abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:40:47 #271
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143318209
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Mooi was dat, die vent geeft een persconferentie met de mededeling dat de Amerikanen niet in Bagdad zijn terwijl je de Amerikaanse tanks achter hem zag rijden. _O_ _O_
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Sa%C3%AFd_al-Sahaf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:15:17 #273
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:20:07 #274
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143320189
Ik lees berichten dat er gewoon militairen in die trucks zitten? Hoe waarschijnlijk is dat?
pi_143320240
USA Today heeft een iets andere versie:

quote:
Ukraine said Monday the Red Cross will lead an multilnational group -- including Russia -- in a humanitarian mission to the besieged city of Luhansk in eastern Ukraine, but that no Russian soldiers would be allowed to participate.

Ukraine had previously objected to Russian involvement in any humanitarian effort out of concern that any relief convoy might be used as a cover for a Russian invasion.

Kiev said the agreement was made with the International Red Cross Committee, along with Russia, the European Union and the United States.

Ukraine's foreign ministry said Kiev would provide the relief goods for the mission and that logistical support, including the delivery and distribution of goods, would be provided by the Red Cross and Ukraine.
http://www.usatoday.com/s(...)eparatists/13887869/
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:22:29 #276
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143320320
MiddleEast_BRK twitterde op maandag 11-08-2014 om 22:19:10 "Operation humanitarian aid" is #Russia's last move, before being forced to tell the world, "F*ck you, we're gonna invade Ukraine'"... reageer retweet
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:30:43 #277
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143320768
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:20 schreef sonnyspek het volgende:
Ik lees berichten dat er gewoon militairen in die trucks zitten? Hoe waarschijnlijk is dat?
Lijkt me een aardig klusje om al die vrachtwagens bij de grens te controleren, ze zullen de grens bij het seperatistengebied wel pakken, kunnen ze zo doorrijden.
Say what?
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:32:35 #278
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143320867
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:24 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Is toch niet geheel gek dat kiev hier niet zo happig om is? Ze laten nu de agressor moedwillig binnen hun landsgrenzen.
Ze willen geen pottenkijkers, dat is wat anders.
pi_143321057
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:30 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Lijkt me een aardig klusje om al die vrachtwagens bij de grens te controleren, ze zullen de grens bij het seperatistengebied wel pakken, kunnen ze zo doorrijden.
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:20 schreef meth1745 het volgende:
Ukraine's foreign ministry said Kiev would provide the relief goods for the mission and that logistical support, including the delivery and distribution of goods, would be provided by the Red Cross and Ukraine.
Het hoeft dus niet van buiten de Ukraine te worden aangeleverd. Je hoeft dan geen grens te passeren. Aanlevering vanuit Rusland is hooguit symbolisch bedoeld.
The view from nowhere.
pi_143322001
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Het hoeft dus niet van buiten de Ukraine te worden aangeleverd. Je hoeft dan geen grens te passeren. Aanlevering vanuit Rusland is hooguit symbolisch bedoeld.
Nou, ik postte het eerder om te tonen dat USA Today niet echt een news zender is. ;)

quote:
The Interfax-Ukraine news agency quoted Ukrainian Foreign Ministry spokesman Yevhen Perebiynis as saying the humanitarian convoy could only be carried out under specific conditions. He said all aid would have to cross into Ukraine through border crossings under Kiev’s control.At least 60 miles of the long Russian-Ukrainian border is currently in rebel hands.Barroso also talked to Poroshenko, emphasizing the EU’s readiness to increase its support for any humanitarian mission.
http://www.heraldnet.com/(...)ion-to-conflict-area
pi_143322590
johnson twitterde op maandag 11-08-2014 om 20:43:31 Full ICRC statement on humanitarian convoy: http://t.co/hFE8uh7LRg reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143322814
The view from nowhere.
pi_143323836
ICRC twitterde op maandag 11-08-2014 om 23:10:10 Aid must reach those in need in Lugansk and other areas in eastern #Ukraine, hard-hit by recent fighting. The situation is now critical reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143324709
quote:
De 79e brigade die thuiskomt in Z-O Oekraine.
idd

en hier zijn de beelden
wit-gevervde vrachtwagens
zgn humanitaire hulp
in feite gewoon leger

pi_143324757
militaire kentekens
pi_143325642
quote:
Dangerous silence over police role in Odessa May 2 events

There are many ways to lose the information war. Inaction is one, especially when information, and even video footage are widely available which demonstrate the failure by police management and the emergency services to avert casualties during the clashes and fire on May 2.

Any uncertainty only helps the Russian media to push their ‘fascist massacre’ narrative. It also fuels bitterness and division in Odessa and is profoundly unfair to the many police officers who did fulfil their duties on May 2.

Frustration over “lack of cooperation” from both the Interior Ministry and SBU [Security Service] has been expressed by the UN Monitoring Mission [HRMMU]. Three months after the tragic events in which 48 people died, this frustration is shared by many. The May 2 Group, made up of Odessa journalists, former police officers and others, which has been carrying out its own independent investigation gave a press conference on Aug 8 at which it made a direct challenge to particular former high-ranking officials. They invited them to explain their actions at a public interview.

There are indeed questions to be answered. The first days in May, leading up to Victory Day on May 9, were tense throughout Ukraine following Russia’s occupation of the Crimea and widely assumed role in the troubles in eastern Ukraine. The SBU and Interior Ministry had informed of likely disturbances and provocation in both eastern and southern oblasts from May 1 to 10. The Odessa regional police were also fully aware of ...

http://khpg.org.ua/en/index.php?id=1407682047
pi_143325971
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:04 schreef deelnemer het volgende:
johnson twitterde op maandag 11-08-2014 om 20:43:31 Full ICRC statement on humanitarian convoy: http://t.co/hFE8uh7LRg reageer retweet
[ afbeelding ]
Dus samengevat: Rusland geeft de hulpgoederen aan het Rode Kruis met een exacte beschrijving van de inhoud, en het Rode Kruis eist dat het die goederen dan zonder militaire begeleiding naar het getroffen gebied moet kunnen brengen.

Klinkt niet slecht.
pi_143326052
Een goede humanitaire missie kan de eerste stap zijn naar de-escalatie, maar de boel ook verder 'opblazen' wanneer er iets mis gaat met de missie.

Weet iemand trouwens wanneer de missie begint? Ik zou denken morgenochtend vroeg lokale tijd daar, het heeft weinig zin om midden in de nacht een humanitaire missie in gang te zetten...

Putin's propaganda rally op de Krim:
http://www.buzzfeed.com/m(...)-conflict-in-ukraine

quote:
Suddenly, air-raid sirens shattered their domestic idyll. What could it be?

quote:
Why are random clips from speeches by Barack Obama, Angela Merkel, and Adolf Hitler playing over the speakers, interspersed with Ukrainian nationalist chants? Could it be

quote:
Nazis! Russia-hating fascist Ukrainian junta Nazis!

quote:
Then the drummers reappeared as Russian sailors in front of an Illuminati-style temple to the almighty dollar.

De hele show is hier te vinden :')

http://www.buzzfeed.com/maxseddon/russian-motorbike-gang-tells-the-conflict-in-ukraine

[ Bericht 58% gewijzigd door Nintex op 12-08-2014 00:28:26 ]
pi_143326983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:11 schreef Nintex het volgende:
Een goede humanitaire missie kan de eerste stap zijn naar de-escalatie, maar de boel ook verder 'opblazen' wanneer er iets mis gaat met de missie.

Weet iemand trouwens wanneer de missie begint? Ik zou denken morgenochtend vroeg lokale tijd daar, het heeft weinig zin om midden in de nacht een humanitaire missie in gang te zetten...
Denk dat men eerst alle details zal moeten regelen, kan uren of dagen duren waarschijnlijk: Rode Kruis wil weten wat er allemaal is, moet ook chauffeurs bijeenzoeken, die ze waarsch niet ter plaatse hebben. Dan de afspraken betreffende grensovergang, daar moeten genoeg manschappen om alles te controleren, dan staakt het vuren en vrije doorgang tot Luhansk. Werk genoeg lijkt me.
quote:
Was al eerder gepost, ik vond het wel grappig, Door Robotwars genspireerde over the top kitcherige rock opera, gepresenteerd door de leider van een bikerclub. :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:15:00 #292
323876 michaelmoore
pi_143327580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:11 schreef Nintex het volgende:

Putin's propaganda rally op de Krim:
http://www.buzzfeed.com/m(...)-conflict-in-ukraine

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

De hele show is hier te vinden :')

http://www.buzzfeed.com/maxseddon/russian-motorbike-gang-tells-the-conflict-in-ukraine
soort concert aan de gracht maar dan anders, zie ik geen kwaad in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:17:19 #293
323876 michaelmoore
pi_143327651
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:56 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Rusland hoeft die kapotgeschoten steden niet (meer), Donbas zal hooguit een autonoom status binnen Oekrane krijgen.
ook niet, het is Oekrains grondgebied, als Putin nu toch Oekrane binnenvalt dan is het WK 2018 helemaal gedaan
pi_143328339
Veel wantrouwen op twitter: Trojan horse, dat soort stuff.
Die mensen lijken niet te beseffen dat misbruik maken van het rode kruis de Russen meer diplomatieke schade zou opleveren dan een openlijke invasie. Dit is vooral een PR moment bedoeld voor het Russische publiek. En een manier om zich uit het conflict terug te trekken vermoed ik. Maar goed, you never know, de Krim was ook een verrassing.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:07:06 #295
145738 superworm
is erbij
pi_143329980
Vagelijk gerelateerd en waarschijnlijk veroorzaakt door het net voor het slapengaan herschrijven van onderstaand nieuwsje:
[vid] T-shirts Poetin hit in Moskou

Ik droomde vannacht dat enkele bekende Nederlandse politici en wat van mijn familieleden op bezoek waren bij Poetin. Een rijk aangeklede zaal zat tot de nok toe vol met rijke Russen. Ik bevond me bij een tafel met flessen rode wijn, die ik stuk voor stuk doorgaf aan een Rus naast me. Bulderend van het lachen gaf hij ze door aan de Rus achter hem. Zo ging dat door tot de hele zaal Russen hysterisch aan het schuddebuiken was en er geen fles wijn meer over was.

Mijn moeder keek Poetin vernietigend aan, die mij op zijn beurt vragend aanstaarde. Schouderophalend zei ik: "Ze ziet u regelmatig op televisie. Meestal is het niet positief." En wakker.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:11:29 #296
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143330000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:47 schreef meth1745 het volgende:
Veel wantrouwen op twitter: Trojan horse, dat soort stuff.

Die mensen lijken niet te beseffen dat misbruik maken van het rode kruis de Russen meer diplomatieke schade zou opleveren dan een openlijke invasie. Dit is vooral een PR moment bedoeld voor het Russische publiek. En een manier om zich uit het conflict terug te trekken vermoed ik.
Ik denk het ook.

voedsel en verband brengen voor de oorlog die ze zelf begonne zijn
als er nu ook maar een wapenstilstand is dan
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:22:34 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143330098
Ik zie een foto van een AA-radar bij het konvooi.
Ik hoop dat het propaganda is...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:47:57 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143330360
Het konvooi dat nu onderweg is, is volgens het Rode Kruis in Kiev geen onderdeel van de internationale hulp.

False flag?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143330407
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:47 schreef DustPuppy het volgende:
Het konvooi dat nu onderweg is, is volgens het Rode Kruis in Kiev geen onderdeel van de internationale hulp.

False flag?
Propaganda?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:05:40 #300
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143330557
Rode Kruis doet ook aan propaganda?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')