zozo 2 maanden op vakantiequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik lag heerlijk aan het strand in Kroatië te genieten van Slavische brunettes en dan denk jij dat ik tijd heb constant wifi hotspots op te zoeken om jouw schrijfsels te bewonderen?
2 weken. Zelfs toen heb ik hier enkele keren gepost, fantast.quote:
En kijk eens hoe frankrijk en duitsland nu zijn geworden. De revoluties worden nu nog gevierd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:11 schreef IPA35 het volgende:
Ik geloof niet in mensenrechten. Ook geloof ik niet in andere abstracte zaken zoals "vrijheid" en "democratie" an sich. Ik maak mij slechts druk om de praktijk.
De praktijk was natuurlijk dat Syrië een weinig perfect land was, maar wel een land waar je als burger een redelijk leven kon leiden. Je kon gewoon een baan zoeken, een zaakje openen of iets dergelijks, trouwen en een gezin stichten en je religie vreedzaam beoefenen. Mensen hadden er geen echte zorgen, het was geen welvarend land maar mensen kwamen niet om van de honger, gebrek aan gezondsheidszorg of kromzwaard zwaaiende Belgische hangjongeren.
Zoals de geschiedenis keer op keer uitwijst zijn het de progressieve revolutionairen die hun land en volk storten in een orgie van geweld, chaos en anarchie.
We hebben dit gezien in Frankrijk, het laat-Ottomaanse Rijk, in Italië, in Duitsland, in Rusland, in China, kortom de desastreuze voorbeelden zijn talloos.
Hitler wordt gevierd?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En kijk eens hoe frankrijk en duitsland nu zijn geworden. De revoluties worden nu nog gevierd.
Oost en west duitsland. Eerst moet het volk verantwoordelijkheid krijgen, dan pas kan het doorgroeien. Vechten voor je vrijheid ipv halve schijnvrijheid. Het jonge youtube generatie is niet achterlijk en hebben geen dictator nodig, wat sommigen beweren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hitler wordt gevierd?
En Fransen zijn dan ook een naar rotvolk.
Mensen hebben liever een goed, rustig en vreedzaam leven dan jouw "vrijheid" en "democratie" *glitters, linten, ik kom klaar*.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Oost en west duitsland. Eerst moet het volk verantwoordelijkheid krijgen, dan pas kan het doorgroeien. Vechten voor je vrijheid ipv halve schijnvrijheid. Het jonge youtube generatie is niet achterlijk en hebben geen dictator nodig, wat sommigen beweren.
Nee, wat jij noemt is de vrijheid om een politieke mening te kunnen hebben zonder dat je gemarteld wordt, niet "Vrijheid".quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:25 schreef firefly3 het volgende:
Vrijheid is zeer concreet. Dat is dat je een politieke mening kunt hebben zonder dat je gemarteld wordt. Jammer dat ik dit moet uitleggen.
Een mening kunnen uiten is vrijheid, of vind je van niet?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, wat jij noemt is de vrijheid om een politieke mening te kunnen hebben zonder dat je gemarteld wordt, niet "Vrijheid".
Vrijheid an sich is een volledig abstract begrip wat weinig zegt, je kunt dat zo breed oprekken als je wilt. Ik hecht daarom slechts waarden aan concrete vrijheden, zoals die in de wetten en gebruiken van een bepaalde staat door de geschiedenis heen zijn vastgelegd en niet in abstracte rechten die overal en altijd zouden gelden voor iedereen (zoals bepaalde kinderlijke schrijvers uit hun duim hebben gezogen).quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een mening kunnen uiten is vrijheid, of vind je van niet?
Een mening kunnen uiten staat bij de kern van wie je bent als persoon en heeft concreet met vrijheid te maken. "Omdat wetten altijd al zo geweest waren" is conservatief als de pest en staat werkelijk waar mijlen ver van de menselijkheid af. Vrijheid is jezelf tot expressie kunnen brengen. Vrijheid van meningsuiting is hier een groot concreet onderdeel van. Dat jij er geen waarde aan hecht omdat jij een follower bent en een deel van je vrijheid in wilt leveren moet je zelf weten, maar vrijheid is zeer concreet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vrijheid an sich is een volledig abstract begrip wat weinig zegt, je kunt dat zo breed oprekken als je wilt. Ik hecht daarom slechts waarden aan concrete vrijheden, zoals die in de wetten en gebruiken van een bepaalde staat door de geschiedenis heen zijn vastgelegd en niet in abstracte rechten die overal en altijd zouden gelden voor iedereen (zoals bepaalde kinderlijke schrijvers uit hun duim hebben gezogen).
Je gebruikt weer allemaal mooie maar loze woorden die bovendien subjectief zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een mening kunnen uiten staat bij de kern van wie je bent als persoon en heeft concreet met vrijheid te maken. "Omdat wetten altijd al zo geweest waren" is conservatief als de pest en staat werkelijk waar mijlen ver van de menselijkheid af. Vrijheid is jezelf tot expressie kunnen brengen. Vrijheid van meningsuiting is hier een groot concreet onderdeel van. Dat jij er geen waarde aan hecht omdat jij een follower bent en een deel van je vrijheid in wilt leveren moet je zelf weten, maar vrijheid is zeer concreet.
Wat is er subjectief aan het feit dat je beperkt wordt in het uiten van je mening?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je gebruikt weer allemaal mooie maar loze woorden die bovendien subjectief zijn.
Zonder dictator zullen baardmannen de macht grijpen, daar kun je de klok op gelijk zetten. Baardmannen hebben niks met vrijheid, democratie en mensenrechten. Baardmannen willen sharia en alle nare randzaken die daar bij horen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:25 schreef firefly3 het volgende:
Vrijheid is zeer concreet. Dat is dat je een politieke mening kunt hebben zonder dat je gemarteld wordt. Jammer dat ik dit moet uitleggen.
De angst voor de komst van baardmannen moet je idealen niet verdoezelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zonder dictator zullen baardmannen de macht grijpen, daar kun je de klok op gelijk zetten. Baardmannen hebben niks met vrijheid, democratie en mensenrechten. Baardmannen willen sharia en alle nare randzaken die daar bij horen.
Kijk gewoon naar Egypte, daar werden democratische verkiezingen gehouden en kwam baardman Mursi van de Moslimbroederschap aan de macht, om vervolgens een jaar later weer opgeruimd te worden want men was er achteraf toch niet heel tevreden over.
De Iraanse revolutie werd ook gekaapt door baardmannen en omgezet in een islamitische revolutie.
Libië is een drama, baardmannen hebben de tweede stad Benghazi in handen.
Tunesië is het enige land dat min of meer 'klaar' was voor democratie.
Dat is waar, maar wat is de toekomst voor de FSA nu nog dan? Ze spelen nog maar een betrekkelijk kleine rol tussen Assad, de IS en de Koerden. Deze 3 partijen krijg je niet meer van hun plek.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De angst voor de komst van baardmannen moet je idealen niet verdoezelen.
Israel kan syrie in 1 dag overnemen en de fsa + koerden in de regering plaatsen wanneer ze weer vertrekken. Helaas zijn er landen zoals rusland en iran die dat niet leuk vinden. Maar dat betekend wel dat IS en de dictator verdwijnen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is waar, maar wat is de toekomst voor de FSA nu nog dan? Ze spelen nog maar een betrekkelijk kleine rol tussen Assad, de IS en de Koerden. Deze 3 partijen krijg je niet meer van hun plek.
En waarom zou Israël in 1 dag heel Syrië platbombarderen? Want dat is wat je illustreert volgens mij. Dan hebben ze de halve wereld tegen zich en het is helemaal geen garantie dat de problemen dan plotsklaps zijn verdwenen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Israel kan syrie in 1 dag overnemen en de fsa + koerden in de regering plaatsen wanneer ze weer vertrekken. Helaas zijn er landen zoals rusland en iran die dat niet leuk vinden. Maar dat betekend wel dat IS en de dictator verdwijnen.
De internationale gemeenschap moet eigenlijk besluiten tot actie. Alleen de militaire vliegvelden enz moeten gebombardeerd worden. IS is makkelijk te verslaan met de gehele wereld die een handje mee helpt. De koerden zouden zelf een keuze moeten hebben. Staat los van het opschonen van extremisme en dictators.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
En waarom zou Israël in 1 dag heel Syrië platbombarderen? Want dat is wat je illustreert volgens mij. Dan hebben ze de halve wereld tegen zich en het is helemaal geen garantie dat de problemen dan plotsklaps zijn verdwenen.
En hebben de Koerden geen recht op een eigen staat? Bijvoorbeeld aansluiting bij de KRG in Irak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |