abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143484484
70.000 soldaten incl. AA gedeployed in Marokko in de strijd tegen Isis figuren en Libische rebellen. AA... why for godsake. En Libische rebellen zitten 2300 km verderop. Ik niet begrijp. De angst zit er bij de overheid goed in.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143484507
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:53 schreef Che_ het volgende:

[..]

Peunage, waar ben je?
Geduld, niet te snel blij worden. Sahawat is niet iets nieuws. Dat hebben ze met de Amerikanen ook zo gedaan, en uiteindelijk alsnog tegen de regering gekeerd.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:17:50 #128
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143484674
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geduld, niet te snel blij worden. Sahawat is niet iets nieuws. Dat hebben ze met de Amerikanen ook zo gedaan, en uiteindelijk alsnog tegen de regering gekeerd.
Het ging er om dat Maliki een grote invloed heeft in de onderlinge haat in Irak. Hij is één van de oorzaken dat Soennitische stammen vrije doorgang verleenden aan ISIS.
pi_143484774
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:47 schreef Aloulou het volgende:
Dag na aankondiging van Maliki dat hij vertrekt verkondigen circa 25 soennitische stammen in Anbar provincie dat ze wapens opnemen tegen ISIS....moet wel een politieke deal zijn achter de schermen met vermoedelijk Amerikaanse diplomatie erbij.

[..]

Kunnen die soennitische stammen een beetje vechten?
pi_143484789
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
70.000 soldaten incl. AA gedeployed in Marokko in de strijd tegen Isis figuren en Libische rebellen. AA... why for godsake. En Libische rebellen zitten 2300 km verderop. Ik niet begrijp. De angst zit er bij de overheid goed in.
Is toch goed om te vechten tegen die slangen van ISIS?
pi_143484857
quote:
Die Libische rebellen kunnen toch via Algerije naar Marokko?
pi_143484908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is toch goed om te vechten tegen die slangen van ISIS?
Ja maar er valt nergens tegen te vechten. Isis is onzichtbaar. Ik zie het dan ook meer als een symbolische deployment. Niemand voelt zich onveilig hier.. ondanks de dreigementen van isis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143484946
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:24 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Die Libische rebellen kunnen toch via Algerije naar Marokko?
De Algerijnse grens met Libië zit vol met Algerijnse militairen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143485028
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Algerijnse grens met Libië zit vol met Algerijnse militairen.
Ja dat snap ik, maar er kunnen er natuurlijk altijd mensen doorheen glippen.
pi_143485029
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:11 schreef Peunage het volgende:
Neem aan dat je gewoon met ze kan pratne alleen dan wel in hun taal; macht en geld geven. Gewoon een soennitische Kadyrov zoeken die met zijn stam en bevriende stammen de soenni-provincies gaat regeren en schoonmaken van ISIS-tuig. Eventuele steun via de lucht van de Yanks of Iraakse airforce (als dat wat voorstelt).
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143485111
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:21 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen die soennitische stammen een beetje vechten?
Youtube op "sahwa iraq".

Iedereen kan vechten in Irak :{

Ik weet niet welke stammen het zijn maar het stammen zijn zoals het artikel zegt die eerder met de Amerikanen een pact hadden dan wel. Zo net na Maliki's acceptatie van zijn aftreden dit nieuws duidt op een politieke overeenkomst achter de schermen die al voorbereid was. "Maliki halen wij eraf, nieuwe premier en regering, jullie van ons geld en ISIS bestrijden. Gaan dingen veranderen". Ik vermoed dat hier Amerikaanse druk/diplomatie achter zit dus.

Vergeet ook niet dat in heel Irak (Iraakse leger, sahwa-milities of ISIS) veel ook vechten om rond te komen. Dus als er flink geld achter zit en je ergens ipv 400 600 dollar per maand krijgt plus dat het een militie is die flinke steun heeft en waarschijnlijk sterk zal zijn en blijven kan je wel wat jongens recruten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143485240
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja maar er valt nergens tegen te vechten. Isis is onzichtbaar. Ik zie het dan ook meer als een symbolische deployment. Niemand voelt zich onveilig hier.. ondanks de dreigementen van isis.
Oh die soldaten gaan niet naar Irak?
pi_143485353
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:34 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Youtube op "sahwa iraq".

Iedereen kan vechten in Irak :{

Ik weet niet welke stammen het zijn maar het stammen zijn zoals het artikel zegt die eerder met de Amerikanen een pact hadden dan wel. Zo net na Maliki's acceptatie van zijn aftreden dit nieuws duidt op een politieke overeenkomst achter de schermen die al voorbereid was. "Maliki halen wij eraf, nieuwe premier en regering, jullie van ons geld en ISIS bestrijden. Gaan dingen veranderen". Ik vermoed dat hier Amerikaanse druk/diplomatie achter zit dus.

Vergeet ook niet dat in heel Irak (Iraakse leger, sahwa-milities of ISIS) veel ook vechten om rond te komen. Dus als er flink geld achter zit en je ergens ipv 400 600 dollar per maand krijgt plus dat het een militie is die flinke steun heeft en waarschijnlijk sterk zal zijn en blijven kan je wel wat jongens recruten.
Ieder mens kan vechten, maar er is nog wel een verschil tussen kunnen vechten en goed kunnen vechten.

Zo kan het Iraakse leger ook vechten, toch zorgen hun luchtaanvallen bijna voor meer burgerdoden dan ISIS doden. Je kunt je dus afvragen hoe goed hun vechttechnieken zijn.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:41:40 #139
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143485358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:31 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Neem aan dat je gewoon met ze kan pratne alleen dan wel in hun taal; macht en geld geven. Gewoon een soennitische Kadyrov zoeken die met zijn stam en bevriende stammen de soenni-provincies gaat regeren en schoonmaken van ISIS-tuig. Eventuele steun via de lucht van de Yanks of Iraakse airforce (als dat wat voorstelt).
Ik wilde weten of hij nog steeds een blinde Maliki-fan is.
pi_143485439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:41 schreef theunderdog het volgende:
Zo kan het Iraakse leger ook vechten, toch zorgen hun luchtaanvallen bijna voor meer burgerdoden dan ISIS doden. Je kunt je dus afvragen hoe goed hun vechttechnieken zijn.
Dit filmpje is van paar jaar geleden "Sahwa, what next after al-Qaida"?
Vooral op einde verklaart veel:

pi_143485621
quote:
It also clears the way for the formation of a broad-based government that the United States and other power brokers hope would boost the fight against jihadists.
Naieve sukkels, ben ik nu de enige die inziet dat al die groepjes die zich bewapend hebben na ISIS gezellig doorgaan met een burgeroorlog?
pi_143485730
quote:
Er is door de Libische gebeurtenissen in de hele Maghreb een grotere staat van paraatheid. Ook zag ik vorige maand paar video's voorbijkomen waarin Marokkanen in Syrie expliciet de Marokkaanse koning bedreigden. Nu gebeurt dit altijd wel natuurlijk maar het feit dat al-Qaida in Libie een verblijfplaats heeft en dat het stikt van de wapens maakt het wel zorgwekkender dan een paar jaar geleden of voor de revoluties toen dit niet het geval was. Denk overigens dat de actie ook vooral symbolisch, alsof de vijand massaal via de grenzen binnenkomt en 70.000 soldaten dat wel even gaan tegenhouden.

In dit artikel van gisteren staat dat een cel is ontmanteld van 9 man in o.a. Tetouan en Fes die aanslagen binnen Marokko wilden plegen en de informatie o.a. doorgespeeld was door Spaanse inlichtingendiensten die hen op het spoor kwamen in Ceuta en zo de info door hebben gegeven.
pi_143485800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:49 schreef Nintex het volgende:
Naieve sukkels, ben ik nu de enige die inziet dat al die groepjes die zich bewapend hebben na ISIS gezellig doorgaan met een burgeroorlog?
Dit is een minder erg scenario dan dat ISIS een grote machtsfactor blijft.
pi_143486495
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dit is een minder erg scenario dan dat ISIS een grote machtsfactor blijft.
Dat is pas waar als ISIS daadwerkelijk ernstig verzwakt gaat worden.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:18:00 #145
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143486626
quote:
Koerden vragen Duitsland om wapens

De leider van de Koerden in Irak, Masoud Barzani, heeft Duitsland verzocht om wapens. Hij drong er daarnaast op aan dat de internationale gemeenschap de geldstroom naar de extremisten van de Islamitische Staat (IS) afknijpt.

De Koerden zijn in het noorden van Irak in strijd verwikkeld met IS.

De Europese Unie liet vrijdag weten de besluiten van individuele lidstaten om wapens aan de Koerden te leveren te steunen. Duitsland deinst van oudsher terug voor militaire betrokkenheid bij internationale conflicten, maar ditmaal lijkt de regering toch te willen overwegen de Koerden te bewapenen.

Barzani zei dat de hulpgoederen die Duitsland nu stuurt niet voldoende zijn. De Franse minister van buitenlandse zaken Frank-Walter Steinmeier was zaterdag op bezoek in Koerdisch Irak. Steinmeier zegde 24 miljoen euro aan humanitaire hulp toe.

Barzani zei verder dat de geldstroom naar IS moet worden dichtgedraaid. "De eerste bron van inkomsten van IS waren de oliebronnen van Syrië. Later stalen ze meer dan een miljard dollar van staatsbanken in Mosul en Tikrit. Daarnaast krijgen ze financiële steun van meerdere landen en donoren."

Door: Novum
Say what?
pi_143487013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Heeft Barzani ooit gezegd van welke landen ISIS steun zou krijgen?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:32:14 #147
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143487108
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:29 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Heeft Barzani ooit gezegd van welke landen ISIS steun zou krijgen?
Niet dat ik weet, maar hij zal wel op de Goflstaten doelen ofzo.
Say what?
pi_143487599
BREAKING NEWS: Corrected: Islamic State militants have executed 700 members of the al-Sheitaat (not al-Sheeitat) tribe in Syria: monitoring group

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0GG0H120140816
pi_143487884
‘Everywhere Around Is the Islamic State’: On the Road in Iraq with YPG Fighters https://news.vice.com/art(...)urce=vicenewstwitter

From Kirkuk to K Street
http://complex.foreignpol(...)washington_lobbyists?

quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:43 schreef Kloon7 het volgende:
BREAKING NEWS: Corrected: Islamic State militants have executed 700 members of the al-Sheitaat (not al-Sheeitat) tribe in Syria: monitoring group

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0GG0H120140816

Hoort hier:
NWS / [Centraal] Crisis in Syrië #137 Damascus aiport = next
pi_143490867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:17 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het ging er om dat Maliki een grote invloed heeft in de onderlinge haat in Irak. Hij is één van de oorzaken dat Soennitische stammen vrije doorgang verleenden aan ISIS.
ISIS is voor hun ook maar een tool om te krijgen wat ze willen. In dit geval het afzetten van Maliki, maar als Al-Abadi niet precies doet wat zij vragen gebeurt hetzelfde hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')