IS kijkt niet naar ethniciteit. Ze kijken meer naar welke religie je aanhangt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS ziet iedereen die niet naar een kalifaat wil streven als een ongelovige hond.
En sjiieten, christenen, Koerden moet het over het algemeen sowieso ontgelden. Al heb je ook Koerden die zich aan hebben gesloten bij ISIS.
Ik betwijfel dat, maar goed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
IS kijkt niet naar ethniciteit. Ze kijken meer naar welke religie je aanhangt.
Dieren slachten kan ook niet iedereen?quote:
Denk jij soms dat IS Arabisch nationalistisch is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat, maar goed.
Dat is een andere discussie.
Ik zei niet dat iedereen kan onthoofden. Ik zei, als je een mens kan vermoorden, dan kan je dat ook via onthoofding.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dieren slachten kan ook niet iedereen?
Ik denk dat bepaalde ISIS leden dat zeker zijn ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:15 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Denk jij soms dat IS Arabisch nationalistisch is.
Dat was niet de reden, de ministe van de Peshmerga heeft zelf aangegeven dat zij destijds weinig middelen hadden voor verdediging.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daarom trok de Peshmerga gisteren ook terug, ze willen Erbil verdedigen.
Iedereen kan een dier een kogel geven. Maar velen kunnen niet een kippetje slachten, laat staan een schaap of koe. Daar komt wel wat meer bij kijken in de praktijk. Helemaal een mens. Ik neem aan dat ISIS speciale mensen ervoor heeft die er ervaring mee hebben en het efficient kunnen uitvoeren zo'n onthoofding. Dat kan echt niet elke soldaat van ISIS of velen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:
Ik zei niet dat iedereen kan onthoofden. Ik zei, als je een mens kan vermoorden, dan kan je dat ook via onthoofding.
Al is een kogel wel een stuk onpersoonlijker dan onthoofding.
Mooi, afschieten die haatbaardenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:17 schreef El_jefe07 het volgende:
BREAKING: US fighter jets started striking #IS positions in Gwer and Makhmur.
BREAKING: Rudaw reporter: Hundreds of #IS fighters killed and wounded in US airstrikes in #Gwer.
BREAKING: Rudaw reporter: #US fighter jets strike #IS positions very accurately in coordination with Peshmerga forces.
https://twitter.com/RudawEnglish
http://rudaw.net/english/middleeast/iraq/080820141quote:IS Hit Hard in Mosul; Kirkuk Front Quieter
Oooh, je bedoeld puur praktisch gezien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Iedereen kan een dier een kogel geven. Maar velen kunnen niet een kippetje slachten, laat staan een schaap of koe. Daar komt wel wat meer bij kijken in de praktijk. Helemaal een mens. Ik neem aan dat ISIS speciale mensen ervoor heeft die er ervaring mee hebben en het efficient kunnen uitvoeren zo'n onthoofding. Dat kan echt niet elke soldaat van ISIS of velen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ban Ki-Moon heeft iets verkeerds gegeten en wil maar niet uit de wc komen.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:38 schreef El_jefe07 het volgende:
Van die VICE documentaire:
[ afbeelding ]
die voelen zich wel badass totdat een airstrike op ze wordt uitgevoerdquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:38 schreef El_jefe07 het volgende:
Van die VICE documentaire:
[ afbeelding ]
twitter:PentagonPresSec twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:44:45US military aircraft conduct strike on ISIL artillery. Artillery was used against Kurdish forces defending Erbil, near US personnel. reageer retweet
Wel onder de juiste omstandigheden. Zet een mens één week in de natuur zonder een constante aanlevering van voedsel en hij verandert in een roofdier.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:19 schreef Aloulou het volgende:
Iedereen kan een dier een kogel geven. Maar velen kunnen niet een kippetje slachten, laat staan een schaap of koe.
Zouden ze er zo eentje hebben gemikt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:55 schreef Intellectueel het volgende:
BREAKING:twitter:PentagonPresSec twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:44:45US military aircraft conduct strike on ISIL artillery. Artillery was used against Kurdish forces defending Erbil, near US personnel. reageer retweet
Om wat artilleriegeschut van ISIS uit te schakelen? Duur geintje dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden ze er zo eentje hebben gemikt?
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn deze niet zo duur (fuel/air explosive), vooral bedoeld om grondtroepen binnen een radius van 100-200 meter uit te schakelen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Om wat artilleriegeschut van ISIS uit te schakelen? Duur geintje dan.![]()
Nee, die bewaren ze voor Iran's nucleaire faciliteiten natuurlijk.
twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:01:39BREAKING: US fighter jets started striking #IS positions in Gwer and Makhmur. reageer retweet
(dit was al eerder gemeld, nu dus bevestigd door Pentagon)twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:02:34BREAKING: Rudaw reporter: Hundreds of #IS fighters killed and wounded in US airstrikes in #Gwer. reageer retweet
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nee hoor, jij hebt Baklava en Ilias nog niet aangehoord. Ik weet dat ze ergens rondhangen hier met hun dubbel-accountje, maar goed.
Nee, laser guided airstrikes zei een woordvoerder van het Pentagon net op CNN.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden ze er zo eentje hebben gemikt?
[ afbeelding ]
wat ik niet snap is jij bent pro israel en israel steunt de koerden jij kapt ze alleen maar afquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:41 schreef hafez1234 het volgende:
Peshmerga heeft echt zware gezichtsverlies geleden. De Koerdische fanboys waren altijd bezig dat Peshmerga supersoldaten zijn en het Iraakse leger slecht is en laf. Maar nu blijkt dat Peshmerga niks voorstelt en dat Erbil gaat vallen als ze geen hulp krijgen.
Nee, zijn redelijk duur, en is speciaal ontwikkeld voor Iran's nucleaire faciliteiten. Een dergelijke bom is onhandig in een redelijk geürbaniseerd gebied in Irak vol met onschuldige burgers.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze niet zo duur (fuel/air explosive), vooral bedoeld om grondtroepen binnen een radius van 100-200 meter uit te schakelen.
Mooi.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:17 schreef El_jefe07 het volgende:
BREAKING: Rudaw reporter: Hundreds of #IS fighters killed and wounded in US airstrikes in #Gwer.
Nouja, ze zijn bang dat er weer Amerikaanse lijken door Erbil worden gesleept zoals in Mogadishu 1994 en Benghazi vorig jaar (of was het al 2012?). Daarnaast zal er ook wel een business interest zijn in de Irakese/Koerdische olievelden in het noorden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:08 schreef timmmmm het volgende:
Dus VS gaat zich nu actief bemoeien met de crisis daar?
Nee, ze bombarderen alleen maar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:08 schreef timmmmm het volgende:
Dus VS gaat zich nu actief bemoeien met de crisis daar?
quote:Amerikanen bombarderen ISIS
vrijdag 8 aug 2014, 15:00 (Update: 08-08-14, 15:06)
De Amerikaanse luchtmacht heeft een stelling van ISIS-troepen in het noorden van Irak gebombardeerd. Gisteren gaf president Obama toestemming voor dergelijke acties als verdediging van Amerikaanse militairen en christenen die op de vlucht zijn voor de opmars van ISIS-troepen.
quote:Amerikaanse luchtaanval op artillerie islamitische Staat
De Amerikaanse luchtmacht heeft vrijdag luchtaanvallen uitgevoerd op artillerie-stukken van extremisten van de Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS).
Dat heeft het Pentagon bekendgemaakt.
President Obama kondigde donderdag Amerikaanse luchtaanvallen op IS aan.
Volgens een woordvoerder van het Pentagon hebben Amerikaanse toestellen artillerie van IS gebombardeerd dat werd ingezet tegen Koerdische strijdkrachten die de stad Erbil verdedigen. In deze stad is ook een Amerikaans consulaat.
Onduidelijk is hoeveel Amerikaanse toestellen betrokken waren bij de aanval en of er sprake is van slachtoffers onder de strijders van IS.
De Amerikaanse marine heeft onder meer het vliegdekschip USS George H.W. Bush gestationeerd in de Persische Golf, van waar de vliegtuigen heel Irak kunnen bestrijden.
Britse Steun
Groot-Brittannië gaat minderheden die in Irak door extremistische opstandelingen in het nauw zijn gedreven ook van luchtsteun voorzien. Daarnaast zullen de Britten de VS ondersteunen bij hun operatie tegen de strijders van de IS. Dat heeft de Britse minister van defensie Michael Fallon gezegd, meldt de BBC vrijdag.
De Britse luchtmacht heeft een basis op het eiland Cyprus, vanwaar de regio waarin IS actief is eenvoudig te bereiken is voor vliegtuigen.
Helpen
Premier David Cameron zei dat de wereld de religieuze minderheden in Irak moet helpen. Het Britse ministerie van buitenlandse zaken waarschuwde Britten niet naar de Koerdische regio in Irak te reizen.
IS heeft grote delen van het noorden en westen van Irak in handen. Religieuze minderheden als christenen en yazidi's zijn op de vlucht geslagen. Duizenden yazidi's zijn hierbij op een bergtop beland en kunnen niet meer wegkomen.
Door: NU.nl/Novum
Zeg gewoon Jdams.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
2 F18's hebben 500 pond laser guided bommen op de mobiele artillerie van ISIS gedropt.
Die laatste is een flinke. christenen die op de vlucht zijn voor de opmars van ISIS-troepen.quote:
Ik herinner me dat er in het begin van de Irakoorlog een helikopter werd neergehaald en dat ze lang op zoek waren naar de twee piloten. Hadden ze later gevonden en ook over straat gesleeptquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Nouja, ze zijn bang dat er weer Amerikaanse lijken door Erbil worden gesleept zoals in Mogadishu 1994 en Benghazi vorig jaar (of was het al 2012?). Daarnaast zal er ook wel een business interest zijn in de Irakese/Koerdische olievelden in het noorden.
Ah, echt gericht op het uitschakelen van de apparatuur.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
2 F18's hebben 500 pond laser guided bommen op de mobiele artillerie van ISIS gedropt.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28709530quote:According to the Pentagon statement, two F/A-18 aircraft dropped 500-pound laser-guided bombs on mobile artillery near Irbil.
Nodig niet nee, maar er zijn genoeg Amerikaanse bedrijven (en dus Obama en co ook) die daar een aandeel hebben in de exploitatie van de olievelden aldaar....quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef Smoofie het volgende:
USA heeft geen iraakse olie nodig, laten we die mythe ook eens uit de wereld helpen.
Wel de eerste keer dat ikzelf er van te voren op hoopte dat het zou gebeurentwitter:jenniematthew twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:55:57That makes Obama 4th consecutive US president to bomb Iraq reageer retweet
Mooie beelden!quote:
Allebei, plus Koerden die meehelpen uiteraard. edit: tenminste ik dacht dat je je afvroeg wie meehielp met targeten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hebben de usa daar dan troepen of onbewapende drones?
F/A 18's die opstijgen vanaf de G.W. Bush (vliegdekschip)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hebben de usa daar dan troepen of onbewapende drones?
Dus datquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:16 schreef Perrin het volgende:
Wel de eerste keer dat ikzelf er van te voren op hoopte dat het zou gebeurentwitter:jenniematthew twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:55:57That makes Obama 4th consecutive US president to bomb Iraq reageer retweet
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allebei, plus Koerden die meehelpen uiteraard. edit: tenminste ik dacht dat je je afvroeg wie meehielp met targeten.
Ja dat bedoel ik. Iemand moet targetten en gezien er geen hellfires zijn gevuurd moet t een onbewapende drone of soldatwn/cianzijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
F/A 18's die opstijgen vanaf de G.W. Bush (vliegdekschip)
Oh, zo bedoel je. Ja, je hebt een punt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Ja dat bedoel ik. Iemand moet targetten en gezien er geen hellfires zijn gevuurd moet t een onbewapende drone of soldatwn/cianzijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:24 schreef Aloulou het volgende:
![]()
![]()
Wat een helden toch weer
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:23 schreef mrstylo het volgende:
Wel eens een vliegende ISIS terrorist gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.proest
nee jonge dat gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:25 schreef Aloulou het volgende:
Die Britten sluiten zich er ook weer bij aan in het kielzog van de Amerikanen....
Dat gaat aanslagen in Engeland worden weer dusMen gaat de oorlogen naar de straten van Londen brengen.
Volgens mij is dat van afgelopen week toen het Irakese leger vanuit de lucht aanviel. Not sure tho'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker wel, als de Britten zich er actief mee bemoeien wel. Kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:26 schreef scarymovie123 het volgende:
nee jonge dat gaat niet gebeuren
Oh, dan gaan we kampen bouwen hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:25 schreef Aloulou het volgende:
Die Britten sluiten zich er ook weer bij aan in het kielzog van de Amerikanen....
Dat gaat aanslagen in Engeland worden weer dusMen gaat de oorlogen naar de straten van Londen brengen.
Dit!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:29 schreef Drxx het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoonlijk vind ik drones ook walgelijk, maar tegen deze untermenschen juich ik het toe. Please 'Murica, please
Ik wil helemaal geen paniek zaaien of paniekerg overkomen, maar de vorige Irak-oorlog en invasie heeft de Britten ook een aantal grote aanslagen gekost waaronder in Londen.quote:
Aan de lichaamstaal en het naar beneden kijken zie je al dat ze zelf ook wel snappen dat ze onzin praten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:29 schreef Drxx het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoonlijk vind ik drones ook walgelijk, maar tegen deze untermenschen juich ik het toe. Please 'Murica, please
Als het zo moet zijn, dan is dat maar zo. Ik denk alleen dat er niet soft opgetreden zal worden en Europa gezuiverd zal worden van dat ongedierte.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen paniek zaaien of paniekerg overkomen, maar de vorige Irak-oorlog en invasie heeft de Britten ook een aantal grote aanslagen gekost waaronder in Londen.
Deze directe bemoeienis maakt het voor ISIS-aanhangers legitiem de strijd naar de Britse straten te brengen. En zoals we weten zijn er toch wel meer ISIS-sympathisanten in West-Europa dan men wellicht eerder gedacht had
Dit is een soldaat van het Iraakse leger. Dit komt uit één van de 'clanging of the swords'-video's van ISIS zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik trol een beetje maar er is een mogelijkheid. Als de UK zich er actief in gaat mengen - of Frankrijk - hebben ze echt wel kans dat er een backlash ontstaat met een aanslag in eigen land. Er zijn toch waarschijnlijk wel een paar duizend ISIS-sympathisanten in alleen NL al en in hun overtuiging hebben ze een legitimiteit om de strijd naar het land te brengen wat actief ISIS aanvalt. Je krijgt wellicht een herhaling van de tijd na 9/11 (qua terrorismedreiging) en rondom de Irak-invasie toen ook er aanslagen in o.a. Londen waren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als het zo moet zijn, dan is dat maar zo. Ik denk alleen dat er niet soft opgetreden zal worden en Europa gezuiverd zal worden van dat ongedierte.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:39 schreef Che_ het volgende:
According to @RudawKurmanci 20 tons of aid were sent from Bashûr to Yezidis in Rojava. #Twitterkurds #Embargo
Kan, maar aan de andere kant is het risico van aanslagen er altijd al geweest met die fundies binnen onze grenzen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik trol een beetje maar er is een mogelijkheid. Als de UK zich er actief in gaat mengen - of Frankrijk - hebben ze echt wel kans dat er een backlash ontstaat met een aanslag in eigen land. Er zijn toch waarschijnlijk wel een paar duizend ISIS-sympathisanten in alleen NL al en in hun overtuiging hebben ze een legitimiteit om de strijd naar het land te brengen wat actief ISIS aanvalt. Je krijgt wellicht een herhaling van de tijd na 9/11 (qua terrorismedreiging) en rondom de Irak-invasie toen ook er aanslagen in o.a. Londen waren.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ze zijn te snel gegroeid, en te professioneel om zomaar wat mercenaries uit Irak en Afghanistan, met een beetje import uit Europa, te zijn. En vooral na de splitsing tussen Al-Qaeda en ISIS lijkt het me niet zo voor de hand liggend wie de backers zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:43 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat interessant en nodig is is achterhalen wie de financiers, bevoorraders en ondersteuners zijn van ISIS.
VS in het begin daarna zijn ze gestopt nu is het S-A Qatar en de Emiratenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:43 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat interessant en nodig is is achterhalen wie de financiers, bevoorraders en ondersteuners zijn van ISIS.
HOE!?quote:
Ik vraag het me af. De leiders daar, vooral in S-A, zijn ook geen 'goede' moslims en zullen ook wel onthoofd worden als ISIS groter wordt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
VS in het begin daarna zijn ze gestopt nu is het S-A Qatar en de Emiraten
waar zitten ze nu in? lijkt wel een nog niet gebouwde flat ofzoquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevluchte Christenen, in Erbil.
Ik vraag mij af of 'staten' wel hun financiers zijn, maargoed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
VS in het begin daarna zijn ze gestopt nu is het S-A Qatar en de Emiraten
ik denk niet echt dat de USA partij kiest, maar meer hun eigen burgers beschermtquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Matthew How zegt op CNN min of meer dat de Amerikanen nu partij kiezen voor Koerden en Sjiieten door aanvallen op de Soennieten. Dus hij schaart alle Soennieten min of meer achter ISIS.
Is dat reëel?
Saudi-Arabia.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ze zijn te snel gegroeid, en te professioneel om zomaar wat mercenaries uit Irak en Afghanistan, met een beetje import uit Europa, te zijn. En vooral na de splitsing tussen Al-Qaeda en ISIS lijkt het me niet zo voor de hand liggend wie de backers zijn.
Ik denk dat VS gewoon partij kiest voor de Koerden omdat dat de afgelopen jaren zo'n beetje het enige functionerende stukje MO was. Daarnaast speelt dus mee dat er behoorlijk wat staff/adviseurs in Erbil zitten. Ik heb Obama zich nog niet positief horen uitspreken over Iran, Hezbollah en consorten dus ik denk niet dat men opeens pro-Shia isquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Matthew How zegt op CNN min of meer dat de Amerikanen nu partij kiezen voor Koerden en Sjiieten door aanvallen op de Soennieten. Dus hij schaart alle Soennieten min of meer achter ISIS.
Is dat reëel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |