Oke, dan kan je nooit uitsluiten dat iemand iets anders bedoelt dan hij zegt. Ik vind jou een goede vent.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het laatste wat je zegt kan ik niet uitsluiten. Daarvoor zou ik je beter moeten kennen. Immers mensen zeggen in opwellingen vaak zaken anders dan dat ze bedoelen.
Nooit uitsluiten is een uiterste. Je kunt het afleiden uit de context. Dit kan zijn eerdere uitspraken buiten bijvoorbeeld het Israël conflict. Dit kan zijn de verklaring die iemand geeft voor zijn woorden etc.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oke, dan kan je nooit uitsluiten dat iemand iets anders bedoelt dan hij zegt. Ik vind jou een goede vent.
Israel heeft dat gedefinieerd, het bepaalt immers wie zo uitverkoren is dat die van waar dan ook ter wereld mag worden ingevlogen om Israelier te worden en voor wie er Palestijnen van hun land moeten worden gezet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn eigenlijk Joden? Zijn dat alle oorspronkelijke bewoners van Israel, of alleen als ze ook de bepaalde religie aanhangen?
Sterke uiteenzetting.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die betogers roepen andere dingen dan dat ze bedoelen. Dat blijkt duidelijk uit het filmpje. De context van het filmpje is een pro-gaza demonstratie. In een opwelling roepen ze dingen waar ze niet achter staan. Waarschijnlijk wilden ze zeggen: "dood aan de IDF-strijders die onschuldige kinderen vermoorden".
Jouw filmpje bewijst dus dat antisemitisme eigenlijk zo goed als non-existent is. Vandaar het percentage van 99%.
Een uiting van jodenhaat, zonder dat daarbij het Israël conflict wordt genoemd, zie je zelden. Dat komt omdat er geen jodenhaat is, maar haat jegens het terrorisme van Israël. Ja, het wordt niet altijd op een juiste manier geuit, maar zoals ik schreef zijn daar ook voorstanders van Israël debet aan, omdat zij ook continu antisemitisme en kritiek op Israël als inwisselbaar gebruiken.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jazeker! Zij zijn de leraren van de mensheid!
Iets met een officiële spelling. Of zo. Schattig overigens dat je de Nederlandse taal logisch benadert.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, waarom? De trema is nodig om een verwarring in uitspraak te voorkomen. Zodat "zoeven" onderscheiden kan worden van "zoëven".
De tweeklank "ae" is in Nederland niet meer gebruikelijk als lange a. Dus wordt de combinatie ae uitgesproken als aa-ee of aa-e.
Hoe moeten we de uitspraak minder marokkanen interpreteren. Is daar ook een speciaal woordje voor?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oke, dan kan je nooit uitsluiten dat iemand iets anders bedoelt dan hij zegt. Ik vind jou een goede vent.
Ja, 'walgelijk'. Hoezo?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe moeten we de uitspraak minder marokkanen interpreteren. Is daar ook een speciaal woordje voor?
Dan heeft antisemitisme toch een wat zwaarder gewicht. Vreemd vind je niet?quote:
Nee, dat is ook walgelijk. Het komt op me over alsof je wil dat ik antisemitisme erger vind. Vreemd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heeft antisemitisme toch een wat zwaarder gewicht. Vreemd vind je niet?
Ik volg de redenering van het Groene Boekje, hoewel dat tegenwoordig liever zo-even ziet dan zoëven.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Iets met een officiële spelling. Of zo. Schattig overigens dat je de Nederlandse taal logisch benadert.
Antisemitisme heeft meer gewicht dan Marokkanenhaat? Waarom dat dan wel?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heeft antisemitisme toch een wat zwaarder gewicht. Vreemd vind je niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |