abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:28:46 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_143231116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Om 10:00 begonnen aan de Pianista trail (dus eerder van huis), daarvoor nog bij de school geweest om websites en route te checken w.s.
13:00 op de Mirador, 14:00 bij het watervalletje dus nog steeds op het pad en niet verdwaald. 15:00 - 16:30 (bronnen wisselen in exacte tijd) noodoproep.
Precies, dus schier onmogelijk om voor het donker thuis te komen, zelfs al zouden ze het pad meteen terug vinden... (Bij een hypothetische verdwaling)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:29:45 #52
430880 mig72
De Professional
pi_143231135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan hoeft er nog niets eens paniek te zijn. 911/112 bellen kan je ook doodkalm doen als je weet dat hulp noodzakelijk is.
Wat werd er dan gezegd in die oproepjes? Als er gebeld werd werden de stemmen vastgelegd toch?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:30:30 #53
163650 Greys
pi_143231152
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nogmaals een aanname. Zo kunnen we eindeloos in cirkels ronddraaien hoor.

Laat ik maar toch daarop in gaan en een weerleggende aanname bedenken: je kan aannames die moeilijk te bewijzen of ontkrachten zijn alleen maar met aannames beantwoorden:

Wat dacht je er van, dat het NFI, voorzover ze überhaupt onderzoek deden, zwijggeld toe kregen gestopt om niet te melden dat de resultaten niet kloppen?
Als je zo van streek raakt door aannames waar nota bene bij staat dat het een aanname is, kan je misschien beter iets anders gaan doen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143231160
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:22 schreef Rubella het volgende:

[..]

Het kan zijn dat dit langer duurt, omdat het een moeilijk onderzoek schijnt te zijn. Zeker in de omstandigheden waarin de botten gevonden zijn, is het niet makkelijk om een goed monster te krijgen.

Een interessant artikel hierover is in de NRC (ja ik weet het alweer) gepubliceerd.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-een-moeilijke-klus/
Dat zou betekenen dat de resultaten uit Panama onbetrouwbaar kunnen zijn en dat het Nederlandse onderzoek lang duurt en nog niet klaar is. In dat geval kunnen we er nog niet voor 100% van uit gaan dat de resten van Kris en Lisanne zijn.
pi_143231187
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Twee uurtjes? Ze waren toch om kwart voor elf vertrokken? En het heet niet voor niets verdwalen, de kans is groot dat je de verkeerde kant op dwaalt. Bellen dus, had ik ook gedaan..
Om 14.00 uur waren ze nog niet verdwaald. Toen is er bij het beekje aan het pad nog een foto gemaakt. Daar lijkt nog niks aan de hand te zijn. Dan moeten ze dus daarna verdwaald zijn... Dan heb je het over hooguit 2 uutjes omdat de noodoproep om 16.30 uur was.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143231192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan hoeft er nog niets eens paniek te zijn. 911/112 bellen kan je ook doodkalm doen als je weet dat hulp noodzakelijk is.
Dat is waar...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:32:26 #57
430880 mig72
De Professional
pi_143231205
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Het is nog licht, hoe erg kun je verdwaald zijn na een of twee uurtjes daar?
Aan de andere kant, je weet het natuurlijk nooit. Misschien zijn ze toch snel in paniek geraakt toen ze merkten verdwaald te zijn en hoopten snel contact te krijgen met iemand die ze zou kunnen helpen de weg terug te vinden of zo?
Eerlijk gezegd denk ik toch eerder aan iets dat er gebeurd moet zijn, waardoor er paniek is ontstaan. Ongeluk, overval of iets dergelijks.
Het waren toch geen zware astma patiënt bejaarden in een rolstoel? Die meiden waren fit en een ongeluk op een verstikte enkel na zie ik niet gebeuren. Er is daar geen oceaan of meer om in te verdrinken of ravijn om in te vallen. En bomen kunnen ze sowieso niet klimmen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:33:09 #58
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143231222
Tip voor een aantal mensen hier: Lees de OP effe rustig door. Daar staat heel veel nuttige info in, echt. Het houdt dit topic ook wat overzichtelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 09-08-2014 15:13:59 ]
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:34:01 #59
430880 mig72
De Professional
pi_143231245
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je zo van streek raakt door aannames waar nota bene bij staat dat het een aanname is, kan je misschien beter iets anders gaan doen. :)
Dat stond er niet dat het een aanname was. Sterker wilde ze poneren dat het NFI daadwerkelijk onderzocht had op basis van die bron.
pi_143231259
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:24 schreef MeloD het volgende:

[..]

Een wervel en "bovenarm" van waarschijnlijk een koe, lag aan het begin van el Pianista. Geen idee hoe lang het er al lag, vermoedelijk al even. Maar ook vrij schoon dus, zonder bijtsporen :) Je zou verwachten dat dode koeien ook wel aantrekkelijk zijn voor aaseters, maar zo te zien valt dat daar wel mee. Ik geloof daarom ook niet zo in de theorie dat de botten van de meisjes verspreid zijn door aaseters.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wacht even er schiet mij iets te binnen, katten (groot en klein) bijten niet zo snel op de botten van de prooi. Die likken met hun ruwe tong alle restjes eraf. Alleen als een bot (en omhulsel) wordt afgebeten, dan kun je sporen vinden. Misschien is de koe van jouw foto's gestorven op een plek waar aaseters zich niet zo snel laten zien (te dicht bij de bewoonde wereld o.i.d.)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:34:25 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143231264
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik dacht dat het Nederlandse rechtssysteem juist gestoeld was op het feit dat iets niet gebeurd is, tenzij het "verklaard" is: onschuldig totdat schuld bewezen is.
precies, forensisch instituut heeft verklaard het te onderzoeken. Dan gaan zeiken over aannames als je er vanuit gaat dat dat ook is gebeurd is mi mierenneukerij.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:37:38 #62
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143231334
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat de resultaten uit Panama onbetrouwbaar kunnen zijn en dat het Nederlandse onderzoek lang duurt en nog niet klaar is. In dat geval kunnen we er nog niet voor 100% van uit gaan dat de resten van Kris en Lisanne zijn.
klopt, niet voor 100%

Maar ik neem aan van wel :7
pi_143231337
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:32 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het waren toch geen zware astma patiënt bejaarden in een rolstoel? Die meiden waren fit en een ongeluk op een verstikte enkel na zie ik niet gebeuren. Er is daar geen oceaan of meer om in te verdrinken of ravijn om in te vallen. En bomen kunnen ze sowieso niet klimmen.
Nou... ook al ben je nog zo gezond, een ongeluk zit in een klein hoekje hoor. De meeste dodelijke ongevallen vinden plaats in en om huis en dan heb je het over van een trap(petje) vallen, uitglijden in douche of bad, ongelukkig uitglijden over een gladde vloer, etc.

Dus in zo'n jungle kan ook iets ogenschijnlijk ongevaarlijks gebeuren maar met een ongelukkige afloop. Ik ben een keer gewoon heel dom gestruikeld op een grindpad vlak bij mijn huis. Een verbrijzelde pols en 2 weken ziekenhuis nodig gehad en een herstelperiode van 2 maanden.

Stel een van de meisjes wilde plassen en stapt het pad af om toch een beetje 'privacy' te hebben. Stap ongelukkig in een gat of struikelt over een stronk of wat dan ook. Een rare val op een stronk kan zo een been of arm doen breken. Of zelfs je nek kun je breken...
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:37:56 #64
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143231339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:34 schreef Rubella het volgende:

[..]

Wacht even er schiet mij iets te binnen, katten (groot en klein) bijten niet zo snel op de botten van de prooi.
Jaguars (verkrijgbaar in Panama) juist wel. Die doden hun prooi door in de schedel te bijten.
Ze vallen zeer zelden mensen aan, maar het zijn ook opportunistische aaseters.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:38:40 #65
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_143231359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:31 schreef Injetta het volgende:

[..]

Om 14.00 uur waren ze nog niet verdwaald. Toen is er bij het beekje aan het pad nog een foto gemaakt. Daar lijkt nog niks aan de hand te zijn. Dan moeten ze dus daarna verdwaald zijn... Dan heb je het over hooguit 2 uutjes omdat de noodoproep om 16.30 uur was.
Ow jij bedoelt echt 2uur verdwaald?? Dat zou nog 100x meer reden zijn om een noodoproep te doen. Ik zou het al wel na een half uur doen en ik ben een grote, oude man ipv jong relatief wereldvreemd meisje.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:39:27 #66
430880 mig72
De Professional
pi_143231377
Waarom wordt er gelinkt naar websleuthforum in de OP? Wat is dat en hebben we daar iets aan?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:40:31 #67
430880 mig72
De Professional
pi_143231391
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Jaguars (verkrijgbaar in Panama) juist wel. Die doden hun prooi door in de schedel te bijten.
Ze vallen zeer zelden mensen aan, maar het zijn ook opportunistische aaseters.
Fout. Grote katten zijn GEEN aaseters.
pi_143231409
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:38 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ow jij bedoelt echt 2uur verdwaald?? Dat zou nog 100x meer reden zijn om een noodoproep te doen. Ik zou het al wel na een half uur doen en ik ben een grote, oude man ipv jong relatief wereldvreemd meisje.
Het kan.... dan moeten ze dus wel ook zelf beseft hebben verdwaald te zijn. Zijn ze dan van het pad afgedwaald de jungle in??
of dachten ze na nog een 2 uur lopen.. er lijkt wel geen eind te komen aan deze weg, we moeten eigenlijk terug, maar dat gaan we nooit meer voor het donker redden? Wat nu.. noodoproep in de hoop dat ze voor de nacht 'gered/gevonden' zouden worden?
Menn.. het is echt vreselijk dat er zoveel opties zijn omdat we gewoon veel te weinig weten.
Hoe gekmakend moet dit niet voor die ouders zijn?
pi_143231415
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De meeste katachtigen doden hun prooi door de nek door te bijten. Waarschijnlijk omdat de jaguar vanuit een boom jaagt wordt dit gezien als een aanval op het hoofd.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:43:00 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143231421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:39 schreef mig72 het volgende:
Waarom wordt er gelinkt naar websleuthforum in de OP? Wat is dat en hebben we daar iets aan?
dat is voor nog meer aannames
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:44:25 #71
430880 mig72
De Professional
pi_143231444
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:37 schreef Injetta het volgende:

[..]

Nou... ook al ben je nog zo gezond, een ongeluk zit in een klein hoekje hoor. De meeste dodelijke ongevallen vinden plaats in en om huis en dan heb je het over van een trap(petje) vallen, uitglijden in douche of bad, ongelukkig uitglijden over een gladde vloer, etc.

Dus in zo'n jungle kan ook iets ogenschijnlijk ongevaarlijks gebeuren maar met een ongelukkige afloop. Ik ben een keer gewoon heel dom gestruikeld op een grindpad vlak bij mijn huis. Een verbrijzelde pols en 2 weken ziekenhuis nodig gehad en een herstelperiode van 2 maanden.

Stel een van de meisjes wilde plassen en stapt het pad af om toch een beetje 'privacy' te hebben. Stap ongelukkig in een gat of struikelt over een stronk of wat dan ook. Een rare val op een stronk kan zo een been of arm doen breken. Of zelfs je nek kun je breken...
Maar dat is hoogstonwaarschijnlijk. Maar wel behoort het tot de mogelijkheden. Alleen is de lijst mogelijkheden eindeloos lang vrees ik en als je dus een nogal onwaarschijnlijke eruit kiest en dat wilt hanteren kunnen we net zo goed de hele discussie bij voorbaat opdoeken en weggaan en zeggen dat we hier nooit uitkomen. Daarom moet je discriminerend te werk gaan met het kiezen van scenario's want alls is juist mogelijk todat we bewijs hebben.
pi_143231495
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:40 schreef mig72 het volgende:

[..]

Fout. Grote katten zijn GEEN aaseters.
Jawel, een erg grote prooi die ze niet in één keer op kunnen wordt verstopt en daar eet de kat meerdere dagen van. De luipaard in Afrika is daar een voorbeeld van.
pi_143231576
Ik zat te denken hé..

26 mensen rond die trail vermist.. geen spoor van gevonden, geen aanwijzingen voor wat dan ook.
3 mensen daarnaast waarbij verdwaling bewezen is (maar niet op welk deel van de trail)

Die drie mensen (1 man, 1 echtpaar) zijn opgevangen door indianen. Ik dacht de man al in de eerste dag/nacht van zijn verdwaling.

Dat zegt eigenlijk 3 dingen:
1) Verdwalen kan ergens op de trail (die 3 tot 5 dagen lopen lang is) weldegelijk.
2) De kans dat je dan bij indianen uitkomt (en vrij snel gezien die verhalen) is ook aanwezig
3) Dat bij een normale loopsnelheid die indianen te bereiken moeten zijn in 1 á 2 dagen.

Vóór de noodoproep hadden de meiden een normale loopsnelheid; in 3 uur de Pianista gelopen. Er lijkt dan toch iets anders gebeurd te zijn dan puur verdwalen omdat zij niet ver lijken te zijn gekomen.
Feit is dat ze na de oproep wel op het pad geweest zijn.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:51:00 #74
430880 mig72
De Professional
pi_143231578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:47 schreef Rubella het volgende:

[..]

Jawel, een erg grote prooi die ze niet in één keer op kunnen wordt verstopt en daar eet de kat meerdere dagen van. De luipaard in Afrika is daar een voorbeeld van.
Dat is niet de definitie van aaseter. Een prooi dat ze zelf doden en pas veel later opeten. Dood getroffen dieren zullen ze nooit eten.

-edit-

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 09-08-2014 14:57:47 ]
pi_143231610
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Maar dat is hoogstonwaarschijnlijk. Maar wel behoort het tot de mogelijkheden. Alleen is de lijst mogelijkheden eindeloos lang vrees ik en als je dus een nogal onwaarschijnlijke eruit kiest en dat wilt hanteren kunnen we net zo goed de hele discussie bij voorbaat opdoeken en weggaan en zeggen dat we hier nooit uitkomen. Daarom moet je discriminerend te werk gaan met het kiezen van scenario's want alls is juist mogelijk todat we bewijs hebben.
Juist omdat er zoveel mogelijkheden zijn, moet je denk ik niet al afgaan op een paar scenario's, maar vanuit de weinige aankopingspunten gaan zoeken en dan dingen uitsluiten.
Dus waarom niet het pad helemaal uitkammen vanaf de laatste foto?
Ook de donkere foto's verder onderzoeken (als ze dat niet al doen). De resten zelf verder helemaal analyseren en onderzoeken.
Zit er bijv. bloed op het broekje of dna sporen van vreemden? De telefoons en camera onderzoeken op activiteiten. De telefoons moeten gegevens bevatten van gebruik los van de noodoproepen.
je moet kunnen zien wanneer er apps zijn geopend of gebruikt. Of wat dan ook.
Maar goed. We weten niet wat er nog allemaal onderzocht wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')