abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143423187
Wat is dat een klote gevoel.

Ik heb een kans, een kans om de toekomst voor mij en de kinderen beter te maken, om er voor te zorgen dat de kinderen later alles kunnen krijgen wat ze willen, een goede toekomst zoals studeren mochten ze dat willen.

Maar dat kan alleen als mijn ex toestemming geeft, we moeten dan namelijk verhuizen, het is zo'n 6 uur rijden met de auto dus niet zo heel ver, de kinderen zou hij dan ook nog gewoon minimaal 1x in de maand zien, vergeleken met nu 2x in de maand (zijn keuze) en met vakanties.

De kinderen willen ook heel graag, ik wil heel graag maar als hij nee zegt dan houdt het op.

Maar ons leven, onze toekomst ligt nu dus in zijn handen, en hoewel ik hem begrijp geeft me dit wel een ongelofelijk machteloos klote gevoel.
Wij zitten nu al de hele week in spanning, wachtend op antwoord...

Mijn idee met dit topic is niet of het de juiste keuze is, dat is het voor ons namelijk wel.
Maar dat het gevoel dat je toekomst in handen van iemand anders ligt is gewoon een naar gevoel, iemand anders ervaring hiermee?

btw, ik weet dat sommige opperde dat er geen deel 2 nodig was, maar ehm...dan reageer je gewoon niet meer. ;)

Deel 1 R&P / Je toekomst in handen leggen van een ander...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143423243
:') wat wil je nou horen joh, de helft ga je toch niet op in.
pi_143423274
Je ontneemt je kinderen dus al zijn/haar vriendjes en het recht om haar vader 2x per maand te zien?

Je flikkert je kinderen op een andere school, waar ze de taal niet van kennen, ze dus in het begin zonder vriendjes zitten en wss de pispaaltjes van de klas worden

fijne moeder ben jij zeg :r

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 20:06:15 ]
pi_143423318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef snakelady het volgende:
Mijn idee met dit topic is niet of het de juiste keuze is, dat is het voor ons namelijk wel.
Enge zin dit.
Who's your Stannis?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:07:19 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143423372
Deel twee? Ik snap er niks van. Waarom?
The love you take is equal to the love you make.
pi_143423393
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:07 schreef Lienekien het volgende:
omdat ze in deel 1 haar gelijk niet kreeg
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:08:27 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143423409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:07 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

omdat ze in deel 1 haar gelijk niet kreeg
Alsof ze dat nu wel gaat krijgen.
pi_143423422
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

touche
pi_143423423
quote:
Heb al in FB gepost, gaat zo wel dicht.
pi_143423439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:03 schreef Scorpie het volgende:
:') wat wil je nou horen joh, de helft ga je toch niet op in.
dit ja :')
pi_143423453
Ik ben echt blij dat mijn ouders nooit onderling gezeik hebben gehad over wie de kinderen mag etc. Dat mochten we gelukkig allemaal zelf bepalen.
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_143423470
quote:
Aandacht.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:10:31 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143423490
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Aandacht.
En masochisme.
pi_143423511
quote:
9s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En masochisme.
dan is daar wonen dat helemaal, gezien de horrorex van de ijslander. :7
pi_143423553
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat ik ervaringsdeskundige om advies vraag, niet reacties van mensen die mij veroordelen zonder iets te weten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143423568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat ik ervaringsdeskundige om advies vraag, niet reacties van mensen die mij veroordelen zonder iets te weten.
:') meid hou op. Echt. Je zet jezelf voor lul. En hard ook.
pi_143423576
quote:
Wat is dat een klote gevoel.

Ik heb een kans, een kans om de toekomst voor mij en de kinderen beter te maken, om er voor te zorgen dat de kinderen later alles kunnen krijgen wat ze willen, een goede toekomst zoals studeren mochten ze dat willen.

Maar dat kan alleen als mijn ex toestemming geeft, we moeten dan namelijk verhuizen, het is zo'n 6 uur rijden met de auto dus niet zo heel ver, de kinderen zou hij dan ook nog gewoon minimaal 1x in de maand zien, vergeleken met nu 2x in de maand (zijn keuze) en met vakanties.

De kinderen willen ook heel graag, ik wil heel graag maar als hij nee zegt dan houdt het op.

Maar ons leven, onze toekomst ligt nu dus in zijn handen, en hoewel ik hem begrijp geeft me dit wel een ongelofelijk machteloos klote gevoel.
Wij zitten nu al de hele week in spanning, wachtend op antwoord...

Maar dat het gevoel dat je toekomst in handen van iemand anders ligt is gewoon een naar gevoel, iemand anders ervaring hiermee?

btw, ik weet dat sommige opperde dat er geen deel 2 nodig was, maar ehm...dan reageer je gewoon niet meer. ;)

Deel 1 R&P / Je toekomst in handen leggen van een ander...
pi_143423601
Wat nou als de kinderen over 2 jaar niet meer naar vader willen? Of juist niet meer in Denemarken willen wonen? Of je deze stap kwalijk gaan nemen?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:42 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143423676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:14 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat nou als de kinderen over 2 jaar niet meer naar vader willen? Of juist niet meer in Denemarken willen wonen? Of je deze stap kwalijk gaan nemen?
Dat gebeurt niet, want:
quote:
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:17:11 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143423696
quote:

[..]

Je ziet toch wat je voor reacties krijgt? Ik snap ook echt niet waarom je daar maar op blijft reageren.
pi_143423795
Kan iemand deel 1 samenvatten in drie regels?

Ik vind het niet zo gek om naar een ander land te verhuizen. Eigenlijk. Zeker als het aan te rijden is. Ik zou alleen wel een voor de kinderen gunstig moment kiezen. En zorgen voor een weg terug.

* bukt
pi_143423807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:14 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat als ze nu al niet meer naar hun vader willen? Wat als ze nu wel in Denemarken willen wonen?
Wat als ze over 2 jaar naar Amerika willen?
Wat als? wat als? Niemand weet toch wat de toekomst brengt?
pi_143423867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat als ze nu al niet meer naar hun vader willen? Wat als ze nu wel in Denemarken willen wonen?
Wat als je stiekem een egoistische koe bent?
Wat als je het belang van je kinderen niet voorop stelt?
Wat als je stiekem gewoon wraak neemt ten koste van je kinderen?
Wat als je tunnelvisie hebt?
pi_143423973
quote:

[..]

is je in dat ander topic ook al gemeld, maar even voor de inhakers: jij wilt in denemarken wonen. vooral vanwege hem (hou jezelf en ons niet voor de gek), jouw kinderen kunnen niet inschatten wat de impact en gevolgen zijn, zien vooral de leuke dingen en een enthousiaste moeder.

je ex/de vader wil dit niet, ergens ook wel begrijpelijk. ondanks dat we wellicht niet alle ins en outs kennen. jij hebt pech. helaas. nog een jaar of 8 wachten of die ijslander hier naartoe halen in de tussentijd.

klaar. broek omhoog. ~:)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:24:25 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143423974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:19 schreef Queller het volgende:

Ik vind het niet zo gek om naar een ander land te verhuizen. Eigenlijk. Zeker als het aan te rijden is. Ik zou alleen wel een voor de kinderen gunstig moment kiezen. En zorgen voor een weg terug.

* bukt
Er is een ex die moet instemmen. TS is in afwachting. In deel een vindt iedereen TS egoïstisch.
pi_143424014
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:24 schreef Lienekien het volgende:
Er is een ex die moet instemmen. TS is in afwachting. In deel een vindt iedereen TS egoïstisch.
Ow... ja, kan. Waar bemoei ik me ook mee :D
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:25:36 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143424031
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:24 schreef perro. het volgende:

[..]

is je in dat ander topic ook al gemeld, maar even voor de inhakers: jij wilt in denenmarken wonen. vooral vanwege hem (hou jezelf en ons niet voor de gek), jouw kinderen kunnen niet inschatten wat de impact en gevolgen zijn, zien vooral de leuke dingen en een enthousiaste moeder.

je ex/de vader wil dit niet, ergens ook wel begrijpelijk. ondanks dat we wellicht niet alle ins en outs kennen. jij hebt pech. helaas. nog een jaar of 8 wachten of die ijslander hier naartoe halen in de tussentijd.

Vader heeft nog geen mening gegeven.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:26:18 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143424071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:25 schreef Queller het volgende:

[..]

Ow... ja, kan. Waar bemoei ik me ook mee :D
En je kent dat, dat hamert maar door en door en door.
pi_143424095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:19 schreef Queller het volgende:

* bukt
Samenvatting is heel simpel, OP en reacties over hoe slecht ik ben als moeder, de personen die het wel een goed idee vonden werden uitgescholden en weggejaagd. :P

Ons idee was in de kerstvakantie of volgende zomervakantie.
pi_143424133
Denk eens aan je kinderen, t(r)ut.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143424148
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vader heeft nog geen mening gegeven.
oh. :')

nouja, gok dat hij niet wil. gezien dat ze gezeik hebben. denk ik dan.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:29:15 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143424217
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:27 schreef perro. het volgende:

[..]

oh. :')

nouja, gok dat hij niet wil. gezien dat ze gezeik hebben. denk ik dan.
Geen idee.

En het doet er allemaal geen reet toe wat wij ervan vinden. Ex/vader geeft de doorslag.
pi_143424229
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Samenvatting is heel simpel, OP en reacties over hoe slecht ik ben als moeder, de personen die het wel een goed idee vonden werden uitgescholden en weggejaagd. :P

Ons idee was in de kerstvakantie of volgende zomervakantie.
Net als de verhalen over je ex verdraai je ook hier de realiteit om tot een bepaalde conclusie te komen... het spreekt boekdelen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:29:41 #34
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_143424234
quote:

[..]

Ik weet niet of je weet hoe kinderen zijn maar het ene moment willen ze het een en het andere moment het andere.

En dan kan je ex nog zo'n klootzak zijn, wie ben jij om zelf te bepalen dat het beter is voor ze om naar een geheel andere omgeving te verhuizen voor die paar centen meer. Heel simpel, kinderen horen beide ouders te zien.

Maar dat is het probleem tegenwoordig, er wordt veel te makkelijk gedacht over het nemen van kinderen.
pi_143424257
Flikker op hoor, deel één sloeg al nergens meer op, je gaf zelf ruiterlijk toe dat het een 'lief dagboek'-achtig topic was, en alles is al herhaaldelijk gezegd :')

WIEIWIEIWIEIWIAIIAWIWIWIIW ATTENTION WHORE
pi_143424281
Godzijdank heeft de vader nog inspraak.

Verhuizen is sowieso voor kinderen vrij kansloos. Of je nu naar een andere stad gaat of naar een ander land. Extra is alleen de taal en omgeving wanneer je naar een ander land vertrekt.

Via therapie ken ik een man die op zijn 6e verhuisd is. Geen vriendjes meer hebben, alles nieuw. Hij had daar enorme moeite mee. Je kan vantevoren niks voorspellen maar waarom zou je het risico nemen door je kinderen zoiets aan te doen? Vrij triest.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:30:58 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143424302
Laten we nou gewoon afwachten wat de ex/de vader wil.
pi_143424329
quote:

[..]

Huil nog eens even een beetje over dat je ex in Turkije zit met z'n strakke chick van 20, en jij 3 hoog achter op een houtje moet bijten?

pi_143424366
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:24 schreef perro. het volgende:

[..]

is je in dat ander topic ook al gemeld, maar even voor de inhakers: jij wilt in denenmarken wonen. vooral vanwege hem (hou jezelf en ons niet voor de gek), jouw kinderen kunnen niet inschatten wat de impact en gevolgen zijn, zien vooral de leuke dingen en een enthousiaste moeder.

Wat als ik alleen voor hem zou willen verhuizen? zoveel mensen verhuizen uit liefde, is dat zo verkeerd?
Wanneer/Als hij naar Nederland verhuisd is dat toch ook uit liefde?
Het is niet zo maar aangezien je me toch niet geloofd nemen we even aan dat dat de werkelijke reden is.

Nu hebben ze een vader die de kinderen weer thuis brengt in zijn vakantie omdat hij besluit op vakantie te gaan.
Nu een vader die zijn eigen kinderen op straat heeft gezet.
Nu een vader die ondanks alle moeite die zowel ik, zijn moeder als de kinderen er in hebben gestoken de kinderen nog steeds niet de aandacht geeft die ze willen met als gevolg dat ze niet meer naar hem toe willen.

Om te wonen in een stabiel gezin met een stiefvader die ze wel die aandacht geeft.

Nu weet ik als geen ander dat een goede stiefvader veel meer waard is dan een vader die je geen aandacht geeft, maar dat willen sommige hier niet begrijpen, die zien dat hij de kinderen heeft verwekt als heilig, ondanks dat hij vrij weinig voor ze doet.
pi_143424397
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:26 schreef Lienekien het volgende:
En je kent dat, dat hamert maar door en door en door.
Ja, dát ken ik *)

Het is zo verdomd lastig om er over te oordelen. Mijn betere helft heeft uiteindelijk de kinderen meegenomen naar de andere kant van het land. Los van alles (en zelfs redelijk objectief) een volstrekt logische en te verdedigen keuze. Maar daar was ook niet iedereen het mee eens.
pi_143424424
Wat voor ervaringen zoek je? Verhuizen naar een ander land met kinderen?

Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe je het voor je ziet dat ze eens in de maand hun vader zien... Wanneer zien ze hun andere familie dan? Ik neem aan dat je niet twee keer in de maand heen en weer wil om ook nog oma en tante te kunnen bezoeken ofzo? En komt hij ze ook halen?
compact en kleverig.
pi_143424440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:29 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Net als de verhalen over je ex verdraai je ook hier de realiteit om tot een bepaalde conclusie te komen... het spreekt boekdelen.
Jij kent mijn ex en hoe verdraai ik de realiteit?
pi_143424499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:30 schreef OOST het volgende:

Via therapie ken ik een man die op zijn 6e verhuisd is. Geen vriendjes meer hebben, alles nieuw. Hij had daar enorme moeite mee. Je kan vantevoren niks voorspellen maar waarom zou je het risico nemen door je kinderen zoiets aan te doen? Vrij triest.
Ik ken via de handwerkclub iemand van wie de ouders vanwege de kinderen bij elkaar zijn gebleven. Stokongelukkig is ze en breien kan ze ook al niet :{
pi_143424529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, dát ken ik *)

Het is zo verdomd lastig om er over te oordelen. Mijn betere helft heeft uiteindelijk de kinderen meegenomen naar de andere kant van het land. Los van alles (en zelfs redelijk objectief) een volstrekt logische en te verdedigen keuze. Maar daar was ook niet iedereen het mee eens.
wij zijn ook verhuisd naar een ander deel van t land. Vonden de meeste mensen wel een goede keuze voor ons, alleen mn ex niet.
compact en kleverig.
pi_143424561
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ken via de handwerkclub iemand van wie de ouders vanwege de kinderen bij elkaar zijn gebleven. Stokongelukkig is ze en breien kan ze ook al niet :{
wel naaien?
compact en kleverig.
pi_143424568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij kent mijn ex en hoe verdraai ik de realiteit?
Ik ga op je eigen woorden af en in dat andere oudere topic zeg je hele andere dingen over je ex.
Nu ineens praat je hem zwart en heel toevallig komt je dat ook goed uit... toeval? Ik denk het niet.
pi_143424608
quote:
9s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

wel naaien?
Kweenie, dat gaan we pas na de zomer doen :{
pi_143424613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat als ik alleen voor hem zou willen verhuizen? zoveel mensen verhuizen uit liefde, is dat zo verkeerd?
Wanneer/Als hij naar Nederland verhuisd is dat toch ook uit liefde?
Het is niet zo maar aangezien je me toch niet geloofd nemen we even aan dat dat de werkelijke reden is.

Nu hebben ze een vader die de kinderen weer thuis brengt in zijn vakantie omdat hij besluit op vakantie te gaan.
Nu een vader die zijn eigen kinderen op straat heeft gezet.
Nu een vader die ondanks alle moeite die zowel ik, zijn moeder als de kinderen er in hebben gestoken de kinderen nog steeds niet de aandacht geeft die ze willen met als gevolg dat ze niet meer naar hem toe willen.

Om te wonen in een stabiel gezin met een stiefvader die ze wel die aandacht geeft.

Nu weet ik als geen ander dat een goede stiefvader veel meer waard is dan een vader die je geen aandacht geeft, maar dat willen sommige hier niet begrijpen, die zien dat hij de kinderen heeft verwekt als heilig, ondanks dat hij vrij weinig voor ze doet.
allemaal leuk en aardig dit. maar je hebt in dat vorige topic veel redenen gegeven waarom verhuizen louter positief zal zijn, terwijl er maar een enkele reden is, de rest kwam/komt je slecht goed uit.

en je vergeet gewoon je kinderen op 1 te zetten, in mijn ogen. je onderschat het mijns inzien allemaal nogal. daarom zou je het niet moeten doen, of nu nog niet.

en de vader. tja, ik ken zijn kant niet en ik geloof niet zo dat jij 100% objectief bent. het is maar goed dat je hem in deze niet kunt negeren, letterlijk.
pi_143424823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ken een stel dat nog zo'n tien jaar bij elkaar is gebleven voor de kinderen. Scheiding achter de schermen wel al geregeld enzo. Financiële zekerheid geborgd en een beetje met anderen naar bed geweest in die tijd. Top geregeld. :P :')
pi_143424860
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:36 schreef perro. het volgende:
en je vergeet gewoon je kinderen op 1 te zetten, in mijn ogen. je onderschat het mijns inzien allemaal nogal. daarom zou je het niet moeten doen, of nu nog niet.
Mee eens. Onderschatten is zwakt uitgedrukt, ze is blind voor de gevolgen en vooral nadelen.

Zijn die kinderen daar straks net gewend, moeten ze weer terug omdat moeder het niet trekt :')
pi_143424892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:41 schreef OOST het volgende:
Mee eens. Onderschatten is zwakt uitgedrukt, ze is blind voor de gevolgen en vooral nadelen.

Zijn die kinderen daar straks net gewend, moeten ze weer terug omdat moeder het niet trekt :')
Wil je ook voor mij even in je glazen bol kijken nu je er toch mee op tafel zit? O+
pi_143424966
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:41 schreef Queller het volgende:

[..]

Wil je ook voor mij even in je glazen bol kijken nu je er toch mee op tafel zit? O+
Vrouwen met kinderen zijn nogal egoïstisch als ze van de vader af willen. Vind het niet gek dat er af en toe een vader doordraait om die reden. Gelukkig zijn niet alle vrouwen zo, maar TS lijkt wel van deze categorie te zijn.
pi_143425000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:43 schreef OOST het volgende:
Vrouwen met kinderen zijn nogal egoïstisch als ze van de vader af willen. Vind het niet gek dat er af en toe een vader doordraait om die reden. Gelukkig zijn niet alle vrouwen zo, maar TS lijkt wel van deze categorie te zijn.
Jij bent echt geweldig! Al eens overwogen iets met dit talent te gaan doen?
pi_143425048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Jij bent echt geweldig! Al eens overwogen iets met dit talent te gaan doen?
Je voelt je aangesproken :') ik vind het triest voor de kinderen
pi_143425071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:43 schreef OOST het volgende:

[..]

dit slaat echt nergens op :')

En dan doel ik op de generalisatie :* (ondanks het 'gelukkig zijn niet alle vrouwen zo')
compact en kleverig.
pi_143425103
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik ga op je eigen woorden af en in dat andere oudere topic zeg je hele andere dingen over je ex.
Nu ineens praat je hem zwart en heel toevallig komt je dat ook goed uit... toeval? Ik denk het niet.
Mijn ex en ik hebben geen problemen met elkaar, als in omgang met elkaar.
Ik heb er wel problemen mee dat hij weinig interesse in de kinderen toont, als je goed had gelezen had je dat ook geweten.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, dát ken ik *)

Mijn omgeving staat ook helemaal achter mijn keuze, ondanks dat ze ons zullen missen zijn ze er ook van overtuigd dat het de juiste keuze is

.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat voor ervaringen zoek je? Verhuizen naar een ander land met kinderen?

Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe je het voor je ziet dat ze eens in de maand hun vader zien... Wanneer zien ze hun andere familie dan? Ik neem aan dat je niet twee keer in de maand heen en weer wil om ook nog oma en tante te kunnen bezoeken ofzo? En komt hij ze ook halen?
Verhuizen met kinderen heb ik me al heel veel over ingelezen, de reacties zijn eigenlijk haast allemaal positief van de ervaringsdeskundigen.
Nu zit ik alleen met dit machteloze gevoel dat hij het laatste woord heeft, hoewel ik er enigszins begrip voor heb als hij het niet wil zal het voor ons een flinke domper zijn.
pi_143425114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:44 schreef OOST het volgende:
Je voelt je aangesproken :') ik vind het triest voor de kinderen
Ik voel me totaal niet aangesproken, want ik heb geen ex-echtgenoot én geen kinderen. Maar zelfs los daarvan vind ik al jouw generaliserende kort door de bocht posts vooral lachwekkend :)
pi_143425147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:45 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik voel me totaal niet aangesproken, want ik heb geen ex-echtgenoot én geen kinderen. Maar zelfs los daarvan vind ik al jouw generaliserende kort door de bocht posts vooral lachwekkend :)
Jij hebt katten! ^O^
pi_143425169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:46 schreef TerryStone het volgende:
Jij hebt katten! ^O^
Veel teveel zelfs ^O^
pi_143425171
quote:
Verhuizen met kinderen heb ik me al heel veel over ingelezen, de reacties zijn eigenlijk haast allemaal positief van de ervaringsdeskundigen.
Bedoel je met ervaringsdeskundingen de moeders of kinderen? Die moeders lijken me niet objectief namelijk.
pi_143425227
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:46 schreef OOST het volgende:
Bedoel je met ervaringsdeskundingen de moeders of kinderen? Die moeders lijken me niet objectief namelijk.
Zal ik die van mijn betere helft even halen, of komt een positief verhaal je niet zo goed uit??
pi_143425267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:
Mijn omgeving staat ook helemaal achter mijn keuze, ondanks dat ze ons zullen missen zijn ze er ook van overtuigd dat het de juiste keuze is
Waarom dit topic dan?
pi_143425305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Nu zit ik alleen met dit machteloze gevoel dat hij het laatste woord heeft, hoewel ik er enigszins begrip voor heb als hij het niet wil zal het voor ons een flinke domper zijn.
waar zoek je dan wél ervaringen van?

En dat snap ik, wat is enigszins begrip trouwens? Ik zou het volledig begrijpen als een vader dat niet wil. Wat verwácht je dat hij zegt?

En waarom geef je geen antwoord op de vragen die ik stel?

Ik woon btw anderhalf uur weg en mn familie komt nauwelijks langs omdat ze het te ver vinden... Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden. Voor hen is het allemaal veel verder dan voor jou waarschijnlijk.
compact en kleverig.
pi_143425313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:47 schreef Queller het volgende:

[..]

Zal ik die van mijn betere helft even halen, of komt een positief verhaal je niet zo goed uit??
Nog eentje die alleen de positieve verhalen ziet :') op het viva forum zal TS vast geen topic hebben geopend :')

Het lijkt me dat je de kinderen op 1 zet. Dus die vraag je dan om ervaringen.
pi_143425337
tevens staat op deze pica de ex van TS
pi_143425360
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:36 schreef perro. het volgende:

[..]

allemaal leuk en aardig dit. maar je hebt in dat vorige topic veel redenen gegeven waarom verhuizen louter positief zal zijn, terwijl er maar een enkele reden is, de rest kwam/komt je slecht goed uit.

en de vader. tja, ik ken zijn kant niet en ik geloof niet zo dat jij 100% objectief bent. het is maar goed dat je hem in deze niet kunt negeren, letterlijk.
Ik zet de kinderen juist op nr. 1 maar daarnaast vergeet ik mezelf ook niet.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook de negatieve kanten zie, alleen zie ik een andere taal leren en een nieuwe cultuur leren kennen niet als negatief.

Wat is het negatieve, het opnieuw moeten wennen en familie en vrienden minder zien.
Opnieuw moeten wennen aan een nieuwe situatie is ook negatief.

Alleen de positieve kanten als financiele zekerheid, een liefdevol gezin, een vaderfiguur die er voor ze is, weer de ruimte hebben, meer kans op een goede toekomst, het leren kennen van een nieuwe cultuur en nieuwe taal wegen dan net iets zwaarder voor mij.
pi_143425407
Maar even hé TS, wat wil je nou met dit topic? Ervaringsdeskundigen? Open het dan in KAA en/of OUD? Ik vind het nl. nogal wat dat je zo loopt af te geven op je ex, terwijl Denemarken ineens het Beloofde Land is, en jij en je ex fantastisch en er helemaal niks mis kan gaan. Jouw keuze, en daar is verder in deel I al van alles (meer dan herhaaldelijk :') ) over geroepen, dus waarom HIER in godsnaam nog een deel 2? Zeker met zo'n 'gesloten' dagboek OP, en het feit dat het gewoon een patstelling is totdat je ex wat laat weten.
pi_143425437
quote:

[..]

Niet happen.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143425477
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:49 schreef OOST het volgende:
Nog eentje die alleen de positieve verhalen ziet :') op het viva forum zal TS vast geen topic hebben geopend :')

Het lijkt me dat je de kinderen op 1 zet. Dus die vraag je dan om ervaringen.
Wat lees jij knap allemaal dingen die er niet staan en wat weet jij goed wat er allemaal voor iedereen waarheid is. Echt hoor, je moet er iets mee gaan doen. Het is een zeldzaam talent!
pi_143425529
quote:

[..]

Ja graag zelfs!
pi_143425552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat lees jij knap allemaal dingen die er niet staan en wat weet jij goed wat er allemaal voor iedereen waarheid is. Echt hoor, je moet er iets mee gaan doen. Het is een zeldzaam talent!
Je hebt in deel 1 de overvloed van TS haar 'Ja maar de bakker van m'n neef z'n vaste automonteur is met z'n kinderen geëmigreerd en daar gaat het echt heel goed mee' gemist. Dat werd op een gegeven moment een beetje lachwekkend.
pi_143425631
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja graag zelfs!
zou je aub willen antwoorden op de vragen die ik stel?
En heb je nagedacht over wat ik zei mbt afstand?
compact en kleverig.
pi_143425815
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waar zoek je dan wél ervaringen van?

En dat snap ik, wat is enigszins begrip trouwens? Ik zou het volledig begrijpen als een vader dat niet wil. Wat verwácht je dat hij zegt?

En waarom geef je geen antwoord op de vragen die ik stel?

Ik woon btw anderhalf uur weg en mn familie komt nauwelijks langs omdat ze het te ver vinden... Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden. Voor hen is het allemaal veel verder dan voor jou waarschijnlijk.
Sorry als ik wat vragen mis, ik probeer iedereen die niet aanvallen reageert te antwoorden zo ook jou maar zie soms door de bomen het bos niet meer. ;)

Hij gaf zelf ook toe dat het beter is als in een betere toekomst, maar dat hij het te ver weg vind.
Daarom heb ik er enigszins begrip voor. Hij geeft zelf toe dat het beter voor ze zou zijn, maar kiest dan toch voor zichzelf.
pi_143425830
O, laat ook maar, ik zie dat je al hebt geantwoord op die vragen in het vorige topic.

Vrij naief wel overigens...
compact en kleverig.
pi_143425946
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
O, laat ook maar, ik zie dat je al hebt geantwoord op die vragen in het vorige topic.

Vrij naief wel overigens...
Dat is het hele punt, volgens mij misgunt niemand TS haar geluk, maar het komt allemaal nog naïef en eenzijdig over. Denemarken is FANTASTISCH, en los écht alles op. Haar ex is een stumper, zijn ex is een stumper, het is écht beter voor iedereen. Alles wat een probleem kan zijn dat is zó opgelost/bijgeleerd/aangepast (vriendjes, afstand, taal, school, whatever). En het heeft echt helemaal niks te maken met dat TS dit graag wil en de omstandigheden een handje helpt. Het is púúr toeval dat ze daar werk vindt en ze kan hier echt met geen mogelijkheid haar hoofd boven water houden.
pi_143426094
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:51 schreef Loveless85 het volgende:
Maar even hé TS, wat wil je nou met dit topic? Ervaringsdeskundigen? Open het dan in KAA en/of OUD? Ik vind het nl. nogal wat dat je zo loopt af te geven op je ex, terwijl Denemarken ineens het Beloofde Land is, en jij en je ex fantastisch en er helemaal niks mis kan gaan. Jouw keuze, en daar is verder in deel I al van alles (meer dan herhaaldelijk :') ) over geroepen, dus waarom HIER in godsnaam nog een deel 2? Zeker met zo'n 'gesloten' dagboek OP, en het feit dat het gewoon een patstelling is totdat je ex wat laat weten.
Zoals ik al twee keer eerder schreef, ervaringen van mensen die bekend zijn met het gevoel dat een ander over je leven moet beslissen.
pi_143426129
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Sorry als ik wat vragen mis, ik probeer iedereen die niet aanvallen reageert te antwoorden zo ook jou maar zie soms door de bomen het bos niet meer. ;)

Hij gaf zelf ook toe dat het beter is als in een betere toekomst, maar dat hij het te ver weg vind.
Daarom heb ik er enigszins begrip voor. Hij geeft zelf toe dat het beter voor ze zou zijn, maar kiest dan toch voor zichzelf.
Dat is niet helemaal eerlijk van je. Jij kiest ook voor jezelf als je gaat.

Je denkt ook aan de kinderen, maar dat zal je ex vast ook doen, contact met een vader is belangrijk, ook als dat contact misschien niet geweldig is.
compact en kleverig.
pi_143426216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al twee keer eerder schreef, ervaringen van mensen die bekend zijn met het gevoel dat een ander over je leven moet beslissen.
Wat :') Wat is dat überhaupt. En maak je er nou niet een beetje heel veel drama om? JIJ kiest hiervoor, wetende dat hij daar een stem in heeft. En vervolgens is het een hoop boehoe, want hij heeft je toekomst in handen... Tjah...
pi_143426240
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, volgens mij misgunt niemand TS haar geluk, maar het komt allemaal nog naïef en eenzijdig over. Denemarken is FANTASTISCH, en los écht alles op. Haar ex is een stumper, zijn ex is een stumper, het is écht beter voor iedereen. Alles wat een probleem kan zijn dat is zó opgelost/bijgeleerd/aangepast (vriendjes, afstand, taal, school, whatever). En het heeft echt helemaal niks te maken met dat TS dit graag wil en de omstandigheden een handje helpt. Het is púúr toeval dat ze daar werk vindt en ze kan hier echt met geen mogelijkheid haar hoofd boven water houden.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de negatieve kanten wel zie, ik heb ze ook benoemd, ook tegenover de kinderen, wat wil je nog meer?
pi_143426331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de negatieve kanten wel zie, ik heb ze ook benoemd, wat wil je nog meer?
Helemaal niks, jouw keuze, vooral doen wat je niet laten kan. Maar jij opent dit topic, en zelfs een deel 2. Niet miepen dan als er mensen nogal sceptisch zijn. Ik vind vooral de eenzijdige zwartmakerij van je ex nogal laag, continu valse kreetjes en opmerkingen, maar nee hoor, mevrouw is niet zuur of wraakzuchtig :') Maar toch om de zoveel posts weer even insinueren dat hij eigenlijk wat jouw betreft geen 'nee' moet kunnen zeggen, omdat de band tussen hem en de kinderen al niet geweldig is...
pi_143426511
Ik reisde toen ik mijn huidige partner leerde kennen wekelijks heen en weer, de ene week met kinderen, de andere week zonder kinderen, af en toe kwam hij naar ons toe, maar meestal gingen wij zijn kant op.

Nu wonen we ruim 4 jaar samen en brengen we de kinderen eens in de maand naar hun vader en dan halen we ze ook weer op. Met vakanties of lange weekenden is dat vaker. Ook als er verjaardagen zijn van andere familie ofzo, reizen we vaker heen en weer, maar elke week is én te duur én teveel gedoe. En wij wonen anderhalf uur ipv 6 uur weg. (Trein of auto btw)
Bovendien komt mijn familie nauwelijks hier omdat ze het allemaal te ver vinden. Mn moeder komt een of twee keer per jaar en de rest van mn familie ook. Dat is best pijnlijk, ook voor de kinderen en het is iets waar ik geen rekening mee had gehouden. Dat het minder zou worden wel, maar niet dat ze nauwelijks meer de moeite zouden nemen om eens bij ons op bezoek te komen.

Houd er gewoon rekening mee dat je in de praktijk hoogstwaarschijnlijk minder heen en weer zal gaan dan eens per maand. Zes uur reizen is veel en duur.
compact en kleverig.
pi_143426689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de negatieve kanten wel zie, ik heb ze ook benoemd, ook tegenover de kinderen, wat wil je nog meer?

ik snap niet zo heel goed waarom je dit niet met je ex hebt besproken voordat je je kinderen warm hebt gemaakt voor een verhuizing. Je had dit kunnen zien aankomen toch? Dan had je het dus ook al een jaar geleden met je ex kunnen bespreken. Mócht de situatie zich voordoen, hoe zou jij er dan tegenover staan? Je band met hem is goed zeg je.

Als je hier blijft wonen met je vriend, hebben ze ook veel voordelen van denemarken, want je zal er vaak heen gaan, waardoor ze de taal en cultuur kunnen leren kennen, voor die voordelen hoef je niet weg.
compact en kleverig.
pi_143426702
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Helemaal niks, jouw keuze, vooral doen wat je niet laten kan. Maar jij opent dit topic, en zelfs een deel 2. Niet miepen dan als er mensen nogal sceptisch zijn. Ik vind vooral de eenzijdige zwartmakerij van je ex nogal laag, continu valse kreetjes en opmerkingen, maar nee hoor, mevrouw is niet zuur of wraakzuchtig :') Maar toch om de zoveel posts weer even insinueren dat hij eigenlijk wat jouw betreft geen 'nee' moet kunnen zeggen, omdat de band tussen hem en de kinderen al niet geweldig is...
Vriendjes, maken ze nieuwe, zijn kinderen heel goed in en ze hebben daar al vriendjes zitten.
Afstand, ja, dat is een groot nadeel. maar niet onoverkomelijk
Taal, is geen nadeel, juist positief, nieuwe talen leren is altijd positief. daarom spreken ze nu ook al twee talen.
School, het schoolsysteem daar is beter dan hier, zo hoeven ze op hun 15de á 16de pas een vervolgopleiding te kiezen. Zie ik als een heel groot voordeel wie weer op zijn 12de al wat hij/zijn later wil worden?

Jij ziet dat als smoesjes, ik zie dat als feiten en als vooruitgang.
Denemarken is niet het beloofde land, Nederland is niet slecht, maar het is wel makkelijker leven in Denemarken, vandaar dat die regio ook vol zit met Nederlanders.

Wat betreft mijn ex benoem ik ook alleen feiten, was hij een geweldige vader geweest dan had ik er niet eens over na hoeven denken, dan waren we niet gegaan.
Maar dat is hij niet, en dat vind ik ook heel erg jammer, ik had veel liever gehad dat onze kinderen een v ader had die altijd interesse toont in ze en niet zegt dat hij ze niet vaker wil zien dan 1 keer in de 2 weken omdat hij anders te weinig vrije tijd heeft.
Ik ben niet zuur, ik ben niet wraakzuchtig, ik ben teleurgesteld. mag dat?
pi_143426715
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook de negatieve kanten zie, alleen zie ik een andere taal leren en een nieuwe cultuur leren kennen niet als negatief.

Wat is het negatieve, het opnieuw moeten wennen en familie en vrienden minder zien.
Opnieuw moeten wennen aan een nieuwe situatie is ook negatief.

Alleen de positieve kanten als financiele zekerheid, een liefdevol gezin, een vaderfiguur die er voor ze is, weer de ruimte hebben, meer kans op een goede toekomst, het leren kennen van een nieuwe cultuur en nieuwe taal wegen dan net iets zwaarder voor mij.
goed lezen. ik zeg dat je het nogal onderschat. geeft niet, meer mensen onderschatten een emigratie, maar jij hebt jonge kinderen die op plaats 1 horen te komen.

daarnaast heb ik sterk het gevoel dat je niet helemaal eerlijk bent. maar goed.
pi_143426849
Hallo TS,
Ik heb relatietherapeute en ik kan je niks anders dan gelijk geven.
Gr gr

Kunnen we nu een slotje doen
Twiddel
pi_143426852
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik reisde toen ik mijn huidige partner leerde kennen wekelijks heen en weer, de ene week met kinderen, de andere week zonder kinderen, af en toe kwam hij naar ons toe, maar meestal gingen wij zijn kant op.

Nu wonen we ruim 4 jaar samen en brengen we de kinderen eens in de maand naar hun vader en dan halen we ze ook weer op. Met vakanties of lange weekenden is dat vaker. Ook als er verjaardagen zijn van andere familie ofzo, reizen we vaker heen en weer, maar elke week is én te duur én teveel gedoe. En wij wonen anderhalf uur ipv 6 uur weg. (Trein of auto btw)
Bovendien komt mijn familie nauwelijks hier omdat ze het allemaal te ver vinden. Mn moeder komt een of twee keer per jaar en de rest van mn familie ook. Dat is best pijnlijk, ook voor de kinderen en het is iets waar ik geen rekening mee had gehouden. Dat het minder zou worden wel, maar niet dat ze nauwelijks meer de moeite zouden nemen om eens bij ons op bezoek te komen.

Houd er gewoon rekening mee dat je in de praktijk hoogstwaarschijnlijk minder heen en weer zal gaan dan eens per maand. Zes uur reizen is veel en duur.
Dat zou voor ons ook een teleurstelling zijn als dat zou gebeuren, ik zie ze er niet voor aan maar zeker weten doe je nooit natuurlijk.

Ons idee was hetzelfde alleen dan dus bij mijn ouders blijven logeren in dat weekend.
pi_143427032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zou voor ons ook een teleurstelling zijn als dat zou gebeuren, ik zie ze er niet voor aan maar zeker weten doe je nooit natuurlijk.

Ons idee was hetzelfde alleen dan dus bij mijn ouders blijven logeren in dat weekend.
Maar dan zijn je kinderen bij je ex, dus wanneer zien opa en oma ze dan? Of moet er in die vrijdag- tot zondagavond niet alleen 12 uur gereden worden, maar ook nog langs papa, wellicht papa's ouders, én mama's ouders? :D
pi_143427040
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
en dus zien de kinderen hun vader bijna nooit meer.
pi_143427085
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
ik snap niet zo heel goed waarom je dit niet met je ex hebt besproken voordat je je kinderen warm hebt gemaakt voor een verhuizing
om de kids nog meer tegenover de vader te zetten, als ze straks toch niet mogen in het de schuld van haar ex... gemakkelijk he?
pi_143427120
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik snap niet zo heel goed waarom je dit niet met je ex hebt besproken voordat je je kinderen warm hebt gemaakt voor een verhuizing. Je had dit kunnen zien aankomen toch? Dan had je het dus ook al een jaar geleden met je ex kunnen bespreken. Mócht de situatie zich voordoen, hoe zou jij er dan tegenover staan? Je band met hem is goed zeg je.

Als je hier blijft wonen met je vriend, hebben ze ook veel voordelen van denemarken, want je zal er vaak heen gaan, waardoor ze de taal en cultuur kunnen leren kennen, voor die voordelen hoef je niet weg.
Dat heb ik ook gedaan en zoals je kan lezen in het andere topic was hij het er in eerste instantie mee eens, toen werd het naar dan moet je na 4 jaar weer terugkomen en nu weet hij het dus niet meer.
De voornamelijke voordelen nu is financieel meer zekerheid en studiemogelijkheden voor mij met vooruitzicht op een baan.
pi_143427123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:17 schreef snakelady het volgende:
Vriendjes, maken ze nieuwe, zijn kinderen heel goed in en ze hebben daar al vriendjes zitten.
ZE SPREKEN DIE TAAL NIET KUT!

kijk maar een paar keer 'ik vertrek' hoeveel kinderen je daar ziet die diep ongelukkig zijn omdat ze het buitenbeentje zijn.
pi_143427154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Afstand, ja, dat is een groot nadeel. maar niet onoverkomelijk
Taal, is geen nadeel, juist positief, nieuwe talen leren is altijd positief. daarom spreken ze nu ook al twee talen.
School, het schoolsysteem daar is beter dan hier, zo hoeven ze op hun 15de á 16de pas een vervolgopleiding te kiezen. Zie ik als een heel groot voordeel wie weer op zijn 12de al wat hij/zijn later wil worden?

Jij ziet dat als smoesjes, ik zie dat als feiten en als vooruitgang.
Denemarken is niet het beloofde land, Nederland is niet slecht, maar het is wel makkelijker leven in Denemarken, vandaar dat die regio ook vol zit met Nederlanders.

Wat betreft mijn ex benoem ik ook alleen feiten, was hij een geweldige vader geweest dan had ik er niet eens over na hoeven denken, dan waren we niet gegaan.
Maar dat is hij niet, en dat vind ik ook heel erg jammer, ik had veel liever gehad dat onze kinderen een v ader had die altijd interesse toont in ze en niet zegt dat hij ze niet vaker wil zien dan 1 keer in de 2 weken omdat hij anders te weinig vrije tijd heeft.
Ik ben niet zuur, ik ben niet wraakzuchtig, ik ben teleurgesteld. mag dat?
Mwah dit bedoel ik, het zijn grootste veranderingen, maar jij hebt in twee alinea'tjes het al helemaal uitgedokterd en ziet geen vuiltje aan de lucht, dat vind ik naief.

Je mag prima teleurgesteld zijn, mag ik het laag vinden dat je nu al talloze keren hebt benoemd hoe waardeloos je ex is, en zinspeelt op dat hij niet moet zeiken omdat hij al (bv.) geen co-ouderschap wilde, of nu in Turkije zit met z'n vriendin. Wat doen dat soort details er toe?
pi_143427192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:24 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ZE SPREKEN DIE TAAL NIET KUT!

kijk maar een paar keer 'ik vertrek' hoeveel kinderen je daar ziet die diep ongelukkig zijn omdat ze het buitenbeentje zijn.
Ja maar, omdat het nu leuk is als ze daar een weekendje zijn, is het óók leuk als ze daar straks voorgoed zijn, snap dat dan!
pi_143427246
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:17 schreef perro. het volgende:

[..]

goed lezen. ik zeg dat je het nogal onderschat. geeft niet, meer mensen onderschatten een emigratie, maar jij hebt jonge kinderen die op plaats 1 horen te komen.

daarnaast heb ik sterk het gevoel dat je niet helemaal eerlijk bent. maar goed.
En ik denk dat je het overschat, mijn vriend is ook met twee kinderen van IJsland naar Denemarken gegaan, ook veel vrienden van hem en ook heel veel Nederlanders die daar nu wonen waar ik contact mee heb.
Maar als ik dat benoem dan kom ik alleen met positieve verhalen. Sorry, ik heb nog geen verhaal gehoord met negatieve uitkomst wat er voor zorgt dat ze spijt hebben.
pi_143427288
quote:
8s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar, omdat het nu leuk is als ze daar een weekendje zijn, is het óók leuk als ze daar straks voorgoed zijn, snap dat dan!
En dat ze hun echte vader gaan missen is ook maar een irrelevant detail want hij heeft het er immers zelf naar gemaakt en zij heeft bepaald dat haar nieuwe vriend die rol ook wel kan overnemen.
pi_143427372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ok, dus jullie gaan de kinderen op vrijdag naar hun vader brengen (na school, want ze kunnen natuurlijk niet eerder weg), uur of 9 ben je dan daar, vervolgens ga je ze op zondag om een uur of 1 ophalen, zodat ze thuis, na de reis ook weer op tijd naar bed kunnen, want de volgende dag moeten ze op tijd weer op om naar school te gaan.
Dat doe je eens in de maand.

In september is dat het eerste weekend. Het tweede weekend is je zusje jarig en het derde je moeder, dat kun je combineren, dus je gaat het tweede weekend ook, gelijk ook voor de verjaardag van je moeder.

Het derde weekend komt hij hen halen? Of zien ze hun vader eens in de maand? Of stel je voor dat hij ze kan komen halen als hij dat wil?

En vervolgens het vierde weekend komen je beste vriendin en haar kroost logeren, want die zie je natuurlijk ook minder vaak en je kinderen zien hen al helemaal niet, want je gaat meestal langs als zij bij hun vader zijn? Zoiets?

Geloof maar dat dat best lastig is om te realiseren. Dat is niet om lullig te doen, maar je schetst het waarschijnlijk rooskleuriger dan de realiteit zal zijn.
Wat op zich logisch is, maar je moet daar wel rekening mee houden. (Hoe vaak verwacht je dat je familie/vrienden langs zullen komen? Ouders, broers, zussen, vriendinnen?)
compact en kleverig.
pi_143427383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

En ik denk dat je het overschat, mijn vriend is ook met twee kinderen van IJsland naar Denemarken gegaan, ook veel vrienden van hem en ook heel veel Nederlanders die daar nu wonen waar ik contact mee heb.
Maar als ik dat benoem dan kom ik alleen met positieve verhalen. Sorry, ik heb nog geen verhaal gehoord met negatieve uitkomst wat er voor zorgt dat ze spijt hebben.
haha wauw, oki. nou succes ermee dan. :D
pi_143427385
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je gaat werken waar je niet Deens hoeft te leren en dus niet direct onder de Deense bevolking bent. Dus nieuwe cultuur en taal leren is er niet direct bij.

quote:
Alleen de positieve kanten als financiele zekerheid,
Die had je al. Je komt hier niets te kort. Je kinderen hebben in Nederland ook gewoon een goede toekomst.

quote:
een liefdevol gezin,
Want het zou nu niet liefdevol zijn?

quote:
een vaderfiguur die er voor ze is,
Dat is toch eerder een complex waar jij mee rond loopt en je kinderen nu probeert op te dringen.
pi_143427512
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dan zijn je kinderen bij je ex, dus wanneer zien opa en oma ze dan? Of moet er in die vrijdag- tot zondagavond niet alleen 12 uur gereden worden, maar ook nog langs papa, wellicht papa's ouders, én mama's ouders? :D
Nogmaals, waarschijnlijk wordt het het vliegtuig dan en zo niet, dan na het eten naar ex en op zondagochtend weer terug. Wat nu ook zo is.
Dan hebben ze dus op zondag een paar uur om met elkaar door te brengen.
Alleen dan dus wel minder vaak.

Mijn ouders zijn het gewend om weekenden weg te gaan, ze zitten nu ook in Duitsland bij vrienden, dat doen ze regelmatig, dat vinden ze zelfs leuk.
Dus ze zullen dan ook een aantal keer per jaar naar Denemarken komen.

Ik weet dat jij op al je tegenspraak hoopt dat ik zeg, 'je hebt gelijk, dat is een probleem waar geen oplossing voor is te vinden', maar die vraag heb je nog niet gesteld.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:33:43 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143427628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:24 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

om de kids nog meer tegenover de vader te zetten, als ze straks toch niet mogen in het de schuld van haar ex... gemakkelijk he?
Ik heb de kinderen nooit tegen hun vader opgezet, nog nooit in in leven, juist het tegenovergestelde.
Hun vaders gedrag goedpraten, ze vertellen dat papa heel veel van hun houd en het echt wel goed bedoeld en ik ben al jaren bezig om het contact tussen hun te verbeteren, maar als hij niet wil dan houdt het op en kies ik voor ons.
Maar nooit zal ik tegen de kinderen kwaad praten over hun vader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')