abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:24:56 #276
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_143447997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

afgestoten?
Is een quote van erodome.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_143448017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:24 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Is een quote van erodome.
Ja, maar ik vind het nogal een abstracte opmerking.
Die mensen worden gebeld dat ze niet meer mee mogen doen ofzo?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:27:37 #278
339669 JerryWesterby
pi_143448078
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het nogal een abstracte opmerking.
Die mensen worden gebeld dat ze niet meer mee mogen doen ofzo?
Nee hoor, ik neem aan dat erodome mensen bedoelde die niet zijn gegaan omdat ze het idee kregen dat extreem rechts erop af kwam, en dan ben ik daar een van.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_143448128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:27 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Nee hoor, ik neem aan dat erodome mensen bedoelde die niet zijn gegaan omdat ze het idee kregen dat extreem rechts erop af kwam, en dan ben ik daar een van.
Aha, op die manier.
Dat had toch weinig te maken met dat het wellicht een "front" was van een extreem rechts groepering of wie de oprichter was neem ik aan? Enkel logisch nadenken zou al tot die conclusie moeten leiden.
pi_143448139
quote:

[..]

Maar dat is helemaal niet zo volgens mij. Dat zeg jij alleen maar. Moet ik dat dan zomaar aannemen? Hoe kom je daar nu bij? Dat moet je toch kunnen aangeven?
quote:
Extreem rechts onderzoeker Willem Wagenaar van de Anne Frank Stichting is verbaasd over de oproep van Geert Wilders voor de anti-ISIS demonstratie in Den Haag. ‘Hij weet waarschijnlijk niet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Anders had hij die oproep niet gedaan’, aldus Wagenaar bij Dit is de Dag.

De anti-ISIS demonstratie die is aangekondigd in de Schilderswijk in Den Haag wordt georganiseerd door Pro Patria, een gelegenheidsnaam van het Identitair Verzet. De voorman van de beweging, Paul Peters is in het verleden veroordeeld voor het vernielen en bekladden van een joodse begraafplaats. Ook vielen afgelopen zondag demonstranten een aanhanger van Wilders aan die met een Israelische vlag liep. ‘Extreem rechts heeft niet alleen een hekel aan moslims, maar ook aan joden. Dit zouden niet de vrienden van Wilders moeten zijn.’

Geweld

Volgens Wagenaar zoekt het Identitair Verzet de provocatie op. 'Niet per se het geweld, maar dat gaan ze ook niet uit de weg.' Het verbaast Wagenaar ook dat de Gemeente Den Haag de Schilderswijk demonstratie niet laat uitwijken naar het Malieveld. 'In Amsterdam zijn eerder demonstraties van het Identitair Verzet verplaatst naar locaties waar het niet gewelddadige confrontaties kan komen.'
Sorry, maar de connectie tussen paul peters en pro patria staat echt overal als een paal boven water.
Dit is dus degene die het georganiseerd heeft, identitair verzet, dat is gewoon extreem rechts.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:39:29 #281
339669 JerryWesterby
pi_143448385
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:29 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar de connectie tussen paul peters en pro patria staat echt overal als een paal boven water.
Dit is dus degene die het georganiseerd heeft, dat is gewoon extreem rechts.
OK, dan moet ik dus bij die Willem Wagenaar zijn bedoel je? Ik zie in dit citaat ook niet hoe hij tot de conclusie komt dat Pro Patria een 'gelegenheidsnaam van Identitair Verzet' is, wat dat dan ook mag zijn. Merkwaardig hoor. Complotten moet je bewijzen volgens mij, en niet zomaar beweren.

Maar zelfs als hij gelijk heeft. Denk jij dat islamitisch extremisme in Nederland net zoiets is als extreem rechts en extreem links, en dat die uit elkaar houden het enige is dat we hoeven te doen? En dat er verder dus niets aan de hand is?
pi_143448545
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:39 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

OK, dan moet ik dus bij die Willem Wagenaar zijn bedoel je? Ik zie in dit citaat ook niet hoe hij tot de conclusie komt dat Pro Patria een 'gelegenheidsnaam van Identitair Verzet' is, wat dat dan ook mag zijn. Merkwaardig hoor. Complotten moet je bewijzen volgens mij, en niet zomaar beweren.

Maar zelfs als hij gelijk heeft. Denk jij dat islamitisch extremisme in Nederland net zoiets is als extreem rechts en extreem links, en dat die uit elkaar houden het enige is dat we hoeven te doen? En dat er verder dus niets aan de hand is?
Niet alleen bij willen wagenaar, maar ook bij al die anderen die dit al hebben uitgezocht. Dit is echt gewoon algemeen bekend inmiddels. Dat is geen complot, dat is gewoon simpelweg hoe het is, identitair verzet heeft deze demo georganiseerd.

Extremisme kan je heel prima met elkaar vergelijken. Dit van pro patria hoort wel bij een poging van extreem rechts om meer voet aan de grond te krijgen en hun (meeloop) achterban te vergroten. Ze zijn gelukkig (nog) niet zo groot in nederland dus kunnen nog niet zoveel, maar als ze dat wel konden zouden ze het zeer zeker niet laten.
Daarin zijn ze hetzelfde als de isis fanboys, alhoewel daar dan weer een hele fikse groep zit met rare complottheorieen die vooral al het slechte wat isis doet ontkennen en zeggen dat een ander dat heeft gedaan om isis in een kwaad daglicht te stellen. Ook zeer zorgelijk te noemen die gedachtegang, maar wel anders dan het echte isis werk of extreem rechts werk.

Die 2 groepen uit elkaar houden is noodzakelijk, niemand schiet wat op als dit uitloopt in grote rellen en gedoe. Dat heeft niets te maken met verder niets doen. Ik zie graag dat ze doorgaan zoals ze bezig zijn met die wijk in de afgelopen 2 jaar. Niet meer die projectjes waar niemand echt wat aan heeft, maar stevig optreden. Extreem rechts en isis fanboys moeten goed in de gaten gehouden worden en zodra ze over de grens gaan aangepakt worden. Want hoe walgelijk ik hun gedachtegoed vind, zolang ze binnen de grenzen blijven zou dat toegestaan moeten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143448570
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet alleen bij willen wagenaar, maar ook bij al die anderen die dit al hebben uitgezocht. Dit is echt gewoon algemeen bekend inmiddels. Dat is geen complot, dat is gewoon simpelweg hoe het is, identitair verzet heeft deze demo georganiseerd.
Bedoel je niet "een voorman van identitair verzet heeft deze demo georganiseerd"? Want dat is het enige wat ik uit je teksten op kan maken.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:57:28 #284
339669 JerryWesterby
pi_143448814
quote:

[..]

Extremisme kan je heel prima met elkaar vergelijken. Dit van pro patria hoort wel bij een poging van extreem rechts om meer voet aan de grond te krijgen en hun (meeloop) achterban te vergroten. Ze zijn gelukkig (nog) niet zo groot in nederland dus kunnen nog niet zoveel, maar als ze dat wel konden zouden ze het zeer zeker niet laten.
Daarin zijn ze hetzelfde als de isis fanboys, alhoewel daar dan weer een hele fikse groep zit met rare complottheorieen die vooral al het slechte wat isis doet ontkennen en zeggen dat een ander dat heeft gedaan om isis in een kwaad daglicht te stellen. Ook zeer zorgelijk te noemen die gedachtegang, maar wel anders dan het echte isis werk of extreem rechts werk.

Die 2 groepen uit elkaar houden is noodzakelijk, niemand schiet wat op als dit uitloopt in grote rellen en gedoe. Dat heeft niets te maken met verder niets doen. Ik zie graag dat ze doorgaan zoals ze bezig zijn met die wijk in de afgelopen 2 jaar. Niet meer die projectjes waar niemand echt wat aan heeft, maar stevig optreden. Extreem rechts en isis fanboys moeten goed in de gaten gehouden worden en zodra ze over de grens gaan aangepakt worden. Want hoe walgelijk ik hun gedachtegoed vind, zolang ze binnen de grenzen blijven zou dat toegestaan moeten zijn.
Ik heb extreem rechts en links eerlijk gezegd nooit als iets anders gezien dan extreem en raar, maar marginaal en onbetekenend. Waarom denk je dat extreme islam ook zoiets is? Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie geen argumenten.

En ik ben toch echt benieuwd hoe die Willem Wagenaar heeft vastgesteld dat die demonstratie stiekem door extreem rechts is georganiseerd en iedereen voor de gek heeft gehouden. Ik heb gegoogeld op Willem Wagenaar maar wordt er niet wijzer van. Waarom ben jij er zo zeker van?
pi_143448915
quote:

[..]

Maar dat is helemaal niet zo volgens mij. Dat zeg jij alleen maar. Moet ik dat dan zomaar aannemen? Hoe kom je daar nu bij? Dat moet je toch kunnen aangeven?
Nee, dan moet je het maar even voor waar aannemen natuurlijk.
pi_143449014
quote:

[..]

Nou, we hebben allemaal de afgelopen maanden gezien hoe goed het daar wel niet gaat.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:06:31 #287
339669 JerryWesterby
pi_143449147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Aha, op die manier.
Dat had toch weinig te maken met dat het wellicht een "front" was van een extreem rechts groepering of wie de oprichter was neem ik aan? Enkel logisch nadenken zou al tot die conclusie moeten leiden.
Nou bij mij niet. Ik vind het beschamend dat in mijn stad mensen met vlaggen zwaaien van een organisatie die elders in de wereld dingen doet die je niet eens meer middelleeuws kan noemen. Je moet terug naar de Hunnen, of nee, je moet terug naar holbewoners. En ik ben niet extreem rechts. Ik ben met een heleboel dingen behoorlijk linkserig ;-)
pi_143449168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Ik heb extreem rechts en links eerlijk gezegd nooit als iets anders gezien dan extreem en raar, maar marginaal en onbetekenend. Waarom denk je dat extreme islam ook zoiets is? Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie geen argumenten.
Het moslim extremisme in nederland is om en nabij even groot als het extreem rechtse blok en net zo versnipperd. Beide zijn extremen en zullen als ze genoeg grond aan de grond krijgen handelen niet schuwen.

Ze zijn uitermate goed te vergelijken, lijken veel meer op elkaar dan ze ooit willen toegeven.

quote:
En ik ben toch echt benieuwd hoe die Willem Wagenaar heeft vastgesteld dat die demonstratie stiekem door extreem rechts is georganiseerd en iedereen voor de gek heeft gehouden. Ik heb gegoogeld op Willem Wagenaar maar wordt er niet wijzer van. Waarom ben jij er zo zeker van?
Je wordt daar niet wijzer van? Willem Wagenaar van de anne frank stichting, heb je daarop gegoogled?

Kijk hier maar eens:
http://nl.linkedin.com/pub/willem-wagenaar/75/282/31b

Dan krijg je een beetje een beeld waarom deze man hier wel wat over te zeggen heeft. Het is niet de minste op dit gebied. Daarom noemde ik ook hem en niet bv kafka, alhoewel ook tot nu toe altijd is gebleken dat zij wel degelijk vrij betrouwbare info over extreem rechts hebben.
pi_143449258
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nou, we hebben allemaal de afgelopen maanden gezien hoe goed het daar wel niet gaat.
Omdat er een groepje isis fanboys stonden daar? 200 man die niet alleen uit die wijk kwamen? Hoeveel inwoners had die wijk ook alweer?

De onderbuik heerst bij jou, ik kijk liever naar de feiten. Politie was tot nu toe tevreden over de gang van zaken in de afgelopen 2 jaar, criminaliteits cijfers en overlastcijfers gingen de goede kant op en best wel hard. Er is meer politie daar in de wijk dan in andere wijken, ze zitten er aardig bovenop.

Is het een fijne wijk nu, nee, zijn er nog veel problemen, ja, maar het beeld dat nu geschetst wordt klopt voor geen meter. Het is geen sharia wijk, het is niet zo dat politie er geen grip op heeft of er amper binnen durft.
pi_143449286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:06 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Nou bij mij niet. Ik vind het beschamend dat in mijn stad mensen met vlaggen zwaaien van een organisatie die elders in de wereld dingen doet die je niet eens meer middelleeuws kan noemen. Je moet terug naar de Hunnen, of nee, je moet terug naar holbewoners. En ik ben niet extreem rechts. Ik ben met een heleboel dingen behoorlijk linkserig ;-)
Vindt je het dan niet net zo beschamend dat er mensen liepen nu met prinsenvlaggen en vlaams belang vlaggen? Wat is daar zo anders aan?
pi_143449333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:06 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Volgens mij praten we langs elkaar heen.
Ik vind een tegendemonstratie goed, dat moedig ik aan, maar het is logisch dat daar behalve normale bezorgde mensen, ook extreem rechtse mensen rondlopen.
pi_143449349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Vindt je het dan niet net zo beschamend dat er mensen liepen nu met prinsenvlaggen en vlaams belang vlaggen? Wat is daar zo anders aan?
Isis vlag vs een prinsenvlag. Dat is exact hetzelfde? :')
pi_143449429
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Isis vlag vs een prinsenvlag. Dat is exact hetzelfde? :')
Een oud nederlandse vlag die is gekaap door de nazi's en nu alleen wordt toegepast door nazi's/extreem rechts en een eeuwenoude islamitische vlag die nu gekaapt is door isis. Hoe is dat zo anders, leg me dat eens uit. Beide worden toegepast als symbolen voor een zeer duister gedachtegoed.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:18:05 #294
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143449645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Grove onzin, de politie komt er erg veel zelfs, zoveel in de afgelopen 2 jaar dat de criminaliteits cijfers hard de betere kant op gaan. Er is nog veel werk te verzetten, ze zijn er nog lang niet, het is nogsteeds geen geweldige buurt, maar het beeld dat die wijk steeds verder afzakt en de politie er amper meer durft te komen is gewoon een leugen.
Dit kun je vast wel onderbouwen met cijfers?
pi_143449797
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dit kun je vast wel onderbouwen met cijfers?
quote:
Politiebronnen, die ook al niet met naam en toenaam over de wijk willen praten, zeggen tegen de NOS dat er inderdaad hard op wordt getreden in de wijk. Maar niet lukraak en ook niet voor niets. De criminaliteit en overlast waren de pan uit gegroeid. Er moest opgetreden worden. Een fijnmazig samenspel van wijkagenten, surveillances en overleg met andere instanties heeft de politie een sterke 'informatiepositie' opgeleverd, zoals dat in jargon heet.

"We kennen onze pappenheimers en die zitten we op de huid", zegt iemand van de politie. De politie hanteert de zogenoemde 'Best of Three Worlds'-strategie (B3W-veiligheidsstrategie). Belangrijk aspect is het vergroten van de pakkans door vooral naar plekken te kijken waar criminaliteit zich concentreert ('hotspots, hotshots en hotgroups'). "Wij zien de klagers over ons optreden ook terug in de media. Maar wij kunnen dan helaas niet zeggen dat die jongens allemaal een flink strafblad hebben."

Ook het beeld dat sommige bewoners oproepen dat er door bezuinigingen geen wijkagent meer in de Schilderswijk zit, is onjuist. En dat staaft de politie met cijfers. De norm is dat er een wijkagent op 5000 inwoners moet zijn. In veel gemeenten wordt dat niet gehaald. In Den Haag wel. En juist aan wijken als de Schilderswijk is nog eens extra mankracht toebedeeld.

Een ander verwijt, dat bureaus in de wijk vooral bemand worden door autochtone agenten uit omliggende vinexwijken, wordt wel erkend als terecht. "Maar dat geldt voor de hele Nederlandse politie. Een Marokkaanse agent in de Schilderswijk neerzetten heeft ook niet per definitie voordelen. Zo'n agent heeft het vaak extra moeilijk. Hij wordt toch nog wel eens gezien als verrader."

En de stelling dat autochtone agenten niet weten hoe ze met de multiculturele doelgroep, zoals Marokkanen, moeten omgaan, klopt volgens politiebronnen niet. "Ze krijgen allemaal cursussen, er wordt juist veel geïnvesteerd in het leggen van verbindingen, in preventie in plaats van repressie. Maar als er bij een arrestatie agenten worden aangevallen, dan verweren we ons. Desnoods met harde hand."

Volgens politiebronnen hebben alle inspanningen ook effect. De criminaliteit in de wijken is zichtbaar gedaald. De cijfers geven de politie gelijk. Zo is het aantal overvallen voor het tweede achtereenvolgend jaar in Den Haag met enkele tientallen procenten gedaald. Ook straatroven (-28 procent), mishandeling (-5 procent), woninginbraken (-8 procent), diefstal uit auto's (-13 procent) en vernielingen (-10 procent) komen aanzienlijk minder vaak voor.

De meldingen van jeugdoverlast namen dit jaar met 23 procent af. Deze cijfers gelden ook voor de Schilderswijk en het Transvaalkwartier. "Die jongens voelen dat, voelen zich in het nauw gedreven en klagen nu. Maar de rest van de wijk is er beter door geworden."
Nos
pi_143449831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Het moslim extremisme in nederland is om en nabij even groot als het extreem rechtse blok en net zo versnipperd. Beide zijn extremen en zullen als ze genoeg grond aan de grond krijgen handelen niet schuwen.

Ze zijn uitermate goed te vergelijken, lijken veel meer op elkaar dan ze ooit willen toegeven.

[..]

Je wordt daar niet wijzer van? Willem Wagenaar van de anne frank stichting, heb je daarop gegoogled?

Kijk hier maar eens:
http://nl.linkedin.com/pub/willem-wagenaar/75/282/31b

Dan krijg je een beetje een beeld waarom deze man hier wel wat over te zeggen heeft. Het is niet de minste op dit gebied. Daarom noemde ik ook hem en niet bv kafka, alhoewel ook tot nu toe altijd is gebleken dat zij wel degelijk vrij betrouwbare info over extreem rechts hebben.
Over Anne Frank gesproken; de jihad-vlag voor het beeld van Anne Frank nog gezien?
pi_143449865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Over Anne Frank gesproken; de jihad-vlag voor het beeld van Anne Frank nog gezien?
En dat is een zinnige opmerking waarom?
Want vanaf mijn eerste reactie hier heb ik de isis fanboys al afgekeurd, dat dat debielen zijn is iedereen het hier over eens, daar is geen discussie meer over nodig.

Wel over dat extreem rechts, want dat is of niet waar, of het geeft niet volgens velen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:25:28 #298
339669 JerryWesterby
pi_143449975
quote:

[..]

Ik weet niet wat vlaams belang hier mee te maken heeft. Is dit Vlaanderen? Of is dit Monty Python? Een prinsenvlag kan alleen maar OK zijn zou ik denken, maar blijkbaar betekent het voor jou (en anderen) iets anders (heb weer intensief moeten googelen, en jammer hoe zo'n mooie vlag verpest kan worden door onbevoegden).
Vermoedelijk ben jij betrokken in een extreem links vs. extreem rechts strijd waar ik geen interesse in heb.

Mijn punt hier is dat dat allemaal niks te maken heeft met de extreme islam.
pi_143449993
quote:

[..]

Het feit dat neo nazi's geen hoofden afsnijden, kinderen vermoorden, vrouwen verkrachten en hiervan joetoeb filmpjes plaatsen ter verheerlijking van hun religeuze doctrine misschien? De tering zeg, dat kan je zelf toch wel bedenken of wat?
pi_143450043
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:23 schreef erodome het volgende:
Wel over dat extreem rechts, want dat is of niet waar, of het geeft niet volgens velen.
Het is geen onderwerp van discussie inderdaad, dat heb je goed begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')