abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143197413
President Masoud Barzani with Peshmerga forces in Makhmour where #ISIS has attempted to advance.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=649504025157504
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:27:53 #177
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143197591
Al die trolls hier over de Peshmerga. Totaal geen idee van wat er echt gebeurd daar en volgens alles via jeugdjournaal en random twitterberichten.
pi_143197680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:27 schreef Che_ het volgende:
Al die trolls hier over de Peshmerga. Totaal geen idee van wat er echt gebeurd daar en volgens alles via jeugdjournaal en random twitterberichten.
Ik snap het ook niet. Wat heeft de peshmerga dan verloren? Al die dorpen en steden tussen Mosul en Erbil zijn ondanks gevechten nog in Koerdische handen. Alleen Singal heeft ISIS gepakt maar die was al een tijdje omringd door ISIS en dus los van de rest. Behoort ook niet tot de KRG.
pi_143197770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:27 schreef Che_ het volgende:

Ze waren inderdaad heel erg goed. Daarom zijn er paar honderd Yezidi Koerden afgeslacht door ISIS en tientallen duizenden gevlucht.
pi_143197852
Mensen die denken dat Irak. Koerden of Syrië ook maar een kans maken tegen isis :')
Zie!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:35:58 #181
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143197865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:30 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet. Wat heeft de peshmerga dan verloren? Al die dorpen en steden tussen Mosul en Erbil zijn ondanks gevechten nog in Koerdische handen. Alleen Singal heeft ISIS gepakt maar die was al een tijdje omringd door ISIS en dus los van de rest. Behoort ook niet tot de KRG.
Daarom, gewoon negeren. Ze hebben geen idee van hoe het in elkaar zit daar.
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:36:18 #182
230491 Zith
pls tip
pi_143197878
Alsof er ook maar 1 leger op aarde is die de Heilige Koerdische Strijders aan kan :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143197980
De Koerden in dit topic moeten ophouden met hun propaganda. Zelfs Koerdische newssites melden dat Peshmerga veel gebied heeft verloren.

Islamic State militants extended their gains in northern Iraq on Aug. 7, seizing three more towns and gaining a foothold near the Kurdish region, witnesses said.
The Islamic State, formerly known as ISIS and which has declared a caliphate in parts of Iraq and Syria it controls, clashed with Kurdish forces on Aug. 6 in the town of Makhmur near Erbil, the capital of the Kurdish semi-autonomous zone.
In the latest advance, militants seized Makhmur and the mainly Christian town of Tilkaif, as well as Al Kwair, witnesses said.
The U.N. refugee camp in Makhmur was evacuated during clashes on Aug. 6.
The advance came after the militants inflicted a humiliating defeat on Kurdish forces in a weekend sweep in the north.

http://tinyurl.com/pdtrng5

ISIS is zelfs dichtbij Erbil.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:40:19 #184
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143198032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:36 schreef Zith het volgende:
Alsof er ook maar 1 leger op aarde is die de Heilige Koerdische Strijders aan kan :')
Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat er welke leger dan ook niet te verslaan is :').

Valse berichten worden alleen tegengesproken.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:41:38 #185
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143198074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:39 schreef hafez1234 het volgende:

ISIS is zelfs dichtbij Erbil.
Daarom trok de Peshmerga gisteren ook terug, ze willen Erbil verdedigen.
Say what?
pi_143198277
Ik snap niet waarom het Iraakse leger de Koerden helpt. De Koerden hebben bloed aan hun handen van duizenden Irakezen. Ze stonden en keken hoe ISIS duizenden Irakezen aan het slachten was. toen ISIS tegen het Iraakse leger vocht. In plaats van het Iraakse leger te helpen, gingen de Koerden gebieden overnemen waar het Iraakse leger was gevlucht. Bagdad moet de Koerden niet helpen. De Koerden zijn volgens henzelf autonoom en horen niet bij Irak. Laat de Koerden dat bewijzen door hun probleem zelf te laten oplossen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:51:48 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143198378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:48 schreef hafez1234 het volgende:
Ik snap niet waarom het Iraakse leger de Koerden helpt. De Koerden hebben bloed aan hun handen van duizenden Irakezen. Ze stonden en keken hoe ISIS duizenden Irakezen aan het slachten was. toen ISIS tegen het Iraakse leger vocht. In plaats van het Iraakse leger te helpen, gingen de Koerden gebieden overnemen waar het Iraakse leger was gevlucht. Bagdad moet de Koerden niet helpen. De Koerden zijn volgens henzelf autonoom en horen niet bij Irak. Laat de Koerden dat bewijzen door hun probleem zelf te laten oplossen.
:')

Dus ze moeten de Yezidi's maar gewoon laten stikken en de IS alle ruimte gunnen om hun staat verder uit te breiden. Nee dan ben je goed bezig als regering.
Say what?
pi_143198593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:58 schreef Aloulou het volgende:
ISIS heeft weer wat foto's online geslingerd van executies en onthoofdingen, let wel op dat het schokkend kan zijn.
Ze doen nu officieel ook aan kruisigingen?

Ik wist al dat ze dat eerder deden, maar het is nu helemaal een van hun nieuwe tactieken om iemand dood te krijgen?
pi_143198640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:48 schreef hafez1234 het volgende:
Dus ze moeten ISIS maar gewoon hun gang laten gaan?

Plz,
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 14:00:54 #190
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143198662
#BREAKING ANF: Fierce clashes at Maxmur refugee camp (not the town). HPG/YJA-Star and militia defending it from ISIS.
#TwitterKurds #Iraq
pi_143198708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:
Ze doen nu officieel ook aan kruisigingen?

Ik wist al dat ze dat eerder deden, maar het is nu helemaal een van hun nieuwe tactieken om iemand dood te krijgen?
Was het altijd al. Ook eerder in Syrie. Kruisigen, onthoofden of de kogel. Altijd een van de drie bij een veroordeling tot de dood.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 14:02:29 #192
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143198711

Hêzên Parastina Kurdistan rescuing people trapped on mount Shengal. #TwitterKurds
pi_143198733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:02 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Was het altijd al. Ook eerder in Syrie. Kruisigen, onthoofden of de kogel. Altijd een van de drie bij een veroordeling tot de dood.
Hebben ze nog een bepaalde regel, wanneer krijg je de kogel, wanneer onthoofding en wanneer kruisiging?

Of is het gewoon net wat ze voor hand hebben?
pi_143198741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:02 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]

Hêzên Parastina Kurdistan rescuing people trapped on mount Shengal. #TwitterKurds
_O_
pi_143198846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
Hebben ze nog een bepaalde regel, wanneer krijg je de kogel, wanneer onthoofding en wanneer kruisiging?

Of is het gewoon net wat ze voor hand hebben?
Hebben ze wel in algemene zin, bepaalde regel wanneer je wat krijgt. Vooral kruisiging heeft specifieke regelgeving wanneer ze dat toepassen. Executie en/of onthoofding lijkt wat willekeurig van een afstand, soms executeren ze gevangengenomen mannen in de oorlogsstrijd. Soms gaan ze aan het mes. Weet niet waar het verschil ligt, misschien toch in de regelgeving. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je ook niet makkelijk even 1700 man de kelen van doorsnijdt, moet je toch aardig wat mannen hebben die kunnen onthoofden + de tijd ervoor. Niet elk ISIS-lid zal kunnen onthoofden vermoed ik zo.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143198883
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:51 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

:')

Dus ze moeten de Yezidi's maar gewoon laten stikken en de IS alle ruimte gunnen om hun staat verder uit te breiden. Nee dan ben je goed bezig als regering.
Deden de Koerden ook toen ISIS de Irakezen aan het slachten was. Waarom is het volgens jou normaal dat de Koerden dat doen, maar niet normaal wanneer het Iraakse leger dat zou doen.
pi_143198906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:06 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hebben ze wel in algemene zin, bepaalde regel wanneer je wat krijgt. Vooral kruisiging heeft specifieke regelgeving wanneer ze dat toepassen. Executie en/of onthoofding lijkt wat willekeurig van een afstand, soms executeren ze gevangengenomen mannen in de oorlogsstrijd. Soms gaan ze aan het mes. Weet niet waar het verschil ligt, misschien toch in de regelgeving. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je ook niet makkelijk even 1700 man de kelen van doorsnijdt, moet je toch aardig wat mannen hebben die kunnen onthoofden + de tijd ervoor. Niet elk ISIS-lid zal kunnen onthoofden vermoed ik zo.
Ik denk inderdaad dat het vooral om effectiviteit gaat.

En niet kunnen onthoofden? als je iemand kan vermoorden, dan kun je dat ook via onthoofding.
pi_143198968
ISIS is gewoon Islam volgens de Koran. Ze doen gewoon wat letterlijk in de Koran staat. De dingen die zij doen, deden de moslims ook honderden jaren geleden.
pi_143199008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk inderdaad dat het vooral om effectiviteit gaat.

En niet kunnen onthoofden? als je iemand kan vermoorden, dan kun je dat ook via onthoofding.
Is wel onzin hoor.
pi_143199026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:11 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is wel onzin hoor.
Ja, dat kan .

Verklaar je nader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')