Ja ben het met je eensquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Leest dan niemand wat ik hierboven post?
Er was op de Quetzal trail een getuige die een dag eerder twee meisjes had horen schreeuwen.
Die getuige zal niet 2 dagen achter elkaar dezelfde trail gaan lopen. Dat geschreeuw kan dus heel goed op de Pianista zijn geweest...

Tja, ik zeg alleen wat er in dat blog van die backpackers uit (volgens mij) Wallonië staat.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:37 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En dan niet even gaan kijken?

Ja, geen verwijt...maar dat zou heel slecht van diegene zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:39 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, ik zeg alleen wat er in dat blog van die backpackers uit (volgens mij) Wallonië staat.
Overigens staat er "la veille", en dat betekent geloof ik "de avond er voor".

een andere creep daar is Roger Immermanquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:26 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Zeker niet! En volgens mij is er toen wel daar gezocht inderdaad, dus die tip/getuigenverklaring is vast serieus genomen.
En bedankt voor de bevestiging Whiskers!
Stacey, ik schrok me rot van die man haha, hij kijkt echt eng/raar uit zijn ogen Ik heb wel berichten gelezen over oude posters die destijds waren opgehangen in Boquete en sommige linkten die persoon ook aan de zaak van Kris&Lisanne (zonder directe aanleiding trouwens).
Is dat diezelfde man? Krijg echt naar gevoel van hem.

Dan moet dat 5 april zijn geweest als de blog op 6 april is gepost.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Er was op de Quetzal trail een getuige die een dag eerder twee meisjes had horen schreeuwen.
Die getuige zal niet 2 dagen achter elkaar dezelfde trail gaan lopen. Dat geschreeuw kan dus heel goed op de Pianista zijn geweest...

Dacht ik ook.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:46 schreef superniger het volgende:
Wat doet dit in BNW?
Is dit gewoon een hoax?
Zijn Kris en Lissanne wel echt dood?

Helemaal niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dacht ik ook.
Krijg je al die gekkies hier.

klopt daar had mijn contact uit Boquete het ook over (licht geschreeuw en geluiden)quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]

En vooral wat er gebeurd kan zijn waardoor een nood oproep noodzakelijk werd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het blijft vreemd waarom ze van het pad zijn gegaan.

Beiden zitten niet meer in de gevangenis?En recentelijk gespot in Boquete of Toro de Bacos (of hoe je het schrijft haha)?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een andere creep daar is Roger Immerman
die organiseert Networking Meetings voor exparts en toeristen in een hotel,
en legt toeristen uit wat er zoal te doen is
ook kan je bij hem tegen een kleine vergoeding video films komen kijken
vreemd is dat ineens nergens meer een foto van die man te vinden is
ook was/is Roger Immermande rechterhand van Ozzie
meer over Ozzie
http://veneighbors.blogsp(...)henrich-helping.html

Het lijkt me sterk dat die jongens te koppelen zijn aan de eerste poging van Kris en Lisanne om 911 te bellen, maar goed, alles kan natuurlijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:46 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dan moet dat 5 april zijn geweest als de blog op 6 april is gepost.

De hond Blue misschien, van de pizzeria die altijd meeloopt met hikers op de Pianista?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt daar had mijn contact uit Boquete het ook over (licht geschreeuw en geluiden)
een hond sloeg ook aan
maar het was erg slecht weer

Lijkt me sterk maar de volledige telefoongegevens zouden daar uitsluitsel over moeten kunenn geven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Is die telefoon geen eigen leven gaan leiden door water?

dit zei mijn contact uit Boquete er letterlijk over :quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]

Dat kan ook inderdaad niet, want in de blog kun je lezen dat ze op 6 april de Quetzal-trail gingen lopen (Le 6 avril nous partons tôt en taxi pour faire le trail du Quetzal). Als ze iets hoorden over de dag daarvoor, dan was dat dus 5 april. Toen waren Kris en Lisanne dus al even vermist en was de eerste poging tot 112/911 bellen ook al lang geweest. Verder zie ik in die blog niets staan dat er op wijst dat dat hele gebeuren op de Pianista-trail geweest zou moeten zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:54 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die jongens te koppelen zijn aan de eerste poging van Kris en Lisanne om 911 te bellen, maar goed, alles kan natuurlijk.

God, wat een gruwelijk idee. Hulp zo dichtbij en dan nog sterven omdat ze je niet vinden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit zei mijn contact uit Boquete er letterlijk over :
Opmerkelijk detail is dat tijdens de eerste zoektocht iemand een flauw geluid gehoord had of dat iemand om hulp riep.Dat geluid werd verder niet herhaald.Alsmede de flauwe reuksporen van de Nederlander honden passen nu ook in het plaatje.Die geluiden zijn bijna aan het einde van de eerste 2 weken gehoord geloof ik

En waar was dat dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Opmerkelijk detail is dat tijdens de eerste zoektocht iemand een flauw geluid gehoord had of dat iemand om hulp riep.Dat geluid werd verder niet herhaald.Alsmede de flauwe reuksporen van de Nederlander honden passen nu ook in het plaatje.Die geluiden zijn bijna aan het einde van de eerste 2 weken gehoord geloof ik

Er komt nu ook ineens een hond in het verhaal?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De hond Blue misschien, van de pizzeria die altijd meeloopt met hikers op de Pianista?

Ja, dat sowieso. Dit gaat wel ver, maar misschien dat die jongens dan in eerste instantie charmant en behulpzaam waren, Lisanne&Kris dieper de jungle in lokten, de meiden argwanend begonnen te worden maar niets lieten merken en toen stiekem 1e poging gedaan hebben noodnummer te bellen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:54 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die jongens te koppelen zijn aan de eerste poging van Kris en Lisanne om 911 te bellen, maar goed, alles kan natuurlijk.

Zodat ze dan met een helikopter binnen 5 minuten gered zouden kunnen worden uit de klauwen van die jongens? Nah, dat gaat er bij mij niet in.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:04 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Dit gaat wel ver, maar misschien dat die jongens dan in eerste instantie charmant en behulpzaam waren, Lisanne&Kris dieper de jungle in lokten, de meiden argwanend begonnen te worden maar niets lieten merken en toen stiekem 1e poging gedaan hebben noodnummer te bellen.

Lijkt me niet erg waarschijnlijk gezien het feit dat bijna niemand doorloopt na de Mirador (en je daar dus ook niet snel iemand tegen het lijf loopt) en omdat ertussen de Mirador en de noodoproep iig nog 1 toeristische foto van Kris is gemaakt. Bij de eerste kreek//beek met mini-waterval.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:04 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Dit gaat wel ver, maar misschien dat die jongens dan in eerste instantie charmant en behulpzaam waren, Lisanne&Kris dieper de jungle in lokten, de meiden argwanend begonnen te worden maar niets lieten merken en toen stiekem 1e poging gedaan hebben noodnummer te bellen.

We weten natuurlijk niet of die jongens bijvoorbeeld een tent bij zich hadden, maar ze moeten sowieso dingen bij zich gehad hebben om daar een paar dagen door te kunnen brengen. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, maar sluit het zeker niet uit. Zoals Whiskers zei, is het evenwel de vraag of dit daadwerkelijk op de Pianista is gebeurd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:04 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]

Die was er altijd al en zou volgens de eigenaresse met de meisjes meegelopen zijn, maar alleen zijn teruggekeerd. Al kan dat dus niet kloppen, want ze zijn veel eerder aan de trail begonnen dan dat de eigenaresse Blue met hen zag.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er komt nu ook ineens een hond in het verhaal?

Ik kan me nog herinneren dat je zoiets postte inderdaad!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]

waar het was kan ik vragenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waar was dat dan?
Want we weten dus dat wat er ook met Kris en Lisanne gebeurd moet zijn, dat ná de Morador geweest moet zijn.

Gelul dus,quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die was er altijd al en zou volgens de eigenaresse met de meisjes meegelopen zijn, maar alleen zijn teruggekeerd. Al kan dat dus niet kloppen, want ze zijn veel eerder aan de trail begonnen dan dat de eigenaresse Blue met hen zag.

Ik was ervan overtuigd dat het in blogbericht over een andere trail ging, maar door de vertaling van Joanne + argumenten twijfel ik nu toch klein beetje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:07 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet of die jongens bijvoorbeeld een tent bij zich hadden, maar ze moeten sowieso dingen bij zich gehad hebben om daar een paar dagen door te kunnen brengen. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, maar sluit het zeker niet uit. Zoals Whiskers zei, is het evenwel de vraag of dit daadwerkelijk op de Pianista is gebeurd.

Dat geldt zoals nu blijkt kennelijk voor alle getuigenquote:

) dat die 90 foto's gemaakt zijn in de nacht dat die helicopters vlogen? Vlogen die 's nachts?
 ) dat die 90 foto's gemaakt zijn in de nacht dat die helicopters vlogen? Vlogen die 's nachts? ) ).
 ) ).

Whiskers heeft wel gelijk dat we totaal niet weten waar het dan wel was.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:13 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik was ervan overtuigd dat het in blogbericht over een andere trail ging, maar door de vertaling van Joanne + argumenten twijfel ik nu toch klein beetje.

Ja hoor, daar begint het al met paranormale mensen. Alsjeblieft zeg. Vanavond zal je ook wel weer kunnen bellen op tv naar zo iemand. Misschien moet je daar eens vragen hoe ze overleden zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:18 schreef StaceySinger het volgende:
'Ik zag een meisje met licht gekleur haar dat in een bosachtige omgeving werd vastgepakt door een man. Hij droeg een jeans en werkschoenen. Zijn hand had de kleur van een latino. Het meisje schreeuwde en werd ruw aan haar haren achter een huis of hutje gesleept. Zo ruw dat ze bloedde. Ik zag donkere, chocoladekleurige aarde bewegen en voelde een stekende pijn in mijn maag.
Paranormale Panamese 'ziet' vermiste meiden in dromen
Ze duiken op in elke vermissingszaak: helderzienden. Zo ook bij de verdwijning van Kris Kremers (21) en Lisanne Froon (22) in Panama.
[ afbeelding ]
Marcia Smith Del Rio die op basis van haar paranormale dromen zoekt naar de vermiste Kris en Lisanne.
De Panamese Marcia Smith Del Rio (45) zou al eerder bruikbare tips hebben gegeven waardoor haar verongelukte zus en een vermoorde indiaan werden teruggevonden. Nu beweert de vrouw dat ze de vermiste meiden uit Amersfoort tweemaal zag in haar dromen.
'De familie wil niks van mij weten maar ik blijf zoeken zolang ik de pijn van de meiden voel,' verklaart de Panamese telefonisch tegenover het AD. Ze trekt vandaag in haar eentje vanuit haar woonplaats David, de hoofdstad van de provincie Chiriquí, naar koffieplantages bij Boquete, het dorp waar Kremers en Froon op 1 april verdwenen.
Koffieplantages
De koffieplantages liggen op een berghelling vlakbij de Pianista-trail, de wandelroute die de Nederlandse meiden wilden gaan lopen. 'Ik ben er begin deze week met de privédetective geweest die de verdwijningszaak onderzoekt. We hebben toen gezocht bij enkele huizen en hutjes maar geen sporen gevonden. Ik kreeg er ook geen speciaal gevoel. Ik hoop dat wel te krijgen bij de plantages.'
Smith Del Rio, die zelf geen kinderen heeft en een hoge functie bekleedt bij de Panamese houtexporteur Teak Land, bezoekt de bewuste plek omdat de vegetatie en kleur van de aarde volgens haar overeenkomen met die in haar dromen over de vermiste Nederlandse meiden.
'Voortgesleept aan haren'
De eerste droom dateert van vorige week maandag, zegt Smith Del Rio terugblikkend. 'Ik zag een meisje met licht gekleur haar dat in een bosachtige omgeving werd vastgepakt door een man. Hij droeg een jeans en werkschoenen. Zijn hand had de kleur van een latino. Het meisje schreeuwde en werd ruw aan haar haren achter een huis of hutje gesleept. Zo ruw dat ze bloedde. Ik zag donkere, chocoladekleurige aarde bewegen en voelde een stekende pijn in mijn maag. Die was zo hevig dat ik huilend wakker schrok.'
De tweede droom kreeg de Panamese naar eigen zeggen afgelopen maandag. Daarin zag ze een berghelling en planten die volgens haar leken op koffiestruiken. 'Ik zag een van de meiden door haar eigen ogen. Die keken naar de lucht. Ze lag op haar rug tussen de struiken en was heel rustig. Ik denk dat ze dood is,' zegt de helderziende die het opnieuw te kwaad krijgt.
Smith Del Rio zegt geen idee te hebben welke van de twee meiden ze in haar dromen zag. 'Ik zie geen gezichten maar alleen lichtgekleurd haar.' Ze sprak naar eigen zeggen wel met vrienden over haar dromen maar ging niet naar de politie. 'Die vertrouw ik niet. Er verdwijnen regelmatig mensen in Panama maar de zaken worden zelden opgelost. Daarom doe ik mijn eigen ding.'
Broer Lisanne
De Panamese ontmoette naar eigen zeggen wel de broer van Lisanne Froon na de emotionele persconferentie van de families maar hij was volgens haar niet geïnteresseerd in haar verhaal. 'Wij gaan terug naar Nederland, zo zei hij. Ik heb hem gezegd dat me dit onverstandig leek en dat ze meer druk op de autoriteiten moesten uitoefenen om de meiden te vinden. Een mensenleven is hier nu eenmaal minder belangrijk, laat staan dat van toeristen.'
Een van de mensen met wie Smith Del Rio sprak over haar dromen over de Nederlandse meiden, is Erik Westra (62). De gepensioneerde oud-rechercheur woont al acht jaar in de buurt van Boquete. Hij noemt de vrouw 'allesbehalve een charlatan'. Volgens hem leverden haar dromen in het verleden herhaaldelijk bruikbare tips op. 'Ze lost geen zaken op maar helpt daar wel bij,' zegt de voormalige politieman.
De woordvoerder van de familie Froon zegt dat zowel in Panama als in Nederland informatie is binnengekomen van 'dit soort mensen' waarmee hij doelt op helderzienden. Berichten die interessant leken, zijn volgens hem gedeeld met de broer, oom en een vriend van Lisanne tijdens hun verblijf in het Centraal-Amerikaanse land. 'Alle signalen zijn serieus bekeken,' zegt Wil Ellenbroek.
Hij sprak de broer van Lisanne gisteravond uitgebreid na diens terugkeer uit Panama. 'Over deze Panamese helderziende en haar informatie heb ik niets gehoord.'
AD.nl

Het blogbericht zelf gaat iig zeker over een andere trail (Quetzal-trail). Verder zijn de bloggers er niet duidelijk over waar dat hele gebeuren plaats heeft gevonden. Echter reppen ze er wel over dat ze zoekteams tegen komen en dat ze zich wat ongemakkelijk voelen omdat de meisjes daar (dat gebied/sectie) misschien "een slechte ontmoeting" hebben gehad.Ze komen ook zoekteams tegen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:13 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik was ervan overtuigd dat het in blogbericht over een andere trail ging, maar door de vertaling van Joanne + argumenten twijfel ik nu toch klein beetje.

Het kan ook zijn dat de jongens Kris en Lisanne gevangen hebben gehouden voor een paar dagen en op de 5e van een rots afgeduwd hebben om het op een ongeluk te laten lijken. Misschien overleefde een of beiden dat en hebben ze daarna nog noodoproepen gedaanquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:15 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Whiskers heeft wel gelijk dat we totaal niet weten waar het dan wel was.
Maar het blijft een vreemd verhaal natuurlijk. Zo'n getuigenverklaring over 2 schreeuwende meisjes op een of ander backpackers blog precies rond die tijd.
het kan ook zijn dat die zgn. getuige ze in de maling aan het nemen was natuurlijk.

Dat waren speculaties met link naar digitale camera. Er zijn wel helikopters geweest rond die periode n.a.v. zwak iPhone signaal (aanname en info door post op lokaal forum destijds)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:15 schreef Greys het volgende:
Help me even ajb, heb ik het nou goed teruggelezen (deed het nogal snel) dat die 90 foto's gemaakt zijn in de nacht dat die helicopters vlogen? Vlogen die 's nachts?
(Want je kunt dus idd, als je op een open plek staat en van onderaf de lucht in flitst, zo goed als zwarte foto's krijgen. Heb ik ook wel eens gehad als ik vleermuizen probeerde te fotograferen () ).

Bedankt voor de link. Kende dit verslag nog niet. Interessant om te lezen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar het was kan ik vragen
volgens mij was dat dit team
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni

Is er een kaartje waar al de te lopen trails schematisch op zijn aangegeven? Je kunt dan beetje een inschatting maken hoever dingen van elkaar verwijderd zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het blogbericht zelf gaat iig zeker over een andere trail (Quetzal-trail). Verder zijn de bloggers er niet duidelijk over waar dat hele gebeuren plaats heeft gevonden. Echter reppen ze er wel over dat ze zoekteams tegen komen en dat ze zich wat ongemakkelijk voelen omdat de meisjes daar (dat gebied/sectie) misschien "een slechte ontmoeting" hebben gehad.Ze komen ook zoekteams tegen.
Ik denk toch écht dat de bloggers bedoelen dat het op de Quetzal-trail zou hebben plaatsgevonden. En we weten dat dat (iig voor de zaak van Kris en Lisanne) niet kan.

Hm oke, dank je!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:20 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dat waren speculaties met link naar digitale camera. Er zijn wel helikopters geweest rond die periode n.a.v. zwak iPhone signaal (aanname en info door post op lokaal forum destijds)

Met een goede hond erbij waren ze waarschijnlijk nog gewoon levend.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat geld zoals nu blijkt kennelijk voor alle getuigen
Maar ik bedoelde dus dat het element "de hond Blue" in deze zaak dus niet van vandaag of gisteren is.

Ben je niet ineens erg enthousiast BNW-er geworden sinds het topic hier staat? Criminelen, paranormalen... Vanalles haal je er ineens bijquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:18 schreef StaceySinger het volgende:
toch BNW hier
'Ik zag een meisje met licht gekleur haar dat in een bosachtige omgeving werd vastgepakt door een man. Hij droeg een jeans en werkschoenen. Zijn hand had de kleur van een latino. Het meisje schreeuwde en werd ruw aan haar haren achter een huis of hutje gesleept. Zo ruw dat ze bloedde. Ik zag donkere, chocoladekleurige aarde bewegen en voelde een stekende pijn in mijn maag.
Paranormale Panamese 'ziet' vermiste meiden in dromen
Ze duiken op in elke vermissingszaak: helderzienden. Zo ook bij de verdwijning van Kris Kremers (21) en Lisanne Froon (22) in Panama.
[ afbeelding ]
Marcia Smith Del Rio die op basis van haar paranormale dromen zoekt naar de vermiste Kris en Lisanne.
De Panamese Marcia Smith Del Rio (45) zou al eerder bruikbare tips hebben gegeven waardoor haar verongelukte zus en een vermoorde indiaan werden teruggevonden. Nu beweert de vrouw dat ze de vermiste meiden uit Amersfoort tweemaal zag in haar dromen.
'De familie wil niks van mij weten maar ik blijf zoeken zolang ik de pijn van de meiden voel,' verklaart de Panamese telefonisch tegenover het AD. Ze trekt vandaag in haar eentje vanuit haar woonplaats David, de hoofdstad van de provincie Chiriquí, naar koffieplantages bij Boquete, het dorp waar Kremers en Froon op 1 april verdwenen.
Koffieplantages
De koffieplantages liggen op een berghelling vlakbij de Pianista-trail, de wandelroute die de Nederlandse meiden wilden gaan lopen. 'Ik ben er begin deze week met de privédetective geweest die de verdwijningszaak onderzoekt. We hebben toen gezocht bij enkele huizen en hutjes maar geen sporen gevonden. Ik kreeg er ook geen speciaal gevoel. Ik hoop dat wel te krijgen bij de plantages.'
Smith Del Rio, die zelf geen kinderen heeft en een hoge functie bekleedt bij de Panamese houtexporteur Teak Land, bezoekt de bewuste plek omdat de vegetatie en kleur van de aarde volgens haar overeenkomen met die in haar dromen over de vermiste Nederlandse meiden.
'Voortgesleept aan haren'
De eerste droom dateert van vorige week maandag, zegt Smith Del Rio terugblikkend. 'Ik zag een meisje met licht gekleur haar dat in een bosachtige omgeving werd vastgepakt door een man. Hij droeg een jeans en werkschoenen. Zijn hand had de kleur van een latino. Het meisje schreeuwde en werd ruw aan haar haren achter een huis of hutje gesleept. Zo ruw dat ze bloedde. Ik zag donkere, chocoladekleurige aarde bewegen en voelde een stekende pijn in mijn maag. Die was zo hevig dat ik huilend wakker schrok.'
De tweede droom kreeg de Panamese naar eigen zeggen afgelopen maandag. Daarin zag ze een berghelling en planten die volgens haar leken op koffiestruiken. 'Ik zag een van de meiden door haar eigen ogen. Die keken naar de lucht. Ze lag op haar rug tussen de struiken en was heel rustig. Ik denk dat ze dood is,' zegt de helderziende die het opnieuw te kwaad krijgt.
Smith Del Rio zegt geen idee te hebben welke van de twee meiden ze in haar dromen zag. 'Ik zie geen gezichten maar alleen lichtgekleurd haar.' Ze sprak naar eigen zeggen wel met vrienden over haar dromen maar ging niet naar de politie. 'Die vertrouw ik niet. Er verdwijnen regelmatig mensen in Panama maar de zaken worden zelden opgelost. Daarom doe ik mijn eigen ding.'
Broer Lisanne
De Panamese ontmoette naar eigen zeggen wel de broer van Lisanne Froon na de emotionele persconferentie van de families maar hij was volgens haar niet geïnteresseerd in haar verhaal. 'Wij gaan terug naar Nederland, zo zei hij. Ik heb hem gezegd dat me dit onverstandig leek en dat ze meer druk op de autoriteiten moesten uitoefenen om de meiden te vinden. Een mensenleven is hier nu eenmaal minder belangrijk, laat staan dat van toeristen.'
Een van de mensen met wie Smith Del Rio sprak over haar dromen over de Nederlandse meiden, is Erik Westra (62). De gepensioneerde oud-rechercheur woont al acht jaar in de buurt van Boquete. Hij noemt de vrouw 'allesbehalve een charlatan'. Volgens hem leverden haar dromen in het verleden herhaaldelijk bruikbare tips op. 'Ze lost geen zaken op maar helpt daar wel bij,' zegt de voormalige politieman.
De woordvoerder van de familie Froon zegt dat zowel in Panama als in Nederland informatie is binnengekomen van 'dit soort mensen' waarmee hij doelt op helderzienden. Berichten die interessant leken, zijn volgens hem gedeeld met de broer, oom en een vriend van Lisanne tijdens hun verblijf in het Centraal-Amerikaanse land. 'Alle signalen zijn serieus bekeken,' zegt Wil Ellenbroek.
Hij sprak de broer van Lisanne gisteravond uitgebreid na diens terugkeer uit Panama. 'Over deze Panamese helderziende en haar informatie heb ik niets gehoord.'
AD.nl

we mogen niks uitsluitenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben je niet ineens erg enthousiast BNW-er geworden sinds het topic hier staat? Criminelen, paranormalen... Vanalles haal je er ineens bij

En een is dus gevonden bij die rots? nee dusquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat de jongens Kris en Lisanne gevangen hebben gehouden voor een paar dagen en op de 5e van een rots afgeduwd hebben om het op een ongeluk te laten lijken. Misschien overleefde een of beiden dat en hebben ze daarna nog noodoproepen gedaan

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |