SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ons favoriete hersteldrankje:
En soms als we het professioneel aan willen pakken:
The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Je wilt er gewoon zelf ook bijOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
![]()
Tis toch vrijtag he?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat een heerlijk plaatje.quote:![]()
Normaal betekent dat toch tieten...quote:![]()
Zitten ook in dit geweldige filmpjequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Normaal betekent dat toch tieten...![]()
Wel 2 paar ja... Nou nou. En nog bedekt ook...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zitten ook in dit geweldige filmpje![]()
Iedere man kan gelukkig sterven na het aanschouwen van dit specifieke paar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wel 2 paar ja... Nou nou. En nog bedekt ook...![]()
Van wie zijn ze? Ik durf het filmpje niet te kijken op kantoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iedere man kan gelukkig sterven na het aanschouwen van dit specifieke paar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Scarlettgodinquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van wie zijn ze? Ik durf het filmpje niet te kijken op kantoor![]()
![]()
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.
Zeer tof idee! En dan echt over de randen of zo dicht mogelijk erlangs? En vaste land of eilanden ook?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.
En hoe ga je de oostrand doen? dwars door rusland?
![]()
![]()
![]()
![]()
Op een fatbike, zodat je de echte buitenrand pakt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.![]()
Volgens mij kun je het grootste deel het best op de waterfiets doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op een fatbike, zodat je de echte buitenrand pakt.
Maar het idee is leuk ja!![]()
Vanaf den helder tot biaritz kom je echt een heel stuk, alleen bretagne wel lastig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het grootste deel het best op de waterfiets doen
Maar het idee is leuk ja!![]()
Hmmm. Eilanden kan je altijd nog eens heenvliegen (zoals sicilie enzo) Rusland langs de grens want Rusland is geen Europa imoquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:13 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Zeer tof idee! En dan echt over de randen of zo dicht mogelijk erlangs? En vaste land of eilanden ook?
![]()
Naja dat hoeft niet perse, maar ik denk wel op een MTB dan want dan kan je toch wat dichter langs de randen, zeker in de wat minder bewoonbare gebieden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op een fatbike, zodat je de echte buitenrand pakt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
EIlanden zou ik niet doen, hoe bepaal je daarin de buitengrenzen? bovendien zijn het er zo veel, als je vanaf nu iedere vakantie aan dit doel besteed red je het nog niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm. Eilanden kan je altijd nog eens heenvliegen (zoals sicilie enzo) Rusland langs de grens want Rusland is geen Europa imo
[..]
Naja dat hoeft niet perse, maar ik denk wel op een MTB dan want dan kan je toch wat dichter langs de randen, zeker in de wat minder bewoonbare gebieden.![]()
Niet?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm. Eilanden kan je altijd nog eens heenvliegen (zoals sicilie enzo) Rusland langs de grens want Rusland is geen Europa imo
[..]
Naja dat hoeft niet perse, maar ik denk wel op een MTB dan want dan kan je toch wat dichter langs de randen, zeker in de wat minder bewoonbare gebieden.quote:is een land dat geografisch gedeeltelijk gelegen is in Europa (Europees Rusland)![]()
![]()
Wie heeft dat Knut-adoratiefilmpje gemaakt?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Het neusje van de zalm op mod-gebied.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:24 schreef Fretwork het volgende:
Wie heeft dat Knut-adoratiefilmpje gemaakt?![]()
Dan weet ik het nog nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het neusje van de zalm op mod-gebied.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Je moet er wel een jaar vrijaf voor nemen kanoquote:Er is weinig rekenkundig vernuft voor nodig om in te zien dat een kleine delegatie Nederlandse grenswachten weinig zoden aan de dijk zet. Met een landgrens van 9.000 kilometer en een zeegrens van 44.000 kilometer lijkt iedere poging de grens te sluiten bij voorbaat tevergeefs. Ter vergelijking: de grens tussen Mexico en Amerika beslaat 'slechts' 3.145 kilometer. Daar volstaat een hek, maar dat is op zee natuurlijk onbegonnen werk.![]()
![]()
Naja die zeegrens is natuurlijk elk klein baaitje meegetelt, ik ga natuurlijk wel een beetje afsnijden waar mogelijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet er wel een jaar vrijaf voor nemen kano
Maargoed, tis een idee
Als ik er een jaar vrij voor kan krijgen en financieel is 't gedekt door een sponsor stap ik vanmiddag op.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sicilie kan je makkelijk meepakken. MAar als je elke texel en ameland gaat doen blijf je bezig jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
EIlanden zou ik niet doen, hoe bepaal je daarin de buitengrenzen? bovendien zijn het er zo veel, als je vanaf nu iedere vakantie aan dit doel besteed red je het nog niet.
Ik sponsor 10 euro! (alle beetjes helpen!)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik er een jaar vrij voor kan krijgen en financieel is 't gedekt door een sponsor stap ik vanmiddag op.![]()
![]()
Ja, of de eilanden van griekenlandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sicilie kan je makkelijk meepakken. MAar als je elke texel en ameland gaat doen blijf je bezig ja
Zet t op crowdfunding.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik er een jaar vrij voor kan krijgen en financieel is 't gedekt door een sponsor stap ik vanmiddag op.![]()
Lijkt me niet dat ik daarmee genoeg geld binnentrek toch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, of de eilanden van griekenland
[..]
Zet t op crowdfunding.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou, plak de LF Noordzee route vast aan deze nieuwe , de Velodyssey en de Westkust is al voor eeen groot gedeelte afgedekt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit net een beetje te denken om iets leuks te doen qua heatmap de komende jaren. Wel lastig, maar het lijkt mij wel een leuk levensproject om langs de buitenrand van Europa te rijden.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Laatst stond er nog heel stuk in het AD had iemand ook iets van 10k+ gefietst in jaar tijd door allemaal "vage" landen, aan 5 euro per dag had hij gemiddeld genoeg. Als je jaar weg bent dus ongeveer 2000¤, je moet alleen dan wel eerst goed materiaal aanschaffen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Maja je rijd ook door duurdere landen heen. Natuurlijk kan je via social media vast een hoop regelen maar 2000 lijkt me wat karig.Denk dat het eerder 20K kost.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:32 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Laatst stond er nog heel stuk in het AD had iemand ook iets van 10k+ gefietst in jaar tijd door allemaal "vage" landen, aan 5 euro per dag had hij gemiddeld genoeg. Als je jaar weg bent dus ongeveer 2000¤, je moet alleen dan wel eerst goed materiaal aanschaffen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Er is een gast die haalde een ton op voor het maken van een aardappelsalade in het parkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ik daarmee genoeg geld binnentrek toch?http://www.thedailybeast.(...)0k-potato-salad.html Gaat allemaal om presentatie.
Als je een mooi verhaal hebt en je weet de juiste toon te raken dan kan het lukken. Zet je er op ik wil graag een jaar fietsen dan is het vrij kansloos ja.![]()
¤5 per dag lijkt me wel erg weinig dan slaapt hij in een tentje zeker? Een heel brood en avondeten en dan ben je meestal al daar over heen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:32 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Laatst stond er nog heel stuk in het AD had iemand ook iets van 10k+ gefietst in jaar tijd door allemaal "vage" landen, aan 5 euro per dag had hij gemiddeld genoeg. Als je jaar weg bent dus ongeveer 2000¤, je moet alleen dan wel eerst goed materiaal aanschaffen.![]()
Dat lukt nooit nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
¤5 per dag lijkt me wel erg weinig dan slaapt hij in een tentje zeker? Een heel brood en avondeten en dan ben je meestal al daar over heen.![]()
Kano, een ouwe duitser heeft je al overtroffen http://www.welt.de/region(...)d.html#disqus_threadMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
¤5 per dag lijkt me wel erg weinig dan slaapt hij in een tentje zeker? Een heel brood en avondeten en dan ben je meestal al daar over heen.Gros van de tijd at hij geloof ik bij mensen thuis zonder wat te hoeven betalen, slapen deed hij geloof ik in tent of bij gastvrije mensen. Als je elke dag in hostel, hotel, camping etc gaat slapen wordt het inderdaad een duur geintje.quote:![]()
Naja laat dan maar zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kano, een ouwe duitser heeft je al overtroffen http://www.welt.de/region(...)d.html#disqus_threadOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Laat ik anders klein beginnen en de grens van nederland rondfietsenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik kom je aanmoedigen ergens tussen Venlo en Nijmegenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Laat ik anders klein beginnen en de grens van nederland rondfietsen![]()
![]()
Ik fiets wel met je mee als je helemaal onderin bungelt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
![]()
Niet opgeven, moet in minder dan 50 jaar ook kunnen, en dan ben je uniek.Seriues gespproken....je kan ook bv alle grote rivieren van bron tot aan zee, of de andere kant op, gaan rijden. Met de Rijn, Donau. Loire, Rhone, Ruhr, Elbe en Thames bv alleen al heb je dan een project voor jaren![]()
Nederland en Belgie alleen al gaat je al een tijdje kosten....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Is een randonneurstocht die dat in 1 keer doet. Niet precies randen maar langs alle 12 provincie-hoofdsteden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is een randonneurstocht die dat in 1 keer doet. Niet precies randen maar langs alle 12 provincie-hoofdsteden.Hij kan komende nacht zelfs starten.quote:Ronde Van 12, wielertour 2014
start lent-nijmegen op do 7, vr 8 of za 9 augustus 2014 - finish voor alle deelnemers za 9 aug 2014 Leek, groningen
Volgorde provincies: Start Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Zeeland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Holland, Flevoland, Overijssel, Friesland, Drenthe en de finish in Groningen.
Varianten
U kunt als deelnemer kiezen uit een Ronde van 12 in 1, 2 of 3 dagen met of zonder de Ronde van 12 campings.
1 daagse
Doel: De Ronde van 12 BINNEN 1 kalenderdag afleggen!!
Start: Zaterdag 9 augustus 2014
Finish: Zaterdag 9 augustus 2014
Afstand: 1x 426km
Starttijd: 's nachts na middernacht vanaf 00:00:01 uur.
Omschrijving: De tocht valt dan geheel in kalenderdag zaterdag 9 augustus 2014. Want de uitdaging van zo'n enorme afstand is om dit in 1 dag af te leggen natuurlijk. 426km: kan ik dit in 1 dag? Vestig je nieuwe 1 daags afstand record. Bijzonder van deze vorm is dat er dus in het donker gestart en gereden wordt in de 1e nachtelijke uren en mogelijk de laatste uren...
Campings: Er is een mogelijkheid tot overnachten in Leek Groningen bij de Finish. Wordt zeer aanbevolen, ook voor eventuel support, kunnen voor gereduceerd tarief overnachten. Vraag naar de mogelijkheden.
Deelname: vanaf 17 jaar / racefiets![]()
![]()
Omtrek van nl is ~2200 km. Das in 2 weken te doen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar wat saai kano. Pak dan Ierland ofzo. Of inderdaad Sicilie en fiets ook de etna op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Omtrek van nl is ~2200 km. Das in 2 weken te doen.![]()
Een begin is een begin he? En het hoeft niet in 1 keer. Een stukje van de Limburgse grens heb ik alquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar wat saai kano. Pak dan Ierland ofzo. Of inderdaad Sicilie en fiets ook de etna op.
Ik zeelandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een begin is een begin he? En het hoeft niet in 1 keer. Een stukje van de Limburgse grens heb ik al![]()
![]()
En als ik hvh-dh fiets heb ik dat ook vast gedaan
Egmond, pier heb je ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
En als ik hvh-dh fiets heb ik dat ook vast gedaan![]()
Ja en tot bergen heb ik ook redelijk langs de kust gereden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dan ben ik al aardig op weg, de kust van zuid en noord holland heb ik al gedaan (op texel na dan)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
En als ik hvh-dh fiets heb ik dat ook vast gedaanIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Over klein beginnen gesproken: ik heb ooit langs de randen van Inisheer gefietst (voor zover mogelijk)
Westkust van Ierland heb ik sowieso voor een groot deel gedaan.![]()
Met bordjes en al...http://www.nederlandfiets(...)/ronde-van-nederlandMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oorkondequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met bordjes en al...http://www.nederlandfiets(...)/ronde-van-nederland![]()
![]()
Stijgingspercentage van 175,3%quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verdomme was ik hier maar even rond gefietst
http://www.strava.com/activities/13630837
Gemiste kans
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Nu nog door Zuid-Limburg... Gemiste kans eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met bordjes en al...http://www.nederlandfiets(...)/ronde-van-nederland![]()
Moet je wel voortmaken daar staat binnenkort weer een hek omheen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:13 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Zeer tof idee! En dan echt over de randen of zo dicht mogelijk erlangs? En vaste land of eilanden ook?
![]()
![]()
![]()
Amai dat was leuk! Mooie omgeving hier. Fietste wel over een hoop 'snelwegen', dat was jammer. Hoop binnenkort wat meer over binnenweggetjes te fietsen. Passeerde zelfs wat kasseistrookjes, als ik me niet vergis. Was vergeten m'n Strava aan te zetten, dus heb geen report."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Zonder grappen zaten daar paar gemene klimmen, vooral dezequote:
http://www.strava.com/segments/1782492?filter=overall
Ik daag jullie uit mn KOM hier af te pakken trouwens.![]()
Ronde van Nederland he?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nu nog door Zuid-Limburg... Gemiste kans eigenlijk.![]()
![]()
Die is goed pittig ja!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zonder grappen zaten daar paar gemene klimmen, vooral deze
http://www.strava.com/segments/1782492?filter=overall
Ik daag jullie uit mn KOM hier af te pakken trouwens.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |