Ben wel benieuwdquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:56 schreef minilot het volgende:
O, en geen foto's van het unboxen van de Fooddelicious-box, daar was het gisterenavond te donker voor. En de helft ervan is nu al aangebroken.Maar review volgt wel!
+1quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Mij goede daad voor vandaag is weer gedaanDuifje mee genomen die vleugellam op het gras zat. Dierenambulance is hem net komen halen
Awhquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Mij goede daad voor vandaag is weer gedaanDuifje mee genomen die vleugellam op het gras zat. Dierenambulance is hem net komen halen
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar de grote vraag: is het het geld waard?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef minilot het volgende:
Heb al zojuist wel twee dingen uit de doos gebruikt in een gerecht:
http://forum.fok.nl/topic/2133975/4/25#143410866
Dat weet ik pas als ik alles eruit op gegeten hebquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar de grote vraag: is het het geld waard?
Wat zat er allemaal voor lekkers in?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat weet ik pas als ik alles eruit op gegeten heb
Dat wil ik ook wetenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat zat er allemaal voor lekkers in?
Review!
leuk zegquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:02 schreef minilot het volgende:
Eh, ik heb maar even een plaatje van iemand op Twitter gepikt, want bij mij staat de inhoud van de doos al overal en nergens, en zijn sommige dingen al op!
Dit is 'm:
[ afbeelding ]
Nou het thema was, helaas, zomer. Daardoor opgescheept met een BBQ-saus uit een tube en een vlees-rub en dat zijn dingen waar ik sowieso niet echt warm voor loop. Dingen die ik ook eigenlijk liever zelf maak. Maar goed!
Er zit in:
- 'Louisiana Cajun Rub', heb ik dus niet zoveel mee. Ruikt op zich wel lekker.
- 'Robuuste Jack de Ribbert BBQ-saus'. Vrij belachelijke verpakking & marketing, maar ik heb er net een lepeltje van op, smaakt niet verkeerd. Maar niet zo lekker als mijn eigen BBQ-saus.
- Foodelicious basilicumolie, deze is fantastisch. Ruikt enorm geconcentreerd naar verse basilicum, mooie heldere kleur en smaakt heel scherp en clean. Lekker!
- 'John Lemon' rabarberlimonade - nog niet op. Maar zal wel lekker zijn. Met citroen en rabarber (er zit 32% in!) kun je je moeilijk een buil vallen.
- Lemon Sencha groene thee - deze ruikt echt heeeeeeeel erg lekker! Ik wil er een moljoen dingen mee doen, maar kan nog niet kiezen wat!
- Zakje Foodelicious Zwitserse kogeltruffels, in drie smaken. Ik heb alleen de limoncello-versie op en was wel lekker, maar ik viel er niet echt van van mijn stoel ofzo.
- 'La Mère' Franse chocoladekoekjes. Heel mooie verpakking, koekje is wel oké. Het zullen misschien mijn onontwikkelde smaakpapillen zijn, maar ik proef weinig verschil met bijvoorbeeld de kleine chocoladekoekjes van Bonne Maman die je in zo'n beetje elke supermarkt kunt kopen.
- 'Copperpot' boterfudge met zeezout: erg, erg lekker. Maar ik moet eerlijk gezegd nog een 'salted caramel' tegenkomen die ik -niet- lekker vind.
- 'Torres' aardappelchips (uit Spanje), bereid met echte zwarte zomertruffel. Nou ja, da's natuurlijk ook al gauw goed.Truffelsmaak is lekker en sterk en past prima bij de verder simpele aardappelsmaak. Chips is ook lekker zout, da's fijn.
Eerlijk gezegd ben ik een tikje mweh over een aantal dingen: vleesrub en gezouten karamel, iets met truffel: het zijn dingen waar weinig originaliteit uit spreekt. Smaken die je kent, smaken die iedereen lekker vindt. Meh. De dingen die van hun eigen huismerk zijn: de thee en de olie vind ik wel echt top. In de doos van vorige maand zat mango-azijn van Foodelicious, en die schijnt ook echt fantastisch te wezen. Misschien moeten ze zich iets meer toeleggen op spul uit kun eigen koker, dat lijkt me ook leuker.
Ik twijfel nog een beetje of ik de volgende doos wil hebben. Het is op zich het geld wel waard hoor, ik voel me op geen enkele manier bekocht en de inhoud van de doos overtreft wel wat je voor vijfendertig euro in de winkel zou kunnen kopen.
Maar of het specifiek voor mij iets is, dat weet ik nog niet zo.. Het is misschien ook niet voor niets dat ik eigenlijk al nooit in delicatessenwinkels kom. Ik hou toch vooral heel erg van zélf maken, van fudge, tot chips tot koekjes tot saus. Ik beleef er niet bijzonder veel lol aan als ik dat al voorverpakt voor mijn neus krijg, hoe lekker het verder ook is.
Het zou dan nog schelen als je iets kreeg met heel aparte smaken, maar met fudge en chocoladekoekjes en BBQ-saus is daarvan bij deze doos in elk geval geen sprake. Ik hoop dat de volgende doos spannender is.
O, ik vind er niks mis mee, maar er is een reden dat ik nooit voorgemengde rubs en dergelijke koop: ik vind het veel leuker om zelf kruiden te drogen, specerijen te roosteren en eigen mixen te maken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:30 schreef Selestha het volgende:
Jammer Minilot, het klinkt inderdaad niet heel erg spannend.
Wel grappig dat jij de Cajun rub maar zozo vindt, het is mijn favoriete kruidenmix
Oh zo, ja dat snap ik welquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:36 schreef minilot het volgende:
[..]
O, ik vind er niks mis mee, maar er is een reden dat ik nooit voorgemengde rubs en dergelijke koop: ik vind het veel leuker om zelf kruiden te drogen, specerijen te roosteren en eigen mixen te maken.Dat hoeft een bedrijf niet voor me te doen, heb het liever zelf in de hand.
Yep, dat zal het zijn. Al voel ik mezelf eerlijk gezegd meer een nieuwsgierige aanmodderaar dan een gevorderde thuiskok.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:39 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat zo'n box voor heel veel mensen heel erg bijzonders is, maar als je, zoals Minilot, zelf al een vrij gevorderde en experimenterende thuis kok bent, heb ik het idee dat de inhoud ervan niet zo spannend is en je zelfs regelmatig het gevoel bekruipt dat je het allemaal zelf lekkerder en beter zelf kunt klaarmaken i.p.v. deze voorverpakte waren.
quote:
quote:overlaatst
onlangs, niet zo lang geleden, onderlaatst, recent
zie ook overlest
Mommomomquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:37 schreef golfer het volgende:
M'n eigen vismannetje is weer terug van vakantie en die had prachtige sliptongen liggen.
4 voor 6 euro en ik kreeg er gratis eentje extra van hem. Dus vanavond even bloemen en lekker bakken voor het avondeten.
Moet aan Jiskefet denken met die straatmuzikant, die alleen maar " Helpless Helpless Helpless" zongquote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef Bluezz het volgende:
Er komt een muzikant de metro in... speelt gitaar en zingt onverstaanbaar. ..beetje dronken ook
Of ze waren helemaal impressed met jouw sollicitatiequote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:33 schreef Sarabi het volgende:
Hmm de vacature waar ik op heb gereageerd is van de site, terwijl hij er nog een week op zou staan.
klinkt niet erg goed denk ik.
Klinkt avontuurlijker dan mijn rijst met sperziebonen en chilisausquote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:22 schreef Lonaa het volgende:
Burp.
Flinke biefstuk, 300 gram champignons, ene halve courgette in linten, een rode ui en flink wat boontjes met een knoflookje en een lepel zure room.
Kwarkijs.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt avontuurlijker dan mijn rijst met sperziebonen en chilisausEn kwarkijs toe. Nu maar even sporten.
Alle ijsquote:
Waarschijnlijk al erg veel reacties gehad. Gebeurd wel vaker dat ze een vacature eerder van een site afhalen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:33 schreef Sarabi het volgende:
Hmm de vacature waar ik op heb gereageerd is van de site, terwijl hij er nog een week op zou staan.
klinkt niet erg goed denk ik.
Gemistquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:13 schreef borisz het volgende:
Mooie docu net op ned1 over Totilas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |