abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143246372
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:24 schreef Yreal het volgende:
Sorry, ik heb een afkeer van die rendering dingen
Dat is jouw probleem, dat zegt dus niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143246527
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat het vanwege het jubileum een tweedaagse reis zou gaan worden. Dat was het plan toch?
Wie is hier nog meer voor? Ik wel op zich hoor :) maar dan gaan de kosten wel een beetje omhoog :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 00:14:06 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143247807
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie is hier nog meer voor? Ik wel op zich hoor :) maar dan gaan de kosten wel een beetje omhoog :)
Op wat voor kosten komen we dan? Als je uitgaat van Duitsland, dan zit je wat reiskosten betreft op 2x 10 euro voor Schönes Wochenende (als je goedkoop wilt reizen). Op hoeveel moet je rekenen voor een simpele overnachting met een groep (in een hostel o.i.d. denk ik dan)?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:18:57 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143247972
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Op wat voor kosten komen we dan? Als je uitgaat van Duitsland, dan zit je wat reiskosten betreft op 2x 10 euro voor Schönes Wochenende (als je goedkoop wilt reizen). Op hoeveel moet je rekenen voor een simpele overnachting met een groep (in een hostel o.i.d. denk ik dan)?
Jeugdherberg Aachen is vanaf 26,40 pppn met ontbijt in een dorm. Komt dus nog binnenlands vervoer plus in dat geval 2 keer Euregioticket per 2 volwassenen bij. plus bier en avondeten op de zaterdag. Reken op minstens 100-120 euro p.p. All-in, dat wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:28:51 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143248215
Ik wil deze als sticker op mijn MacBook, en op nog wel meer plekken. O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 00:51:45 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143248848
Maar goed, wil je dan zo dichtbij met twee dagen? Euregio is in 1 dag ook nog wel te doen volgens mij, dan kun je hiermee beter iets verder Duitsland in gaan lijkt me, dan zie je ook nog wat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:54:04 #207
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143248906
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:51 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, wil je dan zo dichtbij met twee dagen? Euregio is in 1 dag ook nog wel te doen volgens mij, dan kun je hiermee beter iets verder Duitsland in gaan lijkt me, dan zie je ook nog wat.
Nürnberg is mooi, en daar is ook nog het DB-museum
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 01:01:47 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143249136
Dat is dan weer net een beetje te ver, met een reistijd van 10 uur met het Nahverkehr. Dan heb je geen tijd meer om gezellig wat te eten en drinken. Alles met een reistijd van hooguit 7 uur (vanaf Enschede/Venlo) lijkt me wat realistischer.

Het zal meer iets worden als:
- leuke heenreis (met niet te krappe overstappen, eventueel nog wat ergens om wat te drinken)
- op de bestemming 's avonds eten en drinken (vooral dat laatste kunnen sommigen erg goed :P)
- slapen
- 's ochtends ontbijten
- rond een uur of 11 weer op de trein om via een andere route naar huis te gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143249416
1 dag Euregio en op dag 2 België verder in een idee?
Als het 2 dagen wordt..
dag
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:21:12 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143249647
Ja kijk, je moet wel op de 2e dag terug. Dus Luxemburg of zo kan wel, maar verder niet echt..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143251677
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Eijsden en heerlen de kissel hebben geen paaltjes, eijsden heeft ook al weken geen automaat meer.


Klopt het trouwens dat ns de formele vervoerder is op heerlen- duitse grens ipv db?
Op Eijsden staan al een hele tijd paaltjes, en ook vandaag stonden ze er nog.
  zondag 10 augustus 2014 @ 09:24:40 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143252794
Twee dagen met Fokkers in een trein. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 10 augustus 2014 @ 09:25:02 #213
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_143252799
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:24 schreef Duvel het volgende:
Twee dagen met Fokkers in een trein. :')
Een meet?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_143252929
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie is hier nog meer voor? Ik wel op zich hoor :) maar dan gaan de kosten wel een beetje omhoog :)
Ik niet :)
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:27:13 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143253351
RailAway op Smoelenboek meldt:
quote:
Nog nooit eerder gebeurd: 5 NIEUWE afleveringen in 1 week.
Alles is nu bekend, dit zijn ze (19:55 uur, Nederland 2):
25/08 Zwitserland: Fluëlen-Göschenen-Realp-Furka
26/08 Noorwegen: Monsjøen-Bodø
27/08 Engeland: Thirsk-Whitby
28/08 Nederland: 4 seizoenen special
29/08 Nederland: Amsterdam-Haarlem-Rotterdam

(Foto: Stoomtrein op de Furka, gemaakt vanuit de helikopter)
pi_143253421
Wooo Amsterdam Haarlem Rotterdam kannie wachten
pi_143253440
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:32 schreef Salatrel het volgende:
Wooo Amsterdam Haarlem Rotterdam kannie wachten
Niet met Fyra een uur sneller zijn :')
pi_143253501
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet met Fyra een uur sneller zijn :')
gisteren nog in gezeten. Toeslag verplicht verhaal door de omroep en dat ze ook de Ic naar Vlissingen konden nemen... de deuren gingen echter al dicht :')
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:39:11 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143253531
Ja, want dan kan men tenminste nog op de trein een toeslag van ¤10 verkopen. Als je nog uit kan stappen, dan niet hč.
pi_143253542
Eigen schuld :)
pi_143253593
Lol alsof je in Fyra ooit gecontroleerd wordt. Het niet kopen van toeslag en die 10 euro boete riskeren is vele malen voordeliger dan elke keer toeslag kopen.
pi_143253627
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende:
Lol alsof je in Fyra ooit gecontroleerd wordt. Het niet kopen van toeslag en die 10 euro boete riskeren is vele malen voordeliger dan elke keer toeslag kopen.
2X gisteren zowel tussen Adam Schiphol als Schiphol rotterdam
pi_143253660
Misschien omdat het vakantie is dan. Mijn huidige ononderbroken streak van Schiphol - Rotterdam zonder controles staat inmiddels op 14. Veertien. Veertien fucking keer geen conducteur langs zien komen.
pi_143254051
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:46 schreef Ireyon het volgende:
Misschien omdat het vakantie is dan. Mijn huidige ononderbroken streak van Schiphol - Rotterdam zonder controles staat inmiddels op 14. Veertien. Veertien fucking keer geen conducteur langs zien komen.
* trainmanager
pi_143254091
Allemaal synoniem voor Eerste Klas Stiltecoupéparasieten
pi_143254246
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:46 schreef Ireyon het volgende:
Misschien omdat het vakantie is dan. Mijn huidige ononderbroken streak van Schiphol - Rotterdam zonder controles staat inmiddels op 14. Veertien. Veertien fucking keer geen conducteur langs zien komen.
Stop met wenen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143254459
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden hč.

In Japan word je bijv. helemaal nooit gecontroleerd. De conducteur doet ijverig z'n rondes door de trein om te zien of alles ordelijk eraan toe gaat, maar je kaartje hoef je nooit te laten zien. Want er zijn immers poortjes op de (grote) stations.
pi_143254738
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:28 schreef Igen het volgende:
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden hč.

In Japan word je bijv. helemaal nooit gecontroleerd. De conducteur doet ijverig z'n rondes door de trein om te zien of alles ordelijk eraan toe gaat, maar je kaartje hoef je nooit te laten zien. Want er zijn immers poortjes op de (grote) stations.
Mja je weet natuurlijk ook wel dat dat in Nederland niet het geval is. Hier duikt men direct na het sleutelen de stiltecoupé in en laat zich de rest van de rit niet zien. En als er dan een lastige reiziger langskomt met een arbitraire vraag is het antwoord 9 van de 10 keer "Weet ik ook niet" in plaats van dat er moeite wordt gedaan om het antwoord te zoeken.

Ik was afgelopen week van Essen naar Antwerpen gegaan met de IC. Daar kwam de conducteur na elke tussenstop heel de trein doorlopen en wist precies wie hij al gecontroleerd had. Als één enkele conducteur op een pauperlijntje als Essen - Antwerpen dat al kan, dan is er echt geen enkel excuus voor het Fyra Trainmanager Superteam om niet gewoon elke rit minstens 3x heel de trein te doorlopen en controles uit te voeren. Of doe dan op z'n minst een 100% controlegarantie op Schiphol - Rotterdam.

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Stop met wenen.
Naar jou luisteren, lol :')
pi_143254840
Oh jah, hoe het er ergens anders aan toegaat is een Groot Voorbeeld. Als een ander in de sloot springt....

Hou op met huilen dus, je betaalt voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats of voor een controlemoment.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143254850
In Duitse stoptreinen zie je ook nooit een conducteur. Bij Syntus ook niet. Ohnoes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 11:47:10 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143254893
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bij Syntus ook niet.
Dan heb je de laatste maanden blijkbaar niet meer met Syntus gereisd. De trefkans (die altijd 0,1% of zo was) is nu zeker 20-30% volgens mij. En nog steeds wordt er volop geschreven...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143255006
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hou op met huilen dus, je betaalt voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats of voor een controlemoment.
Wat een domme dooddoener. Volgens die zwakzinnige redenatie mag je dus niet eens klagen als de volgende Fyra een Shuntertje met daarachter een goederencontainer vol hooi zou zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Duitse stoptreinen zie je ook nooit een conducteur. Bij Syntus ook niet. Ohnoes.
Dus Fyra is gelijk aan Duitse stoptreinen en Achterhoekboemels. Got it.

:')
pi_143255012
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan heb je de laatste maanden blijkbaar niet meer met Syntus gereisd. De trefkans (die altijd 0,1% of zo was) is nu zeker 20-30% volgens mij. En nog steeds wordt er volop geschreven...
Good for them.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143255048
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat een domme dooddoener. Volgens die zwakzinnige redenatie mag je dus niet eens klagen als de volgende Fyra een Shuntertje met daarachter een goederencontainer vol hooi zou zijn.
Euh, nee. Jij hebt gewoon verkeerde verwachtingen, jij verwacht dat bij een kaartje kopen het gecontroleerd horen wordt. Dat is dus gewoon niet waar.

quote:
Dus Fyra is gelijk aan Duitse stoptreinen en Achterhoekboemels. Got it.

:')
Inderdaad. De gemiddelde snelheid ligt ongeveer even hoog en de bezettingsgraad ook en je betaalt veel te veel voor het product wat je krijgt, net zoals bij achterhoekboemels en Duitse stoptreinen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143255111
Als je het trouwens wil vergelijken met Duitse IC's mag ook hoor, lekker op ieder rijtuig drie man personeel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143255130
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Inderdaad. De gemiddelde snelheid ligt ongeveer even hoog en de bezettingsgraad ook en je betaalt veel te veel voor het product wat je krijgt, net zoals bij achterhoekboemels en Duitse stoptreinen.
Zijn we het toch in ieder geval ergens over eens :s)
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 11:57:05 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143255156
Ding Dong - mededeling voor Fles:
Rond 13.45u zal er de Locon 9908 met een lange sleep rijtuigen door Deventer komen op weg van Utrecht naar Hongarije.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143255217
De Szigettrein gok ik zo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143255224
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euh, nee. Jij hebt gewoon verkeerde verwachtingen, jij verwacht dat bij een kaartje kopen het gecontroleerd horen wordt. Dat is dus gewoon niet waar.

en als er dan controle is zuchtend en steunend het kaartje pakken omdat meneer net een filmpje aan het kijken of een muziekje aan het luisteren is _O- en vooral coulante behandeling voor het missen van de toeslag :D
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 12:01:16 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143255281
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Szigettrein gok ik zo?
Klopt :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 augustus 2014 @ 12:03:01 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143255318
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Szigettrein gok ik zo?
De derde van dit weekend zelfs al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143255815
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik was afgelopen week van Essen naar Antwerpen gegaan met de IC. Daar kwam de conducteur na elke tussenstop heel de trein doorlopen en wist precies wie hij al gecontroleerd had. Als één enkele conducteur op een pauperlijntje als Essen - Antwerpen dat al kan, dan is er echt geen enkel excuus voor het Fyra Trainmanager Superteam om niet gewoon elke rit minstens 3x heel de trein te doorlopen en controles uit te voeren. Of doe dan op z'n minst een 100% controlegarantie op Schiphol - Rotterdam.
De IC Direct is geen Oriënt Express met een conducteur die de hele reis onthoudt hoeveel suikerklontjes je in de koffie bij het ontbijt wil. Het is meer een soort express-metro.

Nu zegt dat op zich nog niet zķ veel, want je hebt metrolijnen zoals Krefeld-Düsseldorf waar ze zelfs met restauratie-wagon-metrostellen rijden. :D Maar die doet dan ook langer over Krefeld-Düsseldorf, dan dat de ICd over Amsterdam-Rotterdam doet.

Hoe dan ook, de NS wil poortjes. Gebruik dan ook poortjes zodat het ook helemaal niet nodig is voor conducteurs om de reizigers lastig te vallen.
pi_143255876
Ze mogen bij NS blij zijn dat er op elke trein een conducteur zit. Ik vind het belachelijk dat ik zelf de vertrekprocedure moet doen en dat ik er altijd maar alleen voor sta. Vooral in de avonduren. Als er rottigheid is moet je het allemaal zelf maar uitzoeken. Dat is wel eens lastig als je dronken paupers er in hebt zitten of mensen die compleet naar de klote zijn van de drugs.
pi_143256056
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:22 schreef Monopoly het volgende:
Ze mogen bij NS blij zijn dat er op elke trein een conducteur zit. Ik vind het belachelijk dat ik zelf de vertrekprocedure moet doen en dat ik er altijd maar alleen voor sta. Vooral in de avonduren. Als er rottigheid is moet je het allemaal zelf maar uitzoeken. Dat is wel eens lastig als je dronken paupers er in hebt zitten of mensen die compleet naar de klote zijn van de drugs.
hebben jullie eigenlijk ook EHBO of op zn minst bhv achtig iets?
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 12:28:33 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143256058
En zeker met een trein. In de bus heb ik er wel redelijk het overzicht over, en mochten ze echt heel vervelend worden dan maak ik er een enkele reis politiebureau van :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 10 augustus 2014 @ 12:29:19 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143256079
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hebben jullie eigenlijk ook EHBO of op zn minst bhv achtig iets?
Om over de bus te spreken: nee, behalve een klein beetje theorie erover bij het examen voor code 95.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143256159
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:10 schreef Ireyon het volgende:
Allemaal synoniem voor Eerste Klas Stiltecoupéparasieten
Ik las separatisten.. :')
pi_143256218
Voor je het weet halen ze de tweede klascoupés uit de lucht.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 augustus 2014 @ 12:33:17 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143256228
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik las separatisten.. :')
mja, als ze niet willen dat je in de eerste klas bij hen in de buurt komt zitten kun je ze er mee vergelijken :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143257222
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:22 schreef Monopoly het volgende:
Ze mogen bij NS blij zijn dat er op elke trein een conducteur zit. Ik vind het belachelijk dat ik zelf de vertrekprocedure moet doen en dat ik er altijd maar alleen voor sta. Vooral in de avonduren. Als er rottigheid is moet je het allemaal zelf maar uitzoeken. Dat is wel eens lastig als je dronken paupers er in hebt zitten of mensen die compleet naar de klote zijn van de drugs.
Jep, in dat soort gevallen is een conducteur erg fijn.
Andersom: een conducteur die z'n werk niet goed doet haalt ook wel het bloed onder de nagels vandaan. Laat mij in zo'n geval maar lekker zelf sleutelen, dan hoef ik geen vijf minuten op elk station te wachten tot er vijf mensen zijn ingestapt (uiteraard even zwaar overdreven).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')