Dan is dit boek wel een aanrader. Als je het echt wil weten natuurlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:52 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik heb het over alles, Molurus. Alles wat er bestaat.
Zelfs de natuurverschijnselen, die zijn niet zomaar uit het niets ontstaan. Waarom is er natuur, hoe is er natuur?
Het verklaart nog steeds niet wat ik zou willen weten: het uiterste begin.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan is dit boek wel een aanrader. Als je het echt wil weten natuurlijk.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:14 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ignorance is bliss, zou ik dan zeggen. Maar ik snap wel wat de aantrekkingskracht is.
Kun je eens beknopt proberen uit te leggen waarom de wereld is zoals hij is en waarom er dood is ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:08 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik begrijp het echt. En ik begrijp waarom de wereld nu zo is. En waarom er dood is.
Uh... Niet hoe hij geschapen heeft, maar hoe het komt dat alles is zoals het is.
Jawel hoor. Daar gaat dat boek onder andere over.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:18 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Het verklaart nog steeds niet wat ik zou willen weten: het uiterste begin.
Ja duhhh, de duivel natuurlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:19 schreef Jappie het volgende:
[..]
Kun je eens beknopt proberen uit te leggen waarom de wereld is zoals hij is en waarom er dood is ?
Dus God schiep de mens en de mens aanbad hem. Toen zag een engel dat en wilde zelf die aanbidding hebben. Die engel overhaalde een mens iets te doen wat niet mocht. God werd boos en als straf van haar ongehoorzaamheid volgde de dood. En de engel bleef doorgaan met zijn kwade praktijken, verpestte de wereld. Toen heeft God iemand gestuurd om een boek te schrijven waarin Hij alles uitlegde. Waarom en hoe en wat er nog gaat komen en in dat boek liet hij ook schrijven hoe de mens ermee (de wereld) moet omgaan. Toen die engel maar niet ophield met zijn jaloerse praktijken is hij naar de aarde geslingerd en nu zie je hem hier dagelijks op het nieuws, om je heen...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:19 schreef Jappie het volgende:
[..]
Kun je eens beknopt proberen uit te leggen waarom de wereld is zoals hij is en waarom er dood is ?
Ik zal het straks rustig lezen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Daar gaat dat boek onder andere over.
Hehehehe... Hé, maar ben je serieus? Is dat zoals je denkt dat het echt gegaan is? Dus niet metaforisch of zo, maar letterlijk?quote:
Dit is geen begrijpen, dit is napraten wat je is aangeleerd. Begrijpen is meer dat je kunt uitleggen waarom het is zoals het hier door jou is opgeschreven. Waarom zou dat rechtvaardig zijn, wat zou het belang van de kwade engel zijn etcetera etcetera.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:26 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Dus God schiep de mens en de mens aanbad hem. Toen zag een engel dat en wilde zelf die aanbidding hebben. Die engel overhaalde een mens iets te doen wat niet mag. God werd boos en als straf van haar ongehoorzaamheid volgde de dood. En de engel bleef doorgaan met zijn kwade praktijken, verpestte de wereld. Toen heeft God iemand gestuurd om een boek te schrijven waarin Hij alles uitlegde. Waarom en hoe en wat er nog gaat komen en in dat boek liet hij ook schrijven hoe de mens ermee (de wereld) moet omgaan. Toen die engel maar niet ophield met zijn jaloerse praktijken is hij naar de aarde geslingerd en nu zie je hem hier dagelijks op het nieuws, om je heen...
Ja, lach maar
Letterlijk. Ja, lach maar weerquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hehehehe... Hé, maar ben je serieus? Is dat zoals je denkt dat het echt gegaan is? Dus niet metaforisch of zo, maar letterlijk?
Ik begrijp en ik vertel het je weer.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit is geen begrijpen, dit is napraten wat je is aangeleerd. Begrijpen is meer dat je kunt uitleggen waarom het is zoals het hier door jou is opgeschreven. Waarom zou dat rechtvaardig zijn, wat zou het belang van de kwade engel zijn etcetera etcetera.
Maar als ik je goed begrijp dan vind jij het okay als ik noem maar wat: je dochter later wordt geplayed door een loverboy om dan je dochter en niet alleen je dochter maar ook haar kinderen en kleinkinderen tot in het 10e geslacht daarvoor te bestraffen ?
Dat is namelijk wat God doet wanneer je de bijbel letterlijk zou nemen.
Haha was net dat filmpje aan het zoeken.. Maar dat zie je natuurlijk verkeerd..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit is geen begrijpen, dit is napraten wat je is aangeleerd. Begrijpen is meer dat je kunt uitleggen waarom het is zoals het hier door jou is opgeschreven. Waarom zou dat rechtvaardig zijn, wat zou het belang van de kwade engel zijn etcetera etcetera.
Maar als ik je goed begrijp dan vind jij het okay als ik noem maar wat: je dochter later wordt geplayed door een loverboy om dan je dochter en niet alleen je dochter maar ook haar kinderen en kleinkinderen tot in het 10e geslacht daarvoor te bestraffen ?
Dat is namelijk wat God doet wanneer je de bijbel letterlijk zou nemen.
Maar geloof je dan ook in die God uit het Oude Testament? Die God die constant iedereen afslacht om niks, mensen laat stenigen, slavernij een goed idee vindt, enzovoort?quote:
Ah..er is dus hoop voor iedereen ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:33 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik begrijp en ik vertel het je weer.
Maar het blijft niet tot de eeuwigheid zo. Er komt een eind aan.
Zie daarvoor 'a universe from nothing' van Krauss, iets eerder gepost.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:02 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Heb het al gezien. Maar van waar komt al dat moois? Blijft mijn vraag..
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:33 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik begrijp en ik vertel het je weer.
Maar het blijft niet tot de eeuwigheid zo. Er komt een eind aan.
Het was niet om niks, zeker niet!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar geloof je dan ook in die God uit het Oude Testament? Die God die constant iedereen afslacht om niks, mensen laat stenigen, slavernij een goed idee vindt, enzovoort?
Natuurlijk! Wil je niet weten hoe?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:36 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ah..er is dus hoop voor iedereen ?
Dat lange filmpje? Ik ga er een keer helemaal voor zitten. Want serieus, ik zou echt willen weten over het uiterste begin.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zie daarvoor 'a universe from nothing' van Krauss, iets eerder gepost.
Aanbid God op de manier die Hij wil, en je krijgt het eeuwige leven. Natuurlijk niet meteen, maar in de nieuwe wereldquote:
Waar lees je dat ik evolutie ontken?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:44 schreef Neuroscience het volgende:
Maar goed, iemand die de bijbel letterlijk neemt en tegelijkertijd in het dagelijks leven leeft met de vruchten van wetenschap, zoals de algemene relativiteitstheorie computers mogelijk maakt, maar diezelfde wetenschap ontkent, bijvoorbeeld evolutietheorie, heeft last van cognitieve dissonantie in extremis. Dat was al eerder de conclusie. Met zulke mensen is verder ook niet zinnig te discussiëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |