SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ons favoriete hersteldrankje:
En soms als we het professioneel aan willen pakken:
The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Je wilt er gewoon zelf ook bijOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
![]()
Tis toch vrijtag he?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat een heerlijk plaatje.quote:![]()
Normaal betekent dat toch tieten...quote:![]()
Zitten ook in dit geweldige filmpjequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Normaal betekent dat toch tieten...![]()
Wel 2 paar ja... Nou nou. En nog bedekt ook...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zitten ook in dit geweldige filmpje![]()
Iedere man kan gelukkig sterven na het aanschouwen van dit specifieke paar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wel 2 paar ja... Nou nou. En nog bedekt ook...![]()
Van wie zijn ze? Ik durf het filmpje niet te kijken op kantoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iedere man kan gelukkig sterven na het aanschouwen van dit specifieke paar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Scarlettgodinquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van wie zijn ze? Ik durf het filmpje niet te kijken op kantoor![]()
![]()
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.
Zeer tof idee! En dan echt over de randen of zo dicht mogelijk erlangs? En vaste land of eilanden ook?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.
En hoe ga je de oostrand doen? dwars door rusland?
![]()
![]()
![]()
![]()
Op een fatbike, zodat je de echte buitenrand pakt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.![]()
Volgens mij kun je het grootste deel het best op de waterfiets doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op een fatbike, zodat je de echte buitenrand pakt.
Maar het idee is leuk ja!![]()
Vanaf den helder tot biaritz kom je echt een heel stuk, alleen bretagne wel lastig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het grootste deel het best op de waterfiets doen
Maar het idee is leuk ja!![]()
Hmmm. Eilanden kan je altijd nog eens heenvliegen (zoals sicilie enzo) Rusland langs de grens want Rusland is geen Europa imoquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:13 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Zeer tof idee! En dan echt over de randen of zo dicht mogelijk erlangs? En vaste land of eilanden ook?
![]()
Naja dat hoeft niet perse, maar ik denk wel op een MTB dan want dan kan je toch wat dichter langs de randen, zeker in de wat minder bewoonbare gebieden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op een fatbike, zodat je de echte buitenrand pakt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
EIlanden zou ik niet doen, hoe bepaal je daarin de buitengrenzen? bovendien zijn het er zo veel, als je vanaf nu iedere vakantie aan dit doel besteed red je het nog niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm. Eilanden kan je altijd nog eens heenvliegen (zoals sicilie enzo) Rusland langs de grens want Rusland is geen Europa imo
[..]
Naja dat hoeft niet perse, maar ik denk wel op een MTB dan want dan kan je toch wat dichter langs de randen, zeker in de wat minder bewoonbare gebieden.![]()
Niet?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm. Eilanden kan je altijd nog eens heenvliegen (zoals sicilie enzo) Rusland langs de grens want Rusland is geen Europa imo
[..]
Naja dat hoeft niet perse, maar ik denk wel op een MTB dan want dan kan je toch wat dichter langs de randen, zeker in de wat minder bewoonbare gebieden.quote:is een land dat geografisch gedeeltelijk gelegen is in Europa (Europees Rusland)![]()
![]()
Wie heeft dat Knut-adoratiefilmpje gemaakt?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Het neusje van de zalm op mod-gebied.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:24 schreef Fretwork het volgende:
Wie heeft dat Knut-adoratiefilmpje gemaakt?![]()
Dan weet ik het nog nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het neusje van de zalm op mod-gebied.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Je moet er wel een jaar vrijaf voor nemen kanoquote:Er is weinig rekenkundig vernuft voor nodig om in te zien dat een kleine delegatie Nederlandse grenswachten weinig zoden aan de dijk zet. Met een landgrens van 9.000 kilometer en een zeegrens van 44.000 kilometer lijkt iedere poging de grens te sluiten bij voorbaat tevergeefs. Ter vergelijking: de grens tussen Mexico en Amerika beslaat 'slechts' 3.145 kilometer. Daar volstaat een hek, maar dat is op zee natuurlijk onbegonnen werk.![]()
![]()
Naja die zeegrens is natuurlijk elk klein baaitje meegetelt, ik ga natuurlijk wel een beetje afsnijden waar mogelijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet er wel een jaar vrijaf voor nemen kano
Maargoed, tis een idee
Als ik er een jaar vrij voor kan krijgen en financieel is 't gedekt door een sponsor stap ik vanmiddag op.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sicilie kan je makkelijk meepakken. MAar als je elke texel en ameland gaat doen blijf je bezig jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
EIlanden zou ik niet doen, hoe bepaal je daarin de buitengrenzen? bovendien zijn het er zo veel, als je vanaf nu iedere vakantie aan dit doel besteed red je het nog niet.
Ik sponsor 10 euro! (alle beetjes helpen!)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik er een jaar vrij voor kan krijgen en financieel is 't gedekt door een sponsor stap ik vanmiddag op.![]()
![]()
Ja, of de eilanden van griekenlandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sicilie kan je makkelijk meepakken. MAar als je elke texel en ameland gaat doen blijf je bezig ja
Zet t op crowdfunding.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik er een jaar vrij voor kan krijgen en financieel is 't gedekt door een sponsor stap ik vanmiddag op.![]()
Lijkt me niet dat ik daarmee genoeg geld binnentrek toch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, of de eilanden van griekenland
[..]
Zet t op crowdfunding.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou, plak de LF Noordzee route vast aan deze nieuwe , de Velodyssey en de Westkust is al voor eeen groot gedeelte afgedekt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Laatst stond er nog heel stuk in het AD had iemand ook iets van 10k+ gefietst in jaar tijd door allemaal "vage" landen, aan 5 euro per dag had hij gemiddeld genoeg. Als je jaar weg bent dus ongeveer 2000¤, je moet alleen dan wel eerst goed materiaal aanschaffen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Maja je rijd ook door duurdere landen heen. Natuurlijk kan je via social media vast een hoop regelen maar 2000 lijkt me wat karig.Denk dat het eerder 20K kost.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:32 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Laatst stond er nog heel stuk in het AD had iemand ook iets van 10k+ gefietst in jaar tijd door allemaal "vage" landen, aan 5 euro per dag had hij gemiddeld genoeg. Als je jaar weg bent dus ongeveer 2000¤, je moet alleen dan wel eerst goed materiaal aanschaffen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Er is een gast die haalde een ton op voor het maken van een aardappelsalade in het parkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ik daarmee genoeg geld binnentrek toch?http://www.thedailybeast.(...)0k-potato-salad.html Gaat allemaal om presentatie.
Als je een mooi verhaal hebt en je weet de juiste toon te raken dan kan het lukken. Zet je er op ik wil graag een jaar fietsen dan is het vrij kansloos ja.![]()
¤5 per dag lijkt me wel erg weinig dan slaapt hij in een tentje zeker? Een heel brood en avondeten en dan ben je meestal al daar over heen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:32 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Laatst stond er nog heel stuk in het AD had iemand ook iets van 10k+ gefietst in jaar tijd door allemaal "vage" landen, aan 5 euro per dag had hij gemiddeld genoeg. Als je jaar weg bent dus ongeveer 2000¤, je moet alleen dan wel eerst goed materiaal aanschaffen.![]()
Dat lukt nooit nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
¤5 per dag lijkt me wel erg weinig dan slaapt hij in een tentje zeker? Een heel brood en avondeten en dan ben je meestal al daar over heen.![]()
Kano, een ouwe duitser heeft je al overtroffen http://www.welt.de/region(...)d.html#disqus_threadMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
¤5 per dag lijkt me wel erg weinig dan slaapt hij in een tentje zeker? Een heel brood en avondeten en dan ben je meestal al daar over heen.Gros van de tijd at hij geloof ik bij mensen thuis zonder wat te hoeven betalen, slapen deed hij geloof ik in tent of bij gastvrije mensen. Als je elke dag in hostel, hotel, camping etc gaat slapen wordt het inderdaad een duur geintje.quote:![]()
Naja laat dan maar zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kano, een ouwe duitser heeft je al overtroffen http://www.welt.de/region(...)d.html#disqus_threadOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Laat ik anders klein beginnen en de grens van nederland rondfietsenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik kom je aanmoedigen ergens tussen Venlo en Nijmegenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Laat ik anders klein beginnen en de grens van nederland rondfietsen![]()
![]()
Ik fiets wel met je mee als je helemaal onderin bungelt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
![]()
Niet opgeven, moet in minder dan 50 jaar ook kunnen, en dan ben je uniek.Seriues gespproken....je kan ook bv alle grote rivieren van bron tot aan zee, of de andere kant op, gaan rijden. Met de Rijn, Donau. Loire, Rhone, Ruhr, Elbe en Thames bv alleen al heb je dan een project voor jaren![]()
Nederland en Belgie alleen al gaat je al een tijdje kosten....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Is een randonneurstocht die dat in 1 keer doet. Niet precies randen maar langs alle 12 provincie-hoofdsteden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is een randonneurstocht die dat in 1 keer doet. Niet precies randen maar langs alle 12 provincie-hoofdsteden.Hij kan komende nacht zelfs starten.quote:Ronde Van 12, wielertour 2014
start lent-nijmegen op do 7, vr 8 of za 9 augustus 2014 - finish voor alle deelnemers za 9 aug 2014 Leek, groningen
Volgorde provincies: Start Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Zeeland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Holland, Flevoland, Overijssel, Friesland, Drenthe en de finish in Groningen.
Varianten
U kunt als deelnemer kiezen uit een Ronde van 12 in 1, 2 of 3 dagen met of zonder de Ronde van 12 campings.
1 daagse
Doel: De Ronde van 12 BINNEN 1 kalenderdag afleggen!!
Start: Zaterdag 9 augustus 2014
Finish: Zaterdag 9 augustus 2014
Afstand: 1x 426km
Starttijd: 's nachts na middernacht vanaf 00:00:01 uur.
Omschrijving: De tocht valt dan geheel in kalenderdag zaterdag 9 augustus 2014. Want de uitdaging van zo'n enorme afstand is om dit in 1 dag af te leggen natuurlijk. 426km: kan ik dit in 1 dag? Vestig je nieuwe 1 daags afstand record. Bijzonder van deze vorm is dat er dus in het donker gestart en gereden wordt in de 1e nachtelijke uren en mogelijk de laatste uren...
Campings: Er is een mogelijkheid tot overnachten in Leek Groningen bij de Finish. Wordt zeer aanbevolen, ook voor eventuel support, kunnen voor gereduceerd tarief overnachten. Vraag naar de mogelijkheden.
Deelname: vanaf 17 jaar / racefiets![]()
![]()
Omtrek van nl is ~2200 km. Das in 2 weken te doen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar wat saai kano. Pak dan Ierland ofzo. Of inderdaad Sicilie en fiets ook de etna op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Omtrek van nl is ~2200 km. Das in 2 weken te doen.![]()
Een begin is een begin he? En het hoeft niet in 1 keer. Een stukje van de Limburgse grens heb ik alquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar wat saai kano. Pak dan Ierland ofzo. Of inderdaad Sicilie en fiets ook de etna op.
Ik zeelandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een begin is een begin he? En het hoeft niet in 1 keer. Een stukje van de Limburgse grens heb ik al![]()
![]()
En als ik hvh-dh fiets heb ik dat ook vast gedaan
Egmond, pier heb je ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
En als ik hvh-dh fiets heb ik dat ook vast gedaan![]()
Ja en tot bergen heb ik ook redelijk langs de kust gereden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dan ben ik al aardig op weg, de kust van zuid en noord holland heb ik al gedaan (op texel na dan)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
En als ik hvh-dh fiets heb ik dat ook vast gedaanIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Over klein beginnen gesproken: ik heb ooit langs de randen van Inisheer gefietst (voor zover mogelijk)
Westkust van Ierland heb ik sowieso voor een groot deel gedaan.![]()
Met bordjes en al...http://www.nederlandfiets(...)/ronde-van-nederlandMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oorkondequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met bordjes en al...http://www.nederlandfiets(...)/ronde-van-nederland![]()
![]()
Stijgingspercentage van 175,3%quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verdomme was ik hier maar even rond gefietst
http://www.strava.com/activities/13630837
Gemiste kans
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Nu nog door Zuid-Limburg... Gemiste kans eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met bordjes en al...http://www.nederlandfiets(...)/ronde-van-nederland![]()
Moet je wel voortmaken daar staat binnenkort weer een hek omheen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:13 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Zeer tof idee! En dan echt over de randen of zo dicht mogelijk erlangs? En vaste land of eilanden ook?
![]()
![]()
![]()
Amai dat was leuk! Mooie omgeving hier. Fietste wel over een hoop 'snelwegen', dat was jammer. Hoop binnenkort wat meer over binnenweggetjes te fietsen. Passeerde zelfs wat kasseistrookjes, als ik me niet vergis. Was vergeten m'n Strava aan te zetten, dus heb geen report."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Zonder grappen zaten daar paar gemene klimmen, vooral dezequote:
http://www.strava.com/segments/1782492?filter=overall
Ik daag jullie uit mn KOM hier af te pakken trouwens.![]()
Ronde van Nederland he?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nu nog door Zuid-Limburg... Gemiste kans eigenlijk.![]()
![]()
Die is goed pittig ja!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zonder grappen zaten daar paar gemene klimmen, vooral deze
http://www.strava.com/segments/1782492?filter=overall
Ik daag jullie uit mn KOM hier af te pakken trouwens.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Begin en eindig in Limburg, en dan met die trainings kilometers nog even de AGR lussen doen. Pronbleem opgelost.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nu nog door Zuid-Limburg... Gemiste kans eigenlijk.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Er loopt er 1 door m'n achtertuinOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Beter is het de bierkoerierquote:
Zo'n lf routeOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
KOMmetjes halen dan!quote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
1300 km. In hoeveel dagen moet dat te doen zijn? Zaterdagochtend weg, elke dag 250 km? Je kan lekker toeren en rustig lunchen enzo. Dan moet je het in 5/6 dagen kunnen doen....
Elke dag 250 km? Zonder bagage dan neem ik aan? Lijkt e dat zo'n soort tocht leuker is als je het wat rustiger aan doet, zie je ook nog wat.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Omdat sukerbolle en weduwe joustra.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom dan wel door Friesland...![]()
Lijkt me wel wat veel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
1300 km. In hoeveel dagen moet dat te doen zijn? Zaterdagochtend weg, elke dag 250 km? Je kan lekker toeren en rustig lunchen enzo. Dan moet je het in 5/6 dagen kunnen doen....![]()
OK, als ik zo zat als een aap van de kruidenbitter en met dat meisje mag fietsen, zie ik Friesland ook wel zitten denk ik.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Vooor de rest is het meer een parkeerplaats die per ongeluk nog niet geasfalteerd is, qua interessant zijn.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Je weet dat je ook een fiets kunt selecteren in google maps? Dan hoef je waarschijnlijk geen trappen te nemen.quote:![]()
![]()
Ja en dat vind ik een kutfunctie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je weet dat je ook een fiets kunt selecteren in google maps? Dan hoef je waarschijnlijk geen trappen te nemen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Werkt toch hetzelfde als het wandelen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik een kutfunctie.![]()
JA en nee. Ik heb hem wel eens gebruikt en toen deed ie allemaal dingen automatisch. Het was het gewoon niet voor mij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Werkt toch hetzelfde als het wandelen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoiets.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
JA en nee. Ik heb hem wel eens gebruikt en toen deed ie allemaal dingen automatisch. Het was het gewoon niet voor mij.![]()
JA, esdoornlaan 3. Kom maar rellen als je wilt.quote:
Station WormerveerOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kom we gaan alles op pabo.nl onder rembours bestellen.
Grappig. Mijn straat heeft ook een doorn in de naam. Sleedoorn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
JA, esdoornlaan 3. Kom maar rellen als je wilt.
Station Wormerveer![]()
![]()
En een taaie gehaktstaaf.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:50 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik ga lekker naar Griekenland op vakantie, beetje aan de rand van het zwembad zitten met een koud wit wijntje.
[ afbeelding ]![]()
Goeie tetters weet je te vinden vandaag kaas. Nu nog wat bier en bitterballen en de vrijdagmiddag is compleet
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Jopen hoe kon het ook anders!Mijn foto's op Flickr!
Skala kallonis! Op lesbos. Erg zout 'binnenmeer'. Enorme sardientjes, recht van de BBQ. Koud wit wijntje erbij en een glaasje Ouzo toe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze hebben vast wel sardientjes. Ingelegd in zout en gefrituurd ofzo.![]()
Oksel is mijn grote voorbeeldquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Let eens op je gewicht joh, bolle. Of wil je ook een mintgroene fiets en allroundfit worden?![]()
Zo'n oltre zou ik absoluut niet vervelend vinden. Maar dan wel zo:
Zonder OAD-reizen reclam.![]()
Lelijke crankquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Oksel is mijn grote voorbeeld![]()
Zo'n oltre zou ik absoluut niet vervelend vinden. Maar dan wel zo:
[ afbeelding ]
Zonder OAD-reizen reclam.![]()
DA crank is mooi ja, maar ik vind het toch maar vreemd, shimanko op italiaanse fietsen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja minus SRM dan dus. Liever gewone DA-crank. Die vind ik wel bling.![]()
quote:Ben je mal! Chinees natuurlijk! Alibabianchiquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
DA crank is mooi ja, maar ik vind het toch maar vreemd, shimanko op italiaanse fietsen.![]()
Die bitterballen zijn puur goud. De roux is met jopenbier bereidt, evenals de mosterd.quote:
Soberso is eten in de kerk een waar feest. Bietsie prijzig alleen. Oh net ff gekeken, valt echt mee t.o.v. een tijd geleden. Toch maar weer es aanschuiven daar.![]()
Ik zit echt in de verkeerde business. Het contrast tussen deze meiden en mijn collega's is zo...onvoorstelbaar groot. Al is dat geen grote prestatie, met scheren en geen overwicht ben je al snel knapper dan de meeste IT'ersquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:56 schreef Gripper het volgende:
Goeie tetters weet je te vinden vandaag kaas. Nu nog wat bier en bitterballen en de vrijdagmiddag is compleet
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Als IT-er zou je misschien een site als www.goedkopepoolsekuthoeren.nl kunnen opzetten om die types van Kaas tegen te komen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zit echt in de verkeerde business. Het contrast tussen deze meiden en mijn collega's is zo...onvoorstelbaar groot. Al is dat geen grote prestatie, met scheren en geen overwicht ben je al snel knapper dan de meeste IT'ers![]()
Hey, ik ben een nette dichter, geen hormonaal overborrelend zuivelproduct. Dat soort sites mag ik van m'n vrouw niet naar kijken
Stijlvol! Ik zou daar sowieso aanschuivenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Als ik ooit een kroeg begin, noem ik m 'de dichtende opener'The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Bij mij op het werk komen regelmatig mooie dames over de vloer. Het gros helaas nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zit echt in de verkeerde business. Het contrast tussen deze meiden en mijn collega's is zo...onvoorstelbaar groot. Al is dat geen grote prestatie, met scheren en geen overwicht ben je al snel knapper dan de meeste IT'ers
Bij die koeriers had ik eerst ook altijd een bloedmooie collega.![]()
En dan huur je de fabuleuze kapitein in als openende dichter?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Als ik ooit een kroeg begin, noem ik m 'de dichtende opener'![]()
CF wordt dan echt zo'n stamgast die de hele dag aan de bar zit in een lange kakikleurige regenjas, te staren in een halfleeg glas bier, notitieblokje vol onleesbare krabbels naast m, en dan zo half over zn brilletje gluren naar meisjes in de kroeg die zich daar heel ongemakkelijk bij voelenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:26 schreef cafca het volgende:
[..]
En dan huur je de fabuleuze kapitein in als openende dichter?
Mijn foto's op Flickr!
Terwijl hij een pijp rookt!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Leg je dan tapijt in de wc-hokjes?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:40 schreef muzas het volgende:
Ik mijn kroeg wordt niet gerookt!
Pijpen daarentegen geen enkel probleem.
Dit kan je natuurlijk ook meegeven:
Mja, ik kan m nooit zo goed hard krijgen in een naar pies ruikend wc hokje in een kroeg hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Leg je dan tapijt in de wc-hokjes?
Dit kan je natuurlijk ook meegeven:
[ afbeelding ]
Als ze op dr rug op bed ligt met haar hoofd achterover in precies de juiste hoek daarentegen!
Mijn foto's op Flickr!
In deze hypothetische kroeg ruikt het toch niet naar pis joh! Hopelijk ruikt het naar de opslag van een whiskydestilleerderijquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mja, ik kan m nooit zo goed hard krijgen in een naar pies ruikend wc hokje in een kroeg hoor.
Als ze op dr rug op bed ligt met haar hoofd achterover in precies de juiste hoek daarentegen!
Nee naar verse wort. Wat je ook in de jopenkerk ruikt als ze aan het maischen zijn. HMMMMquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In deze hypothetische kroeg ruikt het toch niet naar pis joh! Hopelijk ruikt het naar de opslag van een whiskydestilleerderij![]()
![]()
Nee hoor, ik begin zo'n ouwe lul te worden dat ik m''n bril tegenwoordig afzet als ik lees, dus die meiden vallen me dan niet op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
CF wordt dan echt zo'n stamgast die de hele dag aan de bar zit in een lange kakikleurige regenjas, te staren in een halfleeg glas bier, notitieblokje vol onleesbare krabbels naast m, en dan zo half over zn brilletje gluren naar meisjes in de kroeg die zich daar heel ongemakkelijk bij voelen![]()
Ik zat wel eens een keer op vakantie met een scherp mes in de hand (ik snee net plakjes worst) in de femeenschappelijke keuken zonder bril(stuk dus bij reparateur) en liep er een meisje van zo rond de 18 langs die daar ook een huisje had. Die legde mijn ongefocusde blik (ik keek wel even op om te zien wie het was, maar zonder echte bedoeling er achter....) op als staren naar haar billen, terwijl ik met een mes hakbewegingen maakte. Of zoiets. In elk geval keek ze heel schichtig naar me om, en de rest van de vakantie zorgde ze ervoor dat ze nooit alleen met mij in de gemeenschappelijke keuken of tuin was...wat mevr Fabulous, die erbij was toen het gebeurde, heel erg grappig vond. Ik heb haar dan ook gedeeltelijk getrouwd omdat we dezelfde humor hebben.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Etappe 2 voor je: Kun je bij Okkie slapenquote:
Etappe 3 dan: Kun je bij mij slapen.
Voor etappe 4 moet je dan iemand in Zeeland vinden, en etappe 5 kun je dan naar huis.![]()
![]()
Ik denk dat ik maar ga sparen voor een powermeter.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag stukje op blog van dcrainmaker over powermeter voor minder dan 400 E trouwens![]()
![]()
Kan ie tijdens etappe 3 bij mij ff bijtanken!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Etappe 2 voor je: Kun je bij Okkie slapen
Etappe 3 dan: Kun je bij mij slapen.
Voor etappe 4 moet je dan iemand in Zeeland vinden, en etappe 5 kun je dan naar huis.![]()
Werkt met doorbuiging. Ben benieuwd hoe nauwkeurig het is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag stukje op blog van dcrainmaker over powermeter voor minder dan 400 E trouwensOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Werkt elke wattagemeter dan niet met iets van buiging?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Werkt met doorbuiging. Ben benieuwd hoe nauwkeurig het is.![]()
denk het wel. Geen idee. Punt is meer dat ze van ELKE crank het moment tegen buigen moeten weten. en met een pedaal of iets hoeft dat niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Werkt elke wattagemeter dan niet met iets van buiging?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Uit het artikel:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
denk het wel. Geen idee. Punt is meer dat ze van ELKE crank het moment tegen buigen moeten weten. en met een pedaal of iets hoeft dat niet.Zou dat ding niet een eigen strain gauge hebben in die sensor?quote:And on top of that it’s neither pedal nor crank-arm specific![]()
Het werkt met doorbuiging he? Je moet weten hoeveel een crank doorbuigt. Een shimanocrank duraaco 6800 (oid) zal minder doorbuigen dan de 2014 sora crank. En weer meer dan de SRAM red crank. En evenveel als de campa super record. Hoeveel elke crank doorbuigt weet je niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
Zou dat ding niet een eigen strain gauge hebben in die sensor?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rekstrookjesquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Werkt elke wattagemeter dan niet met iets van buiging?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Waarom durven ze dan te stellen dat hun product niet crank-specifiek is?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het werkt met doorbuiging he? Je moet weten hoeveel een crank doorbuigt. Een shimanocrank duraaco 6800 (oid) zal minder doorbuigen dan de 2014 sora crank. En weer meer dan de SRAM red crank. En evenveel als de campa super record. Hoeveel elke crank doorbuigt weet je niet.![]()
Omdat je 'm op elke crank kan monteren? Ik denk dat hun van elke crank een aantal testen om de weerstand tegen buigen vast te stellen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Waarom durven ze dan te stellen dat hun product niet crank-specifiek is?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zegmaar, je weet niet of de crank zo buigzaam is als een twijg of zo stug als een fries een volwassen eik.
De kracht kan je nog steeds meten met een rekstrookje (wat hun dus min of meer doen denk ik).Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ah op die manier niet-specifiek. Interpreteerde het anders.
Ik heb verder (klaarblijkelijk) echt geen flauw idee hoe wattagemeters werken. Wel interessant spul.![]()
Zo:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef muzas het volgende:
Ah op die manier niet-specifiek. Interpreteerde het anders.
Ik heb verder (klaarblijkelijk) echt geen flauw idee hoe wattagemeters werken. Wel interessant spul.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekstrookje
Door je kracht laat je het materiaal vervormen. De mate van vervorming meet je met een rekstrookje (oid) en zo weet je hoeveel kracht er uitgeoefend word. Eigenlijk hetzelfde als een momentsleutel.
Trainen met wattagemeter is voor beginners (nog) niet echt toegankelijk, Weinig literatuur aanwezig, en als er al literatuur aanwezig is, is dat vaak pittige Engelstalige wetenschappelijke literatuur. Ik denk dat dat met 10 jaar anders zal zijn. Het zal steeds goedkoper worden, en daarmee steeds interessanter voor de consument.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Ik denk dat op het moment dat dikke harige mooiweer toerderbeginnelingen met een SRM én Garmin 1000 gaan fietsen onze lieve kaas een beroerte krijgt.![]()
Mwa als jij interesse heb in een PM moet je er wel in verdiepen ja, maar er zijn wel Nederlandstalige boeken die goed toegankelijk zijn om te beginnen trainen met een PM, als je je echt wilt verdiepen moet je dat wel met de Engelse boeken doen of een personal trainer in de hand nemen die op basis van je gegevens jou aan stuurt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:02 schreef Loekoe het volgende:
Trainen met wattagemeter is voor beginners (nog) niet echt toegankelijk, Weinig literatuur aanwezig, en als er al literatuur aanwezig is, is dat vaak pittige Engelstalige wetenschappelijke literatuur. Ik denk dat dat met 10 jaar anders zal zijn. Het zal steeds goedkoper worden, en daarmee steeds interessanter voor de consument.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik snap wat je bedoelt en ik kan je niet uitleggen hoe het werkt, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld de stages powermeter (die je ook op iedere crank kan "plakken") niet minder nauwkeurig is dan de garmin pedaalmeter of bijvoorbeeld een powertap in je wielnaaf.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
Zegmaar, je weet niet of de crank zo buigzaam is als een twijg of zo stug als een fries een volwassen eik.
De kracht kan je nog steeds meten met een rekstrookje (wat hun dus min of meer doen denk ik).![]()
Nou dat valt wel mee hoor. De vooruitgang is niet te stuiten, ook niet door mij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:03 schreef muzas het volgende:
Ik denk dat op het moment dat dikke harige mooiweer toerderbeginnelingen met een SRM én Garmin 1000 gaan fietsen onze lieve kaas een beroerte krijgt.
Tis alleen dat trainen met een powermeter niet echt voor beginners is, meer voor gevorderde competitierenners. Ik geloof wel dat het verschil kan maken voor veel sporters, al zullen er ook zijn die zonder af kunnen.
Ergo; als beginner/recreant/clubrenner is het natuurlijk een beetje over the top op zo'n manier te gaan trainen. Voor een rondje in de polder heb je per definitie ook geen fiets nodig van 10K.
Als ik hier 1 iemand moest aanwijzen waarvan ik zou denken dattem wellcht profijt kan halen uit wattagetraining dan zou het Patty Pakhaas zijn, de rest kan imo meer progressie boeken op 't gebied van ervaring, stuurvaardigheid, tactisch intellect, etc. En dan heb ik het alleen over de jongens die hier competitite rijden want wat moet je daar als toerder nou mee.
[ Bericht 13% gewijzigd door kaasplankje op 08-08-2014 20:30:31 ]![]()
Maar niet als potentieel broodbeleg...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:47 schreef muzas het volgende:
Alsof je niet naar die sappige barely legal billetjes keekMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
De limitatie van de stages powermeter is dat deze niet op carbon cracks kan omdat de elastische deformatie van deze cracks niet lineair is met kracht die erop wordt gezet. Hoe ze dat bij Watteam hebben opgelost weet ik niet precies.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt en ik kan je niet uitleggen hoe het werkt, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld de stages powermeter (die je ook op iedere crank kan "plakken") niet minder nauwkeurig is dan de garmin pedaalmeter of bijvoorbeeld een powertap in je wielnaaf.![]()
Nou niet denk ik, tis imo net als een HF meter een indicatie. Ik denk dat je niet te precies aan die waardes moet tillen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
De limitatie van de stages powermeter is dat deze niet op carbon cracks kan omdat de elastische deformatie van deze cracks niet lineair is met kracht die erop wordt gezet. Hoe ze dat bij Watteam hebben opgelost weet ik niet precies.![]()
Patsen jong!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
wat moet je daar als toerder nou mee.
Kan je lekker bij de toerclub op je pinarello naast ruud rijden op zn krakkemikkige sensa en dan HAHAHA RIJ jij nou met een hartsslagklokkie!! PFFT HAHAAH AMATEUR.![]()
Dit, haha kijk die niet soigne kneus op z'n fiets die nog meer dan 8 kilo weegt. Maar dan leent hij even de powermeter van z'n buurman en blijkt hij toch 0.5 Watt meer te trappen dan meneer bierbuik op de 8k italiaan en dan kan iedereen eindelijk meneer bierbuik uitlachen. Ofzoiets.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Patsen jong!
Kan je lekker bij de toerclub op je pinarello naast ruud rijden op zn krakkemikkige sensa en dan HAHAHA RIJ jij nou met een hartsslagklokkie!! PFFT HAHAAH AMATEUR.![]()
Nee niks, precies zoals je zegt. Als je gewoon een hobbyrecreant bent heb je zeker wel iets aan een HF klokkie als je wat vooruitgang wil maken, maar wattagetraining lijkt mij veel te specifiek. Voor de meeste toeristen liggen er makkelijkere 'vooruitgangen' voor de hand. Welke je allemaal noemde.quote:
Zo'n garmin is al veel. Maar dat is nog enigszins speelgoed... Gps loggertje enzo.. Strava-social media.![]()
Die stages sensor wordt bij hun op de crank gelijmd waarna deze gekalibreerd wordt. Dat doe je dus niet zelf. Ben wel benieuwd hoe ze het nauwkeurig te maken, omdat je als koper alles zelf kan/moet installeren, misschien een of andere kalibratie proces met gewichtjes aan de crank ofzo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt en ik kan je niet uitleggen hoe het werkt, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld de stages powermeter (die je ook op iedere crank kan "plakken") niet minder nauwkeurig is dan de garmin pedaalmeter of bijvoorbeeld een powertap in je wielnaaf.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Toch denk ik dat er, zodra die dingen niet absurd duur meer zijn (dus idd rond de 4 meier), genoeg toerders zullen zijn die zo'n ding gaan kopen onder het mom van 'kijk mij eens'.
Dat heb je altijd, Hoeveel mensen in de dierentuin lopen met Top-range Canon 1Dmark6Turbo toestellen en dikke L-lenzen... Terwijl ze op standje auto een foto van hun frietbakje maken.![]()
Omdat ze van hun eigen cranks weten wat ie doorbuigt. Er is nu geloof ik een dura-ace, ultegra en sram rival crank he? Alles alleen Alu, want in carbon kun je niet betrouwbaar de rek meten. Ze weten van elk van hun drie eigen cranks wat de rek is en dus hoeveel power erop komt bij zoveel xx micrometer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Waarom durven ze dan te stellen dat hun product niet crank-specifiek is?
Dat is alleen de linkercrank. 100% - meetwaarde linkercrank is wat er overblijft voor de rechtercrank. En dan heb je je vermogen en links en rechts apart van elkaar.Mijn foto's op Flickr!
Hahaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:41 schreef muzas het volgende:
Dat heb je altijd, Hoeveel mensen in de dierentuin lopen met Top-range Canon 1Dmark6Turbo toestellen en dikke L-lenzen... Terwijl ze op standje auto een foto van hun frietbakje maken.![]()
![]()
Wat een gezeik, dat geldt toch voor elke tak van sport en/of voortbewegen. Zie je een Ferrari dan is het toch ook 10 tegen 1 een gast die te oud is en niet kan rijden. Op de roeivereniging zijn het ook de oude dikken met geld die een mooi privé skiffje in de loods hangen.
Laat ze lekker dokken om de techniek verder te krijgen.![]()
Dat heb ik in iets andere bewoordingen al een paar keer gehoord, maar andersom, als je top op 300 ligt dan wordt het toch lastig. Bij roeien zie je steeds meer dat wordt geselecteerd op (aanleg voor) puur vermogen. Techniek om de boot vooruit te krijgen leer je makkelijker. Hoop dat dat op de fiets nog wat genuanceerder ligt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja idd, en dan nog, je kan als renner 400 Watt trappen voor een half uur maar daar win je nog geen koers mee.![]()
Een PM is dan ook niet bedoeld om te zien hoeveel watt je een half uur kunt trappen, maar om gericht te kunnen trainen. Gerichter dan op HF. HF geeft de reactie van het lichaam weer op wat je doet, maar een PM geeft aan WAT je doet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja idd, en dan nog, je kan als renner 400 Watt trappen voor een half uur maar daar win je nog geen koers mee.
Stel je moet een interval training doen met 2 minuten op hartslag 185 en 250 watt. Zonder powermeter ben je dan eerst 30min bezig om je hartslag van 140 naar 185 te krijgen. Dat wil je zo snel mogelijk doen dus in die periode trap je boven de 250 watt (bijv 300 watt). Zodra je hartslag op 185 zit wil je dat hij niet doorslaat naar 190 dus hou je ongemerkt weer beetje in = 225 watt.
Wanneer je nu een PM hebt, begin je vanaf seconde 1 gelijk 250 watt te trappen en hou je 2 minuten vol. Hierdoor train je dus een stuk efficiënter. Daarbij komt dat het hart de slechte eigenschap heeft door vermoeidheid of warmte langzamer of sneller te kloppen dan normaal. Dit kan je uitsluiten door met een PM te trainen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Een PM heeft alleen nut als je regelmatig (3-4x per jaar) een inspanningstest doet om je zones vast te stellen. Een hartslagzone veranderd niet zoveel, maar door beter getraindheid ga je in je zones wel meer vermogen trappen. Dus die moeten regelmatig opnieuw vastgesteld worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee hoor. De vooruitgang is niet te stuiten, ook niet door mij.
Tis alleen dat trainen met een powermeter niet echt voor beginners is, meer voor gevorderde competitierenners. Ik geloof wel dat het verschil kan maken voor veel sporters, al zullen er ook zijn die zonder af kunnen.
Ergo; als beginner/recreant/clubrenner is het natuurlijk een beetje over the top op zo'n manier te gaan trainen. Voor een rondje in de polder heb je per definitie ook geen fiets nodig van 10K.
Als ik hier 1 iemand moest aanwijzen waarvan ik zou denken dattem wellcht profijt kan halen uit wattagetraining dan zou het Patty Pakhaas zijn, de rest kan imo meer progressie boeken op 't gebied van ervaring, stuurvaardigheid, tactisch intellect, etc. En dan heb ik het alleen over de jongens die hier competitite rijden want wat moet je daar als toerder nou mee.
Daarbij vind ik de kosten nu nog erg hoog en ik kan nu nog genoeg progressie boeken met gericht trainen op hartslag meter en schema's zoals ik nu doe.
Sowieso ben ik van mening dat een PM totaal geen nut heeft voor iemand die het al niet eens kan opbrengen om op hartslag d.m.v. een trainingschema te trainen. Dan is het weggegooid geld.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waar is hier de discipline? Het lijkt hier sinds Muzas op de apenrots zit alleen nog maar over bier te gaan.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hallo, ik kom hier even uit de kast als bijziende messefetisjist die jonge vrouwen overal op de wereld angst aanjaagt, en jij zeurt over bier?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef Patroon het volgende:
Waar is hier de discipline? Het lijkt hier sinds Muzas op de apenrots zit alleen nog maar over bier te gaan.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Jij en ik zouden er waarschijnlijk ook nog veel uit kunnen halen. Alleen heb ik al geen zin om überhaupt schema's te trainen, ik doe gewoon waar ik zin in hebquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik hier 1 iemand moest aanwijzen waarvan ik zou denken dattem wellcht profijt kan halen uit wattagetraining dan zou het Patty Pakhaas zijn,
In principe zou trouwens iedereen er baat bij hebben, want je effectiviteit van trainingen verhoogt er enorm van.![]()
Dattem. Iedereen die van "doet maar wat" naar "schema" gaat maakt al progressie, ongeacht of die schema's goed zijn, mits voldoende rust ingebouwd. Van schema naar schema met hartslag ook weer een stap en van hartslag naar PM ook een stap. Maar zoals ik zeg, je hebt niks aan een PM als je alleen kijkt hoeveel vermogen je trapt en verder niet op schema's enzo traint. Als nu op HF trainen al teveel gevraagd is, moet je er niet aan willen beginnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij en ik zouden er waarschijnlijk ook nog veel uit kunnen halen. Alleen heb ik al geen zin om überhaupt schema's te trainen, ik doe gewoon waar ik zin in heb
In principe zou trouwens iedereen er baat bij hebben, want je effectiviteit van trainingen verhoogt er enorm van.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Scherp...quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ben sinds kort (anderhalve maand oid) begonnen met fietsen in van die duurtraining zones. Was wel serieus lastig in het begin omdat ik altijd gewoon hartslag op 160 deed en (stuk)gaan. Voelt gewoon alsof je veel te langzaam gaat. Al komt er redelijk rap meer snelheid in merk ikquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Patroon het volgende:
Sowieso ben ik van mening dat een PM totaal geen nut heeft voor iemand die het al niet eens kan opbrengen om op hartslag d.m.v. een trainingschema te trainen. Dan is het weggegooid geld.![]()
![]()
Ik ben net gaan trainen met 6 zones ipv de standaard D1 D2 etc. Rustige duur doe ik nu rond 130 ipv 145. Scheelt qua snelheid niet zoveel, maar blijkbaar heb ik mijn duur altijd net wat met te hoge hf gedaan. Iemand legde mij uit dat bij rustige duur, je lichaam allemaal extra adertjes in de spieren maakt. Daardoor hoeft je hart steeds minder hard te pompen om je spieren gevuld te krijgen met bloed. Daardoor wordt je basis groter en kan je steeds harder trappen op lage hf. Herstel is sneller en minder snel terugval bij inactiviteit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ben sinds kort (anderhalve maand oid) begonnen met fietsen in van die duurtraining zones. Was wel serieus lastig in het begin omdat ik altijd gewoon hartslag op 160 deed en (stuk)gaan. Voelt gewoon alsof je veel te langzaam gaat. Al komt er redelijk rap meer snelheid in merk ik
Voelt nu voor mij ook dat ik niks doe, omdat dit normaal herstel zone was, maar komt wel goed. Ik had ook steeds meer moeite om de oude D2 te rijden omdat ik dan steeds 35+ moest rijden en het niet voelde als een stevige duur, wat D2 wel hoort te zijn. Nu is D2 voor mij 141-154 ipv 160-178
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 08-08-2014 22:54:02 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat zie je aan bijvoorbeeld een van de dames van de Nederlandse Olympische ploeg. Zat eerst in Jong Oranje bij schaatsen, stopte daar, ging roeien en gelijk binnen een paar jaar Olympiër.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat heb ik in iets andere bewoordingen al een paar keer gehoord, maar andersom, als je top op 300 ligt dan wordt het toch lastig. Bij roeien zie je steeds meer dat wordt geselecteerd op (aanleg voor) puur vermogen. Techniek om de boot vooruit te krijgen leer je makkelijker. Hoop dat dat op de fiets nog wat genuanceerder ligt.![]()
Ik moet trouwens morgen naar Friesland, dat kan toch zonder visum tegenwoordig? De danser en ik gaan even genieten bij Into the Grave. Megadeath!![]()
![]()
Ben ik ff een blokje om, hebben jullie gvd weer een heel topic vol gekalkt![]()
Ik heb vandaag een rondje IJsselmeer gedaan.
Bij 2 collega's langs geweest, eerst in Wognum voor een lekker glas fris en een plak cake.
Daarna in Tjerkgaast voor wat glazen sap en brood met ei en met Nutella (die waren hard nodig).
Bijna de hele fucking dag wind tegen gehad, behalve het stuk langs de dijk richting Lelystad.
Keesfietst fietst zoveel in NH dat ze wegen naar hem vernoemen;
De Afsluitdijk was erg gaaf om te fietsen, ondanks de harde wind tegen.
Friesland heeft kut fietspaden, wel mooie huizen.
Noordoostpolder is zo fucking saai dat ik rechtsaf een sloot in wilde rijden.
Bij Lelystad helemaal zeiknat geregend, dus de laatste 70km waren niet echt aangenaam.
10km voor het einde dacht ik, ik voel me eigenlijk best nog ok.
4km voor het einde had ik het helemaal gehad.
Wel een lekker dagje gehad
http://www.strava.com/activities/177377650
Ow ja, m'n kont is gaar en voelt als een rauwe biefstuk.
Nu wil ik maffen.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Als ik een powermeter zou willen hebben, dan is dat omdat ik verzet ben op statistiekjes en niet omdat ik een betere fietser wil worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee hoor. De vooruitgang is niet te stuiten, ook niet door mij.
Als ik hier 1 iemand moest aanwijzen waarvan ik zou denken dattem wellcht profijt kan halen uit wattagetraining dan zou het Patty Pakhaas zijn, de rest kan imo meer progressie boeken op 't gebied van ervaring, stuurvaardigheid, tactisch intellect, etc. En dan heb ik het alleen over de jongens die hier competitite rijden want wat moet je daar als toerder nou mee.![]()
Oke en dan kan kijk je na de training naar je grafiekje en zie je oh, ik heb nu 200 watt getrapt met een hartslag van 180. Interessant, en nu?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als ik een powermeter zou willen hebben, dan is dat omdat ik verzet ben op statistiekjes en niet omdat ik een betere fietser wil worden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Leeuwarden is geen Fryslan! Pas op dat de Oldehove niet omflikkert!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik moet trouwens morgen naar Friesland, dat kan toch zonder visum tegenwoordig? De danser en ik gaan even genieten bij Into the Grave. Megadeath!![]()
![]()
![]()
Ik kan ook niet met schema's trainen. Niets zo leuk als in de winter 3 uur lang met je hartslag skyhigh door de bossen raggen.
En ik kom het halve amateur en elitepeloton uit Grunn en Drenthe vaak tegen, dus zo slecht zal het niet zijn![]()
![]()
Wat een afstandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef forty-two het volgende:
Bij 2 collega's langs geweest, eerst in Wognum voor een lekker glas fris en een plak cake.
Daarna in Tjerkgaast voor wat glazen sap en brood met ei en met Nutella (die waren hard nodig).
Bijna de hele fucking dag wind tegen gehad, behalve het stuk langs de dijk richting Lelystad.
[ afbeelding ]
Bij Lelystad helemaal zeiknat geregend, dus de laatste 70km waren niet echt aangenaam.
Nu wil ik maffen.![]()
![]()
Dat klinkt wel interessant. Doe nu D1 rond de 140-145. Zal eens proberen om wat aan de lagere kant van de zone te fietsen. En 160-178 is ook wel vrij hoog voor D2quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben net gaan trainen met 6 zones ipv de standaard D1 D2 etc. Rustige duur doe ik nu rond 130 ipv 145. Scheelt qua snelheid niet zoveel, maar blijkbaar heb ik mijn duur altijd net wat met te hoge hf gedaan. Iemand legde mij uit dat bij rustige duur, je lichaam allemaal extra adertjes in de spieren maakt. Daardoor hoeft je hart steeds minder hard te pompen om je spieren gevuld te krijgen met bloed. Daardoor wordt je basis groter en kan je steeds harder trappen op lage hf. Herstel is sneller en minder snel terugval bij inactiviteit.
Voelt nu voor mij ook dat ik niks doe, omdat dit normaal herstel zone was, maar komt wel goed. Ik had ook steeds meer moeite om de oude D2 te rijden omdat ik dan steeds 35+ moest rijden en het niet voelde als een stevige duur, wat D2 wel hoort te zijn. Nu is D2 voor mij 141-154 ipv 160-178![]()
![]()
Hee, ik moet er dwars door heen rijden, er zijn geen wolven nog gesignaleerd, toch? En het inderdaad naast de Oldenhove...toen ik 18 was hen ik trouwens een jaar in Leeuwarden gewoond. Dus het is bekende grond. Indertijd was de homotent de enige kroeg die tot 5 uur open was, mijn ervaringen daar heb ik verwerkt in het personage C_F...verrassend, toch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leeuwarden is geen Fryslan! Pas op dat de Oldehove niet omflikkert!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Forty-two denkt: die dekselse ddx zit even in Frankrijk, ik pik z'n plekje op de apenrots in!
Puike afstand
Mijn foto's op Flickr!
Ze hebben je huis een aardig eind omhoog gekrikt vandaag.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef forty-two het volgende:
Mooie afstand. Morgen Nedereindseberg?ik waarschijnlijk niet, moet een nieuwe laptop gaan kopen want die is overleden
En dan zondag of maandag naar de Jura
en Alette heeft gelijk
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 23:24:50 ]![]()
Heldquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hee, ik moet er dwars door heen rijden, er zijn geen wolven nog gesignaleerd, toch? En het inderdaad naast de Oldenhove...toen ik 18 was hen ik trouwens een jaar in Leeuwarden gewoond. Dus het is bekende grond. Indertijd was de homotent de enige kroeg die tot 5 uur open was, mijn ervaringen daar heb ik verwerkt in het personage C_F...verrassend, toch?
Nee hoor, valt best mee! M'n oud huisgenootje gaat d'r ook heen om verslag te maken. Vorig jaar was ze d'r ook. Scheen best leuk te zijn!![]()
De meesten trainen ook bedroevend slecht. Het is dat ze hard rijden omdat de meesten al jaren koersen. Uiteindelijk ga je dan hard genoeg, maar das logisch na 10jaarquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Tommeke het volgende:
Ik kan ook niet met schema's trainen. Niets zo leuk als in de winter 3 uur lang met je hartslag skyhigh door de bossen raggen.
En ik kom het halve amateur en elitepeloton uit Grunn en Drenthe vaak tegen, dus zo slecht zal het niet zijn
't is ook hobby. Plezier staat voorop, en dat hoeft niet per se te betekenen dat het resultaat het belangrijkste is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
De meesten trainen ook bedroevend slecht. Het is dat ze hard rijden omdat de meesten al jaren koersen. Uiteindelijk ga je dan hard genoeg, maar das logisch na 10jaar![]()
Metal heeft een slechte naam, maar ik ben banger voor vechtpartijen bij een Frans Bauer kermis show, dan in de metal-community. We zijn eigelijk best liev.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Held
Nee hoor, valt best mee! M'n oud huisgenootje gaat d'r ook heen om verslag te maken. Vorig jaar was ze d'r ook. Scheen best leuk te zijn!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Tuurlijk, dat zeg ik ook altijd. Maar roepen dat een elite dat ook doet dus goed is gaat niet op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is ook hobby. Plezier staat voorop, en dat hoeft niet per se te betekenen dat het resultaat het belangrijkste is.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Standaard is D2 85-95% van mlss. Dus klopt die 178 aardig. Maar zoals ik de zones nu heb voelt beter.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat klinkt wel interessant. Doe nu D1 rond de 140-145. Zal eens proberen om wat aan de lagere kant van de zone te fietsen. En 160-178 is ook wel vrij hoog voor D2Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Je kan ook gewoon proberen niet in de bovenkant van je hartslagzones te fietsen, maar juist in het midden. :-)"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Dat hangt er dus maar net vanaf hoe je het bekijkt. Uiteindelijk is het namelijk (denk ik) wel degelijk beter om op zo'n manier te trainen/fietsen dat je het leuk blijft vinden, dan op een zo efficient mogelijke manier te trainen en er na 2 seizoenen mee te kappen. Dus dan doen diegenen die al 10 (of 20 of meer) jaar fietsen wel degelijk iets goed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat zeg ik ook altijd. Maar roepen dat een elite dat ook doet dus goed is gaat niet op.
en eerlijk gezegd roep je niet altijd dat het vooral leuk moet blijven, maar roep je vooral veel over hartslagzones en trainingsschema's![]()
Jaa, bitchfight! Ik pak de popcorn!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:36 schreef Wombcat het volgende:
en eerlijk gezegd roep je niet altijd dat het vooral leuk moet blijven, maar roep je vooral veel over hartslagzones en trainingsschema'sMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik kan zo een lijst maken van renners die regelmatig veldtoertochtjes doen en meer koersen hebben gewonnen dan Patroon in hun eerste drie jaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
De meesten trainen ook bedroevend slecht. Het is dat ze hard rijden omdat de meesten al jaren koersen. Uiteindelijk ga je dan hard genoeg, maar das logisch na 10jaar
Verder zullen een Marc de Maar en Martijn Keizer ook wel weten wat ze doen. Hoewel ik dat bij de laatste met alles wat hij doet betwijfel![]()
![]()
Dat is flauw. Die mensen hadden vermoed ik meer koersen gewonnen als ze wel efficiënt hadden getraind.. Je moet wel vergelijken, anders heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan zo een lijst maken van renners die regelmatig veldtoertochtjes doen en meer koersen hebben gewonnen dan Patroon in hun eerste drie jaar.
Verder zullen een Marc de Maar en Martijn Keizer ook wel weten wat ze doen. Hoewel ik dat bij de laatste met alles wat hij doet betwijfel"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Ja een lijst maken met renners met meer talent dan ik is niet zo moeilijk. Mare feit blijft dat ik schat 80% van de renners op wedstrijd niveau maar wat doet qua training. Dat is het enige wat ik wil zeggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan zo een lijst maken van renners die regelmatig veldtoertochtjes doen en meer koersen hebben gewonnen dan Patroon in hun eerste drie jaar.
Verder zullen een Marc de Maar en Martijn Keizer ook wel weten wat ze doen. Hoewel ik dat bij de laatste met alles wat hij doet betwijfel
Ik zal slapen. Morgen koers in Sneek. Ben benieuwd. Vriendin is ziek en volgens mij heb ik wat overgenomen, maar zet niet echt door.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat weet ik niet. Het is niet dat men alleen maar op de crosser rijdt, maar regelmatig zo'n veldtoertocht rijden is echt een goede (duur)training.
Het is guur, koud, nat of er ligt sneeuw. Dan is in het bos fietsen veel fijner. En je houdt een beetje variatie. Dus een goed onderdeel van je trainings.![]()
Dit is gewoon de beste training natuurlijk
Gewoon lekker happen
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 23:51:38 ]![]()
Dat je het leuk moet vinden staat voorop. Dat is zo obvious dat ik het niet keer op keer hoef te herhalen. Krijg wel altijd een beetje jeuk bij die opmerking. Net of trainen op hf en "leuk" niet samen gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hangt er dus maar net vanaf hoe je het bekijkt. Uiteindelijk is het namelijk (denk ik) wel degelijk beter om op zo'n manier te trainen/fietsen dat je het leuk blijft vinden, dan op een zo efficient mogelijke manier te trainen en er na 2 seizoenen mee te kappen. Dus dan doen diegenen die al 10 (of 20 of meer) jaar fietsen wel degelijk iets goed.
en eerlijk gezegd roep je niet altijd dat het vooral leuk moet blijven, maar roep je vooral veel over hartslagzones en trainingsschema's
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 08-08-2014 23:57:36 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja zo'n training is ook zeker niet slecht denk ik hoor. Mooie afwisseling naast duur en leuk om eens wat anders te doen. Maar ik vind het niet leuk, dus ga liever in de kou op de weg, want ik doe wat ik leuk vind.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:49 schreef Tommeke het volgende:
Dat weet ik niet. Het is niet dat men alleen maar op de crosser rijdt, maar regelmatig zo'n veldtoertocht rijden is echt een goede (duur)training.
Het is guur, koud, nat of er ligt sneeuw. Dan is in het bos fietsen veel fijner. En je houdt een beetje variatie. Dus een goed onderdeel van je trainings.
Ik had dus toch nog een paar minuten moeten wachten met mijn vorige post, want hij kwam nog wel
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 23:55:38 ]![]()
Baas! Mooi gedaan hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef forty-two het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wil ik maffen.
De Oom Keesweg is me wel bekend, ergens vlak voor Den Oever zo'n zijweg langs het IJsselmeer. Dank voor de foto![]()
![]()
Absoluut...als je ex-huisgenootje een grote man in een Ramstein shirt ziet, met een walgelijk afgetrainde knul van 15 die op hem lijkt, mag ze even zwaaien. C_F en Zoon zijn dan in da House. Ik ben trots dat hij zo afgetrained is, heeft 10000 maal meer disipline dan ik...durf me alleen niet meer in zwemkleding naast hem te vertonen. Te confronterend.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:50 schreef Tommeke het volgende:
Rustig aan schatje en zet 'm op morgen!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Sa is 't mar krekt en net oars!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zo'n training is ook zeker niet slecht denk ik hoor. Mooie afwisseling naast duur en leuk om eens wat anders te doen. Maar ik vind het niet leuk, dus ga liever in de kou op de weg, want ik doe wat ik leuk vind.![]()
Haha zal het doorgevenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Absoluut...als je ex-huisgenootje een grote man in een Ramstein shirt ziet, met een walgelijk afgetrainde knul van 15 die op hem lijkt, mag ze even zwaaien. C_F en Zoon zijn dan in da House. Ik ben trots dat hij zo afgetrained is, heeft 10000 maal meer disipline dan ik...durf me alleen niet meer in zwemkleding naast hem te vertonen. Te confronterend.![]()
![]()
Sinds gisteren in het bezit van een gloednieuwe Scott Speedster 20! Straks mijn eerste rondje maken en voor 14 september staat de TKP Toertocht op de planning. Zal proberen hier regelmatig ook wat te posten.Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.![]()
Meeposten mag pas na een foto van je fiets
Leuk, veel plezier.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:42 schreef Strooper het volgende:
Sinds gisteren in het bezit van een gloednieuwe Scott Speedster 20! Straks mijn eerste rondje maken en voor 14 september staat de TKP Toertocht op de planning. Zal proberen hier regelmatig ook wat te posten.
@kano, van je zusje toch?![]()
het is toch ook vast prik dat ik op vrijdag me een stuk in de kraag drink en de volgende dag loop te mauwen erover?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef Patroon het volgende:
Waar is hier de discipline? Het lijkt hier sinds Muzas op de apenrots zit alleen nog maar over bier te gaan.
Haha, en het staat er meteen.quote:
Ik zou bidonhouders monteren en je pedalen zijn echt oerlelijk. Maar verder een mooie fiets! Veel plezier!
En als je vragen hebt horen we het wel. Luister vooral niet te veel naar al dat geouwehoer over hartslagzones in 't begin.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ziet er uit als een prima bak. Alleen nog ff zsm een setje klikpedalen scoren. Dat fietst echt fijn en zijn imho onmisbaar op een racefiets.quote:![]()
Dit was uiteraard nog bij de fietsenzaak voordat de bidonhouders en de klikpedalen gemonteerd warenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Haha, en het staat er meteen.
Ik zou bidonhouders monteren en je pedalen zijn echt oerlelijk. Maar verder een mooie fiets! Veel plezier!
En als je vragen hebt horen we het wel. Luister vooral niet te veel naar al dat geouwehoer over hartslagzones in 't begin.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.![]()
Ben blij dat je naar ons luistert voordat we iets gezegd hebben. Zit je al op strava?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, heb me zojuist aangemeld bij het Fok-clubje.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ben blij dat je naar ons luistert voordat we iets gezegd hebben. Zit je al op strava?Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.![]()
Nu staat je niets in de weg om een wielergod te worden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zo lekker fietsen... heerlijk weer hier in Utrecht.American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.![]()
Ah, je bent zo'n zunnige Groninger. bij welke FM heb je die fiets gekocht? Toch niet die met een B begint?
er was trouwens ook net een andere groninger die zich hier had aangemeld. Misschien kan je samen fietsen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vandaag maar weer even naar de FM om te kijken of ze dat getik nu wel kunnen oplossen.
Wilde vanmorgen om 07:00 nog kitesurfen, maar ging 02:30 naar bed dus had daar niet de discipline voor![]()
![]()
Bij Belga in Harkstede inderdaad.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ah, je bent zo'n zunnige Groninger. bij welke FM heb je die fiets gekocht? Toch niet die met een B begint?Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.![]()
Toch niet door zo'n hipster jongen met van dat lange studentenhaar?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Welkomquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:42 schreef Strooper het volgende:
Sinds gisteren in het bezit van een gloednieuwe Scott Speedster 20! Straks mijn eerste rondje maken en voor 14 september staat de TKP Toertocht op de planning. Zal proberen hier regelmatig ook wat te posten.Welke afstand? 150?
![]()
Nee, die was in geen velden of wegen te bekennen. Werd geholpen door de eigenaar (Bert) zelf.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
Toch niet door zo'n hipster student met van dat lange studentenhaar?
[ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 09-08-2014 10:54:48 ]Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.![]()
Daar ga ik de komende weken achterkomen.quote:Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.![]()
Dan wassie zeker koersenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:49 schreef Strooper het volgende:
[..]
Nee, die was in geen velden of wegen te bekennen. Werd geholpen door de eigenaar (Bert) zelf.
Is dat niet die wedstrijd waar je stukken onverhard rijdt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja haha. Fijn! En de Veldslag om Norg.![]()
Zo te zien niet zo heel veel gemist, met al dat gekeuvel over 'trainen leuk vinden VS trainen op HF'. Heel de week vrijwel alleen maar in bed gelegen en dus niet kunnen rijden. Heb blijkbaar het prikkelbaar darm syndroom, althans daar lijkt het nu op, en dat levert extreme buikpijn, moeheid en lusteloosheid op.
Die extreme buikpijnen enzo heb ik wel vaker eigenlijk, om de minimaal 3 maanden, maar wisselt heel erg qua frequentie en intensiteit. Al een paar keer voor bij de dokter geweest, maar die gooide het steeds op stress of andere randfactoren. Nu maar eens wat feller dat gesprek in gegaan om meer testen af te dwingen![]()
Oh das mooi kut. Vriend van me had dat ook en die kon net zo goed op de pot blijven zittenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Strava?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:36 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Zo lekker fietsen... heerlijk weer hier in Utrecht.![]()
Mooi rondje hoor! Je bent in Lemmer langs m'n huis gereden, had je eventueel wel mogen bijtanken hoor!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef forty-two het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wil ik maffen.![]()
![]()
Bij mij is het net andersom.. Heb de pot - voor vandaag - al 5 dagen niet gezienquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
Oh das mooi kut. Vriend van me had dat ook en die kon net zo goed op de pot blijven zitten
Als ik eens zo`n "aanval" heb, lijkt het wel alsof m`n hele spijsvertering terug naar de 1e versnelling gaat, danwel stil komt te liggen.
Anyhow, Strooper heeft een mooie fiets aangeschaft!Daar ga je veel plezier van hebben denk ik zo!
![]()
Jou verder ook niet gemist, vooral dat gekeuvel over prikkelbare darmpjes en moeheid niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:25 schreef Levitas het volgende:
Zo te zien niet zo heel veel gemist, met al dat gekeuvel over 'trainen leuk vinden VS trainen op HF'. Heel de week vrijwel alleen maar in bed gelegen en dus niet kunnen rijden. Heb blijkbaar het prikkelbaar darm syndroom, althans daar lijkt het nu op, en dat levert extreme buikpijn, moeheid en lusteloosheid op.
Die extreme buikpijnen enzo heb ik wel vaker eigenlijk, om de minimaal 3 maanden, maar wisselt heel erg qua frequentie en intensiteit. Al een paar keer voor bij de dokter geweest, maar die gooide het steeds op stress of andere randfactoren. Nu maar eens wat feller dat gesprek in gegaan om meer testen af te dwingen
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef forty-two het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wil ik maffen.RES
PECT
![]()
![]()
Ik heb een groot probleem met mijn castellishirts, inclusief mijn gabba....
Ze zitten veel te ruim
Ff wat vaker met Muzas meegaan naar de kroeg. Zit het zo weer als gegoten!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ze zitten veel te ruimMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Mooi rondje. Klasse!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef forty-two het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wil ik maffen.![]()
![]()
Welke maat? XXL zit bij mij nog te krap, dat spul is volgens gemaakt voor Biafranen of zo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ze zitten veel te ruim![]()
Ik heb zojuist de fok club gejoined... helaas klopt mijn gemiddelde snelheid niet helemaal omdat ik nog op GPS rij, ik heb vandaag mijn cadence/snelheidsmeter binnen gekregen ff snel er op zetten.quote:American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.![]()
Lekker man. Kapsalonnetje er achteraan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ff wat vaker met Muzas meegaan naar de kroeg. Zit het zo weer als gegoten!![]()
Wat is jouw favoriete kroeg dan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Welke maat? XXL zit bij mij nog te krap, dat spul is volgens gemaakt voor Biafranen of zo.![]()
Hahaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:19 schreef Gripper het volgende:
Forty-two denkt: die dekselse ddx zit even in Frankrijk, ik pik z'n plekje op de apenrots in!
Puike afstandnee hoor dit is voorlopig de laatste keer
ik zei gisteren avond dat doe ik nooit meer, tot frau 42 (dat mag ik wel zeggen nu we gaan trouwen
) zei dat mag je nooit meer doen... Dan gaat het toch weer kriebelen
Ik moet wel zeggen dat ik hernieuwd respect heb voor de mensen zoals ddx en de 400km rijders die deze afstanden doen, het is toch iets heel anders dan ff 150km rijden. En Patroon je hebt helemaal gelijk, die toerders en randoneurs zijn allemaal gekHehe directieoverleg in Frieslandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hebben je huis een aardig eind omhoog gekrikt vandaag.
Mooie afstand. Morgen Nedereindseberg?ik waarschijnlijk niet, moet een nieuwe laptop gaan kopen want die is overleden
En dan zondag of maandag naar de Jura
en Alette heeft gelijk![]()
De Berg sla ik ff over, ik heb aan frau 42 beloofd dat ik verder ff niets doe dit weekend
Bovendien is m'n lieve Cervélo niet helemaal soigné meer, die heeft een grondige beurt nodig.Hehe graag gedaanquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:00 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Baas! Mooi gedaan hoor.
De Oom Keesweg is me wel bekend, ergens vlak voor Den Oever zo'n zijweg langs het IJsselmeer. Dank voor de fotoHet is eigenlijk net na Wieringerwerf, voor je de A7 oversteekt. Ik vond het iig wel een foto waard
Hehe, thxquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:59 schreef Zornar het volgende:
[..]
Mooi rondje hoor! Je bent in Lemmer langs m'n huis gereden, had je eventueel wel mogen bijtanken hoor!als ik dat geweten had
maar gelukkig was ik behoorlijk bijgetankt in Tjerkgaast
Ik was daarna wel in de modus om zo rap mogelijk naar huis te rijden.
Eigenlijk ben ik verder op die route weinig gelegenheden tegengekomen om wat in te slaan, vanaf NH is het toch behoorlijk leeg als je het met de randstad vergelijkt.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ja die is morgen. Vandaag is de offroad toertochtversie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:16 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Is dat niet die wedstrijd waar je stukken onverhard rijdt?![]()
Knappe rit hoor. Ze zijn idd gek. Ik kan genieten van ritten van 4-5u maar om nou elke keer 8+ uren te fietsen zie ik de lol niet van in, dan ga ik me vervelen.. (heb er de tijd ook niet voor).quote:
Wat vind je dan kut aan de fietspaden in Friesland? Voor mijn gevoel doen ze niet onder dan die rond Utrecht. Moet wel zeggen dat ik hier vrij weinig op fietspaden rij, omdat je bij de meeste kleine wegen gewoon op de weg kan rijden zoals in Frankrijk, dat vind ik ook een stuk fijner fietsen dan een fietspad.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Inderdaad 4-5 uur zijn ritten die beter behapbaar zijn. Tegelijk vond ik het wel leuk om te ervaren hoe het is om 's ochtends op de fiets te stappen en gewoon maar te rijden. Maar het gaat zeker geen vaste prik worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Knappe rit hoor. Ze zijn idd gek. Ik kan genieten van ritten van 4-5u maar om nou elke keer 8+ uren te fietsen zie ik de lol niet van in, dan ga ik me vervelen.. (heb er de tijd ook niet voor).
Wat vind je dan kut aan de fietspaden in Friesland? Voor mijn gevoel doen ze niet onder dan die rond Utrecht. Moet wel zeggen dat ik hier vrij weinig op fietspaden rij, omdat je bij de meeste kleine wegen gewoon op de weg kan rijden zoals in Frankrijk, dat vind ik ook een stuk fijner fietsen dan een fietspad.
Ik overdrijf een beetje over die fietspaden, bij Parrega moest ik een pad nemen waarvan ik dacht dat het in een weiland eindigde. Dus reed ik verder en kwam ik er al snel achter (dankzij een inwoonster van Hielsum) dat alles daar doodloopt. Vervolgens weer teruggereden naar dat ene pad met de gedachte, dan loop ik wel. De 2e keer ontdekte ik een 90cm breed betonnen fietspad door de weilanden liep. Daar kwam ik een paar tegenliggers tegen, ik ging netjes het gras in. In m'n poging weer het fietspad op te wippen bleef ik haken met m'n wiel en ging ik bijna op m'n bek (gelukkig kom ik makkelijk uit m'n pedalen). Na 160km met de wind in je bakkes heb je dan wel ff een baal momentje
Trouwens toen ik Friesland inreed kwam me een wielrenner tegemoet die sprekend op jou leek, maar het gaat misschien te ver om te zeggen dat alle Friezen op elkaar lijken
[ Bericht 3% gewijzigd door forty-two op 09-08-2014 13:32:24 ]Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ik heb net een rollenband opgehaald in Zwanenburg en ben meteen maar ff bij de vos wezen kijken. Wat een show daar zeg. Je zou net zo goed een autosloperij in kunnen lopen. Alle personeel is Pools, hele plafond vol fietsen, en de kassahoek ziet eruit alsof er een bom ontploft is. "Mooie fietsj he menier?"
Wel goedkope fietsen. Loeiduur met kleding
Maarrre, dat valt nog nie mee zeg, op de rollen blijven. Goed voor de balans wel denk ik. Stuk inspannender dan gewoon op de tacx!Mijn foto's op Flickr!
Uhuh.. GPS is nauwkeuriger dan je snelheidsmeter hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:37 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de fok club gejoined... helaas klopt mijn gemiddelde snelheid niet helemaal omdat ik nog op GPS rij, ik heb vandaag mijn cadence/snelheidsmeter binnen gekregen ff snel er op zetten."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Ik wil daar ook nog eens kijken
@forty-two, zo'n pad langs het water? Ik fiets daar vaak als ik bij m'n ouders ben. Schitterend mooi, langs de Brekken (zo heet dat meer).![]()
Kan je ook ff langs hun afhaalpunt in Leeuwarden. Zitten ook Polen, ik zou er nooit een fiets kopen, omdat ik het gewoon vertik om met iemand over fietsen te praten die net zo goed auto's kan verkopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:54 schreef Tommeke het volgende:
@forty-two, zo'n pad langs het water? Ik fiets daar vaak als ik bij m'n ouders ben. Schitterend mooi, langs de Brekken (zo heet dat meer).Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:46 schreef Gripper het volgende:
Ik heb net een rollenband opgehaald in Zwanenburg en ben meteen maar ff bij de vos wezen kijken. Wat een show daar zeg. Je zou net zo goed een autosloperij in kunnen lopen. Alle personeel is Pools, hele plafond vol fietsen, en de kassahoek ziet eruit alsof er een bom ontploft is. "Mooie fietsj he menier?"
Wel goedkope fietsen. Loeiduur met kleding
Maarrre, dat valt nog nie mee zeg, op de rollen blijven. Goed voor de balans wel denk ik. Stuk inspannender dan gewoon op de tacx!Ja klopt, en aan het einde moet je met je fiets onder een bruggetje door, trapje af trapje op. Wel erg mooi daarquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:54 schreef Tommeke het volgende:
@forty-two, zo'n pad langs het water? Ik fiets daar vaak als ik bij m'n ouders ben. Schitterend mooi, langs de Brekken (zo heet dat meer).
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Dat zijn idd klote paden waar je met de racefiets beter niet op komt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:26 schreef forty-two het volgende:
[..]
Inderdaad 4-5 uur zijn ritten die beter behapbaar zijn. Tegelijk vond ik het wel leuk om te ervaren hoe het is om 's ochtends op de fiets te stappen en gewoon maar te rijden. Maar het gaat zeker geen vaste prik worden.
Ik overdrijf een beetje over die fietspaden, bij Parrega moest ik een pad nemen waarvan ik dacht dat het in een weiland eindigde. Dus reed ik verder en kwam ik er al snel achter (dankzij een inwoonster van Hielsum) dat alles daar doodloopt. Vervolgens weer teruggereden naar dat ene pad met de gedachte, dan loop ik wel. De 2e keer ontdekte ik een 90cm breed betonnen fietspad door de weilanden liep. Daar kwam ik een paar tegenliggers tegen, ik ging netjes het gras in. In m'n poging weer het fietspad op te wippen bleef ik haken met m'n wiel en ging ik bijna op m'n bek (gelukkig kom ik makkelijk uit m'n pedalen). Na 160km met de wind in je bakkes heb je dan wel ff een baal momentje
Trouwens toen ik Friesland inreed kwam me een wielrenner tegemoet die sprekend op jou leek, maar het gaat misschien te ver om te zeggen dat alle Friezen op elkaar lijkenMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik neem aan dat er daar nog meer van zijn in Friesland? Goede kennis voor wanneer ik weer een keer in die hoek belandquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zijn idd klote paden waar je met de racefiets beter niet op komt.M'n Garmin liet me daar wel in de steek, als je naar een punt wilt navigeren dat ver weg is dan kan ie dat niet berekenen. Dus enige improvisatie was wel nodig op dat punt.
Ja daar zijn meer van, maar ik ken ze niet omdat ik er nooit langs ga. Beter hou je grotere wegen wat aan van dorp naar dorp. Dus niet rechtstreeks laten navigeren naar Lemmer maar kleinere stukjes op de kaart van Garmin.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:38 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er daar nog meer van zijn in Friesland? Goede kennis voor wanneer ik weer een keer in die hoek belandM'n Garmin liet me daar wel in de steek, als je naar een punt wilt navigeren dat ver weg is dan kan ie dat niet berekenen. Dus enige improvisatie was wel nodig op dat punt.
Net de sprint voor marco aangetrokken. Hij reed voor het peleton over de finish naar achter de kopgroepOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Deze laat zien hoe het wel kan/moet.quote:
Een tacx wel iig, rollen heb ik nooit gebruik. Als er goede lagers in zitten kan ik me voorstellen dat rollen minder geluid maken. Maar dat kan Gripper je wel vertellen.quote:Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Maakt minder herrie dan een tacx. Maar ga er maar eens comfortabel op intervallen ofzo... bijna niet te doen, dus veel eerder geestdodend.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Lijkt mij juist minder saai, omdat je je moet concentreren om rechtop te blijven.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:13 schreef Patroon het volgende:
Maakt minder herrie dan een tacx. Maar ga er maar eens comfortabel op intervallen ofzo... bijna niet te doen, dus veel eerder geestdodend.![]()
Net nog even naar de fietsenmaker geweest omdat dat getik en gekraak nog niet opgelost was.
Hij denkt dat het aan de lagers in het stuur ligt, die gaan ze donderdag allemaal vervangen wanneer ik er tijd voor hebgoede service daar bij Breed & Meester in Hoorn
!
Toch nog 35km gefietst om uit te trappen na donderdag wat ik aardig voelde in de benen.
Was nog aardig zwaar op de dijk met die stevige wind
Bij 2 segmenten nog aangezet, en sta daar nu 7e en 9e overallbest trots haha
http://www.strava.com/activities/177701219![]()
Ik heb vroeger zo'n ding gehad en was er na 30min wel klaar mee...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:35 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Lijkt mij juist minder saai, omdat je je moet concentreren om rechtop te blijven.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
meesterknecht kano![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
jammer dat er een groep van 12 voor het peloton zat.. (1e van peloton)
http://www.strava.com/activities/177709587If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Lekker bezigquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:02 schreef MarcoD het volgende:
meesterknecht kano![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.strava.com/activities/177709587![]()
![]()
Rubino Pro.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:35 schreef faston het volgende:
Ik ben opzoek naar redelijk goedkope buba's. Is er nog specifiek een band die jullie aanraden?![]()
![]()
Ik ging vandaag een voorwiel ophalen dat ik via marktplaats gekocht had voor mijn Gazelle (zat een tubewiel in en heb niet zoveel zin in tubes plakken, bovendien is de combi één draadband, één tube helemaal niet ideaal).
Dus ik vertel die man waarvoor ik dat wiel nodig heb, zegt ie: oh, precies zo'n fiets heb ik van de week nog verkocht. Voor 300 euro!
Heb ik toch een goeie deal met m'n 4 tientjes![]()
![]()
Lekker tempo en dito resultaat! Maareh, is dat niet oersaai om steeds dezelfde rondjes te rijden? Zijn alle wedstrijden zo??quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:02 schreef MarcoD het volgende:
meesterknecht kano![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.strava.com/activities/177709587![]()
Ja en nee. De meeste wedstrijdjes zijn over clubparcoursen; deze rijd je als je niet voor een ploeg rijdt maar wel competitief bezig wil zijn. Daarnaast heb je ook nog criteriums (rondjes om de kerk) waaraan je kan meedoen vermits je een ploeg hebt (weet niet zeker of dit ook zonder ploeg mogelijk is). Als je het in een ploeg een beetje goed doet kan je ook aan klassiekers meedoen. Dat is wel van A naar B (vaak) of alleszins stuk grotere omlopen. Soms ook lastigere parcoursen, met kasseien of klimmetjes erin.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:57 schreef Levitas het volgende:
[..]
Lekker tempo en dito resultaat! Maareh, is dat niet oersaai om steeds dezelfde rondjes te rijden? Zijn alle wedstrijden zo??"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Kan ook zonder ploeg.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja hoi.
M'n voeten doen nog steeds pijn van de Giro Dolomiti die ik fietste. Overgevoelig geraakt die dagen.
En m'n Bianchi aan gort.
Vind nu ik Chorus heb op m'n Chinabike Athena een enorme kutgroep. En ook een kutzadel op m'n Bianchi. En een kutstuur op m'n Chinabike (te breed, 44cm, op m'n Bianchi 42cm, smal = lekker). Dus koop ff Chorus groep voor op m'n Bianchi, ik pop die bende er weer onder, bouw 'm opnieuw op, en nieuw zadel en nieuw stuur enzo. Kortom; alles moet verandert worden.
Morgen eens proberen met rustig rondje of m'n voeten 't wat vinden.![]()
Hier mijn tweede rit naar de Col de l'Epine![]()
http://www.strava.com/activities/177814349/overview
Best blij met mijzelf![]()
Ha, hij leeft nogquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Oksel het volgende:
Ja hoi.
M'n voeten doen nog steeds pijn van de Giro Dolomiti die ik fietste. Overgevoelig geraakt die dagen.
En m'n Bianchi aan gort.
[ afbeelding ]
Vind nu ik Chorus heb op m'n Chinabike Athena een enorme kutgroep. En ook een kutzadel op m'n Bianchi. En een kutstuur op m'n Chinabike (te breed, 44cm, op m'n Bianchi 42cm, smal = lekker). Dus koop ff Chorus groep voor op m'n Bianchi, ik pop die bende er weer onder, bouw 'm opnieuw op, en nieuw zadel en nieuw stuur enzo. Kortom; alles moet verandert worden.
Morgen eens proberen met rustig rondje of m'n voeten 't wat vinden.Ook hoi.
Wa's dat voor onderdeel?
Giro Dolomiti is toch al even geleden (weekje?) ?![]()
Dat ding zet de kabel van de achter der. op spanning.. is uit m'n frame getrokken.Vast geen garantie. Maar wel te fixen.
En ja, Giro is alweer even geleden, afgelopen zaterdag laatste rit. Nog steeds last.![]()
Waarom zou dat geen garantie zijn? Lijkt me typisch een garantiegeval, want dat hoort vast te zitten, niet los. Is niet uitgescheurd hoop ik?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:
Dat ding zet de kabel van de achter der. op spanning.. is uit m'n frame getrokken.Vast geen garantie. Maar wel te fixen.
En ja, Giro is alweer even geleden, afgelopen zaterdag laatste rit. Nog steeds last.
Als je trouwens last van je voeten hebt, dan zijn je schoenen niet goed.![]()
Bianchi schijnt moeilijk te doen over zulke dingen. Ze neomen 't al snel 'external impact', en schepen je daarmee af. Moet er nog achter aan. Kan 't ook gewoon laten maken. Gewoon opnieuw op 't frame poppen.
blij dat ik 2e fiets heb.![]()
Er rijd een wannabee oksel rond op SlotenMaar dan op een pina.
Moest wel even aan je denken toen!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |