Dat is wel een belangrijk punt inderdaad. Helaas is er wel een numerus fixus bij de studie fiscaal recht.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 07:24 schreef DroogDok het volgende:
Met fiscaal recht heb je meer kans op een (goede) baan lijkt me.
Uiteraard, maar ik heb toch al zo'n beetje besloten dat het pindakaas of rookvlees zal gaan worden. Alleen welke van de 2 is nog de vraag.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 07:53 schreef Pharkus het volgende:
Schopje SES, maar het lijkt me iets als moeten kiezen tussen pindakaas en rookvlees, terwijl er veel meer soorten beleg zijn.
Dit, ga naar open dagen en zulks.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt me allebei stom. En nu? Wat heb jij daar aan? Kun je het niet combineren?
Met 60 uur zwoegen per week op een of ander gaar kantoor. Zou zeker voor een taal gaan iig.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 07:24 schreef DroogDok het volgende:
Met fiscaal recht heb je meer kans op een (goede) baan lijkt me.
En dan 0 uur want geen kantoor want geen baan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:31 schreef SOG het volgende:
[..]
Met 60 uur zwoegen per week op een of ander gaar kantoor. Zou zeker voor een taal gaan iig.
Wat voor beeld heb je van de werkzaamheden dan na de studie fiscaal recht?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef EdwardNewgate het volgende:
Fiscaal recht geeft je betere baankansen en salaris maar lijkt mij oersaai en om daar tot je 70e mee bezig te zijn..
Kantoorwerk met weinig variatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor beeld heb je van de werkzaamheden dan na de studie fiscaal recht?
Tsja, weinig variatie. Je houdt je bezig met de wet. Adviseren bij overnames, beloningen van werknemers, faillissementen: ik zou dat behoorlijk divers noemen. Uiteraard komt het - als je maar lang genoeg destilleert - neer op het fenomeen belasting. Maar het is uiteraard als WO-fiscalist niet zo dat je de hele dag met je neus in de blauwe formulieren zit. Besef dat fiscale wetgeving elk jaar verandert (in tegenstelling tot andere rechtsgebieden) en bovenal erg abstract van aard is. Uit een casus - onder tijdsdruk - maar destilleren wat relevant is, is elke keer weer anders. En omdat de geldelijke belangen bijzonder groot zijn zou ik niet zeggen dat het saai is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:15 schreef EdwardNewgate het volgende:
[..]
Kantoorwerk met weinig variatie.
Daarbij heeft fiscaal recht niet bijzonder goede baankansen meer.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja, weinig variatie. Je houdt je bezig met de wet. Adviseren bij overnames, beloningen van werknemers, faillissementen: ik zou dat behoorlijk divers noemen. Uiteraard komt het - als je maar lang genoeg destilleert - neer op het fenomeen belasting. Maar het is uiteraard als WO-fiscalist niet zo dat je de hele dag met je neus in de blauwe formulieren zit. Besef dat fiscale wetgeving elk jaar verandert (in tegenstelling tot andere rechtsgebieden) en bovenal erg abstract van aard is. Uit een casus - onder tijdsdruk - maar destilleren wat relevant is, is elke keer weer anders. En omdat de geldelijke belangen bijzonder groot zijn zou ik niet zeggen dat het saai is.
Als je liever verkoper in de buitendienst bent, tsja: dan kan ik het me voorstellen dat je iets saai vindt. Besef wel dat elke kantoorbaan tot op zekere hoogte saaie aspecten kent.
Stukje uit een essay in de New Yorker dat wel relevant is voor jouw dilemma, denk ik. http://www.newyorker.com/books/page-turner/why-teach-englishquote:But the best answer I have ever heard from a literature professor for studying literature came from a wise post-structuralist critic. Why was he a professor of literature? “Because I have an obsessive relationship with texts.” You choose a major, or a life, not because you see its purpose, which tends to shimmer out of sight like an oasis, but because you like its objects. A good doctor said to me, not long ago, “You really sort of have to like assholes and ear wax to be a good general practitioner”.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |