abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:54:19 #1
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143384773
OP:

quote:
Tweede Kamerleden Joram van Klaveren en Louis Bontes willen weten of minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) maatregelen neemt tegen de ambtenaar die woensdagochtend twitterde dat IS niets met de islam te maken heeft.

"ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken'', twitterde de PvdA-ambtenaar Yasmina Haifi.

"Een persoon die zulke denkbeelden uitdraagt en werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Center, en dus ook met staatsgeheimen, kan een gevaar voor de staatsveiligheid zijn'', vinden Van Klaveren en Bontes volgens het ANP.

http://www.powned.tv/nieu(...)istweet_pvdaamb.html
Wat mij betreft wordt dit ontslag op staande voet, nog sneller dan Kastanova bij @Home :+
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143384802
Verdedigers van het vrije woord gezocht.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:56:33 #3
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143384842
http://www.dumpert.nl/med(...)rgens_spijt_van.html

Mijn hemel _O-

Het is zogenaamd allemaal resultaat van framing, niks te maken met islam, totaal niet gerelateerd aan ISIS etc..

Hoe komen dit soort kutmensen uberhaupt op zo'n positie, hoeveel van dit soort dwazen hebben er wel niet zo'n functie :{
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143384870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nigger please... :')
Hij heeft gewoon gelijk. Jammer dat jij die nuance niet in kan/wil zien.
pi_143384873
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:56 schreef Proximo het volgende:

Mijn hemel _O-

Het is zogenaamd allemaal resultaat van framing, niks te maken met islam, totaal niet gerelateerd aan ISIS etc..

Hoe komen dit soort kutmensen uberhaupt op zo'n positie, hoeveel van dit soort dwazen hebben er wel niet zo'n functie :{
Vind je dat ook van iedereen die een "Nederland wordt overgenomen door de islam"-complottheorie aanhangt?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:57:52 #6
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143384877
quote:
13s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja goed zeg, omdat het een ander betreft is het opeens "goed".
Onzin.

Als je vindt dat mensen nooit consequenties hoeven te dragen voor wat ze zeggen, perk je de vrijheid in voor anderen die wel consequenties daaraan wil verbinden.

Als je ergens wil werken waar je er een gestoorde mening op kan nahouden, staat het je vrij om bij McDonald's te solliciteren. Maar als je bij de overheid werkt met een verantwoordelijke functie, gelden er andere regels. Dat is logisch, normaal en redelijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_143384912
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:52 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat zij geen antisemiet is. Althans, dat blijkt nergens uit. Op z'n hoogst een antizionist.

Antizionisme is wezenlijk anders dan antisemitisme. Niet voor niets zijn er grote aantallen antizionistisch Joden. Daarbij zijn ook lang niet alle zionisten joods, dus was dat aangaat...
Ik denk wel dat ze antisemitisch is, ik bedoel die theorie van de als antisemitisch bekend staande Iraanse persdienst zal niet het enige zijn dat ze gelezen heeft. Ze weet überhaupt hoe gevoelig deze materie ligt, mede door de hoefkade. Het antisemitisme dat ze voelt, kwam gewoon mooi overeen met die theorie. Ze heeft het bewijs gezocht bij iets dat ze toch al van mening was.

Overigens zijn wat dit betreft in de dagelijkse praktijk antizionisme en antisemitisme inwisselbare termen.
I´m back.
pi_143384929
quote:
13s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit is laster.

Ze zegt wat ze zegt en dat doet ze duidelijk. Nergens blijkt uit dat er sprake is van antisemitisme.
Technisch ontwijkt ze idd puur antisemitische uitlatingen, net zoals PVV'ers tot het randje gaan maar er bestaat bij mij geen twijfel over dat mevrouw op zijn minst licht antisemitische sentimenten heeft en dat de gemiddelde PVV'er ook gewoon echt racistisch is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_143384940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Jammer dat jij die nuance niet in kan/wil zien.
Onbegrijpelijk. Kritiek hebben op het zionisme staat volledig los van kritiek op Joden/het jodendom.

pi_143384968
Dit lijkt mij een vrij gemakkelijke casus. Mevrouw Haifi mag haar opvattingen kenbaar maken, maar haar werkgever kan daar natuurlijk ook weer op reageren. Iemand met dergelijke opvattingen lijkt mij niet geschikt om in het kader van terrorismebestrijding werkzaam te zijn.
pi_143384971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk. Kritiek hebben op het zionisme staat volledig los van kritiek op Joden/het jodendom.

[ afbeelding ]
Heb je hem ook weer. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:01:48 #12
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143384981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:00 schreef Ceberut het volgende:

Uiteraard, maar mensen die fanatiek 'anti-zionisme' zijn hebben vaak een steekje los waardoor anti-semitisme vaak moeiteloos aansluit op hun denkbeelden. Maar strict genomen is kritiek zionisme natuurlijk niks kwaads.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_143384983
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

Overigens zijn wat dit betreft in de dagelijkse praktijk antizionisme en antisemitisme inwisselbare termen.
Dit is de reden dat de term antisemitisme steeds meer aan waarde verliest. Steeds wordt alle kritiek op Israël dan wel kritiek op zionisme weggezet als jodenhaat.
pi_143385022
quote:
3s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Technisch ontwijkt ze idd puur antisemitische uitlatingen, net zoals PVV'ers tot het randje gaan maar er bestaat bij mij geen twijfel over dat mevrouw op zijn minst licht antisemitische sentimenten heeft en dat de gemiddelde PVV'er ook gewoon echt racistisch is.
En veel van die neonazi's die tegen de ISIS-aanhangertjes "demonstreerden" zijn wrs net zo antisemitisch. Ze kunnen wrs zo samenwerken.
I´m back.
pi_143385033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar mensen die fanatiek 'anti-zionisme' zijn hebben vaak een steekje los waardoor anti-semitisme vaak moeiteloos aansluit op hun denkbeelden. Maar strict genomen is kritiek zionisme natuurlijk niks kwaads.
Ik ben fanatiek anti-zionist, maar heb respect voor Joden/joden. Je zuigt die stelling uit je duim, natuurlijk dek je je in door het over "vaak" te hebben.
pi_143385046
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit is de reden dat de term antisemitisme steeds meer aan waarde verliest. Steeds wordt alle kritiek op Israël dan wel kritiek op zionisme weggezet als jodenhaat.
Mijn opmerking gaat erover dat het in principe, in het taalgebruik, inwisselbaar is.
I´m back.
pi_143385050
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Kowloon het volgende:
Dit lijkt mij een vrij gemakkelijke casus. Mevrouw Haifi mag haar opvattingen kenbaar maken, maar haar werkgever kan daar natuurlijk ook weer op reageren. Iemand met dergelijke opvattingen lijkt mij niet geschikt om in het kader van terrorismebestrijding werkzaam te zijn.
Haar werkgever zal aan haar een dikke vette oprotpremie betalen zal je bedoelen.
pi_143385065
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Kowloon het volgende:
Dat sowieso. Ze mag van mij haar debiele uitspraken doen maar dat ontslaat haar niet van de consequenties daarvan.
pi_143385066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit is de reden dat de term antisemitisme discriminatie / provocatie steeds meer aan waarde verliest. Steeds wordt alle kritiek op Israël ISIS dan wel kritiek op zionisme de Islam weggezet als jodenhaat Islamofobie.
pi_143385074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn opmerking gaat erover dat het in principe, in het taalgebruik, inwisselbaar is.
Gelul. Het een staat volkomen los van het ander, getuige ook de vele joden die anti-zionist zijn, maar overduidelijk niet antisemiet.
pi_143385100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ze antisemitisch is, ik bedoel die theorie van de als antisemitisch bekend staande Iraanse persdienst zal niet het enige zijn dat ze gelezen heeft. Ze weet überhaupt hoe gevoelig deze materie ligt, mede door de hoefkade. Het antisemitisme dat ze voelt, kwam gewoon mooi overeen met die theorie. Ze heeft het bewijs gezocht bij iets dat ze toch al van mening was.

Ook dat betwijfel ik. Ik ben niet genoeg op de hoogte over de situatie in Iran, maar ik vraag me af in hoeverre Iran antisemitisch is. In Iran wonen immers gewoon Joden die daar in vrijheid leven, en zitten er toch ook joden in het Iraans parlement? Ik denk dat Iran zich vooral richt op de staat Israel/zionisme.

pi_143385101
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Eens. Er wordt ook te snel discriminatie geroepen. Al is moslimhaat wel wat meer geaccepteerd in onze samenleving.
pi_143385104
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:04 schreef Ceberut het volgende:
Haar werkgever zal aan haar een dikke vette oprotpremie betalen zal je bedoelen.
Ik hoop het niet, dat zou niet logisch zijn. Zij heeft zelf deze fout gemaakt.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:06:52 #24
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143385113
quote:
5s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vind je dat ook van iedereen die een "Nederland wordt overgenomen door de islam"-complottheorie aanhangt?
Ik hoef ook geen kaalkop gekkies als HR medewerker inderdaad. Ik heb wel een tyfus hekel aan mensen die schuw wegkijken en roepen dat het allemaal de schuld van de media, blanken, audiofielen en blabla is. Het probleem zit in de kansloze opvoeding en het onvermogen/onwil om zich aan te passen aan de omgeving.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143385120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:56 schreef Proximo het volgende:

Mijn hemel _O-

Positieve discriminatie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')