143443225
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hoezo?
Stel dat Rusland de aanval doorzet en Oekraine daadwerkelijk binnenvalt of nou ja, met meer materieel Oekraine binnenvalt, inclusief bombardementen op de stellingen, tanks etc. vanuit de lucht.

Dan is het logistiek onmogelijk om op tijd genoeg troepen in Oekraine te krijgen om de Russen tegen te houden. Daarnaast als je dan bijvoorbeeld de Russische eenheden die oprukken gaat bombarderen als Engeland of Frankrijk dan heb je WW3.

Nee, in het ergste geval valt Rusland Oekraine binnen op meerdere fronten (Krim, Oost Oekraine, Wit Rusland) vervolgens racen ze vanuit Wit Rusland naar Kiev, omsingelen ze het Oekrainse leger in het oosten. Schoppen ze in Kiev de 'Nazi's/fascisten/CIA' uit de Rada vandaan en tekenen ze een wapenstilstand. Vervolgens beginnen de onderhandelingen, maar die starten dan met 'groot' voordeel voor Rusland, terwijl ze nu aan de verliezende hand zouden zijn. (praktisch hebben ze alleen de Krim in handen).

Als je een Russische invasie vandaag of morgen wilt stoppen dan moet het Poolse leger een linie opzetten in Kiev en de NAVO response force minimaal al in Polen zitten.
pi_143443243
De machteloosheid van de NAVO en de EU jegens Rusland is toch wel pijnlijk om te zien. Poetin lijkt het allemaal niks te interesseren, wil je daar wat aan veranderen zal je toch met aanzienlijk zwaarder geschut (figuurlijk) op de proppen moeten komen dan nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2014 12:58:34 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:55:35 #63
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143443293
Oekrane heeft wel zware raketten in het oosten klaarstaan die Rusland kunnen raken, ze zouden bijvoorbeeld Rostov aan de Don kunnen beschieten. Ik raad het Oekranse leger dat echter af om te doen, want dat betekend einde Oekrane.
Say what?
pi_143443334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Veel trucks schijnen half leeg te zijn. Efficint. :')
Zal wel meevallen, als journalisten willekeurig mochten kiezen welke ze wilden inspecteren, en er nu pas halflege gevonden worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:41 schreef Nintex het volgende:

[..]

BBCGavinHewitt twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 12:31:12 Brit For Sec Hammond says reports that Russian military forces have crossed into Ukraine could have 'very serious' consequences. reageer retweet
Hoezo, De Britten zeggen dat dit al maanden gebeurt, waarom zou het nu ernstige consequenties hebben...
pi_143443365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:53 schreef J.B. het volgende:
De machteloosheid van de NAVO en de EU jegens Rusland is toch wel pijnlijk om te zien. Poetin lijkt het allemaal niks interesseren, wil je daar wat aan veranderen zal je toch met aanzienlijk zwaarder geschut (figuurlijk) op de proppen moeten komen dan nu.
Dat valt best mee, we kunnen ze economisch al hard raken. Oekraine is natuurlijk 'grijs gebied', het hoort nog niet bij de EU/NAVO en/of Rusland. Wat dat betreft zijn ze op dit moment vogelvrij. Machteloos zijn we niet, maar Rusland deelt een lange grens en geschiedenis met Oekraine. Er zijn op dit moment weinig mensen/landen, eigenlijk geen, die hun leven op het spel willen zetten voor de failliete inboedel van Oekraine.
pi_143443564
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:53 schreef J.B. het volgende:
De machteloosheid van de NAVO en de EU jegens Rusland is toch wel pijnlijk om te zien. Poetin lijkt het allemaal niks te interesseren, wil je daar wat aan veranderen zal je toch met aanzienlijk zwaarder geschut (figuurlijk) op de proppen moeten komen dan nu.
Het is denk ik meer een gebrek aan wilskracht om iets te doen jegens Rusland dan dat het machteloosheid is.

Uiteindelijk is de NAVO in alle aspecten duidelijk sterker dan Rusland. Het is ook niet voor niks dat Poetin zich nog niet bezig heeft gehouden met Russische minderheden in de Baltische staten.

Poetin speelt gewoon in op het feit dat er de wil niet is in het Westen is om iets aan de acties van Rusland in Oekraine te doen.
pi_143443621
Live cam Donetsk:
niet de meest opwindende beelden...
pi_143443725
Ondertussen in Warsaw:

pi_143443750
Is dat een parade of rukt het leger op?
zie email 27 oktober
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:10:17 #70
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_143443776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:09 schreef trein2000 het volgende:
Is dat een parade of rukt het leger op?
Check rechtsonder...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_143443818
Oeps
zie email 27 oktober
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:13:18 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_143443860
quote:

Is de Oekrane dan een NAVO Land en daarom moeten ingrijpen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_143443874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:05 schreef meth1745 het volgende:
Live cam Donetsk:
niet de meest opwindende beelden...
Je zou niet zeggen dat er oorlog is.
pi_143443914
Zeer veel berichten over Russische troepenverplaatsingen rond grensgebied en in Oekrane zelf.

shaunwalker7 twitterde op donderdag 14-08-2014 om 18:49:37 Erm ok so this isn't humanitarian aid. Column of over 20 APCs, 10km from the Ukraine border, and heading closer http://t.co/OMvJmHzsx1 reageer retweet
BBCSteveR twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 07:18:23 A dozen of these have just passed by us in the direction of the border. Cannot confirm that is where they're heading. http://t.co/XOya5Z9NT4 reageer retweet
TomBartonJourno twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:32:45 #Russian military hardware near the #Ukraine border and the convoy on Thursday. http://t.co/NWwYR1MfAC reageer retweet
shaunwalker7 twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:13:34 Can anyone identify these chaps? http://t.co/5cVUN2xqd2 reageer retweet
BBCSteveR twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:59:31 Help required. Spotted two of these yesterday when the aid convoy arrived in Kamensk-Shakhtinsky (but what is it?) http://t.co/BunnI4YeyF reageer retweet
lennutrajektoor twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:01:46 Estonian Postimees.ee published pictures of #RUS regular army crossing #UKR border CP. http://t.co/VKO27OoIvr http://t.co/Mjsk6YmOxK reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 08:40:13 #BREAKINGPICTURE of the Russian army convoy that invaded #Ukraine yesterday evening. http://t.co/6YIcsSIxZi reageer retweet
lennutrajektoor twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:09:06 August 15 #Doentsk, #Russian army APCs & SAU Akatsya 152mm self-propelling howitzers. Purest form of an invasion. http://t.co/87gMR6oIvw reageer retweet
birgitvirnich twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 08:46:09 Nervenkrieg in der Naehe des ukrainisch-russischen Grenzgebiets. Gepanzerte Fahrzeuge10KM vor Grenze. http://t.co/5INiCyPeVY reageer retweet
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_143444039
Dus in feite hebben de russen een hoop soldaten en materieel in donetsk en een hoop aan de grens (voor loehansk)??
zie email 27 oktober
pi_143444063
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:53 schreef J.B. het volgende:
Iedereen die niet wil escaleren, lijkt machteloos tov iemand die pakt wat hij pakken kan. Maar deze laatste stuurt aan op een oorlog. Daarmee maakt hij zich tot de paria van de wereld en dat is zijn zwakke plek.
The view from nowhere.
pi_143444109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, maar wel om 2 andere redenen:

1) Geopolitiek. Poetin probeert alle gebieden in Oost Europa met Russische minderheden af te snoepen van soevereine landen. We hebben dit al bij de Krim toegestaan, nu doet Poetin het in Donetsk en Loegansk en de NAVO legt ze amper iets in de weg. Als je wilt voorkomen dat Poetin denkt alles te kunnen maken moet je nu hard weerstand bieden. Kiev bewapenen hoort daar gewoon bij.

2) Als we willen dat Oekraine nog als land kan blijven functioneren, is het denk ik van belang de Russen en de rest van de rebellen zo snel mogelijk weg te krijgen daar. Na een snelle militaire overwinning zou Kiev denk ik alles op alles moeten zetten om de mensen in Donetsk en Loegansk te helpen met veel financiele middelen voor wederopbouw en een gedecentraliseerd bestuur.
pi_143444280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Artikel 5 zegt dat een aanval op 1 is een aanval op allen. Maar dat betekent niet, dat landen die geen lid zijn van de NAVO nooit geholpen of beschermd worden. Koeweit is ook bevrijd.

Het is maar hoe bont Rusland het maakt. Het Westen voert een behoedzaam beleid, waarin zij reageert op Rusland en afhankelijk daarvan escaleert of de-escaleert.
The view from nowhere.
pi_143444468
Ik ben wel benieuwd wat Europa gaat doen als Rusland de militaire betrokkenheid in Oost Oekraine gaat opvoeren.

We zijn nu op een punt beland waarbij de volgende stap in nieuwe sancties waarschijnlijk echt pijn gaat doen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:34:38 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_143444483
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:21 schreef Breekfast het volgende:
Na een snelle militaire overwinning zou Kiev denk ik alles op alles moeten zetten om de mensen in Donetsk en Loegansk te helpen met veel financiele middelen voor wederopbouw en een gedecentraliseerd bestuur.
Wensdenken. Het land is failliet. Ze hebben een mega schuld bij de Russen en sinds de soevereiniteit is het land ten onder gegaan aan corruptie. En het leveren van wapens aan Kiev laat het al helemaal uit de hand lopen. Daarbij weet je niet wat met die wapens gebeurt wanneer de Pro-russen verslagen zijn. Mogelijk vallen die weer in handen van splinter groeperingen die altijd ontstaan tijdens een burgeroorlog. We hebben dat ook al gezien in het MO. Maar schijnbaar leren we het nooit.
Nogmaals zolang Poetin geen NAVO land wil bezetten is ingrijpen een zeer gevaarlijke onderneming. Het geeft de Russen daarmee ook nog meer mogelijkheden om ook harder in te grijpen. Daarbij zal dan definitief met Rusland gebroken worden. En of dat op de lange termijn een ideale situatie is, moet je dan nog maar afwachten.

Zoals M. van Rossem stelde. De twee deling is uiteindelijk niet te vermijden.
pi_143444490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Artikel 5 zegt dat een aanval op 1 is een aanval op allen. Maar dat betekent niet, dat landen die geen lid zijn van de NAVO nooit geholpen of beschermd worden. Koeweit is ook bevrijd.

Het is maar hoe bont Rusland het maakt. Het Westen voert een behoedzaam beleid, waarin zij reageert op Rusland en afhankelijk daarvan escaleert of de-escaleert.
Het westen zal nooit een oorlog met de RUssen riskeren. en al helemaal niet om Oekraine. Koeweit was een heel ander geval, omdat Irak een militair relatief zwak land was.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:35:05 #82
192592 SureD1
------------------------------
pi_143444496
[quote]14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:15 schreef Happel het volgende:
Zeer veel berichten over Russische troepenverplaatsingen rond grensgebied en in Oekrane zelf.

shaunwalker7 twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:13:34 Can anyone identify these chaps? http://t.co/5cVUN2xqd2 reageer retweet
BBCSteveR twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:59:31 Help required. Spotted two of these yesterday when the aid convoy arrived in Kamensk-Shakhtinsky (but what is it?) http://t.co/BunnI4YeyF reageer retweet
Onderdelen van een S-300 systeem of iets soortgelijks?
pi_143444558
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:35 schreef SureD1 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 15 augustus 2014 13:15 schreef Happel het volgende:

Onderdelen van een S-300 systeem of iets soortgelijks?
Van BUK systeem, radar.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:39:58 #84
192592 SureD1
------------------------------
pi_143444662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Van BUK systeem, radar.
Ik zag het ja, BUK inderdaad...
pi_143444687
Over de laatste militaire colonne
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 08:28:32 BreakingNews German public TV reports for the first time, Russian army forces invaded Ukraine, citing @shaunwalker7 and @RolandOliphant. reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 09:18:52 #Breaking Ukrainian intelligence sees "significant increase in the number of militants in the settlements #Shnizhne, Torez and Shahtersk." reageer retweet
Over de zuidelijke pocket
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:28:02 Footage from the village of #Stepanivka.Ukrainian forces lost dozens of vehicles due to Russian army shelling. Also many arms NOT destroyed. reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:29:32 This also shows the unbelievable lies/appeasement policy from the Ukr. side, denying, it was #Russia that attacked and defeated it there... reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:33:31 Rus invaders capture Ukr army #Grad system and lots of other weapons in #Stepanivka. ONLY b/c of Russian shelling!! http://t.co/dIlNaoO0m6 reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 10:39:27 We are told, the Ukr army still holds #Saur_Mogila hill.How is it then possible, Rus invaders move freely in #Stepanivka and #Maryinivka??? reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143444712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wensdenken. Het land is failliet. Ze hebben een mega schuld bij de Russen en sinds de soevereiniteit is het land ten onder gegaan aan corruptie. En het leveren van wapens aan Kiev laat het al helemaal uit de hand lopen. Daarbij weet je niet wat met die wapens gebeurt wanneer de Pro-russen verslagen zijn. Mogelijk vallen die weer in handen van splinter groeperingen die altijd ontstaan tijdens een burgeroorlog. We hebben dat ook al gezien in het MO. Maar schijnbaar leren we het nooit.
Nogmaals zolang Poetin geen NAVO land wil bezetten is ingrijpen een zeer gevaarlijke onderneming. Het geeft de Russen daarmee ook nog meer mogelijkheden om ook harder in te grijpen. Daarbij zal dan definitief met Rusland gebroken worden. En of dat op de lange termijn een ideale situatie is, moet je dan nog maar afwachten.

Zoals M. van Rossem stelde. De twee deling is uiteindelijk niet te vermijden.
De vergelijking met het Midden Oosten is niet helemaal op zijn plaats. In Oekraine, hoeveel corruptie er ook mag bestaan, zijn er wel staatsstructuren waar je op kan terugvallen. Een anarchie met allemaal losse milities met wapens is dus niet heel waarschijnlijk. Daarnaast zijn tot nu toe de burgers nog enigsinds gespaard gebleven van het conflict als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Syrie. Nu een snelle overwinning boeken kan dus nog de 'wonden' helen bij de burgerbevolking.

Maar wat is joun voorstel precies? Loegansk en Donetsk aan de Russen geven? En wat gaan we doen als Rusland begint over de Russische minderheden in de Baltische staten? Dan moeten we opeens weigeren? Dat betekent dat we wel toestaan dat gebieden met Russische minderheden naar Rusland teruggaan, maar als het NAVO gebied is wordt het een ander verhaal?

Dat is inconsequent beleid en kun je niet verkopen.
pi_143444745
The view from nowhere.
pi_143444802
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wensdenken. Het land is failliet. Ze hebben een mega schuld bij de Russen en sinds de soevereiniteit is het land ten onder gegaan aan corruptie. En het leveren van wapens aan Kiev laat het al helemaal uit de hand lopen.
De zoon van de Vice-President Joe Biden, genaamd Hunter Biden gaat het daar financieel weer helemaal op de rit krijgen. Dat moet helemaal goed komen aangezien hij ook nog familie is van John Kerry. :')

Bron: http://time.com/2964493/ukraine-joe-biden-son-hunter-burisma/
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:50:51 #89
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143444976
Wat een ophef ineens, er rijdt al weken vanalles over de grens met Russische vlaggen. Er is zoveel materieel aanwezig voor de 'seperatisten' dat ik mij verbaas dat het Oekranse leger Donetsk zo 'eenvoudig' kon omsingelen.
Say what?
pi_143445008
De situatie kan makkelijk verder escaleren, denkt Hunin. 'Als de Russische militaire voertuigen Loehansk bereiken, zal het Oekraense leger waarschijnlijk gaan schieten. Dat recht hebben ze, want de Russen zijn in dat geval de bezetter. De kans is aanwezig dat de Russische president Poetin vervolgens tanks en meer mankracht naar oost-Oekrane stuurt om het bloedvergieten te stoppen. Het Oekraense leger maakt dan geen schijn van kans.'

Gaat het oosten van Oekrane het schiereiland de Krim achterna, dat is ingelijfd door Rusland? Tot een annexatie zal het volgens Hunin niet komen. Hij gelooft eerder in het scenario dat zich eerder in Transnistri en Zuid-Osseti afspeelde: de Russen drongen daar binnen onder het voorwendsel om de bevolking te beschermen. Ze zitten er echter nog steeds. Hunin: 'Het probleem met de Russen is dat je weet wanneer ze komen, maar niet wanneer ze weer weggaan.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-binnendringen.dhtml
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:55:33 #91
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:51 schreef Automatisch het volgende:
Gaat het oosten van Oekrane het schiereiland de Krim achterna, dat is ingelijfd door Rusland?
Nee, Rusland heeft niets aan die gebieden. De Krim was vele malen belangrijker voor Rusland.
Say what?
pi_143445243
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 13:30:48 #BRK Ukraine says, bombing of #Donetsk with "incendiary bombs" was not conducted by it, but by Russian invaders! "We don't have such bombs." reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:36:02 #BreakingPicture The Russian invasion continues. More western jornalists film army, passing "humanitarian convoy".http://t.co/u7TRdClFXx reageer retweet

MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 13:13:18 German TV correspondant @birgitvirnich witnesses 19 Russian army armored vehicles, rolling towards the Ukr. border.http://t.co/BpP2YSxJme reageer retweet

MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 11:43:29 #BreakingNews SEVENTY new Russian armored vehicles arrived via #Marynivka border crossing in #Shnizhne tonight - ATOhttps://t.co/WFYEfomcd6 reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143445331
Wachten tot de hel losbarst
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:05:25 #94
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445395
Beide partijen ontkennen weer in alle toonaarden, Russische voertuigen zijn niet de grens overgestoken en Oekrane bezit geen fosforbommen. Elke keer gaan ze weer een stap verder.
Say what?
pi_143445398
Mogen we het nu een keer een invasie noemen? :P
pi_143445400
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:03 schreef theNull het volgende:
Wachten tot de hel losbarst
Dit zijn normale versterkingen, geen invasie.
The view from nowhere.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:07:33 #97
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445461
Reuters meldt dat het hulpkonvooi is aangekomen in Lugansk
Say what?
pi_143445562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:07 schreef UpsideDown het volgende:
Reuters meldt dat het hulpkonvooi is aangekomen in Lugansk
Die van Oekraine, of die van Rusland? E
pi_143445567
De Litouwse minister van Buitenlandse Zaken heeft berichten gekregen over zeventig Russische militaire voertuigen die vannacht de Oekraense grens zouden zijn gepasseerd. Dat zei hij voorafgaand aan een spoedvergadering met de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU-landen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:10:45 #100
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143445577
De Russen zullen Oost Oekraine zeker niet willen veroveren. Wat ze wel kunnen doen, is er een soort stabilisatiemacht plaatsen en de inwoners van Oost Oekraine Russische paspoorten geven en een autonoom "provinciebestuur" aanstellen. Dan blijft het een onderdeel van Oekraine, maar Kiev heeft er in feite niets te zeggen. Dit kan een onderdeel van een duurzame oplossing zijn, waarbij zowel de rechten van de mensen in Oost Oekraine gerespecteerd worden en West Oekraine tot op zekere hoogte zijn eigen ding kan doen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:10:57 #101
321876 Cherna
Fuck the System
pi_143445585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De vergelijking met het Midden Oosten is niet helemaal op zijn plaats. In Oekraine, hoeveel corruptie er ook mag bestaan, zijn er wel staatsstructuren waar je op kan terugvallen. Een anarchie met allemaal losse milities met wapens is dus niet heel waarschijnlijk. Daarnaast zijn tot nu toe de burgers nog enigsinds gespaard gebleven van het conflict als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Syrie. Nu een snelle overwinning boeken kan dus nog de 'wonden' helen bij de burgerbevolking.

Maar wat is joun voorstel precies? Loegansk en Donetsk aan de Russen geven? En wat gaan we doen als Rusland begint over de Russische minderheden in de Baltische staten? Dan moeten we opeens weigeren? Dat betekent dat we wel toestaan dat gebieden met Russische minderheden naar Rusland teruggaan, maar als het NAVO gebied is wordt het een ander verhaal?

Dat is inconsequent beleid en kun je niet verkopen.
http://www.express.be/bus(...)r-de-krim/206767.htm

Dit zou een oplossing kunnen zijn.

Daarbij zijn de Baltische staten lid van de NAVO. Rusland is te zwak om ook maar te denken deze staten te annexeren. Daarbij is daar voor Rusland niets meer te halen. Dat is passe en die slag heeft Rusland doodeenvoudig al verloren.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:10:57 #102
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445586
quote:
Britain 'alarmed' by reports of Russian military vehicles entering Ukraine

BRUSSELS Fri Aug 15, 2014 6:50am EDT

(Reuters) - British Foreign Secretary Philip Hammond voiced alarm on Friday at reports that Russian military vehicles had crossed into Ukraine overnight, saying it could have "very serious" consequences.

"I'm very alarmed by reports that Russian military vehicles may have crossed the border this morning ... If there are any Russian military personnel or vehicles in eastern Ukraine, they need to be withdrawn immediately or the consequences could be very serious," he told reporters at a European Union foreign ministers' meeting, apparently referring to media reports.
Say what?
pi_143445613
NAVO BESCHULDIGT RUSLAND VAN ESCALEREN CONFLICT
Volgens de NAVO zorgt Rusland er alleen maar voor dat het conflict in Oekrane verder escaleert, terwijl het land oproept tot descalatie. Een woordvoerder zegt dat de NAVO berichten over Russisch materieel in Oekrane natrekt. “Als dat bevestigd wordt, is dat een bewijs dat Rusland het tegenovergestelde doet van wat het zegt.”
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:12:11 #105
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De Russen zullen Oost Oekraine zeker niet willen veroveren. Wat ze wel kunnen doen, is er een soort stabilisatiemacht plaatsen en de inwoners van Oost Oekraine Russische paspoorten geven en een autonoom "provinciebestuur" aanstellen. Dan blijft het een onderdeel van Oekraine, maar Kiev heeft er in feite niets te zeggen. Dit kan een onderdeel van een duurzame oplossing zijn, waarbij zowel de rechten van de mensen in Oost Oekraine gerespecteerd worden en West Oekraine tot op zekere hoogte zijn eigen ding kan doen.
Exact.
Say what?
pi_143445703
quote:
Dat is precies wat nodig is om Oekraine soevereiniteit te ontzeggen.
The view from nowhere.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:14:09 #107
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445708
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die van Oekraine, of die van Rusland? E
Dat stond er niet bij, de headline is inmiddels weer verwijderd zo te zien. Zou ook wel erg snel zijn.
Say what?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:14:58 #108
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143445737
quote:
Lithuania cites reports of Russian military equipment crossing into Ukraine

BRUSSELS Fri Aug 15, 2014 6:15am EDT

(Reuters) - Lithuania's foreign minister said on Friday he had reports that 70 pieces of Russian military equipment had crossed the border into Ukraine during the night.

"We are very much concerned about the situation developing (in Ukraine) because, on the one hand, we are talking very much about this so-called humanitarian convoy but, at the same time, we see that escalation continues, and we have reports that during the night 70 pieces of military equipment again entered through the border," Linas Linkevicius told reporters as he arrived for an emergency meeting of European Union foreign ministers.
Say what?
pi_143445902
quote:
• De Russen zullen zich zeker niet met de situatie in Oekraine gaan bemoeien
• De Russen zullen zeker niet de Krim overnemen
• De Russen zullen zeker niet de seperatisten gaan steunen
• De Russen zullen zeker niet het Oosten van Oekraine gaan bezetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')