abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143153571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:23 schreef Haashem het volgende:

[..]

Arabisch is de script van de Koran... Daarom vind ik het belangrijker dan welke script dan ook.
En waarom zouden de Arabieren niet gewoon ook een makkelijkere schrift aannemen? Dat kun je ook doen zonder de betekenis van de Koran te veranderen door alle Arabische klanken/letters 1 eigen letter te geven.
pi_143153573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:23 schreef Haashem het volgende:

[..]

Arabisch is de script van de Koran... Daarom vind ik het belangrijker dan welke script dan ook.
Oke. Fijn om te weten. Maar de Koerden zijn niet allemaal Islamitisch. In een toekomstig Koerdistan zal alleen een seculiere overheid kunnen bestaan i.v.m. moslims, jezidi's, christenen en joden.
pi_143153584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:25 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

En waarom zouden de Arabieren niet gewoon ook een makkelijkere schrift aannemen? Dat kun je ook doen zonder de betekenis van de Koran te veranderen door alle Arabische klanken/letters 1 eigen letter te geven.
Het Arabische schrift is makkelijker dan welke schrift dan ook.... :D
pi_143153587
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:24 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk KDP ook zat. Ze zitten beetje te veel in Turkije's kont. Wilde niet samenwerken met YPG(ze hebben connectie met PKK en daarom vond Turkije het niet leuk). En zie wie ze nu helpt. :')

Alleen YPG en geen Turkije.
Hmm ja maar ten eerste denk ik dat ze meer met YPG samenwerken dan mensen denken (ze kunnen natuurlijk niet toegeven dat ze in Syrië zitten te kloten). YPG had ineens bewapende auto's enzo. En ten tweede snap ik dat gedoe met Turkije ook wel (ook al is het too much), Koerden willen een eigen beleid en dat gaat moeilijk als je geen haven hebt. De Arabieren en Iraniërs gaan niet helpen dus blijft er maar 1 partij over.

Dat gedoe met de PKK snap ik ook nooit.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:28:46 #180
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143153597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:18 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik ben het nu ook aan het leren en misschien pakt Koerdistan het later wel weer op, maar nu is er gewoon een golf van nationalisme en het afzetten tegen de Arabieren, heel logisch.
Hmm, ik wil nooit een volk afschrijven op wat een deel ervan doet. Al komen de joden aardig dichtbij dat punt, spreek alsnog over zionisten in dat geval.

Verder heb ik een hekel aan extreme nationalisme en vind het scheef om alle Arabieren te haten, als moslim zijnde. Zeker gezien de historie van de Islam.

Uiteraard begrijpelijk dat er nu veel (terechte) kritiek is, maar dat moet in eerste instantie over de betrokkene Arabieren uit die dorpen zijn die IS steunden en niet over het algemeen. Zo creëer je alleen maar vijandigheden. Een Arabier uit Jordanië, Libanon, Syrië, Dubai etc. zal zich ook aangesproken voelen.
pi_143153606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:27 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Hmm ja maar ten eerste denk ik dat ze meer met YPG samenwerken dan mensen denken (ze kunnen natuurlijk niet toegeven dat ze in Syrië zitten te kloten). YPG had ineens bewapende auto's enzo. En ten tweede snap ik dat gedoe met Turkije ook wel (ook al is het too much), Koerden willen een eigen beleid en dat gaat moeilijk als je geen haven hebt. De Arabieren en Iraniërs gaan niet helpen dus blijft er maar 1 partij over.

Dat gedoe met de PKK snap ik ook nooit.
Zou dat niet door de PUK komen? Zij hebben ook een sterke band met de PKK.

Ja ik snap de samenwerking hoor, maar gaat soms te ver. Wil niet te afhankelijk van hun worden. Ik vetrouw ze gewoon niet. :P
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143153622
Ondertussen in syrie:

w_alraqqa twitterde op donderdag 07-08-2014 om 03:15:56 الله أكبر/ نعلن لأمة الإسلام بشرى تحرير اللواء 93 بالكامل ولله الحمد والمنة#الدولة_الإسلامية_تقتحم_اللواء93 #الدولة_الإسلامية reageer retweet
Officieel tweet kanaal van ISIS meld dat ze een legerbasis van Assad hebben overgenomen, het was een lange strijd die volgens mij de gehele dag heeft geduurt... Waarom ik dit hier meld? Met deze wapens die ze buit maken kunnen ze bijvoorbeeld gebruiken om tegen kurden te vechten.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:32:33 #183
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143153623
quote:

[..]

Denk het niet, Arabisch is heel erg uitgebreid als taal. Niet alles valt 1 op 1 te vertalen.
pi_143153631

Ondertussen in Duhok
pi_143153645
Het gaat ISIS nooit lukken om die kurdische steden onder controle te krijgen. Bevolking gaat nooit achter hun staan.
pi_143153654
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:27 schreef Haashem het volgende:

[..]

Het Arabische schrift is makkelijker dan welke schrift dan ook.... :D
Elke letter heeft 3/4 vormen je :P En dan dat gedoe met klinkers weglaten.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:29 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Zou dat niet door de PUK komen? Zij hebben ook een sterke band met de PKK.

Ja ik snap de samenwerking hoor, maar gaat soms te ver. Wil niet te afhankelijk van hun worden. Ik vetrouw ze gewoon niet. :P
Zou ook kunnen.

Ja ik vind de economische afhankelijkheid vooral gevaarlijk. Alle import en export is met hun. Zelfs voedsel...
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:28 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hmm, ik wil nooit een volk afschrijven op wat een deel ervan doet. Al komen de joden aardig dichtbij dat punt, spreek alsnog over zionisten in dat geval.

Verder heb ik een hekel aan extreme nationalisme en vind het scheef om alle Arabieren te haten, als moslim zijnde. Zeker gezien de historie van de Islam.

Uiteraard begrijpelijk dat er nu veel (terechte) kritiek is, maar dat moet in eerste instantie over de betrokkene Arabieren uit die dorpen zijn die IS steunden en niet over het algemeen. Zo creëer je alleen maar vijandigheden. Een Arabier uit Jordanië, Libanon, Syrië, Dubai etc. zal zich ook aangesproken voelen.
Ik zeg niet dat het haat is, maar na Saddam zijn arabisatie politiek willen zij nu het tegenovergestelde doen. Koerden zijn natuurlijk erg bewust van hun cultuur en identiteit gezien de buren. Ze willen ook iets eigens. Als de vijandigheid vermindert, verandert dit ook. Maar dat duurt nog wel even. Ik merk bij mezelf ook meer Koerdisch nationalisme sinds een hele lange tijd door deze gebeurtenissen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:35:55 #187
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143153656
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:33 schreef mrstylo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ondertussen in Duhok
Typisch :D. 1 scheet en iedereen de straat op, hehehe.

Wel makkelijk zo voor iemand met kwade bedoelingen.. niet heel handig dit.
pi_143153662
quote:

[..]

Is er een klank die meer of geen Arabische letter(s) heeft dan :?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:35 schreef BluesRebel het volgende:
Zou ook kunnen.

Ja ik vind de economische afhankelijkheid vooral gevaarlijk. Alle import en export is met hun. Zelfs voedsel...
Ik denk dat Barzani denkt: "okee, we gaan sowieso afhankelijk moeten zijn van een van onze grote buren omdat wij o.a. een haven missen. Dus de vraag is: welke buur is het minst erg om afhankelijk van te zijn?" En dan zegt ie Turkije..
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143153672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:34 schreef Haashem het volgende:
Het gaat ISIS nooit lukken om die kurdische steden onder controle te krijgen. Bevolking gaat nooit achter hun staan.
Wij Koerden hebben
Arabieren, Ottomanen, Perzen, Turken, Iraniërs en dan weer de Arabieren overleeft. 1 voor 1 wilden ze ons uitroeien en we zijn tijdens die strijd nooit op ons knieën gegaan. Nu zullen we dat ook niet doen.
We hebben voor niks een rode kleur in ons vlag. Dat is voor alle doden die zijn gevallen door de mensen die ik hierboven heb geschreven.
pi_143153685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Denk het niet, Arabisch is heel erg uitgebreid als taal. Niet alles valt 1 op 1 te vertalen.
Niet vertalen. Maar gewoon 1 op 1 letters vervangen. Dan vertaal je niks. De Turken zijn toch ook ineens overgestapt van Arabisch naar Latijns zonder de taal te veranderen. En zij hebben ook de speciale klanken eigen letters gegeven, zoals ç enzo. Als je elke letter en klank in Arabisch een ander symbool geeft vertaal je niks. Maar genoeg hierover :P Dit gebeurt niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is er een klank die meer of geen Arabische letter(s) heeft dan :?
Dat bedoelde ik niet (als ik jou begrijp), maar het antwoord is ja. Het Arabisch heeft toch geen P? Of de W als in war? Of de G als in game?
pi_143153687
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:38 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Wij Koerden hebben
Arabieren, Ottomanen, Perzen, Turken, Iraniërs en dan weer de Arabieren overleeft. 1 voor 1 wilden ze ons uitroeien en we zijn tijdens die strijd nooit op ons knieën gegaan. Nu zullen we dat ook niet doen.
We hebben voor niks een rode kleur in ons vlag. Dat is voor alle doden die zijn gevallen door de mensen die ik hierboven heb geschreven.
Nationalistische onzin weer. Je doet teveel slachtofferrol, nu lijk je net de Joden met hun diaspora verhaal. Wat was Salahdudin al Ayoubi? Een Koerd of Arabier?
pi_143153691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:35 schreef BluesRebel het volgende:

Ik zeg niet dat het haat is, maar na Saddam zijn arabisatie politiek willen zij nu het tegenovergestelde doen. Koerden zijn natuurlijk erg bewust van hun cultuur en identiteit gezien de buren. Ze willen ook iets eigens. Als de vijandigheid vermindert, verandert dit ook. Maar dat duurt nog wel even. Ik merk bij mezelf ook meer Koerdisch nationalisme sinds een hele lange tijd door deze gebeurtenissen.
Nationalisme en patriotisme niet door elkaar halen :P
pi_143153703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:38 schreef scarymovie123 het volgende:
waar ik me zorgen om maak is snachts is het in de bergen heel koud hoe blijven deze mensen warm :S
Niet
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143153719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:40 schreef Haashem het volgende:

[..]

Nationalistische onzin weer. Je doet teveel slachtofferrol, nu lijk je net de Joden met hun diaspora verhaal. Wat was Salahdudin al Ayoubi? Een Koerd of Arabier?
En toch is het zo (vanaf de Eerste Wereldoorlog). Turken, Arabieren en Iraniërs hebben allemaal masaal burgers gedood, de taal verboden, culturele uitingen verboden, politici en activisten vervolgd, oorlogen gevoerd, etc.....
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:40 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Nationalisme en patriotisme niet door elkaar halen :P
Het 1 verandert wel eens in het ander :P
pi_143153729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:40 schreef BluesRebel het volgende:
Dat bedoelde ik niet (als ik jou begrijp), maar het antwoord is ja. Het Arabisch heeft toch geen P? Of de W als in war? Of de G als in game?
Ah je bedoelt voor de Koerdische taal. Ja dan snap ik je ja.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143153748
Donderdag première.

VICE twitterde op donderdag 07-08-2014 om 01:36:05 Part 1 of @vicenews's unprecedented look at the Islamic State (formerly ISIS) premieres tomorrow: https://t.co/0bM51Sn652 reageer retweet
-
pi_143153763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:46 schreef Charismatisch het volgende:
Donderdag première.

VICE twitterde op donderdag 07-08-2014 om 01:36:05 Part 1 of @vicenews's unprecedented look at the Islamic State (formerly ISIS) premieres tomorrow: https://t.co/0bM51Sn652 reageer retweet
Ik wil het echt zien. Vice is altijd wel goed in docu's maken.
pi_143153777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:40 schreef Haashem het volgende:

[..]

Wat te Koerden aangedaan is mitigeren :') Dat noem ik nou pas zwakte. Wat is het verschil tussen Koerden en Joden hedendaags. Wij zijn ook verspreid over de hele wereldbol met diaspora omdat we geen eigen thuisland hebben en omdat wij een verarmd thuisgebied hebben. Nergens zijn wij echte burgers.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:51:57 #199
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143153789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:40 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Niet vertalen. Maar gewoon 1 op 1 letters vervangen. Dan vertaal je niks. De Turken zijn toch ook ineens overgestapt van Arabisch naar Latijns zonder de taal te veranderen. En zij hebben ook de speciale klanken eigen letters gegeven, zoals ç enzo. Als je elke letter en klank in Arabisch een ander symbool geeft vertaal je niks. Maar genoeg hierover :P Dit gebeurt niet.

[..]

De G als in game en W als in war hebben ze wel toch
pi_143153801
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

De G als in game en W als in war hebben ze wel toch
Nee. Daarom zetten Koerden een streep op de Arabische K (kaaf) voor G. En volgens mij een kleine V boven de F (faw heet ie?) voor W.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')