Ik snap het ook niet. Wat heeft de peshmerga dan verloren? Al die dorpen en steden tussen Mosul en Erbil zijn ondanks gevechten nog in Koerdische handen. Alleen Singal heeft ISIS gepakt maar die was al een tijdje omringd door ISIS en dus los van de rest. Behoort ook niet tot de KRG.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:27 schreef Che_ het volgende:
Al die trolls hier over de Peshmerga. Totaal geen idee van wat er echt gebeurd daar en volgens alles via jeugdjournaal en random twitterberichten.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:27 schreef Che_ het volgende:
Al die trolls hier over de Peshmerga. Totaal geen idee van wat er echt gebeurd daar en volgens alles via jeugdjournaal en random twitterberichten.
Daarom, gewoon negeren. Ze hebben geen idee van hoe het in elkaar zit daar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:30 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Wat heeft de peshmerga dan verloren? Al die dorpen en steden tussen Mosul en Erbil zijn ondanks gevechten nog in Koerdische handen. Alleen Singal heeft ISIS gepakt maar die was al een tijdje omringd door ISIS en dus los van de rest. Behoort ook niet tot de KRG.
Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat er welke leger dan ook niet te verslaan isquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:36 schreef Zith het volgende:
Alsof er ook maar 1 leger op aarde is die de Heilige Koerdische Strijders aan kan
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:48 schreef hafez1234 het volgende:
Ik snap niet waarom het Iraakse leger de Koerden helpt. De Koerden hebben bloed aan hun handen van duizenden Irakezen. Ze stonden en keken hoe ISIS duizenden Irakezen aan het slachten was. toen ISIS tegen het Iraakse leger vocht. In plaats van het Iraakse leger te helpen, gingen de Koerden gebieden overnemen waar het Iraakse leger was gevlucht. Bagdad moet de Koerden niet helpen. De Koerden zijn volgens henzelf autonoom en horen niet bij Irak. Laat de Koerden dat bewijzen door hun probleem zelf te laten oplossen.
Ze doen nu officieel ook aan kruisigingen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:58 schreef Aloulou het volgende:
ISIS heeft weer wat foto's online geslingerd van executies en onthoofdingen, let wel op dat het schokkend kan zijn.
Dus ze moeten ISIS maar gewoon hun gang laten gaan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:48 schreef hafez1234 het volgende:
Ik snap niet waarom het Iraakse leger de Koerden helpt. De Koerden hebben bloed aan hun handen van duizenden Irakezen. Ze stonden en keken hoe ISIS duizenden Irakezen aan het slachten was. toen ISIS tegen het Iraakse leger vocht. In plaats van het Iraakse leger te helpen, gingen de Koerden gebieden overnemen waar het Iraakse leger was gevlucht. Bagdad moet de Koerden niet helpen. De Koerden zijn volgens henzelf autonoom en horen niet bij Irak. Laat de Koerden dat bewijzen door hun probleem zelf te laten oplossen.
Was het altijd al. Ook eerder in Syrie. Kruisigen, onthoofden of de kogel. Altijd een van de drie bij een veroordeling tot de dood.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:
Ze doen nu officieel ook aan kruisigingen?
Ik wist al dat ze dat eerder deden, maar het is nu helemaal een van hun nieuwe tactieken om iemand dood te krijgen?
Hebben ze nog een bepaalde regel, wanneer krijg je de kogel, wanneer onthoofding en wanneer kruisiging?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Was het altijd al. Ook eerder in Syrie. Kruisigen, onthoofden of de kogel. Altijd een van de drie bij een veroordeling tot de dood.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:02 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hêzên Parastina Kurdistan rescuing people trapped on mount Shengal. #TwitterKurds
Hebben ze wel in algemene zin, bepaalde regel wanneer je wat krijgt. Vooral kruisiging heeft specifieke regelgeving wanneer ze dat toepassen. Executie en/of onthoofding lijkt wat willekeurig van een afstand, soms executeren ze gevangengenomen mannen in de oorlogsstrijd. Soms gaan ze aan het mes. Weet niet waar het verschil ligt, misschien toch in de regelgeving. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je ook niet makkelijk even 1700 man de kelen van doorsnijdt, moet je toch aardig wat mannen hebben die kunnen onthoofden + de tijd ervoor. Niet elk ISIS-lid zal kunnen onthoofden vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
Hebben ze nog een bepaalde regel, wanneer krijg je de kogel, wanneer onthoofding en wanneer kruisiging?
Of is het gewoon net wat ze voor hand hebben?
Deden de Koerden ook toen ISIS de Irakezen aan het slachten was. Waarom is het volgens jou normaal dat de Koerden dat doen, maar niet normaal wanneer het Iraakse leger dat zou doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]![]()
Dus ze moeten de Yezidi's maar gewoon laten stikken en de IS alle ruimte gunnen om hun staat verder uit te breiden. Nee dan ben je goed bezig als regering.
Ik denk inderdaad dat het vooral om effectiviteit gaat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hebben ze wel in algemene zin, bepaalde regel wanneer je wat krijgt. Vooral kruisiging heeft specifieke regelgeving wanneer ze dat toepassen. Executie en/of onthoofding lijkt wat willekeurig van een afstand, soms executeren ze gevangengenomen mannen in de oorlogsstrijd. Soms gaan ze aan het mes. Weet niet waar het verschil ligt, misschien toch in de regelgeving. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je ook niet makkelijk even 1700 man de kelen van doorsnijdt, moet je toch aardig wat mannen hebben die kunnen onthoofden + de tijd ervoor. Niet elk ISIS-lid zal kunnen onthoofden vermoed ik zo.
Is wel onzin hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk inderdaad dat het vooral om effectiviteit gaat.
En niet kunnen onthoofden? als je iemand kan vermoorden, dan kun je dat ook via onthoofding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |