abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2014 @ 02:30:43 #1
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_143367040
Zoals de TT je al deed vermoeden waarschijnlijk; welke studie lijkt jou nou het leukst(minst stom)? :)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_143367055
(Fiscaal) recht _O_
pi_143367096
Fiscaal Recht. Slavische talen zijn enorm vet (ik wil zelf Russisch gaan leren) maar om daar een universitaire studie aan te wijden? Dan kan je beter in dat land gaan wonen denk ik.
pi_143367138
lijken me allebei verschrikkelijk
pi_143367146
je zit hier verkeerd trouwens
pi_143367173
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 02:40 schreef OllieWilliams het volgende:
je zit hier verkeerd trouwens
(she/her)
pi_143367273
Slavische talen, want rechten is :'). Maar taal is ook gewoon :') eigenlijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2014 @ 03:03:03 #8
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143367311
Misschien kan TS dit alvast even vertalen in een willekeurige Slavische taal: FHF / FOK!kers Helpen FOK!kers FAQ
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_143367319
haha rechten gaan studeren :')
pi_143367410
Sta op het punt mijn fiscale economie studie af te ronden. 1 vd grootste fouten die ik ooit heb gemaakt om die studie te doen. Pfffff wat een enorme saaie zooi zeg. Jaren over gedaan en weet nu al dak er geen zak mee ga doen.

Toendertijd voor gekozen door de mooie verhalen over geld verdienen ;')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 07:13:57 #11
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_143367814
Mooi om te zien dat iedereen anders is dus. :+ _O-
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_143367858
Met fiscaal recht heb je meer kans op een (goede) baan lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 13 augustus 2014 @ 07:41:55 #13
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_143367993
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 07:24 schreef DroogDok het volgende:
Dat is wel een belangrijk punt inderdaad. Helaas is er wel een numerus fixus bij de studie fiscaal recht.
kortom:
  Forum Admin woensdag 13 augustus 2014 @ 07:53:03 #14
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_143368125
Schopje SES, maar het lijkt me iets als moeten kiezen tussen pindakaas en rookvlees, terwijl er veel meer soorten beleg zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:15:46 #15
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_143368338
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 07:53 schreef Pharkus het volgende:
Schopje SES, maar het lijkt me iets als moeten kiezen tussen pindakaas en rookvlees, terwijl er veel meer soorten beleg zijn.
Uiteraard, maar ik heb toch al zo'n beetje besloten dat het pindakaas of rookvlees zal gaan worden. Alleen welke van de 2 is nog de vraag. :P

En excuses voor het verkeerde subforum. :@
kortom:
pi_143369079
Het lijkt me allebei stom. En nu? Wat heb jij daar aan? Kun je het niet combineren?
Ja doei.
pi_143370288
Beide niet :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:26:55 #18
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143372434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt me allebei stom. En nu? Wat heb jij daar aan? Kun je het niet combineren?
Dit, ga naar open dagen en zulks.
Dat fiscaal mij saai lijkt is niet relevant
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:27:14 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143372443
Slavische talen natuurlijk. Taalkunde is een héél brede studie waarbij je ook in contact komt met bijna alle andere wetenschappelijke disciplines. Fiscaal recht is voor autisten die het leuk vinden om te kijken of cijfertjes op de juiste plek staan.
pi_143376722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 07:24 schreef DroogDok het volgende:
Met 60 uur zwoegen per week op een of ander gaar kantoor. Zou zeker voor een taal gaan iig.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:38:08 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143376927
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:31 schreef SOG het volgende:

[..]

Met 60 uur zwoegen per week op een of ander gaar kantoor. Zou zeker voor een taal gaan iig.
En dan 0 uur want geen kantoor want geen baan.

Overiges is 70 uur redelijker.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_143377057
Slavische talen heb je niet veel aan als eerste studie.
Zo een studie moet je alleen doen als je het zo graag wil dat je niet anders kunt.
Het betekend veel sociliteren op baantjes van hbo-niveau en alsnog (veel) slechter je beste Slavische taak spreken dan tweetaligen.
Maar ja, zat mensen met onzinnig WO-studies die daarna toch goede carriere maken in het bedrijfsleven.

Fiscaal recht is inderdaad een studie met het imago van geld verdienen. Maar misschien is dat ook voor jou de andere extreme. Als je aan een vak na 5 jaar studeren zo een hekel krijgt dat je er nooit in wilt werken, ben je nog nergens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandarus op 13-08-2014 13:50:18 ]
pi_143377974
Fiscaal recht geeft je betere baankansen en salaris maar lijkt mij oersaai en om daar tot je 70e mee bezig te zijn..
pi_143378338
Ga gewoon beide doen. Recht en taal zijn beide geen studies waarvan je echt zegt: hier ben je nou 40 uur per week mee bezig. Is prima te combineren als je een beetje slim bent en het niet erg vindt daadwerkelijk voor je studie te werken.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:25:12 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143378461
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef EdwardNewgate het volgende:
Fiscaal recht geeft je betere baankansen en salaris maar lijkt mij oersaai en om daar tot je 70e mee bezig te zijn..
Wat voor beeld heb je van de werkzaamheden dan na de studie fiscaal recht?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:57:29 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_143383179
Met een nieuwe koude oorlog biedt Slavische talen natuurlijk veel kansen. :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143390845
Voorstel voor nieuwe TT: Werkloos of Topjob?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_143391227
Waarom zou je talen studeren? Waar zou je daarmee kunnen werken? Ik zou voor fiscaal recht gaan.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_143392087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat voor beeld heb je van de werkzaamheden dan na de studie fiscaal recht?
Kantoorwerk met weinig variatie.
pi_143394826
Чувак, slavische talen zijn de shit
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:33:23 #31
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143395553
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:15 schreef EdwardNewgate het volgende:

[..]

Kantoorwerk met weinig variatie.
Tsja, weinig variatie. Je houdt je bezig met de wet. Adviseren bij overnames, beloningen van werknemers, faillissementen: ik zou dat behoorlijk divers noemen. Uiteraard komt het - als je maar lang genoeg destilleert - neer op het fenomeen belasting. Maar het is uiteraard als WO-fiscalist niet zo dat je de hele dag met je neus in de blauwe formulieren zit. Besef dat fiscale wetgeving elk jaar verandert (in tegenstelling tot andere rechtsgebieden) en bovenal erg abstract van aard is. Uit een casus - onder tijdsdruk - maar destilleren wat relevant is, is elke keer weer anders. En omdat de geldelijke belangen bijzonder groot zijn zou ik niet zeggen dat het saai is.

Als je liever verkoper in de buitendienst bent, tsja: dan kan ik het me voorstellen dat je iets saai vindt. Besef wel dat elke kantoorbaan tot op zekere hoogte saaie aspecten kent.
Bis bis bis
pi_143453721
Wat je kiest hangt eigenlijk totaal af van je persoonlijkheid. Persoonlijk zou ik voor Slavische talen gaan, maar dat is omdat ik een grafhekel heb aan getalletjes. Het ligt er ook aan of je kiest voor iets wat je leuk vindt, of voor iets wat een baan oplevert.

Ik erger mij aan mensen die studies kiezen omdat dat op korte termijn een baan oplevert. Zelf studeer ik journalistiek. Ja, ik ken de opmerkingen als: "Dat is een leuke studie om later te schrijven over waarom je werkloos bent." Maar ik doe wel iets wat mij interesseert.

Met andere woorden, als je Financieel Recht kiest omdat je denkt een grotere kans op een baan te hebben, bedenk dan wel dat je hier nog tientallen jaren mee bezig moet. Kiezen waar je later wil staan in je leven is op meer gebaseerd dan alleen een goede baan. Hoe gelukkig ben je in je leven? Ik kan me haast niet voorstellen dat je elke dag met tegenzin naar je werk wil.

Maar mocht Slavische Talen ook niet per se je roeping zijn, beslis dan eens wie je nou eigenlijk bent? Ben je liever bezig met talen of met getallen? Als je toevallig het talent voor beiden bezit, loop dan mee met beide open dagen. Heb ooit ook eens MEM willen studeren, totdat ik bij een open dag aanwezig was. Bijna gillend weggerend.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:49:43 #33
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143454247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, weinig variatie. Je houdt je bezig met de wet. Adviseren bij overnames, beloningen van werknemers, faillissementen: ik zou dat behoorlijk divers noemen. Uiteraard komt het - als je maar lang genoeg destilleert - neer op het fenomeen belasting. Maar het is uiteraard als WO-fiscalist niet zo dat je de hele dag met je neus in de blauwe formulieren zit. Besef dat fiscale wetgeving elk jaar verandert (in tegenstelling tot andere rechtsgebieden) en bovenal erg abstract van aard is. Uit een casus - onder tijdsdruk - maar destilleren wat relevant is, is elke keer weer anders. En omdat de geldelijke belangen bijzonder groot zijn zou ik niet zeggen dat het saai is.

Als je liever verkoper in de buitendienst bent, tsja: dan kan ik het me voorstellen dat je iets saai vindt. Besef wel dat elke kantoorbaan tot op zekere hoogte saaie aspecten kent.
Daarbij heeft fiscaal recht niet bijzonder goede baankansen meer.
De tijden van baangarantie zijn voorbij in prinsipe
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_143455499
Het gaat om de combinatie van gemiddelde werkloosheid, baankans op WO niveau en gemiddeld salaris.

Genoeg WO-studies waarbij deze alle drie slecht zijn. Slavische talen is zo een studie.
Trouwens, als je zeer goed een Slavische taal spreekt en een MA fiscaal recht hebt heb je dan echt minder kans op zo een baan als met een studie Slavische talen? Als journalist gaat het toch voor een deel om portfolio enzo.
Dus zelfs als het je passie is om journalist oid te worden zou ik niet zo een studie gaan doen.
Zijn ook maar weinig journalisten die de opleiding journalistiek gedaan hebben.

Als wannabe-journalist ben je beter af met een iets stevigere studie en een bijbaan als journalist.
Leuk hoor een taal leren. Maar er zijn al 260 miljoen mensen die vloeiend Russisch spreken. Dus dat kun je weglaten als je kijkt wat je tijdens zo een studie echt leert.
En Tolstoy of Pushkin lezen, dat is hobby.

Trouwens is het mijn mening dat al die hoogleraren op faculteiten taal- en letterkunde, literatuurwetenschap etc totaal in een droomwereld leven. Ze houden zichzelf bezig door nieuwe complexiteit, die er eigenlijk niet is, te bedenken. Maar zelf een goed boek schrijven, dat kunnen ze niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pandarus op 15-08-2014 19:38:11 ]
pi_143456103
Ben het eens met Dennisweb. De beste reden om iets te studeren, is omdat je er échte waarde uit haalt.

quote:
But the best answer I have ever heard from a literature professor for studying literature came from a wise post-structuralist critic. Why was he a professor of literature? “Because I have an obsessive relationship with texts.” You choose a major, or a life, not because you see its purpose, which tends to shimmer out of sight like an oasis, but because you like its objects. A good doctor said to me, not long ago, “You really sort of have to like assholes and ear wax to be a good general practitioner”.
Stukje uit een essay in de New Yorker dat wel relevant is voor jouw dilemma, denk ik. http://www.newyorker.com/books/page-turner/why-teach-english
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:26:58 #36
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_143460192
Slavisch recht *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')