Koren op de molen van de anti-isis partij.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:08 schreef Yasmin23 het volgende:
DEN HAAG – De kans is ‘heel groot’ dat de demonstratie van 20 september in de Haagse Schilderswijk niet wordt toegestaan. Dat zegt Tobias Dander, fractievoorzitter van collegepartij D66, tegen Omroep West.
‘Je kunt op je vingers natellen dat dit spanningen gaat opleveren. Het is niet verstandig om de demonstratie in de wijk te laten plaatsvinden. Ik neem daarin de oproep van de winkeliers en bewoners mee die niet blij zijn met de demonstratie. Dat vraagt om een heroverweging’, zegt Dander. ‘Wellicht is een andere plek in de stad beter.’
Geert Wilders riep vanochtend op om met duizenden naar de Haagse achterstandswijk te komen. ‘We moeten laten zien dat we het niet pikken’, zegt Wilders in de Telegraaf. Bewoners en moslimradicalen in de wijk hebben aangekondigd de demonstratie opnieuw te zullen blokkeren.
Geen verbod
Fractievoorzitter Martin Wörsdörfer zegt geen voorstander van een verbod te zijn. Hij vindt het desondanks verstandiger om de demonstratie niet door de Schilderwijk te laten trekken.
‘Ik ben het daarmee eens’, zegt fractievoorzitter van de Haagse SP, Bart van Kent. ‘Je ziet dat de veroordeelde crimineel Arnoud van Doorn een knokploeg aan het samenstellen is en dan is er ook Wilders met zijn riskante aanhang. Dan stuur je bewust aan op een clash in een woonwijk. Dat kan je niemand aandoen. Het door laten gaan van de demonstratie in de Schilderwijk is wat mij betreft uitgesloten’.
Als het protest wordt verboden, wil Wilders ‘desnoods in zijn eentje’ met de Nederlandse vlag door de wijk lopen. Zondag ontaardde een anti-IS-demonstratie in de Schilderswijk in ongeregeldheden, meerdere personen werden aangehouden.
http://www.omroepwest.nl/(...)-verplaatst%E2%80%99

Fijn dat Van Aartsen heel Nederland vertegenwoordigt. In de media, dit forum en, bijvoorbeeld, Twitter, waren de reacties niet mals.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onder andere van Aartsen, je weet wel, burgervader van Den Haag.

De samenhang ontgaat mij. Ik sta hier namelijk niet de isisfiguren en hun uitspraken te bagatelliseren. Andersom daarentegen...quote:

Kan de GBL weer lekker de Calimero gaan uithangen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:08 schreef Yasmin23 het volgende:
DEN HAAG – De kans is ‘heel groot’ dat de demonstratie van 20 september in de Haagse Schilderswijk niet wordt toegestaan. Dat zegt Tobias Dander, fractievoorzitter van collegepartij D66, tegen Omroep West.
‘Je kunt op je vingers natellen dat dit spanningen gaat opleveren. Het is niet verstandig om de demonstratie in de wijk te laten plaatsvinden. Ik neem daarin de oproep van de winkeliers en bewoners mee die niet blij zijn met de demonstratie. Dat vraagt om een heroverweging’, zegt Dander. ‘Wellicht is een andere plek in de stad beter.’
Geert Wilders riep vanochtend op om met duizenden naar de Haagse achterstandswijk te komen. ‘We moeten laten zien dat we het niet pikken’, zegt Wilders in de Telegraaf. Bewoners en moslimradicalen in de wijk hebben aangekondigd de demonstratie opnieuw te zullen blokkeren.
Geen verbod
Fractievoorzitter Martin Wörsdörfer zegt geen voorstander van een verbod te zijn. Hij vindt het desondanks verstandiger om de demonstratie niet door de Schilderwijk te laten trekken.
‘Ik ben het daarmee eens’, zegt fractievoorzitter van de Haagse SP, Bart van Kent. ‘Je ziet dat de veroordeelde crimineel Arnoud van Doorn een knokploeg aan het samenstellen is en dan is er ook Wilders met zijn riskante aanhang. Dan stuur je bewust aan op een clash in een woonwijk. Dat kan je niemand aandoen. Het door laten gaan van de demonstratie in de Schilderwijk is wat mij betreft uitgesloten’.
Als het protest wordt verboden, wil Wilders ‘desnoods in zijn eentje’ met de Nederlandse vlag door de wijk lopen. Zondag ontaardde een anti-IS-demonstratie in de Schilderswijk in ongeregeldheden, meerdere personen werden aangehouden.
http://www.omroepwest.nl/(...)-verplaatst%E2%80%99

Andersom daarentegen vind men dat Geertje een demonstratie moet kunnen geven tegen ISIS, door de Schilderswijk, en vind jij dat een slecht idee omdat Wilders volgens jou een genocide op Marokkanen heeft voorgesteld in een speech van een jaar geleden. Zit ik een beetje in de buurt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De samenhang ontgaat mij. Ik sta hier namelijk niet de isisfiguren en hun uitspraken te bagatelliseren. Andersom daarentegen...

Het is komkommertijd, je moet toch wat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Deden we allemaal nou maar een beetje normaal he

Nja ik denk dat het is dat Nederland niet zo groot is. Stel er waren steden met miljoenen inwoners was het allang verschrikkelijk uit de hand gelopen..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is komkommertijd, je moet toch wat.

Zijn dat dezelfde lieve jongens die wel eens een tasje stelen en rondtrekken door Nederland als kleine groep om het te verpesten voor de grote groep?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:15 schreef Yasmin23 het volgende:
DEN HAAG - Er dreigt een veldslag in de Haagse Schilderswijk, meldt De Telegraaf woensdag. PVV-leider Geert Wilders doet in de krant een oproep om 20 september deel te nemen aan de tweede Mars van de Vrijheid. Groepen allochtone jongeren rekruteren ondertussen ’troepen’ om de buurt met grof geweld te verdedigen.
Volgens de PVV-voorman ergeren talloze mensen zich aan de moslimextremisten en jonge relschoppers die zondag een anti-ISIS-demonstratie verstoorden.
'Desnoods in mijn eentje'
'We moeten laten zien dat we dat niet pikken', legt Wilders uit in De Telegraaf. 'We moeten er met tienduizenden heen.' Als zo’n protest verboden wordt, weet Wilders nog wel wat. 'Desnoods loop ik er in mijn eentje met de Nederlandse vlag.'
Bewoners van de Schilderswijk en moslimradicalen willen de demonstratie, waar zondag types uit extreemrechtse hoek aan deelnamen, opnieuw blokkeren op de Hoefkade.
http://www.omroepwest.nl/(...)hilderswijk-den-haag

quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:18 schreef waht het volgende:
Mooi man, zo kunnen alle onrendabelen worden opgeruimd.

Ik vind net zo goed dat Geertje dat recht heeft. Met het verschil dat als hij daarbij meeloopt het karakter van de demonstratie wezenlijk anders is. Namelijk van anti isis naar anti moslim. Het lijkt mij inderdaad geen goed idee om een dergelijke demo in een dergelijke wij te plannen. Temeer hij zich extreem vijandig heeft uitgelaten over een bevolkingsgroep waarvan een deel woonachtig is im diezelfde wijk. Dit lijkt mij om redenen van veiligheid en openbare orde niet handig.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Andersom daarentegen vind men dat Geertje een demonstratie moet kunnen geven tegen ISIS, door de Schilderswijk, en vind jij dat een slecht idee omdat Wilders volgens jou een genocide op Marokkanen heeft voorgesteld in een speech van een jaar geleden. Zit ik een beetje in de buurt?

Verdedigen waartegen? Nederlandse burgers die er "Geen jihad in de straat!" en een knullig "Dit is Nederland! Dit is Nederland!" willen roepen, misschien net een half uurtje lang?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:15 schreef Yasmin23 het volgende:
DEN HAAG - Er dreigt een veldslag in de Haagse Schilderswijk, meldt De Telegraaf woensdag. PVV-leider Geert Wilders doet in de krant een oproep om 20 september deel te nemen aan de tweede Mars van de Vrijheid. Groepen allochtone jongeren rekruteren ondertussen ’troepen’ om de buurt met grof geweld te verdedigen.
Volgens de PVV-voorman ergeren talloze mensen zich aan de moslimextremisten en jonge relschoppers die zondag een anti-ISIS-demonstratie verstoorden.
'Desnoods in mijn eentje'
'We moeten laten zien dat we dat niet pikken', legt Wilders uit in De Telegraaf. 'We moeten er met tienduizenden heen.' Als zo’n protest verboden wordt, weet Wilders nog wel wat. 'Desnoods loop ik er in mijn eentje met de Nederlandse vlag.'
Bewoners van de Schilderswijk en moslimradicalen willen de demonstratie, waar zondag types uit extreemrechtse hoek aan deelnamen, opnieuw blokkeren op de Hoefkade.
http://www.omroepwest.nl/(...)hilderswijk-den-haag

Waarom blijf je zo stellig ontkennen dat dit geen mars was alleen tegen de isis ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Verdedigen waartegen? Nederlandse burgers die er "Geen jihad in de straat!" en een knullig "Dit is Nederland! Dit is Nederland!" willen roepen, misschien net een half uurtje lang?
Wat is daar in hemelsnaam zo verkeerd/provocatief aan? Waarom zeggen die mensen/bewoners niet gewoon "Ja dat klopt" of "Zo dat hebben jullie knap van een kaart gelezen" of iets van gelijke strekking?

Omdat het ongelovigen zijn die het Kalifaat bedreigen natuurlijk, duh. Dit gaat allang niet meer over ISIS.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Verdedigen waartegen? Nederlandse burgers die er "Geen jihad in de straat!" en een knullig "Dit is Nederland! Dit is Nederland!" willen roepen, misschien net een half uurtje lang?
Wat is daar in hemelsnaam zo verkeerd/provocatief aan? Waarom zeggen die mensen/bewoners niet gewoon "Ja dat klopt" of "Zo dat hebben jullie knap van een kaart gelezen" of iets van gelijke strekking?

Dat zou goed kunnen want 90% zit waar ik nu zit. En das niet in Nederland. En ook niet Syrië.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde lieve jongens die wel eens een tasje stelen en rondtrekken door Nederland als kleine groep om het te verpesten voor de grote groep?
Verder Telegraaf

Kom maar met beelden waaruit het tegendeel blijkt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom blijf je zo stellig ontkennen dat dit geen mars was alleen tegen de isis ?

Welke oproep?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er trouwens gevolgen voor die van Doorn met zn oproep ?

Je hebt al die rechts idioten opgefokt met woede niet gezien ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Kom maar met beelden waaruit het tegendeel blijkt.

Om een groep op te richten die de moskeeën moet beschermen. Hij had al 70 mensen verzameld toch ?quote:

Jij bent ook lekker je spoils of war aan het uitgeven?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen want 90% zit waar ik nu zit. En das niet in Nederland. En ook niet Syrië.

Toen ze er niet door mochten? Verder leken ze mij vooral bang, ook dat hun meelopen in die optocht verdere gevolgen zou hebben. Is zo'n beetje het eerste waar het over gaat in het verslag op geenstijl:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt al die rechts idioten opgefokt met woede niet gezien ?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |