Dat is jouw probleem, dat zegt dus niksquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:24 schreef Yreal het volgende:
Sorry, ik heb een afkeer van die rendering dingen
Wie is hier nog meer voor? Ik wel op zich hoorquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat het vanwege het jubileum een tweedaagse reis zou gaan worden. Dat was het plan toch?
Op wat voor kosten komen we dan? Als je uitgaat van Duitsland, dan zit je wat reiskosten betreft op 2x 10 euro voor Schönes Wochenende (als je goedkoop wilt reizen). Op hoeveel moet je rekenen voor een simpele overnachting met een groep (in een hostel o.i.d. denk ik dan)?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is hier nog meer voor? Ik wel op zich hoormaar dan gaan de kosten wel een beetje omhoog
Jeugdherberg Aachen is vanaf 26,40 pppn met ontbijt in een dorm. Komt dus nog binnenlands vervoer plus in dat geval 2 keer Euregioticket per 2 volwassenen bij. plus bier en avondeten op de zaterdag. Reken op minstens 100-120 euro p.p. All-in, dat wel.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op wat voor kosten komen we dan? Als je uitgaat van Duitsland, dan zit je wat reiskosten betreft op 2x 10 euro voor Schönes Wochenende (als je goedkoop wilt reizen). Op hoeveel moet je rekenen voor een simpele overnachting met een groep (in een hostel o.i.d. denk ik dan)?
Nürnberg is mooi, en daar is ook nog het DB-museumquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:51 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, wil je dan zo dichtbij met twee dagen? Euregio is in 1 dag ook nog wel te doen volgens mij, dan kun je hiermee beter iets verder Duitsland in gaan lijkt me, dan zie je ook nog wat.
Op Eijsden staan al een hele tijd paaltjes, en ook vandaag stonden ze er nog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Eijsden en heerlen de kissel hebben geen paaltjes, eijsden heeft ook al weken geen automaat meer.
Klopt het trouwens dat ns de formele vervoerder is op heerlen- duitse grens ipv db?
Ik nietquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is hier nog meer voor? Ik wel op zich hoormaar dan gaan de kosten wel een beetje omhoog
quote:Nog nooit eerder gebeurd: 5 NIEUWE afleveringen in 1 week.
Alles is nu bekend, dit zijn ze (19:55 uur, Nederland 2):
25/08 Zwitserland: Fluëlen-Göschenen-Realp-Furka
26/08 Noorwegen: Monsjøen-Bodø
27/08 Engeland: Thirsk-Whitby
28/08 Nederland: 4 seizoenen special
29/08 Nederland: Amsterdam-Haarlem-Rotterdam
(Foto: Stoomtrein op de Furka, gemaakt vanuit de helikopter)
Niet met Fyra een uur sneller zijnquote:Op zondag 10 augustus 2014 10:32 schreef Salatrel het volgende:
Wooo Amsterdam Haarlem Rotterdam kannie wachten
gisteren nog in gezeten. Toeslag verplicht verhaal door de omroep en dat ze ook de Ic naar Vlissingen konden nemen... de deuren gingen echter al dichtquote:
2X gisteren zowel tussen Adam Schiphol als Schiphol rotterdamquote:Op zondag 10 augustus 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende:
Lol alsof je in Fyra ooit gecontroleerd wordt. Het niet kopen van toeslag en die 10 euro boete riskeren is vele malen voordeliger dan elke keer toeslag kopen.
* trainmanagerquote:Op zondag 10 augustus 2014 10:46 schreef Ireyon het volgende:
Misschien omdat het vakantie is dan. Mijn huidige ononderbroken streak van Schiphol - Rotterdam zonder controles staat inmiddels op 14. Veertien. Veertien fucking keer geen conducteur langs zien komen.
Stop met wenen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:46 schreef Ireyon het volgende:
Misschien omdat het vakantie is dan. Mijn huidige ononderbroken streak van Schiphol - Rotterdam zonder controles staat inmiddels op 14. Veertien. Veertien fucking keer geen conducteur langs zien komen.
Mja je weet natuurlijk ook wel dat dat in Nederland niet het geval is. Hier duikt men direct na het sleutelen de stiltecoupé in en laat zich de rest van de rit niet zien. En als er dan een lastige reiziger langskomt met een arbitraire vraag is het antwoord 9 van de 10 keer "Weet ik ook niet" in plaats van dat er moeite wordt gedaan om het antwoord te zoeken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:28 schreef Igen het volgende:
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden hč.
In Japan word je bijv. helemaal nooit gecontroleerd. De conducteur doet ijverig z'n rondes door de trein om te zien of alles ordelijk eraan toe gaat, maar je kaartje hoef je nooit te laten zien. Want er zijn immers poortjes op de (grote) stations.
Naar jou luisteren, lolquote:
Dan heb je de laatste maanden blijkbaar niet meer met Syntus gereisd. De trefkans (die altijd 0,1% of zo was) is nu zeker 20-30% volgens mij. En nog steeds wordt er volop geschreven...quote:
Wat een domme dooddoener. Volgens die zwakzinnige redenatie mag je dus niet eens klagen als de volgende Fyra een Shuntertje met daarachter een goederencontainer vol hooi zou zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hou op met huilen dus, je betaalt voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats of voor een controlemoment.
Dus Fyra is gelijk aan Duitse stoptreinen en Achterhoekboemels. Got it.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Duitse stoptreinen zie je ook nooit een conducteur. Bij Syntus ook niet. Ohnoes.
Good for them.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan heb je de laatste maanden blijkbaar niet meer met Syntus gereisd. De trefkans (die altijd 0,1% of zo was) is nu zeker 20-30% volgens mij. En nog steeds wordt er volop geschreven...
Euh, nee. Jij hebt gewoon verkeerde verwachtingen, jij verwacht dat bij een kaartje kopen het gecontroleerd horen wordt. Dat is dus gewoon niet waar.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een domme dooddoener. Volgens die zwakzinnige redenatie mag je dus niet eens klagen als de volgende Fyra een Shuntertje met daarachter een goederencontainer vol hooi zou zijn.
Inderdaad. De gemiddelde snelheid ligt ongeveer even hoog en de bezettingsgraad ook en je betaalt veel te veel voor het product wat je krijgt, net zoals bij achterhoekboemels en Duitse stoptreinen.quote:Dus Fyra is gelijk aan Duitse stoptreinen en Achterhoekboemels. Got it.
Zijn we het toch in ieder geval ergens over eensquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Inderdaad. De gemiddelde snelheid ligt ongeveer even hoog en de bezettingsgraad ook en je betaalt veel te veel voor het product wat je krijgt, net zoals bij achterhoekboemels en Duitse stoptreinen.
en als er dan controle is zuchtend en steunend het kaartje pakken omdat meneer net een filmpje aan het kijken of een muziekje aan het luisteren isquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, nee. Jij hebt gewoon verkeerde verwachtingen, jij verwacht dat bij een kaartje kopen het gecontroleerd horen wordt. Dat is dus gewoon niet waar.
Kloptquote:
De IC Direct is geen Oriënt Express met een conducteur die de hele reis onthoudt hoeveel suikerklontjes je in de koffie bij het ontbijt wil. Het is meer een soort express-metro.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik was afgelopen week van Essen naar Antwerpen gegaan met de IC. Daar kwam de conducteur na elke tussenstop heel de trein doorlopen en wist precies wie hij al gecontroleerd had. Als één enkele conducteur op een pauperlijntje als Essen - Antwerpen dat al kan, dan is er echt geen enkel excuus voor het Fyra Trainmanager Superteam om niet gewoon elke rit minstens 3x heel de trein te doorlopen en controles uit te voeren. Of doe dan op z'n minst een 100% controlegarantie op Schiphol - Rotterdam.
hebben jullie eigenlijk ook EHBO of op zn minst bhv achtig iets?quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:22 schreef Monopoly het volgende:
Ze mogen bij NS blij zijn dat er op elke trein een conducteur zit. Ik vind het belachelijk dat ik zelf de vertrekprocedure moet doen en dat ik er altijd maar alleen voor sta. Vooral in de avonduren. Als er rottigheid is moet je het allemaal zelf maar uitzoeken. Dat is wel eens lastig als je dronken paupers er in hebt zitten of mensen die compleet naar de klote zijn van de drugs.
Om over de bus te spreken: nee, behalve een klein beetje theorie erover bij het examen voor code 95.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hebben jullie eigenlijk ook EHBO of op zn minst bhv achtig iets?
Ik las separatisten..quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:10 schreef Ireyon het volgende:
Allemaal synoniem voor Eerste Klas Stiltecoupéparasieten
mja, als ze niet willen dat je in de eerste klas bij hen in de buurt komt zitten kun je ze er mee vergelijkenquote:
Jep, in dat soort gevallen is een conducteur erg fijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:22 schreef Monopoly het volgende:
Ze mogen bij NS blij zijn dat er op elke trein een conducteur zit. Ik vind het belachelijk dat ik zelf de vertrekprocedure moet doen en dat ik er altijd maar alleen voor sta. Vooral in de avonduren. Als er rottigheid is moet je het allemaal zelf maar uitzoeken. Dat is wel eens lastig als je dronken paupers er in hebt zitten of mensen die compleet naar de klote zijn van de drugs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |