ZE MOETEN JE HEBBEN VANWEGE JE PIEMEL!!!!!!!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:34 schreef huffderobot het volgende:
Oké, dat was 'm alweer. Mevrouw vrijgelaten en Nederland vindt het - op basis van een aantal aannames, verzinsels en misplaatste dierliefde - wel weer prima zo. Hier horen we nooit meer iets over.
Conclusie: ben u een vrouw en wordt u iets aangedaan, zoals een diefstal, roof, overval, dab mag u de dader(s) om het leven brengen. We zullen u niet straffen. Doet iemand niet aardig genoeg tegen uw dieren? Reageer u af, niet alleen in woord, maar ook in daad. We begrijpen het en zullen er alles aan doen u vrij te pleiten. We staan paraat om massaal in uw hoofd te kruipen en redenen te verzinnen om uw gedrag te rechtvaardigen. Wij zullen zorgen dat u nooit de gevangenis van binnen hoeft te zien en zullen dit incident vooral aangrijpen om ons af te reageren op de slachtoffers en die nog een trap na te geven, omdat dat zo lekker gezellig gemeenschappelijk voelt. Oudhollands afreageren, hmmm. Fijn.
Maar pas op: ben u een man, dan zullen wij u bij voorbaat veroordelen en uitstoten. Bent u een mannelijk slachtoffer, dan zullen wij proberen de schuld op u af te wentelen, en als het even kan zelfs op uw familie. U bent verantwoordelijk voor wat er om u heen gebeurt. Als er iets voorvalt waar vrouwen bij betrokken zijn, dan bent u bij voorbaat aansprakelijk en verantwoordelijk; Is het niet zo, dan draaien wij het wel zo. Een man is tenslotte nooit helemaal te vertrouwen. Zelf al is hij 14 en ligt hij zwaargewond onder een auto.
Ik ben geschrokken van een aantal reacties; het totale gebrek aan empathie voor de slachtoffers, het gemak waarmee er grappen over gemaakt worden, en de desinteresse - de neiging om dit voorval toch vooral heel snel aan de kant de schuiven via een vlotte justificatie of halfslachtige kwinkslag.
Dan dringt zich de vraag op: waarom vinden we jongens en mannen minder belangrijk? Waarom nemen we ze niet serieus als ze slachtoffer worden van geweld of seksueel misbruik? Waarom hebben we de neiging om ze de schuld te geven van wat hen overkomt, ze uit te lachen of monddood te maken?
Verschillen zijn er altijd geweest, dat weet ik, maar de laatste jaren begint het wel erg harteloos te worden. Ik had nooit gedacht dat deze vrouw in Nederland bijval zou krijgen voor iets als dit. Misschien één of twee verdwaalde gekken op internet. Maar nee, het lijkt wel of half Nederland zich zich als een hysterische massa achter haar schaart. En dat is eng.
Er zijn wel degelijk mensen die zien wat er gebeurt in Nederland , en zich laten horen - ook in dit topic. Gelukkig maar. Een state of mind als hierboven beschreven schept een gevaarlijk precedent voor de rechten van de helft van de bevolking. Een helft die (juridisch) al zwakker staat als het gaat om opleiding, autisme, ADHD, zelfmoord, risico op werkgerelateerde ongevallen, voogdij, alimentatie, levensverwachting, gevangenisstraf bij vergelijkbaar vergrijp en (blijkbaar) empathie.
Het is tijd om onze mond open de doen. En dan kom je direct in een leuke catch-22 terecht: mannen worden aangemoedigd om over hun gevoelens te praten, maar niemand zit te wachten op een man die klaagt of zeurt. En dus hou je je bek. Maar op een gegeven moment gaat dat niet meer. En dan schrijf je (veel te) lang stuk op fok.![]()
Dat je als man een paar extra klappen moet kunnen hebben (figuurlijk), oké. Een geintje is prima. Dat vrouwen meer aandacht krijgen voor hun problemen, geen probleem. Er zijn nu eenmaal verschillen en dat is allemaal hartstikke geinig en schattig. Dat je als man niet direct naar de politie loopt na een klap met de keukenroller, snap ik. Dat een vrouw een paar jaar minder krijgt voor het neersteken van haar vriend, dan andersom, lig ik niet wakker van.
Maar de laatste tijd krijg ik het gevoel dat we een hoekje om zijn gegaan, en at jongens en mannen tegenwoordig nóg minder aandacht en empathie krijgen - deze zaak is daar een * buzzword-alert * schrijnend voorbeeld van. En niet alleen minder empathie, de andere kant op zelfs: haat en wraak-projecties van persoonlijk frustraties (net goed, haha, rij ze maar kapot). Andersom wordt elke zaak waarin meisjes of vrouwen slachtoffers zijn omgeven door hysterie, paniek en wraak. Niemand hield zich bezig met slachtingen onder jongens en mannen totdat er in Nigeria 200 meisjes ontvoerd werden. Een leraar van 50 sex heeft met een leerlinge van 14 is een pedofiel en een verkrachtger, een leerling van 14 die sex had met een lerares van 50 is een "lucky bastard" en "moet niet zo zeuren".
Het zou niet mogen uitmaken wat je sekse of geaardheid is; de wet is de wet en voor de wet zijn we allemaal gelijk. Dat is nu niet zo. En dit is weer een stap in de verkeerde richting. "Man die twee meisjes achtervolgde en overreed na twee dagen weer thuis". Daar waren kamervragen over gesteld. Ik denk dat ik de operatie ga aanvragen... Nu nog even kijken of de verzekering dat dekt.![]()
But seriously, dudes... Een paar vrijblijvende adviezen - voorlopig, uit zelfbescherming. Want ik ben bang dat deze shit voorlopig alleen nog maar erger gaat worden (google: kangaroo college courts).
0) Doe je EIGEN ding
1) Trouw niet
2) Doe altijd alles veilig en neem je condooms mee (aka: geen kinderen)
(met het huidige familierecht in NL, je wilt niet weten, ze maken je kapot)
3) Trek je bek open en call bullshit. Daarbij hoort: geen felicitaties voor bruiloften en kinderen en andere onder-de plak onzin zoals Ikea-uitstapjes. (Wel gewoon naar de bruiloft gaan en toeterlam worden, proberen te doen alsof je bij de band hoort natuurlijk, ook al speel je helemaal geen bas .)
4) Koop nooit een huis met een vrouw. Koop een tent.
5) Ga nooit samenwonen in haar huis.
6) Ga nooit samenwomen
7) Kick never nooit vrienden voor een vrouw.
8) Kick sowieso nooit vriendinnen, behalve als ze jou eerst stompen, then go right ahead (but just once, at half force)
9) Zeg nooit dat Beyonce goede muziek maakt, want dat is onzin (en je weet het). Bovendien zijn er andere manieren om sex te krijgen. En zo hoef je niet meer naar domme concerten.
10) Zeg dat je groot fan bent van de Palemiger Spatzen en vertel over de gloriedagen van je trekzak.
11) Mensen waar je niet mee kunt lachen moeten weg.
12) Mensen die je proberen te veranderen moeten gaan.
13) Er is niks schattig aan het uitleggen van buitenspel; het is gewoon dom.
14) Je gaat het pas zien als je het door hebt
Hier horen we misschien niets meer over, tot het moment dat mevrouw voor de rechter verschijnt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:34 schreef huffderobot het volgende:
Oké, dat was 'm alweer. Mevrouw vrijgelaten en Nederland vindt het - op basis van een aantal aannames, verzinsels en misplaatste dierliefde - wel weer prima zo. Hier horen we nooit meer iets over.
Ik vind het oog neigen naar klassenjustitie dat de vrouw van de jonkheer nu al op vrije voeten komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:38 schreef Majoraan het volgende:
Ik ben 52 jaar en heb 2 zonen, een kleinzoon en 2 honden waar ik zielsveel van hou.
Ik heb plaatsvervangend verdriet om hoe er over deze 2 kinderen van nog maar 14 jaar word gepraat.
Een gestoord wijf, maar de vrouw van een Jonkheer, rijdt lukraak in op een groep fietsende tieners. 1 jongen van slechts 14 jaar komt met de schrik vrij, een ander vecht voor zijn leven. Hij heeft zwaar hersenletsel en wordt in een kunstmatig coma gehouden. Als hij al weer bijkomt is het nog maar de vraag of hij ooit weer de oude wordt. Misschien was hij in de ogen van Freule van Puke tot Moordenares slechts gepeupel dat ze niet in "haar" bos duldt.
En 90% van de reageerders vind haar actie begrijpelijk en verzint er zelf de rest bij. Van honden getreiterd tot mishandeld, van maanden tot jaren.
Feit is dat haar eigen man niet eens begrijpt hoe ze tot die daad kwam. Hij gist naar de reden, misschien omdat een aantal DAGEN op rij....
Een kind van 14 jaar ligt in een ziekenhuisbed te vechten voor zijn leven, maar veel reageerders lijken het net goed te vinden en mocht hij uit zijn coma ontwaken dan moet hij samen met zijn diepbedroefde ouders naar een heropvoedings strafkamp. want hij en zijn ouders zijn tokkies.
Dat sherry drinkende wijf (als we dan even de andere kant op mogen speculeren) is een heldin. Misschien ging ze over de rooie omdat haar sociale kring vriendinnen liever zonder haar uit eten gingen, of misschien betrapte ze haar man met een stagiaire en was ze bang weer gewoon burgervrouwtje te worden.
Whatever, een 14-jarig jongetje is veul gevaarlijker.
Een week geleden zat ik hier achter mijn pc het nieuws te lezen, op de achtergrond het NOS journaal met huilende Jezidi's. En voor het eerst bekroop me een onveilig gevoel en was ik angstig.
Bang voor de wereld en dat we als beschaafd land zo maar een oorlog in getrokken konden worden.
Poetin en ISIS.....
Maar de reacties over expres aangereden kinderen, die maken mij pas echt bang.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:34 schreef huffderobot het volgende:
Conclusie: ben u een vrouw en wordt u iets aangedaan, zoals een diefstal, roof, overval, dab mag u de dader(s) om het leven brengen. We zullen u niet straffen. Doet iemand niet aardig genoeg tegen uw dieren? Reageer u af, niet alleen in woord, maar ook in daad. We begrijpen het en zullen er alles aan doen u vrij te pleiten. We staan paraat om massaal in uw hoofd te kruipen en redenen te verzinnen om uw gedrag te rechtvaardigen. Wij zullen zorgen dat u nooit de gevangenis van binnen hoeft te zien en zullen dit incident vooral aangrijpen om ons af te reageren op de slachtoffers en die nog een trap na te geven, omdat dat zo lekker gezellig gemeenschappelijk voelt. Oudhollands afreageren, hmmm. Fijn.
Maar pas op: ben u een man, dan zullen wij u bij voorbaat veroordelen en uitstoten. Bent u een mannelijk slachtoffer, dan zullen wij proberen de schuld op u af te wentelen, en als het even kan zelfs op uw familie. U bent verantwoordelijk voor wat er om u heen gebeurt. Als er iets voorvalt waar vrouwen bij betrokken zijn, dan bent u bij voorbaat aansprakelijk en verantwoordelijk; Is het niet zo, dan draaien wij het wel zo. Een man is tenslotte nooit helemaal te vertrouwen. Zelf al is hij 14 en ligt hij zwaargewond onder een auto.
Ik ben geschrokken van een aantal reacties; het totale gebrek aan empathie voor de slachtoffers, het gemak waarmee er grappen over gemaakt worden, en de desinteresse - de neiging om dit voorval toch vooral heel snel aan de kant de schuiven via een vlotte justificatie of halfslachtige kwinkslag.
Dan dringt zich de vraag op: waarom vinden we jongens en mannen minder belangrijk? Waarom nemen we ze niet serieus als ze slachtoffer worden van geweld of seksueel misbruik? Waarom hebben we de neiging om ze de schuld te geven van wat hen overkomt, ze uit te lachen of monddood te maken?
Verschillen zijn er altijd geweest, dat weet ik, maar de laatste jaren begint het wel erg harteloos te worden. Ik had nooit gedacht dat deze vrouw in Nederland bijval zou krijgen voor iets als dit. Misschien één of twee verdwaalde gekken op internet. Maar nee, het lijkt wel of half Nederland zich zich als een hysterische massa achter haar schaart. En dat is eng.
Er zijn wel degelijk mensen die zien wat er gebeurt in Nederland , en zich laten horen - ook in dit topic. Gelukkig maar. Een state of mind als hierboven beschreven schept een gevaarlijk precedent voor de rechten van de helft van de bevolking. Een helft die (juridisch) al zwakker staat als het gaat om opleiding, autisme, ADHD, zelfmoord, risico op werkgerelateerde ongevallen, voogdij, alimentatie, levensverwachting, gevangenisstraf bij vergelijkbaar vergrijp en (blijkbaar) empathie.
Het is tijd om onze mond open de doen. En dan kom je direct in een leuke catch-22 terecht: mannen worden aangemoedigd om over hun gevoelens te praten, maar niemand zit te wachten op een man die klaagt of zeurt. En dus hou je je bek. Maar op een gegeven moment gaat dat niet meer. En dan schrijf je (veel te) lang stuk op fok.![]()
Dat je als man een paar extra klappen moet kunnen hebben (figuurlijk), oké. Een geintje is prima. Dat vrouwen meer aandacht krijgen voor hun problemen, geen probleem. Er zijn nu eenmaal verschillen en dat is allemaal hartstikke geinig en schattig. Dat je als man niet direct naar de politie loopt na een klap met de keukenroller, snap ik. Dat een vrouw een paar jaar minder krijgt voor het neersteken van haar vriend, dan andersom, lig ik niet wakker van.
Maar de laatste tijd krijg ik het gevoel dat we een hoekje om zijn gegaan, en at jongens en mannen tegenwoordig nóg minder aandacht en empathie krijgen - deze zaak is daar een * buzzword-alert * schrijnend voorbeeld van. En niet alleen minder empathie, de andere kant op zelfs: haat en wraak-projecties van persoonlijk frustraties (net goed, haha, rij ze maar kapot). Andersom wordt elke zaak waarin meisjes of vrouwen slachtoffers zijn omgeven door hysterie, paniek en wraak. Niemand hield zich bezig met slachtingen onder jongens en mannen totdat er in Nigeria 200 meisjes ontvoerd werden. Een leraar van 50 sex heeft met een leerlinge van 14 is een pedofiel en een verkrachtger, een leerling van 14 die sex had met een lerares van 50 is een "lucky bastard" en "moet niet zo zeuren".
Het zou niet mogen uitmaken wat je sekse of geaardheid is; de wet is de wet en voor de wet zijn we allemaal gelijk. Dat is nu niet zo. En dit is weer een stap in de verkeerde richting. "Man die twee meisjes achtervolgde en overreed na twee dagen weer thuis". Daar waren kamervragen over gesteld. Ik denk dat ik de operatie ga aanvragen... Nu nog even kijken of de verzekering dat dekt.![]()
But seriously, dudes... Een paar vrijblijvende adviezen - voorlopig, uit zelfbescherming. Want ik ben bang dat deze shit voorlopig alleen nog maar erger gaat worden (google: kangaroo college courts).
0) Doe je EIGEN ding
1) Trouw niet
2) Doe altijd alles veilig en neem je condooms mee (aka: geen kinderen)
(met het huidige familierecht in NL, je wilt niet weten, ze maken je kapot)
3) Trek je bek open en call bullshit. Daarbij hoort: geen felicitaties voor bruiloften en kinderen en andere onder-de plak onzin zoals Ikea-uitstapjes. (Wel gewoon naar de bruiloft gaan en toeterlam worden, proberen te doen alsof je bij de band hoort natuurlijk, ook al speel je helemaal geen bas .)
4) Koop nooit een huis met een vrouw. Koop een tent.
5) Ga nooit samenwonen in haar huis.
6) Ga nooit samenwomen
7) Kick never nooit vrienden voor een vrouw.
8) Kick sowieso nooit vriendinnen, behalve als ze jou eerst stompen, then go right ahead (but just once, at half force)
9) Zeg nooit dat Beyonce goede muziek maakt, want dat is onzin (en je weet het). Bovendien zijn er andere manieren om sex te krijgen. En zo hoef je niet meer naar domme concerten.
10) Zeg dat je groot fan bent van de Palemiger Spatzen en vertel over de gloriedagen van je trekzak.
11) Mensen waar je niet mee kunt lachen moeten weg.
12) Mensen die je proberen te veranderen moeten gaan.
13) Er is niks schattig aan het uitleggen van buitenspel; het is gewoon dom.
14) Je gaat het pas zien als je het door hebt
Ziet er niet uit als een tekst van een veertienjarige.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:49 schreef Harmankardon het volgende:
„We verveelden ons en zochten wat rottigheid en dat was snel geregeld. De honden van de boerderij liepen te blaffen. Ja, en toen zijn we ze gaan treiteren en met stenen gaan gooien.
De eigenaar van de honden zei dat de jongens moesten ophoepelen, toen hebben ze haar uitgescholden, naar haar gespuugd en naar haar met stenen gegooid. En vervolgens, op hun terugtocht door het dorp, reed de vrouw uiteraard in haar boosheid, met vliegende vaart van achter op hen in.''
"Inhoud niet beschikbaar". Wellicht omdat het nep was.quote:Schijnbaar is dit het FB-profiel van een van die jochies: https://www.facebook.com/stefan.heij.9.
Wat een parels voor de samenleving weer.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb empathie voor diegene die het 'verdienen', dus ook na jouw post kan het me weinig schelen hoe het met die knulletjes gaat, sorry !
Ze is helemaal niet vrijgesproken, ze hoeft alleen niet langer in voorarrest te zitten. De rechtspraak moet nog komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind het oog neigen naar klassenjustitie dat de vrouw van de jonkheer nu al op vrije voeten komt.
Ze wonen luxueus op een terrein waar men in Wassenaar nog op jaloers op is.
Ja, zolang er geen reden is om het voorarrest te verlengen wel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:33 schreef tong80 het volgende:
Dus bij een poging tot dubbele moord mag je vrij rondlopen ?
Ga eens kijken naar de commentaren op NuJij, of bij De Telegraaf. Vooral de laatste. Allemaal "nèt goed" en "dat zal die ettertjes leren" reacties. En dat in een democratie, waar die lui dus nog stemrecht hebben ook. Het is inderdaad om bang van te worden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:50 schreef Alentejana het volgende:
Zou me er niet zo druk om maken. Er is heel wat meer emphatie dan men af kan lezen op Fok!.
Welke reden is er om haar vrij te laten ? Dubbele moordpoging is vilgens mij niet niks.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, zolang er geen reden is om het voorarrest te verlengen wel.
Omdat je een verdachte niet zomaar mag vastzetten zonder dat ze veroordeeld is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke reden is er om haar vrij te laten ? Dubbele moordpoging is vilgens mij niet niks.
Daar wordt ze niet van verdacht.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke reden is er om haar vrij te laten ? Dubbele moordpoging is vilgens mij niet niks.
Dat heb je met een democratie, mensen mogen vinden wat ze willen, ook dingen die jou niet bevallen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:55 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
En dat in een democratie, waar die lui dus nog stemrecht hebben ook. Het is inderdaad om bang van te worden.
Als je leest wat veel mensen op Fok wel niet voor opleiding gedaan hebben en wat voor huizen en auto's ze bezitten. Maar wel de hele dag op Fok posten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:50 schreef Alentejana het volgende:
Verder reageert iedereen vanuit zijn eigen kader en eigen emoties die het oproept en eigen verzinsels erbij en lekker anoniem op ene forum waar grootspraak hoogtij viert. Dat wil niet zeggen dat als ze met zoiets in het echt geconfronteerd worden ook zo reageren/zijn.
Zou me er niet zo druk om maken. Er is heel wat meer emphatie dan men af kan lezen op Fok!.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:13 schreef incoherent het volgende:
[..]
Dat heb je met een democratie, mensen mogen vinden wat ze willen, ook dingen die jou niet bevallen.
Op de fora en websites kun je een beetje lezen wat men vindt en het is denk ik ook wel zoals Alentejana schreef:
[..]
Als je leest wat veel mensen op Fok wel niet voor opleiding gedaan hebben en wat voor huizen en auto's ze bezitten. Maar wel de hele dag op Fok posten.![]()
Trouwens, ik kan het ook nog steeds niet opbrengen om medelijden met die jongens te hebben is dat erg? Ik ken die jongens niet dus het is gemakkelijk geen medelijden te hebben. Ik vind het wel mooi dat dit keer eens de treiterkoppen het slachtoffer zijn. Weer eens wat anders.
En wat nu? Ben ik nu angstaanjagend?
Mooi man.quote:Het slachtoffer heeft diverse schedelfracturen opgelopen en is geopereerd aan een zwelling van de hersenen. Hij verkeert nog altijd in levensgevaar en wordt kunstmatig in coma gehouden door de artsen van het UMCG in Groningen.
bron: http://www.ouderenjournaa(...)rouw-voorlopig-vrij/
Nog een beetje angstig maar verder maakt hij het goed, vrienden en familie verwachten een volledig herstel.quote:
Ook al zou er zoiets als perfecte opvoeding bestaan; dan nog zouden er genoeg pubers in de fout gaan. Blijft een moeilijke, risicorijke en onvoorspelbare levensfase.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Iemand omver rijden gaat wat ver maar pesten en treiteren ook. Iemand van 14 hoort al zodanig opgevoed te zijn dat je het verschil tussen een grapje en stelselmatig pesten kent. Dat is i.i.g. wat ik zou verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |