abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143222611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Reageer eerst hier maar eens op:

[..]

Als mij baas er niks aan doet ligt mijn ontslagbrief binnen een uur op zijn bureau hoor hoef ik geen eens over na te denken maar dit ik zou geen eens meer kunnen slapen na zoiets
pi_143222654
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:08 schreef klawie het volgende:

[..]

Als mij baas er niks aan doet ligt mijn ontslagbrief binnen een uur op zijn bureau hoor hoef ik geen eens over na te denken maar dit ik zou geen eens meer kunnen slapen na zoiets
Als dan iedereen denkt zoals jou hou je geen hulpverlener mee over.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143222671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef Kenju het volgende:

[..]

Tsja, als de ambulance niet start? Als de brug open blijft staan? Dat zijn incidentele onvoorziene omstandigheden. Ze moeten het gewoon klaar hebben staan.
Mijn god, wat slecht dit. Je realiseert je wel over wat voor wijken het hier gaat he? De kans dat er iets gebeurt is stukken groter dan dat de brug open blijft staan of dat de ambulance niet start. Dat je het over je strot kan krijgen zeg, ik vind dit zo onrespectvol naar mensen wiens baan/leven het is om anderen te helpen, niet normaal.
quote:
Maar in eerste instantie is het dus gewoon de schuld van de overheid dat het zo ver naar achteren gaat. Niet de schuld van de mensen die daar wonen. Mensen kunnen soms als beesten zijn. Die moet je oppakken en in het gevang smijten. En als ze het gevaarlijk maken voor agenten, zorgen ze er maar voor dat ze niet meer gevaarlijk worden door daar passend op in te grijpen. De veiligheid van burgers, een taak van de overheid, is een recht waar niet aan voldaan wordt met betrekking tot dat soort wijken.
Het is de schuld van de overheid én de bewoners. Hulpverleners staan hier buiten en hoeven niet tegen hun wil hun leven op het spel te zetten omdat er elders een conflict is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143222690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is blijkbaar niet erg, dan gaat iedereen maar dood. Maakt ze toch niet uit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143222759
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mooie toch misswordt de rest dan ook wakker
pi_143222902
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:24 schreef starla het volgende:

[..]

Oh, je was erbij en je wist exact de symptomen van de onfortuinlijke knul?

Misschien had hij diarree, buikpijn, geen drukpijn over McBurney, geen vervoerspijn of loslaatpijn, geen psoas-sign, geen anorexie en toen nog relatief lage ontstekingsparameters in het lab en misschien niet eens koorts. Weten wij veel. De arts afvallen op een klinisch beeld dat zwaar incompleet is, behoudens 'buikpijn' vind ik nogal kort door de bocht.

Je moest eens weten hoeveel kinderen/volwassenen kreunend van de buikpijn op de SEH komen en naar huis gaan met de diagnose: obstipatie.

Die vlieger gaat dus niet op. Hoewel appendicitis wel in je differentiaal diagnose moet staan op die leeftijd. Maar wellicht stond het bij de arts erg laag in de DD.

[..]

Een appendicitis komt juist erg veel voor op die leeftijd, de incidentie ligt tussen de 20 en 40%. Dus zeldzaam is het zeker niet.

Daarnaast begonnen de respiratoire problemen ná de behandeling, dat kan van alles zijn. Anafylaxie op antibiotica, complicatie tijdens OK, of gewoon op basis van een sepsis.

Als jullie niets weten van een appendicitis, gaarne dan geen medisch inhoudelijke uitspraken doen ^O^

Dank!
Fijn, een dokter in de zaal :) Wat ik me afvroeg nav dit verhaal: is een blindedarmontsteking van zichzelf dodelijk als deze niet behandeld wordt? En als er een complicatie zich voordeed door de operatie an sich, dan is deze jongen toch niet overleden doordat hij niet op tijd geholpen werd? Dat zou dan mogelijk ook gebeurd zijn als hij uren eerder werd geopereerd?
pi_143222933
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:13 schreef klawie het volgende:

[..]

Mooie toch misswordt de rest dan ook wakker
Ik moet zeggen dat ik een dergelijke gedachtegang best sympathiek vindt, maar het getuigt helaas niet van realisme (het is eerder idealistisch). Wat mij betreft is het ten alle tijde beter om als hulpverlener door te gaan om daarmee andere mensen te helpen dan de kont tegen de krib te gooien, het bijltje erbij neer te leggen en 'de regering' te dwingen 'maatregelen' te nemen. Dat laatste gebeurt zoooooo tergend langzaam.... onderzoek hier, onderzoek daar....commissie hier, commissie daar...wetsontwerp hier....wetsontwerp daar....en ondertussen wordt het er niet beter op in de banlieu....

Dan ben ik voor de hulpverleners en dat zijn proberen te kunnen doen wat ze kunnen doen in afwachting van acties van de regering (hoe lang dat ook mag duren).
pi_143223112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik een dergelijke gedachtegang best sympathiek vindt, maar het getuigt helaas niet van realisme (het is eerder idealistisch). Wat mij betreft is het ten alle tijde beter om als hulpverlener door te gaan om daarmee andere mensen te helpen dan de kont tegen de krib te gooien, het bijltje erbij neer te leggen en 'de regering' te dwingen 'maatregelen' te nemen. Dat laatste gebeurt zoooooo tergend langzaam.... onderzoek hier, onderzoek daar....commissie hier, commissie daar...wetsontwerp hier....wetsontwerp daar....en ondertussen wordt het er niet beter op in de banlieu....

Dan ben ik voor de hulpverleners en dat zijn proberen te kunnen doen wat ze kunnen doen in afwachting van acties van de regering (hoe lang dat ook mag duren).
Als iedereen het werk neer legt is er geen onderzoek nodig geloof me dan is het zo geregeld het is net als met staken niks kan allemaal te moeilijk en te duur als iedereen het werk neerlegt is het zo geregeld
pi_143223168
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:25 schreef klawie het volgende:

[..]

Als iedereen het werk neer legt is er geen onderzoek nodig geloof me dan is het zo geregeld het is net als met staken niks kan allemaal te moeilijk en te duur als iedereen het werk neerlegt is het zo geregeld
Het 'probleem' met die banlieus is veel groter dan alleen het probleem van de hulpverleners.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 02:35:45 #160
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143224445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Proximo het volgende:

[..]

Je bent wel knap wereldvreemd als je denkt dat met dat gajes daar nog iets te beginnen valt, het is geen schilderswijk of kanaleneiland, Dat zijn gezellige wijkjes vergeleken met de subs van parijs.
Nou zeg het maar....wat is de oplossing dan?
pi_143225119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het 'probleem' met die banlieus is veel groter dan alleen het probleem van de hulpverleners.
Moeten ze dat ook aanpakken maar oo deze manier hebben ze gewoon keihard gefaald
pi_143227352
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:57 schreef klawie het volgende:

[..]

Ik negeer niemand ik zou er alles aan doen om iemand te redden als het mijn beroep zou zijn
Dat is waarschijnlijk ook het probleem, dat je geen beroep hebt.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:14:10 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143227459
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:39 schreef klawie het volgende:

[..]

Niet jou probleem toch als arts als de auto wordt gestolen je moet staan voor je werk kan je dat niet moet je eigelijk niet eens meer op je werk verschijnen
Ga medicijnen studeren en je als arts toeleggen op deze wijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143227775
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:08 schreef klawie het volgende:

[..]

Aha, om als ambulancebroeder dan je bron van inkomsten te verliezen en uiteindelijk zelf naar een banlieu moeten verhuizen.

Jup, strak plan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_143227998
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:18 schreef L-E het volgende:
Wat ik me afvroeg nav dit verhaal: is een blindedarmontsteking van zichzelf dodelijk als deze niet behandeld wordt?
Nee, niet per se. Een klein aantal van de appendicitiden gaat spontaan in remissie en behoeft geen acute behandeling (wel eventueel om een recidief te voorkomen) laat staan dat je er dood aan gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:18 schreef L-E het volgende:
En als er een complicatie zich voordeed door de operatie an sich, dan is deze jongen toch niet overleden doordat hij niet op tijd geholpen werd? Dat zou dan mogelijk ook gebeurd zijn als hij uren eerder werd geopereerd?
Dat kan zeker. Zoals ik begrijp uit de berichtgeving (die echter incompleet is) kan het zeker zo zijn dat die jongen gewoon op tijd op tafel lag (dus zonder geruptureerde appendix met als gevolg een peritonitis en sepsis etc), maar stierf als gevolg van een complicatie.

Vandaar ook mijn vorige reactie; we weten de cruciale details gewoon niet, dan moet je daar ook geen uitspraak over doen.
I feel kinda Locrian today
pi_143228492
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee klopt. Ze mogen niet zelf bepalen of ze hun leven wagen. Brandweermannen moet ook brandende gebouwen in om mensen te redden, ook al is de kans zeer groot dat ze wat overkomt.
Uhm, niet altijd... ze gaan brandende gebouwen in als dat redelijk veilig kan, met hun beschermende kleding en perslucht enzo. Als een gebouw zo erg in brand staat dat het veel te gevaarlijk is, als het duidelijk te heet is voor hun beschermende kleding of als het gebouw op instorten staat, trekt ook de brandweer zich terug. Er wordt wel eens een inschattingsfout gemaakt, maar de brandweer rent niet toch maar altijd een brandend huis in ook als dat echt niet verantwoord is, dan zouden er nog veel meer brandweerlieden omkomen. En hetzelfde met bijvoorbeeld de kustwacht, die zijn er op getraind en uitgerust om drenkelingen te redden met slecht weer, maar als het *echt* te gevaarlijk wordt, dan trekken ze ook terug.
Hoe ernstig de situatie in deze wijk is weet ik natuurlijk niet, maar ik ga er van uit dat de lokale hulpverleners die inschatting wel konden maken. Verreweg de meeste mensen die hulpverlener worden, willen toch echt mensen helpen, en vinden het heel erg als ze iemand niet kunnen redden. En zeker een kind.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:56:41 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143229393
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De hulpverleners moeten met gevaar voor eigen gezondheid toch maar zo'n jochie ophalen omdat hij niets verkeerd heeft gedaan?
Dat zeg ik niet. Ik wijs er slechts op dat een onschuldig jochie het slachtoffer wordt van de agressie van zijn buren.
pi_143230138
wat is zo'n banlieu dan precies? ik ben er niet bekend mee? Een soort wijk waar dus veel criminaliteit is?
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:48:39 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143230289
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:37 schreef Eenskijken het volgende:
wat is zo'n banlieu dan precies? ik ben er niet bekend mee? Een soort wijk waar dus veel criminaliteit is?
Een Franse variant van de Amerikaanse ghetto's.

En waarbij de ergste Nederlandse probleemwijk in vergelijking een luxe vakantiepark is
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:52:07 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143230364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een Franse variant van de Amerikaanse ghetto's.

En waarbij de ergste Nederlandse probleemwijk in vergelijking een luxe vakantiepark is
Dit. Het advies om "gewoon te verhuizen" slaat als een lul op een drumstel.
reset
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:53:22 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143230396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit. Het advies om "gewoon te verhuizen" slaat als een lul op een drumstel.
Idd, als je in die shit geboren wordt is eruit komen buitengewoon lastig.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:22:24 #172
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_143230972
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij denkt in Nederlandse termen. "vooral niet arresteren want als ze een strafblad hebben worden ze nog linker". "vooral niet aanspreken want politiecontact veroorzaakt criminaliteit" :')

Dat is de neerlandsche mentaliteit. En op die manier hebben we nu een losgeslagen generatie geproduceerd.

En Frankrijk speelt gewoon hetzelfde spelletje en denkt andere resultaten te krijgen. De overheid bezit een wijk. Niet de een burger gang.
Welke losgeslagen generatie precies? Nederlandse criminaliteit daalt als een malle de laatste jaren.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_143231089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:11 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Uhm, niet altijd... ze gaan brandende gebouwen in als dat redelijk veilig kan, met hun beschermende kleding en perslucht enzo. Als een gebouw zo erg in brand staat dat het veel te gevaarlijk is, als het duidelijk te heet is voor hun beschermende kleding of als het gebouw op instorten staat, trekt ook de brandweer zich terug. Er wordt wel eens een inschattingsfout gemaakt, maar de brandweer rent niet toch maar altijd een brandend huis in ook als dat echt niet verantwoord is, dan zouden er nog veel meer brandweerlieden omkomen. En hetzelfde met bijvoorbeeld de kustwacht, die zijn er op getraind en uitgerust om drenkelingen te redden met slecht weer, maar als het *echt* te gevaarlijk wordt, dan trekken ze ook terug.
Hoe ernstig de situatie in deze wijk is weet ik natuurlijk niet, maar ik ga er van uit dat de lokale hulpverleners die inschatting wel konden maken. Verreweg de meeste mensen die hulpverlener worden, willen toch echt mensen helpen, en vinden het heel erg als ze iemand niet kunnen redden. En zeker een kind.
Je neemt mijn post veel te serieus ;) Ik ben het namelijk met jou eens.
pi_143231358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:08 schreef Proximo het volgende:

[..]

Of je nou naar parijs, london, berlijn, marseille, malmö gaat, het is allemaal hetzelfde. Flats vol met geimporteerd tuig die helemaal niks maar dan ook niks willen

Maar dat komt natuurlijk doordat de autochtone bewoners racistisch zijn, dat is het ware issue :+
Het bewijst gewoon dat een multiculturele samenleving onmogelijk is. Althans, volk uit Afrika en het Midden-Oosten hoort hier gewoon niet thuis: het is een clash of "cultures" en heeft verder niets met huidskleur te maken.

Politiek correct links en hun "melting pot"... :') , maar dan alleen in Europa natuurlijk!
pi_143232435
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk ook het probleem, dat je geen beroep hebt.
:') dit denken
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 16:30:30 #176
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_143233497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:38 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Het bewijst gewoon dat een multiculturele samenleving onmogelijk is. Althans, volk uit Afrika en het Midden-Oosten hoort hier gewoon niet thuis: het is een clash of "cultures" en heeft verder niets met huidskleur te maken.

Politiek correct links en hun "melting pot"... :') , maar dan alleen in Europa natuurlijk!
Pas als de linkse elite er last van krijgt zal er een stop worden ingevoerd, maar dat gaat nog heeeel lang duren. Tot die tijd, veel succes.

Oh ja, wel vooral op die linkse elite blijven stemmen natuurlijk he.
pi_143238177
Multiculturele samenleving is wel mogelijk maar er is momenteel gebrek aan respect en medeleven (dus geen eenheid) dat is de oorzaak.

Ik kan bijv prima overweg met Marokkanen in NL EN Marokko. Onze verschillende levens/ religieuze overtuigingen botsen totaal niet. En waarom het wel lukt ? Omdat er wederzijds respect aanwezig is. Je spreekt met elkaar (communicatie is ook een sleutelwoord).

Maar als ik ergens loop en zie Marokkaanse jongeren en ze joelen naar me of schelden me uit ( wss door het mutsje) dan ga ik naar ze toe en praat ik met ze. En weet je ? Ze zijn helemaal niet kut. Je krijgt zowaar een goed gesprek. We schudden de hand en gaan weer verder.

Wat wij nodig hebben is eenheid. Echte eenheid. We moeten ons wel willen verenigen. En dat willen we niet. En dat zorgt voor problemen. Niet de cultuur die botst. Niet religie. Neen, onze gebrek aan eenheid.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:17:34 #178
300718 Kenju
Say It!!??
pi_143239775
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mijn god, wat slecht dit. Je realiseert je wel over wat voor wijken het hier gaat he? De kans dat er iets gebeurt is stukken groter dan dat de brug open blijft staan of dat de ambulance niet start. Dat je het over je strot kan krijgen zeg, ik vind dit zo onrespectvol naar mensen wiens baan/leven het is om anderen te helpen, niet normaal.
Je snapt niet waar ik het over heb. Het gaat niet om de letterlijke vergelijking. Het kan altijd gebeuren dat door omstandigheden er een onmogelijkheid is. Dat kan met die ME dus ook zo zijn. Zijn ze er niet (of start de ambulance niet, of staat de brug open), dan kan het niet. Maar er moet dus voor gezorgd worden dat ze het wel in orde is.

quote:
Het is de schuld van de overheid én de bewoners
Niet alle bewoners zijn zo. Bewoners die niets met die idioten te maken hebben en er toevallig wonen omdat ze niets beters kunnen betalen, kunnen er niets aan doen.

quote:
Hulpverleners staan hier buiten en hoeven niet tegen hun wil hun leven op het spel te zetten omdat er elders een conflict is.
Jawel ze hebben een verantwoordelijkheid om iemand gewoon op te gaan halen. Wanneer dat lastig is om externe redenen waar ze vooraf al mee bekend zijn, moeten ze die redenen oplossen. Zomaar zeggen, 'tsja, het is gevaarlijk, dus dat deel voorzien we niet van dergelijke diensten' is onzin. Los de reden dat het gevaarlijk is op. Voor jezelf in eerste instantie (dus door iets van beveiliging mee te laten gaan), en op langere termijn moet ervoor gezorgd worden dat die omstandigheden niet meer spelen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:25 schreef Shokirbek85 het volgende:
Multiculturele samenleving is wel mogelijk maar er is momenteel gebrek aan respect en medeleven (dus geen eenheid) dat is de oorzaak.

Ik kan bijv prima overweg met Marokkanen in NL EN Marokko. Onze verschillende levens/ religieuze overtuigingen botsen totaal niet. En waarom het wel lukt ? Omdat er wederzijds respect aanwezig is. Je spreekt met elkaar (communicatie is ook een sleutelwoord).

Maar als ik ergens loop en zie Marokkaanse jongeren en ze joelen naar me of schelden me uit ( wss door het mutsje) dan ga ik naar ze toe en praat ik met ze. En weet je ? Ze zijn helemaal niet kut. Je krijgt zowaar een goed gesprek. We schudden de hand en gaan weer verder.

Wat wij nodig hebben is eenheid. Echte eenheid. We moeten ons wel willen verenigen. En dat willen we niet. En dat zorgt voor problemen. Niet de cultuur die botst. Niet religie. Neen, onze gebrek aan eenheid.
Blijft toch interessant, die figuren die de multiculturele samenleving afmeten aan de relatie met Marokkanen... Het zgn. 'alle allochtonen komen uit Marokko'-syndroom.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_143241158
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:17 schreef Kenju het volgende:

[..]

Blijft toch interessant, die figuren die de multiculturele samenleving afmeten aan de relatie met Marokkanen... Het zgn. 'alle allochtonen komen uit Marokko'-syndroom.
Omdat ik vooral Marokkaanse vrienden heb. En in mindere mate andere Afrikaanse vrienden (vooral Algerijnen , Somaliers ect).

Maar ik heb ook vrienden uit Iran , Kirigstan , Afganistan , Pakistan, Irak en Israel. Moet ik ze allemaal opnoemen? We hebben niet zo'n problemen met Kirigstanen of Kazachstanen toch?

Verder woon ik in een dorp in het zuiden van Nederland waar geen 1 'buitenlander' woont en zie nooit andere culturen dan de Hollandse.

Verder ga ik vaak naar Mimouna feesten . Wellicht heb ik daar de 'Marokko -syndroom' van overgehouden.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:05:16 #180
300718 Kenju
Say It!!??
pi_143241250
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:02 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Omdat ik vooral Marokkaanse vrienden heb. En in mindere mate andere Afrikaanse vrienden (vooral Algerijnen , Somaliers ect).

Maar ik heb ook vrienden uit Iran , Kirigstan , Afganistan , Pakistan, Irak en Israel. Moet ik ze allemaal opnoemen? We hebben niet zo'n problemen met Kirigstanen of Kazachstanen toch?

Verder woon ik in een dorp in het zuiden van Nederland waar geen 1 'buitenlander' woont en zie nooit andere culturen dan de Hollandse.

Verder ga ik vaak naar Mimouna feesten . Wellicht heb ik daar de 'Marokko -syndroom' van overgehouden.
Het gaat erom dat jij het hebt over de mc-samenleving, maar die is veel breder dan alleen Marokkanen. Mensen hebben het vaak over een mislukte mc-samenleving en beginnen vervolgens over de Marokkanen. Ik vind dat altijd zo'n onzin. Voor elke probleemgroep zijn er meerder groepen die totaal geen probleem vormen. Maar allochtoon staat in deze discussie te vaak gelijk aan 'kutmarokkaan' (wat iets anders is dan 'Marokkaan').
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_143241385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:17 schreef Kenju het volgende:

[..]

Je snapt niet waar ik het over heb. Het gaat niet om de letterlijke vergelijking. Het kan altijd gebeuren dat door omstandigheden er een onmogelijkheid is. Dat kan met die ME dus ook zo zijn. Zijn ze er niet (of start de ambulance niet, of staat de brug open), dan kan het niet. Maar er moet dus voor gezorgd worden dat ze het wel in orde is.

[..]

Niet alle bewoners zijn zo. Bewoners die niets met die idioten te maken hebben en er toevallig wonen omdat ze niets beters kunnen betalen, kunnen er niets aan doen.

[..]

Jawel ze hebben een verantwoordelijkheid om iemand gewoon op te gaan halen. Wanneer dat lastig is om externe redenen waar ze vooraf al mee bekend zijn, moeten ze die redenen oplossen. Zomaar zeggen, 'tsja, het is gevaarlijk, dus dat deel voorzien we niet van dergelijke diensten' is onzin. Los de reden dat het gevaarlijk is op. Voor jezelf in eerste instantie (dus door iets van beveiliging mee te laten gaan), en op langere termijn moet ervoor gezorgd worden dat die omstandigheden niet meer spelen.
Herhaling van zetten dus. Verdere discussie heeft met elkaar geen zin ;) Geniet van deze mooie zaterdagavond.
pi_143243407
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:05 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het gaat erom dat jij het hebt over de mc-samenleving, maar die is veel breder dan alleen Marokkanen. Mensen hebben het vaak over een mislukte mc-samenleving en beginnen vervolgens over de Marokkanen. Ik vind dat altijd zo'n onzin. Voor elke probleemgroep zijn er meerder groepen die totaal geen probleem vormen. Maar allochtoon staat in deze discussie te vaak gelijk aan 'kutmarokkaan' (wat iets anders is dan 'Marokkaan').
Ja en ik doe daar aan mee (onbewust). Het was overigens niet mijn bedoeling. Het is uit gewoonte inderdaad dat we de Marokkanen noemen als het om mislukte samenleving gaat. Het is mijn fout. Ik bedoel natuurlijk alle culturen. Zal beter opletten en beter nadenken.

Verder heb je helemaal gelijk.
pi_143245549
teveel off-topic

[ Bericht 48% gewijzigd door trucker3 op 10-08-2014 17:23:05 ]
pi_143247539
quote:
:')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_143254812
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 15:42 schreef klawie het volgende:

[..]

:') dit denken
Tsja, als je zulke flauwekul schrijft...
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:23:54 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143255908
quote:

Het heeft voor een belangrijk deel ook met beleid te maken. Als je matig ontwikkelde mensen massaal in een wijk stopt en je laat dat tientallen jaren versloffen dan krijg je dit. Heeft niet zo veel met cultuur te maken. Ook al zijn sommige symptomen cultuurgerelateerd. Iets dergelijks krijg je ook als je het met Nederlanders zou doen.

Helaas gebruiken enkelen hier het om hun anti-vreemdelingen agenda op te dringen.
pi_143256400
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het heeft voor een belangrijk deel ook met beleid te maken. Als je matig ontwikkelde mensen massaal in een wijk stopt en je laat dat tientallen jaren versloffen dan krijg je dit. Heeft niet zo veel met cultuur te maken. Ook al zijn sommige symptomen cultuurgerelateerd. Iets dergelijks krijg je ook als je het met Nederlanders zou doen.

Helaas gebruiken enkelen hier het om hun anti-vreemdelingen agenda op te dringen.
Mee eens, al speelt vreemdelingenhaat, racisme en discriminatie een grote rol bij het verpauperen van hele wijken. Dat zie je in vrijwel alle grote steden in Europa.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:27:26 #188
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143258123
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:38 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Mee eens, al speelt vreemdelingenhaat, racisme en discriminatie een grote rol bij het verpauperen van hele wijken. Dat zie je in vrijwel alle grote steden in Europa.
De vreemdelingenhaat, racisme en discriminatie komt dan natuurlijk van beide kanten.
Graag op anoniem
pi_143259193
teveel off-topic

[ Bericht 50% gewijzigd door trucker3 op 10-08-2014 17:23:33 ]
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:03:07 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143259566
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zulke wijken bestaan al. Het kamp bijvoorbeeld. Of bepaalde 'volksbuurten', die vol zitten met kansarm crimineel - maar volledig blank - tuig.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:19:43 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143260388
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zulke wijken bestaan al. Het kamp bijvoorbeeld. Of bepaalde 'volksbuurten', die vol zitten met kansarm crimineel - maar volledig blank - tuig.
Dat klopt, hoewel het in Nederland niet van zodanige grootte is dan het onbeheersbaar is.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:22:44 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143260556
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat klopt, hoewel het in Nederland niet van zodanige grootte is dan het onbeheersbaar is.
En dat heeft weer te maken met ons goede sociale vangnet. Omdat wij al jarenlang zulke mensen 'knuffelen', hebben we velen van hen uit de vicieuze cirkel van armoede, criminaliteit en gettovorming weten te redden.

Het is dan ook buitengewoon pijnlijk om te zien dat veel Nederlanders mordicus tegen dezelfde maatregelen voor buitenlanders zijn.
pi_143260787
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is dan ook buitengewoon pijnlijk om te zien dat veel Nederlanders mordicus tegen dezelfde maatregelen voor buitenlanders zijn.
Heb je ook een bron voor deze nonsens? Er worden miljoenen uitgegeven aan (kansloze) projecten voor Marokkaanse probleemjongeren bijvoorbeeld.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:12:33 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143262570
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:27 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Heb je ook een bron voor deze nonsens? Er worden miljoenen uitgegeven aan (kansloze) projecten voor Marokkaanse probleemjongeren bijvoorbeeld.
Wat allemaal nutteloze projecten zijn zolang er geen grote maatschappelijke omwenteling komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')