Mijn familie (de jongere generaties, <25 jaar) spreekt het niet meer. Als Arabische vluchtelingen en toeristen met ze spreken redden ze zich niet zomaar.quote:
Hij laadt langzaam... wat gebeurt er!?quote:
Ja viel me ook op.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:06 schreef BluesRebel het volgende:
+ En het Turks komt juist op. Heeft natuurlijk te maken met de handel enzo met dat land. En ook buren.
Zal hopelijk niet lang doorgaan. Het Engels wordt gewoon de wereldtaal.quote:
Dit zegt gewoon alles.twitter:vvanwilgenburg twitterde op donderdag 07-08-2014 om 02:24:18Psychological warfare starting against Kurdistan region https://t.co/Xyuf280Mcz reageer retweet
Wanneer stoppen mensen eens met vlaggen van jekerti en parti te zwaaien? Zo irritantquote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:10 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zal hopelijk niet lang doorgaan. Het Engels wordt gewoon de wereldtaal.
---------------
[ afbeelding ]
Kurds celebrating Peshmerga victories in Duhok
Niks mis mee. Ik denk dat je allang blij mag zijn dat verenigd zijn onder een partij. De Koerden hebben historisch gezien nooit een eenheid gekend onder een partij of vlag. Altijd de lokale aga of shah... Het is een proces dat het Koerdisch volk moet doorlopen tot eenheid. Dat komt niet van dag op dag.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wanneer stoppen mensen eens met vlaggen van jekerti en parti te zwaaien? Zo irritant
Ik vind dat we daar eens mee moeten stoppen. Ze hebben beide ook weer een eigen peshmerge. Peshermge zit daardoor niet goed in elkaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:13 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Niks mis mee. Ik denk dat je allang blij mag zijn dat verenigd zijn onder een partij. De Koerden hebben historisch gezien nooit een eenheid gekend onder een partij of vlag. Altijd de lokale aga of shah... Het is een proces dat het Koerdisch volk moet doorlopen tot eenheid. Dat komt niet van dag op dag.
Zelf spreek ik het liefst zo veel mogelijk talen, maar Arabisch heeft voorrang bij mij i.v.m Islam, Koran.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:04 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Mijn familie (de jongere generaties, <25 jaar) spreekt het niet meer. Als Arabische vluchtelingen en toeristen met ze spreken redden ze zich niet zomaar.
Komt ook door een gebrek aan sterke partijen. In de VS en het Verenigd Koninkrijk zie je het ook, haat tegen de andere partij. De opkomst van Gorran is hoe dan ook positief. Hopelijk volgen er meer.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind dat we daar eens mee moeten stoppen. Ze hebben beide ook weer een eigen peshmerge. Peshermge zit daardoor niet goed in elkaar.
Vroeger ging het ook al fout toen ze tegen elkaar gingen vechten en daardoor veel doden vielen.
Ik las het alsof de Peshmerga in Duhok overwinningen had behaaldquote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:10 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zal hopelijk niet lang doorgaan. Het Engels wordt gewoon de wereldtaal.
---------------
[ afbeelding ]
Kurds celebrating Peshmerga victories in Duhok
Nogmaals, het heeft tijd nodig. Ik ben het met je eens dat men zich moet verenigen onder een nationale vlag, en niet partij vlag. En het is inderdaad foute boel als partijen eigen legers hebben, dat moet centraal geregeld worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind dat we daar eens mee moeten stoppen. Ze hebben beide ook weer een eigen peshmerge. Peshermge zit daardoor niet goed in elkaar.
Vroeger ging het ook al fout toen ze tegen elkaar gingen vechten en daardoor veel doden vielen.
Ik ben het nu ook aan het leren en misschien pakt Koerdistan het later wel weer op, maar nu is er gewoon een golf van nationalisme en het afzetten tegen de Arabieren, heel logisch.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zelf spreek ik het liefst zo veel mogelijk talen, maar Arabisch heeft voorrang bij mij i.v.m Islam, Koran.
Ik haat gorran. Altijd onrust stoken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Komt ook door een gebrek aan sterke partijen. In de VS en het Verenigd Koninkrijk zie je het ook, haat tegen de andere partij. De opkomst van Gorran is hoe dan ook positief. Hopelijk volgen er meer.
Ja dat snap ik. Het gaat ook beetje de goede kant op. Net als dat nu de PKK, YPG, PJAK en peshmerge samen vechten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:18 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nogmaals, het heeft tijd nodig. Ik ben het met je eens dat men zich moet verenigen onder een nationale vlag, en niet partij vlag. En het is inderdaad foute boel als partijen eigen legers hebben, dat moet centraal geregeld worden.
Ze zijn in ieder geval seculier. Dat is al mooi voor die regio.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:19 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik haat gorran. Altijd onrust stoken.
Hetzelfde als nu in Suleimaniya. Willen ze een jash naar voren schuiven.
Fucking veraders
Dat zie je overalquote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:19 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik haat gorran. Altijd onrust stoken.
Hetzelfde als nu in Suleimaniya. Willen ze een jash naar voren schuiven.
Fucking veraders
Hoe meer vijanden en vijandschap hoe meer eenheid....quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:21 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Het gaat ook beetje de goede kant op. Net als dat nu de PKK, YPG, PJAK en peshmerge samen vechten.
Arabisch is de script van de Koran... Daarom vind ik het belangrijker dan welke script dan ook.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:00 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt het Arabische script beter dan het latijnse? Het latijnse is veel toegankelijker voor de rest van de wereld.
Ik ben persoonlijk KDP ook zat. Ze zitten beetje te veel in Turkije's kont. Wilde niet samenwerken met YPG(ze hebben connectie met PKK en daarom vond Turkije het niet leuk). En zie wie ze nu helpt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat zie je overalZe proberen ook naam voor zichzelf te maken. Hopelijk komt het snel goed. Maar er moeten echt wel meer partijen komen zodat er ook meer kritiek is op corruptie, machtsmisbruik enzo. Plus KDP is heel erg Erbil georiënteerd en ik merk wel irritatie daarover verder in het noorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |