De schuld ligt wat dat betreft ook bij het westen, Frankrijk en het VK hebben de mandaatgebieden gecreëerd door willekeurig lijnen te trekken, dwars door alle bestaande etnische samenstellingen heen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah dus alles is de schuld van het westen? Volgens mij handelen ze gewoon volgens hun interpretatie van de islam en willen een ze een almaar uitbreidend kalifaat stichten.
Zou mooi zijn als niet-Koerdische soennieten zich net zo druk maakte om ISIS als om Palestina.quote:
Ah, zo bedoel je. Kan me hier ook wel aardig in vinden ja. Verklaart alleen niet de radicalisering van moslims in het westen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit.
1) Door het Westen is een machtsvaccuüm ontstaan. 2) Als er een machtsvaccuüm ontstaat, zullen er altijd groepen zijn om dat gat op te vullen. De mens is nu eenmaal machtsgeil. 3) De regio is moslim, waardoor een op Islamitische leest gebaseerde groepering de meeste kans maakt om dat machtsvacuüm op te vullen. 4) Een groep die meedogenloze tactieken hanteert maakt zijn opponenten bang, waardoor de oppositie afneemt. 5) Zie daar ISIS.
Ook? Informeer mij even wat ik nog meer ontken en dus een feit is, of doel je op de theorie dat ISIS uit de CIA/Mossad koker komt?quote:
Dat is een historisch feit.quote:dat Sykes en Picot na de vernietiging van het Ottomaanse Rijk expres zeer gemixte en daardoor instabiele landjes hebben gecreeerd,
Ook een feit.quote:en het Westen later met oorlogen, no-flyzones, embargos en het ophitsen van minderheden het centrale gezag heeft verslapt?
Ja. Want ISIS leeft niet op Westerse haat. Maar onderlinge moslimhaat. Als er geen enkel Westers land aan te pas komt stopt ISIS echt niet met sjieten slachten bijv. En ze stoppen ook niet braaf bij de soennitische provincies in Irak om te zeggen "dit is het, wij hebben ons land". En anderzijds stopt Iran ook echt niet met hun regionale politiek waarbij men vaak weer clashed met de tegenhanger Saudie Arabie. En die stoppen ook weer niet als de Yanks zich er niet mee bemoeien. etc etc.quote:Zouden bewegingen als ISIS kunnen bestaan/ gedijen zonder deze Westerse voedingsbodem?
Maar als het beter verdeeld zou zijn, hadden ze elkaar waarschijnlijk nog het leven zuur gemaakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De schuld ligt wat dat betreft ook bij het westen, Frankrijk en het VK hebben de mandaatgebieden gecreëerd door willekeurig lijnen te trekken, dwars door alle bestaande etnische samenstellingen heen.
Dat zijn dan ook grotendeels Europeanen. Bij Arabische joden komt het ook voorquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:11 schreef oksel12 het volgende:
[..]
In Israël niet, althans niet bij Joden.
Dan was de kans op een interne burgeroorlog iig een stuk kleiner geweest.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar als het beter verdeeld zou zijn, hadden ze elkaar waarschijnlijk nog het leven zuur gemaakt.
Merci!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:25 schreef vigen98 het volgende:
5e deel van vice is uithttps://news.vice.com/vid(...)urce=vicenewstwitter
Dankuquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:25 schreef vigen98 het volgende:
Ze zijn bang voor een coup door een aantal boze generaals. Daarom hebben ze ondanks het geld een zwak leger, vol met koninklijke familieleden. Als er stront aan de knikker is, dan moet iemand anders de kastanjes uit het vuur halen. Bij de eerste Golfoorlog de Amerikanen, bij een gijzeling in Mekka Franse huurlingen en nu kennelijk de Egyptenaren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is Saudi-Arabië zo bang voor ISIL,dat ze hulp nodig hebben van andere legers voor hun eigen grenzen?Met alle geld die ze hebben,kunnen ze best wel zichzelf beschermen.
Whut??quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:30 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ze zijn bang voor een coup door een aantal boze generaals. Daarom hebben ze ondanks het geld een zwak leger, vol met koninklijke familieleden. Als er stront aan de knikker is, dan moet iemand anders de kastanjes uit het vuur halen.Bij de eerste Golfoorlog de Amerikanen, bij een gijzeling in Mekka Franse huurlingen en nu kennelijk de Egyptenaren.
Correctie het was de Franse GIGN, maar ze moeten zich wel tijdelijk bekeren omdat ze Mekka in moesten.quote:
WTF,is SA zo zwak dat ze buitenlanders nodig hebben voor hun eigen defensie?!En dan te bedenken dat men Assad weg willen hebben.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:33 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Correctie het was de Franse GIGN, maar ze moeten zich wel tijdelijk bekeren omdat ze Mekka in moesten.![]()
Egypte krijgt miljarden van SA en de VAE sinds de coup dus dat zullen ze wel gratis doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:41 schreef UpsideDown het volgende:
Als Egypte er goed voor betaald krijgt vinden ze dat vast niet erg.
Ik begrijp dat nog steeds niet, in Egypte wilden ze de Moslimbroederschap weg hebben en in Syrië steunen ze de FSA waar ook moslimbroederschapleden in zitten. Eigenlijk zouden ze dan Assad moeten steunen toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:42 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Egypte krijgt miljarden van SA en de VAE sinds de coup dus dat zullen ze wel gratis doen.
quote:Nederlandse hulp voor Jezidi's
Toegevoegd: woensdag 13 aug 2014, 21:40
De Nederlandse regering stuurt hulpgoederen naar Irak om de gevluchte jezidi's bij te staan. Minister Ploumen voor Ontwikkelingssamenwerking schrijft aan de Tweede Kamer dat ze voedsel, water en dekens beschikbaar stelt.
De goederen worden door de Australische luchtmacht gedropt boven het Sinjar-gebergte. Daar zitten nog duizenden jezidi's vast die zijn gevlucht voor de milities van IS, voorheen ISIS. Het kabinet levert ook parachutes die bij de droppings worden gebruikt.
De Nederlandse luchtmacht vliegt de goederen zondag naar de Verenigde Arabische Emiraten. Daar worden ze overgedragen aan de Australiërs. De actie zal maximaal een miljoen euro kosten en wordt betaald uit het noodhulpfonds.
Die burgers zijn allemaal erg positief, en het lijkt niet uit angst te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:25 schreef vigen98 het volgende:
quote:
Assad is een vuile ketter. De Moslimbroeders zijn soennieten en een succes is gevaarlijk voor je eigen bevolking, wie wat voor enge ideeën ze krijgen, misschien wel een revolutie! Dan liever dat Egypte terug naar een status quo gaatquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nog steeds niet, in Egypte wilden ze de Moslimbroederschap weg hebben en in Syrië steunen ze de FSA waar ook moslimbroederschapleden in zitten. Eigenlijk zouden ze dan Assad moeten steunen toch?
niet ieder vliegtuig is geschikt om te droppen, kennelijk zijn de taken verdeeld naar het vliegtuigquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Typisch Nederlands. Lekker veilig het spul naar de Emiraten brengen en laat een ander (Australie in dit geval) de kutklussen maar weer opknappen. Maar ach, het geweten is weer gesust.
Te bang natuurlijk, anders worden ze geëxecuteerdquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die burgers zijn allemaal erg positief, en het lijkt niet uit angst te zijn.
Blijkbaar hebben ze echt veel liever ISIS dan Maliki.
Schei toch uit, A: hebben we de C17 pool, B: de Hercules kan dit ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet ieder vliegtuig is geschikt om te droppen, kennelijk zijn de taken verdeeld naar het vliegtuig
Het Moslimbroederschap wordt als een gevaar gezien voor de stabiliteit van SA en haar slaafjes (Bahrein, Oman, VAE, Jordanië en Koeweit), daar willen ze het regime van omgooien. Tevens is Hamas onderdeel van het MB en bracht Morsi een bezoek aan Iran, iets waar SA not amused over was. Moebarak heeft dat nooit gedaan. Na de coup is Egypte weer een slaafje van SA.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nog steeds niet, in Egypte wilden ze de Moslimbroederschap weg hebben en in Syrië steunen ze de FSA waar ook moslimbroederschapleden in zitten. Eigenlijk zouden ze dan Assad moeten steunen toch?
Nee dit is te makkelijk, deze mensen konden met argumenten zeggen waarom ze het fijn hadden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Te bang natuurlijk, anders worden ze geëxecuteerd
Puurste eigenbelang dus voor de Saudische koning, die zich nu wel ongemakkelijk zal voelen met de nieuwe islamtische buurstaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Assad is een vuile ketter. De Moslimbroeders zijn soennieten en een succes is gevaarlijk voor je eigen bevolking, wie wat voor enge ideeën ze krijgen, misschien wel een revolutie! Dan liever dat Egypte terug naar een status quo gaat
VICE wordt gebruikt als propaganda doorgeefluik.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die burgers zijn allemaal erg positief, en het lijkt niet uit angst te zijn.
Blijkbaar hebben ze echt veel liever ISIS dan Maliki.
Uiteraard, er zullen ook genoeg zijn die heel negatief zijn over ISIS.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
VICE wordt gebruikt als propaganda doorgeefluik.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik had die Vice docu's trouwens veel extremer verwacht. Meer geweld en bloed en zo. Maar vond ze vrij soft.
Aldus de persoon die alles van RussiaToday slikt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
VICE wordt gebruikt als propaganda doorgeefluik.
Ik was al blij dat de laatste aflevering niet in Raqqa was maar ergens anders. We hebben in feite maar een klein stukje van de 'staat' kunnen zien. Het is natuurlijk niet zo dat op iedere straathoek mensen worden onthoofd, dat vindt meer plaats in de strijd bij veroveringen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik had die Vice docu's trouwens veel extremer verwacht. Meer geweld en bloed en zo. Maar vond ze vrij soft.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Assad is een vuile ketter. De Moslimbroeders zijn soennieten en een succes is gevaarlijk voor je eigen bevolking, wie wat voor enge ideeën ze krijgen, misschien wel een revolutie! Dan liever dat Egypte terug naar een status quo gaat
Nee, maar dat is niet de reden waarom ik zo,n kop trek.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja kan je wel zo kijkenVond jij ze extreem dan ?
Nu misschien nog wel ja. Ik kan me niet voorstellen dat ze op de langere termijn blij zullen zijn om onder de druk van de sharia te moeten leven.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, er zullen ook genoeg zijn die heel negatief zijn over ISIS.
Dat is altijd zo. Maar toch, er zijn verschillende berichten te vinden waarbij men aantoont dat veel soennieten in Irak blij zijn met ISIS. Alles beter dan Maliki.
Nja als Is. zo trots is op hun daden verbaasd het mij dat ze niet Vice daarvoor ook hebben gebruikt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik was al blij dat de laatste aflevering niet in Raqqa was maar ergens anders. We hebben in feite maar een klein stukje van de 'staat' kunnen zien. Het is natuurlijk niet zo dat op iedere straathoek mensen worden onthoofd, dat vindt meer plaats in de strijd bij veroveringen.
Je wilde gewoon graag zon kop trekken ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar dat is niet de reden waarom ik zo,n kop trek.
Misschien willen ze hiermee wel meer de echte kant van de staat laten zien, hoe het dagelijkse leven er aan toe gaat en wat hun speerpunten zijn. Hun speerpunt is natuurlijk niet dagelijks mensen onthoofden, maar een kalifaat stichten. Die enge filmpjes zijn victory-boodschappen om te laten zien dat ze aan het winnen zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als Is. zo trots is op hun daden verbaasd het mij dat ze niet Vice daarvoor ook hebben gebruikt.
Nee, ISIS maakt gewoon gebruik van propaganda. De ene keer is dat een onthoofding (om angst te zaaien) de andere keer zijn dat foto,s waarbij ISIS een bezoekje brengt aan mensen met kanker.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je wilde gewoon graag zon kop trekken ?
Daar hebben ze ook gelijk in, ze zijn de toekomst van Irak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:11 schreef UpsideDown het volgende:
Ze stralen vooral dat onaantastbare uit, dat zij de toekomst zijn.
Als het waar is kun je concluderen dat IS niet islamitisch is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:11 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
mss offtopic, maar toch:
http://www.eo.nl/beam/gel(...)eacties/1/#reactions
Kunnen de Moslims op fok me vertellen of dit waar is of niet?
En Syrië.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook gelijk in, ze zijn de toekomst van Irak.
Inderdaadquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:12 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Als het waar is kun je concluderen dat IS niet islamitisch is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |