Dat is wel heel veel credit voor 1 iemandquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:32 schreef Shokirbek85 het volgende:
Door Arafat (?) Ik weet het zelf ook niet.
niet uit mijn hoofdquote:Ken je het Sykes verdrag?
Ik dacht dat het wat anders was, dus nee ik kende dit verdrag nog niet. Overigens hoe meer ik erover lees, des te meer vragen ik krijg. (bijvoorbeeld waarom gingen de Italianen en de Russen ermee akkoord?)quote:
ehm WO1quote:Hierin werden de Arabieren Syria , Libanon, Irak en Jordanie beloofd. In dat mandaat Palestina zou een Joodse staat komen. Alleen voor de Arabieren was dat toen en nu nog altijd niet de bedoeling. Tijdens de oorlog werd denk ik op een gegeven moment gegrepen op ' Palestina' en dat het van de Palestijnen toebehoorden. Hierdoor konden ze een Palestijnse staat rechtvaardigen. Het hele idee van landroof en settlement werd hierdoor onacceptabel door het westen. Het werd toen tus door het (westen) gezien als landje pik en dat is nog altijd de sfeer. Waarschijnlijk post traumatische reactie van WO2.
Tactiek om de naam te claimen, ja. Maar dat bedoel je denk ik niet, toch? Overigens zie ik wel dat ik de rol van WOI niet moet onderschatten en de val van het Osmaanse Rijk dat volgens mij echt gehaat werd door het westen. Dat ze ook keihard al voor de val het gebied aan het claimen waren, was mij nog niet zo duidelijk geweest.quote:Dit was gewoon een tactiek van de PLO. Begrijp je? Lees maar over de verdrag van Skykes / Picot dan begrijp je mischien hoe alles is ontstaan
Ik heb mij eigenlijk nooit zo bezig gehouden met de tactieken van de vorige eeuw. En tsja, dat is guerilla. Maar Palestijnen, en daarmee ook Hamas, krijgen van de EU ook gewoon gratis geld, dus niet alleen van S-A.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:39 schreef Shokirbek85 het volgende:
Hamas gebruikt hetzelfde techniek ( human child) als de Duitsers in 1914 deed en daarna Sadam Housein. Hij heeft Amerikanen en Engelsen op lantarnpalen vastgebonden zodat de Amerikanen niet konden bombaderen. En Hamas doet precies hetzelfde. Ergens in een druk gebied raket klaarmaken. De voorbereidingen afbouwen. Wachten... En dan BOEM laten afvuren richting Israel en vertrekken ze weer .Wetende dat Israel gaat terugvuren. Dit is Guerrilla.
Dit is hun techniek. Het gaat hem vooral om Saudia Arabia crediet oftewel poen. Elke terreurbeweging heeft geld nodig he. Hun eigen bevolking betaalt de prijs. En daar gaat mijn medeleven naar uit. En dat moet gewoon stoppen. Maar hoe???
Tja...
Dienstplicht, laag IQ, geen toekomst, verveling.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Video: Israeli soldiers celebrate shooting an 18-year-old
http://palsolidarity.org/(...)ting-an-18-year-old/
Nah je gaat toch niet juichen als je een jongen in zn been schiet... ? Ze genieten er gewoon van.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dienstplicht, laag IQ, geen toekomst, verveling.
Ik weet dat dit soort beelden snel in het verkeerde keelgat schieten, omdat het moreel gezien natuurlijk niet erg mooi is.
Maar toch moet je er niet te zwaar aan tillen.
Verveling doet zeer veel met een mens.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah je gaat toch niet juichen als je een jongen in zn been schiet... ? Ze genieten er gewoon van.
Of het is gewoon pure haat ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verveling doet zeer veel met een mens.
Kijk, bij ons duurt verveling maar even, maar dit conflict is al zo lang. Verder is soldaat zijn gewoon doodsaai, het is niet zoals in films dat je altijd wat te knallen hebt he.
Meestal voer je geen moer uit.
nee zo werkt de geest gewoon, kun je niet zo heel veel aan doenquote:
Nja hoeven we dus ook niet meer verbaasd te zijn als we dit soort filmpjes zien van Hamas.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:21 schreef sp3c het volgende:
ja die had je al eerder gequote
edit: ownee, die quote las ik in dat linkje
veranderd er niet veel aan
Ik ben er wel verbaasd over.... Vind het geen gezond gedrag. Maar zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:25 schreef sp3c het volgende:
dat ben ik toch ook niet?
gewoon oorlog idd, brengt slechte dingen boven in de mens, daarom moet je het ook niet willen
is dit het eerste oorlogje dat je bewust hebt gevolgd?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ben er wel verbaasd over.... Vind het geen gezond gedrag. Maar zal wel aan mij liggen
Ja op zon manier praat je het toch goed... Oh ja oorlog... kunnen ze niet zoveel aan doen. Logisch gedrag etcquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
is dit het eerste oorlogje dat je bewust hebt gevolgd?
het is niet gezond nee maar abnormaal is het ook niet
In het bericht op de site wordt trouwens gesproken over demonstranten. Geen Hamas strijders die bezig waren ofzo..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:29 schreef sp3c het volgende:
je hoofd probeert een rotsituatie mooier te maken dan hij is
ofzoiets
het is helemaal niet foutquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja op zon manier praat je het toch goed... Oh ja oorlog... kunnen ze niet zoveel aan doen. Logisch gedrag etc
Hmm ja dat zie ik dan andersquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is helemaal niet fout
mogelijk was het neerschieten van die kerel fout maar de reactie van die soldaten is niet zo heel veel mis mee
ja naja das heel makkelijk roepen vanachter je laptopjequote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja dat zie ik dan anders. Die reactie was gepast geweest als die thuis Call of Duty aan het spelen was.
Sowieso is het heel makkelijk lullen hier achter onze computersquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja das heel makkelijk roepen vanachter je laptopje
Goede foto/post Oksel ! Mijn complimenten !quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:37 schreef oksel12 het volgende:
Joden en moslims op het strand in Tel Aviv, zo kan het ook.
[ afbeelding ]
quote:wo 13 aug 2014, 21:29
Raketten op Israël afgevuurd tijdens bestand
TEL AVIV - Enkele uren voor het aflopen van een 3-daags bestand in de Gazastrook zijn er vanuit Gaza enkele raketten op Israël afgevuurd.
Dat heeft de Israëlische politie laten weten.
Het staakt-het-vuren tussen Israël en de Palestijnen zou woensdagavond om 23.00 uur (onze tijd) aflopen.
Daar gaan we weer ....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
ze leren het nooit, de dolle handen
[..]
Een eenzijdige afslachting en vernieling een oorlog noemen is sowieso al qua definitie niet juist, maargoed sommige mensen gebruiken het als goedpraterij van de situatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja op zon manier praat je het toch goed... Oh ja oorlog... kunnen ze niet zoveel aan doen. Logisch gedrag etc
Nja het zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Een eenzijdige afslachting en vernieling een oorlog noemen is sowieso al qua definitie niet juist, maargoed sommige mensen gebruiken het als goedpraterij van de situatie.
Een eenzijdige afslachting en vernieling is ook niet de juiste woordkeuze. Met die woordkeuze zouden de Palestijnen en specifiek hamas geen schuld hebben, en dat is helemaal onjuist.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
Een eenzijdige afslachting en vernieling een oorlog noemen is sowieso al qua definitie niet juist, maargoed sommige mensen gebruiken het als goedpraterij van de situatie.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ook al zou dat waar zijn dan nog bombardeer je dus willens en wetens een plaats waar duizenden kinderen elke dag naar school gaan.
Ja sommige joden zeer zeker wel. Ik ken aantal Joden ( Israeli's) die Arabieren het liefst zien vertrekken hoor. En ik ken genoeg anti Arabische fascistische boeken. Maar andersom is dat ook weer het geval. Zo triest. De hele situatie is gewoon triest. Niet alleen daar maar in andere landen in het mo in Rusland in Afrika in kavkaz in Azie...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah je gaat toch niet juichen als je een jongen in zn been schiet... ? Ze genieten er gewoon van.
Dus dat!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ja sommige joden zeer zeker wel. Ik ken aantal Joden ( Israeli's) die Arabieren het liefst zien vertrekken hoor. En ik ken genoeg anti Arabische fascistische boeken. Maar andersom is dat ook weer het geval. Zo triest. De hele situatie is gewoon triest. Niet alleen daar maar in andere landen in het mo in Rusland in Afrika in kavkaz in Azie...
The world has gone mad (again) ???
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ok ik hapquote:
Gahahah ik zeg alleen dat ik de reactie van die Israelische militair ongepast vind. Dat er een grote kans is dat die een ongezonde haat voelt richting de Palestijnen. Die andersom er ook is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
ok ik hap
wat is volgens jullie dan de definitie van oorlog?
ik denk dat als we die aanhouden de wereldvrede eindelijk is aangebroken
Dat vind jij ... Ik niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:31 schreef sp3c het volgende:
de reactie is normaal, al zo oud als oorlog voeren zelf
We gaan toch de verkeerde kant op met zn allen als we oorlog en het daarbij behorende gedrag normaal gaan vinden ?quote:
Nja ik vind het niet normaal. Misschien ben ik dan idd naïef..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:37 schreef sp3c het volgende:
het lijkt me haast een beetje geschiedenisvervalsing om het nu abnormaal te noemen want we hebben altijd oorlog gevoerd met zijn allen, daar komen dit soort lelijke uitingen bij kijken
the world hasn't gone mad, it has allways been mad
Nee, er is een verschil tussen iets praktisch normaal vinden en iets op moreel gebied normaal vinden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We gaan toch de verkeerde kant op met zn allen als we oorlog en het daarbij behorende gedrag normaal gaan vinden ?
Nja dan is de mens verrot ..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, er is een verschil tussen iets praktisch normaal vinden en iets op moreel gebied normaal vinden.
Ik vind oorlog walgelijk, toch moeten we niet doen alsof het niet normaal is. Geweld is zeer menselijk, daar is niets psychopathisch of wat dan ook aan. Sla de geschiedenisboeken open en je komt oorlog, na oorlog tegen, kruistocht na kruistocht.
Nja de meeste mensen hebben dus duidelijk niet de overhand. Gezien alle teringzooi die er nu gebeurd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, de meeste mensen willen geen oorlog.
Ik las ergens een uitspraak van iemand, dat mensen individueel meestal voor het juiste kiezen, en als groep vaak het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, de meeste mensen willen geen oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |