abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143312543
Als bevolking op de vlucht voor je eigen leger, het moet niet gekker worden.

Gezien de instemming van Oekrane, en de steun van de EU en de VS, lijkt de missie daadwerkelijk humanitair van aard te zijn. Veel mensen in Oost-Oekrane zitten al weken zonder water of elektriciteit.

Niet leuk voor Nieuwsuur.
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:56:32 #252
104871 remlof
Europees federalist
pi_143312871
'Rusland heeft 45.000 man bij grens Oekrane'

Rusland heeft 45.000 man samengetrokken bij de grens met Oekrane. Die worden ondersteund door 160 tanks, 1.360 pantservoertuigen, 390 artilleriesystemen, bijna 150 raketsystemen, 192 gevechtsvliegtuigen en 137 aanvalshelikopters. Dit heeft een woordvoerder van het Oekraense regeringsleger vandaag gezegd.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:01:00 #253
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143313101
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:56 schreef remlof het volgende:
'Rusland heeft 45.000 man bij grens Oekrane'

Rusland heeft 45.000 man samengetrokken bij de grens met Oekrane. Die worden ondersteund door 160 tanks, 1.360 pantservoertuigen, 390 artilleriesystemen, bijna 150 raketsystemen, 192 gevechtsvliegtuigen en 137 aanvalshelikopters. Dit heeft een woordvoerder van het Oekraense regeringsleger vandaag gezegd.
Die man kan goed tellen! Of liegen...............
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:03:09 #254
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143313208
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Die man kan goed tellen! Of liegen...............
Hoe heet die man ook alweer?
pi_143313795
quote:
Humanitaire missie naar Oost-Oekrane

Rusland gaat in samenwerking met het Internationale Rode Kruis een humanitair konvooi naar het oosten van Oekrane sturen.

Dat heeft het Kremlin maandag bekendgemaakt. Wanneer het konvooi vertrekt zei het Kremlin niet. Ook andere details bleven uit.

De missie gaat naar de regio Loehansk, waar al weken een gebrek aan water en elektriciteit is. Volgens de woordvoerder van de Oekraense president Petro Porosjenko staat de missie onder leiding van het Rode Kruis en doen diverse Europese landen ook mee.

De Verenigde Staten hebben aangegeven ook actief te willen deelnemen, schrijft de woordvoerder op Facebook.

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft op de Russische televisie bevestigd dat met Kiev en het Rode Kruis een akkoord is bereikt over het sturen van hulpgoederen naar het oosten van Oekrane.

Barroso

Sommige westerse landen zeiden vorige week dat Rusland mogelijk van plan is Oost-Oekrane binnen te trekken, onder het mom van een humanitaire missie.

De president van de Europese Commissie, Jos Manuel Barroso, waarschuwde Poetin maandag nog geen militairen naar Oekrane te sturen, ook niet als humanitaire missie.

Gezien de instemming van Oekrane, en de steun van de EU en de VS, lijkt de missie daadwerkelijk humanitair van aard te zijn. Veel mensen in Oost-Oekrane zitten al weken zonder water of elektriciteit.

Rusland dringt nu al weken aan op humanitaire hulp voor de inwoners van Oost-Oekrane. Het Oekraense leger is in het oosten al maanden in gevechten verwikkeld met pro-Russische separatisten.

Grens

Aan de grens met Oekrane zouden 45.000 Russische militairen met materieel klaar staan. Dat meldt een Oekraense militaire woordvoerder maandag.

De troepen staan volgens de woordvoerder samengetrokken bij de grens. Die worden ondersteund door 160 tanks, 1.360 pantservoertuigen, 390 artilleriesystemen, bijna 150 raketsystemen, 192 gevechtsvliegtuigen en 137 aanvalshelikopters.

De NAVO repte vorige week over 20.000 Russen aan de grens. NAVO-baas Anders Fogh Rasmussen sprak maandag over een ''hoge waarschijnlijkheid'' dat het Kremlin militair ingrijpt in Oost-Oekrane.
Dus als ik het goed begrijp gaat de VS en een aantal Europese landen Rusland ondersteunen bij een humanitaire missie in Oost-Oekrane? Nu begrijp ik er helemaal niets meer van... :')
pi_143314456
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:15 schreef Infection het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp gaat de VS en een aantal Europese landen Rusland ondersteunen bij een humanitaire missie in Oost-Oekrane? Nu begrijp ik er helemaal niets meer van... :')
Ja, het is nogal opeens. Begon het ergste te vrezen met al die berichten van een troepenmacht van 45.000 man aan de grens met allerlei apparatuur.

Denk dat Rusland heeft gedreigd de gaskraan dicht te draaien. EU, VS en Ukraine zeggen ok, ok, we laten een humanitaire missie toe, als jullie de Oekraiense territoriale integriteit respecteren.

Of zoiets.

Ben allang blij dat er overeenkomst tussen de verschillende partijen is. Elk teken van descalatie is goed imo.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:34:11 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_143314804
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:28 schreef GasProblem het volgende:

[..]

Ja, het is nogal opeens. Begon het ergste te vrezen met al die berichten van een troepenmacht van 45.000 man aan de grens met allerlei apparatuur.

Denk dat Rusland heeft gedreigd de gaskraan dicht te draaien. EU, VS en Ukraine zeggen ok, ok, we laten een humanitaire missie toe, als jullie de Oekraiense territoriale integriteit respecteren.

Of zoiets.

Ben allang blij dat er overeenkomst tussen de verschillende partijen is. Elk teken van descalatie is goed imo.
Weing descalatie als de Russen deze humanitaire missie gaan gebruiken om hun troepen het land in te loodsen.
pi_143314879
Dit is wel de langzaamste invasie ooit h?

Ik denk dat Putin wilde wachten tot de winter, met de gastoevoer als grote troef. Nu lijkt het toch weer anders te lopen. Vandaar weer deze 'truc'.
pi_143314968
Lol, zeggen Kiev en Moskou hetzelfde, geloven de Kiev aanhangers het nog niet. :D
pi_143315137
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Weing descalatie als de Russen deze humanitaire missie gaan gebruiken om hun troepen het land in te loodsen.
quote:
Rusland, de Europese Unie en andere internationale partners doen mee aan de actie om voedsel, water en hulpmiddelen naar de regio te brengen. Volgens de Oekraense president Porosjenko wordt het plan ook gesteund door de Amerikaanse president Obama.

Het Kremlin in Rusland liet eerder vandaag al weten dat het hoe dan ook een humanitair konvooi met naar Oost-Oekrane zou sturen. Daar is nu kennelijk internationale steun voor.

Het is de bedoeling dat het een civiel konvooi wordt, zonder militairen, waar in elk geval Russen aan meedoen. Het konvooi moet dwars door oorlogsgebied.
Van nos.nl

Civiel konvooi dus, zonder militairen. Goedkeuring van Oekraine. Steun van de VS en de EU.

Ik ben voorlopig optimistisch.
pi_143315502
Als men nu niet direct gaat roepen in Washington, Londen, Brussel, Warschau of bij de NAVO dat Putin niet durft in te grijpen of dat de sancties gewerkt hebben, dan voorzie ik een spoedig einde van de crisis.
pi_143315836
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:47 schreef meth1745 het volgende:
Als men nu niet direct gaat roepen in Washington, Londen, Brussel, Warschau of bij de NAVO dat Putin niet durft in te grijpen of dat de sancties gewerkt hebben, dan voorzie ik een spoedig einde van de crisis.
Dat eerste hoeft van mij niet. Als de rebellen ontwapend worden / zijn en de heropbouw kan beginnen, dan heeft Rusland in Donbas de goede keuze gemaakt.
The view from nowhere.
pi_143316546
Er komt geen einde van de crisis. Dit konvooi lijkt me echt humanitair bedoeld (er wonen tenslotte Russen), maar het creert ook goodwill voor Putin en kan het offensief van Oekrane vertragen.

Uiteindelijk zullen die rebellen het niet opgeven en Putin ook niet. Donbas is verloren voor Charlie het chocolademannetje.
pi_143316809
quote:

[..]

Het is een schaakspel op hoog niveau... Oekraine kon hiertegen geen nee zeggen. Anti-Rusland propaganda wordt hiermee munitie uit handen geslagen (media!), een begin van herstel van betrekkingen tussen Rusland en rest van de wereld is mogelijk. Denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Loekie1 op 11-08-2014 21:21:01 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:19:46 #265
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143317150
quote:

[..]

Nou mooi, heb ik altijd al gezegd. Een humaitaire missie en dan met de Amerikanen en wellicht wat EU landen , samen met de Russen. Perfect. Dan kunnen de rechtsradicale groepen uit Kiev gestopt worden met hun moordpartijen en wordt het gelijk van de Russen meteen duidelijk.

Het valt me mee dat de Amerikanen hier nu in mee gaan. Wellicht is er door de Russen gezegd dat ze met of zonder de Amerikanen een missie gingen doen en dat de Amerikanen door de bocht zijn gegaan en hebben ingestemd met een missie waar ze zelf aan meedoen. Ik vind dit een goede ontwikkeling.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:21:27 #266
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143317240
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is een schaakspel op hoog niveau... Oekraine kon hiertegen geen nee zeggen.
Zeker! Slim gespeeld ook, want dit was de enige manier om dit (zeer tegen de zin van Kiev) er doorheen te krijgen zonder dat er weer allerlei verwijten naar Rusland zouden gaan.
pi_143317393
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zeker! Slim gespeeld ook, want dit was de enige manier om dit (zeer tegen de zin van Kiev) er doorheen te krijgen zonder dat er weer allerlei verwijten naar Rusland zouden gaan.
Is toch niet geheel gek dat kiev hier niet zo happig om is? Ze laten nu de agressor moedwillig binnen hun landsgrenzen.
pi_143317587
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nou mooi, heb ik altijd al gezegd. Een humaitaire missie en dan met de Amerikanen en wellicht wat EU landen , samen met de Russen. Perfect. Dan kunnen de rechtsradicale groepen uit Kiev gestopt worden met hun moordpartijen en wordt het gelijk van de Russen meteen duidelijk.

Het valt me mee dat de Amerikanen hier nu in mee gaan.
Ik had al het idee toen Obama zei dat hij zijn Amerikaanse landgenoten in Irak wilde beschermen, dat dit een kleine verwijzing is naar Poetin die de Russen in Oekraine wil beschermen en dat Amerika dat wil aannemen van Poetin. Bevolking in Rusland was ook al de straat opgegaan - werd niet genoemd in Nieuwsuur.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:34:45 #269
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143317938
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:24 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Is toch niet geheel gek dat kiev hier niet zo happig om is? Ze laten nu de agressor moedwillig binnen hun landsgrenzen.
Dat willen ze toch?
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:36:04 #270
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_143317993
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hoe heet die man ook alweer?
[ afbeelding ]
Mooi was dat, die vent geeft een persconferentie met de mededeling dat de Amerikanen niet in Bagdad zijn terwijl je de Amerikaanse tanks achter hem zag rijden. _O_ _O_
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:40:47 #271
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143318209
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Mooi was dat, die vent geeft een persconferentie met de mededeling dat de Amerikanen niet in Bagdad zijn terwijl je de Amerikaanse tanks achter hem zag rijden. _O_ _O_
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Sa%C3%AFd_al-Sahaf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:15:17 #273
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:20:07 #274
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143320189
Ik lees berichten dat er gewoon militairen in die trucks zitten? Hoe waarschijnlijk is dat?
pi_143320240
USA Today heeft een iets andere versie:

quote:
Ukraine said Monday the Red Cross will lead an multilnational group -- including Russia -- in a humanitarian mission to the besieged city of Luhansk in eastern Ukraine, but that no Russian soldiers would be allowed to participate.

Ukraine had previously objected to Russian involvement in any humanitarian effort out of concern that any relief convoy might be used as a cover for a Russian invasion.

Kiev said the agreement was made with the International Red Cross Committee, along with Russia, the European Union and the United States.

Ukraine's foreign ministry said Kiev would provide the relief goods for the mission and that logistical support, including the delivery and distribution of goods, would be provided by the Red Cross and Ukraine.
http://www.usatoday.com/s(...)eparatists/13887869/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')