abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143153402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:01 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zonde.
Mijn familie (de jongere generaties, <25 jaar) spreekt het niet meer. Als Arabische vluchtelingen en toeristen met ze spreken redden ze zich niet zomaar.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:02 schreef scarymovie123 het volgende:
woooooow kijk rudaw nu!
Hij laadt langzaam... wat gebeurt er!?
pi_143153405
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:02 schreef scarymovie123 het volgende:
woooooow kijk rudaw nu!
Ben nu iets te moe om aandachtig te luisteren. Anders begrijp ik ze namelijk niet... ;P
pi_143153417
+ En het Turks komt juist op. Heeft natuurlijk te maken met de handel enzo met dat land. En ook buren.
pi_143153432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:06 schreef BluesRebel het volgende:
+ En het Turks komt juist op. Heeft natuurlijk te maken met de handel enzo met dat land. En ook buren.
Ja viel me ook op. :r
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143153446
Er is niets mis met het kunnen spreken van meerdere talen. Zolang onze eigen taal maar de belangrijkste blijft. :)
pi_143153456
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:08 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ja viel me ook op. :r
Zal hopelijk niet lang doorgaan. Het Engels wordt gewoon de wereldtaal.

---------------

Kurds celebrating Peshmerga victories in Duhok
pi_143153460
Die klote partij vlaggen ook altijd :r (Maar verder wel goed om ze zo te steunen)
pi_143153467
vvanwilgenburg twitterde op donderdag 07-08-2014 om 02:24:18 Psychological warfare starting against Kurdistan region https://t.co/Xyuf280Mcz reageer retweet
Dit zegt gewoon alles.
pi_143153468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:10 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

---------------

[ afbeelding ]

Wanneer stoppen mensen eens met vlaggen van jekerti en parti te zwaaien? Zo irritant
pi_143153486
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:11 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Wanneer stoppen mensen eens met vlaggen van jekerti en parti te zwaaien? Zo irritant
Niks mis mee. Ik denk dat je allang blij mag zijn dat verenigd zijn onder een partij. De Koerden hebben historisch gezien nooit een eenheid gekend onder een partij of vlag. Altijd de lokale aga of shah... Het is een proces dat het Koerdisch volk moet doorlopen tot eenheid. Dat komt niet van dag op dag.
pi_143153504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:13 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Niks mis mee. Ik denk dat je allang blij mag zijn dat verenigd zijn onder een partij. De Koerden hebben historisch gezien nooit een eenheid gekend onder een partij of vlag. Altijd de lokale aga of shah... Het is een proces dat het Koerdisch volk moet doorlopen tot eenheid. Dat komt niet van dag op dag.
Ik vind dat we daar eens mee moeten stoppen. Ze hebben beide ook weer een eigen peshmerge. Peshermge zit daardoor niet goed in elkaar.

Vroeger ging het ook al fout toen ze tegen elkaar gingen vechten en daardoor veel doden vielen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:16:41 #162
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143153509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:04 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Mijn familie (de jongere generaties, <25 jaar) spreekt het niet meer. Als Arabische vluchtelingen en toeristen met ze spreken redden ze zich niet zomaar.

Zelf spreek ik het liefst zo veel mogelijk talen, maar Arabisch heeft voorrang bij mij i.v.m Islam, Koran.
pi_143153512
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:15 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ik vind dat we daar eens mee moeten stoppen. Ze hebben beide ook weer een eigen peshmerge. Peshermge zit daardoor niet goed in elkaar.

Vroeger ging het ook al fout toen ze tegen elkaar gingen vechten en daardoor veel doden vielen.
Komt ook door een gebrek aan sterke partijen. In de VS en het Verenigd Koninkrijk zie je het ook, haat tegen de andere partij. De opkomst van Gorran is hoe dan ook positief. Hopelijk volgen er meer.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:18:17 #164
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143153515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:10 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

---------------

[ afbeelding ]

Ik las het alsof de Peshmerga in Duhok overwinningen had behaald :D. Vond het al vreemd.
pi_143153518
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:15 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Nogmaals, het heeft tijd nodig. Ik ben het met je eens dat men zich moet verenigen onder een nationale vlag, en niet partij vlag. En het is inderdaad foute boel als partijen eigen legers hebben, dat moet centraal geregeld worden.
pi_143153519
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:16 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zelf spreek ik het liefst zo veel mogelijk talen, maar Arabisch heeft voorrang bij mij i.v.m Islam, Koran.
Ik ben het nu ook aan het leren en misschien pakt Koerdistan het later wel weer op, maar nu is er gewoon een golf van nationalisme en het afzetten tegen de Arabieren, heel logisch.
pi_143153525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:17 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Komt ook door een gebrek aan sterke partijen. In de VS en het Verenigd Koninkrijk zie je het ook, haat tegen de andere partij. De opkomst van Gorran is hoe dan ook positief. Hopelijk volgen er meer.
Ik haat gorran. Altijd onrust stoken.

Hetzelfde als nu in Suleimaniya. Willen ze een jash naar voren schuiven. :')

Fucking veraders :')
pi_143153536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:18 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Nogmaals, het heeft tijd nodig. Ik ben het met je eens dat men zich moet verenigen onder een nationale vlag, en niet partij vlag. En het is inderdaad foute boel als partijen eigen legers hebben, dat moet centraal geregeld worden.
Ja dat snap ik. Het gaat ook beetje de goede kant op. Net als dat nu de PKK, YPG, PJAK en peshmerge samen vechten.
pi_143153538
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:19 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder geval seculier. Dat is al mooi voor die regio. :)
pi_143153546
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:19 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Dat zie je overal :P Ze proberen ook naam voor zichzelf te maken. Hopelijk komt het snel goed. Maar er moeten echt wel meer partijen komen zodat er ook meer kritiek is op corruptie, machtsmisbruik enzo. Plus KDP is heel erg Erbil georiënteerd en ik merk wel irritatie daarover verder in het noorden.
pi_143153547
heb je moskeeen in kurdistan?
pi_143153549
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:21 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Het gaat ook beetje de goede kant op. Net als dat nu de PKK, YPG, PJAK en peshmerge samen vechten.
Hoe meer vijanden en vijandschap hoe meer eenheid....

..behalve bij Arabieren die backstabben elkaar dan juist nog meer :'(
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143153553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:22 schreef Haashem het volgende:
heb je moskeeen in kurdistan?
Wtf :P Om elke hoek 1.
pi_143153561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:00 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Waarom? Wat maakt het Arabische script beter dan het latijnse? Het latijnse is veel toegankelijker voor de rest van de wereld.
Arabisch is de script van de Koran... Daarom vind ik het belangrijker dan welke script dan ook.
pi_143153569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat zie je overal :P Ze proberen ook naam voor zichzelf te maken. Hopelijk komt het snel goed. Maar er moeten echt wel meer partijen komen zodat er ook meer kritiek is op corruptie, machtsmisbruik enzo. Plus KDP is heel erg Erbil georiënteerd en ik merk wel irritatie daarover verder in het noorden.
Ik ben persoonlijk KDP ook zat. Ze zitten beetje te veel in Turkije's kont. Wilde niet samenwerken met YPG(ze hebben connectie met PKK en daarom vond Turkije het niet leuk). En zie wie ze nu helpt. :')

Alleen YPG en geen Turkije.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')