abonnement Unibet Coolblue
pi_143443199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er ligt ook een los SD-kaartje dat de meiden niet los in de tas zullen hebben gestopt.
Ik denk dat de onderzoekers de batterij (?) uit de telefoon hebben gehaald om op foto vast te leggen dat er één in zat.
Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring inderdaad.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:53:43 #227
163650 Greys
pi_143443246
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er ligt ook een los SD-kaartje dat de meiden niet los in de tas zullen hebben gestopt.
Ik denk dat de onderzoekers de batterij (?) uit de telefoon hebben gehaald om op foto vast te leggen dat er één in zat.
Ik heb ook wel eens een los SD kaartje in een klein ritsvakje van mijn vakantietas gehad en een losse accu. Dus daardoor ben ik dan misschien op het verkeerde been gezet. Altijd reserve-SD voor gewone camera en altijd reserve accu voor foon in mijn tas op vakantie, zelfs.
Maar jouw verklaring kan ook prima.

(Het léék me alleen een mogelijke verklaring voor hoe ze zo lang na dagen nog noodoproepen konden proberen ;) ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:56:22 #228
163650 Greys
pi_143443315
Ik snap er nu geen hol meer van :')
Steeds als ik zei dat het 'gewoon' kan zijn dat ze na de happy foto's van iets of iemand geschrokken zijn en dus niet meer terug durfden en daarom verder gelopen en toen verdwaald, werd er als reden dat dat niet logisch was gegeven 'die eerste noodoproep'. Dat dat niet kon of totaal niet logisch was ivm het tijdstip van de noodoproep. Waaróm dan ook alweer niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143443562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:52 schreef vronie het volgende:

[..]

Wat een goed verslag man kippenvel.
https://es-es.facebook.com/feliciano.gonzalez.733
Heb je hier iets aan of is het tig keren voorbij gekomen
Had ik idd al gezien. Maar zie geen adres staan.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:15:48 #230
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143443921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Had ik idd al gezien. Maar zie geen adres staan.
En als we zijn adres achterhalen, zullen we dat dan maar gewoon voor ons houden? :)

"Een km of 3-4 ten noorden van waar Kris en Lisanne verbleven." volgens Za. Dat is toch voldoende informatie?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:17:11 #231
163650 Greys
pi_143443969
Eens, laat het in gódsnaam geen heksenjacht gaan worden op iemand die tot het tegendeel bewezen is sowiesó onschuldig is. Zag hier laatst ook al iemand die vroeg of er niet even iemand kon bellen omdat er een telefoonnr bij stond. Als grapje vast, maar ... nou ja. Gewoon NIET dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143444096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:15 schreef jackie12 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, ik geloof totaal niet in dit scenario hoewel er wel een aantal goede punten in staan.
Iets wat ik opvallend vind is: Als Feliciano (of iemand anders) er echt bij was geweest, waarom staan Kris en Lisanne dan niet samen op de foto's? Als ik met iemand op vakantie zou gaan zou ik toch zeker samen op de foto gaan op zo'n hoogtepunt als de top van de berg. Of denk je dat Feliciano alles al zo had voorbereid dat die daarvoor zelfs heeft gezorgd?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:25:36 #233
163650 Greys
pi_143444213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:21 schreef Max23 het volgende:

[..]

Mwah, ik geloof totaal niet in dit scenario hoewel er wel een aantal goede punten in staan.
Iets wat ik opvallend vind is: Als Feliciano (of iemand anders) er echt bij was geweest, waarom staan Kris en Lisanne dan niet samen op de foto's? Als ik met iemand op vakantie zou gaan zou ik toch zeker samen op de foto gaan op zo'n hoogtepunt als de top van de berg. Of denk je dat Feliciano alles al zo had voorbereid dat die daarvoor zelfs heeft gezorgd?
Eens.
Hoe moet je zoiets voorbereiden? "Nee, ik maak geen foto van jullie samen op de top of bij het beekje!!"
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143444287
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:29 schreef Greys het volgende:
En als alle tijden kloppen, dan klopt die eerste noodoproep niet met de happy foto's die daarná nog zijn gemaakt, vandaar dat ik dan gok op 'per ongeluk'. Die eerste
Die tijdlijn zit bij jou verkeerd in je hoofd, dat dacht ik al eerder.
10:00 - begonnen aan trail
12:00 - op de Mirador
14:00 - laatste 'happy' foto's
15:00 - 16:00 - eerste noodoproep.
pi_143444358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die tijdlijn zit bij jou verkeerd in je hoofd, dat dacht ik al eerder.
10:00 - begonnen aan trail
12:00 - op de Mirador
14:00 - laatste 'happy' foto's
15:00 - 16:00 - eerste noodoproep.
pi_143444393
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:17 schreef Greys het volgende:
Eens, laat het in gódsnaam geen heksenjacht gaan worden op iemand die tot het tegendeel bewezen is sowiesó onschuldig is. Zag hier laatst ook al iemand die vroeg of er niet even iemand kon bellen omdat er een telefoonnr bij stond. Als grapje vast, maar ... nou ja. Gewoon NIET dus.
Dit.
pi_143444437
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:21 schreef Max23 het volgende:

[..]

Mwah, ik geloof totaal niet in dit scenario hoewel er wel een aantal goede punten in staan.
Iets wat ik opvallend vind is: Als Feliciano (of iemand anders) er echt bij was geweest, waarom staan Kris en Lisanne dan niet samen op de foto's? Als ik met iemand op vakantie zou gaan zou ik toch zeker samen op de foto gaan op zo'n hoogtepunt als de top van de berg. Of denk je dat Feliciano alles al zo had voorbereid dat die daarvoor zelfs heeft gezorgd?
We hebben niet alle foto's gezien. De vader van Kris had het over "Ze staan op de foto op de Mirador met hun armen juichend in de lucht".. Voor mij klinkt dat alsof ze er samen op staan en het geen selfie is maar met zelfontspanner gemaakt of door een derde.
pi_143444454
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens.
Hoe moet je zoiets voorbereiden? "Nee, ik maak geen foto van jullie samen op de top of bij het beekje!!"
Zou je gewoon kunnen wissen natuurlijk. Maar ook dat is nogal vergezocht ja.
pi_143444848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die tijdlijn zit bij jou verkeerd in je hoofd, dat dacht ik al eerder.
10:00 - begonnen aan trail
12:00 - op de Mirador
14:00 - laatste 'happy' foto's
15:00 - 16:00 - eerste noodoproep.
10:45 vertrek/begin
13:00 Mirador

toch?
pi_143444929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

We hebben niet alle foto's gezien. De vader van Kris had het over "Ze staan op de foto op de Mirador met hun armen juichend in de lucht".. Voor mij klinkt dat alsof ze er samen op staan en het geen selfie is maar met zelfontspanner gemaakt of door een derde.
Zo heb ik het zelf niet begrepen. Zou dan namelijk de kans op aanwezigheid van een derde persoon wel heel erg vergroten. Lijkt me dat we daar dan nu wel meer aanwzijzingen voor gehad zouden hebben.
pi_143444962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:49 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zo heb ik het zelf niet begrepen. Zou dan namelijk de kans op aanwezigheid van een derde persoon wel heel erg vergroten. Lijkt me dat we daar dan nu wel meer aanwzijzingen voor gehad zouden hebben.
Zoals?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:51:38 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143444997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:49 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zo heb ik het zelf niet begrepen. Zou dan namelijk de kans op aanwezigheid van een derde persoon wel heel erg vergroten. Lijkt me dat we daar dan nu wel meer aanwzijzingen voor gehad zouden hebben.
Ja, Hans Kremers gaf duidelijk aan dat hij niets mocht zeggen over wat er daarna gebeurd is.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:55:40 #243
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143445085
Geloof toch ook niet zo in een misdaad.

Heb toch het idee dat Kris of Lisanne na 14:00 (laatste foto Kris) haar voet, been of heup zodanig geblesseerd heeft dat ze niet meer verder alleen kon.
Dit zou zomaar net na die laatste foto gebeurd kunnen zijn. Kris verstapt zich bijvoorbeeld lelijk na dat fotomoment.
Daarna zijn de twee, Kris met ondersteuning van Lisanne verder de berg af gegaan.
Omhoog is geen optie omdat dat veel te zwaar is voor beide.
Er moet dan lichte paniek zijn uitgebroken naarmate de avond/nacht naderde.
Koste wat het kost wil je dan zo vlug mogelijk van die berg omdat je weet dat het s'nachts afkoelt en je ook niet in de wildernis wil overnachten.
Daarna moet er natuurlijk nog meer gebeurt zijn. Van alles gaat waarschijnlijk nog mis die eerste dag. Toch lopen de twee nog zolang mogelijk door in de schemer/donker. Wat als gevolg heeft dat ze van het pad raken en uiteindelijk verdwalen..
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_143445301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoals?
Om eerlijk te zijn; geen idee. Ik zou dan alleen verwachten dat er uit de interviews meer 'gehint' zou zijn op de aanwezigheid van één of meerdere personen.

Geen sterke argumentatie, ik weet het. Maar het is wel wat ik denk.
pi_143445487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:55 schreef ZaZoe het volgende:
Geloof toch ook niet zo in een misdaad.

Heb toch het idee dat Kris of Lisanne na 14:00 (laatste foto Kris) haar voet, been of heup zodanig geblesseerd heeft dat ze niet meer verder alleen kon.
Dit zou zomaar net na die laatste foto gebeurd kunnen zijn. Kris verstapt zich bijvoorbeeld lelijk na dat fotomoment.
Daarna zijn de twee, Kris met ondersteuning van Lisanne verder de berg af gegaan.
Omhoog is geen optie omdat dat veel te zwaar is voor beide.
Er moet dan lichte paniek zijn uitgebroken naarmate de avond/nacht naderde.
Koste wat het kost wil je dan zo vlug mogelijk van die berg omdat je weet dat het s'nachts afkoelt en je ook niet in de wildernis wil overnachten.
Daarna moet er natuurlijk nog meer gebeurt zijn. Van alles gaat waarschijnlijk nog mis die eerste dag. Toch lopen de twee nog zolang mogelijk door in de schemer/donker. Wat als gevolg heeft dat ze van het pad raken en uiteindelijk verdwalen..
Hoe komt dat broekje dan bij die oversteek? En hoe kan je als je zo immobiel bent een kabelbrug oversteken?
pi_143445530
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:02 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn; geen idee. Ik zou dan alleen verwachten dat er uit de interviews meer 'gehint' zou zijn op de aanwezigheid van één of meerdere personen.

Geen sterke argumentatie, ik weet het. Maar het is wel wat ik denk.
Er wordt door de ouders van Kris steeds gehint op een misdrijf. Bij mijn weten is er dan aanwezigheid van één of meer personen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:13:23 #247
163650 Greys
pi_143445679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die tijdlijn zit bij jou verkeerd in je hoofd, dat dacht ik al eerder.
10:00 - begonnen aan trail
12:00 - op de Mirador
14:00 - laatste 'happy' foto's
15:00 - 16:00 - eerste noodoproep.
Ik zei toch meteen daarna al sorry? :)
Maar je mag het best nog een keer benadrukken hoor :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:14:33 #248
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143445718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe komt dat broekje dan bij die oversteek? En hoe kan je als je zo immobiel bent een kabelbrug oversteken?
Misschien toch een verstuiking die na een paar dagen wat dragelijker werd. En waarschijnlijk toch geprobeerd om over te steken, met alle gevolgen van dien.

Broekje kan van alles betekenen, te strak/los, of niet nat willen hebben,.. wie zegt het?
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_143446017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zei toch meteen daarna al sorry? :)
Maar je mag het best nog een keer benadrukken hoor :+
Sorry, ik liep wat achter en had de andere user die het uitlegde nog niet gelezen. Ik zat ook te twijfelen of ik zou reageren maar had geen zin later terug te moeten zoeken als je nog geen reactie had gehad. :@
pi_143446131
Ik geloof niet alles uit het scenario van Jackie maar dit vins ik wel een goed punt: dat er alleen noodoproepen zijn gedaan is opvallend. Dat kun je namelijk doen met een telefoon als je niet het patroon/code voor ontgrendeling weet. Oftewel: met de telefoon van iemand anders.
pi_143446448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:14 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Misschien toch een verstuiking die na een paar dagen wat dragelijker werd. En waarschijnlijk toch geprobeerd om over te steken, met alle gevolgen van dien.

Broekje kan van alles betekenen, te strak/los, of niet nat willen hebben,.. wie zegt het?
Het ging mij even niet om de manier waarop het gevonden is, maar om de locatie.

Punt in deze puzzel is mede de verschillende locaties:

Punt A mirador (waar ze moeten omkeren wat ze hoogst ws wisten)
- 1 uur lopen
Punt B bergbeekje (laatste 'happy' foto's)
- 1 tot 2,5 uur lopen
Punt C eerste noodoproep - exacte locatie onbekend
- minimaal 4,5 uur lopen
Punt D rivier
-?
Punt E eerste kabelbrug
-?
Punt F tweede kabelbrug (broekje)
-?
Punt G laatste foto's - exacte locatie onbekend - 8ste dag
-?
Punt H schoen met resten en bekken (samen gevonden dus)
-?
Punt I rugzak

Hoe kom je van punt C naar punt F als je immobiel bent?
Hoe kom je samen bij punt H als je bij punt B elkaar al kwijt geraakt bent?
Hoe kom je bij punt F als je verdwaald bent en na punt F dan niet teruggaat naar punt B/A?

Op zich is er een logische verklaring van punt D/F tot punt I; de rivier.
Van punt A naar punt B is bevreemdend maar zijn verklaringen voor te bedenken
Maar punt C naar punt D/F blijft onlogisch. Zelfs als de 1 de ander heeft gedragen zou ik zelf nog altijd liever omhoog gaan dan naar beneden.
pi_143446477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef sverbern het volgende:
Ik geloof niet alles uit het scenario van Jackie maar dit vins ik wel een goed punt: dat er alleen noodoproepen zijn gedaan is opvallend. Dat kun je namelijk doen met een telefoon als je niet het patroon/code voor ontgrendeling weet. Oftewel: met de telefoon van iemand anders.
Maar dat weten we dus helemaal niet omdat de data uit de telefoons nog wordt achtergehouden voor het onderzoek. Alleen de noodoproepen daaruit zijn bekend gemaakt.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:13:18 #253
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143447640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het ging mij even niet om de manier waarop het gevonden is, maar om de locatie.

Punt in deze puzzel is mede de verschillende locaties:

Punt A mirador (waar ze moeten omkeren wat ze hoogst ws wisten)
- 1 uur lopen
Punt B bergbeekje (laatste 'happy' foto's)
- 1 tot 2,5 uur lopen
Punt C eerste noodoproep - exacte locatie onbekend
- minimaal 4,5 uur lopen
Punt D rivier
-?
Punt E eerste kabelbrug
-?
Punt F tweede kabelbrug (broekje)
-?
Punt G laatste foto's - exacte locatie onbekend - 8ste dag
-?
Punt H schoen met resten en bekken (samen gevonden dus)
-?
Punt I rugzak

Hoe kom je van punt C naar punt F als je immobiel bent?
Hoe kom je samen bij punt H als je bij punt B elkaar al kwijt geraakt bent?
Hoe kom je bij punt F als je verdwaald bent en na punt F dan niet teruggaat naar punt B/A?

Op zich is er een logische verklaring van punt D/F tot punt I; de rivier.
Van punt A naar punt B is bevreemdend maar zijn verklaringen voor te bedenken
Maar punt C naar punt D/F blijft onlogisch. Zelfs als de 1 de ander heeft gedragen zou ik zelf nog altijd liever omhoog gaan dan naar beneden.
Dragen of immobiel is een groot woord. De een moet de ander ondersteunen, je weet wel, arm om de schouder bij de ander en min of meer hinkelend de berg af. En na twee dagen kan bijvoorbeeld een verstuiking al stukken beter aanvoelen, ze kan dan op eigen kracht al verder. Trouwens omhoog zou ik niet graag iemand zo ondersteunen, veel te zwaar ook voor beiden. Ze kiezen dan (denken ze) de kortste weg naar Rome,...naar beneden. Waarschijnlijk ook met de gedachte dat onderaan de berg wel mensen leven, wat misschien wel niet zo is?

Probeer ook alleen het begin te schetsen, daarna is het een grote puzzel voor mij.
Natuurlijk zijn er dan nog veel onduidelijkheden.
Er is gewoon ook veel meer misgegaan. Meiden hebben alle pech van de wereld gehad, wet van Murphy.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:16:24 #254
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143447733
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:00 schreef sverbern het volgende:
Wel heel verrassend dat een smartphone na 10 dagen nog batterij heeft. Zelfs in de vliegtuigstand haalt de mijne dat niet. Dan moeten ze hem al snel hebben uitgezet om batterij te sparen.
Mijn iPod kan ik na 2 maanden niet gebruiken en opladen nog gewoon aanzetten en gebruiken. Maar een smartphone zal dat niet halen nee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:55 schreef ZaZoe het volgende:
Geloof toch ook niet zo in een misdaad.

Heb toch het idee dat Kris of Lisanne na 14:00 (laatste foto Kris) haar voet, been of heup zodanig geblesseerd heeft dat ze niet meer verder alleen kon.
Dit zou zomaar net na die laatste foto gebeurd kunnen zijn. Kris verstapt zich bijvoorbeeld lelijk na dat fotomoment.
Daarna zijn de twee, Kris met ondersteuning van Lisanne verder de berg af gegaan.

Omhoog is geen optie omdat dat veel te zwaar is voor beide.
Er moet dan lichte paniek zijn uitgebroken naarmate de avond/nacht naderde.
Koste wat het kost wil je dan zo vlug mogelijk van die berg omdat je weet dat het s'nachts afkoelt en je ook niet in de wildernis wil overnachten.
Dan wil ik toch weer aandacht vragen voor de paddock, het omheinde weiland, waar Roelie Kremers voor staat in de laatste 1Vandaag video, net voorbij de tweede quebrada. De prikkeldraad en het hek zijn op plaatsen overwinbaar.

Dat is een veilige plek buiten de jungle, met een zachte ondergrond om op te liggen. Zelfs als ze op de vlucht waren voor ongure types, kun je daar uit het zicht verdwijnen. Volgens gidsen is het ook de enige plek met wat verwarring over het pad, doordat koeien de grond omploegen.

Maar ze hebben het of niet zo ingeschat door stress, of dachten dat je Boquete ook beneden langs de rivier nog kon bereiken.. of hoopten op een Indiaans dorp bij de rivier. Baru zegt dat ze op zeker deze paddock zijn overgestoken, naar beneden om verderop weer langs de quebrada te lopen.

Als de noodoproep na deze paddock is gedaan, moeten ze er toch niet ver van verwijderd zijn geweest. Al kan het dan inderdaad zoals je schetst bergop met een kwetsuur te moeilijk zijn geweest.
pi_143447967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:13 schreef ZaZoe het volgende:
Dragen of immobiel is een groot woord. De een moet de ander ondersteunen, je weet wel, arm om de schouder bij de ander en min of meer hinkelend de berg af. En na twee dagen kan bijvoorbeeld een verstuiking al stukken beter aanvoelen, ze kan dan op eigen kracht al verder. Trouwens omhoog zou ik niet graag iemand zo ondersteunen, veel te zwaar ook voor beiden. Ze kiezen dan (denken ze) de kortste weg naar Rome,...naar beneden. Waarschijnlijk ook met de gedachte dat onderaan de berg wel mensen leven, wat misschien wel niet zo is?
Het gekke is (wist ik ook niet tot ik eens flinke klachten kreeg) dat met gewrichtsklachten stijgen veel makkelijker is dan dalen. Wat ik ook weet van het dragen van een zware rugtas is dat iets zwaars dragen omhoog beter gaat (al kost het je adem) dan naar beneden; dan verlies je veel sneller je evenwicht. Omhoog kan je desnoods ook je armen gebruiken, omlaag niet of je moet achteruit kruipen.

Dan die kabelbrug. Ik heb het hier al eerder gezegd; het balanceren op een kabel (ook als je je kunt vasthouden) vraagt heel veel van je gewrichten; vooral je enkels en knieën. Zijn die onvoldoende sterk dan zwiep je alle kanten op.

Ik sluit het niet uit maar het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er een letsel is geweest van een heup, enkel of kniegewricht; dan waren ze waarschijnlijk die eerste brug niet overgekomen. Ook niet na 2 dagen 'herstellen'.
pi_143448012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:16 schreef Perico het volgende:
Baru zegt dat ze op zeker deze paddock zijn overgestoken, naar beneden om verderop weer langs de quebrada te lopen.
Dat is wel een ferme uitspraak. Waar baseert hij die op? En is dat dan het pad of vreemd door de bushbush?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:31:23 #257
163650 Greys
pi_143448186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Sorry, ik liep wat achter en had de andere user die het uitlegde nog niet gelezen. Ik zat ook te twijfelen of ik zou reageren maar had geen zin later terug te moeten zoeken als je nog geen reactie had gehad. :@
Oké thanks, kreeg er een beetje dat wedstrijdjesgevoel van, maar onterecht dus ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef sverbern het volgende:
Ik geloof niet alles uit het scenario van Jackie maar dit vins ik wel een goed punt: dat er alleen noodoproepen zijn gedaan is opvallend. Dat kun je namelijk doen met een telefoon als je niet het patroon/code voor ontgrendeling weet. Oftewel: met de telefoon van iemand anders.
EN (vaak/soms... daar wil ik vanaf zijn) met een telefoon zonder bereik :)
Dan staat er in je beeldscherm 'alleen noodoproepen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143448286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké thanks, kreeg er een beetje dat wedstrijdjesgevoel van, maar onterecht dus ;)

[..]

EN (vaak/soms... daar wil ik vanaf zijn) met een telefoon zonder bereik :)
Dan staat er in je beeldscherm 'alleen noodoproepen'.
Nee dat staat er volgens mij niet als je geen bereik hebt maar als je geen simkaart erin hebt zitten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:39:42 #259
163650 Greys
pi_143448390
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:35 schreef sverbern het volgende:

[..]

Nee dat staat er volgens mij niet als je geen bereik hebt maar als je geen simkaart erin hebt zitten.
Ik heb persoonlijk nóóit geen simkaart in mijn telefoon, maar ik zie die mededeling toch wel eens hoor :)
Zie ook onderstaande op bv de Telfort website:

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:41:10 #260
163650 Greys
pi_143448426
(Ook op de Hi website zie ik dat bv staan. Geen idee of het bij ALLE providers zo is, maar ik heb het bij T-Mobile ook als ik geen bereik heb iig.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:42:30 #261
163650 Greys
pi_143448461
Blackberry site (ik Google maar wat, ik stop hierna :P)


Als u zich buiten bereik van een draadloos netwerk bevindt en de SOS-aanduiding voor het netwerkbereik boven aan het scherm wordt weergegeven, kunt u alleen alarmnummers bellen.


M.a.w. zóu (!) ook een prima verklaring kunnen zijn voor alleen de noodoproep pogingen. Als je in je scherm ziet dat je toch nul bereik hebt, weet je dat een noodoproep je enige kans is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:43:57 #262
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143448491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het gekke is (wist ik ook niet tot ik eens flinke klachten kreeg) dat met gewrichtsklachten stijgen veel makkelijker is dan dalen. Wat ik ook weet van het dragen van een zware rugtas is dat iets zwaars dragen omhoog beter gaat (al kost het je adem) dan naar beneden; dan verlies je veel sneller je evenwicht. Omhoog kan je desnoods ook je armen gebruiken, omlaag niet of je moet achteruit kruipen.

Terugweg kiezen is dan eerst omhoog, maar daarna is het toch weer bergafwaarts.
Tijd tot nacht invalt in combinatie van stress kunnen er dan toch voor zorgen dat ze het rechtstreekse pad naar beneden verkiezen. Zeker als de top terug omhoog ook te laat bereikt wordt. Andere klimmers en gidsen daar zijn dan allang weer bezig met de terugweg.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_143448504
Dat de schoen met resten en het heupbeen bij elkaar gevonden zijn kan verklaard worden doordat een roofdier de stoffelijke resten verplaatst heeft, zijn buit bij elkaar gelegd zeg maar. Dat de rugtas, de korte broek en de lege schoen ergens anders lagen komt dan doordat die niet interessant waren voor een vleeseter.

http://elsiglo.com/panama/jaguares-area-desaparecidas/23780521

http://www.stichtingspots.nl/index.php?page=801

[ Bericht 12% gewijzigd door Grijzemassa op 15-08-2014 15:55:56 ]
pi_143449248
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:42 schreef Greys het volgende:
Blackberry site (ik Google maar wat, ik stop hierna :P)


Als u zich buiten bereik van een draadloos netwerk bevindt en de SOS-aanduiding voor het netwerkbereik boven aan het scherm wordt weergegeven, kunt u alleen alarmnummers bellen.


M.a.w. zóu (!) ook een prima verklaring kunnen zijn voor alleen de noodoproep pogingen. Als je in je scherm ziet dat je toch nul bereik hebt, weet je dat een noodoproep je enige kans is.
Oké, ik geloof je! 8-)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:12:23 #265
163650 Greys
pi_143449383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:09 schreef sverbern het volgende:

[..]

Oké, ik geloof je! 8-)
Hahahaha pfieuw! ;)

Misschien dat dat van jou gewoon óók klopt hoor! Dat je wel een noodoproep kunt doen met een vreemde telefoon wiens ontgrendelingscode je niet weet. Als mijn scherm vergrendeld staat kan er ook geen noodoproep mee gedaan worden (ik zie iig geen melding) maar dat kan bij andere telefoons wellicht wel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:36:38 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143450392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Hahahaha pfieuw! ;)

Misschien dat dat van jou gewoon óók klopt hoor! Dat je wel een noodoproep kunt doen met een vreemde telefoon wiens ontgrendelingscode je niet weet. Als mijn scherm vergrendeld staat kan er ook geen noodoproep mee gedaan worden (ik zie iig geen melding) maar dat kan bij andere telefoons wellicht wel!
bij die van mij kan dat inderdaad zonder te ontgrendelen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:40:11 #267
163650 Greys
pi_143450503
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

bij die van mij kan dat inderdaad zonder te ontgrendelen
Kan het bij een iPhone, weten we dat toevallig?
Of een Samsung?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:43:00 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143450578
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan het bij een iPhone, weten we dat toevallig?
Of een Samsung?
bij mijn galaxy s1 kan dat en bij mn s4 mini ook

iphone weet ik niet
pi_143450639
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan het bij een iPhone, weten we dat toevallig?
Of een Samsung?
Kan bij een iPhone zeker:


(links iOS 6, rechts iOS 7)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:49:20 #270
163650 Greys
pi_143450822
Oké bedankt, die beide opties (door meisje(s) zelf omdat geen bereik dus alleen noodoproep mogelijk en door vreemde zonder ontgrendelingscode) zijn dus sowiesó mogelijk als reden dat er alleen noodoproepen zijn geprobeerd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143451193
Maar als je een noodoproep doet al je geen bereik hebt, kun je met die noodoproep dan wel contact maken?
pi_143451352
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:00 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ja? Het lijkt me iig waarschijnlijk dat er die eerste middag al iets is misgegaan, omdat ze toen al het alarmnummer hebben geprobeerd te bellen. Dat doe je niet als je denkt verdwaald te zijn maar het voorlopig nog niet donker is.

Correctie: JIJ doet dat blijkbaar niet.
Als ik verdwaalde in de jungle zou ik hoogstwaarschijnlijk al na een kwartier de hulpdiensten proberen te bellen, al was het (nog lang) niet donker...

[ Bericht 0% gewijzigd door Saarah op 15-08-2014 17:21:24 ]
pi_143451566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar als je een noodoproep doet al je geen bereik hebt, kun je met die noodoproep dan wel contact maken?
Als je telefoon aangeeft geen bereik te hebben dan gaat dat om het eigen netwerk, van jouw provider dus. Maar het is mogelijk dat een andere provider wél bereik heeft. In geval van een noodoproep mag je gebruik maken van een andere provider.
Is er helemaal geen bereik dan helpt dat dus nieten krijg je geen contact.
pi_143451714
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:08 schreef Saarah het volgende:

[..]

Correctie: JIJ doet dat blijkbaar niet.
Als ik verdwaalde in de jungle zou ik hoogstwaarschijnlijk al na een kwartier de hulpdiensten proberen te bellen, al was het (nog lang niet) donker...
Ben ik met je eens, als ze de eerste noodoproep vanwege verdwalen hebben gedaan zal dat zijn omdat ze beseften dat ze nooit voor donker terug konden lopen. Ze hadden al zo'n 4 of 5 uur gelopen dus als ze dezelfde weg terug gingen zouden ze niet voor 8 uur 's avonds terug zijn. Maar dan moet er later wel wat gebeurd zijn anders waren ze de volgende dag wel teruggelopen
pi_143451825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, als ze de eerste noodoproep vanwege verdwalen hebben gedaan zal dat zijn omdat ze beseften dat ze nooit voor donker terug konden lopen. Ze hadden al zo'n 4 of 5 uur gelopen dus als ze dezelfde weg terug gingen zouden ze niet voor 8 uur 's avonds terug zijn. Maar dan moet er later wel wat gebeurd zijn anders waren ze de volgende dag wel teruggelopen
Yep, zo denk ik er ook over.

Er zijn verscheidene mogelijke redenen voor die eerste noodoproep:
- ze waren al verdwaald (onwaarschijnlijk misschien maar niet onmogelijk)
- een verwonding van (één van) de meisjes
- geschrokken door iets: een man, een wild dier, ...
- ze beseften plots dat ze verkeerd liepen en dat ze niet meer voor zonsondergang terug in Boquete konden zijn
- ...

Maar sowieso moet er daarna nog iets gebeurd zijn waardoor ze verdwalen (behalve in het eerste scenario). Misschien iets heel "stom", dat ze 's nachts beschutting gaan zoeken ergens, van het pad af gaan, en de volgende dag de weg niet meer terugvinden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:55:44 #276
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143452785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Ouder1 het volgende:

Dat is wel een ferme uitspraak. Waar baseert hij die op? En is dat dan het pad of vreemd door de bushbush?
Volgens hem loopt het enige pad door de paddock, na de tweede quebrada. Alleen vindt je dat riviertje dan pas weer in een andere sector van die paddock terug en is het door de modder die de koeien veroorzaken niet heel duidelijk waar je heen moet.

Al hebben Kris en Lisanne het dus wel gevonden.
pi_143452842
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:55 schreef Perico het volgende:

[..]

Volgens hem loopt het enige pad dat door de paddock, na de tweede quebrada. Alleen vindt je dat riviertje dan pas weer in een andere sector van die paddock en is het door de modder die de koeien veroorzaken niet heel duidelijk waar je heen moet.
Duidelijk.
quote:
Al hebben Kris en Lisanne het dus wel gevonden.
Hoezo 'dus'? Waar blijkt dat uit?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:05:37 #278
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143453129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:57 schreef Ouder1 het volgende:
Hoezo 'dus'? Waar blijkt dat uit?
Omdat de resten verder beneden in de jungle bij de rivier zijn gevonden. Maar okee, er is geen hard bewijs, het kan zijn dat er anderen bij betrokken waren en hen onder dwang daarheen voerden. Of hun lichamen.

Er is ook nog steeds alleen maar een vermoeden dat zij zelf de noodoproepen hebben gedaan, of de 90 foto's hebben gemaakt. Niets is zeker, daarom komen we er ook nooit uit, zonder nieuwe feiten.
pi_143453190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Omdat de resten verder beneden in de jungle bij de rivier zijn gevonden. Maar okee, er is geen hard bewijs, het kan zijn dat er anderen bij betrokken waren en hen onder dwang daarheen voerden. Of hun lichamen.

Er is ook nog steeds alleen maar een vermoeden dat zij zelf de noodoproepen hebben gedaan, of de 90 foto's hebben gemaakt. Niets is zeker, daarom komen we er ook nooit uit, zonder nieuwe feiten.
Of dat ze tóch verdwaald zijn, hoe onlogisch ook, en uiteindelijk bij de rivier uitkwamen via een andere route (niet pad).
Maar ik denk ook dat ze 'gewoon' het pad zijn afgelopen.
pi_143453299
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je telefoon aangeeft geen bereik te hebben dan gaat dat om het eigen netwerk, van jouw provider dus. Maar het is mogelijk dat een andere provider wél bereik heeft. In geval van een noodoproep mag je gebruik maken van een andere provider.
Is er helemaal geen bereik dan helpt dat dus nieten krijg je geen contact.
Ah oke duidelijk :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:12:52 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143453310
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:49 schreef Greys het volgende:
Oké bedankt, die beide opties (door meisje(s) zelf omdat geen bereik dus alleen noodoproep mogelijk en door vreemde zonder ontgrendelingscode) zijn dus sowiesó mogelijk als reden dat er alleen noodoproepen zijn geprobeerd.
Ja, maar... Er is ook 112 gebeld. Een gemiddelde Panamese struikrover kent dat nummer niet.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:30:56 #282
163650 Greys
pi_143453714
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, maar... Er is ook 112 gebeld. Een gemiddelde Panamese struikrover kent dat nummer niet.
Ik wist niet hoe zeker dat was.
Als dat 100% zeker is, snap ik al helemáál niet dat iemand nog in een 'Feliciano heeft dat vast gedaan als fake spoor'-verhaal gelooft...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143454453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:47 schreef blondetrien het volgende:
Is die Lorenzo nou de broer van dan? Is dat zeker?

Zal straks je volledige verhaal lezen, Jackie, nu niet zoveel tijd helaas. Even vluchtig doorheen gegaan en deze vraag kwam naar boven dus ik stel hem nu maar vast. ;)
Kan iemand hier nog de bron van achterhalen? Is al de derde keer dat ik het vraag, maar nog steeds geen antwoord. :P
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:05:58 #284
163650 Greys
pi_143454753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:56 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Kan iemand hier nog de bron van achterhalen? Is al de derde keer dat ik het vraag, maar nog steeds geen antwoord. :P
Ze heten allebei Gonzalez, maar da's zo'n beetje de 'Jansen' of 'De Vries' van dáár lijkt me...
Kan er niet één bron van vinden in elk geval dat ze broers zijn. Volgens mij was dat gewoon een conclusie die hier door iemand (Jackie?) werd getrokken op basis van alleen de achternaam...

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 15-08-2014 19:12:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:26:56 #285
163650 Greys
pi_143455326
Ze lijken ook totáál niet op elkaar.
De ene De Vries in Nederland is toch ook niet automatisch de broer van de andere De Vries?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:40:15 #286
163650 Greys
pi_143455780
Dat is ook waarom ik flinke moeite heb met het relaas van Jackie, als er dingen in staan als:

quote:
Mijn theorie is dus dat ze WEL de Pianistentrail hadden geboekt bij hem en dat hij ze die ochtend heeft opgehaald vanaf hun hostel en ze heeft meegenomen in zijn 4x4 auto een heel stuk de Pianistentrail op, misschien wel naar zijn broer Lorenzo Gonzalez,
quote:
Mijn theorie is dus dat ze in gezelschap waren van sowieso Feliciano maar misschien ook wel met zijn broer of anderen.
quote:
Even uitgaande van het meest verschrikkelijke scenario: de meiden zijn verkracht/aangerand misschien wel ontvoerd naar zijn huis of die van zijn broer, en daarna vermoord.
quote:
Welteverstaan door: Feliciano, zijn broer en een andere man uit Boquete later aangevuld met 6 indianen uit Alto Romero.
Je weet kennelijk wel héél zeker dat het zijn broer is, als je hem zo vaak zo noemt.
Benieuwd hoe je dat weet, dan...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:41:02 #287
163650 Greys
pi_143455812
Kon dit niet allemaal in één post, Greys? :(

Ja, waarschijnlijk wel :') :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:50:22 #288
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143456198
Gezellig tegen jezelf praten :')

De broer van Feliciano is vanaf het begin betrokken geweest bij de zoekacties. Ik kan zijn naam ook niet terugvinden. Misschien wel Lorenzo; dat is ook een hele algemene naam.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:54:35 #289
163650 Greys
pi_143456348
Ik had het reuze knus met mezelf idd :')

En het kan best zijn van die broer, maar ik ben er nog absoluut niet van overtuigd dat die éne Lorenzo die bedoeld wordt daadwerkelijk zijn broer is. (Laat staan dat 'ie ook aan de schandpaal zou moeten, al zou het daadwerkelijk zijn broer zijn :+ ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143456950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:40 schreef Greys het volgende:

Je weet kennelijk wel héél zeker dat het zijn broer is, als je hem zo vaak zo noemt.
Benieuwd hoe je dat weet, dan...
Zoals Mig al aangaf; indien je zou geloven in een scenario waarbij Feliciano en Lorenzo partners in crime zijn maakt het niks uit of ze wel of geen broers zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:16:16 #291
163650 Greys
pi_143457194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:10 schreef Za het volgende:

[..]

Zoals Mig al aangaf; indien je zou geloven in een scenario waarbij Feliciano en Lorenzo partners in crime zijn maakt het niks uit of ze wel of geen broers zijn.
Ik snap best dat het gegeven dát ze dan - als het bewezen wordt - daders/partners zouden zijn belangrijker is, maar ik zie het nut niet van het zelf bedenken van familiebanden tussen twee mensen.

Heb niets tegen Jackie, maar persoonlijk (!) wordt mij in dat scenario veel te veel waarde gehecht aan losse flarden uit diverse media 'hij zegt eerst dit en dan dat' waar al zo vaak gebleken is dat de media er compleet naast zit/zat met verkeerde interpretatie/vertaling/vanhorenzeggen. Dat samen met 'zijn broer Lorenzo' en nog wat andere dingen die nog alles behalve bewezen zijn - en mij zelfs heel onlogisch in de oren klinken - maken dat ik er niet bepaald in geloof.

Ben bang dat er bij sommigen teveel een tunnelvisie aan het ontstaan is, gebaseerd op Feliciano en wat losse flodders.

Maar ik ben ook maar een mens, weet net zo weinig als iedereen hier en kan er faliekant naast zitten natuurlijk :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143457382
quote:
14s.gif [b]Op vrijdag 15 augustus 2014 20:16 schreef Greys het volgende:[/b

Heb niets tegen Jackie, maar persoonlijk (!) wordt mij in dat scenario veel te veel waarde gehecht aan losse flarden uit diverse media 'hij zegt eerst dit en dan dat' waar al zo vaak gebleken is dat de media er compleet naast zit/zat met verkeerde interpretatie/vertaling/vanhorenzeggen. Dat samen met 'zijn broer Lorenzo' en nog wat andere dingen die nog alles behalve bewezen zijn - en mij zelfs heel onlogisch in de oren klinken - maken dat ik er niet bepaald in geloof.

Ben bang dat er bij sommigen teveel een tunnelvisie aan het ontstaan is, gebaseerd op Feliciano en wat losse flodders.

Maar ik ben ook maar een mens, weet net zo weinig als iedereen hier en kan er faliekant naast zitten natuurlijk :)
Eileen belt Feliciano met de vraag of hij Kris en Lisanne wegwijs wilde maken op het Pianista pad (volgens Feliciano zelf).

"Feliciano González, el guía que había sido contactado por la escuela donde iban a estudiar español Kris y Lisanne para que las orientara en el sendero El Pianista"
bron: http://www.prensa.com/imp(...)on-holandesas/333663

Vervolgens is hij net voor ze weggaan aanwezig volgens eigen zeggen (hangmat etc). Ik vind het niet vergezocht om dan te veronderstellen dat Kris en Lisanne met hem het Pianista op zijn gegaan.

Maar goed dat is allemaal volgens eigen zeggen van Feliciano die zich imo een grotere rol toebedeeld in deze zaak, mogelijk hiertoe aangemoedigd door journalisten, met nog een extra emo sausje erover "rugzak vol fruit, 2 weken niet geslapen" etc etc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:31:00 #293
163650 Greys
pi_143457910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:20 schreef Za het volgende:

[..]

Eileen belt Feliciano met de vraag of hij Kris en Lisanne wegwijs wilde maken op het Pianista pad (volgens Feliciano zelf).

"Feliciano González, el guía que había sido contactado por la escuela donde iban a estudiar español Kris y Lisanne para que las orientara en el sendero El Pianista"
bron: http://www.prensa.com/imp(...)on-holandesas/333663

Vervolgens is hij net voor ze weggaan aanwezig volgens eigen zeggen (hangmat etc). Ik vind het niet vergezocht om dan te veronderstellen dat Kris en Lisanne met hem het Pianista op zijn gegaan.

Maar goed dat is allemaal volgens eigen zeggen van Feliciano die zich imo een grotere rol toebedeeld in deze zaak, mogelijk hiertoe aangemoedigd door journalisten, met nog een extra emo sausje erover "rugzak vol fruit, 2 weken niet geslapen etc etc.
Ik denk dat je met dat laatste de spijker op de kop slaat, als je tenminste bedoelt dat de media het emosausje gooiden. Journalisten willen per se mensen spreken om hun kranten en websites mee te kunnen vullen. De ouders konden ze toen niet lastig vallen, de Panamese politie was alles behalve spraakzaam en dan kom je al snel uit op Feliciano. Die kerel wilde misschien ook maar gewoon behulpzaam en aardig zijn door maar een beetje hun vragen te beantwoorden, waarna er weet ik veel hoeveel emo- én sensatiesaus overheen is gegoten.

Er zijn zulke verschillende verhalen die hij volgens de media allemaal zelf gezegd zou hebben. 's Ochtends al de sleutel van de kamer gekregen en binnen gekeken, in een ander verhaal keek hij 's ochtends alleen door het raam en is hij pas aan het eind van de dag binnen gegaan, in het ene verhaal heeft hij ze nooit letterlijk ontmoet en in het andere verhaal ziet hij ze, dat met die hangmat.

Kan me niet vóórstellen dat, als hij de dader zou zijn, hij zo dom is om zóveel verschillende verhalen op te hangen, eerlijk gezegd. Want als wij kunnen lezen in de media van die verschillende verklaringen, kunnen de ouders dat ook en de politie ook en iedereen. En dan hadden de ouders hem vast niet meer als Facebookvriend en zou de politie hem niet los laten lopen, want met tegenstrijdige verklaringen maak je jezelf juist reteverdacht. En dus denk ik dat er geen hol van klopt, van die verhalen in de media.

(Disclaimer: sorry, ik ben wat langdradig vandaag :') :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:34:36 #294
163650 Greys
pi_143458075
Ik las ook dat (ik geloof ook Jackie, even terugzoeken) iemand schreef 'waarom zou hij in godsnaam zo begaan zijn, hij is té begaan met 2 hem totaal onbekende meisjes, dat is raar'. (oid)

Dan wil ik graag wijzen op de weet ik veel hoeveel honderden mensen in Nederland uit zichzelf in bossen gingen zoeken op zoek naar die 2 jongetjes destijds. Hen totáál onbekende jongetjes, in veel gevallen. Want ze vonden het afschuwelijk, afgrijselijk en hartverscheurend. Waarom zou een man als Feliciano dan ineens verdacht zijn als hij begaan is met 2 Nederlandse meisjes in een gebied waar hij gids is, vraag ik me oprecht af :)

Zélf als hij echt 2 weken niet geslapen heeft. Wat ik me ook nog kan voorstellen als hij écht niet mocht zoeken in dat gebied waar hij wilde zoeken. Dan zou ik uit frustratie ook geen oog dichtdoen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143458273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:15 schreef jackie12 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het nou een aardbeienboerderij of een koffieplantage...? Ik ben helemaal in de war inmiddels. Ik vind het niet raar om een hike alleen te doen, doe ik namelijk altijd, zeker met vrienden. Als ik ergens heen ga waar ik een rondleiding krijg, zorg ik dat er iemand mee is om te vertalen mits ik de taal niet goed machtig ben... dus ook dat vind ik niet vreemd. Maar het zou kunnen.

De aanwezigheid van een huis bij de plaats van vermissing vind ik geen afdoende bewijs om iemand te beschuldigen. En waarom heeft hij dit dan niet gedaan op het moment dat hij ze alleen in zijn casa had, tijdens de vermeende koffie-excursie (tenzij dit een aardbei-excursie was)? Is dat niet veel makkelijker? En als de meiden een excursie hadden geboekt voor de pianista-trail, dan hadden ze (of iig een van hen) dat toch wel tegen iemand verteld? (Bijvoorbeeld iemand van de spaanse taalschool, die hun in contact bracht, de host waar ze bij verbleven, ouders die ze niet lang ervoor nog spraken, vrienden...? Althans, als ik zoiets ga doen ben ik vaak relatief enthousiast en houd ik mijn mond er echt niet over).

quote:
1- waarom ze "ogenschijnlijk" slecht voorbereid gingen op hun hike.(geen jas,broek,eten,extra water,kaart, gps, enz)
Voor de wandeling die ze gingen maken, vond ik ze prima voorbereid, ook zonder gids. (en hun lunch hadden ze misschien al op de mirador opgegeten? Zeker als ze zijn verdwaalt vind ik het logisch dat ze op een gegeven moment door hun voedselvoorraad heen zijn geraakt, dat laat je niet eeuwig in je rugzak zitten - en je neemt voor een wandeling van een paar uur ook geen rantsoen voor een week mee lijkt me, een appel en een boterham misschien... dus als er geen eten is gevonden, vind ik dat prima verklaarbaar... zou het verdachter vinden als ze een rugzak vol met eten hadden terug gevonden).
Verder was het - zegt men - één makkelijk pad en de kaart hadden ze bestudeerd. Kan dus goed zijn dat ze dachten die niet nodig te hebben. GPS, ja hoeveel toeristen nemen een GPS mee? Ik neem hem zelf wel eens mee, met name als paden onduidelijk zijn, maar da's meer omdat ik er toch al één in mijn bezit heb. Kom echt bijna nooit iemand tegen die op GPS loopt... tenzij doorgewinterde hiker oid. Niet dagjestoeristen.

Jas en broek (gebrek aan) vind ik ook zonder deze theorie verklaarbaar - het was lekker weer en ik neem aan dat ze dachten voor zonsondergang weer terug te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou iemand toch moeten hebben gezien dat ze werden opgehaald door Fe? Neem aan dat mensen zijn wagen herkennen. En 2 blonde meiden bij hem in de wagen zou ook moeten opvallen, zou je denken. Zeker op die landweg, als je stelt dat daar zoveel mensen lopen, zou een auto meer opvallen (en mag je verwachten dat mensen dus een glimps hebben opgevangen van wie er in zaten).

Vind het in beide scenario's even vreemd dat ze helemaal niet gezien zijn. D'r was wel een taxichauffeur die ze bij het pad af had gezet naar eigen zeggen, toch?

Cabe mencionar que quisimos contactar a la única persona que las vio con vida por última vez, hablamos del taxista que las dejo en el sendero del pianista, además de ser el único que afirma que las holandesas entraron al sendero. Nos dijo vía telefónica que antes lo hacía porque era taxista, pero que ya consiguió otro trabajo y lo afectaría si daba declaraciones. Extraoficialmente se nos informó que podría ser llamado a declarar en las próximas semanas.

Dit verhaal over de taxichauffeur (http://tvn-2.com/Noticias(...)omar-otro-rumbo.aspx) vind ik ook maar vreemd... je bent de laatste die ze gezien heeft maar wilt de media niet te woord staan erover? Is dit een van de vele getuigen geweest van wie de getuigenis niet bleek te kloppen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik met mijn steenkolen spaans uit de artikels begrijp was dat de Duitse op dat moment 'in charge' is op de school. Hoe dat precies zit, geen idee maar wat dat betreft droeg ze wel een zekere verantwoording om te checken waar ze waren dan. Ze besluiten geen alarm te slaan en het wat tijd te geven om te kijken of ze niet gewoon ergens anders hebben verbleven, ook geen ondenkbaar scenario.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ik ook, maar kan me ook moeilijk voorstellen dat de eigenaresse hier niet bij is geweest. Lijkt me toch haar verantwoording. De media heeft zich echter op Fe toegespitst in het betreffende artikel, misschien dat zij daarom niet genoemd is? Zoals gezegd had de Duitse wel enige verantwoording, dus ik vind het van haar dan juist wel profi dat ze het een beetje in de gaten houdt.
Dat hij zich ernstige zorgen maakt, vind ik dan wel weer normaal. Ik zou ook geen rust kunnen vinden in deze situatie. Heb al eens 2 dagen een bos afgezocht en spoor afgelopen op zoek naar iemand's hond die ik niet kende... laat staan dat het om mensen gaat.... notabene op een plek waar jij enorm bekend mee bent (zelfs in de buurt woont) en die gevaarlijk kan zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is juist hij niet degene die – in samenwerking met de ouders nota bene – ontzettend veel gedaan heeft? Wat verwacht je nog meer van hem?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal een rare random aanname. En dan de botten weer terug in de schoen gestopt omdat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Locals kijken met andere ogen naar een gebied dan wij dat doen (getrainde ogen zeg maar). Toen ik in Afrika werkte zag mijn gids (thank god) bijvoorbeeld ook overal slangen, hoe goed gecamoufleerd ze ook waren … maar minstens drie kwart moest hij mij op wijzen… alsof het zijn tweede natuur was. Zuid-Amerika hetzelfde meegemaakt… Afwijkingen vallen hun veel meer op. Zal voor deze gids net zo zijn denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je geeft een bron waaruit blijkt dat hij in zo’n geval best wel rationeel blijft denken en hulp levert, maar gooit vervolgens de nergens op gebaseerde aanname in de lucht dat hij deze keer totaal anders reageert en een moord pleegt…? Lijkt me persoonlijk niet heel logisch.

Wat betreft de foto's van de twee dames samen die nu ineens gesuggereerd worden.. als er ook maar enige kans is dat je kind is omgebracht door een derde partij en je hebt hier soort van bewijs van (of iig iets dat er op wijst)... en de overheid behandelt je op deze manier... zou je dan als ouders je mond kunnen en willen houden...? Lijkt me dat het een stuk vlotter gaat als je je mond "per ongeluk" voorbij praat en de media erbovenop duikt. Maar goed, dat zal voor eenieder wel anders zijn.
pi_143458356
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:54 schreef Greys het volgende:
Ik had het reuze knus met mezelf idd :')

En het kan best zijn van die broer, maar ik ben er nog absoluut niet van overtuigd dat die éne Lorenzo die bedoeld wordt daadwerkelijk zijn broer is. (Laat staan dat 'ie ook aan de schandpaal zou moeten, al zou het daadwerkelijk zijn broer zijn :+ ).
Ja, idd, iemand had foto's geplaatst (mig geloof ik) en daaruit kon ik totaal niet opmaken dat het familie was. Het lijkt me idd een vrij algemene naam. Het kan natuurlijk, maar ik ben dan toch benieuwd waar die info vandaan komt. :)
pi_143458383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:10 schreef Za het volgende:

[..]

Zoals Mig al aangaf; indien je zou geloven in een scenario waarbij Feliciano en Lorenzo partners in crime zijn maakt het niks uit of ze wel of geen broers zijn.
Is het dan sowieso bekend dat deze heren goed bekend met elkaar zijn?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:24:42 #298
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143460065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:43 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Is het dan sowieso bekend dat deze heren goed bekend met elkaar zijn?
Ze zullen elkaar ongetwijfeld vaak tegenkomen. De Pianista-route loopt langs de finca van L.G.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143460443
Tja, ik zie mijn buren ook wel eens voorbij wandelen. Maar ik heb er verder geen contact mee of er actief mee gesproken, buiten de gebruikelijke begroetingen. Dat lijkt me toch wel een vereiste als je samen met voorbedachte zoiets als dit in je hoofd zou halen.
pi_143460669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan me niet vóórstellen dat, als hij de dader zou zijn, hij zo dom is

Zijn (domme) gedrag kan ik niet matchen met zijn afkomst( komt uit quebec (canada)) , heeft in duitsland en quebec gestudeerd. Lijkt meer paniek!

https://www.facebook.com/(...)3?fref=browse_search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')